En om ervoor te zorgen dat de mens zichzelf kan beheersen, moeten alle kinderen maar intensieve emotionele training krijgen?quote:Op zondag 22 mei 2005 21:17 schreef Hallulama het volgende:
Tsja, in een andere topic hebben we 't over "vrije wil", en dat is absoluut een discussiepunt ja, ik denk dat hoe beter de mens zichzelf kan beheersen, hoe meer vrije wil een mens heeft.
Natuurlijk, maar aan die gedachtes gaan emoties vooraf.quote:Hoe dan ook, je weet toch dat gedachten een mens gek kunnen maken, kwaad, jaloers, verdrietig, etc.?
Dat vind ik, nog steeds, je reinste onzin. Gedachten kunnen hoogstens werken als katalysator of beheerser van die emoties.quote:Dat bedoel ik met er is EERST de gedachte, en DAN de emotie.
Hoe kom je in hemelsnaam aan dergelijke onzin? Wat geeft het nou dat er een dame in de film aan het woord komt (naast diverse wetenschappers) die toevallig werkt voor de Ramtha School of Enlightenment? Je hebt haar boodschap niet eens gehoord!quote:Op zondag 22 mei 2005 21:42 schreef Frezer het volgende:
Nou, een reclame film voor een sekte komt niet bepaald hoog op mijn "zien" lijstje. Evengoed bedankt voor het aanbod,.
Nou ga je WEER te kort door de bocht. Kun je hier eens mee ophouden? Die overdreven insinuaties van jou. Ik weet anders ECHT niet wat voor zin het heeft om nog met jou te discussiëren.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:50 schreef Black_Tulip het volgende:
En om ervoor te zorgen dat de mens zichzelf kan beheersen, moeten alle kinderen maar intensieve emotionele training krijgen?
Ik zit niet op de kast, maar elke recentie die ik tot nu toe ben tegen gekomen en een commentaar in mijn krant komen daar op neer. Dat doet mij dan besluiten dat ik er geen geld en energie voor over heb. Jij gaat toch ook niet naar een film die je niets lijkt?quote:Op zondag 22 mei 2005 21:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe kom je in hemelsnaam aan dergelijke onzin? Wat geeft het nou dat er een dame in de film aan het woord komt (naast diverse wetenschappers) die toevallig werkt voor de Ramtha School of Enlightenment? Je hebt haar boodschap niet eens gehoord!
Wie of wat heeft jou zo op de kast gejaagd dat je van te voren de deur al dichtgooit zonder er ook maar van geproefd te hebben?
I mean, come on man !
Hier heb je het volgens mij over de lesmethoden op basisscholen? Maar het lijkt me vrij logisch dat ze daar aandacht besteden aan hoe je met elkaar moet omgaan. Tegenwoordig is project werk op scholen ook heel populair (al schieten ze daar wat in door in mijn beleving) dat zijn ook zaken die er voor zorgen dat ze met elkaar om leren gaan. Met elkaar omgaan betekend vanzelfsprekend ook leren niet meteen te ontploffen als er iets niet volgens jou verwachtingen gebreurd. Bovendien, maar dat weet Moonah waarschijnlijk beter als ik, krijgen leerkrachten ook wel training om in te springen bij gevalletjes waar het mis drijgt te lopen. Wat wil je dan nog toevoegen?quote:Op zondag 22 mei 2005 22:00 schreef Hallulama het volgende:
En wat is PAD dan? Is dat onzin? En Kanjertraining? Allemaal flauwekul? Het slaat schijnbaar wel aardig aan.
Het is polemisch bedoeld, met als doel een reactie van jou uit te lokken dat je het echt niet zo bedoelde.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nou ga je WEER te kort door de bocht. Kun je hier eens mee ophouden? Die overdreven insinuaties van jou.
Nee, vast niet, maar voor al die projectjes geldt dat ik er niet over heb gehoord. Wat ik echter in jouw posts lees lijkt heel ver te gaan en een soort verplicht project te zijn voor alle scholieren, en gecombineerd met jouw waardeoordelen over enkele basisemoties en jouw uitspraak dat de gedachte altijd voor de emotie komt, heb ik het niet zo op een uitvoering van jouw plannen.quote:En wat is PAD dan? Is dat onzin? En Kanjertraining? Allemaal flauwekul? Het slaat schijnbaar wel aardig aan.
Piet snapt best wel dat ongelukjes kunnen gebeuren, dat heetf 'i echt wel van ouders en school geleerd. Desondanks zal piet boos reageren, alleen al uit reflex. Daar vind ik ook niet zo gek veel mee mis, zolang Piet Henk niet gaat aftuigen (wat hem ook al lang geleerd is dat 'i dat niet moet doen).quote:Op maandag 23 mei 2005 01:34 schreef Hallulama het volgende:
- Piet wordt niet kwaad op Henk omdat Henk op z'n voet heeft gestapt, Piet snapt namelijk dat ongelukjes kunnen gebeuren, Piet slaakt echter wel een kreet om de pijn te uiten en vraagt EVENTUEEL aan Henk of hij voortaan beter op wil passen (alsof Henk dit niet al lang had begrepen door de kreet die Piet slaakte, maar goed).
Als Piet snapt dat ongelukjes kunnen gebeuren, dan zal hij de energie opgewekt door het gevoel van pijn niet richten op Henk, maar op de lucht.
quote:Op zondag 22 mei 2005 19:05 schreef Moonah het volgende:
Ik zal morgen eens voor je kijken als ik eraan denk.
quote:Op maandag 23 mei 2005 00:34 schreef Hallulama het volgende:
ik wacht nog op een reactie van Moonah.
Goh Hallulama, tegen een kind in de klas zou ik zeggen dattie niet zo ongeduldig hoeft te zijn. "De juf is je echt niet vergeten hoor..."quote:Op maandag 23 mei 2005 01:44 schreef Hallulama het volgende:
Nou, die indruk krijg ik dus ook als men het heeft over "padden", vandaar dat ik Moonah nu echt begin te missen, maar ja, het is natuurlijk wel inmiddels 01:44
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |