Volgens mij niet (zo te zien aan zijn verhaalquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:07 schreef Slarioux het volgende:
Maar heb je hem ingetrokken?
Denk agenten die hun bonnen quotum nog niet hebben gehaaldquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:13 schreef mcintosh het volgende:
Welke polities zijn dit eigenlijk?
Ga nou niet zo tof lopen doen, je bent al een keer in elkaar gerost...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:14 schreef K-jozz het volgende:
Ik moest me inhouden om geen ambtenaar in functie te beledigen.
Ja want het is ook zó moeilijk om gemiddel 0,9 bon uit te schrijven elke werkdagquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:15 schreef AcidTrance het volgende:
[..]
Denk agenten die hun bonnen quotum nog niet hebben gehaald![]()
Nee die zijn er niet,quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:19 schreef Bob-B het volgende:
Inderdaad, zinloos geweld is not done....Nouja er zijn uitzonderingen (A)
Die hele vechtpartij was gewoon natuurkundig berekendquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:17 schreef Youssef het volgende:
Hoe gaat zo een rospartij op het Atheneum er aan toe? Ik bedoel, had je uberhaupt blauwe plekken of was je psychologisch gekrenktZijn er nog pics gemaakt door medeleerlingen?
Draai je het nu niet om. Als zij graag willen dat ik mijn aangifte moet intrekken moeten zij met goede argumenten komen. Het enige dat ze nu zeiden was dat ik niet erg sterk stond als het tot een rechtzaak zou komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:09 schreef DABAMaster het volgende:
moet je wel mee uitkijken. Dadelijk behandelen ze je aangifte helemaal niet meer omdat het daardoor lijkt alsof je juist de pik hebt op die figuur. Dus als je niet wilt intrekken, geef duidelijk aan waarom.
Wordt er dan zo zwaar aan getild dat er mogelijk een rechtszaak komt? Voor een vechtpartijtje op school? Dan moet er flink wat gebeurd zijn, hoorquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:22 schreef K-jozz het volgende:
Het enige dat ze nu zeiden was dat ik niet erg sterk stond als het tot een rechtzaak zou komen.
Dit is gewoon niet waar, er waren constant mensen in de buurt en er waren genoeg getuigen.
Precies dat ze dat er bij halen is wel redelijk maf. Wanneer die jongen zich zou willen verdedigen zou er een rechtzaak kunnen komen. Maar daarin gingen ze ook al zover dat die kans vrij groot was.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Wordt er dan zo zwaar aan getild dat er mogelijk een rechtszaak komt? Voor een vechtpartijtje op school? Dan moet er flink wat gebeurd zijn, hoor
Ja lekker beoordelen weer na een eenzijdig wazig verhaal...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:27 schreef XiChico het volgende:
Haha .. zoiets zou ik nooit intrekken .. je komt daar toch niet voor jan lul .. politie beschermt de misdadiger wel weer lekker.
Willen er mensen getuigen, anders wordt het jou woord tegen het zijne.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:26 schreef K-jozz het volgende:
[..]
Precies dat ze dat er bij halen is wel redelijk maf. Wanneer die jongen zich zou willen verdedigen zou er een rechtzaak kunnen komen. Maar daarin gingen ze ook al zover dat die kans vrij groot was.
Ik wou hem gelijk voor de meervoudige strafkamer slepen dacht jequote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:25 schreef mcintosh het volgende:
rechtzaak als in politierechter waarschijnlijk...
Nee, maar ik dacht even duidelijk te maken dat als de politie rechtzaak zegt in deze, dat het inderdaad niet zoiets is als de meesten ( behalve jij dus ) denken...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik wou hem gelijk voor de meervoudige strafkamer slepen dacht je
Laat me raden. Jij bent agent?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:27 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja lekker beoordelen weer na een eenzijdig wazig verhaal...
Zal dan welquote:Ik heb een baan waarbij ik over het algemeen mensen irriteer....
Laat me raden, jij bent een kartbaanmeneer?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:33 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Laat me raden. Jij bent agent?![]()
[..]
Zal dan wel
Ik heb het net weggehaald voordat je dit postte. Dus dat zal dan wel niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:35 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Laat me raden, jij bent een kartbaanmeneer?
Zal dan wel
Waarom haal je nu snel weg dat je kartbaanmeneer bent uit je profielquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:33 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Laat me raden. Jij bent agent?![]()
[..]
Zal dan wel
Ook voor de politierechter moeten ze een vechtpartijtje op school nog steeds vrij zwaar aanrekenen willen ze het tot een rechtszaak laten komen. Gewoon seponeren die hapquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:31 schreef mcintosh het volgende:
Nee, maar ik dacht even duidelijk te maken dat als de politie rechtzaak zegt in deze, dat het inderdaad niet zoiets is als de meesten ( behalve jij dus ) denken...
Mja, persoonlijk vind ik dat een vechtpartijtje op school er een beetje bij hoort. Mits er niet verder gegaan is dan 1 of twee klappen, en geen letsel.quote:
Dat zeg ik toch. Dat had ik al weggehaald -lees een paar seconde- voordat jij dat postte. En waarom ik het weggehaald heb? Omdat ik geen kartbaanmeneer meer ben?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:36 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Waarom haal je nu snel weg dat je kartbaanmeneer bent uit je profiel
En jij bent wat.. Saaie reluser?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:36 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Waarom haal je nu snel weg dat je kartbaanmeneer bent uit je profiel
En dat interesseerd jou omdat...?quote:
Conludeerd hij uit intensief speurwerk, solliciteer zou ik zeggenquote:
Ga ik binnenkort ook maar weer eens doen. Alleen niet bij de politie.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:41 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Conludeerd hij uit intensief speurwerk, solliciteer zou ik zeggen
Je bent niet bekend met het fenomeen 'sarcasme' ?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:44 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Ga ik binnenkort ook maar weer eens doen. Alleen niet bij de politie.
Vinden ze naar een profiel kijken bij de politie intensief speurwerk dan
Oh jawel hoor. En die smiley van jou stond er ook. Jíj bent blijkbaar niet bekend met het fenomeen sarcasme. Want dat 'niet bij de politie' was sarcastisch bedoelt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:46 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met het fenomeen 'sarcasme' ?
Had er een smiley bij moeten plakken natuurlijk...
Kansloze discussie, groetjesquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:48 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. En die smiley van jou stond er ook. Jíj bent blijkbaar niet bekend met het fenomeen sarcasme. Want dat 'niet bij de politie' was sarcastisch bedoelt.<Voor dat meneer het verkeerd opvat?
Sorry, jij vond het inhoud hebben?quote:
Ja dusquote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:56 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja dusIk kan niet beinvloeden hoe jij er mee omgaat...
btw jij begon over het feit dat ik bij de politie zou werken...
Jij vindt in ieder geval niet dat je de meeste slimme dingen zegt, je blijft edittenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:00 schreef Elocyp het volgende:
[..]dus jij vindt dat je zelf de meeste 'slimme' dingen zei?
Dan vind ik het wat beter staan dan daarvoor. Maar daar is de editknop toch voor. Niet al te slimme opmerking van jou dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:02 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Jij vindt in ieder geval niet dat je de meeste slimme dingen zegt, je blijft editten
Naar jouw mening? Dan maak ik me geen zorgenquote:
Moord is per definitie met voorbedachte rade. Anders is het namelijk doodslag.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:07 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Ik had em direct aangeklaagd voor poging tot moord met voorbedachtte raden! Rotten in de hel dat zal die!!!![]()
Ja maar, dit was alleen een poging...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:12 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Moord is per definitie met voorbedachte rade. Anders is het namelijk doodslag.
Naja, ik bedoel ook meer in het algemeen .. ik heb nooit iemand moeten aangeven ofzo, maar lijkt me best moeilijk om nadat je iets overkomen is hem/haar aan te geven .. als je dat dan eindelijk hebt gedaan en er word gevraagd of je het weer wilt intrekken ga je sowieso twijfelen aan jezelf, en ik zou ook wel boos worden denk ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:27 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja lekker beoordelen weer na een eenzijdig wazig verhaal...
Jawel hoor, dat beslist de OvJ stronteigenwijs in z'n eentjequote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:38 schreef mcintosh het volgende:
Maar goed, er ligt nu eenmaal een aangifte, en ja die kun je niet zomaar seponeren mevrouw OvJ ChrisJX
Dan zoek je het hogerop ?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:45 schreef TheDon1985 het volgende:
Persoonlijk zou ik nog weinig vertrouwen hebben in de afwikkeling van deze zaak wat de politie betreft.
Ja maar niet zomaarquote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat beslist de OvJ stronteigenwijs in z'n eentje
Dat, of TS heeft echt een hele nerderige uitstraling... zo erg dat de eerste gedachte van de agenten was: "ah bah, weer zo'n klein, slap zeikertje die voor het minste geringste naar de juf rent..."quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:37 schreef dvr het volgende:
Je zou eens moeten checken of die jongen toevallig zoon is van een politie- of justitiemedewerker.. zou mij niets verbazen.
Bepaald géén zware straf en volkomen terecht dat de school 't niet pikt. Maar die straf heeft ie van de school voor wat hij tegen de regels van de school heeft ondernomen. Jij hebt aangifte gedaan omdat hij jou óók wat heeft aangedaan wat * tegen de regels * is in dit geval van de wet/samenleving en daar mag hij dus óók best voor gestraft worden. Ik vind dat je het een, los van het ander moet zien.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:25 schreef K-jozz het volgende:
Op school hebben ze hem een dag geschorst en vanochtend kwam de politie dus vragen of ik mijn aangifte niet wou intrekken omdat hij ook al een dag geschorst was op school (dat houdt bij ons in dat je een dag van 8 tot 16 in een hokje moet zitten.)
En ze mogen denken wat ze willen maar wat heeft dat met hun merkwaardige verzoek te doenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:50 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Dat, of TS heeft echt een hele nerderige uitstraling... zo erg dat de eerste gedachte van de agenten was: "ah bah, weer zo'n klein, slap zeikertje die voor het minste geringste naar de juf rent..."
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:38 schreef Captain_Chaos het volgende:
Geen aangifte doen = Gratis weggeven.
De kluns moet de volle verantwoording voor zijn geweld dragen.
Rare dienders.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:21 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Die hele vechtpartij was gewoon natuurkundig berekendZo van: Je moet hem met een kracht (g) van x raken met een hoek van y graden zodat hij dan gegarandeerd onderuit gaat
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:08 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Naar jouw mening? Dan maak ik me geen zorgen![]()
Mwah,quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat beslist de OvJ stronteigenwijs in z'n eentje
Ik denk dat dit er het dichtst bij in de buurt komt:quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En ze mogen denken wat ze willen maar wat heeft dat met hun merkwaardige verzoek te doen![]()
En dan niet zo zeer "we hebben geen zin" maar meer "we achten het niet nodig dat je hierover gaat lopen zeiken". En officieel hebben ze het maar te slikken als iemand aangifte wil doen, maar agenten zijn ook mensen, en ik kan me voorstellen dat iemand een klein zetje 'in de juiste richting' geven wonderen kan betekenen...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Tenslotte kan het ook nog een gevalletje "we hebben er niet zo'n zin in" van de agenten zijn.
wheheheh, yeah right net ofdat die gast het nu nooit meer zal doenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:31 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ik denk dat dit er het dichtst bij in de buurt komt:
[..]
En dan niet zo zeer "we hebben geen zin" maar meer "we achten het niet nodig dat je hierover gaat lopen zeiken". En officieel hebben ze het maar te slikken als iemand aangifte wil doen, maar agenten zijn ook mensen, en ik kan me voorstellen dat iemand een klein zetje 'in de juiste richting' geven wonderen kan betekenen...
Wat voor gevoelige uitspraken doe ik dan? En mag ik geen adviezen geven, als ik bij de politie zou werken ?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mcintosh, als je mischien bij de politie werkt raad ik je aan geen gevoelige uitspraken te doen of adviezen te geven. Zoals je wellicht wel weet (of niet) leest PITD in Driebergen ook mee. Gewoon even een tip hoor
het feit dat ze het vragen, lijkt me een teken dat ze weten dat die jongen fout zit. Als ze tegen jou zeggen dat je het toch verliest, waarom laten ze het dan niet voorkomen? Nee, als ze vragen het in te trekken, kun je er gerust op zijn dat je in je gelijk staat.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:22 schreef K-jozz het volgende:
Het enige dat ze nu zeiden was dat ik niet erg sterk stond als het tot een rechtzaak zou komen.
aangifte van een strafbaar feit kan niet worden ingetrokken, het OM beslist over vervolging.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:06 schreef K-jozz het volgende:
Werd een paar dagen gelden in elkaar gemept op school ( Atheneum, dat gebeurt niet vaak). Aangezien ik niet sterk genoeg ben, zo realistisch ben ik dan ook wel weer, om hem aan te kunnen ben ik naar de politie gegaan om aangifte te doen.
Alles goed en aardig, ze zouden er achter aan. Mij best.
Wordt ik vandaag uit de klas gehaald, politie wil nog even wat vragen. Oke.
Vragen ze me of ik niet misschien mn aangifte in zou willen trekken omdat die jongen anders zo ontzettend veel gestraft wordt want school had hem óók al gestraft.
Ik weet niet wat voor mafkezen er wel niet bij de politie werken maar ik zit niet voor Jan * 2 uur lang op het bureau om aangifte te doen en dat vervolgens weer in te trekken..
Ik heb ook niet zo heel veel medelijden met iemand die me in elkaar rost omdat 'ie me een flikker vindt.![]()
tuurlijk kun je volgens mij altijd zelf je aangifte intrekken. Daar vroeg de politie de TS toch om. Daarover hoeft echt het OM niet beslissen volgens mijquote:Op woensdag 18 mei 2005 13:26 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
aangifte van een strafbaar feit kan niet worden ingetrokken, het OM beslist over vervolging.
die agenten zijn heel erg buiten hun boekje aan het treden.
en buiten dat; die gast heeft dan dikke pech gehad, had hij maar eerder moeten nadenken voor hij dit deed; ze zullen je nu wel verder met rust gaan laten, dus zeker niet wijken.
dit is dus huiselijk geweld, weet niet hoe het met openlijke geweldpleging zitquote:Wel of niet intrekken aangifte huiselijk geweld
Onderwerp: Vrouwen die aangifte doen van huiselijk geweld, mogen die later - bijvoorbeeld omdat ze bang zijn voor represailles - niet meer intrekken. Die benadering was onderdeel van de aanpak die door politie en justitie in Amsterdam werd geïntroduceerde om geweld in huis tegen te gaan. De Amsterdamse methode sinds de invoering van de Richtijnen voor de PG's (1 april 2003) een landelijke methode geworden. Alle arrondissementen werken nu volgens deze richtlijnen.
volgens jou ja, maar de wetgever denkt daar heel anders over gelukkig.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:29 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
tuurlijk kun je volgens mij altijd zelf je aangifte intrekken.
idem, denk je dat andere slachtoffers van geweldpleging geen recht hebben op bescherming?quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:29 schreef greatgonzo het volgende:
dit is dus huiselijk geweld, weet niet hoe het met openlijke geweldpleging zit
lees mijn editquote:Op woensdag 18 mei 2005 13:32 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
volgens jou ja, maar de wetgever denkt daar heel anders over gelukkig.
aangifte van een strafbaar feit leidt altijd tot verwittiging van een officier van justitie (of evt. hulpofficier); ze kunnen niet ingetrokken worden omdat anders verdachten de slachtoffers kunnen bedreigen om exact te bereiken wat die agenten nu van TS proberen klaar te krijgen. zij zijn niet rechter en bepalen dus niet wat de straf is; het OM vordert in dit geval de straf die zij nodig acht en de rechter beslist of hij daarin meegaat, vermindert of juist verhoogt.
het enige wat je kunt doen is zeggen dat wat je eerder hebt aangegeven niet klopt, maar de aangifte blijft daarmee staan (wordt niet nietig verklaard) en je loopt groot risico dat je ook nog eens vervolging aan je eigen broek krijgt voor het doen van een valse aangifte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |