Juist, en dat is die knop die op je oude 486 ook achterop zatquote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:59 schreef twi het volgende:
[..]
Had ik ook problemen meeTotdat ik erachter kwam dat ik op de achterkant nog een knop om moest zetten voordat de Power knop werkte
Tjatjatja,quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:57 schreef twi het volgende:
[..]
Had ook niks anders verwacht, Sony had 19% aandelen in Squaresoft voor de fusie met Enix, toch? Maar er staat nergens "exclusive", dus ben benieuwd of de PS3 ook het alleenrecht over de komende FF delen blijft hebben.
Ik ook eigenlijk,met name omdat ik altijd heb gedacht dat Squaresoft deels in handen van Sony was.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:01 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Tjatjatja,
Zo te zien gaat de ps3-scrchitectuur weer behoorlijk afwijken van standaard api-protocollen en dergelijke... Lijkt me niet dat dat het porten van games eenvoudig gaat maken.
Niet dat ik meteen wil zeggen dat de FF reeks exclusief blijft, maar de kans erop acht ik toch behoorlijk groot.
quote:Right now at Sony's E3 2005 press conference, the president of Sony Entertainment Europe is showing The Getaway on PS3.
Details are still coming in, but the early word is that the thing is bloody amazing and looks like no digital recreation of London ever has. While the demonstration was devoid of driving or shooting, the game did display some incredible character models walking about a highly detailed English environment. Now, if only the power of PS3 can work out that poor camera just a bit.
They also ran the computer generated Spider-Man model from the actual Spider-Man 2 movie in real-time on PS3. Amazing.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:03 schreef Thief het volgende:
Anders is het al 2 uur . zitten we hier een beetje te speculeren
Een ding zie ik wel dat dit ding niet heeft een DVD brander. En voor iemand die dat nog niet heeft is dat toch wel weer een voordeel voor de 360. Evenals de tivo opties.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:01 schreef twi het volgende:
Hoe groot zal de harde schijf in dat ding zijn eigenlijk? Ik las 140 GB en 400 GB, maar als dat HD slot 2.5" is, lijkt dat me uitgesloten.
link!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:05 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Nog even bij de US slowchat langs en dan lekker naar bedje toe![]()
![]()
wist niet dat de 360 een brander had?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:05 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Een ding zie ik wel dat dit ding niet heeft een DVD brander. En voor iemand die dat nog niet heeft is dat toch wel weer een voordeel voor de 360. Evenals de tivo opties.
Ach, waarschijnlijk moet ik ze toch alle 2 in huis halen.
Nofi, maar ze showen the Getaway, het spel dat tot 2x toe neer gesabeld is in de pers als ik me niet vergisquote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:04 schreef autocue het volgende:
Wat info over het einde van de presentatie
[..]
Ja dat dacht ik, of ze hebben me weer lekker zitten maken met speculaties. Het zal iig nog een paar uurtjes duren voordat de M'soft press conference is.quote:
Ja maar Sony zal wel weer ervoor zorgen dat je speciale ps3 sticks moet gebruiken die rete duur zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:06 schreef twi het volgende:
Ik ben trouwens stinkend jaloers op die Memorystick/SD/CF ondersteuning. Als die ook als memorycard te gebruiken zijn heb je erg goedkope en zeer grote memorycards.
Tsja, dat zit er dik in natuurlijkquote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:09 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ja maar Sony zal wel weer ervoor zorgen dat je speciale ps3 sticks moet gebruiken die rete duur zijn.
Zoals ook bij digi cams.
Tja,quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:09 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ja maar Sony zal wel weer ervoor zorgen dat je speciale ps3 sticks moet gebruiken die rete duur zijn.
Zoals ook bij digi cams.
De vraag is in hoeverre die brander nuttig zal zijn. Als je hem kunt gebruiken om opnames van je Media Center PC te branden, dan verwacht ik namelijk dat dit in het zgn. MS-DVR formaat zal zijn, dat door geen enkele DVD-speler ondersteund wordt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:05 schreef piet_pelle het volgende:
Een ding zie ik wel dat dit ding niet heeft een DVD brander. En voor iemand die dat nog niet heeft is dat toch wel weer een voordeel voor de 360. Evenals de tivo opties.
Nieuwe avatar Topstyle?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:11 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Tja,
Kan ik die 32mb-sony stick geleverd bij m'n psp toch nog ergens voor gebruiken...
Heb em al vervangen voor een 1gig-exemplaar. ( bijna net zo duur als heel de psp)
quote:
Eeuh, volgens mij gebruik ik de 2 maandjes dat ik hier zit gewoon 1 en dezelfde... maar ik kan me vergissen natuurlijkquote:
quote:
Zelfde lay out dusquote:
Iddquote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:14 schreef scotch het volgende:
what the...
Mmm, dan vergis ik me waarschijnlijk met iemand anders.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:12 schreef TopStyle het volgende:
...
Eeuh, volgens mij gebruik ik de 2 maandjes dat ik hier zit gewoon 1 en dezelfde... maar ik kan me vergissen natuurlijk![]()
Oh ja, en die uitsteeksels danquote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:14 schreef twi het volgende:
[..]
Als jij daar overeenkomsten in ziet, ben je echt blind.
En er roept iemand hier dat de 360 2.93 Gflops heeft. MS heeft zelf op hun officiele site 1 Tflop gezet, dus niet slap zeveren.quote:E3 2005: Getaway PS3 Shown
Real-time rendering of Getaway shown.
by Ivan Sulic
May 16, 2005 - Right now at Sony's E3 2005 press conference, the president of Sony Entertainment Europe is showing The Getaway on PS3.
Details are still coming in, but the early word is that the thing is bloody amazing and looks like no digital recreation of London ever has. While the demonstration was devoid of driving or shooting, the game did display some incredible character models walking about a highly detailed English environment. Now, if only the power of PS3 can work out that poor camera just a bit.
They also ran the computer generated Spider-Man model from the actual Spider-Man 2 movie in real-time on PS3. Amazing.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind de controller wel tof eignelijk, tis weer eens wat anders XD
Alle controllers lijken op elkaar. De xbox pad op die van de Dreamcast, de cube pad weer op die van de xbox.quote:
De HUIDIGE Xbox heeft 2.93 GFLOPS. Minder dan de PS2 dus.quote:En er roept iemand hier dat de 360 2.93 Gflops heeft. MS heeft zelf op hun officiele site 1 Tflop gezet, dus niet slap zeveren.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
En er roept iemand hier dat de 360 Xbox 1 2.93 Gflops heeft. MS heeft zelf op hun officiele site 1 Tflop gezet, dus niet slap zeveren.
Daar ben ik het dan ook wel weer mee eens.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind de controller wel tof eignelijk, tis weer eens wat anders XD
quote:Out of the box, the PS3 will have the capability to support seven Bluetooth controllers. It will also have six USB slots for peripherals--four up front and two in the back.
Sony also laid out the technical specs of the device. The PlayStation 3 will feature the much-vaunted Cell processor, which will run at 3.2 Ghz, giving the whole system 2.18 teraflops of overall performance. It will sport 256mb XDR main RAM at 3.2 Ghz, and have 256MB of GDDR VRAM at 700mhz.
Sony also unveiled the PS3's graphics chip, the RSX "Reality Synthesizer" based on Nvidia technology. The GPU will be capable of 128bit pixel precision, 1080p resolution, some of the highest HD resolution around. The RSX also has 512mb of graphics render memory and is capable of 100 billion shader operations and 51 billion dot products per second. It also has over 300 million transistors, larger than any processor available commercially today. It will be manufactured using the 90nm process with 8 layers of metal. The RSX is more powerful than two GeForce 6800 Ultra video cards, which would cost roughly $1000 total if bought today.
To show off the PlayStation 3's graphical brawn, Sony showed several game demos, including an Unreal 3 tech demo of an Unreal Tournament 2007-esque shooter. In what must come as a relief to developers, Epic Games' Tim Sweeney was on hand to vouch for the PS3, saying it was "easy to program for" and that Epic had received its first PS3 hardware two months ago. He proved the tech demo was real time by showing it again and manipulating the camera and zooming in.
The PlayStation 3 will also sport some hefty multimedia features, such as video chat, internet access, digital photo viewing, digital audio and video. Sony Computer Entertainment head Ken Kutaragi introduced it as a "Super computer for computer entertainment."
By Tor Thorsen -- GameSpot
De ruimte in 't midden is niet eens het probleem. Ik heb bij de PS2 altijd problemen met de ruimte tussen de knoppen zelf. Je kunt niet flink wat druk zetten om schuin te lopen, dan moet je twee knoppen indrukken. Vind ik minder lekker werken dan op de Xbox D-Pad.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:19 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Alle controllers lijken op elkaar. De xbox pad op die van de Dreamcast, de cube pad weer op die van de xbox.
Alleen had Sony mijnsinziens de r-toets en de 3D stick beter om kunnen draaien zoals bij de concurrentie. En die r-toets met ruimte in het midden vind ik ook zwaar ruk.
Hij heeft de afgelopen maanden zitten photoshoppen om ons allen nu op het verkeerde been te zettenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:21 schreef Thief het volgende:
lemmAx hoe kom je aan die fotos dan?
Maar die GFLOPS zeggen dus niet alles, gezien de huidige Xbox 2.93 GFLOPS heeft en de PS2 er 6.4 heeft (ook 2x zoveel dus). Veel GFLOPS staat dus niet per se gelijk aan betere graphics.quote:
nee heb wel zo'n vermoede!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:23 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Hij heeft de afgelopen maanden zitten photoshoppen om ons allen nu op het verkeerde been te zetten![]()
Lijkt me erg realistisch hoor, of denk je dat iemand nu net op exact dit tijdstip een fake met dezelfde style als de console uitbrengt?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:24 schreef Thief het volgende:
[..]
nee heb wel zo'n vermoede!
sony komt toch niet met zo'n controller man![]()
![]()
Ja, GameSpot, IGN en dergelijke zullen vast fake pics op hun site hebben gezet...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:23 schreef TopStyle het volgende:
Ik geloof er geen reet van dat sony qua design een heel andere weg in gaat slaan met de ps3 dan met de psp.
En daar deze scoops in de verste verte niet op de wat hoekerige, stoere psp lijke beschouw ik ze als fake.
Mark my words!
( kan ik ook eens goed op m'n bek gaan mocht sony weer eens raar uit de hoek komen)
Die ps3 lijkt zoveel randapparatuur te ondersteunen misschien kan je er ook xbox(360) controllers op gebruiken.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:24 schreef Thief het volgende:
[..]
nee heb wel zo'n vermoede!
sony komt toch niet met zo'n controller man![]()
![]()
oops ik was weer eens wat laatquote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:25 schreef chibibo het volgende:
Blijkbaar heeft Square-Enix een remake van de intro van Final Fantasy VII gemaakt als tech-demo van de PS3. Hopelijk komt hier snel een filmpje van online.
http://ps3.ign.com/articles/614/614692p1.html
quote:ony just took a bunch of steam out of Microsoft's Xbox 360 by demonstrating Epic's amazing Unreal 3.0 tech on PS3.
While the technology was being used to run an untitled game, it was being used super well. This is important because until this moment, Gears of War, Microsoft's Unreal 3.0 powered third-person shooter, was the best looking Xbox 360 game we've yet seen. And there it is...running on PS3.
We'll have more details as they come.
quote:May 16, 2005 - Sony just demonstrated clips of a bunch of new PS3 games that were supposedly all real-time and all incredible.
We'll have full reports on all of these games within the next few hours, but right now the list looks a little something like,
Tekken -- Namco.
Killzone -- Guerilla
Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital
Formula One -- Sony Liverpool
Untitled Old West Game -- Rockstar
Oh-Ni -- Koei
Mobile Suit Gundam -- Bandai
Devil May Cry 4 -- Capcom
Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac
Metal Gear Solid 4 -- Konami
PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA
Fifth Phantom Saga -- Sega
Heavenly Sword -- Sony
Warhawk -- Incognito
Killing Day -- Ubisoft
Motor Storm -- Evolution
Ja maar dat komt omdat de balans van de PS2 niet in orde is, en de GPU van de Xbox heel goed geschikt is voor visuals, terwijl de PS2 dit softwarematig doet. Over het algemeen is men het erover eens dat Flops een hoop zegt over rauwe performance. Mits de balans ditmaal van de PS3 in orde is kan je nu al wel kan zeggen dat de PS3 tweemaal zo krachtig is.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:24 schreef twi het volgende:
[..]
Maar die GFLOPS zeggen dus niet alles, gezien de huidige Xbox 2.93 GFLOPS heeft en de PS2 er 6.4 heeft (ook 2x zoveel dus). Veel GFLOPS staat dus niet per se gelijk aan betere graphics.
Maar nog niet beter dus, en het duurt nog even voordat ie uitkomt. Ik ben niet bang dat de x360 minder gaat worden qua graphics, met zulke hardware hebben de developpers nog lange tijd te gaan voor de top bereikt wordt.quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
PSP als controller PS3:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=4471
Een gamecube emu die zelda draaitquote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:33 schreef Steeven het volgende:
Oke, ze hebben nu leuke dingen laten zien en er komt nog veeeel meer. Maar ik zit eigenlijk te wachten op sappige uithalen naar de concurrentie.
Ik ookquote:Fuck man, geen zin om te slapen. ik wil wat ingame beelden zien!
quote:Een gamecube emu die zelda draait
Dat is geen uithaal, dat is jaloeziequote:
quote:
Ik zou zeggen dat de GPU de bottleneck zal zijn. Niet dat die slechter is dan die van de Xbox, maar hij zal niet veel beter zijn. De PS3 zal wellicht betere graphics hebben dan de X360 (niet verwonderlijk, met een latere launch, exclusievere hardware en eventueel een hogere prijs). Maar dubbel zo goed, geloof ik totaal niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:32 schreef Edenoniphobic het volgende:
Mja, het is een EA game. Het ziet er mooi uit, maar als je nog even een keer extra kijkt zie je dat 't wel een heel raar screenshot is. Dit moet je in actie zien denk ik, met die rondvliegende druppeltjes. Nu ligt de nadruk teveel op de lelijke background.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:38 schreef Edenoniphobic het volgende:
[afbeelding]
Eerste screen van Fight Night PS3. IGN heeft het zwaar met deze hype-toeloop, dus kan zijn dat je moet refreshen.
GPU van de 360 zou iets van 900 Gflop zijn. Die van de PS3 dus 1.8 Tflop. Toch het dubbele. Net zoals de Cell 218 Gflop is, en de Xbox CPU 115, ook bijna het dubbele. Maar idd, seeing is believing.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:37 schreef twi het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat de GPU de bottleneck zal zijn. Niet dat die slechter is dan die van de Xbox, maar hij zal niet veel beter zijn. De PS3 zal wellicht betere graphics hebben dan de X360 (niet verwonderlijk, met een latere launch, exclusievere hardware en eventueel een hogere prijs). Maar dubbel zo goed, geloof ik totaal niet.
Ik mis P-Style hier trouwens.
Ja ik wil ook beelden zien. Ik kick veel meer op animatie's en details daarvan, dan op stilstaande screens en textures.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:39 schreef twi het volgende:
[..]
Mja, het is een EA game. Het ziet er mooi uit, maar als je nog even een keer extra kijkt zie je dat 't wel een heel raar screenshot is. Dit moet je in actie zien denk ik, met die rondvliegende druppeltjes. Nu ligt de nadruk teveel op de lelijke background.
Ben bang dat er veel van de al dan niet makkelijk te programmeren shader-pijpen gaat afhangen...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:41 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
GPU van de 360 zou iets van 900 Gflop zijn. Die van de PS3 dus 1.8 Tflop. Toch het dubbele. Net zoals de Cell 218 Gflop is, en de Xbox CPU 115, ook bijna het dubbele. Maar idd, seeing is believing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |