abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27291515
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:16 schreef kwiebuske het volgende:
@ P: avond
K:
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 23 mei 2005 @ 22:46:40 #202
111942 kwiebuske
...---...
pi_27292007
* kwiebuske gaat zlapen
tot morgens
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
  FOK!Fotograaf dinsdag 24 mei 2005 @ 05:21:52 #203
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_27297211
mogguh
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 24 mei 2005 @ 05:57:13 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27297281
truste
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:45:02 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27298205
goeiemorgen allemaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_27299090
Mogguh (alweer op zn werk zit zonder netwerk )
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:32:10 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27299222
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:27 schreef Gutteguttegut het volgende:
Mogguh (alweer op zn werk zit zonder netwerk )
Fokken lukt anders nog hoor
pi_27299351
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fokken lukt anders nog hoor
Ja gelukkig ligt niet alles eruit... wel lekker rustig..alleen al die mensen die even komen vragen waarom ze met een lokaal profiel moeten inloggen....

[ Bericht 2% gewijzigd door Gutteguttegut op 24-05-2005 10:11:28 ]
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_27299973
Mogguh
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:07:23 #210
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_27300192
Mogguh

vanochtend bus gemist, want ik was mijn sleutels kwijt en zonder sleutels ga ik mijn huis niet uit.
En toen bleken zegewoon in de broek te zitten die ik droeg

En de bus van een 1/2 uur later was gewoon op tijd. Bleek dat het de verkeerde bus in, dus ik gehaast een stuk terug lopen in het volgende dorp

Maar de bus die ik moest nemen had een vertraging van 15 minuten, dus na enig wachten bij de juiste bushalte zat ik toch in de juiste bus.

al met al dus 1 uur te laat op werk.

ik denk dat ik aan weekend toe ben
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:11:19 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27300290
Het is tenslotte ook al dinsdag Hoog tijd voor weekend
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:59:19 #212
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27301702
Mogguh.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:50:51 #213
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27303335
Gadverdamme, gisteren een kleine aanvaring gehad met de onderdirecteur. Of ik een uurtje eerder wil komen ....
.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:23:07 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27306212
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:50 schreef elcastel het volgende:
Gadverdamme, gisteren een kleine aanvaring gehad met de onderdirecteur. Of ik een uurtje eerder wil komen ....
.
oei

En nu? Hoe loopt dit af?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:54:26 #215
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_27309385
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:50 schreef elcastel het volgende:
.
Ik ben niet nieuwsgierig hoor....maar waarover?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:31:15 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27310697
Zou hij nog in leven zijn?
pi_27311090
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:54 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik ben niet nieuwsgierig hoor....maar waarover?
Hij zei: Ik wil graag fok!'n op het werk, maar ze begrepen'm verkeerd
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:12:29 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27311996
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:43 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Dus de komende week heeft hij een beetje moeite met lopen?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:27:31 #219
52657 pea4fun
pi_27312583
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:43 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Ongewenste intimiteiten...nieuwe variant
  FOK!Fotograaf dinsdag 24 mei 2005 @ 19:57:49 #220
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_27319074
Goedenavond
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_27319243
ey Xil
  FOK!Fotograaf dinsdag 24 mei 2005 @ 20:02:39 #222
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_27319254
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:02 schreef PdeHoog het volgende:
ey Xil
Hey Pdehoog
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:26:15 #223
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27322899
En weer thuis.
pi_27322986
El
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:29:46 #225
52657 pea4fun
pi_27322991
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:26 schreef elcastel het volgende:
En weer thuis.
Tjonge, dat mocht ff duren...nou hoe zit het nou?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:43:22 #226
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27323344
Oh ja dat.
.
Nou wij gaan uitbreiden, maar dan in Polen. En als dat bevalt, gaan we verder uitbreiden, omdat drukkers daar lekker goedkoop zijn. Daar krijgen we een gesprek over deze week, maar toen ik gisteren binnenkwam op het werk was dat gesprek er al (zou donderdag zijn).

Dus aan het einde van het gesprek (ik ben er maar bij gaan staan), vraagt mijn adj. directeur of ik slecht geslapen heb, waarop ik hem vertel dat ik 'nogal' geirriteerd ben, omdat dit niet de afspraak was. Waarop hij in de verdediging ging over dat ik niet weet wat eraan vooraf ging. Waarop ik weer zeg dat me dat niet interesseert, maardat het er raar uitziet als je opeens merkt dat je het gesprek mist (ik heb telefoon/mail/alles). Uiteindelijk ging hij zwaar gefrustreerd weg.

En vandaag zou hetgesprek weer plaatsvinden, ditmaal met de mensen die er gisteren niet waren .... en tja, ik zag de bui al hangen vanmorgen, ik begrijp de stap naar lage loonlanden, maar ik moet ook gewoon mijn hypotheek betalen, dus een beetje tact is wel zo handig. Dat heb ik weer tot in den treure mogen uitleggen.

Aangezien ik nogal een 'grote bek' heb, en iedereen het gezegde van de hoge bomen kent .... afijn, na het hele gesprek een babbel met mijn chef gehad en daaruit bleek dat het al met al juist heel erg gewaardeerd wordt, zeker omdat mijn baan niet bepaald op de tocht staat. Dat laatste gesprek heeft me weer een beetje bedaard, ik heb echt de balen van de -verder begrijpelijke - stappen die het bedrijf neemt.

Zo.
.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:44:44 #227
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27323381
En voor de goeie orde, het liep gisteren redelijk uit de klauw, omdat ik niet toegeef als ik denk dat ik gelijk heb. En hou er rekening mee, dat ik al sinds een jaar of 5 een rooie kop bij hem creëer, ik ben nogal 'kritisch'....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:52:46 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27323621
Even goed is Polen best okee hoor
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:53:55 #229
52657 pea4fun
pi_27323661
Was er nog sprake van lekker vloeken en tieren [/smulmodus]
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:58:21 #230
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27323805
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:53 schreef pea4fun het volgende:
Was er nog sprake van lekker vloeken en tieren [/smulmodus]
Nee, niet vloeken. Maar je kunt je voorstellen dat het mij in het verkeerde keelgat schoot, dus dan kijk ik boos. En als ik boos kijk, dan zie je dat nogal en ik heb natuurlijk een agressieve kale knikker, verder loop ik rood aan en loop te tieren, misschien zelfs een beetje uit te lokken.

Ach, ik had hem gewoon in de tang en dat kan niet als je naar de rangorde kijkt hč. Dit gebeurt nogal vaak tussen hem en mij. Tijdens de kerstborrel wou hij bier over mijn hoofd heengooien (goeie shampoo, gaat je haar van groeien), ik stapte rustig opzij en wou bijna uithalen, daar is het eigenlijk mis gegaan. Dat hebben we later uitgepraat op het toilet en daar heb ik hem verteld dat hij niet denigrerend met me om moet gaan of als een klein kind. Ach het is gewoon een lastig stuk vreten soms en ik neem geen blad voor mijn mond.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:03:24 #231
52657 pea4fun
pi_27323996
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:58 schreef elcastel het volgende:

[..]

Nee, niet vloeken. Maar je kunt je voorstellen dat het mij in het verkeerde keelgat schoot, dus dan kijk ik boos. En als ik boos kijk, dan zie je dat nogal en ik heb natuurlijk een agressieve kale knikker, verder loop ik rood aan en loop te tieren, misschien zelfs een beetje uit te lokken.

Ach, ik had hem gewoon in de tang en dat kan niet als je naar de rangorde kijkt hč. Dit gebeurt nogal vaak tussen hem en mij. Tijdens de kerstborrel wou hij bier over mijn hoofd heengooien (goeie shampoo, gaat je haar van groeien), ik stapte rustig opzij en wou bijna uithalen, daar is het eigenlijk mis gegaan. Dat hebben we later uitgepraat op het toilet en daar heb ik hem verteld dat hij niet denigrerend met me om moet gaan of als een klein kind. Ach het is gewoon een lastig stuk vreten soms en ik neem geen blad voor mijn mond.
Het hele gedoe zit je nog niet echt lekker he? Je tikt hele stukken, dat ben ik niet van je gewend Als ik naar je avatar kijk dan zie ik de kloppende aders al voor me....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:11:41 #232
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27324225
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:03 schreef pea4fun het volgende:
Het hele gedoe zit je nog niet echt lekker he? Je tikt hele stukken, dat ben ik niet van je gewend Als ik naar je avatar kijk dan zie ik de kloppende aders al voor me....
Het zit me zeker dwars ja. Wij zijn enkele jaren terug van een familiebedrijf naar een investeringsgroep gegaan, dan merk je de verandering in de cultuur. En mensen gaan zich schrap zetten (beide kanten). In dit verhaal is het dus dat we daar uitbreiden, maar iedereen weet dat als het goed bevalt er zoveel mogelijk werk daarheen zal gaan. We werken nu met een groep van 15 man, ik was de 5de ofzo, in dat opzicht heb ik wat marge. En dat was wat mijn chef ook aanhaalde, ze schijnen al met al toch heel blij met me te zijn en mijn chef verbaasde zich dat degenen die het meer aangaat hun mond houden tijdens zo'n gesprek ...

Ik vind het gewoon frustrerend, ik heb best flink moeten inleveren en een loonstop gekregen. De productie ligt in Nederland gewoon onder vuur en dan zie je dat je met de EU (waar ik normaliter groot voorstander van ben) betaald voor subsidiëring van onderontwikkelde landen. Ik maak me gewoon sterk voor onze mannen, zo hoort het toch ook te werken ?

Dat van die aders klopt wel, ik sta op die momenten op ontploffen en geen haar die het verschuilt en ik praat ook pittig en ga 'eroverheen'.
pi_27324565
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:11 schreef elcastel het volgende:

[..]

Het zit me zeker dwars ja. Wij zijn enkele jaren terug van een familiebedrijf naar een investeringsgroep gegaan, dan merk je de verandering in de cultuur. En mensen gaan zich schrap zetten (beide kanten). In dit verhaal is het dus dat we daar uitbreiden, maar iedereen weet dat als het goed bevalt er zoveel mogelijk werk daarheen zal gaan. We werken nu met een groep van 15 man, ik was de 5de ofzo, in dat opzicht heb ik wat marge. En dat was wat mijn chef ook aanhaalde, ze schijnen al met al toch heel blij met me te zijn en mijn chef verbaasde zich dat degenen die het meer aangaat hun mond houden tijdens zo'n gesprek ...

Ik vind het gewoon frustrerend, ik heb best flink moeten inleveren en een loonstop gekregen. De productie ligt in Nederland gewoon onder vuur en dan zie je dat je met de EU (waar ik normaliter groot voorstander van ben) betaald voor subsidiëring van onderontwikkelde landen. Ik maak me gewoon sterk voor onze mannen, zo hoort het toch ook te werken ?

Dat van die aders klopt wel, ik sta op die momenten op ontploffen en geen haar die het verschuilt en ik praat ook pittig en ga 'eroverheen'.
Je merkt het meer en meer. Het project in Polen is ook zo'n voorbeeld ervan. We zijn nu een weekend voorbereiding gaan doen en voor de rest leiden we polen op die het werk moeten afmaken.
Voor de rest gaat de afdeling waarschijnlijk verhuizen naar Zuid Frankrijk, zodat Portugal als uitvalbasis kan dienen voor mensen in te huren.
Nja, als Europa die grenzen naar de andere oostbloklanden opengooit is het hek mss helemaal van de dam. Misschien begin ik dan in Roemenië ofzo een bedrijf dat mensen detacheert naar West Europese werven, waar ze lekker goedkoop kunnen werken.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:23:52 #234
52657 pea4fun
pi_27324584
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:11 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat het je chef verbaasd dat diegenen die het het meest aangaan hun mond houden is een teken dat hij niet snapt hoe het werkt bij veel mensen. Juist die mensen zijn bang hun baan te verliezen door hun mond open te doen. Niet zoals het hoort, maar wel realiteit. Dat jij je mond wel open doet en je sterk maakt voor eigen personeel spreekt voor je. Maar al zullen mensen je na het gesprek wel bijvallen als de chef pleite is, je zal er vaak alleen voor staan. sprak zij uit ervaring
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:25:31 #235
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27324636
Maar HGT ik heb ook begrepen dat je buitenlandse arbeiders nietzomaar hier kunt inzetten, als er ook Nederlanders voor handen zijn. Dat is bij ons in ieder geval het probleem, wij mogen ze ook opleiden (jaja .), maar ze mogen het niet zelf proberen hier, alleen kijken.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:30:08 #236
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27324784
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:23 schreef pea4fun het volgende:
Dat het je chef verbaasd dat diegenen die het het meest aangaan hun mond houden is een teken dat hij niet snapt hoe het werkt bij veel mensen. Juist die mensen zijn bang hun baan te verliezen door hun mond open te doen. Niet zoals het hoort, maar wel realiteit. Dat jij je mond wel open doet en je sterk maakt voor eigen personeel spreekt voor je. Maar al zullen mensen je na het gesprek wel bijvallen als de chef pleite is, je zal er vaak alleen voor staan. sprak zij uit ervaring
Dat is wel waar, al weet ik niet of ze echt niet durven. Ik zie het zo : het bedrijf heeft gewoon gelijk, je bent dief van je eigen portemonnee als je de boel niet deels verplaatst. In dat opzicht steun ik het hele project ook, maar ik ben niet het type wat de keerzijde laat liggen. Misschien doe ik dat ook wel een beetje zodat iedereen geinformeerd is over wat er wel en niet gezegd is. Er is duidelijk gezegd dat er geen garanties komen en dat er niks zwart op wit komt. Allemaal heel begrijpelijk, maar bijvoorbeeld gisteren vertelde hij in geur en kleuren dat de OR er ook enthousiast over is. En vandaag was onze afgevaardigde van de OR er dus wel bij, ik wist dat het kritisch werd gevolgd en niet enthousiast, dus dat verschil heb ik eruit gehaald. Tja, ook daar maak ik me niet populair mee, maar hij (adj-dir.) moet goed begrijpen dat ik goed oplet. Laat de boel maar op scherp staan, als mensen straks piepen, moet je ze wel kunnen vertellen dat je er eerlijk over bent geweest. Wat dat aangaat moet je mijn kritiek meer als 'het midden' zien. Ik wil gewoon dat mensen zich niks gaan afvragen.
pi_27324819
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:25 schreef elcastel het volgende:
Maar HGT ik heb ook begrepen dat je buitenlandse arbeiders nietzomaar hier kunt inzetten, als er ook Nederlanders voor handen zijn. Dat is bij ons in ieder geval het probleem, wij mogen ze ook opleiden (jaja .), maar ze mogen het niet zelf proberen hier, alleen kijken.
Die dingen zijn makkelijk te omzeilen als ze in een bedrijf in bv. polen werken. Ze kunnen dan ingehuurd worden door een plaatselijk detacheringsbedrijf dat ze weer doorverhuurt aan je onderneming. Omdat ze dan uiteindelijk via een nederlands bedrijf worden verhuurd (en ook dezelfde sociale zekerheid hebben) is er geen probleem meer. Ze blijven echter een stuk goedkoper omdat ze met een minimumloon al dik tevreden zijn.

Zo werkten wij iig, op het vorige project, met polen en porugezen
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:33:46 #238
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27324894
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:31 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Die dingen zijn makkelijk te omzeilen als ze in een bedrijf in bv. polen werken. Ze kunnen dan ingehuurd worden door een plaatselijk detacheringsbedrijf dat ze weer doorverhuurt aan je onderneming. Omdat ze dan uiteindelijk via een nederlands bedrijf worden verhuurd (en ook dezelfde sociale zekerheid hebben) is er geen probleem meer. Ze blijven echter een stuk goedkoper omdat ze met een minimumloon al dik tevreden zijn.

Zo werkten wij iig, op het vorige project, met polen en porugezen
Hun minimumloon of ons minimumloon ?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:36:08 #239
52657 pea4fun
pi_27324956
Als het niet al zo laat was en ik morgenochten niet om 6.15 weer naast mijn bed moest staan, dan ging ik er nog wel ff op in...maar dat wordt me echt te laat, dus welterusten mensen...
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:38:36 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27325045
Bliksem.... geen lekkere situatie El

Anyway, ik ga slapen
pi_27325061
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:33 schreef elcastel het volgende:

[..]

Hun minimumloon of ons minimumloon ?
Ons minimum, ander is het (voorlopig) niet toegelaten. Maar ons minimum ligt net iets hoger dan een werkloosheidsuitkering (waarvoor maar bitter weinig autochtonen willen werken) en is voor hen wel een aardig bedrag.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:39:07 #242
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27325065
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:36 schreef pea4fun het volgende:
Als het niet al zo laat was en ik morgenochten niet om 6.15 weer naast mijn bed moest staan, dan ging ik er nog wel ff op in...maar dat wordt me echt te laat, dus welterusten mensen...
Slaap ze. Ik vond het al aardig van je dat je er gewoon naar vroeg, het is iets wat je graag kwijt raakt even. Als je vragen houdt, dan lees ik het wel, en zo niet, dan scheelt het tiepen.
.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:41:22 #243
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27325128
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:39 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ons minimum, ander is het (voorlopig) niet toegelaten. Maar ons minimum ligt net iets hoger dan een werkloosheidsuitkering (waarvoor maar bitter weinig autochtonen willen werken) en is voor hen wel een aardig bedrag.
Nah, ik denk dat ze daar dan in ons geval niet echt oor naar hebben ..... Maar goed, het is een langer traject verhaal en het wordt gelukkig niet echt overtuigend ingezet (wil het niet afvlakken). Daarbij is het duidelijk dat we een korte lijn moeten houden, dus mijn toekomst zal meer op flexibel zijn worden ingezet. Ik vind het gewoon een triest, doch begrijpelijk, verhaal.
pi_27326571
ik ga maffen

* PdeHoog heeft net toch maar een Canon 28-105 3.5-4.5 USM-objectief besteld
Volgende keer ga ik inzoomen op modellen Voorzetlensjes erbij en dan kan ik toch close-uppen Geen onderkin meer bij mij.....alleen nog maar het wit van de ogen
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:43:15 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27326665
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:36 schreef PdeHoog het volgende:
ik ga maffen

* PdeHoog heeft net toch maar een Canon 28-105 3.5-4.5 USM-objectief besteld
Volgende keer ga ik inzoomen op modellen Voorzetlensjes erbij en dan kan ik toch close-uppen Geen onderkin meer bij mij.....alleen nog maar het wit van de ogen
of rood als je El close up neemt
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:44:14 #246
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27326677
HEE !
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:51:23 #247
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27326771
  woensdag 25 mei 2005 @ 01:00:54 #248
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27326899
Bedankt HGT, jij ook Re.
.
  FOK!Fotograaf woensdag 25 mei 2005 @ 05:24:58 #249
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_27328210
Mogguh
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_27330767
Mogguh

* PdeHoog is lichtelijk brak

Ik had collega's beloofd brownies mee te nemen . Ik stond ze om kwart voor 2 nog te bakken . Ze kwamen half drie uit de oven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')