abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27072404
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:35 schreef twi het volgende:

[..]

PS2 - 6.4 GFLOPS / Xbox - 2 GFLOPS
PS3 - 218 GFLOPS / Xbox 360 - 116 GFLOPS

Verschil is kleiner geworden dus.
Zie ik nou dat de ps2 meer Gflops heeft dan de xbox? In dat geval zijn we er alsnog niet van verzekerd dat ie mooier wordt dan de 360.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_27072420
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:41:11 #53
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_27072421
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:38 schreef PandorasBox het volgende:
OMG de Ps3 wordt dus echt een monster.

Moet ik alvast gaan sparen voor dat ding...
Ben van plan om de koop een paar maandjes uit te stellen en gewoon te wachten tot de eerste prijs-drop is geweest...

Maarjah dat wilde met de psp ook niet echt lukken
Oh my Gosh! She's making my imagination run w-wild !
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:41:59 #54
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_27072429
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:41 schreef Lemmax het volgende:
[[url= afbeelding]]http://img77.echo.cx/img77/9669/ps36mg.jpg]afbeelding[/url]][/url]
??

een koffiezetapparaat?
Oh my Gosh! She's making my imagination run w-wild !
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:42:41 #55
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_27072441
Vreemd design...
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_27072445


Mooi hoor
...and you shall see.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:42:59 #57
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27072446
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:39 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Zie ik nou dat de ps2 meer Gflops heeft dan de xbox? In dat geval zijn we er alsnog niet van verzekerd dat ie mooier wordt dan de 360.
Verschillende specs sites zeggen dat de Xbox 120 GFLOPS heeft, maar daar geloof ik niks van. Anderen melden 2 GFLOPS, wat me reeeler lijkt gezien de ouderwetse hardware in de Xbox. 't Is dus ook geen lineair verband tussen GFLOPS en graphics. 't Gaat om 't hele pakket.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:43:05 #58
101385 Thief
Kleptoman
pi_27072449
is nep! of niet??
pi_27072453
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:41 schreef Lemmax het volgende:
[afbeelding]
Is dat echt? Dan heeft de stijl strijd iig al gewonnen. Wat een sleek madderfakker.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_27072454
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:39 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Zie ik nou dat de ps2 meer Gflops heeft dan de xbox? In dat geval zijn we er alsnog niet van verzekerd dat ie mooier wordt dan de 360.
Sony moet gewoon zorgen voor een simpele programmeertaal voor de ps3, iets wat microsoft met XNA volgens mij wel goed voor elkaar heeft.

Is de ps3 weer zo lastig te programmerennnnn, dan ben ik bang dat de multiplatformgames er op de xbox360 over het algemeen weer beter uitzien dan op de ps3, simpelweg omdat het poorten moeilijker is.

Maar misschien lul ik uit mn nek, voor de zekerheid koop ik ze toch wel alletwee
Big dick.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:44:00 #61
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_27072464
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:43 schreef Thief het volgende:
is nep! of niet??
Lijkt me ook fake.

Hoop ik
Oh my Gosh! She's making my imagination run w-wild !
pi_27072467
Gezien de launchprijzen van de PS en PS II denk ik dat je flink mag gaan sparen inderdaad

.... damn, het gaat echt hard, dit topic
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_27072469
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:28 schreef Jebus het volgende:
Ja duh natuurlijk is de xbox sterker dan de ps2, die kwam later uit.
Een jaartje eerder uitkomen moet toch niet veel uitmaken zou je zeggen als die emotion engine echt zo krachtig was, de Xbox hardware was bovendien al redelijk verouderd toen die uitkwam en al veel langer dan een jaar op de markt (op de videokaart na).

Ik trap in elk geval niet nog een keer in de grote woorden van Sony.
De PS1 was een goede, redelijk vernieuwende console.
De PS2 heeft zijn succes voor het grootste deel aan de PS1 te danken, en daarnaast aan het feit dat er de meeste spellen voor zijn en hij het eerst uitgekomen is.
En ja, er zijn ook gewoon goede spellen voor uitgekomen.

Maar technisch is de PS2 best een flop (echt matige graphics, maar wat wil je met 4mb videogeheugen, wat in 2000 al lachwekkend was).
En daar zou ik niet eens over vallen, als de spellen maar goed zijn nietwaar, maar dan moet je niet met grote verhalen komen dat je zo'n enorm krachtige hardware op de markt gaat zetten.
pi_27072470


Ziet er wel een beetje leeg uit.
...and you shall see.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:44:24 #65
101385 Thief
Kleptoman
pi_27072471
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:44 schreef TopStyle het volgende:

[..]

Lijkt me ook fake.

Hoop ik
nou de zwarte ziet niet verkeerd uit
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:44:38 #66
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27072474
Heel elegant design. Maar enige speelsheid had wel leuk geweest, 't is nu inderdaad net een of ander koffiezetapparaat.
pi_27072486
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:44 schreef beerke het volgende:
Gezien de launchprijzen van de PS en PS II denk ik dat je flink mag gaan sparen inderdaad
Dan zal ik maar hopen op hoge x360 verkoopaantallen. Dan moet sony haast wel met een erg lage prijs launchen.

edit: Met die vorm past ie anders wel perfect op/onder de X360.
Zouden ze soms in het geheim samenspannen?
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:45:21 #68
101385 Thief
Kleptoman
pi_27072491
ja ik zie geen usb poort of wat dan ook dus lijkt me wel fake of prototype
pi_27072503
quote:
Sony Computer Entertainment Inc. To Launch its Next Generation Computer Entertainment System, PLAYSTATION 3 in Spring 2006

Unrivaled Performance with the Introduction of Cell Processor and Many Advanced Technologies, and Backwards compatible with PlayStation® and PlayStation®2

Los Angeles, CALIF., May 16, 2005 – At a press conference held in Los Angeles, California, today, Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) revealed the outline of its PLAYSTATION®3 (PS3) computer entertainment system, incorporating the world's most advanced Cell processor with super computer like power. Prototypes of PS3 will also be showcased at the Electronic Entertainment Expo (E3), the world's largest interactive entertainment exhibition held in Los Angeles, from May 18th to 20th.

PS3 combines state-of-the-art technologies featuring Cell, a processor jointly developed by IBM, Sony Group and Toshiba Corporation, graphics processor (RSX) co-developed by NVIDIA Corporation and SCEI, and XDR memory developed by Rambus Inc. It also adopts BD-ROM (Blu-ray Disc ROM) with maximum storage capacity of 54 GB (dual layer) , enabling delivery of entertainment content in full high-definition (HD) quality, under a secure environment made possible through the most advanced copyright protection technology. To match the accelerating convergence of digital consumer electronics and computer technology, PS3 supports high quality display in resolution of 1080p(*) as standard, which is far superior to 720p/1080i.

With an overwhelming computing power of 2 teraflops, entirely new graphical expressions that have never been seen before will become possible. In games, not only will movement of characters and objects be far more refined and realistic, but landscapes and virtual worlds can also be rendered in real-time, thereby elevating the freedom of graphics expression to levels not experienced in the past. Gamers will literally be able to dive into the realistic world seen in large screen movies and experience the excitement in real-time.

In 1994, SCEI launched the original PlayStation® (PS), followed by PlayStation®2 (PS2) in 2000 and PlayStation®Portable (PSP®) in 2004, every time introducing the latest advancement in technology and bringing innovation to the interactive entertainment software creation. Over 13,000 titles have been developed by now, creating a software market that sells more than 250 million copies annually. PS3 offers backward compatibility enabling gamers to enjoy these enormous assets from PS and PS2 platforms.

PlayStation family of products are sold in more than 120 countries and regions around the world. With cumulative shipments reaching more than 102 million for PS and approximately 89 million for PS2, they are the undisputed leaders and have become the standard platform for home entertainment. After 12 years from the introduction of the original PS and 6 years from the launch of PS2, SCEI brings PS3, the newest platform with the most advanced next generation computer entertainment technology.

With the delivery of Cell based development tools that has already begun, development of game titles as well as tools and middleware are in progress. Through collaboration with world's leading tools and middleware companies, SCEI will offer full support to new content creation by providing developers with extensive tools and libraries that will bring out the power of the Cell processor and enable efficient software development.

Preparations are under way for launch of PS3 and new generation software in the spring of 2006. (*)1080p/720p/1080i: "p" stands for progressive scan method, "i" stands for interlace method. 1080p is the highest resolution within the HD standard.

"SCEI has continuously brought innovation to the world of computer entertainment, such as real-time 3D computer graphics on PlayStation and the world's first 128 bit processor Emotion Engine (EE) for PlayStation 2. Empowered by the Cell processor with super computer like performance, a new age of PLAYSTATION 3 is about to begin. Together with content creators from all over the world, SCEI will accelerate the arrival of a new era in computer entertainment." Ken Kutaragi, President and CEO, Sony Computer Entertainment Inc..

Supporting comments from third party developers and publishers (In alphabetical order of company name)

"With the new generation PlayStation platform, we can create "GUNDAM WORLD" with the quality no one has ever imagined. The philosophy, connecting millions of Cell together, makes reality get closer to the world of SF films. We are delighted to share the vision of Ken, ARCHITECT, Kutaragi." Shin Unozawa, Managing Director, Leader, Game Software Group, President, Video Game Company, BANDAI CO.,LTD.

"The PLAYSTATION 3 has us really excited! So much so in fact that we are already working our hardest to get Devil May Cry 4 out for this new platform. New hardware always yields more options for developers to create exciting and fresh gameplay experiences. I believe that the PS3 is one piece of hardware that will test the mettle of our development team and help us to create some of the most amazing games, limited only by our imagination." Keiji Inafune, Managing Executive Officer, Research & Development Division, Capcom Co., Ltd.

"Each generation of PlayStation has made a dramatic improvement in how we create and play videogames. PLAYSTATION 3 will be a breakthrough in how the world experiences entertainment. EA is fully aligned with Sony Computer Entertainment – we share their vision and applaud their success. " Larry Probst, Chairman and CEO, Electronic Arts

"President Kutaragi has thrown down a gauntlet. That gauntlet is called the PLAYSTATION 3. We here at Koei have gladly taken up the challenge, and are striving day and night to take full advantage of all the PS3's new possibilities. Our goal is to combine cutting-edge technology with a full range of artistic expression to deliver the ultimate form of entertainment, and please people everywhere." Keiko Erikawa, Chairman & C.E.O., KOEI Co., Ltd.

"With the arrival of the next generation computer entertainment system PLAYSTATION 3, I believe it will be possible for graphic expressions, more beautiful than before, to coexist with more deep and evolved game play which utilize the Cell architecture. I also have high expectations for the evolution by the online features that will be enhanced. We will utilize the features of the new platform and will strive to create contents that will bring new excitement for our users world wide, so please have high hopes for Konami. " Kazumi Kitaue, CEO, Konami Digital Entertainment, Inc

"Each time SCEI launches a console, the video games business moves to the next level. With PLAYSTATION 3 it looks as if it might be time for interactive entertainment to become, finally, the world's dominant artistic medium. " Sam Houser, President, Rockstar Games (Take-Two Interactive Software, Inc.)

"We at Namco have used and will continue to use the advancements in audio-visual technology to deliver games that are not only appealing to the eyes and ears, but that stir emotions, speak to the heart, and remain in players' minds for years to come. We are confident that the PLAYSTATION 3 is an entertainment system that will enable us to do just that." Shigeru Yokoyama, CT Company President, Namco Ltd.

Hisao Oguchi, President and Chief Operating Officer, SEGA Corporation "Next-generation hardware platforms will enable SEGA to create new game concepts that offer more immersive interactive experiences. SEGA continues to pursue the fusion of creativity and technology by publishing only the best, more innovative content to gamers around the world."

Yoichi Wada, President, SQUARE ENIX CO., LTD. "Square Enix is extremely honored to have had the chance to provide you with this technical demonstration of what the Cell processor can bring to the PLAYSTATION 3 and the world of gaming. We are committed to fully backing SCEI's new computer entertainment system and plans to bring the FINAL FANTASY series to the PS3 are just beyond the horizon."

Yves Guillemot, President and CEO, Ubisoft "Ubisoft was one of the first major international developers to have its teams start focusing on next generation consoles. We are looking forward to developing outstanding games on Sony Computer Entertainment Inc.'s new system. Its powerful features will help take the industry to an even higher level in the very near future."

PLAYSTATION®3 Specifications Product name PLAYSTATION®3 CPU Cell Processor PowerPC-base Core @3.2GHz 1 VMX vector unit per core 512KB L2 cache 7 x SPE @3.2GHz 7 x 128b 128 SIMD GPRs 7 x 256KB SRAM for SPE * 1 of 8 SPEs reserved for redundancy total floating point performance : 218 GFLOPS

GPU RSX @550MHz 1.8 TFLOPS floating point performance Full HD (up to 1080p) x 2 channels Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)

Memory 256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth Main RAM 25.6GB/s VRAM 22.4GB/s RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read) SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance 2 TFLOPS

Storage HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0) Memory Stick standard/Duo, PRO x 1 SD standard/mini x 1 CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2) Wi-Fi IEEE 802.11 b/g Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller Bluetooth (up to 7) USB2.0 (wired) Wi-Fi (PSP®) Network (over IP)

AV Output Screen size 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p HDMI HDMI out x 2 Analog AV MULTI OUT x 1 Digital audio DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc media * read only CD PlayStation® CD-ROM PlayStation®2 CD-ROM CD-DA CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW SACD SACD Hybrid (CD layer), SACD HD DualDisc DualDisc (audio side),DualDisc DVD side)

DVD PlayStation®2 DVD-ROM PLAYSTATION®3 DVD-ROM DVD-Video DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc PLAYSTATION®3 BD-ROM BD-Video BD-ROM, BD-R, BD-RE

About Sony Computer Entertainment Inc. Recognized as the global leader and company responsible for the progression of consumer-based computer entertainment, Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) manufacturers, distributes and markets the PlayStation® game console, the PlayStation®2 computer entertainment system and the PlayStation®Portable (PSP®) handheld entertainment system. PlayStation has revolutionized home entertainment by introducing advanced 3D graphic processing, and PlayStation 2 further enhances the PlayStation legacy as the core of home networked entertainment. PSP is a new portable entertainment system that allows users to enjoy 3D games, with high-quality full-motion video, and high-fidelity stereo audio. SCEI, along with its subsidiary divisions Sony Computer Entertainment America Inc., Sony Computer Entertainment Europe Ltd., and Sony Computer Entertainment Korea Inc. develops, publishes, markets and distributes software, and manages the third party licensing programs for these platforms in the respective markets worldwide. Headquartered in Tokyo, Japan, Sony Computer Entertainment Inc. is an independent business unit of the Sony Group.

****

*Storage media (HDD, "Memory Stick", SD memory card, and CompactFlash) are sold separately. * "Dolby" is a trademark of Dolby Laboratories. * "DTS" is a trademark of Digital Theater Systems, Inc. * "CompactFlash" is a trademark of SanDisk Corporation. * "HDMI" is a trademark of HDMI Licensing LLC. * "Blu-ray Disc" is a trademark. * "Bluetooth" is a trademark of Bluetooth SIG, Inc. * All other trademarks are the property of their respective owners.

*"Memory Stick" and "Memory Stick PRO" are trademarks of Sony Corporation. * "PlayStation", the PlayStation logo and "PSP" are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc.

©2005 Sony Computer Entertainment Inc. All rights reserved. Design and specifications are subject to change without notice.
Officieel nu.
...and you shall see.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:46:29 #70
26003 scotch
Magic Tape
pi_27072506
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:42 schreef twi het volgende:

[..]

Verschillende specs sites zeggen dat de Xbox 120 GFLOPS heeft, maar daar geloof ik niks van. Anderen melden 2 GFLOPS, wat me reeeler lijkt gezien de ouderwetse hardware in de Xbox. 't Is dus ook geen lineair verband tussen GFLOPS en graphics. 't Gaat om 't hele pakket.
De Xbox heeft om precies te zijn 2.93 GFLOPS. Het zegt dus inderdaad geen reet.

Weer een staaltje vuile marketing van Sony. Net als het "movie-like graphics" verhaal wat ze bij de PS2 ook al vertelden.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:46:53 #71
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27072515
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:45 schreef Thief het volgende:
ja ik zie geen usb poort of wat dan ook dus lijkt me wel fake of prototype
Die kunnen op de achterkant zitten, of achter een klepje. De controllers zijn namelijk wireless.
pi_27072536
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:41 schreef Lemmax het volgende:
[afbeelding]
Die middelste ziet er precies hetzelfde uit als mn koffiezetapparaat

Big dick.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:48:31 #73
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27072552
Het zou wel revolutionair zijn, koffiezetten terwijl je gamed
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:48:43 #74
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_27072555
Xbox 360 krijgt FF11.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:48:51 #75
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_27072557
"Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines"


Hopelijk valt het allemaal wat te bereiken via normale api-wegen... en niet zo'n hel als met die EE-zut
Oh my Gosh! She's making my imagination run w-wild !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')