Zag "apply some pressure" een paar maand geleden op MTV in Brussel (..) en was eigenlijk gelijk al enthousiast. Leuke band vind ik!quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:15 schreef Juweel het volgende:
Nog meer mensen die MP leuk vinden?
kan negatief zijnquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:48 schreef DaisyDuke het volgende:
Klopt, en ik wordt een beetje moe van die bandjes. Hoewel Maximo Park wel erg catchy is!
Een hele goede recensie in Oor, 3 sterren in Nieuwe Revu, en de rest moet nog binnendruppelen. Verder is iedereen die ik spreek razend enthousiast over het album.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:44 schreef Boeman het volgende:
Hoe zijn de meningen over hun (nieuwe) album?
dat het erg catchy is. Vaak zie je dan dat het even in de smaak valt en daarna begint te vervelen. dat bedoel ikquote:
Ik vind deze band overigens een stuk 'valser' dan Kaizer Chiefs, maar goed.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:32 schreef methodmich het volgende:
Dit kreeg een wel erg lange recensie in OOR trouwens, afgezet tegen de anderen. Benieuwd, eens luisteren.
Wat bedoel je nou precies met ´valser´? (iets met nagemaakt ofzoquote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:54 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind deze band overigens een stuk 'valser' dan Kaizer Chiefs, maar goed.
Bij dat ene nummer (Postcard of a painting) is gewoon niets minder dan een Libertines rip-off en zo had ik nog wel meer onaangename momenten van herkenning...
Lees de discussie in het andere topic en je snapt het.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:14 schreef wlsandman het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou precies met ´valser´? (iets met nagemaakt ofzo)
ikke begrijpequote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:37 schreef belsen het volgende:
[..]
Lees de discussie in het andere topic en je snapt het.
Fijn, maar hij was van Koen 'Dunne Lul' Poolman.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:13 schreef methodmich het volgende:
Ik weet ook niet of dit wat is, maar volgens mij was de recensie van Jongeneelen en dan heb ik er bij voorbaat meer vertrouwen in dan bij Erik van den Berg!
Een stukje podiumpresentatie erbij? Een showtje?quote:Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef kaassouffle het volgende:
Euh... ze hebben maar 1 cd..
Op lowlands speelden ze ook alle ' hitjes' (lees: nummers van album) maar wat wil je anders?
Anders krijgen ze ook geen optreden vol...
okequote:Op woensdag 16 november 2005 14:23 schreef belsen het volgende:
[..]
Een stukje podiumpresentatie erbij? Een showtje?
Begrijp me niet verkeerd, de nummer staan als een huis live, maar ze misten dat stukje extra.
ik hoorde ze ookquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:46 schreef DaisyDuke het volgende:
Leo Blokhuis is ook fan! Daarnaast hoorde ik ze gisteren, tot mijn grote verbazing, voorbij komen op Radio 1.
Nou, ze deden het al heel goed hoor. Overal goede kritieken gekregen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:17 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Grappig dat het nu pas begint te lopen (mede dankzij Leo Blokhuis...).
Ow ok. Wel opvallend iig dat er tussen mei en november helemaal niet is gereageerd hier.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, ze deden het al heel goed hoor. Overal goede kritieken gekregen.
Gevolg van zowel een slechte search als van veel discussie over de band in de lowlands- en indietopics.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:23 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Ow ok. Wel opvallend iig dat er tussen mei en november helemaal niet is gereageerd hier.
Terwijl het album naar mijn idee een langere houdbaarheidsdatum heeft. De albums van de Kaiser Chiefs en Franz Ferdinand zijn ook heel goed, maar A Certain Trigger zet ik nu nog steeds vaak op. Employment en You Could Have Done So Much Better... veel minder.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:25 schreef JelleS het volgende:
Ik luister het album eigenlijk nog best vaak. Het blijft zo sterk omdat er gewoon geen één zwak nummer op staat.
Valt me wel tegen dat Maximo Park, in vergelijking met Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs dan, zo weinig aandacht heeft gehad.
Mijn beste vriendin komt uit Newcastle en zij schrijft het toch echt als jordy...quote:Op zondag 8 januari 2006 18:10 schreef bartrid het volgende:
Jordy? Geordie bedoel je
Ik vind zelf Going Missing en Apply some pressure de lekkerste nummers. Ik kwam een paar maanden geleden de zanger tegen in een hotel in Birmingham maar was te brak om een gesprekje met hem aan te knopen.....
quote:Op zondag 8 januari 2006 18:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn beste vriendin komt uit Newcastle en zij schrijft het toch echt als jordy...
Jammer dat je de zanger niet aangesproken hebt, hij is volgens mij wel interessant om een gesprek mee te hebben (in de zin van dat hij raar is)
quote:Geordie n. & adj. Brit. colloq. n. 1 a native of Tyneside. 2 the dialect spoken on Tyneside. adj. of or relating to Tyneside, its people, or its dialect. Oxford Dictionary
kun je het ook voor een tweede keer ontdekken danquote:Op zondag 8 januari 2006 18:29 schreef JeroenV het volgende:
Heb het bandje pas geleden voor het eerst ontdekt, toen ik wat jaarlijstjes aan het doorbladeren was. Erg leuk, zijn er plannen voor een vervolgalbum?
Jordy is gewoon geordie voor geordiequote:
het maakt mij niet uit hoe je het schrijftquote:Op zondag 8 januari 2006 18:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jordy is gewoon geordie voor geordieOp google heeft het woord jordy ook heel veel hits. Ik blijf het in ieder geval schrijven zoals mijn jordy vriendin het zelf schrijft
OT: Maxïmo Park zijn coole jordies
Is dit een echte release of een bootleg? Gezien het feit dat de officiële bandsite er met geen woord over rept.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:48 schreef DaisyDuke het volgende:
Over B-kantjes gesproken; Missing Songs is sinds deze week uit. Een album met b-kantjes en ander nog niet uitgebracht materiaal.
Voor de echte fans dus.
Dat is een officiële release.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Is dit een echte release of een bootleg? Gezien het feit dat de officiële bandsite er met geen woord over rept.
Ach, dat zal dan dik een weekje zijn, of niet?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef bukgeit het volgende:
Hee, wij verkopen 'm al langer.
Bos is ter nait. Gain vogel zingtquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:23 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ach, dat zal dan dik een weekje zijn, of niet?
Jullie lopen toch niet zo enorm ver voorop, daar in het Noorden?!
Halverwege december was ie al bij Plato.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:23 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ach, dat zal dan dik een weekje zijn, of niet?
Jullie lopen toch niet zo enorm ver voorop, daar in het Noorden?!
Okee, okee. Dan was mijn bron niet de juiste. En was Gijsbert vrij laat met z'n recensie. Mea Culpa.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:02 schreef belsen het volgende:
[..]
Halverwege december was ie al bij Plato.
Ik ookquote:Op maandag 10 april 2006 17:53 schreef Sautor het volgende:
Had inderdaad op die site van 5 days off gekeken, maar dat stond niets...
Wat is dat Missing Songs precies? Staan daar alleen nummers op die niet op A certain Trigger staan? Heb zelf een live cd bij mijn cd gekregen. Heb er alleen nog niet naar geluisterdquote:Op maandag 10 april 2006 17:59 schreef Grobbel het volgende:
Ik dacht dat 5 days off juist een festival was met voornamelijk electronische muziek?
Enfin, tijdje terug heb ik ook Missing Songs aangeschaft. Ik miste wel een beetje de oude 7"-versie van The Coast is Always Changing (het eerste nummer wat ik van MP in '04 leerde kennen), maar voor de rest is het best een aardig plaatje.
Dat denk ik, want het is een elektronica festival ofzo, lijkt me niet dat ze daar wat te zoeken hebbenquote:Op maandag 10 april 2006 18:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ookMaar ik heb het al meerdere mensen hier horen zeggen. Of heeft iemand een fout gerucht verspreid wat over is genomen?
Zag wel dat Fischerspooner komt
![]()
't Zal ermee te maken hebben dat ze ook op het Warp-label zitten.quote:Op maandag 10 april 2006 20:32 schreef MaJo het volgende:
Ok coolHet past niet echt in een dancefestival nee maar ik zal niet klagen, ik ben erbij! Fischerspooner is ook niet echt dance te noemen overigens
Klinkt goedquote:'Found on Film' DVD to be released in June
The headline grabbing NME Award Tour shows are set to be immortalised on Maximo Park's first DVD release.
Found On Film, due to hit stores on 5th June, features live footage from Brixton and Newcastle Academy, as well as a beautifully shot Tour Documentary, all the bands promo videos and an audio CD of BBC Sessions.
It will initially be released as a limited collectors' edition deluxe case bound book with a sixteen-page booklet.
The full track listing is as follows:
Live At Brixton Academy (Full show) (5.1 surround sound and stereo)
Graffiti
The Coast Is Always Changing
Limassol
Postcard Of A Painting
I Want You To Stay
Signal and Sign
Kiss You Better
Now I'm All Over The Shop
Once, A Glimpse
Apply Some Pressure
The Night I Lost My Head
Going Missing
Tour Documentary
Following the bands headline slot on the 2006 NME awards tour
Live at Newcastle Academy (Stereo)
Signal and Sign
Fear Of Falling
I Want You To Leave
Postcard Of A Painting
I Want You To Stay
Limassol
Promo videos
The Coast Is Always Changing
Apply Some Pressure
Graffiti
Going Missing
Apply Some Pressure (2nd version)
I Want You To stay
Extras (Live on AOL)
I Want You To Stay
Graffiti
Going Missing
The BBC Sessions (Audio CD)
Surrender (BBC6 Tom Robinson session – previously unreleased song)
The Coast Is Always Changing (Steve Lamacq session 13/12/04)
Graffiti (Steve Lamacq session 13/12/04)
Apply Some Pressure (Steve Lamacq session 13/12/04)
I Want You To Stay (Zane Lowe Session 19/04/05)
Going Missing (Zane Lowe Session 19/04/05)
Kiss You Better (BB6 Tom Robinson Session)
All Over The Shop (BBC6 session)
Shiver (cover of Natalie Imbruglia, Jo Whiley Live Lounge)
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:33 schreef MaJo het volgende:
Maxïmo Park staat op het Dour festival in België, dat van 13 tot 16 juli plaatsvindt. Op zich niet zo verwonderlijk aangezien Maxïmo Park dat weekend ook op 5 days Off in Amsterdam staat. Goede zaak dat ze weer gaan touren!
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:44 schreef Sautor het volgende:
Kunnen ze meteen ook ff op Lowlands langskomen een maandje later, en anders ga ik gewoon naar Belgie toe
Dat zou cool zijn als ze naar Lowlands komen. Denk het alleen niet, omdat ze er vorig jaar ook al stonden, maar wie weetquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:44 schreef Sautor het volgende:
Kunnen ze meteen ook ff op Lowlands langskomen een maandje later, en anders ga ik gewoon naar Belgie toe
Mwa, vorig jaar stonden ze op de Charlie, dat was toch voor opkomend talent oid? Al vond ik dat niet kloppen omdat ze toen al best wel een beetje bekend waren. Maar misschien komen ze dit jaar wel in een échte tentquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat zou cool zijn als ze naar Lowlands komen. Denk het alleen niet, omdat ze er vorig jaar ook al stonden, maar wie weetstaan (woensdag, donderdag of zondag). Zul je zien dat ze op vrijdag of zaterdag staan
![]()
Das waar ja, laat ze maar nog een keer komenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:52 schreef lienelien het volgende:
[..]
Mwa, vorig jaar stonden ze op de Charlie, dat was toch voor opkomend talent oid? Al vond ik dat niet kloppen omdat ze toen al best wel een beetje bekend waren. Maar misschien komen ze dit jaar wel in een échte tent![]()
Kan je ook dat geweldige hoofd aanschouwenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Das waar ja, laat ze maar nog een keer komen
heb je gister mijn mail gehad?
Das Apply some Pressure. Ben wel benieuwd hoe ze live zijn, heb al gehoord dat hij erg enthousiast is enzo. Ik hou daar wel vanquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:59 schreef lienelien het volgende:
[..]
Kan je ook dat geweldige hoofd aanschouwen![]()
Ik zag pas een clip van mp, en die vond ik heel leuk maar nu weet ik niet meer van welk nummer 'ie is... was iets met een ladekast waar de anger dan (in delen) uit komt..ofzo...
Ja, gehad, en heel snel ff gelezen, maar had toen bezoek en ben 't ff vergeten
Enthousiast is 'ie wel!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Das Apply some Pressure. Ben wel benieuwd hoe ze live zijn, heb al gehoord dat hij erg enthousiast is enzo. Ik hou daar wel van
Edit: in die clip krijgt hij ook een bloedneus. What is that about?
Vind hem ook supercool. Dat haar, echt zo fout dat het weer cool isquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:02 schreef lienelien het volgende:
[..]
Enthousiast is 'ie wel!![]()
Hmm, kga die clip eens even opzoeken![]()
Ken die niet, maar het zou goed passen bij het nummer the Coast is Allways changingquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:04 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Zijn twee versies van he, dus je moet even kijken of je de goeie hebt.
Welke clip is het waar water zo precies met de muziek heen beweegt. Die is ook cool. (Misschien wel ook AsPressure).
Hehe, nee, dat is 'm niet. Het is ook maar een hele korte shot. Zal 't ff opzoeken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ken die niet, maar het zou goed passen bij het nummer the Coast is Allways changing
Kabouter_k, 2 versies van wat?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vind hem ook supercool. Dat haar, echt zo fout dat het weer cool is![]()
ohquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:11 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Er zijn twee verschillende clips van Apply Some Pressure..
Alle clips
Water-clip is Going Missing.
Clip is cool ja, ook hoe hij "danst" enzoquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:09 schreef lienelien het volgende:
[..]
Kabouter_k, 2 versies van wat?
Hij lijkt in de clip wel heel anders dan in 't echt..komt denk ik wel door dat haar, dat zit normaal toch anders?
Ik vind de clip wel heel erg leuk! Doet me wel denken aan een clip van een andere band, dat sfeertje..
'wij artiesten hebben het héél erg zwaar'quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Clip is cool ja, ook hoe hij "danst" enzoEn die bloedneus lijkt me ook iets symbolisch, heb het wel eens vaker gezien (een foto van FF geloof ik). Maar wat de symboliek is? Geen flauw idee.
geen idee... ik heb het album niet, 'k moet nog altijd even langs Kroese, want daar is 'ie het meest betaalbaarquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:16 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Toch niet die demo-versie? Die staan ook op Missing Songs, vind ik helemaal niet klinken in vergelijking met de album-tracks.
Heb ook eens een andere versie gehoord van Apply some Pressure met hele andere gitaren erin, erg raar. Vond het gelijk een stuk minder leukquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:18 schreef lienelien het volgende:
[..]
'wij artiesten hebben het héél erg zwaar'![]()
Van Grafitti heb ik, naar mijn mening, ook een betere versie, dit klinkt af en toe een beetje raar, net alsof de zang niet helemaal gelijkloopt met de muziek![]()
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ook mijn favoriete zin zat er niet in: "You know that I would love to see you in that dress. I hope that I will live to see you undress", briljante zin![]()
Ik heb Missing Songs zelf niet dus daar heb ik het ook niet overquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:02 schreef Skanqua het volgende:
Ik vind de albumversie van Grafitti fijner dan die op Missing Songs, verschil in mening zal wel komen door wat je gewend bent geraakt.
Volgens mij hebben jullie dan niet helemaal goed naar de albumversie van Going Missing geluisterd, want die zin zit er wel degelijk in!
Verder is Paul Smith een fantastische performer! Spagaatsprongen, stampende voeten, uitpuilende ogen en voordracht uit een schrijfboekje!![]()
Sorry, had niet helemaal goed gelezen, ik ben het met je eens. Ook ik vind de albumversie van Apply some Pressure leuker. Die versie die je hebt gehoord met minder instrumenten is een of andere demo-versie die ook op Missing Songs staat. Kan best zijn dat je favoriete zinnetje toen nog niet bedacht was...quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb Missing Songs zelf niet dus daar heb ik het ook niet overHeb een keer een andere versie gehoord van Apply some Pressure, ik denk een hele oude versie omdat er minder instrumenten inzitten en die zin dus mist.
Wil ze echt graag eens live zien, ben nu wel erg benieuwd naar de zanger![]()
quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:48 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een cd waar een live cd bij zit. De live cd heb ik nog nooit geluisterdIk zal hem eens opzetten
Ik weet hetquote:
jaquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:39 schreef Rasing het volgende:
Zijn er nog kaartjes te krijgen? Het lijkt mij ook wel wat...
tijdens 5 days off? Ik ookquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:34 schreef merlijn22 het volgende:
gezien in paradiso, wel ok!leuk interview met zanger Paul Smith: http://www.toazted.co.uk/interview/706/Maximo-Park.html
Ik was er ook bijquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:42 schreef lienelien het volgende:
[..]
tijdens 5 days off? Ik ook![]()
Ik heb gave foto's![]()
Woowww, mijn slechte fotografieskills worden bekendquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik was er ook bij
Jouw foto´s zijn zeker gaaf, heb er eentje als desktop fotoZou je ze nog eens naar me toe kunnen mailen, ben benieuwd hoe de rest eruit ziet.
![]()
Nog 7 nachtjes tot Lowlands!
Hoezo slecht?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:51 schreef lienelien het volgende:
[..]
Woowww, mijn slechte fotografieskills worden bekend![]()
![]()
Via msn gaat wat sneller en makkelijker, is dat ook mogelijk?![]()
ja, camping 3, hèof 2, maar da's iets te herrievol
Beter? Dat lijkt me onmogelijk.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:31 schreef Juweel het volgende:
Single 19 maart, album 2 april.
en het klinkt echt nog beter dan A Certain Trigger!
Promo's... Betekent dat dat ie binnenkort al via minder legale kanalen te horen zal zijn?quote:Op maandag 22 januari 2007 16:31 schreef Juweel het volgende:
Single 19 maart, album 2 april.
Ik heb vorige week de promos binnengekregen, en het klinkt echt nog beter dan A Certain Trigger!
een paar duizend maar?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:44 schreef Juweel het volgende:
Absoluut niet! Wij gaan zeker een paar duizend albums verkopen in de voornotering. Ik zou wel heeeeeel dom en werkeloos willen zijn als ik tracks van (gewatermerkte) promos op het net ga gooien terwijl ik notabene voor Warp/Roughtrade werk. Niks ervan, lekker afwachten want het is de moeite méér dan waard!
In de voornotering ja.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:50 schreef lienelien het volgende:
[..]
een paar duizend maar?
watermerk in een cd?
Jawel hoor. Maar het klinkt voor een band als Maxïmo Park erg weinig.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:02 schreef Juweel het volgende:
[..]
In de voornotering ja.Of weet je niet wat dat betekent en heb je geen idee hoe het tegenwoordig werkt met cd-verkopen
![]()
quote:Verder zijn de promos inderdaad gewatermerkten genummerd. Uiteraard zal iemand die niets beters te doen heeft dat makkelijk kunnen omzeilen, maar voor een label als Warp is dit album een Big Deal en zullen ze er proberen alles aan te doen ter voorkoming dat het album uitlekt. Natuurlijk is dat bijna onvermijdelijk, zeker als de 'gewone' promos zullen worden uitgestuurd naar de pers ed, maar van ons uit zal het in ieder geval NIET gebeuren!
Maar voor een label als Warp is het ook echt niet erg dat een band wat extra aandacht krijgt voordat het album is uitgekomen. Extra aandacht, meer mensen die wellicht het album gaan kopen. Wat zodra het in de winkels ligt, verschijnt het toch in downloadbare versie.quote:wa·ter·merk (het ~)
1 bij doorvallend licht helder afstekende figuur in papier => filigram, papiermerk
Ik wil helemaal niet opscheppen, wat een onzin! Ik heb dit topic notabene zelf geopend in 2005, ik laat nu pas weten dat ik werk voor de Nederlandse distributeur en ik ben ontzettend blij dat er een nieuwe plaat komt en vooral dat ie zo goed is, mag ik dat delen?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef MaJo het volgende:
Zit je bij de PR afdeling van Warp ofzoOf wil je even opscheppen dat je bij een platenmaatschappij werkt? (ik vermoed het laatste
)
Ik geloof zelf niet zo dat er veel minder cd's verkocht gaan worden door het lekken van een plaat. De echte fans (en daar moet Maxïmo Park het op het moment nog wel van hebben) kopen die cd écht wel. Op deze manier kunnen ze zich alvast inluisteren. En als het onder de maat is kopen ze het niet, maar dat is op het conto van de artiest. Ik zie het probleem dus niet zo...
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:36 schreef lienelien het volgende:
Ik ga 'm eerst downloaden, dan vast wel een paar dagen/weken non-stop luisteren, en dan ren in naar Concerto om 'm ook daadwerkelijk te kopen![]()
Dat doe ik sws al altijd. Paradiso?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:39 schreef Juweel het volgende:
[..]
![]()
En hou de concertagenda in de gaten![]()
Zolang ze Acrobat maar niet als blauwdruk gaan gebruiken voor die nieuwe plaat is het mij op zich wel best.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:28 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Nee he. Die vorige (covers album én singles) waren fris en kleurrijk, zoals de muziek. Misschien klinken ze nu ook wel wat anders..
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:31 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Zolang ze Acrobat maar niet als blauwdruk gaan gebruiken voor die nieuwe plaat is het mij op zich wel best.
Acrobat is wel een leuk nummer, maar je moet er niet een hele album van vol hebbenquote:Op zondag 28 januari 2007 16:32 schreef Skanqua het volgende:
Ik vind Acrobat wel leuk!
Ik vind het het enige slechte nummer van de plaat.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:27 schreef Sautor het volgende:
[..]
Acrobat is wel een leuk nummer, maar je moet er niet een hele album van vol hebben
Smaken verschillen he..Vind t ook niet echt een wereldnummer, maar ik kan er wel naar luisterenquote:Op zondag 28 januari 2007 20:37 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind het het enige slechte nummer van de plaat.
edit: Heb hem net gehoord, niet echt goed, maar hij klinkt weer erg lekkerquote:New single Our Velocity will get it's first ever play tonight on Zane Lowe's Radio 1 show (7-9pm GMT).
Those in the UK can listen between 97-99FM, and everyone can go online.
Also, tune into Jo Whiley's show on the station tomorrow morning from 10am, where she'll not only be playing the track again, but also announcing some big Park news!
Nummer is HIER te vinden. Alleen het begin is eraf geknipt, hebben ze waarschijnlijk gedaan omdat Zane er nog doorheen praat...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:03 schreef MaJo het volgende:
Oeh ben benieuwd!
Mee eensquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:12 schreef lienelien het volgende:
ahhh, na 2 minuten begint 'ie toch leuk te worden
Ja, ik vond het de eerste paar keer luisteren ook vreemd, maar nu is het een topnummerquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mee eensHet begin is een beetje uhm.... vreemd
Na 2 minuten is het echt Maxïmo Park. Maar ik zal het vaker moeten horen, misschien is het nog even wennen.
Dat viel me ook al op, inderdaad. Daardoor zijn er ook meerdere punten in het nummer dat het lijkt dat het bijna is afgelopen, zelfs al is ie dan pas net anderhalve minuut bezig.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:44 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Een duidelijk structuur heeft het nummer idd niet. Het lijken 3 nummers door elkaar.
Vind ik nog wel meevallen, alleen de stukjes zonder zang zijn een beetje chaotischquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:44 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Een duidelijk structuur heeft het nummer idd niet. Het lijken 3 nummers door elkaar.
Ik moet zeggen dat het na een stuk of 20 keer luisteren (quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:01 schreef Sautor het volgende:
[..]
Vind ik nog wel meevallen, alleen de stukjes zonder zang zijn een beetje chaotisch
Vind het toch een beetje vreemde keuze voor een eerste single (tenzij de rest van het album soortgelijk isquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:25 schreef Juweel het volgende:
Maximo Park heeft nog niet de status hier (in Nederland dus he, in de UK zijn ze wel groot) die bijvoorbeeld bands als Kaiser Chiefs, Bloc Party en/of Franz Ferdinand wel hebben.
Maar ik hoop dat met dit album, met deze singles en alles eromheen wat we van plan zijn met MP het uiteraard een heel ander verhaal wordt.
Of het is juist, omdat het vreemder en anders klinkt, dat het aantrekkelijker wordt om te luisteren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:35 schreef lienelien het volgende:
[..]
Vind het toch een beetje vreemde keuze voor een eerste single (tenzij de rest van het album soortgelijk is)
Ik ben wel benieuwd naar dat 'alles eromheen wat we van plan zijn met MP' dan wel is, want Our Velocity klinkt toch wel wat minder toegankelijk dan de gemiddelde A Certain Trigger track. Wat de door ou genoemde bands bij hun hits/singles toch zeker wel hebben. Dus ben heel benieuwd naar het album
Wat weet jij?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:19 schreef Juweel het volgende:
Ik vind overigens de volgende single bijvoorbeeld een heel stuk toegankelijker dan Our Velocity, ook al vind ik die ook geweldig.
Ze werkt niet voor de distributeurquote:Op woensdag 31 januari 2007 09:55 schreef BuffyJan het volgende:
Beetje jammer dat wanneer je zegt dat je voor de distributeur werkt meteen als een opschepper wordt beschouwd. Dat slaat als een kut op een Velocity...
quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:59 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ze werkt niet voor de distributeur![]()
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:33 schreef Juweel het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet opscheppen, wat een onzin! Ik heb dit topic notabene zelf geopend in 2005, ik laat nu pas weten dat ik werk voor de Nederlandse distributeur
weet ik. Maar misschien doet Warp wel beide? Aangezien ze voor Warp werkt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:12 schreef BuffyJan het volgende:
Platenlabel is heel wat anders dan een distributeur![]()
Platenlabel is eigenaar van t product, en de distributiemaatschappij is geen eigenaar van t product verleent diensten zoals distributie/marketing en promotie.
Wezenlijk verschil dus![]()
En gratis CD's mag weggeven.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:25 schreef Juweel het volgende:
Goedemorgen, wat gezellig weer hier! Ik wou eerlijkgezegd dat ik nooit had gezegd dat ik voor de distr.mij werk... Wat een gezeik om niks!
Ik zal het even proberen uit te leggen en ik hoop dat ik niet als opschepper wordt gezien.![]()
Warp heeft een distributiedeal met het bedrijf waar ik werk. In de deal zit behalve distributie ook radio/tv en perspromotie. Een label als Warp heeft in UK wellicht een eigen magazijn (volgens mij via Pinnacle), maar niet in Europa. Ons magazijn, wat wij delen met Belgie en Duitsland staat in Herne en van daaruit worden de winkels bevoorraad. Verder doen wij, zoals al gezegd ook promotie voor Warp en dat houdt inderdaad in dat wij op voorhand promos krijgen.
Leuk werk, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:32 schreef Juweel het volgende:
Rough Trade, niet het (geweldige) Engelse label maar de distributeur dus.
En thanks, je hebt ook gelijk
Jammer dat wij zo lang moeten wachten, maar het zij zoquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:19 schreef Juweel het volgende:
Ik vind overigens de volgende single bijvoorbeeld een heel stuk toegankelijker dan Our Velocity, ook al vind ik die ook geweldig.
Mee eensquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:18 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Pff, wat is dat Our Velocity een verslavend nummer. Album moet maar snel lekken uitkomen..
I'm not a man, I'm a machinequote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:14 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Zoiets ja. "Try to gage temperature" ??
I've got no-one to call in the middle of the night anymore, I'm just alone with my thoughts![]()
Hij is inderdaad niet echt speciaal, maar toch blijft het een topnummer, en daardoor ook wel een leuke clipquote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:01 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Inmiddels doet-ie het wel op NME. Niet zo'n opzienbarende clip, maar wel geinig.
En Paul is z'n spastische gelaatsuitdrukkingen nog niet verloren
ohhquote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:09 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hij is inderdaad niet echt speciaal, maar toch blijft het een topnummer, en daardoor ook wel een leuke clip
lienelien: http://www.nme.com/artists/maximo-park en dan onder het kopje media
He, das grappig, die had ik vanmiddag ook al zitten beluisteren.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:24 schreef Juweel het volgende:
Binnenkort ook te zien op MTV NL, als we met de single in promotie gaan, de beta is vandaag binnengekomen
Hier nog even een van mijjn favoriete nummers van het nieuwe album, Girls Who Play Guitar. Excuses voor het slechte geluid, maar dan heb je een beetje een idee hoe het klinkt en deze track is ook te gek!
http://www.youtube.com/watch?v=dk7v5JIGZB8
Ik zat even te zoeken op Youtube voor de nieuwe video, maar deze staat er nog niet op. Toen kwam ik Girls Who Play Guitar tegen, en dat is toch één van mijn favoriete nummers. En inderdaad jammer van de slechte geluidskwaliteit!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:08 schreef Sautor het volgende:
[..]
He, das grappig, die had ik vanmiddag ook al zitten beluisteren.
Kan alleen door het geluid nog niet echt een mening vormen, voor zover ik hoor klinkt het wel goed, maar ik hoor meer ruis dan muziek
Tof! Ik hoorde Jamie Lidell deze weke ook nog op 3FM, dus Warp was goed vertegenwoordigd op 3FM deze week!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:14 schreef JeroenV het volgende:
Gisteren hoorde ik zowaar Apply some pressure weer eens op de radio (3FM)
Maar dat is dan toch een grote fout als de single pas 19 maart gerelease wordt, en nu al te bekijken was? Hij zal vast wel ergens opduiken binnekortquote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:07 schreef icebliss het volgende:
Single zou volgens Maximo Park zelf pas op 19 Maart (!) worden gelanceerd, dus waarschijnlijk wel ja![]()
Ik vond het al raar dat ik 'm ineens niet meer zagquote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:45 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Clip te vroeg op NME komen te staan? Hij is er alweer afgehaald..
Ik vind het refrein ook wel leuk, alleen die 'coupletten' zijn vaagquote:Op maandag 5 februari 2007 00:50 schreef lienelien het volgende:
[..]
inderdaad![]()
Maar nog altijd pas na de eerste 2 minuten
Pauls niet te volgen gezwam bedoel je?quote:Op maandag 5 februari 2007 01:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind het refrein ook wel leuk, alleen die 'coupletten' zijn vaag
Uhh dat jaquote:Op maandag 5 februari 2007 01:19 schreef lienelien het volgende:
[..]
Pauls niet te volgen gezwam bedoel je?![]()
en de 2e is..?quote:Op maandag 5 februari 2007 12:33 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Volgens mij heeft het nummer 2 refreinen. Beide zijn leuk
ohhh..quote:Op maandag 5 februari 2007 12:56 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Dat is idd onverstaanbaar.. 'Irish lies' ofzoiets hoor ik er elke keer in
Geen dankquote:Op maandag 5 februari 2007 12:56 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Dat is idd onverstaanbaar.. 'Irish lies' ofzoiets hoor ik er elke keer in
quote:We will be announcing some small shows in germany,austria, switzerland, france, holland and belgium later this week. Thank you for all your support so far.
Nee, dat stukje bedoelde ik niet, dat is best goed verstaanbaar zelfsquote:Op maandag 5 februari 2007 16:12 schreef icebliss het volgende:
Ik denk dat het iets is met 'scar' is, voor dat I've got no one to call![]()
Edit: You didn't leave a scar. Volgens mij dan.
quote:Love is a lie, which means I've been lied to,
Love is a lie, which means I've been lying to,
Love is a lie, which means I've been lied to,
Love is a lie
quote:
ja, inderdaad!quote:(somethings) moet volgens mij manners zijn, maarja
In april in NL, had ik ergens opgevangenquote:Op maandag 5 februari 2007 17:13 schreef Sautor het volgende:
Wat ik ook las op het forum daar:
[..]![]()
Die van duitsland zijn al uitgelekt, ze komen ook in Bochum, das net over de grens zie ik net
quote:Op maandag 5 februari 2007 17:13 schreef Sautor het volgende:
Wat ik ook las op het forum daar:
[..]![]()
Die van duitsland zijn al uitgelekt, ze komen ook in Bochum, das net over de grens zie ik net
edit2: Als je op de site van paradiso zoekt naar maximo park, dan staat daar 12 april. Weet alleen niet of dat klopt of niet
vorig jaar was ik erbijquote:Op maandag 5 februari 2007 17:28 schreef Sautor het volgende:
[..]
![]()
Die van 2006 had ik wel zien staan, die van daaronder is zelfs nog van 2005
Ik wou dat ik er bij was, maarja.. was op vakantiequote:Op maandag 5 februari 2007 17:29 schreef lienelien het volgende:
[..]
vorig jaar was ik erbij![]()
En was er verder dodelijk saai publiek wat ook nog geen handje bewoog
Kwam er pas achter dat ze in de Melkweg waren nadat het et laat was, Lowlands kwam ik pas achter toen ik er dit jaar heengingquote:Op maandag 5 februari 2007 18:02 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
November 2005 in de Melkweg waren ze vet hoor, evenals een paar maanden daarvoor op Lowlands![]()
Bedankt voor de songtekst nog. Zat ik er toch dicht bij met m'n Irish Lies...
En slechts 12 euro.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:44 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ze staan dus wel in de melkweg op 19 april..voorverkoop begint morgen.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:44 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ze staan dus wel in de melkweg op 19 april..voorverkoop begint morgen.
Voor een band als Maxïmo Park wil ik wel een stukje van mijn ziel afstaan.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:01 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Maar Grobbel..het is wel inAmsterdam
, hoor..
Is de nieuwe Max al af dan? Met de kleine zaal in de Melkweg is niets mis overigens.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:07 schreef lienelien het volgende:
[..]
![]()
Liever Paradiso natuurlijk, vooral nu de melkweg ineens een stuk groter is![]()
Ehmm, wel zo goed als dacht ik. Tegen die tijd zeker wel.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:11 schreef Z het volgende:
[..]
Is de nieuwe Max al af dan? Met de kleine zaal in de Melkweg is niets mis overigens.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:00 schreef icebliss het volgende:
Kijken of er iemand meegaat, ik wil er iig graag heen![]()
één lelijke grote bouwputquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:50 schreef MaJo het volgende:
JeeIk ga met Lien
Wist trouwens niet dat ze al bezig waren met de Melkweg
Nouja, wel positief dat er een tweede bar bij komtquote:Het is zover!
De Melkweg is begonnen aan de grote verbouwing van The MAX. De grootste concertzaal van de Melkweg wordt ongeveer tien meter verlengd, waardoor er binnenkort 1500 in plaats van 1000 bezoekers concerten kunnen bijwonen. Ook worden de balkons naar voren doorgetrokken en komt er een tweede bar voorin in de zaal.
Een verbouwing zorgt natuurlijk altijd voor wat ongemakken, ook voor de bezoekers. We doen ons uiterste best om gedurende de komende twee maanden die de verbouwing duurt alle faciliteiten voor bezoekers zo goed mogelijk beschikbaar te houden. Maar bij deze alvast onze excuses voor eventuele overlast!
Begin maart gaat de geheel vernieuwde The MAX weer open voor publiek. Dit wordt gevierd met een openingsweek vanaf 7 maart, met onder andere Stone Sour en De Dijk.
Meer info binnenkort op deze site!
Hopelijk tot snel in de Melkweg!
Dat was precies wat ik dacht toen ik het lasquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:54 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nouja, wel positief dat er een tweede bar bij komt
Idem, moet nu nog ff iemand zien te ronselenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:00 schreef icebliss het volgende:
Kijken of er iemand meegaat, ik wil er iig graag heen![]()
quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:40 schreef MaJo het volgende:
Lien heeft kaartjes gehaald
Wie gaan er nog meer?
Newbiequote:
Maar dát maakte de avond nou juistquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:48 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Maar ik sla het abri-stukje wel over dit keer..
Absoluut, maar vanuit Maastricht is het natuurlijk ook een stuk minder ver dan bijvoorbeeld Amsterdam. Daarnaast zijn de kaarten in NL tegenwoordig erg snel uitverkocht, in België is het nog te doen. Tenslotte schenken ze natuurlijk ook veel beter bierquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:20 schreef JeroenV het volgende:
Jij bent meer in Brussel dan in Nederland te vinden voor concerten geloof ik
jaaaquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
NewbieDan kunnen we er een 5 days off reünie van maken
![]()
James zal ook vast wel aanwezig zijn. Alleen kijken of we asmo nog onder zijn steen vandaan kunnen plukkenquote:
steen? Rotsblok!quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
James zal ook vast wel aanwezig zijn. Alleen kijken of we asmo nog onder zijn steen vandaan kunnen plukken
Inderdaad ja. Wordt dus nog lastiger om hem eronder vandaan te krijgenquote:
Haha, ja we gaan ons best doenquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Wordt dus nog lastiger om hem eronder vandaan te krijgenZullen we een overhaal offensief openen?
Oh burger gaat trouwens ook mee dus de reünie is bíjna compleet
Ze gaat als het goed is vandaag bestellen. Ze gaat ook LC kaartjes bestellen, als ik haar heel lief aankijk wil ze misschien ook wel voor jou doenquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:29 schreef lienelien het volgende:
[..]
Haha, ja we gaan ons best doen![]()
Heeft je burger al een kaartje?
En we laten bart dit keer maar achterwege
Ohh, ok. Ja ik twijfel nog een beetje over LC..quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ze gaat als het goed is vandaag bestellen. Ze gaat ook LC kaartjes bestellen, als ik haar heel lief aankijk wil ze misschien ook wel voor jou doen
Laten we dat maar doen ja. Maar bij een echte reünie moet je natuurlijk wel iemand anders opduikelen dan
ha.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:41 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb ook net tickets besteld.
Nerdquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:35 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ohh, ok. Ja ik twijfel nog een beetje over LC..![]()
wellicht
Ooit zal het lukkenquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:41 schreef lienelien het volgende:
[..]
ha.
Spot de griebel-grabbel-grobbel.![]()
Volgens mij weet ik iets meer dan zijquote:19 Thu Melkweg, Amsterdam, Holland. Tickets. (Onsale Saturday 10th)
Ik dacht ook al: 'Huh, er waren toch al fokkers met kaartjesquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:21 schreef Sautor het volgende:
[..]
Volgens mij weet ik iets meer dan zij
jaja, jajaquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
NerdNou ja, denk er nog maar even over na tot het weer uitverkocht is
jaquote:
Ach, het is wel een grappige clip. Niet echt iets speciaals, maar je moet hem niet 10x achter elkaar zien.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:04 schreef lienelien het volgende:
Vind de clip niet zo geweldig, die eerdere waren veel gaver
Hier?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:46 schreef Juweel het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=gn0bIJRLpa4
video!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |