quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:28 schreef qwerty_x het volgende:Ik woon in groter São Paulo, dus zuid, maar ook weer niet zo zuid dat het bijna Europa is (Curitiba etc.)
Uiteraard heerst er in Brazilie meer corruptie dan in Nederland (of misschien is het alleen wat meer verspreid en algemeen bekend ?); eerlijk gezegd vind ik dat -tot op een zeker niveau- wel z'n charmes hebben.
Wat ik echter tegen je al te negatieve berichtgeving heb:
de meesten op dit forum denken zo al dat we in bomen wonen, de hele dag op het strand liggen en dat de ene na de andere vrouw zich samba-dansend in onze armen werpt.
Jouw berichten -overdreven negatief- maken het imago alleen maar erger.
Dat we ook maar gewoon werken (44 urige werkweek, kom daar maar eens mee aan in Nederland) en er niet op elke hoek van de straat een schietgrage, donkere zonnebril dragende intimiderende politie-agent staat, komt bij de meesten niet op.
En gedurende de jaren dat ik hier woon zie ik wel degelijk een grote verandering plaatsvinden (al heb je w.b. Lula en FHC uiteraard gelijk, maar was dat niet te verwachten ?)
Aan de andere kant is het misschien wel slim van je: op zo'n manier blijven de Nederlanders hier weg en blijven de prijzen op een acceptabel R$ niveau ....
Afhankelijk waar je woont in Grande São Paulo, lekker weertje vandaag hè
Deels wat je hierboven schreef heb je gelijk in, behalve, maar dat is mijn mening, over corruptie.
Het negatief in het licht brengen van enkele zaken heeft niets van doen met wat men in Nederland nu zal denken over Brazilie in het algemeen. Het zal mijzelf een rotzorg zijn wat men in NL over Brazilie denkt
Waar het mij omgaat is het aan de kaak stellen van hoe dit land omgaat met corruptie en nepotisme/vriendjespolitiek. De meeste Fokkers zal dat denk ik ontgaan als men over Brazilie praat omdat men dan denkt aan vrouwen, carnaval, strand, voetbal, samba etc etc etc.
En minder over corruptie ed, of dat men idd vaak lange dagen maakt, buiten de soms absubte reistijden van soms wel 4 uur per dag. (mijn vrouw werkt zelf al meer dan 50 uur per week, en dat is dan een normale baan wat nog geen 450 euro per maand opleverd).