En om mijn punt van net even te herhalen.
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:24 schreef Bacow het volgende:[..]
Volgens mij kan je die gebruiker beter wijs maken dat als je wat meer puntjes in je arcane talents stopt (en mischien zelfs in fire
![]()
) hij zich daar geen zorgen meer over hoeft te maken
![]()
.
Oh, welke, de burst DPS Fire? No way. Veel te goed, Frost, alleen veel mensen zien de kracht niet. Waarom zou ik naar Fire willen? Frost geeft me goede get-aways, goede schade. (Fireball max crit graag, en even vergelijken met mijn Frostbolt crit, eerst zonder en daarna mét DoT. (Van ignite, mind, must-have fire talent als je voor fire gaat.)
Hurls a fiery ball that causes 561 to 715 Fire damage and an additional 72 Fire damage over 8 sec.
Even kijken. 561 tot 715. 650 gemiddeld dan maar? Nemen we ook meteen de mogelijke +damage items mee. 650 * 1.5 (Er is geen +crit damage in Fire tree.) = 975, gemiddeld. Tel daar 40 % van ignite bij op, en de 72 van de normale, en je krijgt wat, 1200 schade maximaal? En als het over de crit damage is, dan is het 1400, boohoo.
1400 schade voor 395 mana. Mana/damage efficiency: 1400 / 395 = 3.5443038 damage voor 1 mana.
Frostbolt crit bij mij gemiddeld voor 960. 260 mana, en dat wordt nog minder.
![]()
Ik heb hogere crits gehaald, daar niet van, 994 in PvE en 1051 in PvP. 960 voor 260. 960 / 260 = 3.69230769 damage/mana.
Ik heb ook nog eens .5 sec kortere casting time. Frost outdamaged fire hier gewoon.
![]()
Niet te vergeten dat je een betere Fire Ward hebt, en ik ook nog eens Ice Barrier heb. (En probeer niet me perma-sheeped te houden, ding last 1 minuut, en is daarna wéér up, als ik al niet Ice Block heb gedaan.
![]()
)
Arcane, huh? IAE zie ik het nut niet van in. Imp Blizzard doet 1000 schade over 8, kost wel een shitload aan mana, maar slowed to a crisp, niet te vergeten dat je ook nog veilig bent.
Imp Counterspell? Om casters te killen als mage heb je Burst Damage nodig. Burst Damage lack ik genoeg, dat heb ik vrijwillig gedaan. Imp Counterspell geeft me 4 hele seconden.
![]()
Ik weet betere plekken om 6 talent points in te steken. (Vanaf wat ik nu heb.) Fire kan veel beter tegen casters, zeker Fire/Arc. Punt uit.
En ik blijf bij Ice Barrier, dus ik ga nooit voor PoM.
Instances? Slow, ownt tegen renners, en als je op de aggro list komt, als die tegenstander met 50 % van normaal naar je toekomt heb je iets meer tijd om te reageren. Clearcasts gaan sowieso altijd naar Arcane Missiles, Blizzard, Flamestrike, AE of CoC.
![]()
(Als ik het zie, zeg maar.)
En waarom zou Fire je helpen in PvP? Frost helpt je juist in PvP. Ik durf veilig te zeggen dat ik MEER survivability heb. Waarom? Ice Barrier, en Ice Block om van die DoT's af te komen. Ice Barrier is op een 2 minuten cooldown, you know?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories diedImagination is more important than knowledge.