abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53186995
Ik heb extra zuurstofdoorlatende lenzen bij pearle, zachte maandlenzen. Bevallen mij erg goed.
Geen referral hier.
  zondag 16 september 2007 @ 19:58:07 #77
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53226481
Ik heb (zachte) daglenzen. Heerlijk is dat om die krengen gewoon 's avonds uit te doen en weg te gooien. Geen gepruts, geen gedoe. Bovendien, mocht je eens een lens kwijtraken... boeiend, heb nog een doos vol!

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_53227080
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:09 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat zou ik maar niet doen
Tenzij je de speciale versie hebt natuurlijk.

Met harde lenzen kun je ook slapen, maar dan heb je daarna wel een beetje droge ogen
En dat wordt ook niet aangeraden
Ik heb al ruim vijf jaar zachte lenzen en heb ze zo af en toe ook aan tijdens het slapen (als ik in slaap val als ik in bed tv kijk of als ik ergens blijf slapen zonder dat ik dat vantevoren wist ofzo) en ik heb nergens last van!
pi_53255190
Toen ik de eerste twee jaar nergens last van had (zachte lenzen) totdat ik te lui werd om ze schoon te maken vroeg ik om een zelf reinigend (met een tabletje wat de vloeistof neutraliseerde (aangezien het best agressief was) spul, ze waren brand schoon en nergens last van totdat m'n ogen er zwaar van zijn gaan ontsteken waardoor ik elke dag een paar maanden last had van met slaap dichtgeplakte ogen in de ochtend. Dat waren half jaar lenzen trouwens.
Ik draag sinds ongeveer 2.5 jaar maandlenzen met andere "zelf reinigende" lenzen vloeistof en dat bevalt me prima.
"It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world." - Chaos Theory
  maandag 24 september 2007 @ 18:29:56 #80
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_53438330
Waarom zachte lenzen zo ongezond zijn voor je ogen:

http://www.bartmeijervanp(...)urstofdoorlatend.htm
Era Vulgaris
pi_53438445
zachte lenzen zijn niet ongezond voor je ogen
The world doesn't just disappear when you close your eyes, does it?
  maandag 24 september 2007 @ 18:38:50 #82
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53438573
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:33 schreef lincelot het volgende:
Ik heb ook gehoord dat harde beter zijn dan zachte. Maar goed.

Ik ben van half jaar, naar maand, naar dag moeten gaan. Maar dat had (denk ik) niets met hard/zacht te maken. Meer omdat in mijn tranen te veel eiwitten zitten die zich dan hechten aan de lens. En dan raken je oogleden heel erg geirriteerd op den duur. En daglenzen zijn iedere dag zuiver.

Edit: O verrek, dat staat ook in dat artikel

Een ander probleem bij zachte lenzen is dat er snel eiwitten en dergelijke op neer slaan. Die vervuiling veroorzaakt irritatie en ontstekingen van het oog. Jan Kok schat het aantal complicaties bij zachte lenzen zeker vijf keer zo hoog als bij harde lenzen. Als zachte lenzen continu gedragen worden, zijn er zelfs tien keer zo veel complicaties.
L'Amour menaçant:
pi_53439299
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:58 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb (zachte) daglenzen. Heerlijk is dat om die krengen gewoon 's avonds uit te doen en weg te gooien. Geen gepruts, geen gedoe. Bovendien, mocht je eens een lens kwijtraken... boeiend, heb nog een doos vol!

Kijk daar zit ik dus ook aan te denken om daglenzen te nemen...

mag ik vragen wat jij kwijt bent per half jaar en bij welke opticien?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_53440857
Ik overweeg ook om lenzen te nemen voor het sporten. Ik vraag me af of harde lenzen wel goed zijn... Want ik krijg nogal wel eens soms zand over mij heen, ik hockey dus op een kunstgrasveld. Hebben jullie tips?
  maandag 24 september 2007 @ 20:22:32 #85
167856 Toempf
Internetheld
pi_53441888
Pff, vandaag was het weer een drama met mijn (zachte) lenzen. Heel vaak van die momenten gehad dat ik alles enorm wazig zag, daar heb ik het afgelopen halfjaar wel vaker last van ineens, maar nog nooit zo erg als vandaag. En wat een timing ook, morgen heb ik mijn eerste rijles, dus ik hoop dat het dan wat beter gaat.

Ik zal voor de zekerheid een nieuw setje lenzen indoen morgen, heb deze al vanaf het begin van de maand in, dus het kan ook door het vuil en eiwit komen. Mijn bril opdoen is ook geen optie, want die heeft minder sterke glazen dan dat ik nu heb.
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_53443221
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:48 schreef Mar0988 het volgende:
Ik overweeg ook om lenzen te nemen voor het sporten. Ik vraag me af of harde lenzen wel goed zijn... Want ik krijg nogal wel eens soms zand over mij heen, ik hockey dus op een kunstgrasveld. Hebben jullie tips?
Je kunt harde lenzen nemen, en zachte lenzen met sporten. Doen best veel mensen, zodat je na het sporten die lenzen gewoon wegpleurt.

Maar als je ze alleen voor het sporten neemt, zou ik denk ik zachte nemen. Ik heb harde maar ik sport altijd in binnen (volleybal).
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_53446513
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:58 schreef Nesle het volgende:

[..]

Je kunt harde lenzen nemen, en zachte lenzen met sporten. Doen best veel mensen, zodat je na het sporten die lenzen gewoon wegpleurt.

Maar als je ze alleen voor het sporten neemt, zou ik denk ik zachte nemen. Ik heb harde maar ik sport altijd in binnen (volleybal).
Ik draag het liefst bril als ik niet sport en het liefst lenzen als ik wel sport. I.v.m. regen en gezichtsveld vind ik dat mijn bril mij daarin belemmert om 100% te kunnen gaan. Toch vraag ik wel even aan mijn opticien welk optie het best is voor mij, hard of zacht en 1daagse lenzen of meerdaagse lenzen. Of niks
pi_53447145
ik zou lekker voor de daglenzen gaan. Die gooi je weg na gebruik dus geen gedonder met schoonmaken in discutabele kleedkamers.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53452309
Ik heb anderhalf jaar daglenzen gehad maar kan daar niet meer tegen.
Ik hoef ze maar een uurtje in te hebben en dan beginnen mijn ogen te ontsteken.
Door het dragen van (zachte) lenzen, in combinatie met littekens in mijn ogen, werken mijn hoornvliezen niet meer. Dat wil zeggen dat ze bacterien niet meer voldoende onschadelijk maken.
Gewone lenzen sluiten je oog af waardoor die bacterien lekker in het traanvocht tot een kolonie kunnen uitgroeien.

Nu heb ik siliconen hydrogel lenzen, en dat gaat prima.
De lens drijft niet op je oogvocht maar ligt rechtstreeks op je oog, waardoor er geen bacterie-kweekvijvertje ontstaat.
Bijkomend voordeel is dat het materiaal te glad is voor eiwitten om aan te hechten.
Nog een voordeel is dat mijn zorgverzekering deze lenzen graag volledig wil vergoeden, ipv Euro 60,00 1x per twee jaar.
pi_53454594
ik heb zachte maandlenzen, het nadeel is dat ik er soms mee ga slapen omdat ik gewoon niet meer in de gaten heb dat ik ze in heb.

kan ook een voordeel zijn
  vrijdag 28 september 2007 @ 19:28:51 #91
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_53551719
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:33 schreef lincelot het volgende:
ja, lees het artikel nou maar.
Era Vulgaris
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:13:40 #92
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53552937
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:03 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Kijk daar zit ik dus ook aan te denken om daglenzen te nemen...

mag ik vragen wat jij kwijt bent per half jaar en bij welke opticien?

www.lensexpress.nl

Ik heb de Focus Dailies all day comfort.

Zijn dezelfde lenzen als bij de opticien, maar dan goedkoper.
Bovendien duurt het vaak maar een dag, hooguit 2, voordat je ze binnen hebt.
Doe het al 3 jaar zo en heb er nog nooit poblemen mee gehad.
L'Amour menaçant:
pi_53783033
Heb nu eindelijk afspraak gemaakt met mn opticien... Eind okt moet ik naar hem toe om lenzen aan te meten.
Dat werd tijd!!!
pi_53809315
Altijd dat gezeik over zachte lenzen zijn slechter dan harde lenzen . Als die dingen echt zo ongezond waren zouden ze allang zijn afgekeurd.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:23:00 #95
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53819931
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 11:15 schreef Nashje het volgende:
Altijd dat gezeik over zachte lenzen zijn slechter dan harde lenzen . Als die dingen echt zo ongezond waren zouden ze allang zijn afgekeurd.
O net zoals sigaretten al afgekeurd zijn
L'Amour menaçant:
pi_53821762
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:23 schreef Ang3l het volgende:
En McDonalds voer

Nee, ongezond zijn ze niet, maar zachte lenzen zijn niet de meest duurzame keuze. Ik ken een stuk of 5 mensen die door zachte lenzen nooit meer lenzen mogen dragen. Over harde lenzen heb ik dat verhaal nog nooit gehoord.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_53823054
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:35 schreef Alcarin het volgende:

[..]

En McDonalds voer

Nee, ongezond zijn ze niet, maar zachte lenzen zijn niet de meest duurzame keuze. Ik ken een stuk of 5 mensen die door zachte lenzen nooit meer lenzen mogen dragen. Over harde lenzen heb ik dat verhaal nog nooit gehoord.
.
pi_53830222
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 21:30 schreef Tegan het volgende:
.
Exactly.
Dit is dan meestal wel na een jaar of 10 dragen van lenzen, en dus automatisch ook het dragen van 'oudere' lenzen. Misschien zijn ze nu wel beter. Hoewel 2 van deze 5 gevallen maar een jaartje zachte lenzen hebben gehad, en toen was het al mis.

Er zijn natuurlijk ook meer mensen die zachte lenzen dragen dan harde lenzen, dus mijn 'onderzoek' is sowieso niet helemaal betrouwbaar. Toch is het voor mij genoeg informatie om harde lenzen te dragen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_53831108
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nee, maar horeca wordt dus langzamerhand wel rookvrij. En die hele actie "roken is dodelijk" zegt wel genoeg. Heb nog nooit een doosje zachte lenzen gehad waarop stond "zachte lenzen zijn ongezond" .
pi_54084449
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:09 schreef Nashje het volgende:

[..]
-cut-
Heb nog nooit een doosje zachte lenzen gehad waarop stond "zachte lenzen zijn ongezond" .

Deze week krijg ik te horen welk soort lenzen goed is voor mij tijdens het sporten. Ben wel heel erg benieuwd naar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')