Dus de nieuwe mensen die begonnen te posten waren meteen incrowd? Ik vind mezelf ook niet echt incrowd in de reeks of zo. Ik keek er af en toe in, en in enkele topics heb ik ook daadwerkelijk meegediscussieerd. Een hoop onderwerpen zijn dan ook aan mij voorbij gegaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, dat was de zoveelste poging om de reeks op de rails te krijgen.
Er is enorm vaak gewaarschuwd voor slowchat en off topic posting. In de proefperiode én daarna. Van meet af aan was overduidelijk dat singles geen (semi) incrowd sc mocht worden met 'much ado about nothing'
Dat is toch gebeurd.
Daarbij komen er ook amper nieuwe impulsen in de reeks. Enerzijds is alles inderdaad al tien keer gezegd, anderzijds zijn het vooral dezelfde mensen die deze reeks domineren.
In ieder geval voorlopig is het even leuk geweest. Op Fok! zijn er legio sc topics, op R&PM legio topics waar je je wijsheid, humor, frustratie, charme et al kunt botvieren...
Nee maar er hoeft toch niet altijd gediscusseerd te worden, er kan ook gereageerd op onderwerpen die de singels meemaken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef Copycat het volgende:
Ten eerste: af en toe een goeie discussie is geen fundament voor een reeks.
Ten tweede: een sc-reeks was nooit een optie.
ff heel zwart/wit
Zegt degene die echt nooit wat zinnigs heeft gepost in de singles reeks. Zelfde geldt voor Scorpion...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:37 schreef Frenkie het volgende:
R&P is bij uitstek ook een forum wat imo ongeschikt is voor een SC topic. Er worden serieuze onderwerpen besproken door een steeds wisselende groep van users. En dat is prima, er is totaal geen behoefte aan een vaste groep die sfeerbepalend is. En als ik eerlijk ben vind ik dat als je per se wil SC-en er een heel mooi IRC-kanaal is, en bovendien tal van andere forumonderdelen waar het wel mogelijk is. Zoek daar dan je heil, kom je misschien ook eens andere mensen tegenVerandering van spijs doet eten enzo...
Mwoah.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:37 schreef Frenkie het volgende:
R&P is bij uitstek ook een forum wat imo ongeschikt is voor een SC topic.
nadeel van zo'n 'beperkte' reeks (dus bijvoorbeeld singles, of 30+) is dat het bedoeld is voor een selectief publiek. Verder vind ik dat 1 SC-topic in R&p best zou moeten kunnen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:46 schreef Moonah het volgende:
30+ reeks ...
Jammer dat de regeltjes het plezier overrulen.
Maar blijkbaar is er wel behoefte aan zo reeks, anders zou het allang niet meer zo actueel zijn geweest.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:49 schreef Wolkje het volgende:
[..]
nadeel van zo'n 'beperkte' reeks (dus bijvoorbeeld singles, of 30+ is dat het bedoeld is voor een selectief publiek.
Verder vind ik dat 1 SC-topic in R&p best zou moeten kunnen.
Ik ook.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:49 schreef Wolkje het volgende:
Verder vind ik dat 1 SC-topic in R&p best zou moeten kunnen.
Ik heb daar niets te zoeken. Ik ben niet single, maar getrouwd.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:45 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Zegt degene die echt nooit wat zinnigs heeft gepost in de singles reeks. Zelfde geldt voor Scorpion...
Ik ook niet, maar af en toe even gezellig SC-ten was daar wel leuk.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:51 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Ik heb daar niets te zoeken. Ik ben niet single,
Ik neem het je niet kwalijk, maar je beslist wel mee terwijl je helemaal niets met het topic hebt. Net als Frenkie...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:51 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Ik heb daar niets te zoeken. Ik ben niet single, maar getrouwd.
Daarom hou ik me ook bezig met andere topics.
Bull, ik heb geruime tijd toch meegepost. Redelijk actief en ik heb het zelfs aangestuurd bij tijd en wijlequote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:54 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik neem het je niet kwalijk, maar je beslist wel mee terwijl je helemaal niets met het topic hebt. Net als Frenkie...
Dan open je daar een eigen topic over. Als het echt serieus is...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:55 schreef Sabrina1981 het volgende:
Een sc-topic hoeft toch niet alleen maar leuk te zijn, het kan ook een overwegend serieus topic worden. Soms heb je meer te zeggen, maar dat kan dan niet omdat je teveel offtopic gaat.
Je gaat toch niet voor elke reactie die iets teveel van het ontopic afwijkt een nieuw topic openen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:55 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Dan open je daar een eigen topic over. Als het echt serieus is...
Nee ok, maar ik zag wel dat het dus een SC werd. En dat past niet in R&P zoals Frenkie aangeeft.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:54 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik neem het je niet kwalijk, maar je beslist wel mee terwijl je helemaal niets met het topic hebt. Net als Frenkie...
Dus als ik serieus iets wil weten over een bepaald aspect van het single-zijn, dan kan/mag ik daar een nieuwe topic over openen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:55 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Dan open je daar een eigen topic over. Als het echt serieus is...
Ja tuuk. Kwestie van goed inkleden. En er ook zelf voor zorgen dat het geen reeks wordt en geen SCquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:58 schreef DaMart het volgende:
Dus als ik serieus iets wil weten over een bepaald aspect van het single-zijn, dan kan/mag ik daar een nieuwe topic over openen?
Ja en om dit verhaal zie ik dus dat jij echt niks hebt meegekregen van de reeks. Als je een beetje tussen de regeltjes door kan lezen dan kan je zien dat het topic vrij serieus was. Dat mensen (en dus ook nieuwe) er komen om hun hart te luchten, om adviezen te vragen en het is gewoon fijn als je weet dat andere mensen in een zelfde situatie zitten...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:53 schreef Frenkie het volgende:
Oke ik ga proberen uit te leggen waarom ik tegen een SC-reeks in R&P ben.
Ten eerste vind ik dat er op Fok! al genoeg SC topics zijn. Het moet niet moeilijk zijn om daarin aansluiting te vinden. Wat is nou de toegevoegde waarde van een SC topic in R&P? R&P is een serieus topic, waar mensen hun hart kunnen luchten en advies kunnen vragen. Niet een forum om te melden wat je nu gaat eten/drinken etc.
ik vind de kracht van R&P juist de doorstroming. Er zijn wel vaste users, maar niet te veel en zeker niet sfeerbepalend. Dat zorgt er voor dat het lekker open minded is, wat het voor nieuwe users makkelijker maakt een topic te openen en zijn hart te luchten, zonder bang te zijn veroordeeld of afgezeken te worden.
Daarom dus!
Ergens kan een sc reeks best okay zijn, wellicht, misschien... Maar dan wel op steekhoudende argumenten gestoeld.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:53 schreef Frenkie het volgende:
Wat is nou de toegevoegde waarde van een SC topic in R&P?
Mijn betoog ging over Slowchattopics, niet over de singlereeksquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:00 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja en om dit verhaal zie ik dus dat jij echt niks hebt meegekregen van de reeks. Als je een beetje tussen de regeltjes door kan lezen dan kan je zien dat het topic vrij serieus was. Dat mensen (en dus ook nieuwe) er komen om hun hart te luchten, om adviezen te vragen en het is gewoon fijn als je weet dat andere mensen in een zelfde situatie zitten...
Voor jou en mij is het misschien heel normaal om aandacht te hebben van het andere geslacht, maar voor sommigen gaat dat wat moeilijker en dan is het gewoon prettig dat je ziet dat je niet de enige bent. En de sfeer was er juist heel prettig, nieuwe users konden hun hart luchten en werder juist NIET veroordeeld of afgezeken.
Nogmaals JIJ ziet het nut er niet van in maar ik denk heel veel anderen wel...
Ik sta ook open voor inhoudelijke argumentatie..quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:01 schreef Copycat het volgende:
Ergens kan een sc reeks best okay zijn, wellicht, misschien... Maar dan wel op steekhoudende argumenten gestoeld.
Dus ik ben benieuwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |