Jepquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef BOKA het volgende:
[..]
Net als luxaflex (schrijf je dat zo), tip-ex, duck-tape....
nou, ik zit midden in de luiers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
Zijn het daar meer mensen mee eens?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef highworker het volgende:
[..]
nou, ik zit midden in de pampers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
Vooral omdat ze het met de discman wéér dedenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef Integrity het volgende:
Dat zijn idd behoorlijke missers
Luiers of pampers is voor mij hetzelfde iig. Maar ja, ben ook geen moeder en zal dat ook niet snel worden.quote:
Is het product niet geflopt... Het is alleen een dermate groot succes geworden dat mensen de merknaam associeren met een soort product.quote:
Shit... te laatquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).
En vervolgens maken ze dezelfde fout met de Discman.
Eensch. Ik zit totaal niet in de kinders, nu niet en nooit niet, maar voor mij is Pampers zeker niet synoniem met 'wegwerpluier'.quote:
ik begrijp wat je bedoelt, en er zijn veel voorbeelden van, maar met Pampers hebben wij het niet.quote:
Nee hoor, hiermee heb ik besloten dit argument niet in de SWOT te verwerken. Dank!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef Frollo het volgende:
[..]
Eensch. Ik zit totaal niet in de kinders, nu niet en nooit niet, maar voor mij is Pampers zeker niet synoniem met 'wegwerpluier'.
Een beter voorbeeld is waarschijnlijk Spa. Als je een spa rood bestelt, is het niet vreemd als je Sourcy of iets anders krijgt.
Maar we dwalen af
Sony-ericsson wel.. maar dat is weer sonyquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).
En vervolgens maken ze dezelfde fout met de Discman.
Maar dan ist toch geen flop???quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Vooral omdat ze het met de discman wéér deden
Dat heet een joint venture, da's andere koekquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:46 schreef tonks het volgende:
[..]
Sony-ericsson wel.. maar dat is weer sony
Wel een flop, je hele volwassenheidsfase naar de malle moeren doordat concurrenten het sneller konden laten associeren met de naam discman en dus Sony.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:47 schreef blieblie het volgende:
[..]
Maar dan ist toch geen flop???
Tis jammer dat de consumer bij "Discman" niet denkt aan het Sonyapparaatje maar aan een portable cd-speler.
Het betekend wel dat ze bij Sony erg goeie pakkende namen weten te verzinnen
Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).
En vervolgens maken ze dezelfde fout met de Discman.
Anders doe jij ff een normale naam....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:01 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
de Sinclair QL
de Commodore CDTV
de Sega 32x, Saturn, Dreamcast en Nomad
de Atari Falcon en Jaguar
de Bandai Wonderswan
de NeoGeo pocket
de 3DO
de GP32 (hoewel deze wel populair is bij hobbyisten)
En vast nog een hele hoop meer computertjes
quote:
mee eensquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef highworker het volgende:
[..]
nou, ik zit midden in de luiers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.
Wat heeft dit te maken met de naam discman? Als Pepsi haar naam verandert in Coke, worden klanten toch ook misleid?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:57 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..
Zie Spa, Xerox, Kodak..
Ontopic: 1 van de grootste flops allertijden die bijna het waardevolste merk aller tijden om zeep hielp: New Coke. Zoeter, leek meer op Pepsi, enorme marketing, maar helaas: het was niet te zuipen. lees dit
Ja, hier heten luiers gewoon luiers en geen pampers. Pampers betekend niet luier maar "te duur".quote:
CDI moest de eerste stap worden naar interactieve televisie. Eigenlijk was het een videospeler en spelcomputer in één apparaat. Het idee op zich was goed, de uitwerking stukken minder.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:03 schreef LissaP het volgende:
wat was CDI ook alweerik weet dat het heeel eventjes een hot item was, maar wat het nou precies inhield..
Zit verschil in kwaliteit. Zolang de toegevoegde waarde de prijs compenseert voor jouw geloofwaardigheidsgevoel is het goed, toch? Katoenen luiers zijn het goedkoopst trouwens, ideetje?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:15 schreef abraham het volgende:
[..]
Ja, hier heten luiers gewoon luiers en geen pampers. Pampers betekend niet luier maar "te duur".
katoen het goedkoopst valt nog te bezien als je waskosten en arbeidstijd goed gaat berekenen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:23 schreef Integrity het volgende:
[..]
Zit verschil in kwaliteit. Zolang de toegevoegde waarde de prijs compenseert voor jouw geloofwaardigheidsgevoel is het goed, toch? Katoenen luiers zijn het goedkoopst trouwens, ideetje?
Anders zeik jij niet zo offtopicquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:05 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Anders doe jij ff een normale naam....
Naar de supermarkt gaan met je auto of brommer om luiers te halen kost ook arbeid en benzine, dat is de meest gangbare als het gaat om vervoersmiddel. Oppertunity costing in dit gevalquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:25 schreef highworker het volgende:
[..]
katoen het goedkoopst valt nog te bezien als je waskosten en arbeidstijd goed gaat berekenen.
Jaa, dat was zo lekker! Maar door wie was dat nou gelanceerd, pepsi of coca cola. Ik herinner me dat t coca cola was. Maar de naam 7up dat is van pepsi. Want coca cola die heeft sprite...?quote:
Ald klanten de naam discman gebruiken als ze een draagbare cd-speler met koptelefoon bedoelen, is dat toch niet de schuld van de concurrenten van Sony? Het is wel een bewijs dat de merknaam van Sony zo sterk is dat consumenten hem gebruiken om een productgroep te benoemen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:13 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met de naam discman? Als Pepsi haar naam verandert in Coke, worden klanten toch ook misleid?
Een zegen? Mensen willen dankzij Sony een Discman aanschaffen, ze gaan naar de winkel, zien een leuke Merk X portable CD-speler liggen, kopen het en zijn blij met hun "Discman". Ja, echt een zegen voor Sonyquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:57 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |