abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 september 2007 @ 19:28:51 #91
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_53551719
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:33 schreef lincelot het volgende:
zachte lenzen zijn niet ongezond voor je ogen
ja, lees het artikel nou maar.
Era Vulgaris
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:13:40 #92
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53552937
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:03 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Kijk daar zit ik dus ook aan te denken om daglenzen te nemen...

mag ik vragen wat jij kwijt bent per half jaar en bij welke opticien?

www.lensexpress.nl

Ik heb de Focus Dailies all day comfort.

Zijn dezelfde lenzen als bij de opticien, maar dan goedkoper.
Bovendien duurt het vaak maar een dag, hooguit 2, voordat je ze binnen hebt.
Doe het al 3 jaar zo en heb er nog nooit poblemen mee gehad.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_53783033
Heb nu eindelijk afspraak gemaakt met mn opticien... Eind okt moet ik naar hem toe om lenzen aan te meten.
Dat werd tijd!!!
pi_53809315
Altijd dat gezeik over zachte lenzen zijn slechter dan harde lenzen . Als die dingen echt zo ongezond waren zouden ze allang zijn afgekeurd.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:23:00 #95
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53819931
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 11:15 schreef Nashje het volgende:
Altijd dat gezeik over zachte lenzen zijn slechter dan harde lenzen . Als die dingen echt zo ongezond waren zouden ze allang zijn afgekeurd.
O net zoals sigaretten al afgekeurd zijn
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_53821762
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:23 schreef Ang3l het volgende:
En McDonalds voer

Nee, ongezond zijn ze niet, maar zachte lenzen zijn niet de meest duurzame keuze. Ik ken een stuk of 5 mensen die door zachte lenzen nooit meer lenzen mogen dragen. Over harde lenzen heb ik dat verhaal nog nooit gehoord.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_53823054
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:35 schreef Alcarin het volgende:

[..]

En McDonalds voer

Nee, ongezond zijn ze niet, maar zachte lenzen zijn niet de meest duurzame keuze. Ik ken een stuk of 5 mensen die door zachte lenzen nooit meer lenzen mogen dragen. Over harde lenzen heb ik dat verhaal nog nooit gehoord.
.
pi_53830222
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 21:30 schreef Tegan het volgende:
.
Exactly.
Dit is dan meestal wel na een jaar of 10 dragen van lenzen, en dus automatisch ook het dragen van 'oudere' lenzen. Misschien zijn ze nu wel beter. Hoewel 2 van deze 5 gevallen maar een jaartje zachte lenzen hebben gehad, en toen was het al mis.

Er zijn natuurlijk ook meer mensen die zachte lenzen dragen dan harde lenzen, dus mijn 'onderzoek' is sowieso niet helemaal betrouwbaar. Toch is het voor mij genoeg informatie om harde lenzen te dragen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_53831108
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nee, maar horeca wordt dus langzamerhand wel rookvrij. En die hele actie "roken is dodelijk" zegt wel genoeg. Heb nog nooit een doosje zachte lenzen gehad waarop stond "zachte lenzen zijn ongezond" .
pi_54084449
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:09 schreef Nashje het volgende:

[..]
-cut-
Heb nog nooit een doosje zachte lenzen gehad waarop stond "zachte lenzen zijn ongezond" .

Deze week krijg ik te horen welk soort lenzen goed is voor mij tijdens het sporten. Ben wel heel erg benieuwd naar!
  maandag 22 oktober 2007 @ 17:15:49 #101
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_54092285
Ik draag al 8 jaar harde lenzen, ben begonnen op mn 14e met lenzen omdat het verschil in sterkte te groot was tussen mn ogen, waardoor ik minder diepte ging zien.
Wat ik weet is dat harde lenzen op je ogen drijven, en zachte lenzen zuigen zich een soort van vast op je hoornvlies. Doordat harde lenzen drijven op je ogen voel je het veel beter en sneller als er een vuiltje onder je lens zit (niet fijn nee), maar daardoor kun je 'm eruit halen, schoonmaken en opnieuw inzetten. Bij zachte lenzen heb je dit niet, waardoor die vuiltjes krassen op je hoornvlies kunnen veroorzaken.
Mijn neef heeft 10 jaar zachte lenzen gedragen omdat hij helemaal in de ban was van surfen. Na die 10 jaar waren zijn ogen zodanig beschadigd dat hij uberhaupt geen lenzen meer kon dragen.
Dus ja, ik hou het liever bij harde lenzen. Ik zoek idd ook overal naar bewijs dat harde beter zijn dan zachte, maar heb het (behalve dat artikel wat hier gepost is) tot nog toe niet gevonden.
Ik draag wel zachte lenzen in de zomer als ik ga zwemmen, of als ik naar het strand ga, maar ik probeer dat zoveel mogelijk te beperken.
Behalve dat je af en toe last hebt van vuiltjes in je ogen met harde lenzen en die goed voelt, vind ik dat er verder geen nadelen zitten aan harde lenzen.
Het is trouwens ook een stuk goedkoper dan zachte lenzen. Ik doe ongeveer 4 jaar met 1 paar harde lenzen, en betaal ongeveer 100-150 euro per lens. 15 euro voor lenzenvloeistof per maand, reken maar uit.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_54135972
Ik ben vandaag naar mijn opticien geweest voor aanmeten van mijn lenzen.
Hij adviseerde mij om nachtlenzen te nemen want dat is het beste voor mijn ogen. Dus ik hoef overdag helemaal niks in te hebben of op te hebben. Maar is wel duur, 500 euro per jaar voor 1 paar lenzen incl controles.
Volgend week krijg ik ze, ben wel heel erg benieuwd hoe mijn ogen erop zal reageren! Ik weet nog niet hoe het zit met lenzenvloeistof...
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:07:33 #103
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_54139483
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:24 schreef Mar0988 het volgende:
Ik ben vandaag naar mijn opticien geweest voor aanmeten van mijn lenzen.
Hij adviseerde mij om nachtlenzen te nemen want dat is het beste voor mijn ogen. Dus ik hoef overdag helemaal niks in te hebben of op te hebben. Maar is wel duur, 500 euro per jaar voor 1 paar lenzen incl controles.
Volgend week krijg ik ze, ben wel heel erg benieuwd hoe mijn ogen erop zal reageren! Ik weet nog niet hoe het zit met lenzenvloeistof...
Ja, dat is idd ook fijn die nachtlenzen.. Helaas heb ik te slechte ogen daarvoor, anders had ik dat zeker ook gedaan
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:08:38 #104
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_54140783
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:07 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja, dat is idd ook fijn die nachtlenzen.. Helaas heb ik te slechte ogen daarvoor, anders had ik dat zeker ook gedaan
Hoe slecht is te slecht? Dan weet ik of ik maybe ook voor die nachtlenzen kan gaan...
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:48:26 #105
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_54145006
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:08 schreef Treveo het volgende:

[..]

Hoe slecht is te slecht? Dan weet ik of ik maybe ook voor die nachtlenzen kan gaan...
Tis al een tijd geleden dat ik daarnaar gevraagd heb, maar volgensmij kon dat maar tot een sterkte van -4. En aangezien ik behoorlijk blind ben met mijn -4 en meer dan -6..
pi_54380227
Nachtlenzen werken naar behoren, ik heb ze al 3 nachten in... Met iedere nacht dat erop volgt zie ik de dag daarna langer scherp. Dat moet ik 3 weken doen... Zodat de nachtlens zijn werk kan doen... Ik ben wel heel erg tevreden met nachtlenzen!
pi_54380386
Dus als ik het goed begrijp kun je dus s' nachts die lenzen in doen, s' morgens uit doen, en dan de hele dag zonder bril of lenzen scherp zien??

Hoe moet dit werken dan? Je hersens voor de gek houden ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door Loontjah op 05-11-2007 14:51:12 ]
Sappig !!
  maandag 5 november 2007 @ 14:37:56 #108
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_54380515
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:32 schreef Loontjah het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kun je dus s' nachts die lenzen in doen, s' morgens in doen, en dan de hele dag zonder bril of lenzen scherp zien??

Hoe moet dit werken dan? Je hersens voor de gek houden ofzo?
's Morgens uit doen ... ja... volgens mij zorgen de nachtlenzen ervoor dat je een soort laagje op je ogen krijgt waardoor je gewoon scherp kan zien =)
pi_54380604
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:37 schreef Treveo het volgende:

[..]

's Morgens uit doen ... ja... volgens mij zorgen de nachtlenzen ervoor dat je een soort laagje op je ogen krijgt waardoor je gewoon scherp kan zien =)
Nou, nachtlenzen zorgen NIET voor een laagje op hoornvlies, maar zorgt dat de hoornvlies gladgestreken wordt...
  maandag 5 november 2007 @ 14:54:01 #110
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_54380835
ik heb zachte lenzen die je weg gooit na een dag. Echt ideaal geen gekloot met schoonmaken enzo. En als je een keer niet thuis slaapt is het ook handig dat je gewoon weg kan gooien. En als je een keer last van je lenzen hebt. (heb ik heel af en toe) Als je ergens bent kun je gewoon uit doen en weg gooien

Ik wil wel een keer maandlenzen (die je in kan houden) proberen lijkt me helemaal ideaal.
pi_54380983
Ik heb al een half jaartje zachte lenzen, en heb al 2 x lichte oogontsteking gehad ( was er eigenlijk maar 1, maar was 1e keer niet goed genezen). Ik merk s' avonds dat ik last krijg van de droogte, vooral als ik tv wil kijken. Dan moet ik vaker knipperen of met mijn ogen rollen.

Verder vind ik het echt superideaal. Zou niet meer zonder kunnen.
Sappig !!
pi_54381355
Heb nu twee jaar harde lenzen. De opticien adviseerde mij die toen geloof ik omdat ze meer zuurstof doorlaten en dat beter was voor mijn ogen, maar precies weten doe ik het niet meer. Heb er nooit echt grote problemen mee gehad, soms wel eens een stofje ertussen wat wel irritant is. Het schoonmaken 's avonds is trouwens ook minder .
pi_54561752
Bij mis is het schoonmaken 's ochtends ook minder... Nachtlenzen zijn mij goed bevallen tot nu toe. Ik kan per dag steeds langer scherp zien. En ik heb geen moeite met indoen en uitdoen. Gaat echt makkelijk... Mijn opticien adviseerde mij nachtlenzen omdat ik veel adertjes heb rondom mijn iris en dat kan nadelig zijn als ik daglenzen ga dragen, dan krijgen mijn ogen niet voldoende zuurstof. Daarom heb ik dus nachtlenzen gekregen. Zodat mijn ogen overdag toch voldoende zuurstof krijgen.
pi_55387869
Even een harde schop.

Een vraag voor de mensen die naast hun harde lenzen nog zachte lenzen dragen, toen jullie je ogen lieten opmeten voor zachte lenzen, moest je toen een paar dagen je harde lenzen uit laten?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_55392772
Nee maar ik draag alleen zo nu en dan daglenzen. heb gewoon met de opticien overlegd welke sterke dat moest zijn.

Voor het opmeten van een bril ken ik dat verhaal wel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55392913
In september wilde ik ze al en nu sinds twee weken heb ik ook daglenzen en het bevalt uitermate goed

heerlijk elke dag verse lenzen in, geen getrut meer met lenzenvloeistof enzo... prima dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55394291
Ik heb nog naar Pearl gebeld maar die namen niet op. Morgen nieuwe poging.

Punt is namelijk dat mijn lenzen mijn ogen best erg vervormen. Om een goed beeld te krijgen van wat mijn sterkte en echte oogbolling is moet ik mijn bril best lang dragen. En als ze dat niet goed meten dan kan ik na een tijd niet meer goed zien. Ik twee brillen waarvan ik er eentje alleen op kan als ik mijn lenzen net uit heb, na een paar dagen zie ik daar niet meer goed mee.

Aan de andere kant wil ik die zachte lenzen alleen voor de komende vakantie (2 weken Cuba).
Morgen meer
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 19 december 2007 @ 18:39:41 #118
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_55394344
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:29 schreef Syrena het volgende:
Even een harde schop.

Een vraag voor de mensen die naast hun harde lenzen nog zachte lenzen dragen, toen jullie je ogen lieten opmeten voor zachte lenzen, moest je toen een paar dagen je harde lenzen uit laten?
Ja, 1x moest ik ze wel inhouden en 1x moest ik ze uitlaten en de zachte lenzen de hele dag inhouden daarmee kijken ze of er verschil zit, want harde lenzen kunnen je ogen wat omvormen. Is normaal.
pi_55394451
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:39 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja, 1x moest ik ze wel inhouden en 1x moest ik ze uitlaten en de zachte lenzen de hele dag inhouden daarmee kijken ze of er verschil zit, want harde lenzen kunnen je ogen wat omvormen. Is normaal.
Ik kan ze zo wel zeggen dat er enorm verschil in zit Toen ik mijn nieuwe bril ging halen zag ik geen reet omdat ik net mijn lenzen uit had hahahaha. Moest me aan mijn moeder vasthouden.

Ik heb in elk geval een coupon voor 5 gratis setjes daglenzen (downloaden op hun site). Ik wil ze in NL wel eerst proberen, ik heb ooit eens een proefsetje gehad, niet aangemeten trouwens, en die zaten na 15 min helemaal vol eiwit. Ik zag echt niks meer. En toen heb ik er nog eens 15 min. over gedaan om ze uit mijn oog te prutsen Zweten man
  donderdag 20 december 2007 @ 17:26:49 #120
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_55420946
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:43 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik kan ze zo wel zeggen dat er enorm verschil in zit Toen ik mijn nieuwe bril ging halen zag ik geen reet omdat ik net mijn lenzen uit had hahahaha. Moest me aan mijn moeder vasthouden.

Ik heb in elk geval een coupon voor 5 gratis setjes daglenzen (downloaden op hun site). Ik wil ze in NL wel eerst proberen, ik heb ooit eens een proefsetje gehad, niet aangemeten trouwens, en die zaten na 15 min helemaal vol eiwit. Ik zag echt niks meer. En toen heb ik er nog eens 15 min. over gedaan om ze uit mijn oog te prutsen Zweten man
Dat is dus blijkbaar heel persoonlijk, bij mij zat er namelijk geen verschil in! Al ben ik ook blind zonder bril / lenzen
Oehhh. Ja idd, zorg wel dat je goeie lenzen hebt, je hebt maar 1 paar ogen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')