De GameCube is wel gelukt, als iemand beweert dat deze gefaald heeft dan heeft de Xbox ook gefaald.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:47 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ja, maar waarom gaat de Revolution dan mislukken? Alleen omdat de Gamecube het niet was gelukt?
Hoezo, ze hadden toch niet hetzelfde doel?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:58 schreef Steeven het volgende:
[..]
De GameCube is wel gelukt, als iemand beweert dat deze gefaald heeft dan heeft de Xbox ook gefaald.
Och echt? Nintendo en MS waren beiden van plan marktaandeel van Sony weg te nemen. En dat is ze niet gelukt. Maar gefaald? Nintendo heeft dikke winst gemaakt en MS dik verlies geleden, wie is er dan de verliezer als ze beide evenveel martkaandeel hebben (of MS ietsje meer). De volgende generatie zal het zeggen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:03 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Hoezo, ze hadden toch niet hetzelfde doel?
De Xbox had als enige doel om te laten zien dat microsoft ook best een console kan maken, om dan met de Xbox2 echt iets neer te zetten wat een groot marktaandeel had.
Bij de gamecube was het toch wel de bedoeling om een acceptabel marktaandeel te halen.
Ongeveer 22 miljoen Xboxen verkocht tegen ongeveer 18 miljoen Cubes.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:03 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Hoezo, ze hadden toch niet hetzelfde doel?
De Xbox had als enige doel om te laten zien dat microsoft ook best een console kan maken, om dan met de Xbox2 echt iets neer te zetten wat een groot marktaandeel had.
Bij de gamecube was het toch wel de bedoeling om een acceptabel marktaandeel te halen.
MS roept nu een MILJARD (One Billion), voor next-gen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:06 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ongeveer 22 miljoen Xboxen verkocht tegen ongeveer 18 miljoen Cubes.
Als ik het goed begrijp was de doelstelling van Microsoft om 100 miljoen Xboxen te verkopenen de Cube 50 miljoen. Daarnaast verdient Nintendo lekker veel geld met de Cube en verliest Microsoft lekker veel geld met de Xbox.
You do the math.![]()
Ik heb 250 miljoen gehoord.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:09 schreef Steeven het volgende:
[..]
MS roept nu een MILJARD (One Billion), voor next-gen.
Ach, Bill roept wel meerquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:09 schreef Steeven het volgende:
[..]
MS roept nu een MILJARD (One Billion), voor next-gen.
Ze hadden ook nooit verwacht om winst met deze Xbox te maken. Puur om zich als alternatief te profileren. Ze zijn geslaagd met deze xbox als ze bij de 360 straks een hoop kunnen verkopen. Of dat ze lukt valt natuurlijk nog te bezien.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:06 schreef Ruzbeh het volgende:Daarnaast verdient Nintendo lekker veel geld met de Cube en verliest Microsoft lekker veel geld met de Xbox.
You do the math.![]()
ik denk niet dat dit gaat werken eigenlijk.. er komt vast wel iets gehackts waardoor je gratis roms kunt downloaden en gewoon op je Revolution kunt spelenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:24 schreef MMaRsu het volgende:
Tuurlijk niet, die 2,50 gaat direct naar Nintendo. Denk even dat misschien 75.000 mensen goldeneye downloaden voor 2,50, heb je alweer aardig wat geld binnen, en het kost Nintendo niks om ze te laten downloaden.
Maar het gebruikt toch DRM ofzo. Dat kan je niet makkelijk kraken.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:24 schreef Frankeinstein het volgende:
[..]
ik denk niet dat dit gaat werken eigenlijk.. er komt vast wel iets gehackts waardoor je gratis roms kunt downloaden en gewoon op je Revolution kunt spelen![]()
Mij niet. Als er next-gen geen winst komt voor MS doen ze toch echt iets verkeerd. Maar zoals ik net al zei: next-gen tijd zal het vertellen.quote:Ik wil niet persé zeggen dat de cube gefaald heeft, maar om te stellen dat áls de cube gefaald heeft de xbox ook gefaald is, dat gaat me te ver.
Mocht dit echt zijn (o god, gaan we weerquote:nvm, die monkeh heeft zelf al toegegeven
Geloof er exact 0,0 van... Zou jij ook moeten doenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:43 schreef Xrenity het volgende:
Reactie op het mozlapunk weblog:
[..]
Mocht dit echt zijn (o god, gaan we weer)
Dan slaat fishes natuurlijk op die vloer @ Zelda. Lijkt mij dat de revo motion kan herkennen en in een game kan zetten oid. Maarja, ik ben wel wat sceptischer atm
zeg niet dat de revo gaat mislukken, kzeg dat de cube voor mij een kutconsole was dus ik koop de opvolger niet,quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:47 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ja, maar waarom gaat de Revolution dan mislukken? Alleen omdat de Gamecube het niet was gelukt?
kheb re4 wel uitgespeeld, en waarom moet je er zo dik bij zetten mindere ps2 poort? het spel is hetzelfde en is nu wel breedbeeld, aleen de graphics zijn iets minder, lekker belangrijkquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:38 schreef MMaRsu het volgende:
Je zei dat je je Cube niet meer had aangeraakt door de lack of goede spellen, waarom heb je Re4 dan niet in huis gehaald, of wacht je op de mindere ps2 port?
( nogmaals )
Graphics schijnen erg belangrijk te zijn tegenwoordig...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:06 schreef Gamedemon het volgende:
kheb re4 wel uitgespeeld, en waarom moet je er zo dik bij zetten mindere ps2 poort? het spel is hetzelfde en is nu wel breedbeeld, aleen de graphics zijn iets minder, lekker belangrijk
en zo geweldig was RE4 ook niet, het begin heb je zoiets van mjah vet, maar tis eentonig als de pest
Eens. Maar deel 4 was een geweldige game!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:25 schreef Ker_Plunk het volgende:
Als een groot RE fan moet ik zeggen dat deel 4 het niet haalt bij deel 1 & 2.
Dit heeft niks met Nintendo te maken
<einde bericht>
ik bedoel dit :quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:17 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Graphics schijnen erg belangrijk te zijn tegenwoordig...![]()
En waarom kon je het niet kraken denker? Juist, omdat de schijfjes niet te krijgen en fikken zijn. Dat is iets heel anders dan DRM.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:27 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Maar het gebruikt toch DRM ofzo. Dat kan je niet makkelijk kraken.
Gamecube kon je ook al niet makkelijk kraken. Dus die mensen van Nintendo doen er wel alles voor.
De enige echte Res. Evil is toch echt Code Veronica. En dan met name de Dreamcast versie.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:25 schreef Ker_Plunk het volgende:
Als een groot RE fan moet ik zeggen dat deel 4 het niet haalt bij deel 1 & 2.
Dit heeft niks met Nintendo te maken
<einde bericht>
Dat vond ik juist de slechtstequote:Op zondag 22 mei 2005 02:26 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
De enige echte Res. Evil is toch echt Code Veronica. En dan met name de Dreamcast versie.
Code Veronica op dreamcastquote:Op zondag 22 mei 2005 02:26 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
De enige echte Res. Evil is toch echt Code Veronica. En dan met name de Dreamcast versie.
Bronquote:First lets start with some comments by Iwata.
"Of course, we are applying advances in technology. But when you use those advances just to boost the processing power, the trade-off is that you increase power consumption, make the machine more expensive and make developing games more expensive. When I look at the balance of that trade-off -- what you gain and what you lose -- I don't think it's good. Nintendo is applying the benefits of advanced technology, but we're using it to make our machines more power-efficient, quieter and faster to start."
We all know that multi core processors require alot of power, the PowerPC G5 is in the 100watt range. The move to the 90nm processor help decrease its power consumption to about 65watts. Going multi core only increases the amount of power needed, but the heat that comes from a multi core processor is the real problem. Its going to be a while before any chip is moved to the 65nm process. Which leads me to this.
Liquid-Metal Cooling Technology for CPU Cooling
As current cooling solutions reach their limits, the industry is in need of a unique advanced cooling solution. nanoCoolers' liquid-metal cooling loops have all the attributes to fill that need. Part of the uniqueness of our thermal solutions is in its simplicity. The cooling loop consists of liquid metal as the working fluid, a heat source exchanger, an ambient heat exchanger, an electromagnetic pump, and interconnecting tubing. There are also attaching mechanisms, a fan, housing structure, etc. but the simplicity of the solution is quite unique.
http://www.nanocoolers.com/technology_liquid.php
The boiling point of the material is in excess of 2000°C, the pics illustrates a small form factor. Which would be beneficial to the size of Revolution. Its also tech that doesn't produce alot noise.
Combined this with IBM Strained Silicone directly on Insulator(SSDOI) process which reduces power consumption, without affecting performance.
The PS3 will require alot of power with so many connections, so Nintendo chose to provide only two USB ports and a proprietery AV component. You reduce power consumption because there is no harddrive to power. So Nintendo they go for onboard flash memory. There's only two moving part in the console(fan and DVD drive).
How do Nintendo plan on making it possible for indie developers to produce titles that look as good as the big boys. Well check out this patent, http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph...&RS=AN/Nintendo
The patent basically says that a developer can pre-render a area of the game and convert it into a exact replica in realtime using this feature.
In one embodiment, we use a known technique called cube mapping to pre-render images defining a 3D scene. Cube mapping is a form of environment mapping that has been used in the past to provide realistic reflection mapping independent of viewpoint. For example, one common usage of environment mapping is to add realistic reflections to a 3D-rendered scene. Imagine a mirror hanging on the wall. The mirror reflects the scene in the room. As the viewer moves about the room, his or her viewpoint changes so that different objects in the room become visible in the mirror. Cube mapping has been used in the past or provide these and other reflection effects.
We use cube mapping for a somewhat different purpose--to pre-render a three-dimensional scene or universe such as for example a landscape, the interior of a great cathedral, a castle, or any other desired realistic or fantastic scene. We then add depth to the pre-rendered scene by creating and supplying a depth buffer for each cube-mapped image. The depth buffer defines depths of different objects depicted in the cube map. Using the depth buffer in combination with the cube map allows moving objects to interact with the cube-mapped image in complex, three-dimensional ways. For example, depending upon the effect desired, moving objects can obstruct or be obstructed by some but not other elements depicted in the cube map and/or collide with such elements. The resulting depth information supplied to a panoramically-composited cube map provides a complex interactive visual scene with a degree of 3D realism and interactivity not previously available in conventional strictly 2D texture mapped games.
This could shorten the development process. This combined with a development enviroment similar to GC(API), should help reduce development cost.
Now for the comments from Reggie about the Revolution controller, someone suggested that the GC controllers could be used to play those NES,SNES,N64 games. Only problem with this is that Reggie could of easily explained this as a fact. But its still to difficult to come to some type of conclusion. So I'll leave that portion alone.
I think Nintendo goal is to provide a powerful console, without having to include HDMI,DVI, (4)USB, Harddrive, Digital output, Analog AV all that requires money and power. You won't be limited in your ability to connect to these features except a harddrive , there just won't be 10 ports to do it.
Developers will have a recognizeable development environment, with additions that make it even easier to create visually outstanding titles.
Bronquote:GS: Sounds like [the Revolution] may approach a win...?
MP: When the US publishers start to weigh the economics of chasing the Xbox 360...even if the installed base is twice as big as the Revolution, if the cost is twice as much, then the US publisher should be indifferent as to whether they make one game for the 360 or two games for the Revolution.
I talked to Nintendo and their strategy is to try to ensure that all the big games that are made for 360 and PS3 are also made for Revolution. If they succeed at that, they're going to do very well.
quote:How are you I am new to this forum and I had seen that a lot of people were wondering what the specs for the nintendo revolution are so I thought I would share some knowladge. I was on the Nintendo.com website at 2:36 am on 5/17/05 and these specs were posted at the bottom of the home page and they were completely gone by 2:48 everything below I copyed straight from the Nintendo.com website. Please do not criticize I just copyed and pasted from the webpage.
Nintendo “Revolution”
-HDTV-Projector (Supports all televisions)
-3D-Projection Display technology (3D Stereoscoping, headset optional and sold separately) (All games will be supported)
-Device that rips NES, SNES, N64, & GBA games and allows full graphics customization and customizable controls and physics.
- Complete Development Tool kit that allows full use of hardware’s power. (Also works hand-in-hand with previous generation software ripper)
-Light gun signal scan technology (possibly not included in final build)
-Touch-pad controllers (Wireless, gyroscopic, allows innovative game handling and can mimic any desired control scheme)
-Wi-Fi connectivity enabled (completely free and fully realized online play)
- 5.1 Digital surround sound (final component similar to YSP-1 digital sound projector)
- 20 GB Hard Drive
- Dedicated Physics Chip
- IBM “Broadway” processor with synchronized 12-processing cores. Top clock speed: 5.2 GHz
- ATI “Hollywood” graphics chipset with dedicated dual 1.8 GHZ processing cores and up to 2 GB of dual channel SDRAM.
- Triple Dedicated AI chips
-Ability to be able to download and store NES, SNES, N64, and “Custom Games” in a and play in a virtual environment.
-600 MB GDDR3 RAM
All technology will be close together within a symbiotic architecture by a process called “marrying” which allows the hardware to absorb less power and function at an extremely faster rate. The architecture design is made by “bonding” and “marrying” Artificial Intelligence chips very close to 98% of the hardware. With the dev. Tool now included it will be the easiest console to develop for by far. The innovation in the technology was not meant to hinder or in any way leave behind a tried and true controller or “gameplay” scheme but to make it more interactive and the “water cooler” moments are represented in the whole experience and the world that you are playing in. For example: Have you ever been playing a game and stopped to see if the blades of grass were blowing independently? Now you can just blow on them to see them move!
Custom IBM “Broadway” CPU
-12 symmetrical cores running at 3.8GHz each
-8 hardware threads per core, 10 hardware threads total
-8 VMX-128 vector unit per core; 5 total
-680 VMX-128 registers per hardware thread
-5 MB L2 cache
CPU Game Math Performance
-110 billion dot product operations per second
Custom ATI “Hollywood” Graphics chipset
-dedicated dual 1.8 Ghz processing cores
-15 MB embedded DRAM
-48-way parallel floating point dynamically-scheduled shader pipelines
-Unified shader architecture
Polygon Performance
-200 billion triangles per second
Pixel fill rate
-26 gig samples per second filtrate using 4x MSAA
Shader performance
-870 billion shader operations per second
Memory
-600 MB GDDR3 RAM
-1.2 Ghz DDR
-Unified memory architecture
Memory Bandwidth
-34.2 MB/s memory interface bus bandwidth
-870 GB/s memory bandwidth to EDRAM
-62.4 GB/s front-side bus
Overall System Floating Point Performance
-43 Teraflops
Storage
-20 GB Hard Drive
-Blue-Ray disc drive
-Memory unit support starting at 64 MB
I/O
-support for 7 wireless game controllers
-support for 4 game cube controllers
-3 USB 2.0 ports
-2 memory unit slots
-slot for 512 MB of flash memory
Optimized for Online
-Wi-Fi Ready: 802.11 A, B and G
-completely free premium online service, customizable
-Built-in video camera ready
-voice activation and recognition online and offline
Digital Media Support
-Support for DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, BLU-RAY, HD-DVD, JPEG PHOTO CD
-Stream media from portable music devices, digital cameras, Windows Pc’s
-Rip music and games to NESVOLUTION hard drive
-custom playlists in every game
-Interactive, full screen 3D visualizes
HD projection game support
-All games supported at 16:9, 720p, 1080i, anti-aliasing
-standard-definition and high-definition three-dimensional and standard dimension video outputsupported
Audio
-Multichannel 5.1 surround sound output
-Supports 48KHz 16-bit audio
-400 independent decompression channels
-64-bit audio processing
-over 640 audio channels
System Orientation
-Stands vertically or horizontally
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |