abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27111444
Ik heb ook wel vrouwelijke vriendinnen, maar die zijn ontstaan na elkaar lang te kennen, nooit via een date. En wat jij nu niet meer daten noemt Joey, was wel de aanleiding van deze discussie.

En Metro...die geld vraag slaat nergens op in dit topic hup naar WGR jij.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:44:01 #102
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27111487
Ik heb ook een boel vrouwelijke vriendinnen, gewoon omdat ik me bij vrouwen vaak beter op mn gemak voel dan bij mannen. Ik hoef niet te bewijzen dat ik beter ben. Dat weten ze zelf wel. .
For great justice!
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:45:07 #103
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27111517
Ik heb de laatste maanden nogal moeite de eindjes aan elkaar te knopen.
Haal steeds het einde van de maand net... of niet. Maar dat komt vooral door mijn slechte financiële organisatie. Ik hou niets bij en afgelopen maand kwam het zelfs zover dat ik niet meer kon pinnen bij de AH.

Met z'n tweetjes kun je nog op elkaar terugvallen als de een eventjes krap zit. Zo deed ik het tenminste in mijn vorige relaties. Had hij even niets, dan betaalde ik en vice versa.

Vorige maand moest ik zelfs even geld van mijn zus lenen en stopte mijn moeder (die slechts een bijstanduitkering heeft) me nog wat geld toe. Dan voel je je best lullig, op je 36ste .
Maar heb deze week een afspraak met de accountant van mijn werk om mijn financiën goed in kaart te brengen. Voorbij met die struisvogelpolitiek. En gelukkig krijg ik eind juni én vakantiegeld en een factuur uitbetaald en zijn er weer wat andere opdrachten lopende.
Heb maar besloten dit jaar de vakantie even over te slaan, anders blijf ik achter de feiten aanhobbelen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27111642
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:45 schreef Copycat het volgende:
Haal steeds het einde van de maand net... of niet. Maar dat komt vooral door mijn slechte financiële organisatie.
wow, dat had ik niet in je gezien, Cc, hoe komt het pas dat het de laatste maanden is ? grote uitgaven gedaan ?

ik zou met mijn loon alleen echt wel mijn boontjes kunnen doppen en dan nog een goede spaarpot aanleggen. Ik ben dan ook wel uitermate gierig van aard
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_27111651
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:39 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Wat versta je onder daten dan??? Kijk onder echt daten versta ik dat je beide weet dat je mekaar wel ziet zitten... Wat drinken, hapje eten, bioscoopje pakken met een meisje noem ik niet meteen daten.
Die vrouwelijke vrienden heb je toch ook moeten leren kennen, of wilde je ze allemaal neuken en lukte t niet?
Maja misschien ben ik raar... Ik vind het gewoon leuk om vrouwelijke vrienden te hebben. En ookal zijn er een paar echt heel erg lekker hoef ik ze helemaal niet te neuken...
Die vrouwelijke vrienden ken ik van school of het zijn vriendinnen van exen van me. Zitten ook zeker een paar kunstwerken tussen.. En inderdaad ik hoef er ook niks mee te doen.

Ik versta het zelfde onder daten als jij. Dus begrijp je dat als ik een date heb gehad en een meid komt daarna aan met: Goh ik voel zoveel vriendschap voor je... Dat ik dan zoiets heb van: Vrienden heb ik zat, danku en tot ziens.
pi_27111698
Het is niet leuk dat jullie nauwelijks rondkomen...maar wat heeft dat met het single bestaan te maken? Elk onderwerp dat mij - als single - interesseert ga ik toch niet spuien hier?
pi_27111737
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:51 schreef WeirdMicky het volgende:
Het is niet leuk dat jullie nauwelijks rondkomen...maar wat heeft dat met het single bestaan te maken? Elk onderwerp dat mij - als single - interesseert ga ik toch niet spuien hier?
ik vind het echt wel een single-onderwerp. alleen rondkomen is wel iets anders dan met twee. Je moet alleen een huis huren/kopen. Alleen een auto kopen ... enz
pi_27111761
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:51 schreef WeirdMicky het volgende:
Het gaat erom dat je samen misschien makkelijker rond kan komen.. En prettiger kunt wonen omdat je het inkomen kunt samenvoegen.. Lijkt me wel passend hier.
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:53:22 #109
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27111765
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:52 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik vind het echt wel een single-onderwerp. alleen rondkomen is wel iets anders dan met twee. Je moet alleen een huis huren/kopen. Alleen een auto kopen ... enz
Het vinden van woonruimte is als single ook een heel stuk moeilijker dan als stel. De woningmarkt is er gewoon niet op ingericht.
For great justice!
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:54:13 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27111784
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:49 schreef petitlapin het volgende:
wow, dat had ik niet in je gezien, Cc, hoe komt het pas dat het de laatste maanden is ? grote uitgaven gedaan ?
Een auto die nogal wat dure kuren vertoonde... een reisje naar NY waar ik toch meer heb uitgegeven dan gedacht... een periode wat minder freelanceopdrachten gekregen (die normaliter een keer of zes per jaar toch een aardig maandsalaris extra opleverden), interen, geen zicht hebben.
Self inflicted dus vooral.
Komt allemaal wel weer goed, hoor. Ben het ook van mezelf gewend en ga er nu eindelijk eens wat constructiefs aan doen.
En sparen heb ik nooit gekund, als ik geld heb moet het rollen...
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:55:06 #111
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27111817
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:53 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Het vinden van woonruimte is als single ook een heel stuk moeilijker dan als stel. De woningmarkt is er gewoon niet op ingericht.
Daar loop ik dus ook tegenaan, en wat CC zegt kan ik me ook iets bij voorstellen als je alleen woont.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:58:57 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27111945
Dat probleem is niet zoeer te wijten aan het single zijn, maar aan de huidige economie en idiote huizenprijzen. Tot zo'n 25 jaar geleden kocht een stel altijd op 1 salaris (dat van de man) een huis.
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:59:08 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27111952
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:55 schreef Metro2005 het volgende:

Daar loop ik dus ook tegenaan, en wat CC zegt kan ik me ook iets bij voorstellen als je alleen woont.
Het is gewoon wel een prettige gedachte te weten dat je een vangnet hebt. En in mijn vriendenkring ben ik ook niet de enige single die hier tegenaan loopt. Ik voel me altijd enorm bezwaard om bij familie aan te kloppen voor een leninkje, en meestal haal ik het ook net. Maar soms verlang ik wel terug naar de periodes dat ik samenwoonde en ook alle kosten samen kon delen.
Dus misschien toch maar voor die copywriter gaan .
pi_27111953
Ow, is het met zn 2-en makkelijker rondkomen dan in je eentje? Heb je dan gedeelde kosten?
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:59:49 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27111975
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:59 schreef WeirdMicky het volgende:
Ow, is het met zn 2-en makkelijker rondkomen dan in je eentje? Heb je dan gedeelde kosten?
Wat dacht je van de vaste lasten bijvoorbeeld...
pi_27112018
quote:
Boodschappen doe je makkelijker voor 2 personen dan voor 1... (klein voorbeeldje)
pi_27112058
quote:
wat is nu eigenlijk je probleem ? Interesseert het je nog niet ? ga je heel je leven bij mammie en pappie blijven wonen of zo ?
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:02:32 #118
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27112068
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:00 schreef TGT het volgende:

[..]

Boodschappen doe je makkelijker voor 2 personen dan voor 1... (klein voorbeeldje)
Dan ben ik blij dat ik nog een huisgenoot heb waarmee ik dat kan delen, alhoewel die samenlevingsvorm ook niet echt ideaal is.
For great justice!
pi_27112108
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:45 schreef Copycat het volgende:
Haal steeds het einde van de maand net... of niet. Maar dat komt vooral door mijn slechte financiële organisatie. Ik hou niets bij en afgelopen maand kwam het zelfs zover dat ik niet meer kon pinnen bij de AH.

Met z'n tweetjes kun je nog op elkaar terugvallen als de een eventjes krap zit. Zo deed ik het tenminste in mijn vorige relaties. Had hij even niets, dan betaalde ik en vice versa.

Vorige maand moest ik zelfs even geld van mijn zus lenen en stopte mijn moeder (die slechts een bijstanduitkering heeft) me nog wat geld toe. Dan voel je je best lullig, op je 36ste .
Maar heb deze week een afspraak met de accountant van mijn werk om mijn financiën goed in kaart te brengen. Voorbij met die struisvogelpolitiek. En gelukkig krijg ik eind juni én vakantiegeld en een factuur uitbetaald en zijn er weer wat andere opdrachten lopende.
Heb maar besloten dit jaar de vakantie even over te slaan, anders blijf ik achter de feiten aanhobbelen.
Ik heb al jaren een boekhouding

Dat m/v vriendschappen niet werken ligt aan de man.
pi_27112109
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:02 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Dan ben ik blij dat ik nog een huisgenoot heb waarmee ik dat kan delen, alhoewel die samenlevingsvorm ook niet echt ideaal is.
Pff je moest eens weten hoeveel bedorven voedsel ik wegpleur. En alles in kleine porties kopen is ook weer duur.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:04:26 #121
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27112117
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:00 schreef TGT het volgende:

[..]

Niet mee eens, als ik een vriend heb geef ik veel en veel meer uit aan boodschappen.
En als je samenwoont krijg je een hogere gemeentebelastingaanslag, zijn je stroom-en gaskosten hoger, etc. Staat natuurlijk wel tegenover dat je de huur/hypotheeksom kan splitten, en dingen als internet en telefoon.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:12:36 #122
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_27112370
Alleen rondkomen is lastig, heb hetzelfde ''krap einde van de maand'' probleem, met dank aan de euro (vooral!!) en de Gemeentebelastingen...

Trouwens, zijn alle singles in deze topic op zoek ?

Ik nml. niet, voor mijn part blijf ik de rest van mijn leven single, heerlijk die vrijheid !!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_27112413
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:04 schreef Aventura het volgende:

[..]

Niet mee eens, als ik een vriend heb geef ik veel en veel meer uit aan boodschappen.
En als je samenwoont krijg je een hogere gemeentebelastingaanslag, zijn je stroom-en gaskosten hoger, etc. Staat natuurlijk wel tegenover dat je de huur/hypotheeksom kan splitten, en dingen als internet en telefoon.
Ja en lees het nu nog maar ff terug.. Huur/hypotheek splits je. Stroom/gas gem. bel. gaat omhoog. Maar er is een dubbel inkomen. Dus je bent de helft van de woonlasten kwijt en nog steeds evenveel aan verbruik en belasting (je eigen deel).
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:15:55 #124
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27112483
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:04 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik wou al zeggen, je bent wel iets meer kwijt dan in je eentje maar daar staat wel weer een volledig salaris tegenover die dat ruimschoots compenseert
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:16:19 #125
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27112502
Wat ik trouwens wel heerlijk vind aan het single zijn is de vrijheid om te gaan en staan waar ik wil zonder verantwoording aan iemand af te hoeven leggen. Heerlijk! Ook nu met solliciteren, ik kan gaan wonen waar ik wil zonder er ruzie over te hoeven maken met iemand.
For great justice!
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:20:56 #126
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27112645
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:16 schreef QyRoZ het volgende:
Wat ik trouwens wel heerlijk vind aan het single zijn is de vrijheid om te gaan en staan waar ik wil zonder verantwoording aan iemand af te hoeven leggen. Heerlijk! Ook nu met solliciteren, ik kan gaan wonen waar ik wil zonder er ruzie over te hoeven maken met iemand.
en je kan alles inrichten zoals jij dat wilt
Het heeft wel voordelen, ik ga denk ik toch ook alleen wonen. Ga voorlopig nog niet samenwonen en wil ook niet eeuwig thuiswonen.
pi_27112653
quote:
Ja dat is natuurlijk ook fijn. Ik vind het vooral prettig dat ik nu geen gezeik meer aan mn kop krijg als ik een keertje niet bel oid. Dat ik niet meer hoef te verantwoorden waarom ik geen zin heb om haar te zien. Dat soort dingen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:21:15 #128
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27112655
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:12 schreef PBateman1978 het volgende:
Trouwens, zijn alle singles in deze topic op zoek ?
Nee, ik ben niet echt op zoek. Ik ben over het algemeen best tevreden met mijn single-schap, ook omdat ik wel weet dat het niet eeuwigdurend is en ik ook de andere kant van de medaille te uit en te na ken.
Als er weer iemand op mijn pad komt waar ik volledig voor val, dan is dat leuk en zal ik er ook op en top van genieten, maar ik maar er geen missie van die man te zoeken.
Dat werkt volgens mij ook enkel averechts, dat gefixeerd op zoek gaan.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:23:30 #129
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27112732
quote:
Ik heb sowieso wel een trauma aan relaties overgehouden uit de tijd dat ik samenwoonde.
Ik vind het nu ook heerlijk dat ik kan gaan en staan waar en wanneer ik dat wil.

Financien is hier een drama, maar dat heeft weinig met het single zijn te maken. Maar qua eten vind ik alleen zijn vaak wel duurder. Ik eet dus regelmatig twee dagen hetzelfde
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_27112951
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:23 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Financien is hier een drama, maar dat heeft weinig met het single zijn te maken. Maar qua eten vind ik alleen zijn vaak wel duurder. Ik eet dus regelmatig twee dagen hetzelfde
Me 2! Klieken die handel. Kliek vreten = Singles food.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:32:18 #131
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_27113025
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:23 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik kook niet eens meer voor mezelf, haal gewoon standaard magnetron gerechten, of soep, of brood, of vette hap, en gelukkig kan ik ook 1 keer per week bij mijn oma eten, gewoon ouderwets aardappels, groente en vlees.

Soms wou ik dat er gewoon een ''eet-pil'' was ofzo....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:35:33 #132
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_27113134
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:30 schreef TGT het volgende:

[..]

Me 2! Klieken die handel. Kliek vreten = Singles food.
Hoezo vinden jullie het dan zo moeilijk om eten voor 1 pers te maken?

Aardappels, rijst, pasta kan je gewoon voor 1 pers maken.
2-4 ons groenten
en een stuk vlees...

Niet zo lastig toch
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_27113147
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:02 schreef petitlapin het volgende:

[..]

wat is nu eigenlijk je probleem ? Interesseert het je nog niet ? ga je heel je leven bij mammie en pappie blijven wonen of zo ?
Ik woon al op kamers en het interesseert me (in een singles topic) inderdaad niet.
pi_27113196
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:35 schreef JoeyT het volgende:

[..]

2-4 ons groenten
en een stuk vlees...

Niet zo lastig toch
Dat kost zo veel moeihoeihoeite!

Ik heb nu een vrouw gevonden die af en toe voor me kookt, erg handig.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:38:08 #135
88139 JoeyT
pi_27113220
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:36 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik woon al op kamers en het interesseert me (in een singles topic) inderdaad niet.
Is idd meer een topic voor singles die meteen zouden willen samenwonen

Krijg rillingen als ik aan samenwonen denk
pi_27113221
quote:

[..]

2-4 ons groenten
en een stuk vlees...

Niet zo lastig toch
als vriendlief in buitenland is, kook ik niet. Ik vind koken voor één persoon echt de moeite niet , maar that's me ...
pi_27113243
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:38 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ja precies, we hebben hier nog geen eens relaties, maar dan ga je wel al over de voordelen van samenwonen praten?
pi_27113260
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:38 schreef JoeyT het volgende:

[..]

juist niet, het is een topic van singles die alleen wonen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:39:24 #139
88139 JoeyT
pi_27113261
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:38 schreef petitlapin het volgende:

[..]

als vriendlief in buitenland is, kook ik niet. Ik vind koken voor één persoon echt de moeite niet , maar that's me ...
Ja dan ligt het toch niet eraan of je wel of niet single bent...

Maar meer of je wel of niet lui bent en voor je lichaam wilt zorgen...

My body is my temple
pi_27113385
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:39 schreef petitlapin het volgende:

[..]

juist niet, het is een topic van singles die alleen wonen.
Alleen wonen? Bijna alle jongeren wonen alleen (ondanks een relatie) en velen hier wonen nog thuis. Ik woon zelf dus op kamers, maar had daarvoor al een ander topic gevonden. Even opzoeken.
pi_27113444
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:43 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Alleen wonen? Bijna alle jongeren wonen alleen (ondanks een relatie) en velen hier wonen nog thuis. Ik woon zelf dus op kamers, maar had daarvoor al een ander topic gevonden. Even opzoeken.
ik blijf erbij, wat is jouw fucking probleem ?

ik vind alleen wonen en de kosten en de problemen die daar bij komen, echt een heel geschikt onderwerp voor een singles-topic.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:45:43 #142
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27113464
Ik vind het wel een goed onderwerp voor het topic. We zaten wel aardig vast in steeds dezelfde verhalen over single zijn. En CC gaf aan dat ze het erg vond dat ze d'r financien niet in de hand heeft dus is het sowieso een R&P onderwerp
50.000 O+
pi_27113477
quote:

[..]

2-4 ons groenten
en een stuk vlees...

Niet zo lastig toch
Vlees is meestal al dubbel verpakt

offtopic: damn vanavond maar weer taco's vreten, krijg honger van dit praatje
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:47:54 #144
88139 JoeyT
pi_27113537
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:45 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik vind alleen wonen en de kosten en de problemen die daar bij komen, echt een heel geschikt onderwerp voor een singles-topic.
Ja ik vind het dus ook niet echt een singles topic... Meer een vraagstuk van "kan ik wel of niet met geld omgaan"... Ik woon ook op mezelf en kom ook wel eens in de problemen maar dat komt gewoon omdat ik dan weer eens ben wezen shoppen in de stad... En ik ben niet eens single
pi_27113553
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:45 schreef petitlapin het volgende:

[..]

Leuke studententips #2

Hier nog wat handige tips. Hoeven we niet alle aldi tips te herhalen
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:48:38 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27113557
Ik snap je probleem met dit onderwerp ook niet, hoor WM.
Hoe je als single omgaat met financiën lijkt mij uitermate geschikt voor deze reeks.
Dat jij daar geen affiniteit mee hebt, doet daar niets aan af.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:49:31 #147
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27113587
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:45 schreef TGT het volgende:

[..]

Moet je naar de slager gaan ipv de supermarkt.
Nou heb ik makkelijk praten, want ik heb een erg goede slager hier om de hoek en die is misschien maar iets duurder dan de AH, maar de kwaliteit is wel vele malen beter.
50.000 O+
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:49:58 #148
88139 JoeyT
pi_27113602
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:45 schreef TGT het volgende:

[..]

zegt tegen verpakt vlees...

JoeyT haalt zn vlees bij de slager

Verder bestaat er ook zoiets als een diepvries ... Daar kan je vlees heel lang in bewaren TGT...

Word altijd een beetje moe van mensen die niet logisch kunnen of willen nadenken
pi_27113627
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:47 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ja ik vind het dus ook niet echt een singles topic... Meer een vraagstuk van "kan ik wel of niet met geld omgaan"... Ik woon ook op mezelf en kom ook wel eens in de problemen maar dat komt gewoon omdat ik dan weer eens ben wezen shoppen in de stad... En ik ben niet eens single
het gaat niet alleen over met geld omgaan

heb je als single al eens een appartement gezocht dat je met één loon kan betalen ? Heb je al eens al je autokosten/verzekeringen/ gewoon alle facturen bij elkaar gelegd en berekend of dat betaalbaar is met één loon ?

ik vraag me af welke single eigenlijk een huis kan kopen ...
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:51:02 #150
88139 JoeyT
pi_27113631
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:49 schreef MissMSX het volgende:

[..]

maar iets duurder dan de AH, maar de kwaliteit is wel vele malen beter.
AH vlees is zo ranzig... De tartaar zit vol met kraakbeen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')