quote:Op zondag 22 mei 2005 13:27 schreef tong_poh het volgende:
Is er geen spuitbus voor, zoals met steenmarters?
TS vind afmaken de laatste optiequote:Op zondag 22 mei 2005 15:06 schreef Xebrozius het volgende:
Wat je uiteraard ook kunt doen is broodballetjes met gedroogde spons aan die beesten voeren. Binnen no time zijn ze dan dood.
Loop een dierenwinkel in, vraag om wat rattenkeutels en leg die vervolgens op de plek waar die beesten zitten. Dat schrikt vogels ook af...quote:Op zondag 22 mei 2005 15:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
TS vind afmaken de laatste optie
wat een wreed voorstel
volgens mij weet jij er best veel vanquote:Op zondag 22 mei 2005 15:10 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Loop een dierenwinkel in, vraag om wat rattenkeutels en leg die vervolgens op de plek waar die beesten zitten. Dat schrikt vogels ook af...
Koop gewoon een paar van die kinderwindmolentjes.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:32 schreef tong_poh het volgende:
Als ze er morgenochtend weer zitten, dan ga ik drastische maatregelen nemen.
Ik zal kijken of ik me weet in te houden.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Koop gewoon een paar van die kinderwindmolentjes.
En zet die op de plek waar de duiven zitten.
Probleem opgelost op een diervriendelijke manier.
heeft geen zin, dan plukken ze 'm de veren uit en gebruiken ze deze vervolgens voor een nieuw nest, 20 centimeter naast de dode duif.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:17 schreef Roellio het volgende:
Ik zou er 1 doodmaken en dan die dode duif met z'n aars op een puntige paal prikken, als een soort waarchuwende totempaal!
Ieuwquote:Op zondag 22 mei 2005 19:05 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
heeft geen zin, dan plukken ze 'm de veren uit en gebruiken ze deze vervolgens voor een nieuw nest, 20 centimeter naast de dode duif.
ik spreek uit ervaring
zo'n oud vrouwtje woont hier ook achter ons.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:26 schreef gr8w8 het volgende:
Kudduif heeft wel uiteindelijk de kabouter omgegooid. Kapot. Nu hangt er gaas.Blijven ze wel van weg. De reden van de duiven hier? Oud vrouwtje die ondanks waarschuwingen en brieven ze maar naast de flat blijft voeren met oud brood.
![]()
Sow bij mij precies hetzelfde toch!! Hebben zelfs een nestje gebouwd waar een ei in ligt... Nog meer duiven!! En hoe die beesten roekoe-en, niet normaal, bijna eng... Maar ja wil ze eigenlijk ook niet (laten) doodmakenquote:Op zondag 22 mei 2005 13:23 schreef tong_poh het volgende:
Voordat ik naar het voetballen ga, moet ik toch ff iets kwijt.
Ik heb namelijk last van fucking duiven. Letterlijk.
Voor de derde dag op rij maken ze me rond 7 uur wakker door bij het raamkozijn te gaan copuleren. En de hele tijd maar fladderen en andere geluiden maken. GRRRRR.
ik moet ervan af, maar weet niet hoe. Ze afmaken vind ik echt de allerlaatste optie.
nou ja de goeie windbuks wel , maar anders is er nog een :quote:Op zondag 22 mei 2005 22:33 schreef fembol het volgende:
Tjongejonge, komen ze ineens met deze tips!
Hier vroeg ik vorige week om, en toen kreeg ik een slotje!!!! GRRR
Maar goed: Alle duiven moeten dood!!!
En ik ga nu onmiddelijk chloor op het randje smeren! Dat zal ze leren. (windbuks helpt niet....)
huh? helpt dat chloor zoveel ? wat doet dat dan? of meurt dat gewoon zo erg dat ze niet eens meer wille komen?quote:Op maandag 23 mei 2005 09:10 schreef fembol het volgende:
HEEJ!!!!!!
![]()
HET HELLUPT!!
![]()
Chloor is ideaal, de hele nacht geen gefladder/gekoer in mijn raam!!
![]()
(hoeveel chloor zou dit op jaarbasis gaan kosten??)
Je hoeft ze niet eens af te knallen.. als ze zich een aantal keer kapot gechrokken zijn van een schot komen ze een flinke tijd niet meer. Zo gauw als je er weer een keer een ziet zitten gewoon weer een schot afvuren en ze blijven weer eeen flinke tijd wegquote:Op zondag 22 mei 2005 21:59 schreef LSS het volgende:
Duiven zijn vliegende ratten, ze verspeiden ziektes, zijn lelijk en maken herrie, ik zie geen reden om niet je hagelbuks van zolder te halen om die teringbeesten af te knallen.
als je ze neerschiet komen ze helemaal niet meer terugquote:Op maandag 23 mei 2005 10:48 schreef Shreever het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet eens af te knallen.. als ze zich een aantal keer kapot gechrokken zijn van een schot komen ze een flinke tijd niet meer. Zo gauw als je er weer een keer een ziet zitten gewoon weer een schot afvuren en ze blijven weer eeen flinke tijd weg
Dan komen er vast wel weer andere, dat betekend dat je toch wel kan blijven schieten dus kan je net zo goed gewoon een waarschuwingsschot afvurenquote:Op maandag 23 mei 2005 10:57 schreef bier89 het volgende:
[..]
als je ze neerschiet komen ze helemaal niet meer terug![]()
ja maar jij verplaatst het probleem weerquote:Op maandag 23 mei 2005 11:11 schreef Shreever het volgende:
[..]
Dan komen er vast wel weer andere, dat betekend dat je toch wel kan blijven schieten dus kan je net zo goed gewoon een waarschuwingsschot afvuren
quote:Op maandag 23 mei 2005 11:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hang een olijventak buiten je raam. De duiven nemen dat ding dan mee en gaan op zoek naar Noach.
quote:Op maandag 23 mei 2005 20:15 schreef guapo het volgende:
Domme klotebeesten zijn het. Reed vanmorgen om half 6 over een 80km weg waarlangs veel bomen staan. Het schijnt dat de periode veel rupsen in die bomen zitten die er wel eens uitvallen en dus midden op de weg blijven liggen met als gevolg dat er tientallen duiven op de weg lopen te grazen. Heb zo de pest aan de schijtbeesten. Zo vroeg op de morgen zijn die muiters ook nog niet zo snel met als gevolg dat ik er twee te pletter heb gereden. Het gaf wel een grappig effect toen ik in de achteruitkijkspiegel keek....'t was net of het sneeuwde.......![]()
![]()
hahaha!!quote:Op maandag 23 mei 2005 20:26 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
Hier zijn er figuren die de poten van die beesten met een toutje aan elkaar knopen, da beest trekt zn pootjes kapot om los proberen te komen![]()
Dat valt nog te bezien. Ik juich pas echt als ik ze een paar dagen niet gehoord of gezien heb.quote:
Just give me some of that shit you're smokingquote:Op woensdag 25 mei 2005 01:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Als je last hebt van duiven betekent dat je met slechte dingen bezig bent in je leven. Duiven zijn symbool van vrede en tevens mijn onderdanen. Ik geef duiven de opdracht om levens van kwaadwillenden te verbeteren door heel aanwezig te zijn in de hoop dat de kwaadwillenden de boodschap zullen ontvangen en hun leven weer op het rechte pad zullen zetten.
dan heeft het tog geholpenquote:Op woensdag 25 mei 2005 10:08 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Just give me some of that shit you're smoking![]()
Vandaag weer geen last van die duiven.![]()
quote:
Tja, dan zul je er toch iets aan moeten doen. Want zo kun je niet verder. Ik heb het na een paar dagen met die krengen wel gezien. Probeer dat ideetje met chloor en misschien met die ijzeren punten op de vensterbank. Zolang je er maar vanaf komt! Want anders word je horendol.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:46 schreef fembol het volgende:
Vandaag heeft een meneer van de gemeente officieel vastgesteld dat ik last heb van duiven.
En je raadt het nooit: hij kan er niks an doen.
Lekker dan!![]()
Domme klotebeesten zijn het. Reed vanmorgen om half 6 over een 80km weg waarlangs veel bomen staan. Het schijnt dat de periode veel rupsen in die bomen zitten die er wel eens uitvallen en dus midden op de weg blijven liggen met als gevolg dat er tientallen duiven op de weg lopen te grazen. Heb zo de pest aan de schijtbeesten. Zo vroeg op de morgen zijn die muiters ook nog niet zo snel met als gevolg dat ik er twee te pletter heb gereden. Het gaf wel een grappig effect toen ik in de achteruitkijkspiegel keek....'t was net of het sneeuwde.......![]()
![]()
![]()
Je hebt gelijk, ik word horendol. Chloor in mijn slaapkamerraam werkt, maar de duiven wonen op het dak van de buren (zit 1m tussen) en op mijn platje en overal!! Ik kan niet overal gaas/draad/prikkeldraad spannen. Sterker nog, laat mijn verhuurder dat maar doen!!quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:16 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Tja, dan zul je er toch iets aan moeten doen. Want zo kun je niet verder. Ik heb het na een paar dagen met die krengen wel gezien. Probeer dat ideetje met chloor en misschien met die ijzeren punten op de vensterbank. Zolang je er maar vanaf komt! Want anders word je horendol.
"per ongeluk"quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:05 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
duiven zijn sweety. zeker als ze per ongeluk op je bbq landen
Zullen wij gaan trouwen?quote:Op donderdag 26 mei 2005 01:13 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik had vroeger zelf een aantal duifjes
zalig als ze me wakker koerden
het was zo knus altijd
En duiveschijt?
Daar was de dakgoot goed voor
TIPneem een dakgoot ofzo
Ik heb een luchtbuks te koop. Met scherpgesteld vizier. Merk, BSA. (niet oehoeoehoerend hardquote:Op donderdag 26 mei 2005 20:39 schreef fembol het volgende:
Geachte Lezer,
Ik lees op internet dat ons mooie **** een duivensportvereninging heeft en zo kom ik ook aan dit adres.
Graag wil ik even mijn probleem bij jullie vereninging voorleggen, misschien kunt u mij helpen.
Het zit namelijk zo: Sinds een jaartje of 3 woon ik in de ****straat in ****. Hier in de ****straat staan de panden heel dicht bij elkaar en zo ook het appartement waar ik woon en dat van de buren. Tussen onze twee woningen zit een steegje van ongeveer 1 meter breed.
Sinds ik hier woon, wonen er ook een stuk of wat duiven in mijn slaapkamerraam. Echt blij werd ik hier niet van, maar om ze te verjagen dat ging me iets te ver. In het voorjaar hielden ze me wakker en in de winter had ik weinig tot geen last van ze.
Tot dit voorjaar. De buren zijn verhuisd (appartement staat leeg) en daarvoor in de plaats heb ik nu een roedel (of hoe noem je dat??) duiven op mijn balkon, in mijn slaapkamerraam, op het dak, het dak van de buren en op de regenpijp van de buren wonen. Ook dit is niet echt dramatisch, ik slaap wel door hun gekoer heen.
Wat echter wel bloedje vervelend is, is dat de duiven ook moeten poepen. En wel bij voorkeur op voorgenoemde plaatsen. Ik kan mijn balkon niet betreden of ik word ondergescheten op het balon zelf ligt een laagje duivenpoep, tussen de beide huizen is een duiventoilet ontstaan. En dit is nou precies mijn probleem.
Gisteren heb ik bezoek gehad van een meneer van de gemeente **** om mijn probleem te eens voor te leggen, wie weet kunnen zij wat voor mij doen nietwaar?
Het blijkt dat het hier om postduiven gaat (te herkennen aan ringetje) en niet om houtduiven. De gemeente kan niks voor mij betekenen, zij zijn geen eigenaar van het pand en kunnen dus ook geen draadjes spannen. Ikzelf ben slechts huurder en ben niet van plan om op mijn balkon, om de rand van het platte dak, de regenpijp, de regenpijp van de buren, het slaapkamerraam, het badkamerraampje van de buren, het dak van de buren en het dak van mijn appartement te voorzien van draadjes. Dat gaat een beetje teveel in de papieren lopen. Mijn vraag is dus: wat kan ik zelf doen zodat deze duifjes gezellig ergens anders (in een leuke boom ofzo) gaan bivakeren? En zijn deze duiven van iemand van jullie vereniging? Is het mogelijk om deze duifjes wat meer in hun hokjes te laten zitten zodat ik af en toe ook naar buiten kan??
Jullie zijn de duivenexperts en hebben vast wel een handige oplossing voor mij. Ik ben de wanhoop nabij en weet niet goed meer bij wie ik nog om hulp moet vragen voor dit probleem. Duiven zijn namelijk best leuk maar met mate, duivenpoep daarentegen vind ik ronduit vervelend.
Ik hoop dat jullie duivenkenners mij kunnen helpen met mijn probleem!!!
Met vriendelijke groet,
fembol
quote:
Duiven zijn geilquote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:48 schreef P8 het volgende:
hey niet fokken met duiven, duiven zijn cool
ik heb er zelfs nog een topic aan gewijd een maand terug ofzo![]()
en wat doe je er mee als je ze gevangen hebt?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:57 schreef fembol het volgende:
Ha! hoeft niet, ik heb antwoord van een duivenkenner!
Hij zegt dat je ze kunt vangen!!
Ik was inderdaad die copulerende duifquote:Op zondag 22 mei 2005 13:28 schreef -DailaLama- het volgende:
FuifDuiven.
Rot op smerige kutduif voor ik jou kortwiek...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik was inderdaad die copulerende duif!
quote:Op zondag 22 mei 2005 19:49 schreef buzzer het volgende:
duivenpoep is inderdaad iets verschrikkelijks...
Grrrr, ga de volgende keer maar naar de buren! Die houden me nu uit mijn slaap door aan de garage te werken. Ze begonnen verdomme om 8 uur. En dat op een zaterdagochtend.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik was inderdaad die copulerende duif!
Ehm... op de barbecue???quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:22 schreef tong_poh het volgende:
[..]
en wat doe je er mee als je ze gevangen hebt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |