quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:55 schreef Keromane het volgende:
GoogleMaps laat je inzoomen op satellietfoto's van de US en Engeland. Prachtig om te zien, en af en toe duiken er vreemde dingen op...
[afbeelding]
Direct link:
GoogleMaps
Via GoogleSighting
Wat het is? De schaduwwerking op het 'object' komt overeen met de rest van de foto, het lijkt te complex voor een 'glitch' in de apparatuur. Voor een ballon lijkt het ding te groot en te plat. Ik heb geen schaduw op de grond kunnen ontdekken, toch moet het 'object' op relatief geringe hoogte hangen, tenminste wanneer de blauwe gloed weerkaatsing van de atmosfeer is. Het lijkt snel te bewegen gezien het 'blurry' effect, met satellietopnames speelt focus op dergelijke afstanden nauwelijks een rol. Als het inderdaad snelheid is dan is die fors, er zijn ook opnames van verkeersvliegtuigen en die zijn scherp.
Dus...
***Opd e grond*** <-- Edit: was stukje verloren tekst, negeren svp. Ik weet niet wat het is.
oeps, d'r was dus al een topic over.. vanwege de nietzoveelzeggende topictitel ervan overheengelezen.. als we in die verder gaan kunnen de mods de topictitel daarvan dan aanpassen zodat het wat duidelijker word wat de strekking van het topic is ? en deze sluiten dan maar ( of die ander aan de hand van welke de meeste replies scoortquote:
als het blurry effect door snelheid veroorzaakt zou worden, dan zou het voornamelijk in een bepaalde richting uitvegen, in dit geval is de waas rondom gelijk..quote:Het lijkt snel te bewegen gezien het 'blurry' effect, met satellietopnames speelt focus op dergelijke afstanden nauwelijks een rol.
Door meteen het woord UFO erin te proppen? Lijkt me wat te suggestief.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:48 schreef Fonkmeistah het volgende:
oeps, d'r was dus al een topic over.. vanwege de nietzoveelzeggende topictitel ervan overheengelezen.. als we in die verder gaan kunnen de mods de topictitel daarvan dan aanpassen zodat het wat duidelijker word wat de strekking van het topic is ?
Wie zegt dat ik het niet gelezen heb.....quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:13 schreef merlin693 het volgende:
waarom niet het topic lezen en tot de conclusie komen dat die opmerking al gemaakt is !
nee, die zijn er overheen geplakt. bovendien zie je bij veel van die bollen (c) google staan, wat hier een sterke aanwijzing voor is.quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:46 schreef nappel het volgende:
Ja, en die grids komen ook op de fotow...
"Heej mam, wat zweeft daar?"
"Niet op letten, jongen, dat is een mapgrid.."
als je redelijk uitzoemt (tot het bolletje klein, maar wel zichtbaar is), en je gaat een aantal keer naar links kom je uit bij akkerlandquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:02 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
nee, die zijn er overheen geplakt. bovendien zie je bij veel van die bollen (c) google staan, wat hier een sterke aanwijzing voor is.
http://www.flickr.com/photos/44276669@N00/13645955/
Die © zit over de hele maps heen, het is alleen makkelijker te zien op een simpele grijs/witte gradient zoals die bollen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:02 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
nee, die zijn er overheen geplakt. bovendien zie je bij veel van die bollen (c) google staan, wat hier een sterke aanwijzing voor is.
Wat wil je met die foto waarop een URL notabene te zien is? Het lijkt me geen spam of fok heeft die site inmiddels platgetrokken want ik krijg uiteindelijk een foutmelding.quote:
Zal toch wel niks zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:55 schreef Keromane het volgende:
GoogleMaps laat je inzoomen op satellietfoto's van de US en Engeland. Prachtig om te zien, en af en toe duiken er vreemde dingen op...
[afbeelding]
Direct link:
GoogleMaps
Via GoogleSighting
Wat het is? De schaduwwerking op het 'object' komt overeen met de rest van de foto, het lijkt te complex voor een 'glitch' in de apparatuur. Voor een ballon lijkt het ding te groot en te plat. Ik heb geen schaduw op de grond kunnen ontdekken, toch moet het 'object' op relatief geringe hoogte hangen, tenminste wanneer de blauwe gloed weerkaatsing van de atmosfeer is. Het lijkt snel te bewegen gezien het 'blurry' effect, met satellietopnames speelt focus op dergelijke afstanden nauwelijks een rol. Als het inderdaad snelheid is dan is die fors, er zijn ook opnames van verkeersvliegtuigen en die zijn scherp.
Dus...
***Opd e grond*** <-- Edit: was stukje verloren tekst, negeren svp. Ik weet niet wat het is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |