Oh, dat valt wel mee dan. Ik betaal ¤110,- voor zes maanden maandlenzen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:12 schreef kookie_monster het volgende:
ouders, geloof iets van 90 euro voor 4 maanden
Harde lenzen bijna dagelijks, soms zelfs meerdere malen per dag, vooral buiten met droog winderig weer is het K.quote:Op maandag 10 september 2007 14:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Aan de harde lensdragers: hoe frequent hebben jullie last van vuiltjes (en dus irritaties) die onder de lens komen?
en met harde lenzen kun je zo 7 jaar doen.... zachte lenzen dus een stuk duurder in principequote:Op maandag 10 september 2007 17:18 schreef ppi het volgende:
[..]
Harde lenzen waren ongeveer 90 euro per stuk.
Hans zijn zachte maandlenzen incl vloeistof ruim 50 euro voor een half jaar.
Klopt, deed jaren en jaren met mijn harde lenzen.quote:Op maandag 10 september 2007 17:22 schreef Apotheose het volgende:
[..]
en met harde lenzen kun je zo 7 jaar doen.... zachte lenzen dus een stuk duurder in principe![]()
Eigenlijk alleen als ik fiets in de lente/zomer. Of bij stoffige werkzaamheden, schuren oid. In het eerste geval helpt een zonnebril, en in het tweede geval een stofbrilquote:Op maandag 10 september 2007 14:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Aan de harde lensdragers: hoe frequent hebben jullie last van vuiltjes (en dus irritaties) die onder de lens komen?
Dat lijkt me onwijs lastig als je niet dicht bij huis bent e.d. Of erger nog: als je in de trein zit of een presentatie houdt. Opeens een vuiltje in je oog wat veel pijn doet.quote:Op maandag 10 september 2007 18:54 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen als ik fiets in de lente/zomer. Of bij stoffige werkzaamheden, schuren oid. In het eerste geval helpt een zonnebril, en in het tweede geval een stofbril![]()
Ik heb het 1 keer gehad toen ik aan het lessen was.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:25 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dat lijkt me onwijs lastig als je niet dicht bij huis bent e.d. Of erger nog: als je in de trein zit of een presentatie houdt. Opeens een vuiltje in je oog wat veel pijn doet.
Of is dat niet het geval bij harde lens dragers?
Ik doe er nog geen 30 seconden over.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nu 3 jaar harde lenzen en tussendoor zachte lenzen geprobeerd.
Qua comfort zitten zachte lenzen iets beter, maar het uitdoen gaat bij mij niet zo soepeltjes.
Harde lenzen pak je zo vast bij zachte lenzen moet ik eerst een paar minuten zitten graaien.
Ik heb ook eigenlijk altijd het gevoel dat die zachte lenzen zo bij het minste of geringste kunnen scheuren.
Nou, zo veel pijn doet het ook weer niet. Ik heb het in de trein wel eens gehad, maar dat is niet zo'n ramp. Meestal is het na even knipperen wel weer weg. In extreme gevallen (als er een haartje onder zit oid) haal ik de lens uit mijn oog en kan ik zo met mijn vinger het vuiltje eraf halen en dan de lens weer inzettenquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:25 schreef Vassili_Z het volgende:
Dat lijkt me onwijs lastig als je niet dicht bij huis bent e.d. Of erger nog: als je in de trein zit of een presentatie houdt. Opeens een vuiltje in je oog wat veel pijn doet.
Of is dat niet het geval bij harde lens dragers?
Same met zachte lenzen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:04 schreef Nesle het volgende:
Ik heb mijn harde lenzen binnen 5 sec in. Dan niet het schoonmaken erbij gerekend. Dus als ik ze schoon heb ik floep ik ze binnen 5 seconden erin. Zonder of met spiegel.
Dat zou ik maar niet doenquote:Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef arnold-d het volgende:
met zachte lenzen kan je ook nog slapen,..![]()
Dat is heel gevaarlijk. Je oog ontwikkelt dan vaatingroei om het zuurstoftekort te compenseren, dit betekent rode adertjes in je oogwit. Als dit door ontwikkelt dan komen de bloedvaatjes in het hoornvlies en heb je onherstelbare schade in je zicht.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:28 schreef arnold-d het volgende:
ik heb normale lenzen, met een goede luchtdoorlating zooi..
doe het nu wel een tijdje, het is slecht, maar ik heb er geen last van..
wel droge lenzen in de ochtend, maar 5x wipperen en het is over.
Exel lenzen. Maar dan kom je uit bij de harde lenzen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:38 schreef rsmits het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb altijd 1/2 jaar lenzen gehad van hans anders. Die zjin nu uit het assortiment.
Ik ben nu overgestapt op maandlenzen, maar de kwaliteit lijkt wel een stuk minder dan de lenzen die ik had.
Wat zijn nu ECHT goeie lenzen. prijs maakt niet uit, of waar kan ik terecht ? (Omgeving Den Haag)
Groet.. Richard
Ik heb al ruim vijf jaar zachte lenzen en heb ze zo af en toe ook aan tijdens het slapen (als ik in slaap val als ik in bed tv kijk of als ik ergens blijf slapen zonder dat ik dat vantevoren wist ofzo) en ik heb nergens last van!quote:Op woensdag 12 september 2007 14:09 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat zou ik maar niet doen![]()
Tenzij je de speciale versie hebt natuurlijk.
Met harde lenzen kun je ook slapen, maar dan heb je daarna wel een beetje droge ogen![]()
En dat wordt ook niet aangeraden
Ik heb ook gehoord dat harde beter zijn dan zachte. Maar goed.quote:Op maandag 24 september 2007 18:33 schreef lincelot het volgende:
zachte lenzen zijn niet ongezond voor je ogen
Kijk daar zit ik dus ook aan te denken om daglenzen te nemen...quote:Op zondag 16 september 2007 19:58 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb (zachte) daglenzen. Heerlijk is dat om die krengen gewoon 's avonds uit te doen en weg te gooien. Geen gepruts, geen gedoe. Bovendien, mocht je eens een lens kwijtraken... boeiend, heb nog een doos vol!
Je kunt harde lenzen nemen, en zachte lenzen met sporten. Doen best veel mensen, zodat je na het sporten die lenzen gewoon wegpleurt.quote:Op maandag 24 september 2007 19:48 schreef Mar0988 het volgende:
Ik overweeg ook om lenzen te nemen voor het sporten. Ik vraag me af of harde lenzen wel goed zijn... Want ik krijg nogal wel eens soms zand over mij heen, ik hockey dus op een kunstgrasveld. Hebben jullie tips?
Ik draag het liefst bril als ik niet sport en het liefst lenzen als ik wel sport. I.v.m. regen en gezichtsveld vind ik dat mijn bril mij daarin belemmert om 100% te kunnen gaan. Toch vraag ik wel even aan mijn opticien welk optie het best is voor mij, hard of zacht en 1daagse lenzen of meerdaagse lenzen. Of niksquote:Op maandag 24 september 2007 20:58 schreef Nesle het volgende:
[..]
Je kunt harde lenzen nemen, en zachte lenzen met sporten. Doen best veel mensen, zodat je na het sporten die lenzen gewoon wegpleurt.
Maar als je ze alleen voor het sporten neemt, zou ik denk ik zachte nemen. Ik heb harde maar ik sport altijd in binnen (volleybal).
ja, lees het artikel nou maar.quote:Op maandag 24 september 2007 18:33 schreef lincelot het volgende:
zachte lenzen zijn niet ongezond voor je ogen
www.lensexpress.nlquote:Op maandag 24 september 2007 19:03 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Kijk daar zit ik dus ook aan te denken om daglenzen te nemen...
mag ik vragen wat jij kwijt bent per half jaar en bij welke opticien?![]()
O net zoals sigaretten al afgekeurd zijnquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:15 schreef Nashje het volgende:
Altijd dat gezeik over zachte lenzen zijn slechter dan harde lenzen. Als die dingen echt zo ongezond waren zouden ze allang zijn afgekeurd.
En McDonalds voerquote:
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:35 schreef Alcarin het volgende:
[..]
En McDonalds voer![]()
Nee, ongezond zijn ze niet, maar zachte lenzen zijn niet de meest duurzame keuze. Ik ken een stuk of 5 mensen die door zachte lenzen nooit meer lenzen mogen dragen. Over harde lenzen heb ik dat verhaal nog nooit gehoord.
Exactly.quote:
Nee, maar horeca wordt dus langzamerhand wel rookvrij. En die hele actie "roken is dodelijk" zegt wel genoeg. Heb nog nooit een doosje zachte lenzen gehad waarop stond "zachte lenzen zijn ongezond"quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O net zoals sigaretten al afgekeurd zijn
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:09 schreef Nashje het volgende:
[..]
-cut-
Heb nog nooit een doosje zachte lenzen gehad waarop stond "zachte lenzen zijn ongezond".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |