Netjesquote:Op zondag 22 mei 2005 16:07 schreef Rembooo het volgende:
Ik heb zelf een gewone Ti-83.
Veel plezier ermee
En ja, die tool is nooit bedoeld voor iemand anders dan mezelf, dus het is niet professioneel qua layout, gebruiksgemak en taalgebruik
held!quote:Op zondag 22 mei 2005 16:15 schreef Skneel het volgende:
Ik heb hier voor jullie de complete examstof wiskunde, natuurkunde en scheikunde van vorig jaar (zal nu wel ongeveer hetzelfde zijn neem ik aan) + een textreader voor alle soorten Ti-83, Ti-83+, Ti84, Ti-84+ + een parser voor txt->83p/8xp. Er zitten ook nog programma's bij om allerlei zooi ui te rekenen, zoals de pH van oplossingen aan de hand van molariteit enzo; Het is nogal veel dus als je een Ti-83 hebt zul je een slectie moeten maken.
ftp://skneel.student.utwente.nl
user: beta
elk password
Doet het hier niet, kanik het nog ergens anders vandaan halen.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:15 schreef Skneel het volgende:
Ik heb hier voor jullie de complete examstof wiskunde, natuurkunde en scheikunde van vorig jaar (zal nu wel ongeveer hetzelfde zijn neem ik aan) + een textreader voor alle soorten Ti-83, Ti-83+, Ti84, Ti-84+ + een parser voor txt->83p/8xp. Er zitten ook nog programma's bij om allerlei zooi ui te rekenen, zoals de pH van oplossingen aan de hand van molariteit enzo; Het is nogal veel dus als je een Ti-83 hebt zul je een slectie moeten maken.
ftp://skneel.student.utwente.nl
user: beta
elk password
Die .83G naar je GR sturen. Maar dat werkt dus niet bij jou ofzoquote:Op zondag 22 mei 2005 16:49 schreef rickus het volgende:
Hoe zet ik ion erop dan?
sorry ik snap er geen hol van
Met een gewone 83 in ieder geval wel. Hoe het met een plus zit, geen idee, hoewel ik me niet kan voorstellen dat er geen versies bestaan van de software die ik hierboven neerplemp voor de plus. Behalve mn eigen tooltje danquote:Op zondag 22 mei 2005 17:02 schreef Dinamiet het volgende:
Heh? begrijp ik nou dat je met een TI 83 plus tekstbestandjes op je GR kan zetten via je pc?!
Nee, er bestaan programma's die dat voor je omzetten in een geschikt bestandje voor op de GR.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:02 schreef Dinamiet het volgende:
Heh? begrijp ik nou dat je met een TI 83 plus tekstbestandjes op je GR kan zetten via je pc?!
On en Clear ingedrukt houden en 5 keer binnen 10 seconden op de Alpha knop drukkenquote:Op zondag 22 mei 2005 17:08 schreef Skv het volgende:
Ik heb een TI-83.
Maar hoe laat ik dat ding verbinding maken met mn pc dan
Heb je daar wel wat aanquote:$Invert$Basen$Invert$
hydroxide-ion:
$4Spaces$OH{-}
$4Spaces$H[2]O
fosfaation:
$4Spaces$PO[4]{3-}
$4Spaces$HPO[4]{2-}
$4Spaces$H[2]PO[4]{-}
$4Spaces$H[3]PO[4]
kabel heb ik vast wel erges.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:10 schreef Youssef het volgende:
[..]
On en Clear ingedrukt houden en 5 keer binnen 10 seconden op de Alpha knop drukken
Heb je wel een kabel oid?
Bob-B, de text bestanden bestaan uit dit soort dingen:
[..]
Heb je daar wel wat aanProbeer het eens nog eens, je gebruikt toch Internet Explorer? Gewoon geen wachtwoord invoeren en ook niet anoniem inloggen. Alleen beta invullen als gebruikersnaam.
Das om GR's onderlink te linken...toch?quote:Op zondag 22 mei 2005 17:12 schreef Skv het volgende:
[..]
kabel heb ik vast wel erges.
Maar waar ram ik die in mn pc?
Zijn gewoon twee gelijke stekkertjes. Geen USB ofzo
Die is alleen voor tussen twee GR'etjesquote:Op zondag 22 mei 2005 17:12 schreef Skv het volgende:
[..]
kabel heb ik vast wel erges.
Maar waar ram ik die in mn pc?
Zijn gewoon twee gelijke stekkertjes. Geen USB ofzo
En waar haal ik die vandaan binnen nu en nu?quote:Op zondag 22 mei 2005 17:14 schreef Youssef het volgende:
[..]
Die is alleen voor tussen twee GR'etjesJe moet een aparte kabel hebben daarvoor.
![]()
Mja.quote:
Ik weet het niet SKVquote:Op zondag 22 mei 2005 17:16 schreef Skv het volgende:
[..]
En waar haal ik die vandaan binnen nu en nu?
Waar kan je kopen? En hoe duur..
Bitchquote:Op zondag 22 mei 2005 17:19 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik weet het niet SKV![]()
Ik had hem vroeger eens geprobeerd na te maken.. stond een handleiding van op internet. Maar die werkte uiteindelijk niet en dat ging via de COM poort. Dat was al ranzig genoeg
SuccesIk ga eens op scholieren kijken voor spelletjes en programma's
3, blauw, groen en oranje.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:40 schreef _Denker het volgende:
[..]
Da's tof, vier kleuren had dat ding toch?
Een kabel is ook gewoon in de winkel te koop, maar de laatste keer dat ik checkte kostte zo'n ding 70 gulden; zelf een seriele kabel maken kost 4 euro ofzo en werkt prima bij mij; tis alleen niet zo'n goede oplossing als je deze week examens hebt...quote:Op zondag 22 mei 2005 17:19 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik weet het niet SKV![]()
Ik had hem vroeger eens geprobeerd na te maken.. stond een handleiding van op internet. Maar die werkte uiteindelijk niet en dat ging via de COM poort. Dat was al ranzig genoeg
dat programmatje van die laatste screenshot....zou ik die asjeblieeeeeft moge hebbequote:Op zondag 22 mei 2005 16:07 schreef Rembooo het volgende:
Ik heb zelf een gewone Ti-83.
Wat ik doe:
ION erop
Txtview erop
Met de meegeleverde tool 'calctext.exe' je .txt bestandjes omzetten naar .83P, maar die tool is enigszins brak imo. Dus heb ik zelf wat in mekaar geknutseld, en dat is hier te downloaden.
Gebruiksaanwijzing:een gewoon .txt textbestandje maken, kijk wel uit met speciale tekens zoals ² (kwadraat) e.d., die worden lang niet allemaal goed weergegeven bestandje drag-droppen naar mn proggel kiezen waar .83p opgeslagen moet worden naam kiezen voor op de rekenmachine (bijv "SKIONEN") naam kiezen zoals hij in de txtview-lijst verschijnt (bijv "Sk - Ionnamen") transferren naar je rekenmachine, en klaar
Het voordeel van txtview is dat het het kleine lettertype gebruikt, geen gevaar dat je iets delete door op clear te drukken enzo, heel makkelijk allemaal.
Screenshotjes (met virtual TI gemaakt...):
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel plezier ermee
En ja, die tool is nooit bedoeld voor iemand anders dan mezelf, dus het is niet professioneel qua layout, gebruiksgemak en taalgebruik
Skneel weet jij waarom ik een error krijg met jou programmatje in het TI programma of als ik het naar mn GR wil kopieren dat het programma ongeldig is?quote:Op zondag 22 mei 2005 18:49 schreef Skneel het volgende:
[..]
Een kabel is ook gewoon in de winkel te koop, maar de laatste keer dat ik checkte kostte zo'n ding 70 gulden; zelf een seriele kabel maken kost 4 euro ofzo en werkt prima bij mij; tis alleen niet zo'n goede oplossing als je deze week examens hebt...
krijg ik ook, als je hem zelf omzet van txt naar 83p dan doet ie het welquote:Op zondag 22 mei 2005 20:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
Skneel weet jij waarom ik een error krijg met jou programmatje in het TI programma of als ik het naar mn GR wil kopieren dat het programma ongeldig is?
Waar moet je hem precies mee omzetten? Ik heb de 84+ en bij mij vreet dat ding die bestanden ook nietquote:Op zondag 22 mei 2005 20:02 schreef DutchTSE het volgende:
[..]
krijg ik ook, als je hem zelf omzet van txt naar 83p dan doet ie het wel
quote:Op zondag 22 mei 2005 20:54 schreef MutZ het volgende:
TT aangepast
ik heb het nu zo gedaan, gewoon dat tekstbestand openen met kladblok ofzo, alles selecteren en kopieren en plakken in je TI programma venster, dan ff sturen naar je gr en je kan alles lezen bij edit.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:58 schreef Youssef het volgende:
[..]
Waar moet je hem precies mee omzetten? Ik heb de 84+ en bij mij vreet dat ding die bestanden ook nietIk dacht dat je *.txt gewoon moest renamen.. maar daar trapt ie niet in
[..].
Maar dan krijg ik die onzin er ook bij:"quote:Op zondag 22 mei 2005 21:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik heb het nu zo gedaan, gewoon dat tekstbestand openen met kladblok ofzo, alles selecteren en kopieren en plakken in je TI programma venster, dan ff sturen naar je gr en je kan alles lezen bij edit.
quote:$Invert$Alkanentabel$Invert$
$Invert$Carbonzuren$Invert$
Groep: -COOH
Voor: carboxy-
Achter: -zuur
$Invert$Esters$Invert$
Groep: -COO-
Voor: alkoxycarbonyl-
Achter: -oaat
palmitinezuur = C[15]H[31]COOH(s)
stearinezuur = C[17]H[35]COOH(s)
oliezuur = C[17]H[33]COOH(l)
linolzuur = C[17]H[31]COOH(l)
linoleenzuur = C[17]H[29]COOH(l)
arachidonzuur = C[17]H[27]COOH(l)
Ziet er sociaal uit, maar voor welke gr is dit?quote:Op zondag 22 mei 2005 21:15 schreef full_hyperion het volgende:
Ik ben de laatste paar dagen samen met een klasgenoot bezig geweest met het opzetten van een wiki (zo'n ding waar we met zijn allen veel info in kunnen zetten), en een tooltje om die info dan mooi op de GR te zetten.
Wij zijn nog niet helemaal klaar met het invoeren van info, maar als iedereen hier nou een beetje informatie toe wil voegen, zal ik zometeen het programma voor de rekenmachine ook hier plaatsen, en dan kunnen we morge fijn examen maken
De site is te vinden op http://stef.xs4all.nl/examen/
en de GR-code zal ik regelmatig updaten en die is dan op http://stef.xs4all.nl/examen/GRSK.txt te vinden (voor scheikunde)
//edit: deze informatie is voor het VWO
tja maakt dat nou uit. Het gaat me om de info, niet om hoe het eruit ziet.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:10 schreef Youssef het volgende:
[..]
Maar dan krijg ik die onzin er ook bij:"
[..]![]()
Zo... ff samenvatting voor Economie toegevoegd. (havo)quote:Op zondag 22 mei 2005 21:15 schreef full_hyperion het volgende:
Ik ben de laatste paar dagen samen met een klasgenoot bezig geweest met het opzetten van een wiki (zo'n ding waar we met zijn allen veel info in kunnen zetten), en een tooltje om die info dan mooi op de GR te zetten.
Wij zijn nog niet helemaal klaar met het invoeren van info, maar als iedereen hier nou een beetje informatie toe wil voegen, zal ik zometeen het programma voor de rekenmachine ook hier plaatsen, en dan kunnen we morge fijn examen maken
en de GR-code zal ik regelmatig updaten en die is dan op http://stef.xs4all.nl/examen/GRSK.txt te vinden (voor scheikunde)
//edit: deze informatie is voor het VWO en voor de TI-83(+)
Hoe duur zijn deze?quote:Op zondag 22 mei 2005 21:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor degenen die nog op zoek zijn naar een linkkabeltje, de Dixons heeft ze heel lang gehad. Nu waarschijnlijk ook nog. het heet TI-Graph Link.
en 't is niet USB, maar iets anders.
ook kun je voor een paar euro er zelf eentje solderen, met google heb je binnen een seconde het juiste schema gevonden
Duurt het lang om zo'n ding in elkaar te flansen dan?quote:Op zondag 22 mei 2005 18:49 schreef Skneel het volgende:
[..]
Een kabel is ook gewoon in de winkel te koop, maar de laatste keer dat ik checkte kostte zo'n ding 70 gulden; zelf een seriele kabel maken kost 4 euro ofzo en werkt prima bij mij; tis alleen niet zo'n goede oplossing als je deze week examens hebt...
ligt eraan hoe goed je bentquote:Op zondag 22 mei 2005 22:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Duurt het lang om zo'n ding in elkaar te flansen dan?
Bij bio mag je geen gr gebruiken...quote:Op zondag 22 mei 2005 21:15 schreef full_hyperion het volgende:
//edit: deze informatie is voor het VWO en voor de TI-83(+)
Dat kan kloppen, dat is erg iritant. Ik gebruik daar daarom een ander link programma voor, maar ik zal het ff in group files zetten, dan zou het moeten werken.quote:Op maandag 23 mei 2005 00:03 schreef Youssef het volgende:
Ik zal je even laten zien wat ik doe Skneel:
[[url=http://img200.echo.cx/img200/3300/gebruik4hu.th.jpg]afbeelding][/URL]
Op de achtergrond de bestanden waar we het over hebben. Wat ik doe:
Bestanden van "Beta voor Ti-83+ (SE), Ti-84, Ti-84+ (SE) nl" naar TI Device Explorer slepen. Dat werkt en rechts onder zie je 3 screenies van wat ik dan op de TI heb.
Bestand "alkanen.83p" slepen naar de Device Explorer en dan krijg ik de foutmelding die op het scherm te zien is.
Dat klopt. Er staat geen prgmZBETA op je gr, maar als je AsmComp(prgmBETA,prgmZBETA) doet, dan maakt hij juist het programma ZBETA. Daarna moet je prgmBETA dus weggooien (dit geldt niet voor de ti-83 versie). Ik kan nog een technisch verhaal ophangen waarom dat moet, maar daar zal je wel niet op zitten wachtenquote:Op maandag 23 mei 2005 00:03 schreef Youssef het volgende:
Wat doe ik fout, moet ik die regel intypen die jij hierboven ergens schijft? Want zoals je aan de screenies ziet heb ik geen prgmZBeta op dat ding staan.
Tof dat je het eea online zetquote:Op maandag 23 mei 2005 00:38 schreef Skneel het volgende:
[..]
Dat kan kloppen, dat is erg iritant. Ik gebruik daar daarom een ander link programma voor, maar ik zal het ff in group files zetten, dan zou het moeten werken.
[..]
Dat klopt. Er staat geen prgmZBETA op je gr, maar als je AsmComp(prgmBETA,prgmZBETA) doet, dan maakt hij juist het programma ZBETA. Daarna moet je prgmBETA dus weggooien (dit geldt niet voor de ti-83 versie). Ik kan nog een technisch verhaal ophangen waarom dat moet, maar daar zal je wel niet op zitten wachten![]()
zou kunnen, ik heb zelf geen bio. maar een aantal klasgenoten zeiden dat het wel mocht.quote:
Niet dusquote:Op maandag 23 mei 2005 08:16 schreef full_hyperion het volgende:
[..]
zou kunnen, ik heb zelf geen bio. maar een aantal klasgenoten zeiden dat het wel mocht.
Wat bedoelt hij/jij met "in een group zetten?quote:Op maandag 23 mei 2005 02:38 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Tof dat je het eea online zet. Kan je ook die calc progjes nog in een group zetten (of even vertellen hoe dat moet, ik kan het zo snel niet vinden
)?
quote:Op maandag 23 mei 2005 10:44 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat bedoelt hij/jij met "in een group zetten?Want dan werkt het kennelijk?
Ah, ik zie het al. Skneel heeft de *.83p files in een paar *.83g files veranderd. Die doen het wel nu, alleen hoe roep je ze opquote:Op maandag 23 mei 2005 11:11 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Die .83p'tjes geven bij mij dezelfde fout als bij jou. De .83g files doen het wel
Als het goed is zit er bij je ti programma's een programma 'group explorer'. Daarmee kun je group files maken en veranderenquote:Op maandag 23 mei 2005 02:38 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Tof dat je het eea online zet. Kan je ook die calc progjes nog in een group zetten (of even vertellen hoe dat moet, ik kan het zo snel niet vinden
)?
Met dat proggie van skneel (BETA)quote:Op maandag 23 mei 2005 11:15 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ah, ik zie het al. Skneel heeft de *.83p files in een paar *.83g files veranderd. Die doen het wel nu, alleen hoe roep je ze op
Aja, helaas moet ik _nu_ ongeveer al wegquote:Op maandag 23 mei 2005 11:19 schreef Skneel het volgende:
[..]
Als het goed is zit er bij je ti programma's een programma 'group explorer'. Daarmee kun je group files maken en veranderen
Op de Ti-83 worden ze meteen omgezet in programma'squote:Op maandag 23 mei 2005 11:15 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ah, ik zie het al. Skneel heeft de *.83p files in een paar *.83g files veranderd. Die doen het wel nu, alleen hoe roep je ze op
En voor economiequote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:44 schreef MaRySe het volgende:
Het iemand niet een programmaatje geschreven voor M&O voor t83+
Zo 1 die alles voor je doet!!
Ik maak braaf .tig groups aan (rechtermuisklik -> new -> ti group. "group explorer" kan ik niet vinden @ ti connect 1.6), krijg het lijstje met de inhoud te zien maar itt jouw group files weigert ie ze te transferrenquote:Op maandag 23 mei 2005 11:19 schreef Skneel het volgende:
[..]
Als het goed is zit er bij je ti programma's een programma 'group explorer'. Daarmee kun je group files maken en veranderen
Ja, graagquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:42 schreef HarmenM het volgende:
M&O en economie VWO heb ik iets voor gemaakt, vooral aantekeningen
als iemand zin heeft om te hosten....
je kan er niet mee berekenen, maar het heeft wel de meeste stof in zich en functies zoals zoeken per onderwerp of op begrippen op alfabetische volgorde:
[afbeelding]
als iemand wilt hosten, kan ik het wel mailen, mocht er animo voor zijn
Daar moest ik idd ook aan denken. Mijn Casio had niet eens kleuren of grafiekjes.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:24 schreef rubstar het volgende:
vroeger schreef ik nog gewoon de formules met potlood aan de binnekant van me rekenmachientje.. lang leve de techniek!
Ik heb ook notefolio, dat werkt als een tiet!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:17 schreef paudo het volgende:
Gewoon je OS updaten naar versie 1.18 en de applicatie NoteFolio erop gooien. Dan kun je op je pc een programma instaleren, ook NoteFolio genaamd en hierzo je tekst inzetten. Vervolgens hoef je alleen maar op de knop 'naar de GR' te drukken en ales gaat perfect!!
http://education.ti.com/us/product/apps/notefolio.html --> NoteFolio
http://www.bugmenot.com --> passwords voor www.ti.com
http://www.microsoft.com/net --> .NET Frameworks 1.1 benodigd voor NoteFolio
wijsneusquote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:14 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Je had al die leerstof natuurlijk ook gewoon kunnen leren, drummergirl![]()
![]()
Kheb t nog niet bekeken maar ik denk: Dude, you´re my heroquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:42 schreef HarmenM het volgende:
M&O en economie VWO heb ik iets voor gemaakt, vooral aantekeningen
als iemand zin heeft om te hosten....
je kan er niet mee berekenen, maar het heeft wel de meeste stof in zich en functies zoals zoeken per onderwerp of op begrippen op alfabetische volgorde:
[afbeelding]
als iemand wilt hosten, kan ik het wel mailen, mocht er animo voor zijn
Doet ie t bij jou? Bij mij geeft ie n errorquote:Op zondag 29 mei 2005 22:38 schreef paudo het volgende:
En ff snel gemirrord!
http://www.sjembek.com/examens
Daar ben je 3 uur mee bezigquote:Op zondag 29 mei 2005 23:20 schreef HarmenM het volgende:
doen de normale TI83 bestanden het wel goed?
anders moet je de txt bestanden ff gebruiken om nieuwe te compileren.
Niemand?quote:Op maandag 30 mei 2005 22:04 schreef Roolio het volgende:
Nou mensen, begin eens met het delen van je WB12 dingen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |