bij pennsylvania hebben ze een hele lieve schoonmaaksterquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het vorige topic al gecheckt; wilde even over de hotels lezen. de overnachtingen die ik heb gewonnen zullen in Milford Plaza of Pensylvania Hotel zijn. Wilde even kijken wat daarover bekend was, in een notedop
Tijden veranderenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:57 schreef matthijst het volgende:
Bij Pennsylvania hebben ze zekers lieve schoonmakers; hebben in '95 bij mn broertje 300 gulden uit de la gejat
Ow neej wacht, dat was Xlarge.quote:
Volgens mij zijn het nog steeds alleen Xlarge en ikquote:Op zondag 22 mei 2005 01:55 schreef Dizzee het volgende:
Helaas niet met mij.
Is BrauN nog wel vd party ?
Farmaceutisch bedrijf. Meer ga ik hier niet te grabbel gooienquote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:47 schreef komrad het volgende:
merdeka, welke baas is dat.
* komrad is interested
presentquote:Op zondag 22 mei 2005 01:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ow neej wacht, dat was Xlarge.
Xlarge ! Leef je nog ?!
Juist. Misschien dat we van tevoren even moeten mailen nog of zo ? Je zult namelijk zien dat er weer wat met de tijd wijzigt of zoquote:Op maandag 23 mei 2005 10:40 schreef Xlarge het volgende:
nog een week dan vertrek ik naar Las Vegas , en nog een week later doen we de minimeet in NY
2e hands of nieuw? Voor nieuwe toestellen zijn de prijzen overal wel ongeveer het zelfde, maar dan zou ik naar de wat betere zaken gaan zoals J&R of BH photo video. www.jr.com en www.bhphotovideo.comquote:Op maandag 23 mei 2005 14:35 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Weet er iemand in NY (liefst JFK, Queens of Manhattan) een foto- of electronicazaak te zitten die goedkope toestellen hebben?
Gaan ze daar niet moeilijk over lopen doen bij de douane?quote:Op maandag 23 mei 2005 21:02 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
2e hands of nieuw? Voor nieuwe toestellen zijn de prijzen overal wel ongeveer het zelfde, maar dan zou ik naar de wat betere zaken gaan zoals J&R of BH photo video. www.jr.com en www.bhphotovideo.com
kheb vorig jaar bij J&R een canon digital rebel gekocht.
J&R zit op parkrow en BH volgens mij ergns op 9th en 30th street.
net alsof hun het uitmaakt dat jij een camera'tje meeneemt. Het gaat ze meer om de grote ladiingen. Als je nou opeens 5 camera's in je tas hebt zullen ze wel een btje raar opkijken lijkt mij, maar 1 niet. Tenminste niet bij ons. De doos moet je wel natuurlijk weg gooien. De handleiding enzo stopt je gewoon ergens weg.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:08 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Gaan ze daar niet moeilijk over lopen doen bij de douane?
Mjah ok dat snap ik nog wel maar omdat ze zo'n vrijstelling hebben van 175 euro. Een kennis is laatst ook genaaid toen ie terugkwam met een camera van 250 euro. Btw, je website doet het niet bij mij?quote:Op maandag 23 mei 2005 21:11 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
net alsof hun het uitmaakt dat jij een camera'tje meeneemt. Het gaat ze meer om de grote ladiingen. Als je nou opeens 5 camera's in je tas hebt zullen ze wel een btje raar opkijken lijkt mij, maar 1 niet. Tenminste niet bij ons. De doos moet je wel natuurlijk weg gooien. De handleiding enzo stopt je gewoon ergens weg.
Waar in Williamsburg, woon je. Ik heb jarenlang in NYC gewoond, in Manhattan en Brooklyn. In Williamsburg, woonde ik in een duplex (house) op Orient Avenue ( Lorimer: 2nd stop in Brooklyn on L train.) Williamsburg is inderdaad fantastisch!!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:54 schreef merdeka het volgende:
Ik ben lid geworden van een bewonersvereniging, heb vrienden hier (waaronder een heel lief vriendje), jep, I love Williamsburg, Brooklyn, NYC! Toen ik hier een paar maanden terug liep had ik niet gedacht dat ik zelf ook een stekkie hier zou hebben, en zo snel nog wel!
Ikzelf woon in een zijstraat van Bedford Ave, niet ver van het Realform Girdle Building, als dat je wat zegt? Mijn vriend woont op de hoek Sutton St / Nassau Ave.quote:Op woensdag 25 mei 2005 02:24 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Waar in Williamsburg, woon je. Ik heb jarenlang in NYC gewoond, in Manhattan en Brooklyn. In Williamsburg, woonde ik in een duplex (house) op Orient Avenue ( Lorimer: 2nd stop in Brooklyn on L train.) Williamsburg is inderdaad fantastisch!!!
Ik ken die bouwkundige sector niet echt, maar ik denk dat je met een MSc en een paar jaar werkervaring straks wel een baan kunt vinden in NYC. Als je de taal vlekkeloos kan spreken en liefst werkervaring hebt opgedaan bij een internationaal bedrijf of anderszins een bedrijf wat ze in de usa ook kennen, dan moet je mijns inziens wel een kans maken. Het zal misschien wel een startersfunctie zijn of een traineeship, maar vergeet niet dat je in de usa ook sneller carriere kunt maken dan in nl gebruikelijk is, mits je resultaten boekt en een goede werkhouding laat zien.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:01 schreef komrad het volgende:
@Merdeka, met een MSc in bouwkunde/bedrijfskunde en nu een paar maanden werkervaring kom ik zeker nog niet in aanmerking in de states?
Ik been een van die oorspronkelijke bewoners, maar ik vertrok terug naar L.A.. de laatste keer dat ik in NY woonde was 1996-1998 en dit was in Williamsburg, Brooklyn. Ik woonde samen met een artiest in een duplex huis en dit was ontzettend leuk, Randy Wray was toen al "up and coming artist" http://www.randywray.net/quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:16 schreef merdeka het volgende:
[..]
Ikzelf woon in een zijstraat van Bedford Ave, niet ver van het Realform Girdle Building, als dat je wat zegt? Mijn vriend woont op de hoek Sutton St / Nassau Ave.
Naar men zegt is Williamsburg, of Billburg zoals ze het hier ook wel noemen, de laatste jaren erg veranderd. Veel oorspronkelijke bewoners zijn weggetrokken, maar er zijn veel hippe winkeltjes, restaurants etc. gekomen. Ik kwam er vroeger niet, dus ik kan het niet weten, maar ik vind het nu een leuke plek om te wonen. Aan veel gebouwen kun je zien dat het ooit fabrieken of habdelsgebouwen zijn geweest, dat vind ik bijvoorbeeld erg mooi om te zien.
dank je voor de informatie. Ik wil heel graag in de USA werken maar dan wel een normale baan en geen traineeship of zo. Dus dan is mijn optie om hier ervaring op te doen. Gelukkig staan Nederlandse universiteiten redelijk goed aangeschreven heb ik begrepen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:35 schreef merdeka het volgende:
[..]
Ik ken die bouwkundige sector niet echt, maar ik denk dat je met een MSc en een paar jaar werkervaring straks wel een baan kunt vinden in NYC. Als je de taal vlekkeloos kan spreken en liefst werkervaring hebt opgedaan bij een internationaal bedrijf of anderszins een bedrijf wat ze in de usa ook kennen, dan moet je mijns inziens wel een kans maken. Het zal misschien wel een startersfunctie zijn of een traineeship, maar vergeet niet dat je in de usa ook sneller carriere kunt maken dan in nl gebruikelijk is, mits je resultaten boekt en een goede werkhouding laat zien.
Wat je nu kan doen om je kansen te vergroten is een internship of een lichtere traineebaan aanvragen in de USA. Die plekken worden makkelijker weggegeven dan ´echte´ banen, er staat veelal toch een vergoeding tegenover, en ze doen het goed op je CV. Soms kan je zelfs bij die bedrijven blijven werken!
Ook zou je kunnen overwegen om een aantal weken/maanden in de usa colleges te volgen in vakken die je opleiding verder uitdiepen, dat is ook een absolute pré als je solliciteert.
Tot slot zijn er (prijzige en minder prijzige) programma´s van een flink aantal weken tot een jaar die je business skills en engels trainen, waar je je kennis van je vakgebied verder kan verbreden, en je daarnaast één of meerdere stages laten volgen. Een voorbeeld van een kort programma met o.a. stage, sollicitatietraining etc. vind je hier: http://joho.ef.com/master/ly/courses/our/internships.asp
Echt beters als je daar mensen hebt die je kent.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:19 schreef saaw het volgende:
ik ga vrijdag voor een weekje naar new york
ben zelf amerikaans [maar woon altijd al in nederland] en ben vaak genoeg in new york geweest, maar ik blijf het iedere ker geweldig vinden
mijn familie woont grotendeels in philly, dus daar ga ik ook even langs. maar veel vrienden wonen in NYC en daar zal ik ook verblijvenkheb er zin in
ik vertrek vrijdag as rond de middag en ben de week erop zaterdagochtend weer terug
Nou vooruit, geen ervaring van mezelf maar wel van een vriend van me. Die heeft al op meerdere plaatsen in amerika helicoptervlucht gedaan. Duurde bij hem in New York minuut of 12, waarbij de helicopter een standaard rondje om het eiland maakt zeg maar, meer langs dan boven alles als ik hem goed begreep. Hij vond het enigszins tegenvallen, vooral omdat hij ergens anders ook helicoptervlucht had gemaakt, waarbij de piloot erg soepel was! (waarschijnlijk ook omdat het minder druk was) Ze mochten daar toen zelf gewoon wat bezienswaardigheden aangeven waar ze wilde dat helicopter even heen en boven vloog en dan werd dat gedaan.quote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |