ja, lees het artikel nou maar.quote:Op maandag 24 september 2007 18:33 schreef lincelot het volgende:
zachte lenzen zijn niet ongezond voor je ogen
www.lensexpress.nlquote:Op maandag 24 september 2007 19:03 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Kijk daar zit ik dus ook aan te denken om daglenzen te nemen...
mag ik vragen wat jij kwijt bent per half jaar en bij welke opticien?![]()
O net zoals sigaretten al afgekeurd zijnquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:15 schreef Nashje het volgende:
Altijd dat gezeik over zachte lenzen zijn slechter dan harde lenzen. Als die dingen echt zo ongezond waren zouden ze allang zijn afgekeurd.
En McDonalds voerquote:
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:35 schreef Alcarin het volgende:
[..]
En McDonalds voer![]()
Nee, ongezond zijn ze niet, maar zachte lenzen zijn niet de meest duurzame keuze. Ik ken een stuk of 5 mensen die door zachte lenzen nooit meer lenzen mogen dragen. Over harde lenzen heb ik dat verhaal nog nooit gehoord.
Exactly.quote:
Nee, maar horeca wordt dus langzamerhand wel rookvrij. En die hele actie "roken is dodelijk" zegt wel genoeg. Heb nog nooit een doosje zachte lenzen gehad waarop stond "zachte lenzen zijn ongezond"quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O net zoals sigaretten al afgekeurd zijn
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:09 schreef Nashje het volgende:
[..]
-cut-
Heb nog nooit een doosje zachte lenzen gehad waarop stond "zachte lenzen zijn ongezond".
Ja, dat is idd ook fijn die nachtlenzen.. Helaas heb ik te slechte ogen daarvoor, anders had ik dat zeker ook gedaanquote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:24 schreef Mar0988 het volgende:
Ik ben vandaag naar mijn opticien geweest voor aanmeten van mijn lenzen.
Hij adviseerde mij om nachtlenzen te nemen want dat is het beste voor mijn ogen. Dus ik hoef overdag helemaal niks in te hebben of op te hebben. Maar is wel duur, 500 euro per jaar voor 1 paar lenzen incl controles.
Volgend week krijg ik ze, ben wel heel erg benieuwd hoe mijn ogen erop zal reageren! Ik weet nog niet hoe het zit met lenzenvloeistof...
Hoe slecht is te slecht? Dan weet ik of ik maybe ook voor die nachtlenzen kan gaan...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:07 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja, dat is idd ook fijn die nachtlenzen.. Helaas heb ik te slechte ogen daarvoor, anders had ik dat zeker ook gedaan![]()
Tis al een tijd geleden dat ik daarnaar gevraagd heb, maar volgensmij kon dat maar tot een sterkte van -4. En aangezien ik behoorlijk blind ben met mijn -4 en meer dan -6..quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:08 schreef Treveo het volgende:
[..]
Hoe slecht is te slecht? Dan weet ik of ik maybe ook voor die nachtlenzen kan gaan...
's Morgens uit doenquote:Op maandag 5 november 2007 14:32 schreef Loontjah het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kun je dus s' nachts die lenzen in doen, s' morgens in doen, en dan de hele dag zonder bril of lenzen scherp zien??
Hoe moet dit werken dan? Je hersens voor de gek houden ofzo?
Nou, nachtlenzen zorgen NIET voor een laagje op hoornvlies, maar zorgt dat de hoornvlies gladgestreken wordt...quote:Op maandag 5 november 2007 14:37 schreef Treveo het volgende:
[..]
's Morgens uit doen... ja... volgens mij zorgen de nachtlenzen ervoor dat je een soort laagje op je ogen krijgt waardoor je gewoon scherp kan zien =)
Ja, 1x moest ik ze wel inhouden en 1x moest ik ze uitlaten en de zachte lenzen de hele dag inhoudenquote:Op woensdag 19 december 2007 14:29 schreef Syrena het volgende:
Even een harde schop.
Een vraag voor de mensen die naast hun harde lenzen nog zachte lenzen dragen, toen jullie je ogen lieten opmeten voor zachte lenzen, moest je toen een paar dagen je harde lenzen uit laten?
Ik kan ze zo wel zeggen dat er enorm verschil in zitquote:Op woensdag 19 december 2007 18:39 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja, 1x moest ik ze wel inhouden en 1x moest ik ze uitlaten en de zachte lenzen de hele dag inhoudendaarmee kijken ze of er verschil zit, want harde lenzen kunnen je ogen wat omvormen.
Is normaal.
Dat is dus blijkbaar heel persoonlijk, bij mij zat er namelijk geen verschil in! Al ben ik ook blind zonder bril / lenzenquote:Op woensdag 19 december 2007 18:43 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik kan ze zo wel zeggen dat er enorm verschil in zitToen ik mijn nieuwe bril ging halen zag ik geen reet omdat ik net mijn lenzen uit had hahahaha. Moest me aan mijn moeder vasthouden.
Ik heb in elk geval een coupon voor 5 gratis setjes daglenzen (downloaden op hun site). Ik wil ze in NL wel eerst proberen, ik heb ooit eens een proefsetje gehad, niet aangemeten trouwens, en die zaten na 15 min helemaal vol eiwit. Ik zag echt niks meer. En toen heb ik er nog eens 15 min. over gedaan om ze uit mijn oog te prutsenZweten man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |