quote:CPU
Cell Processor
- PowerPC-base Core @3.2GHz
- 1 VMX vector unit per core
- 512KB L2 cache
- 7 x SPE @3.2GHz
- 7 x 128b 128 SIMD GPRs
- 7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy
- total floating point performance : 218 GFLOPSGPU
RSX @550MHz
- 1.8 TFLOPS floating point performance
- Full HD (up to 1080p) x 2 channels
- Multi-way programmable parallel floating point shader
- pipelinesSound
Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)Memory
256MB XDR Main RAM @3.2GHz
256MB GDDR3 VRAM @700MHzSystem Bandwidth
Main RAM 25.6GB/s
VRAM 22.4GB/s
RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)System Floating Point Performance
2 TFLOPSStorage
HDD Detachable 2.5” HDD slot x 1I/O
USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
SD standard/mini x 1
CompactFlash (Type I, II) x 1Communication
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)Controller
Bluetooth (up to 7)
USB2.0 (wired)
Wi-Fi (PSP®)
Network (over IP)AV Output
Screen size 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI out x 2
Analog AV MULTI OUT x 1
Digital audio (OPTICAL) x 1Disc media
PlayStation® CD-ROM
PlayStation®2 CD-ROM
CD-DA CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
SACD SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
DualDisc DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
PlayStation®2 DVD-ROM
PLAYSTATION®3 DVD-ROM
DVD-Video DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R,DVD+RW
PLAYSTATION®3 BD-ROM
BD-Video BD-ROM, BD-R, BD-RE
Yep... èn de Ninendo GameCube èn de xbox 360 èn de Nintendo Revolution...quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:04 schreef super-muffin het volgende:
PowerPC is toch de processor die Apple ook gebruikt?
Hehe...quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:07 schreef NvM het volgende:
Moest dat HD gedoe nou perse in de topic titel?
Bij mij ook niet hoor!quote:Tja P-Style...Mijn perfectionisme en portemonnee mogen elkaar niet zo graag
Goedzo!quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:09 schreef Xrenity het volgende:
Waarom is die controller zo banaan achtig btw? Is dat ergonomisch ofzo? Kan het me haast niet voorstellen :s
Ik kan het me eigenlijk best wèl voorstellen! Ik kan me namelijk geen ènkele andere reden voor die vorm bedenken!quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:09 schreef Xrenity het volgende:
Waarom is die controller zo banaan achtig btw? Is dat ergonomisch ofzo? Kan het me haast niet voorstellen
Ik wel...maar dat heeft niks met gamen te makenquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik kan het me eigenlijk best wèl voorstellen! Ik kan me namelijk geen ènkele andere reden voor die vorm bedenken!
Geeft niks. Ik weet waar het over gaat!quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Tijdje terug had ik trouwens in het X360 topic een interessant itempje gepost waarin stond dat HDTV flink goedkoper werd dmv een nieuwe techniek.
Kan het alleen niet meer vinden...
Dit was een geheel nieuwe techniek die gebruikt maakt van een raar soort buisjes. Een nog niet bestaande techniek dus, als ik mij niet vergis.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Geeft niks. Ik weet waar het over gaat!Inmiddels zijn er vele technieken voor HDTV. Traditionele beeldbuizen (zo heb je in Amerika dus gewoon beeldbuis HDTV's die tot 1080i gaan en al minder dan $999,- kosten), LCD, Plasma, OLED, SED (een techniek om héle platte beeldbuizen te maken), LCOS (projectie), beamers, enz.
Het gaat er gewoon om dat we straks in Europa LCD-tv's krijgen met een panel dat 1920x1080 pixels heeft en in ieder geval een HDMI input. Nou zijn LCD-tv's al aardig populair in Europa, maar ze zijn nog niet ècht HDTV. De komende paar jaren zullen steeds meer LCD-tv's hier een HDMI ingang hebben en dat is eigenlijk al genoeg!
quote:
Overleg nieuwe dvd-standaard vastgelopen
De onderhandelingen over een universele opvolger van de dvd lijken te zijn vastgelopen. We berichtten vorige week dat een compromis in de maak was waarbij Toshiba's HD-DVD-software aan Sony's Blu-ray-hardware gekoppeld zou worden. Die plannen lijken voorlopig echter in de ijskast te kunnen, nu Toshiba tijdens de Media Tech-beurs een 45GB-variant van de HD-DVD heeft aangekondigd. De winst van 50% ten opzichte van het bestaande ontwerp brengt de HD-DVD op nagenoeg gelijke hoogte met de 50GB grote Blu-ray-disks. Ook werden plannen voor een hybride schijfje gepresenteerd, met 30GB HD-DVD opslagruimte aan de ene zijde en een conventionele DVD9 op de andere kant van de disk.
Dit lijken echter vooral politieke aankondigingen te zijn. Toshiba zou er niet op zitten te wachten om de verbeteringen daadwerkelijk in productie te nemen; de plannen zouden eerder een reactie zijn op een te starre houding van Sony. Dat zou geen tegemoetkomingen hebben gedaan nadat Toshiba zich bereid had verklaard om van een leesdiepte van 0,6mm af te stappen. Bij Blu-ray ligt de datalayer slechts 0,1mm onder het schijfoppervlak. Toshiba zou verder voor de harde lijn hebben gekozen omdat men eerder dan de Blu-ray-concurrent in staat zou zijn om de 30GB-variant op de markt te brengen - mogelijk zelfs nog dit jaar. Daarmee zou de acceptatie van HD-DVD een flinke voorsprong krijgen op de duurdere Blu-ray-standaard, die onder meer wordt gesteund door Dell, Apple, HP en Philips. In een reactie op de koerswijziging van Toshiba heeft het Blu-ray-consortium gemeld dat men een 100GB grote vierlaags variant kan ontwikkelen; waarop het Toshiba-kamp weer reageerde met de mededeling dat er voor een dergelijke schijfgrootte geen markt zou zijn. Het verhaal wordt ongetwijfeld vervolgd.
Hoewel samenwerking met de Blu-ray-fabrikanten op een laag pitje zou zijn gezet, kan Hollywood nog steeds een beslissende wending aan het verhaal geven, aldus Toshiba-onderhandelaar Yoshihide Fujii in de krant Nihon Keizai. Met Paramount, Universal and Warner Brothers aan de kant van HD-DVD en Sony en Disney aan de kant van Blu-ray kan ook dat nog een interessante confrontatie worden.
Lijkt me geen effect hebben. Hij zal ook wel normale DVD's voor films kunnen lezen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
Was dit trouwens al gepost? Gaat dat nog enig effect hebben, of was Sony hier al op voorbereid?
[..]
+1 media voor Sonyquote:An audience of more than 2,000 was mesmerized Monday by the console's visceral, movie-like graphics as it showed off a game called "KillZone." By Tuesday morning, "KillZone" and PlayStation 3 were the talk of the annual trade show, known as E3, which runs through Friday at the Los Angeles Convention Center.
So game enthusiasts rely heavily on a machine's buzz to determine which to buy. Microsoft tried to preempt its rivals by releasing details of its next-generation console, Xbox 360, Thursday in a prime-time show on MTV.
The move gave Microsoft headlines leading up to E3, but industry watchers said Sony stole the show with its eye-popping demos and copious technical details of its PlayStation 3, slated for release in spring 2006.
"People came in with pretty high expectations, but [Sony] just blew them out of the water," said Tom Russo, director of game editorials at G4 Media Inc., a cable TV channel devoted to games. "Sony's presentation was very comprehensive, very sophisticated. Xbox 360 looked good, but it didn't have the same polish."
"It's not going to be a liability for Sony," said Schelley Olhava, an analyst at research firm IDC. "We're not talking a year, year-and-a-half lead. We're talking a few months."
"Even if Microsoft sells 10 million consoles before the PS3 comes out, Sony will be fine," he said. "Fact is, Sony's sold 200 million PlayStation consoles. Ten million units is not that much in the long run."
In addition, the initial advantage has not translated to success in the past, Russo said.
Sega Corp.'s Dreamcast console debuted a year ahead of PlayStation 2 but was quickly overtaken, Russo said.
"Just because Dreamcast launched first didn't hurt Sony," Russo said.
quote:Motorola Debuts Nano-Emissive Flat Screen
"PhysOrg is reporting that Motorola has developed a 5" flat-screen prototype display that uses carbon nanotubes. The display appears to promise lower costs for a full 40" HDTV screen bringing the price down to $400. The technology uses standard color TV phosphors, has a response time equaling CRTs', all in a package 1/8" thick. The display characteristics meet or exceed CRTs', such as fast response time, wide viewing angle, and wide operation temperature. All these are areas that LCDs are weak in. Is this the breakthrough we needed to finally make HDTV and flat-panel computer displays *really* affordable?
Mja, de DC is niet te vergelijken met de X360.quote:
Carbon Nanotubes zijn verschrikkelijk lastig om te produceren en zeker in grotere aantallen omdat ze moeten "groeien". Over een jaar of 10 zal deze techniek vast wel makkelijk toe te passen zijn, maar op dit moment is het zeker nog veels te duur en ver weg om er optimaal gebruik van te maken in consumenten productenquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
http://www.physorg.com/news4031.html
Gevonden..
[..]
Ah, tnx. Das duidelijk.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Carbon Nanotubes zijn verschrikkelijk lastig om te produceren en zeker in grotere aantallen omdat ze moeten "groeien". Over een jaar of 10 zal deze techniek vast wel makkelijk toe te passen zijn, maar op dit moment is het zeker nog veels te duur en ver weg om er optimaal gebruik van te maken in consumenten producten
Klopt.. een techniek met koolstofbuisjes, waarmee electronen tegen forforstrips aangesmeten worden, net zoals bij traditionele beeldbuizen en SED, maar dan zonder die enorm grote kont die je bij de ouwe beeldbuizen hebt, met fixed pixels en een lager energieverbruik. Wat dat betreft zijn er technieken genoeg voor HDTV, één van die technieken zal binnenkort toch wel betaalbaar zijn?quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dit was een geheel nieuwe techniek die gebruikt maakt van een raar soort buisjes. Een nog niet bestaande techniek dus, als ik mij niet vergis..
Manyways, als het hier komt dan zal het eerst HEEL duur zijn alvorens het betaalbaar wordt..
Was nog niet gepost, maar ik kende het bericht al wel. Nu gaan dus de àllerhoogste bazen van Sony en Toshiba nog een keer rond de tafel, want ze willen kosten wat het kost een standaard-oorlog voorkomen. De PS3 zal echter gewoon Blu-Ray blijven ondersteunen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
Was dit trouwens al gepost? Gaat dat nog enig effect hebben, of was Sony hier al op voorbereid?
Sorry.quote:
Ah kijk! Dat was 'm inderdaad! 40" is best wel overkill!quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
http://www.physorg.com/news4031.html
Gevonden..
Hmmm... Ging dat bericht juist niet over een nieuwe techniek om dit alles juist goedkoop te produceren?quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:37 schreef Anthraxx het volgende:
Carbon Nanotubes zijn verschrikkelijk lastig om te produceren en zeker in grotere aantallen omdat ze moeten "groeien". Over een jaar of 10 zal deze techniek vast wel makkelijk toe te passen zijn, maar op dit moment is het zeker nog veels te duur en ver weg om er optimaal gebruik van te maken in consumenten producten
Wat is de prijs dan?quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:26 schreef Thief het volgende:
Prijs valt mee.
ik had 1250 guldentjes betaald bij de ps2 launch.
quote:
Bronquote:Tegenover de Japanse krant Mainichi Shimbun heeft Sony bevestigd dat de prijs van de Playstation 3 minder zal zijn dan 50,000 Yen, omgerekend $465. Dit staat gelijk aan zo'n ¤370, maar helaas gaat de wisselkoers voor dit soort zaken meestal niet op. Hoewel Sony spreekt van 'minder dan 50.000', hoeven we waarschijnlijk niet een veel lager bedrag te verwachten want dan had Sony de bovengrens wel bijgesteld.
¤400,- is helemaal niet zo duur zelfs! Wachten tot er een goeie game is, is een goed besluit. Maar misschien koop ik 'm wel meteen! Zelfs zonder PS3 game kan ik de aankoop (voor mezelf) wel rechtvaardigen!quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:59 schreef NvM het volgende:
400 euro is niet superduur. Ik heb destijds 300 euro voor de PS2 betaald. Maar ik ga eerst de games afwachten voordat ik er 1 bij de release aanschaf.
Ik geloof niet dat Nintendo zoveel zal invcesteren in een console als sony... Dus qua nieuwe technologie zal het niet heel veel zijn denk ik, maar misschien hebben ze weer iets creatiefs bedacht, zoals dat touchscreen bij de DSquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:41 schreef NvM het volgende:
Vanmiddag ging dit topic als een trein, maar er is momenteel ook meer te zeggen over de Revolution. Het gerucht gaat dat er iets heel groots staat te gebeuren met Nintendo, en dat ze ons met de vorige persconferentie genept hebben, maar dat is iets voor het Revolution topic
Geen. Doet dat ertoe? Nee! Ik ben blij dat sony deze optie biedt! Ik heb geen zin om nog 50 jaar met het prehistorische PAL-systeem door te gaan! Hoog tijd voor vernieuwing. Sony wil de PS3 gewoon profileren als high-tech apparaat. Er zullen heus wel die-hard gamers zijn (vooral in Japan, waar iedereen toch al HDTV heeft) die twee HD-schermen zullen aansluiten! Hoe dan ook is het plaatsen van twee HDMI-uitgangen goed voor de publiciteit van het apparaat!quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:12 schreef Khadgar het volgende:
Dual HD screen. Leuk. Hoeveel mensen ken je met één HDscreen? Laat staan twee?
Inderdaad!quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:45 schreef Ker_Plunk het volgende:
savegames op CF kaartjes?
Nooit meer die dure stink mem. cards kopen
Een vriend van mij had het een paar uur geleden over iets nieuws: Nintendo zou een soort van 3D systeem in gaan bouwen, zodat alles (uiteraard een grote optische illusie) echt vet realistisch op je beeld zou verschijnen. Ik weet uiteraard niet hoeveel hier van waar is enzo, maar als, man dan hebben ze toch echt wel een grote troef in handenquote:Op woensdag 18 mei 2005 22:33 schreef menesis het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Nintendo zoveel zal invcesteren in een console als sony... Dus qua nieuwe technologie zal het niet heel veel zijn denk ik, maar misschien hebben ze weer iets creatiefs bedacht, zoals dat touchscreen bij de DS
quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:45 schreef Ker_Plunk het volgende:
savegames op CF kaartjes?
Nooit meer die dure stink mem. cards kopen
Ik heb dat bericht enige tijd geleden ook gelezen. Het zou inderdaad enorm revolutionair zijn en de concurrentie zou erdoor weggeblazen worden, maar het lijkt me pure bullshit. Als het echt mogelijk was om op een 2D beeldscherm echt 3D te projecteren, was het al lang geleden uitgevondenquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:59 schreef Rock-shocker het volgende:
Een vriend van mij had het een paar uur geleden over iets nieuws: Nintendo zou een soort van 3D systeem in gaan bouwen,
In plaats van 45¤ voor een 8MB kaart neerleggen, 45¤ voor een 512MB kaartquote:
Ja inderdaad, ik vond het ook maar een raar verhaal, en het leek mij ook al een beetje onhaalbaar, maar het zou wel vet zijnquote:Op donderdag 19 mei 2005 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik heb dat bericht enige tijd geleden ook gelezen. Het zou inderdaad enorm revolutionair zijn en de concurrentie zou erdoor weggeblazen worden, maar het lijkt me pure bullshit. Als het echt mogelijk was om op een 2D beeldscherm echt 3D te projecteren, was het al lang geleden uitgevonden
1920x1080p is niet eens een officiele standaard.quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:26 schreef P-Style het volgende:
. Er is aangekondigd dat ieder spel standaard 1920x1080p zal zijn.
Het zou DE reden zijn waarom Nintendo zo geheimzinnig zou doen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:03 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik vond het ook maar een raar verhaal, en het leek mij ook al een beetje onhaalbaar, maar het zou wel vet zijn
Het zou heel mooi zijn mocht dit inderdaad zo zijn. Vooral Square-Enix heeft er een handje in om slechte PAL conversies te maken. Het zou echt prima zijn als dit straks met de PS3 over zou zijn. Ik ben benieuwdquote:P-style:
Nu ik erover nadenk... Er is aangekondigd dat ieder spel standaard 1920x1080p zal zijn. De PS3 downscaled het dan zelf (afhankelijk van de instellingen) naar PAL, NTSC, 480i, 480p, 720p, 1080i of houdt het gewoon 1080p. Dit betekent dat er straks geen verschil meer zal zijn tussen PAL en NTSC-versies van spellen! Alle PS3 games zijn geprogrammeerd voor dezelfde resolutie en framerate en de desbetreffende PS3 maakt er dan zelf een passend plaatje van. Dus geen gezanik over slechte PAL-conversies. De regio-codering zal waarschijnlijk wel blijven, maar behalve vertalingen hoeft er niet veel meer omgezet te worden! Ik denk dat het verschil tussen releasedata wereldwijd hierdoor een stuk kleiner zal worden dan nu het geval is!
Ze doen té geheimzinnig. De naam Revolution werpt ook veel te hoge verwachtingen op, ik denk dat het alleen maar kan tegenvallen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:13 schreef NvM het volgende:
Het zou DE reden zijn waarom Nintendo zo geheimzinnig zou doen.
De Gamcube heeft toch de Gecko processor, zo'n custom ding?quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:06 schreef P-Style het volgende:
Yep... èn de Ninendo GameCube èn de xbox 360 èn de Nintendo Revolution...
Ach, je kunt ook kleur laten zien op een zwart/wit tv, dus wie weet wat voor technische trucjes uitgehaald kunnen worden met een standaard kleuren tv. Hoewel ik niet verwacht dat Nintendo met zoiets gaat komen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:03 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja inderdaad, ik vond het ook maar een raar verhaal, en het leek mij ook al een beetje onhaalbaar, maar het zou wel vet zijn
Jawel.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:10 schreef Ruis het volgende:
1920x1080p is niet eens een officiele standaard.
Ja... de xbox 360, PS3 en Revolution krijgen ook allemaal een "custom ding", ze bevatten echter allemaal een core (of meerdere) gebaseerd op de PowerPC van IBM.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:20 schreef chibibo het volgende:
De Gamcube heeft toch de Gecko processor, zo'n custom ding?
Duidelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:40 schreef P-Style het volgende:
Ja... de xbox 360, PS3 en Revolution krijgen ook allemaal een "custom ding", ze bevatten echter allemaal een core (of meerdere) gebaseerd op de PowerPC van IBM.
Komt door die verrekte nintendo fanboysquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:35 schreef Intergalactrick het volgende:
Wat gaat dit topic langzaam zeg, de Revolution gaat harder
Guerilla-interview van Playstation.com.quote:E3 2005: Killzone for PS3 - exclusive Q&A
Events
Jon Attaway
18 May 2005
Guerrilla's stunning PLAYSTATION 3 trailer, showing the future of the Killzone series, is the talk of the town here in LA (as well as the Internet at large). We did some digging...
Jan-Bart Van Beek is the Game Director of the PS3 Killzone at Guerrilla Games, and has spent the last few months working on the trailer that really blew the crowd away at Monday's PLAYSTATION 3 unveiling. After a second showing of the trailer at today's SCEE conference received another rapturous round of applause, we caught up with Jan to find out more.
How do you feel about the reaction to the trailer that was shown yesterday?
Jan-Bart: It's been an amazing reception, the rush you get from seeing your own stuff on the big screen like that, and then the reaction to it, it's a big rush, I'm really happy about it.
How long ago did work start on the sequence?
Jan-Bart: We started working on it in late November, and only finished it three days before the show, at the very, very last moment!
It seemed like Killzone, only more so! Is that what we can expect from the finished game?
Jan-Bart: We want to avoid having just Killzone with more beautiful graphics. We want to add a lot more to it than that. So we're adding a lot more character interaction, with the ways they respond to you and how you can react to them. There's a lot more interactions between characters like you see in the trailer, people dragging each other off out of combat and helping each other, giving each other their weapons - a lot more real human interaction, basically.
[Ben Duncan, the game's Producer] It's like with the Alfred Molina demo, the quality of facial animation we can get with the characters means you'll really feel that emotional sense of being part of a unit and fighting together. Characters working together, comrades pulling each other back from the field of battle; that kind of thing is really going to move the genre forward.
There's a great moment where you see an ISA ally take out a Helghan with his rifle butt to save your bacon... is that representative of the kind of sophisticated behavior we'll start seeing in artificial intelligence when PS3 arrives?
Jan-Bart: Yes, totally, it's just the start. Characters will be very aware, very alert to how they might be able to help you. That moment [with the rifle butt] is a good example of how it can add a little visual 'wow' to it all.
Is the Killzone sequence a fair example of what people can expect from realtime gameplay on PLAYSTATION 3?
Jan-Bart: Yeah, it's basically a representation of the look and feel of the game we're trying to make.
Have you found PS3 easy to work with?
JB: Yes, we're really impressed with it. The Cell is amazingly powerful, and the graphics CPU [the RSX, co-developed with Nvidia] in there... it's actually hard to mimic it on our development PCs, we have to see it on the PS3 hardware itself. It's really nice to be working with such powerful hardware.
As yet, high definition TV isn't that widespread, especially in Europe - are you concerned that some players won't get to see your game in as much detail as is intended?
JB: No, I think in two, three years' time, HDTV will be a lot more accepted, in Europe too. We'll start out with 720p and then [onto 1080p] as there's now this product [PS3] that people will want to buy a new TV for.
Thanks, and congratulations on the work.
JB: Thanks! [Beams proudly]
Ah, de spreekwoordelijke aap uit de mouw.quote:Op donderdag 19 mei 2005 06:34 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Guerilla-interview van Playstation.com.
Dus toch niet ingame?quote:Jan-Bart: Yeah, it's basically a representation of the look and feel of the game we're trying to make.
Als het een soort van proof of concept is dan mag je dat dus wel verwachten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 08:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ah, de spreekwoordelijke aap uit de mouw.
[..]
Dus toch niet ingame?.
Mja, tis maar hoe je het interpreteert. Ik denk eerder dat ie bedoeld dat ze proberen het zo mooi te krijgen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 08:38 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij zegt "Yeah" op die vraag of het zo realtime gaat worden op de PS3. En hij zegt dat het technisch mogelijk is (zelfs qua A.I.). Of het hun lukt een compleet spel in die sfeer te maken behalve deze trailer die specifiek voor de E3 is, dat is vers 2 en hangt af van skills, talent en tijd die ze krijgen. "Trying" as in, we zijn net onderweg in het spel.
Zo ver ik het heb begrepen kan het niet echt realtime gerendered zijn zolang ze nog niet de final devkits hebben en met Apple beta-hardware aanrommelen. Maar ze hebben wel als intern Sony team goeie betrouwbare info over wat straks mogelijk is met de final hardware, en richten daar dus hun trailers en footage op. Kortom, als het met die devkits realtime gedaan zou zijn liep het wellicht op 10 fps, en ziet het er bagger uit. Maar zolang ze zich aan de gfx-specs en eisen houden die straks wel mogelijk zijn, moet dit representatief zijn voor wat je op je PS3 krijgt. Pre-rendered op kuthardware, maar straks wel mogelijk. Dat is wat ik eruit haal.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, tis maar hoe je het interpreteert. Ik denk eerder dat ie bedoeld dat ze proberen het zo mooi te krijgen.
Dit was iig niet ingame, als ik alles zo her en der op internet lees.. Zijn reactie op de vraag zegt ook wel genoeg. Dat "basically" stemt me ook niet echt vrolijk. Als het namelijk WEL ingame was, dan had ie dat echt wel gezegd.
Inderdaad. Ik las gisteren ook dat de X360 devkits maar een fractie van de uiteindelijke kracht representeren. Maar goed, ik zal iedere avond een klein gebedje doen dat het ingame wordt. Misschien helpt het.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:43 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Zo ver ik het heb begrepen kan het niet echt realtime gerendered zijn zolang ze nog niet de final devkits hebben en met Apple beta-hardware aanrommelen. Maar ze hebben wel als intern Sony team goeie betrouwbare info over wat straks mogelijk is met de final hardware, en richten daar dus hun trailers en footage op. Kortom, als het met die devkits realtime gedaan zou zijn liep het wellicht op 10 fps, en ziet het er bagger uit. Maar zolang ze zich aan de gfx-specs en eisen houden die straks wel mogelijk zijn, moet dit representatief zijn voor wat je op je PS3 krijgt. Pre-rendered op kuthardware, maarstraks wel mogelijk. Dat is wat ik eruit haal.
Vandaar ook overal het commentaar van diegene die betrokken zijn dat het wel kan, maar het ontwijken dat het ditmaal realtime was. Epic had zich nog niet eens verdiept in de Cell, en deed alles met de GPU op die demo. Dat zegt mij dat zij ook nog niet Cell devkits hebben maar alleen Apple G5 workstation of iets dergeljiks, net zoals coders op de 360.
Net zoals de KZ2 realtime was?quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:54 schreef Edenoniphobic het volgende:
360 footage zat op 1/3 van de totale kracht, ook zij zaten met slome Apple devkits. Maar again, lang niet alles van Sony was gericht op toekomstige mogelijkheden, de FFVII, Fight Night en Getaway demo, tankstation-blowup etc, dat gebeurde dus wel op Sony Cell-hardware realtime zonder GPU-hulp. Op basis daarvan blijf ik erbij dat de PS3 een gat slaat t.o.v. de 360.
Op pure berekeningen is de Cell volgens benchmarks 2x zo snel, maar er hangt ook nog een videokaart waarvan een hele hoop ingame afhangt, dan nog het geheugen, hoe het spel geprogrammeerd is en zo kan je door blijven gaan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Net zoals de KZ2 realtime was?. Ik blijf sceptisch. Het feit dat KZ2 niet ingame was maakt me alleen maar sceptischer.
Hoe mooi die getaway demo er ook uitzag, ik wil nog maar zien hoe het er uit ziet als die cell ook game gerelateerde dingen moet verwerken.
Nu kon de proc. alles gebruiken om dat te realiseren. Maar wat als er nog tig andere berekeningen bij gaan komen? AI, controls, etc, etc.
Dat ie sneller is dan de X360 zal ongetwijfeld. Maar dat was met de XBOX > ps2 ook zo. Alleen geloof ik niet dat het gat zo groot is als Sony doet voorkomen. Sneller, okay. 2x zo snel is larie..
Zijn dat wel dezelfde benchmarks geweest? Beetje drivers manipuleren en je hebt meteen hogere cijfers.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:04 schreef Tain het volgende:
[..]
Op pure berekeningen is de Cell volgens benchmarks 2x zo snel, maar er hangt ook nog een videokaart waarvan een hele hoop ingame afhangt, dan nog het geheugen, hoe het spel geprogrammeerd is en zo kan je door blijven gaan.
Het zijn benchmarks puur om te berekenen hoeveel instructies ze per seconde aankunnen, daarmee is de PS3 2x zo snel, alleen zegt dat zo weinig met de factoren die ik hierboven ook heb genoemd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zijn dat wel dezelfde benchmarks geweest? Beetje drivers manipuleren en je hebt meteen hogere cijfers..
Zie NVIDIA en 3dmark.. En dan is er idd nog het programmeer gedeelte, hopelijk is dat nu makkelijker dan op de ps2.
M'n vertrouwen heeft echter wel een flinke deuk opgelopen nu m'n vermoeden bevestigd is dat KZ2 pre-rendered was. Zo lame om te doen voorkomen dat het ingame is. Ze flikken gewoon precies hetzelfde als met de release van de ps2.. Schoften.
.
Hoe dan ook, ik geloof vanaf nu he-le-maal niets meer wat Sony zegt. Wat een stelletje lamers zeg. Ik ben echt pissed.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Het zijn benchmarks puur om te berekenen hoeveel instructies ze per seconde aankunnen, daarmee is de PS3 2x zo snel, alleen zegt dat zo weinig met de factoren die ik hierboven ook heb genoemd.
Inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Grappig dat iedereen die riep dat KZ2 ingame was nu wel meteen stil is, nu blijkt dat het pre-fucking-rendered is.
Doe jij je bril eens af. Jij riep het hardst van iedereen dat het ingame was.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
Stel je toch niet zo aan man zeikerd.
De HL2 trailers waren dus wel zoals het er ingame ook uitzag. Flauwe vergelijking.quote:Wees blij dat het straks uberhaupt kan op de PS3, dat betekent dat games nauwelijks nog door hardware geremd worden en alles afhangt van het talent van de coders. Niks schofterigs aan, gewoon een visie geven op de potentie. Gebeurt bij elke nieuwe GPU-openbaring met demo's en bijvoorbeeld een HL2 trailer.
Mja, ik las ergens dat het gewoon een pre-rendered filmpje is. Of dat op de devkit is gebeurd weet ik niet. Denk het niet aangezien het gerucht gaat dat Guerrila het niet eens zelf heeft gemaakt.quote:Trouwens, links en rechts hoor je nog steeds dat dit wel degelijk rendered was. De zinsnede "rendered on the box itself, but in non-realtime" (lees nie top dat moment), zou van doen hebben met super buggy hardware en devkits. Als je iets niet wil op een wereldwijde primeur-show waar honderden miljoenen naar kijken, dan is het een vastloper. Vantevoren getaped dus. Terwijl de Sony demo's puur op de Cell draaide en dus wel al Live geshowed konden worden in een stabiele setting.
Ach, de filmpjes van de U3 engine waren al dik indrukwekkend voor de PS3 uberhaupt was aangekondigd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:18 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Inderdaad.Maar goed, ik vond dat filmpje van Unreal ook verdomt goed uitzien. En dat was wel real-time.
Ja, maar je gaat toch niet serieus op Markster in? Da's de grootste Sony fanboy die hier is...quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik wacht trouwens nog op een reactie van Markster. Die zei nota bene dat iemand KZ2 aan het besturen was..
Het interesseert mij voorlopig niks of dit in-game was of niet, mij ging het er puur erom of het grafisch mogelijk is in-game. Dat is bevestigd door mensen die het moeten weten. Daarmee ben ik al dik tevreden en dus voel ik me totaal niet genaaid, en slaat het nergens als je daar zo'n punt van maakt want de PGR3 trailer was al helemaal totaal niet in-game. NFS-360 ook niet trouwens. Hoor ik je niet over klagen. 360-bril.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Doe jij je bril eens af. Jij riep het hardst van iedereen dat het ingame was..
Ik stel me niet aan, ik houd alleen niet van dit soort gefuck. Mooi wel dat ze de inpressie wilde wekken dat het realtime en ingame was. En de hele massa die het geloofde. Waaronder JIJ dus.
Ze hebben hem idd wsl alleen gebruikt omdat ie het snelst was om een filmpje op te renderen. Zal wsl gewoon met 3d animatie software (ala Maya oid) gemaakt zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:24 schreef twi het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat toch niet serieus op Markster in? Da's de grootste Sony fanboy die hier is...
Rendered on de Cell in non-realtime kan trouwens zoveel zeggen. Misschien hebben ze dat filmpje zelfs gewoon 's nachts laten renderen op dat ding, omdat het toevallig de snelste computer in 't pand was
Jij hebt hier de grootste discussies gehouden dat het ingame was, of ingame mogelijk was. Nu blijkt dat het een render is, en men alleen maar zegt dat het mogelijk is (althans, ze gaan het proberen), is dat gewoon een regelrechte tegenvaller. Dan is de presentatie van de X360 misschien nauwelijks interessant te noemen, maar je schept ook die mega-hoge verwachtingen niet die de mensen nu door met name een Killzone render en een paar techdemo's hebben gekregen. Het ziet er allemaal fantastisch uit, en het zou echt super zijn als het mogelijk is, maar tot op heden hebben we dus eigenlijk alleen maar woorden gezien die we moeten geloven.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:28 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het interesseert mij voorlopig niks of dit in-game was of niet, mij ging het er puur erom of het grafisch mogelijk is in-game. Dat is bevestigd door mensen die het moeten weten. Daarmee ben ik al dik tevreden en dus voel ik me totaal niet genaaid, en slaat het nergens als je daar zo'n punt van maakt want de PGR3 trailer was al helemaal totaal niet in-game. NFS-360 ook niet trouwens. Hoor ik je niet over klagen. 360-bril.![]()
Ingame mogelijk? Bij de eerste generatie games?quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:28 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Het interesseert mij voorlopig niks of dit in-game was of niet, mij ging het er puur erom of het grafisch mogelijk is in-game. Dat is bevestigd door mensen die het moeten weten. Daarmee ben ik al dik tevreden en dus voel ik me totaal niet genaaid, en slaat het nergens als je daar zo'n punt van maakt want de PGR3 trailer was al helemaal totaal niet in-game. NFS-360 ook niet trouwens. Hoor ik je niet over klagen. 360-bril.![]()
Ik ben hier nauwelijks negatief geweest over Sony. Ik was juist diep onder de indruk, maar die voorzichtige woorden van een halve naamgenoot van me nemen toch wat gas terug. Ik wil het allemaal wel eerst zien, dan geloven. Ik dacht dat de presentatie dat "eerst zien" gedeelte weg had genomen, maar nu is dat waarschijnlijk niet zo.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:44 schreef Edenoniphobic het volgende:
1. Je weet nog steeds niet op of het wel niet realtime was. 360-brillie's gaan daar graag vanuit, maar weten ook niets zeker, en roepen maar wat.
2. Voor jullie een tegenvaller, voor mij niet. Ik kan hier Daggla en anderen gaan quoten over dat ie totaal niet gelooft dat dit in-game gaat worden. Nu blijkt dat dit grafisch niveau wel kan, is het weer een ander iets om te zeiken dat het niet op dit moment gebeurde. Wat boeit mij dat nou.
3. Jullie zijn selectief frustie bezig, want die 360-demo zat ook vol met pre-rendered non-ingame stuff. Zoals PGR3 en NFS, dat leek nergens op. Zeik maar eens in het 360 topic.
Case closed, schaf lekker die Xbox 1.1 (Xbox + hires gfx) aan met de Kerst, dan hoef je je niet druk te maken over hoe 3 maanden later PS3-bezitters de draak steken met jullie terwijl ze CGI-kwaliteit GTA4 spelen. Iedereen blij.![]()
Ach, wie weet is het mogelijk. Maar om nu zoals die Enogwattus er vanuit te gaan dat het mogelijk zal zijn, is net zo fanboyish als er vanuit gaan dat 't niet mogelijk is. Ik moet het nog maar zien. En in alle eerlijkheid kan je er ook niet meer over zeggen dan dat.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ingame mogelijk? Bij de eerste generatie games?,
,
! Rrrrrrrright.
.
Nogmaals, dat is nergens bevestigd. Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar die Guerrila dude zegt niets anders dan dat het de bedoeling is dat het er zo ongeveer uit gaat zien. Waar haal je vandaan dat dit de uiteindelijke ingame graphics worden?
En van de ps2 werd ook gezegd (door mensen die het weten!!!!!!!!!!!!1111111) dat het FF filmpje ingame graphics zouden kunnen zijn. Dat was echt onzin. Zelfs 4 jaar later.....
Wees eens realistisch en word wakker. Dat het ooit te realiseren is geloof ik ook wel hoor, maar dat zal nog wel HEEL lang gaan duren. KZ2 zal er iig niet zo uitzien ingame, geloof me.
Ten eerste ben ik een gamer. Geen XBOX-er. Ik speel met net zoveel plezier op m'n ps2 als m'n XBOX.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:44 schreef Edenoniphobic het volgende:
1. Je weet nog steeds niet op of het wel niet realtime was. 360-brillie's gaan daar graag vanuit, maar weten ook niets zeker, en roepen maar wat.
Waaruit blijkt dat dan? Geef me eens 1 linkje waarin staat dat dit ingame gaat worden. En dan bedoel ik niet dat linkje waarin staat dat het de bedoeling is.quote:2. Voor jullie een tegenvaller, voor mij niet. Ik kan hier Daggla en anderen gaan quoten over dat ie totaal niet gelooft dat dit in-game gaat worden. Nu blijkt dat dit grafisch niveau wel kan, is het weer een ander iets om te zeiken dat het niet op dit moment gebeurde. Wat boeit mij dat nou, als het straks maar kan, als de DVD in de PS3 drive zit.
Ja, dat weet ik. Echter werd daar niet de indruk gewekt dat het ingame was. Groot verschil, niet?quote:3. Jullie zijn selectief frustie bezig, want die 360-demo zat ook vol met pre-rendered non-ingame stuff. Zoals PGR3 en NFS, dat leek nergens op. Zeik maar eens in het 360 topic.
quote:Case closed, schaf lekker die Xbox 1.1 (Xbox + hires gfx) aan met de Kerst, dan hoef je je niet druk te maken over hoe 3 maanden later PS3-bezitters de draak steken met jullie terwijl ze CGI-kwaliteit GTA4 en Killzone spelen. Iedereen blij.![]()
Inderdaad. Vind het vrij flauw dat Endiblabla niet durft toe te geven dat ie misschien wat voorbarig was.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:50 schreef twi het volgende:
Evenals GT5. Maar daar hoorde je niemand mee pimpen, terwijl KZ2 constant werd gepimped hier.
Ho ho dat is een aanname en echt de worst-case scenario.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
M'n vertrouwen heeft echter wel een flinke deuk opgelopen nu m'n vermoeden bevestigd is dat KZ2 pre-rendered was.
Omdat dit PRECIES hetzelfde verhaal als met de ps2 is en iedereen het met een bord voor z'n kop slikt als zoete koek.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:57 schreef Edenoniphobic het volgende:
Waarom zou ik daar zwaar frustie over gaan doen zoals Dr.D als het gewoon afwachten is en de optie er ligt dat het lukt.
Het hardnekkige gerucht gaat dat het niet eens door Guerilla zelf is gemaakt. (Zie IGN)quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:58 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ho ho dat is een aanname en echt de worst-case scenario.
Daar geloof ik eigenlijk niets van want ze zijn echt niet maanden bezig om zo'n pre-rendered filmpje in elkaar te draaien.
Tenzij ze natuurlijk glashard liegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |