abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27494822
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:13 schreef Reintje het volgende:
Ik zoek ook een digitale camera!
Hier vind je de specs van de Nikon camera's naast elkaar. Zo te zien zit er maar erg weinig verschil tussen de camera's, houd wel in de gaten dat je niet écht lange sluitertijden hebt (3 sec. is max.) en (!) dat je ze niet handmatig in kunt stellen.

De Pentax camera's hebben een wat grotere zoom, wat misschien wel makkelijk is.
De Pentax optio 750Z en de Sony hebben langere sluitertijden (16 en 30 sec.).
En bij de Pentax camera's zijn meer handmatige instellingen mogelijk (sluitertijd en diafragma).
Hier is een vergelijking tussen de laatste drie camera's.

Ik denk dat je zelf het beste de keus kunt maken over welke camera voor jou het meest geschikt is verder
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_27495404
Ik ben zelf opzoek naar een camera voor op vakantie.

Deze moet vooral eigenlijk klein zijn, want wil hem eigenlijk makkelijk overal mee naartoe kunnen nemen.

Hebben jullie suggersties?
......
pi_27495611
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:09 schreef Slomy het volgende:

Deze moet vooral eigenlijk klein zijn, want wil hem eigenlijk makkelijk overal mee naartoe kunnen nemen.

Heb je niet wat meer eisen?
Hier is wel erg veel voor te vinden...
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_27499215
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:16 schreef Elefes het volgende:

[..]

Heb je niet wat meer eisen?
Hier is wel erg veel voor te vinden...
Heel veel eisen heb ik niet.

Hij moet gewoon heel makkelijk mee te nemen zijn, het liefst in een broekzak.

Prijs rond de 200 euro. De Sony U40 lijkt mij wel wat, maar misschien zijn er nog wel meer camera's in dit segment. Zoom hoeft nier perse al zou het wel een leuke plus zijn. Camera moet snel op te starten zijn om snel de leuke momenten vast te kunnen leggen .

Enig idee wat dan nog andere opties zijn?
......
pi_27502980
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:09 schreef Slomy het volgende:

een wegwerpcamera?
pi_27505546
Hoi hoi

Ik wilde eigenlijk een topic openen maar denk dat het hiet beter past!
Ik ben aan het twijfelen over een digitale camera...

Ik heb 3 opties:

HP Photosmart M407
4.11 Mega Pixel
3x Optische Zoom
6x Dig Zoom

Canon PowerShot A400
3.2 Mega Pixel
2,2x Optische Zoom
3,2 Dig Zoom

Casio Exilim S100
3.2 Mega Pixel
kweet niet welke ZOOM specs deze heeft

Maare... iemand een idee...??
THX Tessa
***As I said before , I never repeat myself!!!***
pi_27508391
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:36 schreef Strax het volgende:
Hoi hoi

Ik wilde eigenlijk een topic openen maar denk dat het hiet beter past!
Ik ben aan het twijfelen over een digitale camera...

Ik heb 3 opties:

HP Photosmart M407
4.11 Mega Pixel
3x Optische Zoom
6x Dig Zoom

Canon PowerShot A400
3.2 Mega Pixel
2,2x Optische Zoom
3,2 Dig Zoom

Casio Exilim S100
3.2 Mega Pixel
kweet niet welke ZOOM specs deze heeft

Maare... iemand een idee...??
THX Tessa
De casio heeft 2.8 zoom.
De digitale zoom kan je wel weglaten uit de specs, want je bent er weinig mee. Digitaal zoomen is hetzelfde dan een deel vergroten in een fotobewerkingsprogramma.

Het nadeel van de HP vind'k de zoeker, deze is ook electronisch en geeft een iets of wat vertraagt beeld. In het donker en bij snel bewegende onderwerpen is dit wel een nadeel.
De canon is nog het best in zwak licht, de casio (waar ik geen ervaring mee heb) zal het, afgaande op de diafragma specificaties, best lastig krijgen met z'n sluitertijd als hij op minimaal f4 moet fotograferen.

Ik zou voor de canon gaan, maar zoek een winkel op en neem ze eens in je hand. Het toestel moet je natuurlijk ook goed liggen, je moet er tenslotte mee fotograferen.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_27509044
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:55 schreef Slomy het volgende:

[..]

Heel veel eisen heb ik niet.

Hij moet gewoon heel makkelijk mee te nemen zijn, het liefst in een broekzak.

Prijs rond de 200 euro. De Sony U40 lijkt mij wel wat, maar misschien zijn er nog wel meer camera's in dit segment. Zoom hoeft nier perse al zou het wel een leuke plus zijn. Camera moet snel op te starten zijn om snel de leuke momenten vast te kunnen leggen .

Enig idee wat dan nog andere opties zijn?
Dit lijkt me eerlijk gezegd een camera waar je vrij weinig mee kan.
Geen zoom, maar 2 mp en een vrij klein LCD-schermpje.
Sony camera's zijn over het algemeen wel redelijk compact, dus misschien dat je een ander model kan overwegen.
Misschien kun je ook eens kijken naar camera's van bijvoorbeeld Nikon (bijv.Coolpix 4100), Olympus (bijv. C480 of C460 zoom), Fuji, enz.

Pff, er zijn zoveel opties als je zo weinig eisen stelt..
pi_27511477
kheb net de digital ixus 40 gekocht...damn..wat een mooi apparaatje...nog niet zo heel veel mee geprutst, maar al wel mooie foto's gemaakt, klein handig apparaatje met precies alle mogelijkheden die je nodig kan hebben voor normale huis tuin en vakantie foto's...misschine kan er veeel meer mee, maar dat weet ik nog niet...vooralsnog opzeker een aanrader!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:16:31 #110
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_27523552
Oke ik ben dus ook op zoek naar een digitale camera, ff gegoogeld maar ik werd bijna ziek van alle onrelevante informatie die ik kreeg.
mijn eisen zijn:

- rond de ¤200,- (ben maar een student)
- Geheugenkaart (formaat maakt niet uit)
- Accu (geen batterij)
- 3 / 4 x zoom
- LCD scherm achterop
- Filmpjes met geluid (geen hoge kwaliteit vereist)
- ook redelijk snel klaar om te fotograferen

De camera is voor vakantiefoto's, feestjes etc.

Iemand een suggestie
bijvoorbaatdank
pi_27547222
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 20:16 schreef the_RAVEN het volgende:
Oke ik ben dus ook op zoek naar een digitale camera, ff gegoogeld maar ik werd bijna ziek van alle onrelevante informatie die ik kreeg.
mijn eisen zijn:

- rond de ¤200,- (ben maar een student)
- Geheugenkaart (formaat maakt niet uit)
- Accu (geen batterij)
- 3 / 4 x zoom
- LCD scherm achterop
- Filmpjes met geluid (geen hoge kwaliteit vereist)
- ook redelijk snel klaar om te fotograferen

De camera is voor vakantiefoto's, feestjes etc.

Iemand een suggestie
bijvoorbaatdank
Ik ben fan van de ixus serie sinds ik er zelf een heb, dus misschine de ixus30? Die heeft een accu, een scherm achterop, kost ongeveer 200 ¤, 3x zoom filmpjes, en ook redelijk snel klaar voor gebruik....Kijk er eens naar zou ik zeggen...:)
pi_27559529
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscl1/

Ik denk dat ik er een gevonden heb. Lekker klein en meer dan genoeg functies voor mij.
......
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:42:25 #113
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_27563682
Ik zit nu te kijken naar de ixus 30 en 40 serie, maar eigenlijk nog een eis aan mijn camera, rode ogen reductie die ook echt werkt. Is dat het geval bij deze cameras?
pi_27572212
De enige rode ogen reductie die echt werkt, is geen flits gebruiken.
pi_27598327
mjah...rode ogen reductie functie zit wel op de ixus40, maar idd volgens mij werkt alleen geen flits gebruiken echt...:)
  zondag 5 juni 2005 @ 01:36:44 #116
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_27635579
voor de mensen die nog goedkope camera zoeken:

Minolta Dimage Z1 is zeer goede camera!
Heb hem ooit gekocht voor 199 bij de dixons.
8x optical zoom, 3.2MP.
ISO: 50 - 400
  zondag 5 juni 2005 @ 12:15:37 #117
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_27640295
Namens mijn vriendin:
Een digitale camera met:

- (veel) Optische zoom
- Niet te groot
- Voor zowel vakantiefoto's als wat meer veel-eisende foto's (dus zowel automatisch als handmatige instellingen)

Prijs: ongeveer 400 euro

De Olympus C770 Ultra Zoom leek haar wel goed, maar het uiterlijk van de camera sprak haar niet aan.
Alvast bedankt.

[ Bericht 6% gewijzigd door BOKA op 05-06-2005 12:25:28 ]
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  zondag 5 juni 2005 @ 12:25:01 #118
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_27640649
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:15 schreef BOKA het volgende:
Namens mijn vriendin:
Een digitale camera met:

- (veel) Optische zoom
- Niet te groot
- Voor zowel vakantiefoto's als wat meer veel-eisende foto's

De Olympus C770 Ultra Zoom leek haar wel goed, maar het uiterlijk van de camera sprak haar niet aan.
Alvast bedankt.
Kijk ook eens naar de Minolta Dimage Z5.
Die heeft mijn vriend ook, maakt goeie foto's
12X zoom erbij.
En klein.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:39:31 #119
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_27641213
De specs zien er erg goed uit, maar hij ziet er een beetje vreemd uit.
Bij een paar reviews las ik dat ie wel goed was, maar dat de Panasonic FZ20 beter was; iemand daar nog suggesties over?
pi_27641310
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:15 schreef BOKA het volgende:
Namens mijn vriendin:
Een digitale camera met:

- (veel) Optische zoom
- Niet te groot
- Voor zowel vakantiefoto's als wat meer veel-eisende foto's (dus zowel automatisch als handmatige instellingen)

Alvast bedankt.
De Z5 van Minolta (zoals SpeedyGJ noemt) heeft alleen wel veel ruis in de foto's, wat imo een erg groot minpunt is.
Verder, maakt het uiterlijk van de camera echt zoveel uit? Het gaat om de foto's die er mee gemaakt worden he

Misschien zou ze eens naar een Canon Powershot A520 kunnen kijken, zijn leuke camera's waar alles handmatig in te stellen is, en ze zijn erg gebruiksvriendelijk.
Verder zou een Canon Powershot S1 iets voor haar kunnen zijn, deze heeft 10x optische zoom, de A520 4x. Verder heeft de S1 3mp, en de A520 4mp. De S1 heeft alleen niet een echte macrofunctie, ik weet niet of dat wat uit maakt? (Scherpstelafstand is minimaal 10 cm.)
Ook een Pentax Optio 555 is misschien wat? 5mp, 4,9x optische zoom.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:42:22 #121
34663 SpeedyGJ
pi_27641316
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:39 schreef BOKA het volgende:
De specs zien er erg goed uit, maar hij ziet er een beetje vreemd uit.
Bij een paar reviews las ik dat ie wel goed was, maar dat de Panasonic FZ20 beter was; iemand daar nog suggesties over?
Hij ziet het idd er vreemd uit, maar de foto's mogen er wel zijn.
Ik wil wel een voorbeeld foto neer zetten. (Staan een paar foto's op mijn pc die uit die camera komt)
FZ20 is ook een hele goeie camera, alleen vind ik zelf personelijk het beeldkwaliteid wat minder.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:51:55 #122
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_27641651
Macrofunctie hoeft er niet op te zitten.
Maar ik zie dat die Canon's al wat ouder zijn, maakt dat nog iets uit?
  zondag 5 juni 2005 @ 13:08:52 #123
34663 SpeedyGJ
pi_27642146
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:51 schreef BOKA het volgende:
Macrofunctie hoeft er niet op te zitten.
Maar ik zie dat die Canon's al wat ouder zijn, maakt dat nog iets uit?
Nee dat maakt personelijk helemaal niks uit
Canon maakt rete goeie camera's.
Ik zie zelfs mensen nog met de powershot A75 die al hoeveel jaartjes oud zijn.
Mijn oude Fujifilm S602 kwam in 2002 uit, maakte dit jaar de laaste mooie prachtige foto's.
Kortom, het maakt niet uit
Ik zou zeggen: Ga verschillende winkels langs, neem je vriendin mee, pak een aantal camera's vergelijk ze.
Let vooral op:
1: Hoe liggen ze in je handen, je moet het immers wel prettig vinden als de camera je lekker in de hand ligt.
2: Kun je ook lekker bij de knoppen komen, S5000 van fuji kon ik met 1 duim bedienen, werkte lekker en snel.
Veel succes
  zondag 5 juni 2005 @ 13:11:29 #124
34663 SpeedyGJ
pi_27642233
Oja nog 1 aanrader.
Bij veel zoom raad ik je toch een camera aan met Image Stabilisator. Vooral bij 12X kan dat echt goed van pas komen.
Bij donkere omgeving kun je al gauw bewegende foto's krijgen, met de IS is die kans vele malen kleiner
  zondag 5 juni 2005 @ 13:36:01 #125
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_27643003
Ik twijfel dus echt tussen de D70 en de 350D. Ik wil eigenlijk een allround camera, voornamelijk voor op vakantie maar ook om eens leuke experimenten mee te doen.
Vrienden van me hebben D70's en die zijn heel tevreden, kan ik ook lenzen van lenen. Het nadeel is dat de D70 duurder is en minder pixels heeft.
De Canon heet meer pixels maar minder mogelijkheden qua opties. Ook moet ik heirvoor alle lenzen zelf kopen wat een extra investering vereist....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zondag 5 juni 2005 @ 13:49:02 #126
34663 SpeedyGJ
pi_27643306
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:36 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik twijfel dus echt tussen de D70 en de 350D. Ik wil eigenlijk een allround camera, voornamelijk voor op vakantie maar ook om eens leuke experimenten mee te doen.
Vrienden van me hebben D70's en die zijn heel tevreden, kan ik ook lenzen van lenen. Het nadeel is dat de D70 duurder is en minder pixels heeft.
De Canon heet meer pixels maar minder mogelijkheden qua opties. Ook moet ik heirvoor alle lenzen zelf kopen wat een extra investering vereist....
Tja wat wil je eigelijk doen met fotografie.
Wil je foto's bewerken, croppen etc of is het alleen klik klik en dat je die laat ontwikkelen om een normale formaat.
MP's maken eigelijk niet echt heel veel uit, ik zoom op mijn pc de foto's gewoon effe lekker ver in, kan dan nog dingen goed zien.
D70 mag wel iets duurder zijn (En terrecht!) maar heeft idd meer opties, ook is deze camera makkelijker te bedienen.
D70 heeft namelijk 2 scroll wieltjes waardoor je niet apart een knopje moet indrukken om het diaframa of sluitertijd etc moet indrukken en dan vervolgens nog eens moet gaan draaien.
Daarnaast de whitebalans.
1 knopje indrukken en scrollen ivp om eerst door het menu te gaan doorzoeken.
Ook de resolutie kun je zo instellen ivp door menu door te zoeken.
D70 heeft vele voordelen.
Dus denk er goed over na!
  zondag 5 juni 2005 @ 14:52:01 #127
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_27645160
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:49 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Tja wat wil je eigelijk doen met fotografie.
Wil je foto's bewerken, croppen etc of is het alleen klik klik en dat je die laat ontwikkelen om een normale formaat.
MP's maken eigelijk niet echt heel veel uit, ik zoom op mijn pc de foto's gewoon effe lekker ver in, kan dan nog dingen goed zien.
D70 mag wel iets duurder zijn (En terrecht!) maar heeft idd meer opties, ook is deze camera makkelijker te bedienen.
D70 heeft namelijk 2 scroll wieltjes waardoor je niet apart een knopje moet indrukken om het diaframa of sluitertijd etc moet indrukken en dan vervolgens nog eens moet gaan draaien.
Daarnaast de whitebalans.
1 knopje indrukken en scrollen ivp om eerst door het menu te gaan doorzoeken.
Ook de resolutie kun je zo instellen ivp door menu door te zoeken.
D70 heeft vele voordelen.
Dus denk er goed over na!
Tsja, eigenlijk wil ik alles en voor weinig geld

Ik heb een aantal fotocursussen gehad en ben een redelijke amateurfotograaf en ik vind het leuk om het een en ander uit te proberen met diafragma, sluitertijden, flitseffecten en dergelijke. Ik heb ook zelf foto's ontwikkeld en ik heb nog een Nikon F80 liggen maar die gaat weg, denk ik.

Maar soms vind ik het ook leuk om een mooie foto op canvas te laten printen of op postformaat te printen en dan op te hangen.

Morgen de Canon eens beethouden, kijken hoe 'ie aanvoelt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zondag 5 juni 2005 @ 14:54:02 #128
34663 SpeedyGJ
pi_27645212
quote:
Op zondag 5 juni 2005 14:52 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Tsja, eigenlijk wil ik alles en voor weinig geld

Ik heb een aantal fotocursussen gehad en ben een redelijke amateurfotograaf en ik vind het leuk om het een en ander uit te proberen met diafragma, sluitertijden, flitseffecten en dergelijke. Ik heb ook zelf foto's ontwikkeld en ik heb nog een Nikon F80 liggen maar die gaat weg, denk ik.

Maar soms vind ik het ook leuk om een mooie foto op canvas te laten printen of op postformaat te printen en dan op te hangen.

Morgen de Canon eens beethouden, kijken hoe 'ie aanvoelt.
Oke
Veel succes morgen
We horen het wel van je
  zondag 5 juni 2005 @ 21:54:06 #129
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27657440
Ik wil graag ook een digitale camera halen puur voor vakantiefoto's .iemand die me advies kan geven ? moet niet al te duur zijn zou 4megapixel genoeg zijn?
  zondag 5 juni 2005 @ 22:10:58 #130
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_27658069
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:54 schreef dvdfreak het volgende:
Ik wil graag ook een digitale camera halen puur voor vakantiefoto's .iemand die me advies kan geven ? moet niet al te duur zijn zou 4megapixel genoeg zijn?
4 megapixels zijn meer dan genoeg...
  zondag 5 juni 2005 @ 22:14:01 #131
34663 SpeedyGJ
pi_27658205
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:54 schreef dvdfreak het volgende:
Canon PowerShot A80 (4MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9) ¤ 279,-
Ruim voldoende voor vakantie foto's.
En niks dat jou te kort komt.
Veel succes
  zondag 5 juni 2005 @ 22:17:04 #132
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27658351
wat is eigenlijk het verschil tussen optische zoom en digitale zoom
  zondag 5 juni 2005 @ 22:26:08 #133
34663 SpeedyGJ
pi_27658663
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:17 schreef dvdfreak het volgende:
wat is eigenlijk het verschil tussen optische zoom en digitale zoom
Optische zoom is de daadwerkelijke zoom van de camera ZONDER kwaliteits verlies.
Digitale zoom is wel af te raden, kwaliteit van de foto's gaat achteruit.
Je kan digitale zoom vergelijken met een foto die je op je pc in gaat zoomen.
Voorbeeld:
Gewone foto:

Op de pc ingezoomd:

Je ziet dus dat de kwaliteit erg achteruit gaat.
Dit gebeurd dus ook met de camera

[ Bericht 4% gewijzigd door SpeedyGJ op 05-06-2005 22:36:33 ]
pi_27711269
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:14 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Canon PowerShot A80 (4MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9) ¤ 279,-
Ruim voldoende voor vakantie foto's.
En niks dat jou te kort komt.
Veel succes
Dan beter de Canon A510 3 MP camera met 4x zoom, ook op gewoon oplaadbare aa batterijen en rond de 200 euro te vinden

4MP is niet echt nodig IMHO voor gewone fotos

En hij is nog een stuk kleiner dan de A80 ook!
pi_27724435
Zou dit was wezen? Ik weet dat je niet blind moet starten op die 5.25MP, omdat ze waarschijnlijk gebruik van interpolatie. Maar is het verder een leuk toestel om foto's mee te maken of is het gewoon bagger?

Bij tweakers wordt dit gelijk afgekapt, omdat alles van de Aldi en Lidle troep moet zijn, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening.
quote:

• met car-kit, 2 accu's
en netstroomlader
• super compact
• 5,25 megapixels
• 3x optische zoom
• 2,5'' kleurendisplay
• afmeting: LxHxD: 88 x 54 x 23 mm
• video- en audiofunctie
• autofocus
• automatische gevoeligheidsinstelling
• sluitertijd 1/2 - 1/1000 sec.
• flitssysteem met 3 functies
• USB-aansluiting
• incl. driver- en bewerkingssoftware,
USB- en videokabel, tasje
en polsbandje

Inclusief 256MB SD-card

Prijs: ¤ 199,-
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:27:02 #136
34663 SpeedyGJ
pi_27724832
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:17 schreef Sinat het volgende:
Zou dit was wezen? Ik weet dat je niet blind moet starten op die 5.25MP, omdat ze waarschijnlijk gebruik van interpolatie. Maar is het verder een leuk toestel om foto's mee te maken of is het gewoon bagger?

Bij tweakers wordt dit gelijk afgekapt, omdat alles van de Aldi en Lidle troep moet zijn, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening.
[..]
Die merk zegt me bar weinig.
En ik denk echter wel dat je voor die geld wel een betere camera kan krijgen
pi_27724890
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:17 schreef Sinat het volgende:

[..]
Je weet niets over de lens, en dat is wel een nadeel. Je weet niet vanwaar de zoom begint, en je weet het diafragma op breedhoek en groothoek niet.
Verder is de langzaamste sluitertijd van een halve sec niet echt lang, en snelste 1/1000 niet erg kort.

Voor deze prijs kan je al eentje uit de Coolpix van nikon kopen, waar je wel zeker bent van kwaliteit en waarvan de specs een stuk duidelijker en beter zijn dan van deze.
bv. : Coolpix 4100 heeft een luitertijd van 4sec. tot 1/3000, ook 3x zoom en 4megapixels.
pi_27727625
Wb die Aldi cam zou je hier eens kunnen kijken:
http://thomasueberall.th.funpic.de/phpmyforum/topic.php?id=1162&s=388158982838e07cd9c241f0a7aaa506

Mij lijkt het niet wat.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_27729028
wat ik al zei:
De canon a510

Bij dynabyte 179 euro Voor die prijs vind je bijna geen betere digicam. En op gewoon AA maat batterijen. Acculader met 2300 niMH 's en je bent naast een sd kaartje van 35 euro klaar!

4 keer zoom canon lens!!!!
pi_27737170
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:39 schreef basset het volgende:
wat ik al zei:
De canon a510

Bij dynabyte 179 euro Voor die prijs vind je bijna geen betere digicam. En op gewoon AA maat batterijen. Acculader met 2300 niMH 's en je bent naast een sd kaartje van 35 euro klaar!

4 keer zoom canon lens!!!!
Of de A520 natuurlijk
Volgens mij gebruikt canon in die camera's trouwens cf, en geen sd

Verder ben ik altijd een beetje huiverig over die camera's van de aldi en winkels die daar op lijken. Ik zou dan ook eerder (wat HGT zegt) voor bijvoorbeeld een Nikon of Canon gaan, dan weet je tenminste wat je hebt (en dat je er wat mee kunt).
pi_27740556
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 12:14 schreef Elefes het volgende:

[..]

Of de A520 natuurlijk
Volgens mij gebruikt canon in die camera's trouwens cf, en geen sd

Verder ben ik altijd een beetje huiverig over die camera's van de aldi en winkels die daar op lijken. Ik zou dan ook eerder (wat HGT zegt) voor bijvoorbeeld een Nikon of Canon gaan, dan weet je tenminste wat je hebt (en dat je er wat mee kunt).
Nope,

Vroegah wel, maar canon is afgezien van de SLR's en een enkele S serie overgestapt naar SD.

Persoonlijk is de 520 de 100 euro verschil voor die ene megapixel niet waard.

Als je gewoon formaat afdrukt is zelfs 2MP meer dan genoeg. Ik heb afdrukken van een IXUS II (2MP camera) en die zijn prachtig. Ga je vergroten is het een ander verhaal, maar dan geeft 3 of 4 MP bijna hetzelfde slechte resultaat. (ik geloof pas vanaf +/- A4 overigens.

Wel jammer dat Canon is overgestapt aangezien ik hier 2 512 MB CF kaartjes heb liggen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:06:05 #142
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_27740723
M'n moeder is al een tijdje op zoek naar een nieuwe camera en denkt aan de Canon Powershot S2.

Ik heb zelf wat rondgekeken en het lijkt me een prima camera. Ik vraag me alleen af of er al mensen ervaring hebben met deze camera? Ik heb gekeken op dpreview, maar daar staat helaas nog geen uitgebreide test op..
I don't shine if you don't shine
pi_27740753
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:00 schreef basset het volgende:

[..]

Nope,

Vroegah wel, maar canon is afgezien van de SLR's en een enkele S serie overgestapt naar SD.

Persoonlijk is de 520 de 100 euro verschil voor die ene megapixel niet waard.

Als je gewoon formaat afdrukt is zelfs 2MP meer dan genoeg. Ik heb afdrukken van een IXUS II (2MP camera) en die zijn prachtig. Ga je vergroten is het een ander verhaal, maar dan geeft 3 of 4 MP bijna hetzelfde slechte resultaat. (ik geloof pas vanaf +/- A4 overigens.

Wel jammer dat Canon is overgestapt aangezien ik hier 2 512 MB CF kaartjes heb liggen.
Wat voor 512mb kaartjes? Mijn cam slikt ze wel nlk Mocht je er vanaf willen..

Dat geheugen is dan wel weer minder. Maar ach, als je toch eenmaal spullen gaat kopen voor je digicam blijf je toch bezig
Verder is 100 euro voor 1 mp idd wel wat veel. Ik had de A70 (met 3mp) en kon daarmee best goed 20x30 afdrukken. Veel groter doe je toch eigenlijk nooit volgens mij.
Ik heb nu geen Canon meer, maar blijf erbij dat die A70 ontzettend gebruiksvriendelijk was (en gewoon een best goede camera voor het geld) daarom aan te raden voor veel mensen
pi_27741494
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:06 schreef Flipper01 het volgende:
M'n moeder is al een tijdje op zoek naar een nieuwe camera en denkt aan de Canon Powershot S2.

Ik heb zelf wat rondgekeken en het lijkt me een prima camera. Ik vraag me alleen af of er al mensen ervaring hebben met deze camera? Ik heb gekeken op dpreview, maar daar staat helaas nog geen uitgebreide test op..
Het hangt er vanaf wat je moeder wil doen met de camera. De S 1 was een hele goede camera afgezien van het ontbreken van een Focus assist lamp, wat deze geloof ik wel heeft. (weet ik overigens niet zeker)

Van wat ik er over kan lezen is het een hele mooie camera. En Canon kennende een hele goede camera. AA batterijen is ook een pluspunt wat mij betref

Heel veel handmatige instellingen.

Niet echt een point&shoot camera.
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:40:53 #145
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_27744202
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:29 schreef basset het volgende:
Het hangt er vanaf wat je moeder wil doen met de camera. De S 1 was een hele goede camera afgezien van het ontbreken van een Focus assist lamp, wat deze geloof ik wel heeft. (weet ik overigens niet zeker.
Focus assist lamp zit er idd wel op!
Ze wil hem met name gebruiken voor portretfoto's, vakantiekiekjes, productfotografie. Ze zoekt een camera die een goede auto stand heeft, maar waar je ook veel instellingen handmatig aan kan passen.
I don't shine if you don't shine
pi_27744423
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:40 schreef Flipper01 het volgende:

[..]

Focus assist lamp zit er idd wel op!
Ze wil hem met name gebruiken voor portretfoto's, vakantiekiekjes, productfotografie. Ze zoekt een camera die een goede auto stand heeft, maar waar je ook veel instellingen handmatig aan kan passen.
Dat kan met zowat iedere camera van canon al die handmatige dingen. (aleen de Ixus serie en de A400 geloof ik niet)

Als je de zoom niet nodig hebt is de A510 een leuk goedkoop alternatief, maar de S2 is wat mij betreft
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:44:38 #147
34663 SpeedyGJ
pi_27746476
Let wel op dat de S2 last van chromatische aberratie heeft wat eigelijk wel heel erg jammer is.
Het is een pracht van een toestel.
Voorbeeldfoto's + filmpjes
pi_27749818
Mijn oog is OOK gevallen op de powershot G6 van Canon (Ik staar me natuurlijk niet blind op 1 camera) en wil eigenlijk weten of er mensen zijn die ervaringen hebben met deze camera. Hij heeft wat minder zoom dan de S2 IS, maargoed, dat zijn dingen die ik tegen elkaar moet opwegen. Ervaringen iemand? Met de G6...

woensdag 8 juni 2005 @ 19:55:29 #149
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_27752606
Even een n00b vraagje: (weet niet waar hij thuishoort, dus dan maar hier)
Ik koop een EOS350D , en zit te kijken naar Compact Flash kaarten.

Maakt het veel (merkbaar) verschil uit tussen een standaard Kingston/Sandisk kaartje (65-75 euro) of een Sandisk Ultra II (85 euro)??
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:41:09 #150
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27754057
Ik zag dat ding van de Aldi wou hem kopen maar toch maar niet gehaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')