quote:
Op woensdag 18 mei 2005 02:21 schreef spooky1234 het volgende:ik ga binnenkort episode 3 maar eens kijken..
maarhe.. is er ergens een site waar je in het kort deel 1 en 2 samengevat kan lezen?Want ik heb geen zin om weer die films te gaan kijken.. 1 keer was al erg genoeg. Nee maar zonder fans te kwetsen, ik vond het wel geinig en ik kan me nog wel iets van the main story line herinneren.. weet dat jongetje darth vader gaat worden omdat hij om zn moeder rouwt ofzo en tempted is by the dark side... maar ik weet even niet meer hoe het zat met de sith, emparor, clones en andere politieke complicaties etc..
Delen 4, 5 en 6 waren gewoon classics en deel 1 en 2 zijn kijkbaar maar om een of andere reden kan ik me maar weinig van herinneren.
Ik heb ze toevallig allebei deze week gekeken
![]()
.
Episode 1:
Handelsfederatie blokkeert Naboo's handel. Jedi's gaan kijken wat er aan de hand is, Darth Maul en Lord Sidious vinden dat niet leuk en willen QG-J en Obi-Wan vermoorden. Obi-Wan overleeft, QGJ sterft en weet ik 't allemaal.
Palpatine wordt supreme chancellor.
Episode 2:
Het aantal groeperingen die zich losmaken van de republiek groeit snel. De federation is bezig met een army op te bouwen, van droids. Ondertussen wordt er ook een leger voor de republiek gemaakt. Dit zijn de klonen van Fett. De Clone Troopers die later Stormtroopers zullen worden komen op het einde aan om de Jedi's te helpen in hun gevecht.
Anakins moeder sterft, en Ani begint aan zijn weg naar de Dark Side (luister maar naar de tune die klinkt als hij zijn moeder ziet en boos wordt). Ook krijgen Padmé en Ani een relatie.
Palpatine is supreme chancellor en krijgt 'tijdelijke' onbeperkte macht.