Da's ook het enige belangrijke, de specs, of niet?quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Leuke features, maar nog geen keiharde specs!
Ach wat een flauwekul weer.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:11 schreef Jed1Gam het volgende:
Zo waar. De ps3 en xbox360 zijn wel goed, maar eigenlijk is het niet veel meer dan een update.
Niet het belangrijkste... wel hetgene waar we nog het minst vanaf weten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:16 schreef Xrenity het volgende:
Da's ook het enige belangrijke, de specs, of niet?
Inderdaad. De consoles gaan steeds meer lijken op pc's waarbij je regelmatig moet updaten om de grafische kwaliteit van de nieuwe spellen bij te kunnen houden. En dat staat lijnrecht tegen de reden waarom ik een (nintendo)console heb. Ik wil écht plug and play; aan en gaan! Ik wil jaren plezier hebben van mijn console en na jaren nog steeds leuke spellen kunnen spelen erop.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zo waar. De ps3 en xbox360 zijn wel goed, maar eigenlijk is het niet veel meer dan een update.
Dus samengevat is het onmogelijk dat dat filmpje door een getalenteerd persoon in één week zonder professionele equipment en voldoende geld in elkaar is gezet.quote:The opening “history” scene is a work of design that is definitely professional. That alone would take a week to produce. Look at the backgrounds while it is going on. They are a number of 3d models and sub scenes going on. They help bring out the boxes in the middle where you should be focused. the animation for those kinds of things is really tricky not to mention all the texturing, post processing and fixing that needs to be done to get it so polished. So, along with the models he had to make, the texturing he had to do and the design work he needed to do perfectly he did all of these and that is just the beginning. Getting a little overcomplicated for one man.
The transition between the first “history scene” and the next “castle” scene is done by a DS screen. I don’t know if any of you know but modeling a real world object takes a lot of time. That DS looks perfect in everyway. Someone starting from scratch would have a lot of work on their hands and that’s not even mentioning the texturing…truly a work of art for one man.
The next scene is the castle scene. This is really weird. For him to have modeled the castle and have it look as authentic as it did he would have needed all the texture files. This only nintendo has. But someone can argue that he might be a really good artist. but then look at the far background. It is identical. Including the clouds. If anyone here has a nintendo 64 and mario 64, check it out. Don’t look at the DS because the DS version changed a lot of things. This is already getting fishy. How does he have the art directly from nintendo? and if he doesn’t can he really be that good of an artist to memorize the clouds from 1 second of footage? lets keep going. The whole scene is so impressive because you see so many castles put together. Now im not sure if he used a lower poly version for all of them but that scene was literally composed of hundreds of thousands of castles. What’s the significance of this? It takes a loooooong time to render on any computer. unless this guy has a super computer or pays for a render farm there is no way he could have gotten that out the door in such a short time. truly this guy has money.
Ok, now the next scene is really impressive and important. This is where he shows the Nintendo ON. All I have to say here is that the model is an incredibly high res and well thought out system. It doesn’t look like someone thought about it for 10 days or whatever. All the parts fit together perfectly. It has symmetry and most importantly it looks like it has the right proportions. But again, here we go, the model is really high res as are all the textures. That guy also put Multiple “face plates” on that thing. That along would take a long time to do considering it would be done by hand (except for the color ones, those can be done in software). The headgear is well thought out and actually looks useable. The man also modeled a person and did all the animations for him to use the nintendo on as well… so far what we have is too much work for one week by one man. The design work is also a work of art here. It actually surpasses anything we have seen so far at e3. Crazy ehh? We also then get a glimpse of the “graphics.” This is where many people call it a fake. the reason is because both the samus and mario model are done with bad proportions. but lets get away from that for a second. The environments are all very well done and very well textured. The high res castle alone would take a hell of a lot of planning and work, not to mention all the trees (an animators nightmare) that the scene has. The samus scene is equally impressive but it almost does look like a render from the game or something(I’m not sure about that I want to look into it). Now, lets look at the characters….they are both REALLY stretched out vertically. If you look at their proportions correctly. But look at the texturing done on them. It is flawless.
Now, I’m done looking at the modeling, animation, texturing and design but there is one more thing I want you guys to look at, rather listen to. The music during the whole sequence is very well done and of high quality. Now I don’t know if that song is a professional song the guy that supposedly made the video just put into the movie but if it is….then he spent a looooooong time making it fit. If its not, then it was made specifically for the video, in which case if one man made it he must be a jack of all trades and a master of all.
We weten veel minder van de revolutionaire aspecten. En ja, de consoles zijn een 'update', maar de Xbox 360 is gewoon alleen betere specs.... Als ik naar de machine an sich kijk is er gewoon weinig veranderd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet het belangrijkste... wel hetgene waar we nog het minst vanaf weten.
Wat een flauwekul. Consoles gaan nog altijd minimaal 5 jaar mee voordat er een nieuwe verschijnt (met de xbox 360 als enige uitzondering).quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:18 schreef exile0000 het volgende:
Inderdaad. De consoles gaan steeds meer lijken op pc's waarbij je regelmatig moet updaten om de grafische kwaliteit van de nieuwe spellen bij te kunnen houden.
Ik zie even niet waarom je hier een Nintendo console voor nodig hebt.quote:En dat staat lijnrecht tegen de reden waarom ik een (nintendo)console heb. Ik wil écht plug and play; aan en gaan! Ik wil jaren plezier hebben van mijn console en na jaren nog steeds leuke spellen kunnen spelen erop.
Oh... dit is niet om te vergelijken. Ik wil gewoon weten wat erin zit en wat het kan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:18 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat zielige specs vergelijken, komop zeg je ziet toch aan de beelden wat er beter uitziet!
op het moment geen zakquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik heb de laatste tijd niet echt opgelet, wat weten we er nu echt van?
En dat vergelijk je vervolgens met de andere 2quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef P-Style het volgende:
Oh... dit is niet om te vergelijken. Ik wil gewoon weten wat erin zit en wat het kan.
Ja, Nintendo x SEGA = nog slechtere marketing en complete schijt aan Europa.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dit zou wel eens hun laatste console kunnen worden..
Hopen dat SEGA en Ninty dan samen een console gaan maken.
Het gaat mij niet erom wat het beestje allemaal kan, het gaat mij erom wat je er allemaal uit kan halen. De specs kunnen zo geweldig zijn, maar gebruik je ze ook voor de volle 100%?quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef P-Style het volgende:
Oh... dit is niet om te vergelijken. Ik wil gewoon weten wat erin zit en wat het kan.
Vraag die man gelijk even waarom er meshfouten in de nintendo-ON zitten, en er te weinig poligonen in de zijkant zitten, wat een kwestie is van 3 keer klikken om het op te lossen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:20 schreef R0nn het volgende:
Ok jongens, het is dus BS dat die Nintendo On video even in een weekje gemaakt is door iemand die wel iets weet van 3D modellen. Daar is een lange tijd overheen gegaan en sowieso door een organisatie met geld. Lees het volgende van een professionele 3D moddeler die het filmpje geanalyseerd heeft:
[..]
Dus samengevat is het onmogelijk dat dat filmpje door een getalenteerd persoon in één week zonder professionele equipment en voldoende geld in elkaar is gezet.
in een dagje... Dan heb je dus nog 6 dagen voor de rest.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:26 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Vraag die man gelijk even waarom er meshfouten in de nintendo-ON zitten, en er te weinig poligonen in de zijkant zitten, wat een kwestie is van 3 keer klikken om het op te lossen.
Ik denk dat iemand het gewoon voor elkaar heeft gekregen om het oorspronkelijke 3d-model van de Nintendo64 af te krijgen, want het model van dat kasteel is idd niet van echt te onderscheiden.
Dat het superlang duurd om te renderen is ook bullshit, want het gaat hier om low-poly game-modellen, dus de scene met die honderden kastelen is echt wel in een dagje te renderen.
Uiteindelijk zal ik het wel gaan vergelijken ja. Maar mag ik me niet af vragen wat er in dit "revolutionaire apparaat" schuilgaat. Ik ben gewoon benieuwd wat ik me moet voorstellen bij een "Broadway" en een "Hollywood"...quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:24 schreef Xrenity het volgende:
En dat vergelijk je vervolgens met de andere 2
Er is hier iemand op fok! die zelf ook beweert het een en ander met 3D te doen en hij zegt dat je dat filmpje makkelijk in een week kunt makenquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:20 schreef R0nn het volgende:
Ok jongens, het is dus BS dat die Nintendo On video even in een weekje gemaakt is door iemand die wel iets weet van 3D modellen. Daar is een lange tijd overheen gegaan en sowieso door een organisatie met geld. Lees het volgende van een professionele 3D moddeler die het filmpje geanalyseerd heeft:
[..]
Dus samengevat is het onmogelijk dat dat filmpje door een getalenteerd persoon in één week zonder professionele equipment en voldoende geld in elkaar is gezet.
Nu welquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:15 schreef Hellrazor het volgende:
Roi imageshack doet het niet!
Hehe...quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:26 schreef Tomasso het volgende:
Het gaat mij niet erom wat het beestje allemaal kan, het gaat mij erom wat je er allemaal uit kan halen...
"I hate to say I told you so"quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:20 schreef R0nn het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |