abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2005 @ 13:49:02 #126
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_27643306
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:36 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik twijfel dus echt tussen de D70 en de 350D. Ik wil eigenlijk een allround camera, voornamelijk voor op vakantie maar ook om eens leuke experimenten mee te doen.
Vrienden van me hebben D70's en die zijn heel tevreden, kan ik ook lenzen van lenen. Het nadeel is dat de D70 duurder is en minder pixels heeft.
De Canon heet meer pixels maar minder mogelijkheden qua opties. Ook moet ik heirvoor alle lenzen zelf kopen wat een extra investering vereist....
Tja wat wil je eigelijk doen met fotografie.
Wil je foto's bewerken, croppen etc of is het alleen klik klik en dat je die laat ontwikkelen om een normale formaat.
MP's maken eigelijk niet echt heel veel uit, ik zoom op mijn pc de foto's gewoon effe lekker ver in, kan dan nog dingen goed zien.
D70 mag wel iets duurder zijn (En terrecht!) maar heeft idd meer opties, ook is deze camera makkelijker te bedienen.
D70 heeft namelijk 2 scroll wieltjes waardoor je niet apart een knopje moet indrukken om het diaframa of sluitertijd etc moet indrukken en dan vervolgens nog eens moet gaan draaien.
Daarnaast de whitebalans.
1 knopje indrukken en scrollen ivp om eerst door het menu te gaan doorzoeken.
Ook de resolutie kun je zo instellen ivp door menu door te zoeken.
D70 heeft vele voordelen.
Dus denk er goed over na!
  zondag 5 juni 2005 @ 14:52:01 #127
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_27645160
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:49 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Tja wat wil je eigelijk doen met fotografie.
Wil je foto's bewerken, croppen etc of is het alleen klik klik en dat je die laat ontwikkelen om een normale formaat.
MP's maken eigelijk niet echt heel veel uit, ik zoom op mijn pc de foto's gewoon effe lekker ver in, kan dan nog dingen goed zien.
D70 mag wel iets duurder zijn (En terrecht!) maar heeft idd meer opties, ook is deze camera makkelijker te bedienen.
D70 heeft namelijk 2 scroll wieltjes waardoor je niet apart een knopje moet indrukken om het diaframa of sluitertijd etc moet indrukken en dan vervolgens nog eens moet gaan draaien.
Daarnaast de whitebalans.
1 knopje indrukken en scrollen ivp om eerst door het menu te gaan doorzoeken.
Ook de resolutie kun je zo instellen ivp door menu door te zoeken.
D70 heeft vele voordelen.
Dus denk er goed over na!
Tsja, eigenlijk wil ik alles en voor weinig geld

Ik heb een aantal fotocursussen gehad en ben een redelijke amateurfotograaf en ik vind het leuk om het een en ander uit te proberen met diafragma, sluitertijden, flitseffecten en dergelijke. Ik heb ook zelf foto's ontwikkeld en ik heb nog een Nikon F80 liggen maar die gaat weg, denk ik.

Maar soms vind ik het ook leuk om een mooie foto op canvas te laten printen of op postformaat te printen en dan op te hangen.

Morgen de Canon eens beethouden, kijken hoe 'ie aanvoelt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zondag 5 juni 2005 @ 14:54:02 #128
34663 SpeedyGJ
pi_27645212
quote:
Op zondag 5 juni 2005 14:52 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Tsja, eigenlijk wil ik alles en voor weinig geld

Ik heb een aantal fotocursussen gehad en ben een redelijke amateurfotograaf en ik vind het leuk om het een en ander uit te proberen met diafragma, sluitertijden, flitseffecten en dergelijke. Ik heb ook zelf foto's ontwikkeld en ik heb nog een Nikon F80 liggen maar die gaat weg, denk ik.

Maar soms vind ik het ook leuk om een mooie foto op canvas te laten printen of op postformaat te printen en dan op te hangen.

Morgen de Canon eens beethouden, kijken hoe 'ie aanvoelt.
Oke
Veel succes morgen
We horen het wel van je
  zondag 5 juni 2005 @ 21:54:06 #129
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27657440
Ik wil graag ook een digitale camera halen puur voor vakantiefoto's .iemand die me advies kan geven ? moet niet al te duur zijn zou 4megapixel genoeg zijn?
  zondag 5 juni 2005 @ 22:10:58 #130
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_27658069
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:54 schreef dvdfreak het volgende:
Ik wil graag ook een digitale camera halen puur voor vakantiefoto's .iemand die me advies kan geven ? moet niet al te duur zijn zou 4megapixel genoeg zijn?
4 megapixels zijn meer dan genoeg...
  zondag 5 juni 2005 @ 22:14:01 #131
34663 SpeedyGJ
pi_27658205
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:54 schreef dvdfreak het volgende:
Canon PowerShot A80 (4MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9) ¤ 279,-
Ruim voldoende voor vakantie foto's.
En niks dat jou te kort komt.
Veel succes
  zondag 5 juni 2005 @ 22:17:04 #132
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27658351
wat is eigenlijk het verschil tussen optische zoom en digitale zoom
  zondag 5 juni 2005 @ 22:26:08 #133
34663 SpeedyGJ
pi_27658663
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:17 schreef dvdfreak het volgende:
wat is eigenlijk het verschil tussen optische zoom en digitale zoom
Optische zoom is de daadwerkelijke zoom van de camera ZONDER kwaliteits verlies.
Digitale zoom is wel af te raden, kwaliteit van de foto's gaat achteruit.
Je kan digitale zoom vergelijken met een foto die je op je pc in gaat zoomen.
Voorbeeld:
Gewone foto:

Op de pc ingezoomd:

Je ziet dus dat de kwaliteit erg achteruit gaat.
Dit gebeurd dus ook met de camera

[ Bericht 4% gewijzigd door SpeedyGJ op 05-06-2005 22:36:33 ]
pi_27711269
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:14 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Canon PowerShot A80 (4MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9) ¤ 279,-
Ruim voldoende voor vakantie foto's.
En niks dat jou te kort komt.
Veel succes
Dan beter de Canon A510 3 MP camera met 4x zoom, ook op gewoon oplaadbare aa batterijen en rond de 200 euro te vinden

4MP is niet echt nodig IMHO voor gewone fotos

En hij is nog een stuk kleiner dan de A80 ook!
pi_27724435
Zou dit was wezen? Ik weet dat je niet blind moet starten op die 5.25MP, omdat ze waarschijnlijk gebruik van interpolatie. Maar is het verder een leuk toestel om foto's mee te maken of is het gewoon bagger?

Bij tweakers wordt dit gelijk afgekapt, omdat alles van de Aldi en Lidle troep moet zijn, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening.
quote:

• met car-kit, 2 accu's
en netstroomlader
• super compact
• 5,25 megapixels
• 3x optische zoom
• 2,5'' kleurendisplay
• afmeting: LxHxD: 88 x 54 x 23 mm
• video- en audiofunctie
• autofocus
• automatische gevoeligheidsinstelling
• sluitertijd 1/2 - 1/1000 sec.
• flitssysteem met 3 functies
• USB-aansluiting
• incl. driver- en bewerkingssoftware,
USB- en videokabel, tasje
en polsbandje

Inclusief 256MB SD-card

Prijs: ¤ 199,-
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:27:02 #136
34663 SpeedyGJ
pi_27724832
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:17 schreef Sinat het volgende:
Zou dit was wezen? Ik weet dat je niet blind moet starten op die 5.25MP, omdat ze waarschijnlijk gebruik van interpolatie. Maar is het verder een leuk toestel om foto's mee te maken of is het gewoon bagger?

Bij tweakers wordt dit gelijk afgekapt, omdat alles van de Aldi en Lidle troep moet zijn, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening.
[..]
Die merk zegt me bar weinig.
En ik denk echter wel dat je voor die geld wel een betere camera kan krijgen
pi_27724890
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:17 schreef Sinat het volgende:

[..]
Je weet niets over de lens, en dat is wel een nadeel. Je weet niet vanwaar de zoom begint, en je weet het diafragma op breedhoek en groothoek niet.
Verder is de langzaamste sluitertijd van een halve sec niet echt lang, en snelste 1/1000 niet erg kort.

Voor deze prijs kan je al eentje uit de Coolpix van nikon kopen, waar je wel zeker bent van kwaliteit en waarvan de specs een stuk duidelijker en beter zijn dan van deze.
bv. : Coolpix 4100 heeft een luitertijd van 4sec. tot 1/3000, ook 3x zoom en 4megapixels.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_27727625
Wb die Aldi cam zou je hier eens kunnen kijken:
http://thomasueberall.th.funpic.de/phpmyforum/topic.php?id=1162&s=388158982838e07cd9c241f0a7aaa506

Mij lijkt het niet wat.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_27729028
wat ik al zei:
De canon a510

Bij dynabyte 179 euro Voor die prijs vind je bijna geen betere digicam. En op gewoon AA maat batterijen. Acculader met 2300 niMH 's en je bent naast een sd kaartje van 35 euro klaar!

4 keer zoom canon lens!!!!
pi_27737170
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:39 schreef basset het volgende:
wat ik al zei:
De canon a510

Bij dynabyte 179 euro Voor die prijs vind je bijna geen betere digicam. En op gewoon AA maat batterijen. Acculader met 2300 niMH 's en je bent naast een sd kaartje van 35 euro klaar!

4 keer zoom canon lens!!!!
Of de A520 natuurlijk
Volgens mij gebruikt canon in die camera's trouwens cf, en geen sd

Verder ben ik altijd een beetje huiverig over die camera's van de aldi en winkels die daar op lijken. Ik zou dan ook eerder (wat HGT zegt) voor bijvoorbeeld een Nikon of Canon gaan, dan weet je tenminste wat je hebt (en dat je er wat mee kunt).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_27740556
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 12:14 schreef Elefes het volgende:

[..]

Of de A520 natuurlijk
Volgens mij gebruikt canon in die camera's trouwens cf, en geen sd

Verder ben ik altijd een beetje huiverig over die camera's van de aldi en winkels die daar op lijken. Ik zou dan ook eerder (wat HGT zegt) voor bijvoorbeeld een Nikon of Canon gaan, dan weet je tenminste wat je hebt (en dat je er wat mee kunt).
Nope,

Vroegah wel, maar canon is afgezien van de SLR's en een enkele S serie overgestapt naar SD.

Persoonlijk is de 520 de 100 euro verschil voor die ene megapixel niet waard.

Als je gewoon formaat afdrukt is zelfs 2MP meer dan genoeg. Ik heb afdrukken van een IXUS II (2MP camera) en die zijn prachtig. Ga je vergroten is het een ander verhaal, maar dan geeft 3 of 4 MP bijna hetzelfde slechte resultaat. (ik geloof pas vanaf +/- A4 overigens.

Wel jammer dat Canon is overgestapt aangezien ik hier 2 512 MB CF kaartjes heb liggen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:06:05 #142
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_27740723
M'n moeder is al een tijdje op zoek naar een nieuwe camera en denkt aan de Canon Powershot S2.

Ik heb zelf wat rondgekeken en het lijkt me een prima camera. Ik vraag me alleen af of er al mensen ervaring hebben met deze camera? Ik heb gekeken op dpreview, maar daar staat helaas nog geen uitgebreide test op..
I don't shine if you don't shine
pi_27740753
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:00 schreef basset het volgende:

[..]

Nope,

Vroegah wel, maar canon is afgezien van de SLR's en een enkele S serie overgestapt naar SD.

Persoonlijk is de 520 de 100 euro verschil voor die ene megapixel niet waard.

Als je gewoon formaat afdrukt is zelfs 2MP meer dan genoeg. Ik heb afdrukken van een IXUS II (2MP camera) en die zijn prachtig. Ga je vergroten is het een ander verhaal, maar dan geeft 3 of 4 MP bijna hetzelfde slechte resultaat. (ik geloof pas vanaf +/- A4 overigens.

Wel jammer dat Canon is overgestapt aangezien ik hier 2 512 MB CF kaartjes heb liggen.
Wat voor 512mb kaartjes? Mijn cam slikt ze wel nlk Mocht je er vanaf willen..

Dat geheugen is dan wel weer minder. Maar ach, als je toch eenmaal spullen gaat kopen voor je digicam blijf je toch bezig
Verder is 100 euro voor 1 mp idd wel wat veel. Ik had de A70 (met 3mp) en kon daarmee best goed 20x30 afdrukken. Veel groter doe je toch eigenlijk nooit volgens mij.
Ik heb nu geen Canon meer, maar blijf erbij dat die A70 ontzettend gebruiksvriendelijk was (en gewoon een best goede camera voor het geld) daarom aan te raden voor veel mensen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_27741494
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:06 schreef Flipper01 het volgende:
M'n moeder is al een tijdje op zoek naar een nieuwe camera en denkt aan de Canon Powershot S2.

Ik heb zelf wat rondgekeken en het lijkt me een prima camera. Ik vraag me alleen af of er al mensen ervaring hebben met deze camera? Ik heb gekeken op dpreview, maar daar staat helaas nog geen uitgebreide test op..
Het hangt er vanaf wat je moeder wil doen met de camera. De S 1 was een hele goede camera afgezien van het ontbreken van een Focus assist lamp, wat deze geloof ik wel heeft. (weet ik overigens niet zeker)

Van wat ik er over kan lezen is het een hele mooie camera. En Canon kennende een hele goede camera. AA batterijen is ook een pluspunt wat mij betref

Heel veel handmatige instellingen.

Niet echt een point&shoot camera.
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:40:53 #145
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_27744202
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:29 schreef basset het volgende:
Het hangt er vanaf wat je moeder wil doen met de camera. De S 1 was een hele goede camera afgezien van het ontbreken van een Focus assist lamp, wat deze geloof ik wel heeft. (weet ik overigens niet zeker.
Focus assist lamp zit er idd wel op!
Ze wil hem met name gebruiken voor portretfoto's, vakantiekiekjes, productfotografie. Ze zoekt een camera die een goede auto stand heeft, maar waar je ook veel instellingen handmatig aan kan passen.
I don't shine if you don't shine
pi_27744423
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:40 schreef Flipper01 het volgende:

[..]

Focus assist lamp zit er idd wel op!
Ze wil hem met name gebruiken voor portretfoto's, vakantiekiekjes, productfotografie. Ze zoekt een camera die een goede auto stand heeft, maar waar je ook veel instellingen handmatig aan kan passen.
Dat kan met zowat iedere camera van canon al die handmatige dingen. (aleen de Ixus serie en de A400 geloof ik niet)

Als je de zoom niet nodig hebt is de A510 een leuk goedkoop alternatief, maar de S2 is wat mij betreft
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:44:38 #147
34663 SpeedyGJ
pi_27746476
Let wel op dat de S2 last van chromatische aberratie heeft wat eigelijk wel heel erg jammer is.
Het is een pracht van een toestel.
Voorbeeldfoto's + filmpjes
pi_27749818
Mijn oog is OOK gevallen op de powershot G6 van Canon (Ik staar me natuurlijk niet blind op 1 camera) en wil eigenlijk weten of er mensen zijn die ervaringen hebben met deze camera. Hij heeft wat minder zoom dan de S2 IS, maargoed, dat zijn dingen die ik tegen elkaar moet opwegen. Ervaringen iemand? Met de G6...

woensdag 8 juni 2005 @ 19:55:29 #149
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_27752606
Even een n00b vraagje: (weet niet waar hij thuishoort, dus dan maar hier)
Ik koop een EOS350D , en zit te kijken naar Compact Flash kaarten.

Maakt het veel (merkbaar) verschil uit tussen een standaard Kingston/Sandisk kaartje (65-75 euro) of een Sandisk Ultra II (85 euro)??
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:41:09 #150
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27754057
Ik zag dat ding van de Aldi wou hem kopen maar toch maar niet gehaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')