abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27119286

Sony's Playstation®3
Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Vanaf voorjaar 2006 moet 'ie verkrijgbaar zijn... althans in Japan.

Specs
Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba en Nvidia weer een indrukwekkend apparaat in elkaar weten te knutselen. Met de allerlaatste technieken en standaards is de Playstation 3 voorbereid op de toekomst.
quote:
  • CPU
    Cell Processor
    - PowerPC-base Core @3.2GHz
    - 1 VMX vector unit per core
    - 512KB L2 cache
    - 7 x SPE @3.2GHz
    - 7 x 128b 128 SIMD GPRs
    - 7 x 256KB SRAM for SPE
    * 1 of 8 SPEs reserved for redundancy
    - total floating point performance : 218 GFLOPS
  • GPU
    RSX @550MHz
    - 1.8 TFLOPS floating point performance
    - Full HD (up to 1080p) x 2 channels
    - Multi-way programmable parallel floating point shader
    - pipelines
  • Sound
    Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)
  • Memory
    256MB XDR Main RAM @3.2GHz
    256MB GDDR3 VRAM @700MHz
  • System Bandwidth
    Main RAM 25.6GB/s
    VRAM 22.4GB/s
    RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
    SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
  • System Floating Point Performance
    2 TFLOPS
  • Storage
    HDD Detachable 2.5” HDD slot x 1
  • I/O
    USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
    Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
    SD standard/mini x 1
    CompactFlash (Type I, II) x 1
  • Communication
    Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
    Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
    Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)
  • Controller
    Bluetooth (up to 7)
    USB2.0 (wired)
    Wi-Fi (PSP®)
    Network (over IP)
  • AV Output
    Screen size 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
    HDMI out x 2
    Analog AV MULTI OUT x 1
    Digital audio (OPTICAL) x 1
  • Disc media
    PlayStation® CD-ROM
    PlayStation®2 CD-ROM
    CD-DA CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
    SACD SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
    DualDisc DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
    PlayStation®2 DVD-ROM
    PLAYSTATION®3 DVD-ROM
    DVD-Video DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R,DVD+RW
    PLAYSTATION®3 BD-ROM
    BD-Video BD-ROM, BD-R, BD-RE
  • Beste Features
  • Hij wordt backwards compatible met PS1 en PS2 games. Dus bij de launch zijn er letterlijk duizenden titels die je al kunt spelen.
  • Alle games zijn hebben een standaard resolutie van 1920x1080p, de PS3 ondersteunt zèlfs twee schermen met deze resolutie! Hier heb je echter wel een HDTV voor nodig (of twee), maar de PS3 heeft nog steeds de analoge uitgang die de PS1 en PS2 ook hadden, zodat je je bestaande tv nog gewoon kunt blijven gebruiken.
  • De controllers zijn draadloos en de PS3 kan er maximaal 7 aansturen.
  • Er worden meerdere opslagapparaten ondersteund, zoals een harde schijf en drie grote flash memory standaards.
  • Naast een dvd-video speler, wordt het ook een Blu-Ray-video speler. Hiernaast krijgt 'ie nog vele andere multimedia toepassingen.
  • De PS3 ondersteunt WiFi, dus dat betekent draadloos internetten, maar ook de mogelijkheid om de PSP als draadloze controller te gebruiken.
  • De online mogelijkheden zullen een stuk uitgebreider zijn dan bij de PS2 het geval was.
  • Verder is er ook nog een verbeterde draadloze Eyetoy camera aangekondigd, die nog meer mogelijkheden biedt dan de huidige Eyetoy op de PS2.

    Games
    Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3!

    Links
  • Officiëel persbericht van SCEI
  • Officiële plaatjes van de PS3
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer

    Voorgaande Topics
    01 | 02 | 03 | 04

    (OP)
  • pi_27119380
    PowerPC is toch de processor die Apple ook gebruikt?
    pi_27119444
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:04 schreef super-muffin het volgende:
    PowerPC is toch de processor die Apple ook gebruikt?
    Yep... èn de Ninendo GameCube èn de xbox 360 èn de Nintendo Revolution...
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:07:18 #4
    84048 NvM
    Nevermind
    pi_27119474
    Moest dat HD gedoe nou perse in de topic titel?

    Tja P-Style...Mijn perfectionisme en portemonnee mogen elkaar niet zo graag
    pi_27119563
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:07 schreef NvM het volgende:
    Moest dat HD gedoe nou perse in de topic titel?
    Hehe...
    quote:
    Tja P-Style...Mijn perfectionisme en portemonnee mogen elkaar niet zo graag
    Bij mij ook niet hoor!
    pi_27119566
    Waarom is die controller zo banaan achtig btw? Is dat ergonomisch ofzo? Kan het me haast niet voorstellen :s
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:11:13 #7
    84048 NvM
    Nevermind
    pi_27119625
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:09 schreef Xrenity het volgende:
    Waarom is die controller zo banaan achtig btw? Is dat ergonomisch ofzo? Kan het me haast niet voorstellen :s
    Goedzo!
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:13:12 #8
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27119699
    Tijdje terug had ik trouwens in het X360 topic een interessant itempje gepost waarin stond dat HDTV flink goedkoper werd dmv een nieuwe techniek.
    Kan het alleen niet meer vinden.. .
    -
    pi_27119715
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:09 schreef Xrenity het volgende:
    Waarom is die controller zo banaan achtig btw? Is dat ergonomisch ofzo? Kan het me haast niet voorstellen
    Ik kan het me eigenlijk best wèl voorstellen! Ik kan me namelijk geen ènkele andere reden voor die vorm bedenken!
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:14:39 #10
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27119760


    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:14:48 #11
    84048 NvM
    Nevermind
    pi_27119768
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:13 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Ik kan het me eigenlijk best wèl voorstellen! Ik kan me namelijk geen ènkele andere reden voor die vorm bedenken!
    Ik wel...maar dat heeft niks met gamen te maken
    pi_27119847
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Tijdje terug had ik trouwens in het X360 topic een interessant itempje gepost waarin stond dat HDTV flink goedkoper werd dmv een nieuwe techniek.
    Kan het alleen niet meer vinden.. .
    Geeft niks. Ik weet waar het over gaat! Inmiddels zijn er vele technieken voor HDTV. Traditionele beeldbuizen (zo heb je in Amerika dus gewoon beeldbuis HDTV's die tot 1080i gaan en al minder dan $999,- kosten), LCD, Plasma, OLED, SED (een techniek om héle platte beeldbuizen te maken), LCOS (projectie), beamers, enz.

    Het gaat er gewoon om dat we straks in Europa LCD-tv's krijgen met een panel dat 1920x1080 pixels heeft en in ieder geval een HDMI input. Nou zijn LCD-tv's al aardig populair in Europa, maar ze zijn nog niet ècht HDTV. De komende paar jaren zullen steeds meer LCD-tv's hier een HDMI ingang hebben en dat is eigenlijk al genoeg!
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:19:45 #13
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27119940
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:17 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Geeft niks. Ik weet waar het over gaat! Inmiddels zijn er vele technieken voor HDTV. Traditionele beeldbuizen (zo heb je in Amerika dus gewoon beeldbuis HDTV's die tot 1080i gaan en al minder dan $999,- kosten), LCD, Plasma, OLED, SED (een techniek om héle platte beeldbuizen te maken), LCOS (projectie), beamers, enz.

    Het gaat er gewoon om dat we straks in Europa LCD-tv's krijgen met een panel dat 1920x1080 pixels heeft en in ieder geval een HDMI input. Nou zijn LCD-tv's al aardig populair in Europa, maar ze zijn nog niet ècht HDTV. De komende paar jaren zullen steeds meer LCD-tv's hier een HDMI ingang hebben en dat is eigenlijk al genoeg!
    Dit was een geheel nieuwe techniek die gebruikt maakt van een raar soort buisjes. Een nog niet bestaande techniek dus, als ik mij niet vergis. .
    Manyways, als het hier komt dan zal het eerst HEEL duur zijn alvorens het betaalbaar wordt..
    -
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:21:04 #14
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27119990
    Was dit trouwens al gepost? Gaat dat nog enig effect hebben, of was Sony hier al op voorbereid?
    quote:

    Overleg nieuwe dvd-standaard vastgelopen


    De onderhandelingen over een universele opvolger van de dvd lijken te zijn vastgelopen. We berichtten vorige week dat een compromis in de maak was waarbij Toshiba's HD-DVD-software aan Sony's Blu-ray-hardware gekoppeld zou worden. Die plannen lijken voorlopig echter in de ijskast te kunnen, nu Toshiba tijdens de Media Tech-beurs een 45GB-variant van de HD-DVD heeft aangekondigd. De winst van 50% ten opzichte van het bestaande ontwerp brengt de HD-DVD op nagenoeg gelijke hoogte met de 50GB grote Blu-ray-disks. Ook werden plannen voor een hybride schijfje gepresenteerd, met 30GB HD-DVD opslagruimte aan de ene zijde en een conventionele DVD9 op de andere kant van de disk.

    Dit lijken echter vooral politieke aankondigingen te zijn. Toshiba zou er niet op zitten te wachten om de verbeteringen daadwerkelijk in productie te nemen; de plannen zouden eerder een reactie zijn op een te starre houding van Sony. Dat zou geen tegemoetkomingen hebben gedaan nadat Toshiba zich bereid had verklaard om van een leesdiepte van 0,6mm af te stappen. Bij Blu-ray ligt de datalayer slechts 0,1mm onder het schijfoppervlak. Toshiba zou verder voor de harde lijn hebben gekozen omdat men eerder dan de Blu-ray-concurrent in staat zou zijn om de 30GB-variant op de markt te brengen - mogelijk zelfs nog dit jaar. Daarmee zou de acceptatie van HD-DVD een flinke voorsprong krijgen op de duurdere Blu-ray-standaard, die onder meer wordt gesteund door Dell, Apple, HP en Philips. In een reactie op de koerswijziging van Toshiba heeft het Blu-ray-consortium gemeld dat men een 100GB grote vierlaags variant kan ontwikkelen; waarop het Toshiba-kamp weer reageerde met de mededeling dat er voor een dergelijke schijfgrootte geen markt zou zijn. Het verhaal wordt ongetwijfeld vervolgd.

    Hoewel samenwerking met de Blu-ray-fabrikanten op een laag pitje zou zijn gezet, kan Hollywood nog steeds een beslissende wending aan het verhaal geven, aldus Toshiba-onderhandelaar Yoshihide Fujii in de krant Nihon Keizai. Met Paramount, Universal and Warner Brothers aan de kant van HD-DVD en Sony en Disney aan de kant van Blu-ray kan ook dat nog een interessante confrontatie worden.
    -
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:21:57 #15
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_27120020
    Ik heb geen 2 HD tv's . Wie wel?
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:22:40 #16
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27120058
    Compleet offtopic, maar dit is wellicht de toekomst . Ook interessant voor games. 3d schermen. .
    http://www.tweakers.net/nieuws/37042/
    -
    pi_27120134
    nette OP
    __________
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:25:48 #18
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_27120157
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Was dit trouwens al gepost? Gaat dat nog enig effect hebben, of was Sony hier al op voorbereid?
    [..]
    Lijkt me geen effect hebben. Hij zal ook wel normale DVD's voor films kunnen lezen.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_27120172
    Waar was de link..?
    pi_27120398
    LA Times:
    quote:
    An audience of more than 2,000 was mesmerized Monday by the console's visceral, movie-like graphics as it showed off a game called "KillZone." By Tuesday morning, "KillZone" and PlayStation 3 were the talk of the annual trade show, known as E3, which runs through Friday at the Los Angeles Convention Center.

    So game enthusiasts rely heavily on a machine's buzz to determine which to buy. Microsoft tried to preempt its rivals by releasing details of its next-generation console, Xbox 360, Thursday in a prime-time show on MTV.

    The move gave Microsoft headlines leading up to E3, but industry watchers said Sony stole the show with its eye-popping demos and copious technical details of its PlayStation 3, slated for release in spring 2006.

    "People came in with pretty high expectations, but [Sony] just blew them out of the water," said Tom Russo, director of game editorials at G4 Media Inc., a cable TV channel devoted to games. "Sony's presentation was very comprehensive, very sophisticated. Xbox 360 looked good, but it didn't have the same polish."

    "It's not going to be a liability for Sony," said Schelley Olhava, an analyst at research firm IDC. "We're not talking a year, year-and-a-half lead. We're talking a few months."

    "Even if Microsoft sells 10 million consoles before the PS3 comes out, Sony will be fine," he said. "Fact is, Sony's sold 200 million PlayStation consoles. Ten million units is not that much in the long run."

    In addition, the initial advantage has not translated to success in the past, Russo said.

    Sega Corp.'s Dreamcast console debuted a year ahead of PlayStation 2 but was quickly overtaken, Russo said.

    "Just because Dreamcast launched first didn't hurt Sony," Russo said.
    +1 media voor Sony

    @ Dr. Daggla:

    Sony heeft besloten om Blu-Ray te gaan gebruiken. Onderhandelingen met toshiba zijn niet echt goed verlopen. Het is nog steeds beter dan gewone DVD's.
    ...and you shall see.
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:33:25 #21
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27120439
    http://www.physorg.com/news4031.html
    Gevonden. .
    quote:
    Motorola Debuts Nano-Emissive Flat Screen
    "PhysOrg is reporting that Motorola has developed a 5" flat-screen prototype display that uses carbon nanotubes. The display appears to promise lower costs for a full 40" HDTV screen bringing the price down to $400. The technology uses standard color TV phosphors, has a response time equaling CRTs', all in a package 1/8" thick. The display characteristics meet or exceed CRTs', such as fast response time, wide viewing angle, and wide operation temperature. All these are areas that LCDs are weak in. Is this the breakthrough we needed to finally make HDTV and flat-panel computer displays *really* affordable?
    -
    pi_27120440
    Komt er op de E3 nog meer PS3 nieuws, of hebben ze alles gister al bekend gemaakt en was dit het?
    pi_27120468
    Is het trouwens nog wat met die phantom console.. ?
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:34:47 #24
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27120495
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:32 schreef PandorasBox het volgende:
    LA Times:
    [..]

    +1 media voor Sony
    Mja, de DC is niet te vergelijken met de X360.
    Al is het al vanwege de cash die MS heeft. Succes kan je min of meer wel kopen als je zoveel te besteden hebt.
    -
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:37:03 #25
    13783 Anthraxx
    When you see the robot, drink!
    pi_27120573
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
    http://www.physorg.com/news4031.html
    Gevonden. .
    [..]
    Carbon Nanotubes zijn verschrikkelijk lastig om te produceren en zeker in grotere aantallen omdat ze moeten "groeien". Over een jaar of 10 zal deze techniek vast wel makkelijk toe te passen zijn, maar op dit moment is het zeker nog veels te duur en ver weg om er optimaal gebruik van te maken in consumenten producten
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:38:29 #26
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27120623
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:37 schreef Anthraxx het volgende:

    [..]

    Carbon Nanotubes zijn verschrikkelijk lastig om te produceren en zeker in grotere aantallen omdat ze moeten "groeien". Over een jaar of 10 zal deze techniek vast wel makkelijk toe te passen zijn, maar op dit moment is het zeker nog veels te duur en ver weg om er optimaal gebruik van te maken in consumenten producten
    Ah, tnx. Das duidelijk. .
    -
    pi_27120893
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Dit was een geheel nieuwe techniek die gebruikt maakt van een raar soort buisjes. Een nog niet bestaande techniek dus, als ik mij niet vergis. .
    Manyways, als het hier komt dan zal het eerst HEEL duur zijn alvorens het betaalbaar wordt..
    Klopt.. een techniek met koolstofbuisjes, waarmee electronen tegen forforstrips aangesmeten worden, net zoals bij traditionele beeldbuizen en SED, maar dan zonder die enorm grote kont die je bij de ouwe beeldbuizen hebt, met fixed pixels en een lager energieverbruik. Wat dat betreft zijn er technieken genoeg voor HDTV, één van die technieken zal binnenkort toch wel betaalbaar zijn?
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Was dit trouwens al gepost? Gaat dat nog enig effect hebben, of was Sony hier al op voorbereid?
    Was nog niet gepost, maar ik kende het bericht al wel. Nu gaan dus de àllerhoogste bazen van Sony en Toshiba nog een keer rond de tafel, want ze willen kosten wat het kost een standaard-oorlog voorkomen. De PS3 zal echter gewoon Blu-Ray blijven ondersteunen.
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:26 schreef Omkron het volgende:
    Waar was de link..?
    Sorry. Ik was net te laat.
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
    http://www.physorg.com/news4031.html
    Gevonden. .
    Ah kijk! Dat was 'm inderdaad! 40" is best wel overkill! Mag van mij ook best wat kleiner hoor, als 'ie maar 1920x1080 fixed pixels heeft!
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:37 schreef Anthraxx het volgende:
    Carbon Nanotubes zijn verschrikkelijk lastig om te produceren en zeker in grotere aantallen omdat ze moeten "groeien". Over een jaar of 10 zal deze techniek vast wel makkelijk toe te passen zijn, maar op dit moment is het zeker nog veels te duur en ver weg om er optimaal gebruik van te maken in consumenten producten
    Hmmm... Ging dat bericht juist niet over een nieuwe techniek om dit alles juist goedkoop te produceren?

    [ Bericht 4% gewijzigd door P-Style op 18-05-2005 17:01:33 ]
    pi_27121995
    Wat is het toch een geweldig ding, maar ik ben vooral benieuwd naar die GTA next....
      woensdag 18 mei 2005 @ 17:26:35 #29
    101385 Thief
    Kleptoman
    pi_27122093
    Prijs valt mee.
    ik had 1250 guldentjes betaald bij de ps2 launch.
    pi_27122251
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 17:26 schreef Thief het volgende:
    Prijs valt mee.
    ik had 1250 guldentjes betaald bij de ps2 launch.
    Wat is de prijs dan?
      woensdag 18 mei 2005 @ 17:38:43 #31
    101385 Thief
    Kleptoman
    pi_27122402
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 17:32 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Wat is de prijs dan?
    quote:
    Tegenover de Japanse krant Mainichi Shimbun heeft Sony bevestigd dat de prijs van de Playstation 3 minder zal zijn dan 50,000 Yen, omgerekend $465. Dit staat gelijk aan zo'n ¤370, maar helaas gaat de wisselkoers voor dit soort zaken meestal niet op. Hoewel Sony spreekt van 'minder dan 50.000', hoeven we waarschijnlijk niet een veel lager bedrag te verwachten want dan had Sony de bovengrens wel bijgesteld.
    Bron
    http://www.gamer.nl/nieuws/26339
    pi_27124064
    400 euro'tjes Heb ook ook ongeveer voor de ps2 betaald, dus ga hem gewoon bij de release halen
      woensdag 18 mei 2005 @ 20:59:35 #33
    84048 NvM
    Nevermind
    pi_27129013
    400 euro is niet superduur. Ik heb destijds 300 euro voor de PS2 betaald. Maar ik ga eerst de games afwachten voordat ik er 1 bij de release aanschaf.
    pi_27129371
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 20:59 schreef NvM het volgende:
    400 euro is niet superduur. Ik heb destijds 300 euro voor de PS2 betaald. Maar ik ga eerst de games afwachten voordat ik er 1 bij de release aanschaf.
    ¤400,- is helemaal niet zo duur zelfs! Wachten tot er een goeie game is, is een goed besluit. Maar misschien koop ik 'm wel meteen! Zelfs zonder PS3 game kan ik de aankoop (voor mezelf) wel rechtvaardigen! Dat ding heeft zoveel coole features en ik kan al m'n PS2 (en PS1) games op spelen en waarschijnlijk nog op een hogere kwaliteit ook. De goeie PS3 games komen toch wel! Dit ding heeft gewoon een tè hoog hebbeding gehalte! Als 'ie ¤499,- is of minder dan koop ik 'm gelijk!
      woensdag 18 mei 2005 @ 21:17:20 #35
    80382 manny
    30 is best veel
    pi_27129628
    idem hier, als ie onder de 500 euri is dan koop ik em direct.
    proberen is de eerste stap naar falen
    een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
      woensdag 18 mei 2005 @ 21:35:34 #36
    75265 Intergalactrick
    Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
    pi_27130321
    Wat gaat dit topic langzaam zeg, de Revolution gaat harder
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    ____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
      woensdag 18 mei 2005 @ 21:41:09 #37
    84048 NvM
    Nevermind
    pi_27130538
    Vanmiddag ging dit topic als een trein, maar er is momenteel ook meer te zeggen over de Revolution. Het gerucht gaat dat er iets heel groots staat te gebeuren met Nintendo, en dat ze ons met de vorige persconferentie genept hebben, maar dat is iets voor het Revolution topic
    pi_27132791
    Wel apart dat hier BluRay in zit terwijl het nog niet eens zeler is wat de opvogler van de DVD wordt....
    pi_27132864
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 21:41 schreef NvM het volgende:
    Vanmiddag ging dit topic als een trein, maar er is momenteel ook meer te zeggen over de Revolution. Het gerucht gaat dat er iets heel groots staat te gebeuren met Nintendo, en dat ze ons met de vorige persconferentie genept hebben, maar dat is iets voor het Revolution topic
    Ik geloof niet dat Nintendo zoveel zal invcesteren in een console als sony... Dus qua nieuwe technologie zal het niet heel veel zijn denk ik, maar misschien hebben ze weer iets creatiefs bedacht, zoals dat touchscreen bij de DS
      woensdag 18 mei 2005 @ 23:12:02 #40
    9440 Khadgar
    Knutselaar
    pi_27134597
    Dual HD screen. Leuk. Hoeveel mensen ken je met één HDscreen? Laat staan twee?
    pi_27135088
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 23:12 schreef Khadgar het volgende:
    Dual HD screen. Leuk. Hoeveel mensen ken je met één HDscreen? Laat staan twee?
    Geen. Doet dat ertoe? Nee! Ik ben blij dat sony deze optie biedt! Ik heb geen zin om nog 50 jaar met het prehistorische PAL-systeem door te gaan! Hoog tijd voor vernieuwing. Sony wil de PS3 gewoon profileren als high-tech apparaat. Er zullen heus wel die-hard gamers zijn (vooral in Japan, waar iedereen toch al HDTV heeft) die twee HD-schermen zullen aansluiten! Hoe dan ook is het plaatsen van twee HDMI-uitgangen goed voor de publiciteit van het apparaat!

    Vergeet ook niet dat het beeldsignaal in HDMI volledig compatible is met DVI. Beamers worden ook steeds populairder, ze worden goedkoper en ze zijn in ieder geval een stuk beter verkrijgbaar dan HDTV's zijn op dit moment in Nederland. En er zijn al genoeg beamers met hoge resolutie panelen en een DVI ingang of zelfs gewoon een HDMI-ingang. De HDMI uitgang op de PS3 is uitermate geschikt voor beamers!

    Nu ik erover nadenk... Er is aangekondigd dat ieder spel standaard 1920x1080p zal zijn. De PS3 downscaled het dan zelf (afhankelijk van de instellingen) naar PAL, NTSC, 480i, 480p, 720p, 1080i of houdt het gewoon 1080p. Dit betekent dat er straks geen verschil meer zal zijn tussen PAL en NTSC-versies van spellen! Alle PS3 games zijn geprogrammeerd voor dezelfde resolutie en framerate en de desbetreffende PS3 maakt er dan zelf een passend plaatje van. Dus geen gezanik over slechte PAL-conversies. De regio-codering zal waarschijnlijk wel blijven, maar behalve vertalingen hoeft er niet veel meer omgezet te worden! Ik denk dat het verschil tussen releasedata wereldwijd hierdoor een stuk kleiner zal worden dan nu het geval is!
      woensdag 18 mei 2005 @ 23:40:01 #42
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_27135473
    Mooi ding hoor.

    Specs zijn veel beter dan ik verwacht had. Met aanbod aan Playstation games kies ik misschien ook wel voor deze console. De nieuwe xbox komt eerder uit, maar Playstation heeft altijd de topgames. Destijds heb ik voor een xbox gekozen omdat deze mooier/krachtiger was. Dat argument is nu weg.

    Laat maar komen die ps3.
    xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
      Donald Duck held woensdag 18 mei 2005 @ 23:44:45 #43
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_27135601
    Dit wordt toch wel een enorm vette console denk ik zo
    De vorige ronde van consoles heb ik overgeslagen (sinds de PSX dus geen console meer gehad), maar deze ga ik wellicht halen.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_27135628
    savegames op CF kaartjes?
    Nooit meer die dure stink mem. cards kopen
    α & Ω
    Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
    pi_27135813
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 23:45 schreef Ker_Plunk het volgende:
    savegames op CF kaartjes?
    Nooit meer die dure stink mem. cards kopen
    Inderdaad! En als 'ie Compact Flash ondersteunt, zal 'ie ook Microdrives ondersteunen.

    Ik heb alleen nog geen plaatjes gezien van "achter het klepje".
      woensdag 18 mei 2005 @ 23:59:22 #46
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_27135997
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 22:33 schreef menesis het volgende:

    [..]

    Ik geloof niet dat Nintendo zoveel zal invcesteren in een console als sony... Dus qua nieuwe technologie zal het niet heel veel zijn denk ik, maar misschien hebben ze weer iets creatiefs bedacht, zoals dat touchscreen bij de DS
    Een vriend van mij had het een paar uur geleden over iets nieuws: Nintendo zou een soort van 3D systeem in gaan bouwen, zodat alles (uiteraard een grote optische illusie) echt vet realistisch op je beeld zou verschijnen. Ik weet uiteraard niet hoeveel hier van waar is enzo, maar als, man dan hebben ze toch echt wel een grote troef in handen

    Neemt niet weg dat mijn portomonnee het niet toelaat om drie consoles te kopen dus ik ga sowieso wel voor de PS3 maar toch
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
      donderdag 19 mei 2005 @ 00:00:25 #47
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27136025
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 23:45 schreef Ker_Plunk het volgende:
    savegames op CF kaartjes?
    Nooit meer die dure stink mem. cards kopen
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      Donald Duck held donderdag 19 mei 2005 @ 00:01:17 #48
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_27136058
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 23:59 schreef Rock-shocker het volgende:
    Een vriend van mij had het een paar uur geleden over iets nieuws: Nintendo zou een soort van 3D systeem in gaan bouwen,
    Ik heb dat bericht enige tijd geleden ook gelezen. Het zou inderdaad enorm revolutionair zijn en de concurrentie zou erdoor weggeblazen worden, maar het lijkt me pure bullshit. Als het echt mogelijk was om op een 2D beeldscherm echt 3D te projecteren, was het al lang geleden uitgevonden
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_27136075
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 00:00 schreef Chocobo het volgende:

    [..]

    In plaats van 45¤ voor een 8MB kaart neerleggen, 45¤ voor een 512MB kaart
    α & Ω
    Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
      donderdag 19 mei 2005 @ 00:03:24 #50
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_27136107
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:

    [..]

    Ik heb dat bericht enige tijd geleden ook gelezen. Het zou inderdaad enorm revolutionair zijn en de concurrentie zou erdoor weggeblazen worden, maar het lijkt me pure bullshit. Als het echt mogelijk was om op een 2D beeldscherm echt 3D te projecteren, was het al lang geleden uitgevonden
    Ja inderdaad, ik vond het ook maar een raar verhaal, en het leek mij ook al een beetje onhaalbaar, maar het zou wel vet zijn
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
      donderdag 19 mei 2005 @ 00:10:08 #51
    105440 Ruis
    Tweeletterige halfgod®
    pi_27136271
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 23:26 schreef P-Style het volgende:

    . Er is aangekondigd dat ieder spel standaard 1920x1080p zal zijn.
    1920x1080p is niet eens een officiele standaard.
      donderdag 19 mei 2005 @ 00:13:49 #52
    84048 NvM
    Nevermind
    pi_27136356
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 00:03 schreef Rock-shocker het volgende:

    [..]

    Ja inderdaad, ik vond het ook maar een raar verhaal, en het leek mij ook al een beetje onhaalbaar, maar het zou wel vet zijn
    Het zou DE reden zijn waarom Nintendo zo geheimzinnig zou doen.
    quote:
    P-style:

    Nu ik erover nadenk... Er is aangekondigd dat ieder spel standaard 1920x1080p zal zijn. De PS3 downscaled het dan zelf (afhankelijk van de instellingen) naar PAL, NTSC, 480i, 480p, 720p, 1080i of houdt het gewoon 1080p. Dit betekent dat er straks geen verschil meer zal zijn tussen PAL en NTSC-versies van spellen! Alle PS3 games zijn geprogrammeerd voor dezelfde resolutie en framerate en de desbetreffende PS3 maakt er dan zelf een passend plaatje van. Dus geen gezanik over slechte PAL-conversies. De regio-codering zal waarschijnlijk wel blijven, maar behalve vertalingen hoeft er niet veel meer omgezet te worden! Ik denk dat het verschil tussen releasedata wereldwijd hierdoor een stuk kleiner zal worden dan nu het geval is!
    Het zou heel mooi zijn mocht dit inderdaad zo zijn. Vooral Square-Enix heeft er een handje in om slechte PAL conversies te maken. Het zou echt prima zijn als dit straks met de PS3 over zou zijn. Ik ben benieuwd
      Donald Duck held donderdag 19 mei 2005 @ 00:16:34 #53
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_27136422
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 00:13 schreef NvM het volgende:
    Het zou DE reden zijn waarom Nintendo zo geheimzinnig zou doen.
    Ze doen té geheimzinnig. De naam Revolution werpt ook veel te hoge verwachtingen op, ik denk dat het alleen maar kan tegenvallen.
    De Revolution wordt ongetwijfeld, net zoals PS3 en XBOX360, een toffe console. Maar revolutionair en vernieuwend, dat denk ik niet.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_27136550
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:06 schreef P-Style het volgende:
    Yep... èn de Ninendo GameCube èn de xbox 360 èn de Nintendo Revolution...
    De Gamcube heeft toch de Gecko processor, zo'n custom ding?
    pi_27136600
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 00:03 schreef Rock-shocker het volgende:
    Ja inderdaad, ik vond het ook maar een raar verhaal, en het leek mij ook al een beetje onhaalbaar, maar het zou wel vet zijn
    Ach, je kunt ook kleur laten zien op een zwart/wit tv, dus wie weet wat voor technische trucjes uitgehaald kunnen worden met een standaard kleuren tv. Hoewel ik niet verwacht dat Nintendo met zoiets gaat komen.
    pi_27136988
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 00:10 schreef Ruis het volgende:
    1920x1080p is niet eens een officiele standaard.
    Jawel.
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 00:20 schreef chibibo het volgende:
    De Gamcube heeft toch de Gecko processor, zo'n custom ding?
    Ja... de xbox 360, PS3 en Revolution krijgen ook allemaal een "custom ding", ze bevatten echter allemaal een core (of meerdere) gebaseerd op de PowerPC van IBM.
    pi_27137089
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 00:40 schreef P-Style het volgende:
    Ja... de xbox 360, PS3 en Revolution krijgen ook allemaal een "custom ding", ze bevatten echter allemaal een core (of meerdere) gebaseerd op de PowerPC van IBM.
    Duidelijk.
    pi_27138723
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 21:35 schreef Intergalactrick het volgende:
    Wat gaat dit topic langzaam zeg, de Revolution gaat harder
    Komt door die verrekte nintendo fanboys
    Voor 400 euro koop ik die ps3 ook wel meteen, en dan neem ik die uber brakke controller lay-out nog voor lief.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_27138767
    Ik heb net eindelijk de persconferentie bekeken op GameSpot. Indrukwekkend. En als ik er ièts van heb geleerd, dan is het wel dat Japanners geen Engels kunnen! De hardware werd flink opgehyped, maar ik krijg al helemaal zin in dit apparaat!
    pi_27138848
    Ik ook. Heb net nog de laatste 15 minuten bekeken. Toen die spellen getoond werden...

    Die Japanners waren inderdaad onduidelijk. Prraystation tlee

    Badkuip met al die eendjes en dat water zag er ook indrukwekkend uit.
    ...and you shall see.
    pi_27138961
    quote:
    E3 2005: Killzone for PS3 - exclusive Q&A

    Events
    Jon Attaway
    18 May 2005



    Guerrilla's stunning PLAYSTATION 3 trailer, showing the future of the Killzone series, is the talk of the town here in LA (as well as the Internet at large). We did some digging...


    Jan-Bart Van Beek is the Game Director of the PS3 Killzone at Guerrilla Games, and has spent the last few months working on the trailer that really blew the crowd away at Monday's PLAYSTATION 3 unveiling. After a second showing of the trailer at today's SCEE conference received another rapturous round of applause, we caught up with Jan to find out more.

    How do you feel about the reaction to the trailer that was shown yesterday?

    Jan-Bart: It's been an amazing reception, the rush you get from seeing your own stuff on the big screen like that, and then the reaction to it, it's a big rush, I'm really happy about it.

    How long ago did work start on the sequence?

    Jan-Bart: We started working on it in late November, and only finished it three days before the show, at the very, very last moment!

    It seemed like Killzone, only more so! Is that what we can expect from the finished game?

    Jan-Bart: We want to avoid having just Killzone with more beautiful graphics. We want to add a lot more to it than that. So we're adding a lot more character interaction, with the ways they respond to you and how you can react to them. There's a lot more interactions between characters like you see in the trailer, people dragging each other off out of combat and helping each other, giving each other their weapons - a lot more real human interaction, basically.

    [Ben Duncan, the game's Producer] It's like with the Alfred Molina demo, the quality of facial animation we can get with the characters means you'll really feel that emotional sense of being part of a unit and fighting together. Characters working together, comrades pulling each other back from the field of battle; that kind of thing is really going to move the genre forward.

    There's a great moment where you see an ISA ally take out a Helghan with his rifle butt to save your bacon... is that representative of the kind of sophisticated behavior we'll start seeing in artificial intelligence when PS3 arrives?

    Jan-Bart: Yes, totally, it's just the start. Characters will be very aware, very alert to how they might be able to help you. That moment [with the rifle butt] is a good example of how it can add a little visual 'wow' to it all.

    Is the Killzone sequence a fair example of what people can expect from realtime gameplay on PLAYSTATION 3?

    Jan-Bart: Yeah, it's basically a representation of the look and feel of the game we're trying to make.

    Have you found PS3 easy to work with?

    JB: Yes, we're really impressed with it. The Cell is amazingly powerful, and the graphics CPU [the RSX, co-developed with Nvidia] in there... it's actually hard to mimic it on our development PCs, we have to see it on the PS3 hardware itself. It's really nice to be working with such powerful hardware.

    As yet, high definition TV isn't that widespread, especially in Europe - are you concerned that some players won't get to see your game in as much detail as is intended?

    JB: No, I think in two, three years' time, HDTV will be a lot more accepted, in Europe too. We'll start out with 720p and then [onto 1080p] as there's now this product [PS3] that people will want to buy a new TV for.

    Thanks, and congratulations on the work.

    JB: Thanks! [Beams proudly]
    Guerilla-interview van Playstation.com.
    pi_27139014
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:14 schreef Chocobo het volgende:


    [afbeelding]
    Holy crap
      donderdag 19 mei 2005 @ 08:07:50 #63
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27139315
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 06:34 schreef Edenoniphobic het volgende:

    [..]

    Guerilla-interview van Playstation.com.
    Ah, de spreekwoordelijke aap uit de mouw.
    quote:
    Jan-Bart: Yeah, it's basically a representation of the look and feel of the game we're trying to make.
    Dus toch niet ingame? .
    -
    pi_27139603
    Hij zegt "Yeah" op die vraag of het zo realtime gaat worden op de PS3. En hij zegt dat het technisch mogelijk is (zelfs qua A.I.). Of het hun lukt een compleet spel in die sfeer te maken behalve deze trailer die specifiek voor de E3 is, dat is vers 2 en hangt af van skills, talent en tijd die ze krijgen. "Trying" as in, we zijn net onderweg in het spel.
    pi_27139822
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 08:07 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Ah, de spreekwoordelijke aap uit de mouw.
    [..]

    Dus toch niet ingame? .
    Als het een soort van proof of concept is dan mag je dat dus wel verwachten.
    Alleen als je echt op de grammatica gaat letten dan is het niet in-game. Het is iig geen filmpje.
    pi_27139905
    Iemand een idee of de ps3 controller gewoon een 'shock' systeem gaat bevatten? (ivm die verloren rechtzaak)
      donderdag 19 mei 2005 @ 09:26:20 #67
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27140536
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 08:38 schreef Edenoniphobic het volgende:
    Hij zegt "Yeah" op die vraag of het zo realtime gaat worden op de PS3. En hij zegt dat het technisch mogelijk is (zelfs qua A.I.). Of het hun lukt een compleet spel in die sfeer te maken behalve deze trailer die specifiek voor de E3 is, dat is vers 2 en hangt af van skills, talent en tijd die ze krijgen. "Trying" as in, we zijn net onderweg in het spel.
    Mja, tis maar hoe je het interpreteert. Ik denk eerder dat ie bedoeld dat ze proberen het zo mooi te krijgen.
    Dit was iig niet ingame, als ik alles zo her en der op internet lees. . Zijn reactie op de vraag zegt ook wel genoeg. Dat "basically" stemt me ook niet echt vrolijk. Als het namelijk WEL ingame was, dan had ie dat echt wel gezegd.
    -
      donderdag 19 mei 2005 @ 09:29:49 #68
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27140644
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 08:56 schreef Vitalogy het volgende:

    Het is iig geen filmpje.
    Ik ben daar nog steeds niet van overtuigd. .
    -
    pi_27140742
    http://media.ps3.ign.com/media/674/674095/vids_1.html
    8-minute Dark Sector trailer (68 MB low-res)

    http://thepiratebay.org/d(...)_640x480.mov.torrent
    FF VII hi-res realtime PS3-demo (torrent, 37 MB)

    http://thepiratebay.org/d(...)_wmvhigh.zip.torrent
    Complete Sony E3-conference in hi-res (torrent, 877 MB)
    pi_27141007
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 09:26 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Mja, tis maar hoe je het interpreteert. Ik denk eerder dat ie bedoeld dat ze proberen het zo mooi te krijgen.
    Dit was iig niet ingame, als ik alles zo her en der op internet lees. . Zijn reactie op de vraag zegt ook wel genoeg. Dat "basically" stemt me ook niet echt vrolijk. Als het namelijk WEL ingame was, dan had ie dat echt wel gezegd.
    Zo ver ik het heb begrepen kan het niet echt realtime gerendered zijn zolang ze nog niet de final devkits hebben en met Apple beta-hardware aanrommelen. Maar ze hebben wel als intern Sony team goeie betrouwbare info over wat straks mogelijk is met de final hardware, en richten daar dus hun trailers en footage op. Kortom, als het met die devkits realtime gedaan zou zijn liep het wellicht op 10 fps, en ziet het er bagger uit. Maar zolang ze zich aan de gfx-specs en eisen houden die straks wel mogelijk zijn, moet dit representatief zijn voor wat je op je PS3 krijgt. Pre-rendered op kuthardware, maar straks wel mogelijk. Dat is wat ik eruit haal.

    Vandaar ook overal het commentaar van diegene die betrokken zijn dat het wel kan, maar het ontwijken dat het ditmaal realtime was. Epic had zich nog niet eens verdiept in de Cell, en deed alles met de GPU op die demo. Dat zegt mij dat zij ook nog niet Cell devkits hebben maar alleen Apple G5 workstations of iets dergelijks, net zoals coders op de 360.
      donderdag 19 mei 2005 @ 09:45:34 #71
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27141056
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 09:43 schreef Edenoniphobic het volgende:

    [..]

    Zo ver ik het heb begrepen kan het niet echt realtime gerendered zijn zolang ze nog niet de final devkits hebben en met Apple beta-hardware aanrommelen. Maar ze hebben wel als intern Sony team goeie betrouwbare info over wat straks mogelijk is met de final hardware, en richten daar dus hun trailers en footage op. Kortom, als het met die devkits realtime gedaan zou zijn liep het wellicht op 10 fps, en ziet het er bagger uit. Maar zolang ze zich aan de gfx-specs en eisen houden die straks wel mogelijk zijn, moet dit representatief zijn voor wat je op je PS3 krijgt. Pre-rendered op kuthardware, maarstraks wel mogelijk. Dat is wat ik eruit haal.

    Vandaar ook overal het commentaar van diegene die betrokken zijn dat het wel kan, maar het ontwijken dat het ditmaal realtime was. Epic had zich nog niet eens verdiept in de Cell, en deed alles met de GPU op die demo. Dat zegt mij dat zij ook nog niet Cell devkits hebben maar alleen Apple G5 workstation of iets dergeljiks, net zoals coders op de 360.
    Inderdaad. Ik las gisteren ook dat de X360 devkits maar een fractie van de uiteindelijke kracht representeren. Maar goed, ik zal iedere avond een klein gebedje doen dat het ingame wordt. Misschien helpt het. .
    -
    pi_27141283
    360 footage zat op 1/3 van de totale kracht, ook zij zaten met slome Apple devkits. Maar again, lang niet alles van Sony was gericht op toekomstige mogelijkheden, de FFVII, Fight Night en Getaway demo, tankstation-blowup etc, dat gebeurde dus wel op Sony Cell-hardware realtime zonder GPU-hulp. Op basis daarvan blijf ik erbij dat de PS3 een gat slaat t.o.v. de 360.
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:01:46 #73
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27141470
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 09:54 schreef Edenoniphobic het volgende:
    360 footage zat op 1/3 van de totale kracht, ook zij zaten met slome Apple devkits. Maar again, lang niet alles van Sony was gericht op toekomstige mogelijkheden, de FFVII, Fight Night en Getaway demo, tankstation-blowup etc, dat gebeurde dus wel op Sony Cell-hardware realtime zonder GPU-hulp. Op basis daarvan blijf ik erbij dat de PS3 een gat slaat t.o.v. de 360.
    Net zoals de KZ2 realtime was? . Ik blijf sceptisch. Het feit dat KZ2 niet ingame was maakt me alleen maar sceptischer.
    Hoe mooi die getaway demo er ook uitzag, ik wil nog maar zien hoe het er uit ziet als die cell ook game gerelateerde dingen moet verwerken.
    Nu kon de proc. alles gebruiken om dat te realiseren. Maar wat als er nog tig andere berekeningen bij gaan komen? AI, controls, etc, etc.
    Dat ie sneller is dan de X360 zal ongetwijfeld. Maar dat was met de XBOX > ps2 ook zo. Alleen geloof ik niet dat het gat zo groot is als Sony doet voorkomen. Sneller, okay. 2x zo snel is larie. .
    -
    pi_27141533
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Net zoals de KZ2 realtime was? . Ik blijf sceptisch. Het feit dat KZ2 niet ingame was maakt me alleen maar sceptischer.
    Hoe mooi die getaway demo er ook uitzag, ik wil nog maar zien hoe het er uit ziet als die cell ook game gerelateerde dingen moet verwerken.
    Nu kon de proc. alles gebruiken om dat te realiseren. Maar wat als er nog tig andere berekeningen bij gaan komen? AI, controls, etc, etc.
    Dat ie sneller is dan de X360 zal ongetwijfeld. Maar dat was met de XBOX > ps2 ook zo. Alleen geloof ik niet dat het gat zo groot is als Sony doet voorkomen. Sneller, okay. 2x zo snel is larie. .
    Op pure berekeningen is de Cell volgens benchmarks 2x zo snel, maar er hangt ook nog een videokaart waarvan een hele hoop ingame afhangt, dan nog het geheugen, hoe het spel geprogrammeerd is en zo kan je door blijven gaan.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:09:09 #75
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27141664
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:04 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Op pure berekeningen is de Cell volgens benchmarks 2x zo snel, maar er hangt ook nog een videokaart waarvan een hele hoop ingame afhangt, dan nog het geheugen, hoe het spel geprogrammeerd is en zo kan je door blijven gaan.
    Zijn dat wel dezelfde benchmarks geweest? Beetje drivers manipuleren en je hebt meteen hogere cijfers. .
    Zie NVIDIA en 3dmark. . En dan is er idd nog het programmeer gedeelte, hopelijk is dat nu makkelijker dan op de ps2.
    M'n vertrouwen heeft echter wel een flinke deuk opgelopen nu m'n vermoeden bevestigd is dat KZ2 pre-rendered was. Zo lame om te doen voorkomen dat het ingame is. Ze flikken gewoon precies hetzelfde als met de release van de ps2. . Schoften. .
    -
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:09:58 #76
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27141688
    Ik wacht trouwens nog op een reactie van Markster. Die zei nota bene dat iemand KZ2 aan het besturen was. .
    -
    pi_27141755
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:09 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Zijn dat wel dezelfde benchmarks geweest? Beetje drivers manipuleren en je hebt meteen hogere cijfers. .
    Zie NVIDIA en 3dmark. . En dan is er idd nog het programmeer gedeelte, hopelijk is dat nu makkelijker dan op de ps2.
    M'n vertrouwen heeft echter wel een flinke deuk opgelopen nu m'n vermoeden bevestigd is dat KZ2 pre-rendered was. Zo lame om te doen voorkomen dat het ingame is. Ze flikken gewoon precies hetzelfde als met de release van de ps2. . Schoften. .
    Het zijn benchmarks puur om te berekenen hoeveel instructies ze per seconde aankunnen, daarmee is de PS3 2x zo snel, alleen zegt dat zo weinig met de factoren die ik hierboven ook heb genoemd.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:15:37 #78
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27141836
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:12 schreef Tain het volgende:

    [..]

    Het zijn benchmarks puur om te berekenen hoeveel instructies ze per seconde aankunnen, daarmee is de PS3 2x zo snel, alleen zegt dat zo weinig met de factoren die ik hierboven ook heb genoemd.
    Hoe dan ook, ik geloof vanaf nu he-le-maal niets meer wat Sony zegt. Wat een stelletje lamers zeg. Ik ben echt pissed. .
    Ik zie het wel als ie thuis staat te ronken en ik de eerste game er in stop . (of als de eerste INGAME gamebeelden komen. En dan geen shakeycam shit dus. . )
    -
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:17:06 #79
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27141887
    Grappig dat iedereen die riep dat KZ2 ingame was nu wel meteen stil is, nu blijkt dat het pre-fucking-rendered is .
    Op endiwhat'shisname na. Maar goed, dit was teleurstelling 1. Ben benieuwd hoeveel er nog gaan volgen. .
    -
    pi_27141925
    Stel je toch niet zo aan man zeikerd. Wees blij dat het straks uberhaupt kan op de PS3, dat betekent dat games nauwelijks nog door hardware geremd worden en alles afhangt van het talent van de coders. Niks schofterigs aan, gewoon een visie geven op de potentie. Gebeurt bij elke nieuwe GPU-openbaring met demo's (ATI en Nvidia demo's kun je zo downloaden) en bijvoorbeeld een HL2 trailer die bij ATI geshowed werd.

    Trouwens, links en rechts hoor je nog steeds dat dit wel degelijk rendered was. De zinsnede "rendered on the box itself, but in non-realtime" (lees niet op dat moment), zou van doen hebben met super buggy hardware en devkits. Als je iets niet wil op een wereldwijde primeur-show waar honderden miljoenen naar kijken, dan is het een vastloper. Vantevoren getaped dus. Terwijl de Sony demo's puur op de Cell draaide en dus wel al Live geshowed konden worden in een stabiele setting.

    Niet te snel oordelen en zeiken.
    pi_27141932
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Grappig dat iedereen die riep dat KZ2 ingame was nu wel meteen stil is, nu blijkt dat het pre-fucking-rendered is .
    Inderdaad. Maar goed, ik vond dat filmpje van Unreal ook verdomt goed uitzien. En dat was wel real-time.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:22:04 #82
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27142048
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
    Stel je toch niet zo aan man zeikerd.
    Doe jij je bril eens af. Jij riep het hardst van iedereen dat het ingame was. .
    Ik stel me niet aan, ik houd alleen niet van dit soort gefuck. Mooi wel dat ze de inpressie wilde wekken dat het realtime en ingame was. En de hele massa die het geloofde. Waaronder JIJ dus.
    quote:
    Wees blij dat het straks uberhaupt kan op de PS3, dat betekent dat games nauwelijks nog door hardware geremd worden en alles afhangt van het talent van de coders. Niks schofterigs aan, gewoon een visie geven op de potentie. Gebeurt bij elke nieuwe GPU-openbaring met demo's en bijvoorbeeld een HL2 trailer.
    De HL2 trailers waren dus wel zoals het er ingame ook uitzag. Flauwe vergelijking.
    Dat van die coders klopt, dat zei ik ook al in het X360 topic.
    quote:
    Trouwens, links en rechts hoor je nog steeds dat dit wel degelijk rendered was. De zinsnede "rendered on the box itself, but in non-realtime" (lees nie top dat moment), zou van doen hebben met super buggy hardware en devkits. Als je iets niet wil op een wereldwijde primeur-show waar honderden miljoenen naar kijken, dan is het een vastloper. Vantevoren getaped dus. Terwijl de Sony demo's puur op de Cell draaide en dus wel al Live geshowed konden worden in een stabiele setting.
    Mja, ik las ergens dat het gewoon een pre-rendered filmpje is. Of dat op de devkit is gebeurd weet ik niet. Denk het niet aangezien het gerucht gaat dat Guerrila het niet eens zelf heeft gemaakt. .
    -
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:23:17 #83
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27142087
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:18 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Maar goed, ik vond dat filmpje van Unreal ook verdomt goed uitzien. En dat was wel real-time.
    Ach, de filmpjes van de U3 engine waren al dik indrukwekkend voor de PS3 uberhaupt was aangekondigd. .
    -
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:24:09 #84
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_27142120
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Ik wacht trouwens nog op een reactie van Markster. Die zei nota bene dat iemand KZ2 aan het besturen was. .
    Ja, maar je gaat toch niet serieus op Markster in? Da's de grootste Sony fanboy die hier is...

    Rendered on de Cell in non-realtime kan trouwens zoveel zeggen. Misschien hebben ze dat filmpje zelfs gewoon 's nachts laten renderen op dat ding, omdat het toevallig de snelste computer in 't pand was
    pi_27142259
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Doe jij je bril eens af. Jij riep het hardst van iedereen dat het ingame was. .
    Ik stel me niet aan, ik houd alleen niet van dit soort gefuck. Mooi wel dat ze de inpressie wilde wekken dat het realtime en ingame was. En de hele massa die het geloofde. Waaronder JIJ dus.
    Het interesseert mij voorlopig niks of dit in-game was of niet, mij ging het er puur erom of het grafisch mogelijk is in-game. Dat is bevestigd door mensen die het moeten weten. Daarmee ben ik al dik tevreden en dus voel ik me totaal niet genaaid, en slaat het nergens als je daar zo'n punt van maakt want de PGR3 trailer was al helemaal totaal niet in-game. NFS-360 ook niet trouwens. Hoor ik je niet over klagen. 360-bril.
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:31:41 #86
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27142386
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:24 schreef twi het volgende:

    [..]

    Ja, maar je gaat toch niet serieus op Markster in? Da's de grootste Sony fanboy die hier is...

    Rendered on de Cell in non-realtime kan trouwens zoveel zeggen. Misschien hebben ze dat filmpje zelfs gewoon 's nachts laten renderen op dat ding, omdat het toevallig de snelste computer in 't pand was
    Ze hebben hem idd wsl alleen gebruikt omdat ie het snelst was om een filmpje op te renderen. Zal wsl gewoon met 3d animatie software (ala Maya oid) gemaakt zijn. .
    Ze zullen deze E3 ook wel geen echte ingame beelden laten zien. Anders is die hele presentatie meteen zo ongeloofwaardig. Er zijn denk ik nog geen devers die dit soort ingame beelden kunnen realiseren. Hoe goed je hardware ook is, me dunkt.
    -
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:37:28 #87
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_27142575
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:28 schreef Edenoniphobic het volgende:
    Het interesseert mij voorlopig niks of dit in-game was of niet, mij ging het er puur erom of het grafisch mogelijk is in-game. Dat is bevestigd door mensen die het moeten weten. Daarmee ben ik al dik tevreden en dus voel ik me totaal niet genaaid, en slaat het nergens als je daar zo'n punt van maakt want de PGR3 trailer was al helemaal totaal niet in-game. NFS-360 ook niet trouwens. Hoor ik je niet over klagen. 360-bril.
    Jij hebt hier de grootste discussies gehouden dat het ingame was, of ingame mogelijk was. Nu blijkt dat het een render is, en men alleen maar zegt dat het mogelijk is (althans, ze gaan het proberen), is dat gewoon een regelrechte tegenvaller. Dan is de presentatie van de X360 misschien nauwelijks interessant te noemen, maar je schept ook die mega-hoge verwachtingen niet die de mensen nu door met name een Killzone render en een paar techdemo's hebben gekregen. Het ziet er allemaal fantastisch uit, en het zou echt super zijn als het mogelijk is, maar tot op heden hebben we dus eigenlijk alleen maar woorden gezien die we moeten geloven.
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:38:24 #88
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27142608
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:28 schreef Edenoniphobic het volgende:

    [..]

    Het interesseert mij voorlopig niks of dit in-game was of niet, mij ging het er puur erom of het grafisch mogelijk is in-game. Dat is bevestigd door mensen die het moeten weten. Daarmee ben ik al dik tevreden en dus voel ik me totaal niet genaaid, en slaat het nergens als je daar zo'n punt van maakt want de PGR3 trailer was al helemaal totaal niet in-game. NFS-360 ook niet trouwens. Hoor ik je niet over klagen. 360-bril.
    Ingame mogelijk? Bij de eerste generatie games? , , ! Rrrrrrrright. .
    Nogmaals, dat is nergens bevestigd. Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar die Guerrila dude zegt niets anders dan dat het de bedoeling is dat het er zo ongeveer uit gaat zien. Waar haal je vandaan dat dit de uiteindelijke ingame graphics worden?
    En van de ps2 werd ook gezegd (door mensen die het weten!!!!!!!!!!!!1111111) dat het FF filmpje ingame graphics zouden kunnen zijn. Dat was echt onzin. Zelfs 4 jaar later.....
    Wees eens realistisch en word wakker. Dat het ooit te realiseren is geloof ik ook wel hoor, maar dat zal nog wel HEEL lang gaan duren. KZ2 zal er iig niet zo uitzien ingame, geloof me.
    Overigens weet ik ook wel dat de X360 filmpjes niet ingame waren. Echter werd daar niet de indruk gewekt dat het wel zo zou zijn, Sony deed dat wel.. Dus valt er niets te zeiken over de X360 filmpjes. Als ze er nou bij hadden gezegd dat het pre-rendered was dan had je mij nu niet zo horen zeiken. Verder sluit ik me aan bij Twi.
    -
    pi_27142817
    1. Je weet nog steeds niet op of het wel niet realtime was. 360-brillie's gaan daar graag vanuit, maar weten ook niets zeker, en roepen maar wat.
    2. Voor jullie een tegenvaller, voor mij niet. Ik kan hier Daggla en anderen gaan quoten over dat ie totaal niet gelooft dat dit in-game gaat worden. Nu blijkt dat dit grafisch niveau wel kan, zoek je weer een ander iets om te zeiken dat het niet op dit moment gebeurde. Wat boeit mij dat nou, als het straks maar kan, als de DVD in de PS3 drive zit.
    3. Jullie zijn selectief frustie bezig, want die 360-demo zat ook vol met pre-rendered non-ingame stuff. Zoals PGR3 en NFS, dat leek nergens op. Zeik maar eens in het 360 topic.

    Case closed, schaf lekker die Xbox 1.1 (Xbox + hires gfx) aan met de Kerst, dan hoef je je niet druk te maken over hoe 3 maanden later PS3-bezitters de draak steken met jullie terwijl ze CGI-kwaliteit GTA4 en Killzone spelen. Iedereen blij.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Edenoniphobic op 19-05-2005 10:50:08 ]
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:44:07 #90
    12602 LuNaTiC
    Wunderbar!
    pi_27142822
    ik zag net dit filmpje voor het eerst van Fight Night: http://www.crowdpleazr.com/files/fightnightps3.mov

    Tering, dat ziet er echt zeer indrukwekkend uit
    It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:50:15 #91
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_27143024
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:44 schreef Edenoniphobic het volgende:
    1. Je weet nog steeds niet op of het wel niet realtime was. 360-brillie's gaan daar graag vanuit, maar weten ook niets zeker, en roepen maar wat.
    2. Voor jullie een tegenvaller, voor mij niet. Ik kan hier Daggla en anderen gaan quoten over dat ie totaal niet gelooft dat dit in-game gaat worden. Nu blijkt dat dit grafisch niveau wel kan, is het weer een ander iets om te zeiken dat het niet op dit moment gebeurde. Wat boeit mij dat nou.
    3. Jullie zijn selectief frustie bezig, want die 360-demo zat ook vol met pre-rendered non-ingame stuff. Zoals PGR3 en NFS, dat leek nergens op. Zeik maar eens in het 360 topic.

    Case closed, schaf lekker die Xbox 1.1 (Xbox + hires gfx) aan met de Kerst, dan hoef je je niet druk te maken over hoe 3 maanden later PS3-bezitters de draak steken met jullie terwijl ze CGI-kwaliteit GTA4 spelen. Iedereen blij.
    Ik ben hier nauwelijks negatief geweest over Sony. Ik was juist diep onder de indruk, maar die voorzichtige woorden van een halve naamgenoot van me nemen toch wat gas terug. Ik wil het allemaal wel eerst zien, dan geloven. Ik dacht dat de presentatie dat "eerst zien" gedeelte weg had genomen, maar nu is dat waarschijnlijk niet zo.

    Die 360 presentatie leek nergens naar, maar daar lijkt het met Perfect Dark bijvoorbeeld andersom zo te zijn. 't Schijnt heel mooi te zijn, terwijl het er bij de presentatie niet naar uit zag. PGR3 kan je nauwelijks serieus nemen, dat was gewoon een veredeld intro-filmpje. Evenals GT5. Maar daar hoorde je niemand mee pimpen, terwijl KZ2 constant werd gepimped hier.
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:53:00 #92
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_27143123
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Ingame mogelijk? Bij de eerste generatie games? , , ! Rrrrrrrright. .
    Nogmaals, dat is nergens bevestigd. Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar die Guerrila dude zegt niets anders dan dat het de bedoeling is dat het er zo ongeveer uit gaat zien. Waar haal je vandaan dat dit de uiteindelijke ingame graphics worden?
    En van de ps2 werd ook gezegd (door mensen die het weten!!!!!!!!!!!!1111111) dat het FF filmpje ingame graphics zouden kunnen zijn. Dat was echt onzin. Zelfs 4 jaar later.....
    Wees eens realistisch en word wakker. Dat het ooit te realiseren is geloof ik ook wel hoor, maar dat zal nog wel HEEL lang gaan duren. KZ2 zal er iig niet zo uitzien ingame, geloof me.
    Ach, wie weet is het mogelijk. Maar om nu zoals die Enogwattus er vanuit te gaan dat het mogelijk zal zijn, is net zo fanboyish als er vanuit gaan dat 't niet mogelijk is. Ik moet het nog maar zien. En in alle eerlijkheid kan je er ook niet meer over zeggen dan dat.
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:55:16 #93
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27143185
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:44 schreef Edenoniphobic het volgende:
    1. Je weet nog steeds niet op of het wel niet realtime was. 360-brillie's gaan daar graag vanuit, maar weten ook niets zeker, en roepen maar wat.
    Ten eerste ben ik een gamer. Geen XBOX-er. Ik speel met net zoveel plezier op m'n ps2 als m'n XBOX.
    Beetje flauw dat je mij nu een 360 bril noemt terwijl ik alleen sceptisch ben. Niet zo gek na de zoveelste leugen van Sony. .
    Overigens was het non-realtime en pre-rendered. Hoeveel bewijs wil je nog meer dat dit niet ingame is? . Die reactie van die Guerilla dude negeer je in z'n geheel? Hij zegt dat het de bedoeling is. Als dit ECHT realtime was dan hadden ze dat er echt wel bijgezegd EN benadrukt. . Dit gaat niet lukken bij de eerste generatie games, doe je ogen eens open. .
    quote:
    2. Voor jullie een tegenvaller, voor mij niet. Ik kan hier Daggla en anderen gaan quoten over dat ie totaal niet gelooft dat dit in-game gaat worden. Nu blijkt dat dit grafisch niveau wel kan, is het weer een ander iets om te zeiken dat het niet op dit moment gebeurde. Wat boeit mij dat nou, als het straks maar kan, als de DVD in de PS3 drive zit.
    Waaruit blijkt dat dan? Geef me eens 1 linkje waarin staat dat dit ingame gaat worden. En dan bedoel ik niet dat linkje waarin staat dat het de bedoeling is.
    quote:
    3. Jullie zijn selectief frustie bezig, want die 360-demo zat ook vol met pre-rendered non-ingame stuff. Zoals PGR3 en NFS, dat leek nergens op. Zeik maar eens in het 360 topic.
    Ja, dat weet ik. Echter werd daar niet de indruk gewekt dat het ingame was. Groot verschil, niet? .
    quote:
    Case closed, schaf lekker die Xbox 1.1 (Xbox + hires gfx) aan met de Kerst, dan hoef je je niet druk te maken over hoe 3 maanden later PS3-bezitters de draak steken met jullie terwijl ze CGI-kwaliteit GTA4 en Killzone spelen. Iedereen blij.
    . Keep on dreaming, fanboy. . .
    Overigens schaf ik ze allebei aan. Alleen zit er wel een jaar tussen. Europa en zo he. .
    -
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:56:32 #94
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27143224
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:50 schreef twi het volgende:

    Evenals GT5. Maar daar hoorde je niemand mee pimpen, terwijl KZ2 constant werd gepimped hier.
    Inderdaad. Vind het vrij flauw dat Endiblabla niet durft toe te geven dat ie misschien wat voorbarig was.
    En maar volhouden dat het ingame wordt. .
    -
    pi_27143239
    Ik moet het ook eerst zien, en ga nergens vanuit. Maar ben al blij dat het kan. GT4+ (kan dat geen GT5 noemen nog) vond ik anders zeer cool qua visie-vooruitzicht. Alleen het filmpje was cool, als alles in de Pitlaan zo beweegt, want de screens lijken nergens op omdat het erin geplakt lijkt. Zoals alles qua pitcrews indiviudeel geanimeerd beweegt in die pitlane vind ik zeer cool. Je pakt altijd de highlights eruit, en dat was KZ2, Getaway, Fight Night en Motor Storm voor mij. 2 daarvan zijn wel degelijk realtime, de rest is afwachten, en subject to discussion. Waarom zou ik daar zwaar frustie over gaan doen zoals Dr.D als het gewoon afwachten is en de optie er ligt dat het lukt.
    pi_27143285
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:09 schreef Dr.Daggla het volgende:

    M'n vertrouwen heeft echter wel een flinke deuk opgelopen nu m'n vermoeden bevestigd is dat KZ2 pre-rendered was.
    Ho ho dat is een aanname en echt de worst-case scenario.
    Daar geloof ik eigenlijk niets van want ze zijn echt niet maanden bezig om zo'n pre-rendered filmpje in elkaar te draaien.

    Tenzij ze natuurlijk glashard liegen.
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:59:25 #97
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27143318
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:57 schreef Edenoniphobic het volgende:
    Waarom zou ik daar zwaar frustie over gaan doen zoals Dr.D als het gewoon afwachten is en de optie er ligt dat het lukt.
    Omdat dit PRECIES hetzelfde verhaal als met de ps2 is en iedereen het met een bord voor z'n kop slikt als zoete koek.
    Hoe naief kun je zijn... .
    -
      donderdag 19 mei 2005 @ 11:01:20 #98
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27143384
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:58 schreef Vitalogy het volgende:

    [..]

    Ho ho dat is een aanname en echt de worst-case scenario.
    Daar geloof ik eigenlijk niets van want ze zijn echt niet maanden bezig om zo'n pre-rendered filmpje in elkaar te draaien.

    Tenzij ze natuurlijk glashard liegen.
    Het hardnekkige gerucht gaat dat het niet eens door Guerilla zelf is gemaakt. (Zie IGN) .
    Dat glashard liegen is dus niet eens zo heel ongeloofwaardig. Als het wel echt ingame was hadden ze niet gezegd dat het de bedoeling is dat het er zo ongeveer gaat uitzien. Datw as dan echt wel dik benadrukt.
    -
    pi_27143441
    Overigens is voor mij de vraag niet of dat soort graphics mogelijk zijn op de nieuwe consoles. Volgens mij kan het nog wel wat beter dan wat we tot nu toe gezien hebben.
    Alleen daar gaat
    1. wat tijd in zitten om dat niveau te bereiken
    2. betwijfel ik dat Nederlanders als eerste met dergelijke graphics aankomen.
    pi_27143479
    Daggla, is je punt zolangzamerhand niet duidelijk? Je bent erg overheersend bezig in dit topic, met een vreemd soort wrok jegens sony. Als je zelf zegt dat je geen fanboy bent, gedraag je dan ook niet zo.

    Dat Killzone2 prerendered was, lijkt mij duidelijk. Alleen het schrijven van zo'n engine duurt al jaren. Komt het er uiteindelijk in de buurt, mooi toch, op dit moment moet je gewoon uitgaan van de Unreal 3 demo welke ook verbazingwekkend was.
    Waarom hier zo gaan zeiken, terwijl het fantastisch ogende gears of wars in principe ook niet mogelijk is met de huidige 360 development kits...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')