quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:09 schreef keizerpinguin het volgende:
heb het al veranderd hoor!! was de D vergeten in Chandler!! excuse me princess
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:11 schreef beaverhausen het volgende:
Het is dat tvp's niet meer mogen maar anders zou die hier geplaatst worden.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:08 schreef Great_Expectations het volgende:
Stel je toch voor dat je een auto-verslaafd vriendje hebt, dan krijg je de hele dag dat geleuter over je heen..
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:11 schreef beaverhausen het volgende:
Het is dat tvp's niet meer mogen maar anders zou die hier geplaatst worden.
quote:
Ik? Inhoudelijks? Het ging over auto's.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:14 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ceci n'est pas une TVP.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon iets inhoudelijks postenals het maar niet on-topic is.
.
Waar is de kerstman eigenlijk naartoe?quote:
ELIJAHquote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:13 schreef wizarddragon het volgende:
hihaho
Ik kan echt niks meer schrijven als ik ziek benquote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:16 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Nee, kosteloos, zonder tussen-n..
Het is vast inhoudelijk, dus laat je niet tegenhouden.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:15 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Dat ga ik hier niet uit de doeken doen..
Dacht het ook even, maar Van Dale zegt echtquote:
quote:kos·te·loos (bn.)
1 niets kostend, zonder kosten voor degene die ervan profiteert => gratis
Das een rendier. Deaus.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:16 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Waar is de kerstman eigenlijk naartoe?![]()
Q: Doet de koe het nu?![]()
A: Ja!
quote:Een tussen-n kan alleen voorkomen in samenstellingen. Een samenstelling is een woord dat bestaat uit twee (of meer) delen die elk ook als zelfstandig woord in dezelfde betekenis kunnen voorkomen. Zo is het woord pannenkoek samengesteld uit de woorden pan en koek; omdat het woord verder niet onder een van de uitzonderingsregels valt, krijgt het een tussen-n.
Woordeloos is geen samenstelling maar een afleiding. Bij afleidingen komen een of meer woorddelen niet zelfstandig (in dezelfde betekenis) voor; zo'n woorddeel is een voorvoegsel als be- of ver- of een achtervoegsel als -achtig, -lijk of -loos. In woordeloos zit zo'n achtervoegsel. In dat geval zijn de regels voor de tussen-n niet van toepassing. Andere voorbeelden zijn: brodeloos, dadeloos, gedachteloos, grenzeloos, kosteloos, straffeloos en zorgeloos. Ook in afleidingen op -lijk staat nog weleens ten onrechte een tussen-n; de juiste vormen zijn hopelijk, kostelijk, lichamelijk, smartelijk en zorgelijk.
dag creno.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:19 schreef creno het volgende:
dag vogels, dag bloemen, dag homooooos
truste
wat is dat nou weer voor triest regeltje wat er onder de foto komt dat je het zlef moet verkleinen bla bla jezus ze hebben zeker zlef niks beters te doen hier op het fok.... steeds meer regels jagen mensen weg! het moet wel leuk blijven op een forum en niet duizende regeltjes waaar je je aan moet houden anders is de lol er snel af!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:17 schreef keizerpinguin het volgende:
nog een auto om het af te leren
[afbeelding]
Ga dan.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:19 schreef keizerpinguin het volgende:
ik blijf die cheerleaders leuke smiley's vinden!!!
ooh ja ik ging slapen![]()
Lekker kontje!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:17 schreef keizerpinguin het volgende:
nog een auto om het af te leren
[afbeelding]
niet jouw favo onderwerp?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:11 schreef wonderer het volgende:
Auto's? Eh?
Tenzij het over rode honda preludes gaat met gele stippen, neuhquote:
Waarom krijgt 'woorddelen' in jouw stukje opvoedkundige grammaticale terechtwijzing dan geen tussen-n?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |