en als je een beetje handig bent; videoband open maken magneet mechanisme eruit halen en voila een videofilm die niet gewist word! (zelf uitgeprobeert)quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Jaaaaaa, 2Toview ofzo! Dan kon je een videoband kopen en na twee keer afspelen wiste de band vanzelf. Alsof je daar wat aan had
Een soort premature sms toch? Je kon wel berichten ontvangen, maar niet zelf sturen, dus je moest altijd terugbellen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:51 schreef Frank-NL het volgende:
Met een scanner en een computer kon je via je geluidskaart ALLE berichten meelezen. Leuk was dat
Ja gewoon tekstberichten... en die werden gewoon ongecodeerd verstuurd op een standaardfrequentie, sterker nog bij elke zendmast kwamen ALLE berichten langs omdat die masten niet wisten waar de ontvanger wasquote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:48 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Een soort premature sms toch? Je kon wel berichten ontvangen, maar niet zelf sturen, dus je moest altijd terugbellen.
Je vergeet een hele voor de hand liggende: De Nintendo Virtual Boy.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:01 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
de Sinclair QL
de Commodore CDTV
de Sega 32x, Saturn, Dreamcast en Nomad
de Atari Falcon en Jaguar
de Bandai Wonderswan
de NeoGeo pocket
de 3DO
de GP32 (hoewel deze wel populair is bij hobbyisten)
En vast nog een hele hoop meer computertjes
Lijkt me dan juist geen marketingmisser hequote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Die heeft gewoon teveel geld gekost voor Microsoft waardoor de winst laag bleef.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:15 schreef InsaneM666 het volgende:
De Xbox is in principe toch ook geflopt?
Ik kom uit '87 en ik heb die ook aangehadquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.
Deze luiers kun je, hoe vreemd dat ook in je oren klinkt, gewoon wassen, net zoals je T-shirt bijvoorbeeld.
Ik ken ze wel, maar of ik ze zelf heb gedragen weet ik niet. Zou ook kunnen dat me zus die had.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:54 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ik kom uit '87 en ik heb die ook aangehad
Beter voor het milieu..
je kunt er ook gewoon een paperclip in doen (aan de zijkant waar dat gaatje zit) en dan kun je m ook kijken net zolang tot er alleen nog maar sneeuw op je band staat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:43 schreef calastra het volgende:
[..]
en als je een beetje handig bent; videoband open maken magneet mechanisme eruit halen en voila een videofilm die niet gewist word! (zelf uitgeprobeert)
Tamagochi's waren hier ook een tijdje niet aan te slepen dus mislukt zou ik het niet noemen. Dat het minder populair is dan in Japan heb je met wel meer gadgetsquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:47 schreef greatgonzo het volgende:
tamachochi? Jarenlang rage in Japan, hier twee maandjes op de schoolpleinen?
Wordt bij de Jumbo nog wel verkochtquote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef pinominie het volgende:
Fluff (hoe je het ook schrijft) van die smeerbare marshmellow zooi voor op brood
Toevallig vandaag nog gebruikt, na zeer lange tijd, door het lezen van dit topicquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:05 schreef King_Nothing het volgende:
Dat de chipknip zo weinig gebruikt word is wel jammer, ik vind 't echt een perfect betaalmiddel.
Dat was ook mijn point 3 pagina's terug, maar ze snappen het niet geloof ikquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:45 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Lijkt me dan juist geen marketingmisser he.
Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:31 schreef blieblie het volgende:
[..]
Dat was ook mijn point 3 pagina's terug, maar ze snappen het niet geloof ik.
Wanneer is een product geflopt?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?
Vanilla Coke wordt hier in de VS nog overal verkocht. Coke with Lime trouwens ook.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
Kom eerst maar eens met wat voorbeelden/bronnen uit je eigen betoog. Je lult mooi hoor, maar inhoudelijk is het veel te algemeen. Kijk je zo doorheenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:52 schreef blieblie het volgende:
[..]
Wanneer is een product geflopt?
Als de ontwikkeling meer kost dan de opbrengsten.
(Of meer geaccepteerd in de maatschappij "Als een product niet aangeslagen is")
Ik denk niet dat dat het geval was van de Walkman en Discman.
Ik weet zo geen cijfers, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij Sony verlies hebben geleden op de Walkman en/of Discman, dus dat kan je wegstrepen.
En het tweede punt.... Beiden waren een enorm succes. Of ze nu met het logootje van Sony kwamen of een ander logo. Die dingen zijn retegoed verkocht.
Een merknaam wordt in de volksmond meestal overgenomen als productnaam wanneer je als eerste bent EN een erg goeie naam er aan gegeven hebt. In mijn ogen is dat eerder een successtory dan een flop. Je zult geen merknamen welke overgenomen zijn naar productnamen tegenkomen welke failliet zijn gegaan. En waar het productnaam nog wel levend van is (dwz. de producten worden nog wel verkocht ondanks dat de officiële producent er failliet aan gegaan is doordat het desbetreffende product geflopt is).
Mocht er wel 1tje zijn ben ik benieuwd welke.
Ik zou iig erg vereerd zijn als de maatschappij een door mij verzonnen merknaam overneemt als productnaam.
Overigens studeer ik Informatica en geen Marketing of Commerciële Economie, maar dit is gewoon wat ik in de loop der jaren gelezen heb icm. met wat ik daar uit geconcludeerd heb. Dus het kan best zijn dat ik er naast zit. Wil ik alleen wel voorbeelden hebben.
In Nederland wel ja, maar dat komt denk ik voornamelijk door het weggebruik van de Nederlanders. In de omgeving Los Angeles en vele andere streken in de VS is de carpool strook een daverend succes!quote:
Enkele voorbeelden van merknamen welke productnamen geworden zijn:quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:56 schreef Integrity het volgende:
[..]
Kom eerst maar eens met wat voorbeelden/bronnen uit je eigen betoog. Je lult mooi hoor, maar inhoudelijk is het veel te algemeen. Kijk je zo doorheen. Doe je best!
Ik heb het over keiharde verkoopcijfers, niet over merknamen. Zoals ik al zei, je lult algemeen. Het is niet persoonlijk, maar bekijk mijn betoog anders ff over marketing.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:57 schreef blieblie het volgende:
[..]
Enkele voorbeelden van merknamen welke productnamen geworden zijn:
Cola
7up
Fristi
(onderstaande met dank aan dit topic)
Walkman
Luxaflex
Pampers
Discman
Whatever.... Der zijn er nog massa's, maar daar kan ik zo snel ff niet opkomen.
Ik zei al dat ik geen cijfers heb...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:58 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik heb het over keiharde verkoopcijfers, niet over merknamen. Zoals ik al zei, je lult algemeen. Het is niet persoonlijk, maar bekijk mijn betoog anders ff over marketing.
De ZIP drive werd inderdaad al snel achterhaald toen CD-RW schijven goedkoop werden en deze in vrijwel elke computer gelezen konden worden. De ZIP met 100 Mb (en later 250 Mb) kan niet tippen aan een CD-RW schijf van 650 Mb natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:30 schreef MaRySe het volgende:
De zip drive is ook niet zo een succes geworden !
Jah, das jouw meningquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:59 schreef Integrity het volgende:
Marketing in het algemeen is serieus
Hier heb je m
Wij noemden het flesje met de zoute aroma vloeistof erin altijd een flesje "Maggi" terwijl dat het merk is, niet de naam van het produkt.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:57 schreef blieblie het volgende:
Enkele voorbeelden van merknamen welke productnamen geworden zijn:
Ik heb er nog 1 in mijn px zittenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:01 schreef maartena het volgende:
[..]
De ZIP drive werd inderdaad al snel achterhaald toen CD-RW schijven goedkoop werden en deze in vrijwel elke computer gelezen konden worden. De ZIP met 100 Mb (en later 250 Mb) kan niet tippen aan een CD-RW schijf van 650 Mb natuurlijk.
Ik had er trouwens ook eentje, een interne.
Probeer het eens met mij in de praktijk, zou ik zo zeggen. Ik heb wel een paar casussen voor je die je mag uitwerken. Hoe denk je over de Philips problematiek van de afgelopen decenia?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:02 schreef blieblie het volgende:
[..]
Jah, das jouw mening.
Mijn mening is dat je met gezond verstand een heel aardig eind komt in de marketing.
In de paar "Marketing vakken" die ik gevolgd heb *op HBO Niveau, whoho.... become all impressed* kwam ik niets speciaals tegen... Alleen bevestiging van hetgeen wat ik al wist.
Dat ze te weinig naar de consument kijken en te veel naar het productquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:03 schreef Integrity het volgende:
[..]
Probeer het eens met mij in de praktijk, zou ik zo zeggen. Ik heb wel een paar casussen voor je die je mag uitwerken. Hoe denk je over de Philips problematiek van de afgelopen decenia?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |