Hier vind je de specs van de Nikon camera's naast elkaar. Zo te zien zit er maar erg weinig verschil tussen de camera's, houd wel in de gaten dat je niet écht lange sluitertijden hebt (3 sec. is max.) en (!) dat je ze niet handmatig in kunt stellen.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:13 schreef Reintje het volgende:
Ik zoek ook een digitale camera!
Heb je niet wat meer eisen?quote:Op maandag 30 mei 2005 22:09 schreef Slomy het volgende:
Ik ben zelf opzoek naar een camera voor op vakantie.
Deze moet vooral eigenlijk klein zijn, want wil hem eigenlijk makkelijk overal mee naartoe kunnen nemen.
Hebben jullie suggersties?
Heel veel eisen heb ik niet.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:16 schreef Elefes het volgende:
[..]
Heb je niet wat meer eisen?
Hier is wel erg veel voor te vinden...
een wegwerpcamera?quote:Op maandag 30 mei 2005 22:09 schreef Slomy het volgende:
Ik ben zelf opzoek naar een camera voor op vakantie.
Deze moet vooral eigenlijk klein zijn, want wil hem eigenlijk makkelijk overal mee naartoe kunnen nemen.
Hebben jullie suggersties?
De casio heeft 2.8 zoom.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:36 schreef Strax het volgende:
Hoi hoi
Ik wilde eigenlijk een topic openen maar denk dat het hiet beter past!
Ik ben aan het twijfelen over een digitale camera...
Ik heb 3 opties:
HP Photosmart M407
4.11 Mega Pixel
3x Optische Zoom
6x Dig Zoom
Canon PowerShot A400
3.2 Mega Pixel
2,2x Optische Zoom
3,2 Dig Zoom
Casio Exilim S100
3.2 Mega Pixel
kweet niet welke ZOOM specs deze heeft
Maare... iemand een idee...??
THX Tessa
Dit lijkt me eerlijk gezegd een camera waar je vrij weinig mee kan.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:55 schreef Slomy het volgende:
[..]
Heel veel eisen heb ik niet.
Hij moet gewoon heel makkelijk mee te nemen zijn, het liefst in een broekzak.
Prijs rond de 200 euro. De Sony U40 lijkt mij wel wat, maar misschien zijn er nog wel meer camera's in dit segment. Zoom hoeft nier perse al zou het wel een leuke plus zijn. Camera moet snel op te starten zijn om snel de leuke momenten vast te kunnen leggen.
Enig idee wat dan nog andere opties zijn?
Ik ben fan van de ixus serie sinds ik er zelf een heb, dus misschine de ixus30? Die heeft een accu, een scherm achterop, kost ongeveer 200 ¤, 3x zoom filmpjes, en ook redelijk snel klaar voor gebruik....Kijk er eens naar zou ik zeggen...:)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:16 schreef the_RAVEN het volgende:
Oke ik ben dus ook op zoek naar een digitale camera, ff gegoogeld maar ik werd bijna ziek van alle onrelevante informatie die ik kreeg.
mijn eisen zijn:
- rond de ¤200,- (ben maar een student)
- Geheugenkaart (formaat maakt niet uit)
- Accu (geen batterij)
- 3 / 4 x zoom
- LCD scherm achterop
- Filmpjes met geluid (geen hoge kwaliteit vereist)
- ook redelijk snel klaar om te fotograferen
De camera is voor vakantiefoto's, feestjes etc.
Iemand een suggestie
bijvoorbaatdank
Kijk ook eens naar de Minolta Dimage Z5.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:15 schreef BOKA het volgende:
Namens mijn vriendin:
Een digitale camera met:
- (veel) Optische zoom
- Niet te groot
- Voor zowel vakantiefoto's als wat meer veel-eisende foto's
Prijs: ongeveer 400 euro
De Olympus C770 Ultra Zoom leek haar wel goed, maar het uiterlijk van de camera sprak haar niet aan.
Alvast bedankt.
De Z5 van Minolta (zoals SpeedyGJ noemt) heeft alleen wel veel ruis in de foto's, wat imo een erg groot minpunt is.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:15 schreef BOKA het volgende:
Namens mijn vriendin:
Een digitale camera met:
- (veel) Optische zoom
- Niet te groot
- Voor zowel vakantiefoto's als wat meer veel-eisende foto's (dus zowel automatisch als handmatige instellingen)
Prijs: ongeveer 400 euro
De Olympus C770 Ultra Zoom leek haar wel goed, maar het uiterlijk van de camera sprak haar niet aan.
Alvast bedankt.
Hij ziet het idd er vreemd uit, maar de foto's mogen er wel zijn.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:39 schreef BOKA het volgende:
De specs zien er erg goed uit, maar hij ziet er een beetje vreemd uit.
Bij een paar reviews las ik dat ie wel goed was, maar dat de Panasonic FZ20 beter was; iemand daar nog suggesties over?
Nee dat maakt personelijk helemaal niks uitquote:Op zondag 5 juni 2005 12:51 schreef BOKA het volgende:
Macrofunctie hoeft er niet op te zitten.
Maar ik zie dat die Canon's al wat ouder zijn, maakt dat nog iets uit?
Tja wat wil je eigelijk doen met fotografie.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:36 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik twijfel dus echt tussen de D70 en de 350D. Ik wil eigenlijk een allround camera, voornamelijk voor op vakantie maar ook om eens leuke experimenten mee te doen.
Vrienden van me hebben D70's en die zijn heel tevreden, kan ik ook lenzen van lenen. Het nadeel is dat de D70 duurder is en minder pixels heeft.
De Canon heet meer pixels maar minder mogelijkheden qua opties. Ook moet ik heirvoor alle lenzen zelf kopen wat een extra investering vereist....
Tsja, eigenlijk wil ik allesquote:Op zondag 5 juni 2005 13:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja wat wil je eigelijk doen met fotografie.
Wil je foto's bewerken, croppen etc of is het alleen klik klik en dat je die laat ontwikkelen om een normale formaat.
MP's maken eigelijk niet echt heel veel uit, ik zoom op mijn pc de foto's gewoon effe lekker ver in, kan dan nog dingen goed zien.
D70 mag wel iets duurder zijn (En terrecht!) maar heeft idd meer opties, ook is deze camera makkelijker te bedienen.
D70 heeft namelijk 2 scroll wieltjes waardoor je niet apart een knopje moet indrukken om het diaframa of sluitertijd etc moet indrukken en dan vervolgens nog eens moet gaan draaien.
Daarnaast de whitebalans.
1 knopje indrukken en scrollen ivp om eerst door het menu te gaan doorzoeken.
Ook de resolutie kun je zo instellen ivp door menu door te zoeken.
D70 heeft vele voordelen.
Dus denk er goed over na!
Okequote:Op zondag 5 juni 2005 14:52 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Tsja, eigenlijk wil ik allesen voor weinig geld
Ik heb een aantal fotocursussen gehad en ben een redelijke amateurfotograaf en ik vind het leuk om het een en ander uit te proberen met diafragma, sluitertijden, flitseffecten en dergelijke. Ik heb ook zelf foto's ontwikkeld en ik heb nog een Nikon F80 liggen maar die gaat weg, denk ik.
Maar soms vind ik het ook leuk om een mooie foto op canvas te laten printen of op postformaat te printen en dan op te hangen.
Morgen de Canon eens beethouden, kijken hoe 'ie aanvoelt.
4 megapixels zijn meer dan genoeg...quote:Op zondag 5 juni 2005 21:54 schreef dvdfreak het volgende:
Ik wil graag ook een digitale camera halen puur voor vakantiefoto's .iemand die me advies kan geven ? moet niet al te duur zijn zou 4megapixel genoeg zijn?
Canon PowerShot A80 (4MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9) ¤ 279,-quote:Op zondag 5 juni 2005 21:54 schreef dvdfreak het volgende:
Ik wil graag ook een digitale camera halen puur voor vakantiefoto's .iemand die me advies kan geven ? moet niet al te duur zijn zou 4megapixel genoeg zijn?
Optische zoom is de daadwerkelijke zoom van de camera ZONDER kwaliteits verlies.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:17 schreef dvdfreak het volgende:
wat is eigenlijk het verschil tussen optische zoom en digitale zoom
Dan beter de Canon A510 3 MP camera met 4x zoom, ook op gewoon oplaadbare aa batterijen en rond de 200 euro te vindenquote:Op zondag 5 juni 2005 22:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Canon PowerShot A80 (4MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9) ¤ 279,-
Ruim voldoende voor vakantie foto's.
En niks dat jou te kort komt.
Veel succes
quote:
• met car-kit, 2 accu's
en netstroomlader
• super compact
• 5,25 megapixels
• 3x optische zoom
• 2,5'' kleurendisplay
• afmeting: LxHxD: 88 x 54 x 23 mm
• video- en audiofunctie
• autofocus
• automatische gevoeligheidsinstelling
• sluitertijd 1/2 - 1/1000 sec.
• flitssysteem met 3 functies
• USB-aansluiting
• incl. driver- en bewerkingssoftware,
USB- en videokabel, tasje
en polsbandje
Inclusief 256MB SD-card
Prijs: ¤ 199,-
Die merk zegt me bar weinig.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:17 schreef Sinat het volgende:
Zou dit was wezen? Ik weet dat je niet blind moet starten op die 5.25MP, omdat ze waarschijnlijk gebruik van interpolatie. Maar is het verder een leuk toestel om foto's mee te maken of is het gewoon bagger?
Bij tweakers wordt dit gelijk afgekapt, omdat alles van de Aldi en Lidle troep moet zijn, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening.
[..]
Je weet niets over de lens, en dat is wel een nadeel. Je weet niet vanwaar de zoom begint, en je weet het diafragma op breedhoek en groothoek niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:17 schreef Sinat het volgende:
Zou dit was wezen? Ik weet dat je niet blind moet starten op die 5.25MP, omdat ze waarschijnlijk gebruik van interpolatie. Maar is het verder een leuk toestel om foto's mee te maken of is het gewoon bagger?
Bij tweakers wordt dit gelijk afgekapt, omdat alles van de Aldi en Lidle troep moet zijn, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening.
[..]
Of de A520 natuurlijkquote:Op woensdag 8 juni 2005 00:39 schreef basset het volgende:
wat ik al zei:
De canon a510
Bij dynabyte 179 euro Voor die prijs vind je bijna geen betere digicam. En op gewoon AA maat batterijen. Acculader met 2300 niMH 's en je bent naast een sd kaartje van 35 euro klaar!
4 keer zoom canon lens!!!!
Nope,quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:14 schreef Elefes het volgende:
[..]
Of de A520 natuurlijk
Volgens mij gebruikt canon in die camera's trouwens cf, en geen sd
Verder ben ik altijd een beetje huiverig over die camera's van de aldi en winkels die daar op lijken. Ik zou dan ook eerder (wat HGT zegt) voor bijvoorbeeld een Nikon of Canon gaan, dan weet je tenminste wat je hebt (en dat je er wat mee kunt).
Wat voor 512mb kaartjes? Mijn cam slikt ze wel nlkquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:00 schreef basset het volgende:
[..]
Nope,
Vroegah wel, maar canon is afgezien van de SLR's en een enkele S serie overgestapt naar SD.
Persoonlijk is de 520 de 100 euro verschil voor die ene megapixel niet waard.
Als je gewoon formaat afdrukt is zelfs 2MP meer dan genoeg. Ik heb afdrukken van een IXUS II (2MP camera) en die zijn prachtig. Ga je vergroten is het een ander verhaal, maar dan geeft 3 of 4 MP bijna hetzelfde slechte resultaat. (ik geloof pas vanaf +/- A4 overigens.
Wel jammer dat Canon is overgestapt aangezien ik hier 2 512 MB CF kaartjes heb liggen.
Het hangt er vanaf wat je moeder wil doen met de camera. De S 1 was een hele goede camera afgezien van het ontbreken van een Focus assist lamp, wat deze geloof ik wel heeft. (weet ik overigens niet zeker)quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:06 schreef Flipper01 het volgende:
M'n moeder is al een tijdje op zoek naar een nieuwe camera en denkt aan de Canon Powershot S2.
Ik heb zelf wat rondgekeken en het lijkt me een prima camera. Ik vraag me alleen af of er al mensen ervaring hebben met deze camera? Ik heb gekeken op dpreview, maar daar staat helaas nog geen uitgebreide test op..
Focus assist lamp zit er idd wel op!quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:29 schreef basset het volgende:
Het hangt er vanaf wat je moeder wil doen met de camera. De S 1 was een hele goede camera afgezien van het ontbreken van een Focus assist lamp, wat deze geloof ik wel heeft. (weet ik overigens niet zeker.
Dat kan met zowat iedere camera van canon al die handmatige dingen. (aleen de Ixus serie en de A400 geloof ik niet)quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:40 schreef Flipper01 het volgende:
[..]
Focus assist lamp zit er idd wel op!
Ze wil hem met name gebruiken voor portretfoto's, vakantiekiekjes, productfotografie. Ze zoekt een camera die een goede auto stand heeft, maar waar je ook veel instellingen handmatig aan kan passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |