Meneer is even drie dagen in Nederland en weet meteen hoe het zit. Over intolerantie gesproken. De cijfers van de Anne Frank Stichting over de periode kort na de moord op Theo van Gogh lieten een schokkend beeld zien:quote:OVSE: Er moet iets gebeuren in Nederland
AMSTERDAM (ANP) - 'Tolerantieambassadeur' Orhun van de OVSE heeft na een driedaags bezoek aan Nederland nog altijd zorgen over de houding tegenover moslims in Nederland. ,,Het is niet dramatisch, maar het is duidelijk dat er iets moet gebeuren in Nederland'', zei Orhun vrijdag aan het einde van zijn bezoek in Amsterdam.
Orhun treedt op namens het voorzitterschap over de 55 landen in de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa. Op verzoek van het kabinet bezocht hij Nederland. Het was zijn eerste bezoek als ambassadeur voor de bestrijding van intolerantie en discriminatie van moslims.
Maar het ging over intolerantie. Dat los je op door het bij de bron aan te pakken. Bij de daders dus. Dan vind ik het gezien de cijfers wat vreemd dat alle discussie's in de politiek, de media en nu dus de OVSE alleen gaan over de intolerantie van autochtonen tegenover moslims. Het probleem lijkt mij wel wat breder.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:03 schreef gelly het volgende:
Het is maar net hoe je cijfers uitlegt natuurlijk. Je zou ook kunnen zeggen dat moslims relatief vaker slachtoffer zijn.
Precies. Dus als er relatief meer moslims slachtoffer zijn, waar begin je dan ? Wat uiteraard niet wegneemt dat ik intolerantie onder moslims goedkeur of bagetalliseer. Zou je ook eens moeten doen, iets van 2 kanten bekijken.quote:
Ik bekijk het juist van twee kanten. Mijn stelling is dat ze zowel naar de intolerantie van autochtonen als naar de intolerantie van moslims moeten kijken als ze het probleem willen oplossen. Nu wordt er altijd een scheidslijn aangebracht waar de moslims alleen slachtoffer zijn en de autochtonen alleen dader.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Zou je ook eens moeten doen, iets van 2 kanten bekijken.
Precies, daarom is je mening ook totaal nutteloos.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:15 schreef McCarthy het volgende:
Ik vindt
de beste uitleg is denk ik dat ze zowel vaker dader als slachtoffer zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:03 schreef gelly het volgende:
Het is maar net hoe je cijfers uitlegt natuurlijk. Je zou ook kunnen zeggen dat moslims relatief vaker slachtoffer zijn.
wat een vervelend fokkertje ben jij toch ook hequote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, daarom is je mening ook totaal nutteloos.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:52 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik vond het idd een nogal turks klinkende naam. Het zal toch geen moslims zijn
Hoe zit het trouwens met de rechten van de koerden in Turkije?
zijn we tenminste niet meer malle henkie van europaquote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:59 schreef SCH het volgende:
Zorgwekkend dat we op deze manier in het buitenland bekend komen te staan.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:00 schreef Tikorev het volgende:
Met 900.000 moslims en 14.000.000 autochtonen betekent dit dat 100.000 moslims gemiddeld 3,78 geweldsincidenten tegen autochtonen hebben gepleegd en dat 100.000 autochtonen gemiddeld 'slechts' 0,76 incidenten tegen moslims hebben gepleegd. Vijf keer meer dus.
Het multiculturele sprookje is over SCH.quote:
dat is toch al zo? of stoor je je eraan dat er nog wat autochtonen in de grote steden wonen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:03 schreef fayakill het volgende:
als alle autistische autochtonen nou gewoon naar het platteland verhuizen en alle achterlijke moslims zich in de randstad vestigen is het hele probleem opgelost![]()
Het getuigt niet van een discussie-mentaliteit om iemand af te serveren op een spelfout. In tegendeel zelfs.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, daarom is je mening ook totaal nutteloos.
Een anagram is té moeilijk ofzo? Dit is niet Dora.quote:
Jij heb respect voor je eigen beul, alleen de geestelijk zwakkeren en diegene die afgedwaald zijn van de realiteit hebben dat. Je bent daarom een voetveeg en een ideologische zwabberaar. Verder wens ik niet op je reactie en je commentaar in het algemeen in te gaan.quote:
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:06 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Een anagram is té moeilijk ofzo? Dit is niet Dora.
dat vooral jaquote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is toch al zo? of stoor je je eraan dat er nog wat autochtonen in de grote steden wonen?
Want Moslims hebben in het buitenland immers wel een goede naamquote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:59 schreef SCH het volgende:
Zorgwekkend dat we op deze manier in het buitenland bekend komen te staan.
Wolfje op weg naar een nieuwe banquote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat ben je weer subtiel. Wie is het dan wel?
In Frankrijk bv. gaat het veel beter dan hier.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Want Moslims hebben in het buitenland immers wel een goede naam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |