quote:Op donderdag 19 mei 2005 05:31 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zeg eens auto!
Auto!
Trek je broek naar beneden en maak een foto...
Ongelooflijk. En dan op Fok. Zo vroeg.quote:Op donderdag 19 mei 2005 06:41 schreef Xilantof het volgende:
Ik zit trouwens al weer een kwartier op mijn stage!
Jaja...Xil is een bofkont....hij kan FOK!-ken op zijn stageplekquote:Op donderdag 19 mei 2005 07:33 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ongelooflijk. En dan op Fok. Zo vroeg.
...en ik op m'n stoel op 't werk...quote:Op donderdag 19 mei 2005 06:41 schreef Xilantof het volgende:
Ik zit trouwens al weer een kwartier op mijn stage!
Men begint hier om 7 uur, ik ben meestal wat vroeger, kan ik ff wat thee leuten en ff fokkenquote:Op donderdag 19 mei 2005 07:33 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ongelooflijk. En dan op Fok. Zo vroeg.
Mogguh CMquote:Op donderdag 19 mei 2005 07:48 schreef CompuMess het volgende:
[..]
...en ik op m'n stoel op 't werk...![]()
Môgge PdH![]()
...meer koffie nodig...quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:34 schreef PdeHoog het volgende:
Ik gok.....het koffiezetapparaat is kapot
Welke kop is dat?quote:Op donderdag 19 mei 2005 05:30 schreef elcastel het volgende:
Ow ja, statief en deze dus :
[afbeelding]
Manfrotto 141RC.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:26 schreef CompuMess het volgende:
Welke kop is dat?
Die waar ie al 3 weken van droomtquote:
Klopt. De 486RC2 zal ik meer gebruiken als ik er op uittrek. En de 141RC wil ik gebruiken als ik alle tijd heb, vooral thuis dus. Echter de 141RC2 is weer beter geschikt voor stitch actie's, omdat er een draaiende voet op zit (zo te zien), de 486RC2 heeft die niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:14 schreef CompuMess het volgende:
Oké (dacht al zoiets), en daarnaast ga je ook de 486RC2 bollekeskop gebruiken? Wanneer zet je welke kop in?
quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:19 schreef elcastel het volgende:
Ander nieuws, ik heb net Konijnenberg gebeld en het statief .....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
Alweer op reisquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:51 schreef Re het volgende:
* Re gaat maar koffer inpakken, op naar Atlanta
Volgens mij is ie steward of piloot ofzo.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Alweer op reisWat doe jij in godsnaam voor werk
medical communicationquote:Op donderdag 19 mei 2005 23:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Alweer op reisWat doe jij in godsnaam voor werk
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:10 schreef Re het volgende:
[..]
medical communicationweekje congress tussen 10.000 psychiaters
er zullen vast wat nachtbrakers zijn die je vergezellen dan!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 07:52 schreef Re het volgende:
hmmmm onder weg, vanacht wel weer online denk ik
Ik ga mijn ouwe heer eens wakker maken, die slome ambtenaar heeft weer een of andere compensatie dag. Ik heb nog het een en ander te doen en moet zijn D70 firmware ook nog updaten, dat durft ie niet zelf.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
Goeiemorgen
Have fun Xil. Ik heb net mijn eerste overleg van een uur alweer achter de rug
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:04 schreef Puckzzz het volgende:
pffffff nooit gedacht dat een kalnt mij nog eens aan het huilen zou krijgen. Maar vandaag is het een zekere klootzak dus toch gelukt. Tering wat een scheldpartij was dat.
Heel eerlijk gezegd vind ik dat je niet alles hoeft te pikken van een klant hoor. Mensen kunnen ook tever gaan. Een boze klant is één, een klant die gaat lopen schelden....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:44 schreef Puckzzz het volgende:
het gaat alweer hoorsoms halen ze gewoon het bloed onder je nagels vandaan en dan loopt het emmertje wel eens over.
De hoorn neerleggen is helaas geen optie. Er wordt van me verwacht dat ik de klanten vriendelijk te woord sta ook al eten ze mij op en spugen me weer uit. Iets wat dagelijks gebeurt
Lekkere baas danquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:22 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb wel eens een keer gereageerd op zo'n klant en ben met hem in discussie gegaan enzo. Gevolg: hun bellen mijn baas dat ik bijzonder onvriendelijk ben geweest, baas boos op mij......
quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:24 schreef elcastel het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
Ok na een tijdje F5'en...quote:
erg langquote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:48 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Ok na een tijdje F5'en...
Waarom "wat een dag" voor jou?
Ooow..zo herkenbaar, ben nog langer onderweg geweest...5 voor 8 de deur uit en om 5 over half 7 savonds weer thuisquote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:59 schreef Xilantof het volgende:
[..]
erg lang
8 uur de deur uit 18uur pas weer binnen.
druk, vervelend, en blegh
straks ff eten, en vanavond rustig aan.
Owhquote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:09 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Ooow..zo herkenbaar, ben nog langer onderweg geweest...5 voor 8 de deur uit en om 5 over half 7 savonds weer thuis
Moe....![]()
Ik ga zo lekker dansen...zin in..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:42 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Owhdat zijn ook lekkere dagen ja...
maar goed, nu lekker rustig aan enzo!
Die bedoelde ik ook eigenlijkquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:03 schreef dubbellu het volgende:
Hoe bedoel je? bij mij doet alleen "Who am I?" het niet, de fotosite werkt hier perfecto.
Hotel?? vertel vertel!!!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:56 schreef Re het volgende:
Zo... in het hotel. Wat een pokkereis maar tís allemaal goed gekomen
euh......firmware update? dus gewoon het progje wat je eigenlijk al gebruikt ff vernieuwen voor een nieuwere versie ofzo?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:12 schreef Fixers het volgende:
't Was weer een lange vermoeiende dag. Vaderlief kan weer rusten, ik heb de firmware van z'n d70 ge-update. Er kwam geen rook uit, alles werkt nog en het menu ziet er nu uit als op internet. Dat iemand zo zenuwachtig kan zijn over een firmware update....![]()
Je weet toch wel wat een firmware update is?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:15 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
euh......firmware update? dus gewoon het progje wat je eigenlijk al gebruikt ff vernieuwen voor een nieuwere versie ofzo?
Nee..maar dan kan ik het ff uitleggen..als je wilt tenminste...quote:
OK, in kinder taal.. :quote:
En dat updaten kan op 2 manieren: de goede waardoor alles beter gaat en de slechte waardoor de (volgens de geruchten) printplaten veranderen in een rookmachine.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:25 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
OK, in kinder taal.. :
Een digitale camera heeft om ook maar iets te kunnen instellen een stukje software nodig, die software zit in een chip, die software is niet altijd helemaal optimaal en na testen en ontwikkeling wordt die software geoptimailseerd of voorzien van extra functies.
Die software noemt men een firmware, die firmware kun je dus updaten zodat je camera meer kan of beter wordt.
Snappie?
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
En dat updaten kan op 2 manieren: de goede waardoor alles beter gaat en de slechte waardoor de (volgens de geruchten) printplaten veranderen in een rookmachine.
Gelukkig wist ik dit niet voor de updatequote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
En dat updaten kan op 2 manieren: de goede waardoor alles beter gaat en de slechte waardoor de (volgens de geruchten) printplaten veranderen in een rookmachine.
En anders kun je hm altijd nog opsturen naar de importeur..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:29 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Gelukkig wist ik dit niet voor de update![]()
Je kunt het op meerdere manieren in je apparaat krijgen (niet alleen cameras hebben een firmware, ook DVD speler, gsm's etc.)quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:30 schreef Puckzzz het volgende:
jajajajja ik snap het! en dat kan je downloaden? ik heb al in een eerdere chat iemand horen zeggen dattie de ISO waarde e.d. wou ophogen door iets te downloaden. Ik wist niet dat dat kon. Hoe zet je dat dan in je camera? Ik weet het, ik ben erg dom en blond, maar ik weet dit echt niet...
Hangt van het apparaat af.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:45 schreef Puckzzz het volgende:
ik sluit mijn camera rechtstreeks op mijn p.c. aan. Kan het ook op die manier?
Ik zit in The Grand Hyatt voor een weekje te stressen tussen 10.000 psychiaters en neurologen ... altijd plezier met die gastenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:03 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Hotel?? vertel vertel!!!
ennne hoezo Xil dat jij een pokkedag hebt gehad. heb je de SC gelezen. Ik heb gvd zitten janken omdat een klant mij toch over de rooie heeft gekregen. kutklanten....maar ik ben er alweer overheen hoor. Heb net lekker met 3-0 gewonnen met darten van mijn vriend kan ie niet hebben
ik heb mijn camera niet meegenomen zit hier al met mijn laptop bagage en dan nog zo'n 15 kilo rugzak erbij is wat veel. Ga wel even op zoek naar goede filters (pea weet wel welkequote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:14 schreef dubbellu het volgende:
@ Re: blij dat je goed bent aangekomen, hmm 10.000 psychiaters, daar moeten toch wat rare portretten tussen zitten
die 1 (ene) minuutquote:Op zaterdag 21 mei 2005 07:59 schreef Puckzzz het volgende:
Mogguh!
Mijn koffie is opEn de winkels zijn nog niet open
![]()
Vergeet niet dat ze zich eerst moest douchen, aan moest kleden, opmaken, de juiste schoenen uitzoeken, in de auto moet gaan zitten, de auto moet starten, er naar toe moet rijden, de koffie gaan kopen, weer terug moet rijden, de auto parkeren, de koffie moet zetten etc. etc. etc.quote:
Door deze zin, heb ik een fantastische droom gehad !quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:01 schreef Re het volgende:
ik heb mijn camera niet meegenomen zit hier al met mijn laptop bagage en dan nog zo'n 15 kilo rugzak erbij is wat veel. Ga wel even op zoek naar goede filters (pea weet wel welke)
Toch jammer dat je er geen foto's van hebtquote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:22 schreef elcastel het volgende:
[..]
Door deze zin, heb ik een fantastische droom gehad !
Even snel optikken : Mijn broer kwam met een last-minute naar India, gewoon een paar dagen. En ik kwam in de rats met het reisgewicht vanwege mijn camera en spullen. En toen heb ik alleen maar schoon ondergoed, sokken en t-shirts meegenomen.
Zo..
Ow ja en India is best grappig en er spreken heel veel mensen Nederlands.
.
.
Dan wordt het nog ff ouderwets uit het handje schieten voor je. Je had toch al wel een deel? alleen de kop niet ofzo? of had ik het weer niet goed begrepen?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:24 schreef elcastel het volgende:
Ow Pea, dat statief komt pas in de pruimentijd, ik heb er eergisteren over gebeld. Manfrotto zit in een jetlag ofzo. ....
Oeh, zodra ik een leuke of lieve reisgenoot heb, dan ben ik overal te vinden. Geld maak ik wel, ofzo ....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:24 schreef pea4fun het volgende:
Toch jammer dat je er geen foto's van hebt![]()
Wanneer ga je nu echt?![]()
Ik heb van alles binnen ja, o.a. een flitser en een balkop. De andere kop is ook gewoon al binnen, waar ik op wacht is puur het statief. Ik heb overigens al een statief, maar die bezwijkt onder het gewicht.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:27 schreef pea4fun het volgende:
Dan wordt het nog ff ouderwets uit het handje schieten voor je. Je had toch al wel een deel? alleen de kop niet ofzo? of had ik het weer niet goed begrepen?
Misschien hebben ze nog wel ergens anders zo'n kop liggen, dan bestel je hem daar gewoon af.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:40 schreef pea4fun het volgende:
Ik zit gatverdamme gewoon een appel te eten omdat ik een afgekloven appel nodig heb voor een foto bah![]()
En dan gaat het vast nog niks worden ookquote:
Tja...het blijft een afgekloven appel....zucht...quote:
zoiets als:quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:55 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Tja...het blijft een afgekloven appel....zucht...
zoiets ja, maar ik héb er een inzending uitgeworsteld...nu nog mijn ideetje voor waterquote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:56 schreef Xilantof het volgende:
[..]
zoiets als:
al draagt een aap een gouden ring...
Gefeliciteerd! Vakantiegeld binnen zekerquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hey allemaal![]()
Ik heb zojuist vandaag de Nikon D70 gekocht
Thnxquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:50 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Vakantiegeld binnen zeker
Mijn vakantiegeld is al opquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Thnx
Yeps vakantiegeld binnen
Anders had ik ruim 3/4 maanden moeten sparen
Leuk werkje toch? heb je iig wat te doen...ik was met water aan het knoeien, maar wat ik wil krijg ik niet netjes op de foto...morgen maar weer verderquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:23 schreef PdeHoog het volgende:
Goeienavond
Zojuist een wandeling van drie uur achter de rug in de duinen. Een hele rugzak meegesjouwd. Alleen foto's gemaakt met mijn A75-je en IR-filter
. Nou moet ik 48 IR-foto's door PS heen gaan halen
Mindersquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:08 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Mijn vakantiegeld is al opStuderende kinderen...zucht...Maar ik spaar lekker door hoor.
Ben benieuwd naar je foto's...volop expirimenteren nu natuurlijk
Hehehehe. Het is ook wel leuk. Zit nu bij vrienden ff snel de foto's te scannen. Zitten een aantal hele aardige bijquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:30 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Leuk werkje toch? heb je iig wat te doen...ik was met water aan het knoeien, maar wat ik wil krijg ik niet netjes op de foto...morgen maar weer verder
Ze zijn zeker scherp.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:49 schreef pea4fun het volgende:
De foto's zijn iig lekker scherp speedy! Moet je erg aan de knoppen wennen of valt dat mee?
Hier is het bewolktquote:Op zondag 22 mei 2005 02:25 schreef elcastel het volgende:
Effe kijken of ik de maan op de plaat krijg hoor..
ligt misschien aan het mini"pannen" die maan beweegt natuurlijk ietsjequote:Op zondag 22 mei 2005 03:01 schreef elcastel het volgende:
Ja ik ben best tevreden over de MF actie, ik heb er 18 geschoten, 17 onscherp en deze opeens wel..
je kunsten zijn gegroeid iig!quote:Op zondag 22 mei 2005 03:06 schreef elcastel het volgende:
Ik heb trouwens een oude foto teruggevonden, van toen ik mijn camera nét had, 29 augustus 2004, dat was deze :
[afbeelding]
Sigma maakt lenzen voor Canon en Nikon. Canon en Nikon hebben een andere mount, dus uitwisselen kan niet. Ik heb zelf een Canon, ik gebruik een Canon 18-55mm, tijdelijk een Sigma 28-70mm, een Canon 50mm, een Canon 100mm macro en een Canon 70-200mm.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:30 schreef SpeedyGJ het volgende:heerlijk weer om zometeen mijn d70 eens mooi te testen
Even heerlijke oer hollandse foto's maken
Elcastel: Welke merk lens gebruik jij?
Daarnaast nog 1 vraag: Past de sigma (canon lijkt mij niet) ook op de Nikon d70?
Oke thnxquote:Op zondag 22 mei 2005 13:40 schreef elcastel het volgende:
[..]
Sigma maakt lenzen voor Canon en Nikon. Canon en Nikon hebben een andere mount, dus uitwisselen kan niet. Ik heb zelf een Canon, ik gebruik een Canon 18-55mm, tijdelijk een Sigma 28-70mm, een Canon 50mm, een Canon 100mm macro en een Canon 70-200mm.
Okequote:Op zondag 22 mei 2005 13:47 schreef elcastel het volgende:
Xilantof weet wel wat van de Nikon's.
quote:
als je maar geen b-merk koopt die zijn na een tijdje gewoon op. ik heb eeb 1,4 mA en 1,5 mAquote:Op zondag 22 mei 2005 14:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]join the club
Ik ga nu effe foto's maken.
Weet jij misschien welke accu ik het beste kan kopen?
Wil namelijk nog een extra accu bij hebben.
Thnx
Aha oke.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:47 schreef Re het volgende:
[..]
als je maar geen b-merk koopt die zijn na een tijdje gewoon op. ik heb eeb 1,4 mA en 1,5 mA
Ahaquote:Op zondag 22 mei 2005 16:35 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb het gelezen hoor SpeedyGJ
Ik heb eindelijk weer even tijd om op internet te komen, drukke dag geweest.
ben je uberhaupt dan wel weg geweest?quote:Op zondag 22 mei 2005 16:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Aha.
Ik heb geen drukke dag gehad, ben net weer terug
er zijn inderdaad wel een paar adresjes, B&H is wel de grootste maar ga er niet heen op Zaterdag, want dan zijn ze geslotenquote:Op zondag 22 mei 2005 16:45 schreef Xilantof het volgende:
@re: jij bent toch wel regelmatig in New York geweest?
Ik ga er in oktober 2 weken heen, weet jij wat goede fotowinkel-adresjes voor mij tegen die tijd?:
Dat ik het nu al vroeg was ook meer een soort herinnering aan mezelf dat ik het tegen die tijd maar weer eens moet vragenquote:Op zondag 22 mei 2005 17:34 schreef Re het volgende:
[..]
er zijn inderdaad wel een paar adresjes, B&H is wel de grootste maar ga er niet heen op Zaterdag, want dan zijn ze gesloten![]()
. Vragg me tzt maar weer zodat ik wat meer adresjes kan noteren
Net ontbetenquote:Op zondag 22 mei 2005 19:25 schreef elcastel het volgende:
Verdomme ik heb net ontbeten en nu moet ik (eigenlijk) weer gaan koken. Ik heb nog even geen trek..
Lekkerquote:Op zondag 22 mei 2005 19:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Net ontbeten. Da's lekker
. Mijn frituur staat nu op te warmen om zelfgesneden frites te gaan bakken
quote:Op zondag 22 mei 2005 19:41 schreef elcastel het volgende:
Ik krijg het er wel in hoor. Varkenshaas, aardappeltjes en een bak satésaus..
links onder vind ik vrij storendquote:Op zondag 22 mei 2005 19:58 schreef elcastel het volgende:
Jullie zeggen ook niks hè, die maan van gisteren lijkt wel of er een cavia aan heeft zitten knagen met al die USM, ik heb hem even genuanceerd :
[afbeelding]
Wat vindt je precies storend Xil ? Want de USM is erg beperkt geweest nu.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:20 schreef Xilantof het volgende:
links onder vind ik vrij storend
(beetje erg nog)
disclaimer: als ik verschillende meningen geef kan dat komen door verschillende monitoren waar ik naar zit te staren
Weet ik veel...misschien zit de maan wel vol met cavia's...ben er nooit geweest!quote:Op zondag 22 mei 2005 19:58 schreef elcastel het volgende:
Jullie zeggen ook niks hè, die maan van gisteren lijkt wel of er een cavia aan heeft zitten knagen met al die USM, ik heb hem even genuanceerd :
[afbeelding]
quote:Op zondag 22 mei 2005 20:33 schreef pea4fun het volgende:
Weet ik veel...misschien zit de maan wel vol met cavia's...ben er nooit geweest!
Nou hoor...als ik naar boven kijk zie ik alleen maar een wit rondje, lang niet zo scherp als jouw fotoquote:
dat die kraters nog wel uit het beeld springen.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:29 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat vindt je precies storend Xil ? Want de USM is erg beperkt geweest nu.
Dat laatste dus. Ik weet niet waarom ze zo 'knallen' ik heb de foto zoveel mogelijk orgineel gehouden, daar zat het ook in.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:42 schreef Xilantof het volgende:
dat die kraters nog wel uit het beeld springen.
misschien is daar neits aan te doen omdat die misschien gewoon scherper afsteken tegenover andere "subtielere kraters".
ah! nouja, dan was het dus simpelweg zoquote:Op zondag 22 mei 2005 20:44 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat laatste dus. Ik weet niet waarom ze zo 'knallen' ik heb de foto zoveel mogelijk orgineel gehouden, daar zat het ook in.
Nou, hij is errug sterk Xil, sterker dan de lucht onder mijn oksels bijvoorbeeld.quote:
oh was dat die lucht die hier vanochtend voorbij kwam...quote:Op zondag 22 mei 2005 21:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nou, hij is errug sterk Xil, sterker dan de lucht onder mijn oksels bijvoorbeeld.
mwah...quote:Op maandag 23 mei 2005 11:33 schreef elcastel het volgende:
Wel een beetje vrolijk hè, GGG, het is maandag , een-nieuwe-week !!!
quote:Op maandag 23 mei 2005 20:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik ben idd ff "sprakeloos"maar niet door het forum...![]()
![]()
komp dat dan xil ????quote:Op maandag 23 mei 2005 20:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik ben idd ff "sprakeloos"maar niet door het forum...![]()
![]()
K:quote:
Fokken lukt anders nog hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:27 schreef Gutteguttegut het volgende:
Mogguh (alweer op zn werk zit zonder netwerk)
Ja gelukkig ligt niet alles eruit... wel lekker rustig..alleen al die mensen die even komen vragen waarom ze met een lokaal profiel moeten inloggen....quote:
oeiquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:50 schreef elcastel het volgende:
Gadverdamme, gisteren een kleine aanvaring gehad met de onderdirecteur. Of ik een uurtje eerder wil komen .....
Ik ben niet nieuwsgierig hoor....maar waarover?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:50 schreef elcastel het volgende:
Gadverdamme, gisteren een kleine aanvaring gehad met de onderdirecteur. Of ik een uurtje eerder wil komen .....
Hij zei: Ik wil graag fok!'n op het werk, maar ze begrepen'm verkeerdquote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:54 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik ben niet nieuwsgierig hoor....maar waarover?![]()
Dus de komende week heeft hij een beetje moeite met lopen?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:43 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Hij zei: Ik wil graag fok!'n op het werk, maar ze begrepen'm verkeerd
Ongewenste intimiteiten...nieuwe variantquote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:43 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Hij zei: Ik wil graag fok!'n op het werk, maar ze begrepen'm verkeerd
Tjonge, dat mocht ff duren...nou hoe zit het nou?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:26 schreef elcastel het volgende:
En weer thuis.
Nee, niet vloeken. Maar je kunt je voorstellen dat het mij in het verkeerde keelgat schoot, dus dan kijk ik boos. En als ik boos kijk, dan zie je dat nogal en ik heb natuurlijk een agressieve kale knikker, verder loop ik rood aan en loop te tieren, misschien zelfs een beetje uit te lokken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:53 schreef pea4fun het volgende:
Was er nog sprake van lekker vloeken en tieren[/smulmodus]
Het hele gedoe zit je nog niet echt lekker he? Je tikt hele stukken, dat ben ik niet van je gewendquote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:58 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nee, niet vloeken. Maar je kunt je voorstellen dat het mij in het verkeerde keelgat schoot, dus dan kijk ik boos. En als ik boos kijk, dan zie je dat nogal en ik heb natuurlijk een agressieve kale knikker, verder loop ik rood aan en loop te tieren, misschien zelfs een beetje uit te lokken.
Ach, ik had hem gewoon in de tang en dat kan niet als je naar de rangorde kijkt hè. Dit gebeurt nogal vaak tussen hem en mij. Tijdens de kerstborrel wou hij bier over mijn hoofd heengooien (goeie shampoo, gaat je haar van groeien), ik stapte rustig opzij en wou bijna uithalen, daar is het eigenlijk mis gegaan. Dat hebben we later uitgepraat op het toilet en daar heb ik hem verteld dat hij niet denigrerend met me om moet gaan of als een klein kind. Ach het is gewoon een lastig stuk vreten soms en ik neem geen blad voor mijn mond.
Het zit me zeker dwars ja. Wij zijn enkele jaren terug van een familiebedrijf naar een investeringsgroep gegaan, dan merk je de verandering in de cultuur. En mensen gaan zich schrap zetten (beide kanten). In dit verhaal is het dus dat we daar uitbreiden, maar iedereen weet dat als het goed bevalt er zoveel mogelijk werk daarheen zal gaan. We werken nu met een groep van 15 man, ik was de 5de ofzo, in dat opzicht heb ik wat marge. En dat was wat mijn chef ook aanhaalde, ze schijnen al met al toch heel blij met me te zijn en mijn chef verbaasde zich dat degenen die het meer aangaat hun mond houden tijdens zo'n gesprek ...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:03 schreef pea4fun het volgende:
Het hele gedoe zit je nog niet echt lekker he? Je tikt hele stukken, dat ben ik niet van je gewendAls ik naar je avatar kijk dan zie ik de kloppende aders al voor me....
Je merkt het meer en meer. Het project in Polen is ook zo'n voorbeeld ervan. We zijn nu een weekend voorbereiding gaan doen en voor de rest leiden we polen op die het werk moeten afmaken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het zit me zeker dwars ja. Wij zijn enkele jaren terug van een familiebedrijf naar een investeringsgroep gegaan, dan merk je de verandering in de cultuur. En mensen gaan zich schrap zetten (beide kanten). In dit verhaal is het dus dat we daar uitbreiden, maar iedereen weet dat als het goed bevalt er zoveel mogelijk werk daarheen zal gaan. We werken nu met een groep van 15 man, ik was de 5de ofzo, in dat opzicht heb ik wat marge. En dat was wat mijn chef ook aanhaalde, ze schijnen al met al toch heel blij met me te zijn en mijn chef verbaasde zich dat degenen die het meer aangaat hun mond houden tijdens zo'n gesprek ...
Ik vind het gewoon frustrerend, ik heb best flink moeten inleveren en een loonstop gekregen. De productie ligt in Nederland gewoon onder vuur en dan zie je dat je met de EU (waar ik normaliter groot voorstander van ben) betaald voor subsidiëring van onderontwikkelde landen. Ik maak me gewoon sterk voor onze mannen, zo hoort het toch ook te werken ?
Dat van die aders klopt wel, ik sta op die momenten op ontploffen en geen haar die het verschuilt en ik praat ook pittig en ga 'eroverheen'.
Dat het je chef verbaasd dat diegenen die het het meest aangaan hun mond houden is een teken dat hij niet snapt hoe het werkt bij veel mensen. Juist die mensen zijn bang hun baan te verliezen door hun mond open te doen. Niet zoals het hoort, maar wel realiteit. Dat jij je mond wel open doet en je sterk maakt voor eigen personeel spreekt voor je. Maar al zullen mensen je na het gesprek wel bijvallen als de chef pleite is, je zal er vaak alleen voor staan. sprak zij uit ervaringquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het zit me zeker dwars ja. Wij zijn enkele jaren terug van een familiebedrijf naar een investeringsgroep gegaan, dan merk je de verandering in de cultuur. En mensen gaan zich schrap zetten (beide kanten). In dit verhaal is het dus dat we daar uitbreiden, maar iedereen weet dat als het goed bevalt er zoveel mogelijk werk daarheen zal gaan. We werken nu met een groep van 15 man, ik was de 5de ofzo, in dat opzicht heb ik wat marge. En dat was wat mijn chef ook aanhaalde, ze schijnen al met al toch heel blij met me te zijn en mijn chef verbaasde zich dat degenen die het meer aangaat hun mond houden tijdens zo'n gesprek ...
Ik vind het gewoon frustrerend, ik heb best flink moeten inleveren en een loonstop gekregen. De productie ligt in Nederland gewoon onder vuur en dan zie je dat je met de EU (waar ik normaliter groot voorstander van ben) betaald voor subsidiëring van onderontwikkelde landen. Ik maak me gewoon sterk voor onze mannen, zo hoort het toch ook te werken ?
Dat van die aders klopt wel, ik sta op die momenten op ontploffen en geen haar die het verschuilt en ik praat ook pittig en ga 'eroverheen'.
Dat is wel waar, al weet ik niet of ze echt niet durven. Ik zie het zo : het bedrijf heeft gewoon gelijk, je bent dief van je eigen portemonnee als je de boel niet deels verplaatst. In dat opzicht steun ik het hele project ook, maar ik ben niet het type wat de keerzijde laat liggen. Misschien doe ik dat ook wel een beetje zodat iedereen geinformeerd is over wat er wel en niet gezegd is. Er is duidelijk gezegd dat er geen garanties komen en dat er niks zwart op wit komt. Allemaal heel begrijpelijk, maar bijvoorbeeld gisteren vertelde hij in geur en kleuren dat de OR er ook enthousiast over is. En vandaag was onze afgevaardigde van de OR er dus wel bij, ik wist dat het kritisch werd gevolgd en niet enthousiast, dus dat verschil heb ik eruit gehaald. Tja, ook daar maak ik me niet populair mee, maar hij (adj-dir.) moet goed begrijpen dat ik goed oplet. Laat de boel maar op scherp staan, als mensen straks piepen, moet je ze wel kunnen vertellen dat je er eerlijk over bent geweest. Wat dat aangaat moet je mijn kritiek meer als 'het midden' zien. Ik wil gewoon dat mensen zich niks gaan afvragen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:23 schreef pea4fun het volgende:
Dat het je chef verbaasd dat diegenen die het het meest aangaan hun mond houden is een teken dat hij niet snapt hoe het werkt bij veel mensen. Juist die mensen zijn bang hun baan te verliezen door hun mond open te doen. Niet zoals het hoort, maar wel realiteit. Dat jij je mond wel open doet en je sterk maakt voor eigen personeel spreekt voor je. Maar al zullen mensen je na het gesprek wel bijvallen als de chef pleite is, je zal er vaak alleen voor staan. sprak zij uit ervaring
Die dingen zijn makkelijk te omzeilen als ze in een bedrijf in bv. polen werken. Ze kunnen dan ingehuurd worden door een plaatselijk detacheringsbedrijf dat ze weer doorverhuurt aan je onderneming. Omdat ze dan uiteindelijk via een nederlands bedrijf worden verhuurd (en ook dezelfde sociale zekerheid hebben) is er geen probleem meer. Ze blijven echter een stuk goedkoper omdat ze met een minimumloon al dik tevreden zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:25 schreef elcastel het volgende:
Maar HGT ik heb ook begrepen dat je buitenlandse arbeiders nietzomaar hier kunt inzetten, als er ook Nederlanders voor handen zijn. Dat is bij ons in ieder geval het probleem, wij mogen ze ook opleiden (jaja.), maar ze mogen het niet zelf proberen hier, alleen kijken.
Hun minimumloon of ons minimumloon ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:31 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Die dingen zijn makkelijk te omzeilen als ze in een bedrijf in bv. polen werken. Ze kunnen dan ingehuurd worden door een plaatselijk detacheringsbedrijf dat ze weer doorverhuurt aan je onderneming. Omdat ze dan uiteindelijk via een nederlands bedrijf worden verhuurd (en ook dezelfde sociale zekerheid hebben) is er geen probleem meer. Ze blijven echter een stuk goedkoper omdat ze met een minimumloon al dik tevreden zijn.
Zo werkten wij iig, op het vorige project, met polen en porugezen
Ons minimum, ander is het (voorlopig) niet toegelaten. Maar ons minimum ligt net iets hoger dan een werkloosheidsuitkering (waarvoor maar bitter weinig autochtonen willen werken) en is voor hen wel een aardig bedrag.quote:
Slaap ze. Ik vond het al aardig van je dat je er gewoon naar vroeg, het is iets wat je graag kwijt raakt even. Als je vragen houdt, dan lees ik het wel, en zo niet, dan scheelt het tiepen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:36 schreef pea4fun het volgende:
Als het niet al zo laat was en ik morgenochten niet om 6.15 weer naast mijn bed moest staan, dan ging ik er nog wel ff op in...maar dat wordt me echt te laat, dus welterusten mensen...
Nah, ik denk dat ze daar dan in ons geval niet echt oor naar hebben ..... Maar goed, het is een langer traject verhaal en het wordt gelukkig niet echt overtuigend ingezet (wil het niet afvlakken). Daarbij is het duidelijk dat we een korte lijn moeten houden, dus mijn toekomst zal meer op flexibel zijn worden ingezet. Ik vind het gewoon een triest, doch begrijpelijk, verhaal.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:39 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ons minimum, ander is het (voorlopig) niet toegelaten. Maar ons minimum ligt net iets hoger dan een werkloosheidsuitkering (waarvoor maar bitter weinig autochtonen willen werken) en is voor hen wel een aardig bedrag.
of rood als je El close up neemtquote:Op woensdag 25 mei 2005 00:36 schreef PdeHoog het volgende:
ik ga maffen
* PdeHoog heeft net toch maar een Canon 28-105 3.5-4.5 USM-objectief besteld
Volgende keer ga ik inzoomen op modellenVoorzetlensjes erbij en dan kan ik toch close-uppen
Geen onderkin meer bij mij.....alleen nog maar het wit van de ogen
quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:02 schreef Fixers het volgende:
Cool! een zekere organisatie heeft mijn(!!!!!!!!) foto's op internet gepubliceerd.Vooralsnog alleen de podiafoto's (sportevenement). Wellicht komen er ook nog wat van mijn actiefoto's. Al zijn er daar niet zo heel veel mooie van, ik heb nog veel te leren over het fotograferen van bewegende onderwerpen. Vooral het meebewegen vereist wat oefening, ik heb een hoop foto's met alleen billen en neuzen.
hoi flash, kan je mij er aan herinneren dat ik je nog een facial shot op moet sturenquote:
Mogguhquote:
.... is klotequote:Op donderdag 26 mei 2005 13:18 schreef elcastel het volgende:
Werk.
Jij welquote:
Dit klinkt wel heel erg fout hoorquote:Op donderdag 26 mei 2005 00:35 schreef Re het volgende:
[..]
hoi flash, kan je mij er aan herinneren dat ik je nog een facial shot op moet sturen,
slaap ze
Feesten in Delftquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:19 schreef elcastel het volgende:
Wakker, haast en de marathon is begonnen. Vanavond feest in Delft, dan morgen bbq en dan 's avonds mijn team in actie zien om zondag weer een bbq te ondergaan. Waar zijn de weekenden dat je tot rust komt ??.
Ga naar het strand manquote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:20 schreef Xilantof het volgende:
Goedemiddag![]()
ben moe, en tis warm, wil van het mooie weer genieten, maar moet even een methode bedenken.
morgen komt de camera weer aan bod, dus even wat anders bedenken
strand misschien jaquote:
Bij een kennis van me. Gezellig ja.quote:
Nest in, koppe dicht maffe jijquote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:09 schreef Re het volgende:
jet lag is wierd
Harde wind? Ik was het niet hoorquote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:10 schreef Fixers het volgende:
D'r staat een veel te harde wind. Zelfs in de ommuurde paleistuin waai je uit je hemd. Op strand hoef je nu alleen maar te glimlachen om je tanden te poetsen.![]()
gooi het in de groep...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:08 schreef Subhuman het volgende:
* Sub gaat nooit meer z'n foto's laten ontwikkelen bij Kral
Wie is kral en waarom niet?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:08 schreef Subhuman het volgende:
* Sub gaat nooit meer z'n foto's laten ontwikkelen bij Kral
Dat is behoorlijk slordig jaquote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:41 schreef Subhuman het volgende:
Kral is een behoorlijk grote keten fotozaken. Nu was ik al een aantal keer eerder niet helemaal tevreden over de kwaliteit, maar nu zijn ze gewoon negatieven kwijtgeraakt!
Bij het ene rolletje is bij 18A een foto precies doormidden gesneden, bij het andere op 20A, en de rest van de negatieven is spoorloos... Ze gaan kijken of ze nog terug te vinden zijn maar ik geloof er niks van. Dus nu ga ik een andere zaak zoeken voor mijn foto's.
Nee, geen kans om ze over te doen. Was van het Nationaal Studenten Kampioenschap turnen waarvoor iemand mij had gevraagd om foto's te komen nemen en waarvoor ik speciaal helemaal naar Rotterdam gereden ben. Dus ik weet niet of ik akkoord ga met alleen een nieuw rolletje als schadevergoeding... Mij zijn ze in elk geval kwijt als klant.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:49 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk slordig jaNog kans om die foto's over te doen? Je hebt toch zeker niet betaald voor die foto's en wel een nieuw rolletje geëist he?
Dat is helemaal balen dan, de foto's die er over zijn, zijn die onbeschadigd?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:51 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Nee, geen kans om ze over te doen. Was van het Nationaal Studenten Kampioenschap turnen waarvoor iemand mij had gevraagd om foto's te komen nemen en waarvoor ik speciaal helemaal naar Rotterdam gereden ben. Dus ik weet niet of ik akkoord ga met alleen een nieuw rolletje als schadevergoeding... Mij zijn ze in elk geval kwijt als klant.
Ja die zijn verder helemaal goed, en ook goed afgedrukt gelukkig.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:10 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat is helemaal balen dan, de foto's die er over zijn, zijn die onbeschadigd?
Kom je iig niet met lege handen bij de turnclubquote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:12 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ja die zijn verder helemaal goed, en ook goed afgedrukt gelukkig.
Typen lijkt je nog goed af te gaanquote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:50 schreef elcastel het volgende:
En weer thuis, dronken ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |