abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:50:44 #51
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27118917
Die Another Day (Lee Tamahori, 2002): niet onaardige Bond. Brosnan is best leuk, de actiescènes zijn best aardig en de Bondbabes zijn Bondbaberig. Toch denk ik dat dit soort films over een jaar of twintig niet meer gemaakt zullen worden, dit soort emotieloze, karakterloze en plotloze films zullen volledig opgaan in de computerspellenindustrie. Denk ik. Ik zal er niet bijster rouwig om zijn. 6.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:10:49 #52
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27119609
Kingdom of Heaven.. vond er niet veel aan..
Als je LOTR en Troy hebt gezien, heb je dit ook wel gezien. Weinig actie, veel paarden-met-ridder beelden..
Orlando Bloom deed het best goed..
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_27135344
Episode III

Stelt niet teleur. Vette flick.
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:37:32 #54
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27135397
STAR WARS EPISODE III:THE REVENGE OF THE SITH

Die CGI effecten eh...

Het verhaal is wat we allemaal hadden kunnen bedenken en waarschijnlijk ook wel gedaan hebben, hij is beter dan I en II maar haalt in geen velden of wegen het nivo van the holy trilogy waar nog steeds een gigantische kloof mee is...

een 6,5 zoals ik er nu over denk, maar ik moet het nog ff laten bezinken
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:42:01 #55
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27135527
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 23:37 schreef kinky_queen het volgende:
STAR WARS EPISODE III:THE REVENGE OF THE SITH

Die CGI effecten eh...
Nou? Zijn ze toch weer net zo lelijk als deel 2?
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:51:07 #56
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_27135771
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
Wat een hele mooie film had kunnen zijn, is het niet geworden.
Ja, hij is beter als Episode I en II. Maar waarom moet er weer zo'n 12 jaar en ouder filmpje van gemaakt worden.
Dit is een film waarin vrijwel alle Jedi uitgemoord worden, en waar je de pure slechtheid van Darth Vader moet zien ontstaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben het ook totaal niet eens met Timo20 wat betreft de CGI. Ik blijf erbij dat George Lucas CGI nog steeds als een speeltje ziet en aan het publiek wil laten zien wat hij wel niet allemaal te voorschijn kan toveren met CGI. Het wordt gewoon te vaak gebruikt, en begint op den duur zeer hinderlijk te worden.

En we zijn weer eens genaaid door die klote trailers, de beste scene uit de film zit er gewoon fucking niet in:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, ik zal hem net een voldoende geven omdat er lekker lange vechtscene's in zaten. Dat is dan ook het enige positieve.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:51:38 #57
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27135786
Das Boot

Zeer lang, maar de zit meer dan waard. Echt steengoede film die heel erg goed het leven op een onderzeeer laat zien. Zeer spannende momenten worden afgewisseld met goed verhaal. Het acteerwerk is echt goed gewoon. Je gelooft gewoon serieus dat het de bemanning van een echte sub is. De momenten onder water, under attack zijn echt wel de beste uit de duikbootfilmgeschiedenis. Ach ja, das sowieso deze hele film wel.
En wat een heerlijk geluid heeft de superbit dvd toch zeg. Eén van de allerindrukwekkendste tracks die ik heb gehoord!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:53:57 #58
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27135853
Och, en ik zou het bijna vergeten:

Toy Story

Viel me verdomd tegen. Leuk bedacht, mooi gemaakt (zeker voor die tijd), maar verder sprak het me allemaal weinig aan. Humor kon me niet bekoren en die zeikliedjes van Randy Newman al helemaal niet.
Stond toch beter in mijn herinnering te boek. Misschien dat nu ik Ghibli gezien heb ik gewoon te verwend ben.

Ben benieuwd wat ik nu van Toy Story 2 moet denken.
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:55:17 #59
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_27135888
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 23:42 schreef Wepeel2 het volgende:

Nou? Zijn ze toch weer net zo lelijk als deel 2?
Nee ze zijn wel beter, maar ze zitten er wéér in...
  donderdag 19 mei 2005 @ 00:11:42 #60
13148 Shogo
Psycho...
pi_27136302
Shrek 1
Hilarisch, briljant en geweldig! Heel erg leuk bedacht allemaal en echt super met l die verwijzingen naar sprookjes en andere films. Ook petje af voor de cast, de stemmen passen echt bij de figuren.
  donderdag 19 mei 2005 @ 03:25:55 #61
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27138593

Monster's Ball (Marc Forster, 2001): aangezien zelfs de kortste plotoutline al het gehele verhaal weggeeft moet dit het helemaal van zijn personages hebben, en het is dan ook erg jammer dat die zo saai, flets en ongeloofwaardig zijn. Berry en Thornton zijn allebei uiterst charismatisch maar moeten het doen met rollen die hooguit tweedimensionaal te noemen zijn. Ook de (audio)visuele kant van de film is uiterst verzorgd, maar dat kan een film die zo verschrikkelijk braaf en voorspelbaar als dit is absoluut niet helpen. Mweh. 5.

F for Fake (Orson Welles, 1972): Welles' laatste film is een essay genoemd, en een documentaire, en een collage, en het is helemaal niets van dat alles. Het is... F for Fake. Het is uiterst snel, raar, grappig, uitbundig, fantastisch, interessant en tof. Ik zou kunnen zeggen dat de film in het laatste kwartier totaal ontspoord, ware het niet dat er helemaal geen spoor wordt gevolgd. Ik zou kunnen zeggen dat er geen plot, geen spanning en geen karakters zijn, en dat is waar. Ik zou kunnen zeggen dat dit de origineelste film is die ik de afgelopen maanden heb gezien en dan zou ik liegen, want dit is helemaal geen film. Dit is... F for Fake. 8+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  donderdag 19 mei 2005 @ 09:07:41 #62
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27140045
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
Door snel opbellen een paar weken terug had ik kaarten kunnen bemachtigen voor de premiere van deze film. De bioscoop in leeuwarden had speciaal een nieuwe projector geinstalleerd zodat de film digitaal geprojecteerd kon worden. Hierdoor had ik er nog meer zin in.
Het publiek ging helemaal wild toen uiteindelijk de film begon. Hij begint gelijk heerlijk met een flink spacegevecht waarin de hoeveelheid detail echt overdonderend was. Wat was het beeld scherp met die digitale projectie zeg. Elke beeld zag er zo mooi uit. Er is zo aan details gedacht. Echt ongelofelijk mooi om naar te kijken.
Naast die visuele prachten was er uiteraard ook het verhaal. De hoofdlijnen waren uiteraard wel duidelijk maar het had ongeveer hetzelfde idee als ROTK. Het is allemaal onvermijdelijk, maar hoe gebeurt het uiteindelijk. De spanning was tijdens de twee laatste grote gevechten echt zo te snijden dat ik bijna zat te denken dat het allemaal opeens anders zou gebeuren ondanks dat ik wist wie zou overleven en winnen. De gevechten zijn zo tof dat ik echt op het puntje van mijn stoel naar de film zat te kijken. Sommige momenten zijn echt ongelofelijk gaaf en mooi. De film eindigt dan met een nette overgang naar deel 4.
Het acteerwerk was misschien niet alles maar het kon mij niet storen. In ROTK bijvoorbeeld is het acteerwerk ook niet super maar dat boeit helemaal niet zoveel bij spektakelfilms. Soms was wat meer diepgang wel fijn geweest maar voor de rest vind ik deze film echt een topper.
Hij krijgt ook van mij een 9 en ik ga hem zeker binnenkort nog een keer zien in de bios digitaal
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_27141129
Nog meer mensen die de Milennium Falcon hebben gespot in Ep. III ???
  donderdag 19 mei 2005 @ 09:56:10 #64
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27141334
(#468) Mon oncle d'Amerique (Alain Resnais, 1980)
Erg sterke film van Alain Resnais. Aangezien Resnais voortkomt uit de Nouvelle Vague beweging is dit weer verre van een conventionele film. De film zit vol met stukjes film uit oude Franse klassiekers met onder andere Jean Gabin in de hoofdrol, die scenes vervangen van de personages uit deze film. Verder is de hele film eigenlijk een wetenschaples en wel in de psychologie. Aan de hand van de plot legt een verteller de werking van de menselijke brein uit en waarom dit tot niets anders kan lijden dan de destructie van zichzelf en zijn omgeving. Dit is zo fantastisch gedaan dat de film een diepe indruk achterlaat. ****½
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:50:34 #65
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27144946
Kill Bill

Kill Bill maar weer eens gezien. Het blijft gewoon een ontzettend goede film waarbij ik eigenlijk maar twee kritiekpunten kan aandragen. Ten eerste hangt het verhaal misschien wat te veel aan elkaar van knipogen waardoor het soms moeilijk is om je te verliezen in het verhaal ((met name de eerste 3 kwartier heb ik dit gevoel een beetje, tweede helft heb ik dit niet meer). Verder moet je wel meegaan in het Tarantino universum en de logica die daar heerst accepteren (zoals 2 mensen vermoorden en daarna rustig 13 uur in de parkeergarage liggen in de auto van de persoon die je vermoord hebt, zonder dat er iemand alarm heeft geslagen)
Maar verder zit het allemaal gewoon erg fijn in elkaar wat betreft visuals en ondanks al het kopieerwerk is het toch een unieke film op. En dat is knap van Tarantino. Zeer knap.
Overigens was dit de eerste keer dat het Shaw Scope scherm me in het begin op viel en ik het kon plaatsen. Het is toch wel leuk als je de inspiratie wat beter kent.

9

[ Bericht 0% gewijzigd door Wepeel2 op 19-05-2005 14:00:10 ]
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:36:07 #66
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27146449
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:56 schreef Gorro het volgende:
(#468) Mon oncle d'Amerique (Alain Resnais, 1980)
Klinkt goed, meteen maar eens ff downloaden
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:45:39 #67
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27146770
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:36 schreef Hare het volgende:

[..]

Klinkt goed, meteen maar eens ff downloaden
Pssst. Denk om de policy. Huren bedoel je.
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:29:55 #68
119792 Aquapulvis
Wees eens lief
pi_27148409
Maandag:Kingdom of heaven-van uit historisch perspectief mooie film
Woensdag:What the bleep do we know-Aanrader!!!!
Ooit waren wij een,
tijdens de bigbang heel even maar.
Materie en zintuigelijk waarnemening doet ons scheiden,
wees liefde dat maakt een einde aan het lijden
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:42:37 #69
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27148942
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:45 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Pssst. Denk om de policy. Huren bedoel je.
Huren?

Was da?
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:02:44 #70
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_27154194
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:42 schreef Hare het volgende:
Huren?

Was da?
Een goed idee.
The short weekend begins with longing...
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:11:41 #71
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27154515
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:02 schreef California het volgende:

[..]

Een goed idee.
Waarom?

en verder zal deze film waarschijnlijk nergens te huur zijn
pi_27154619
La Meglio Gioventù I
La Meglio Gioventù II

Eén van de beste films die ik tot nu toe gezien heb. Ik ga er niets over verklappen, gewoon zien dus .
pi_27158806
Kinsey

Mooie film. Dit keer wel een Oscar voor Neeson?
pi_27160175
quote:
Giorgia
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:51:17 #75
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_27161110
The Langoliers

Wel aardig concept van Stephen King .. alleen is het wel erg duidelijk een TV-movie. Bepaalde GFX is wel erg bedroevend.

Een vliegtuig is onderweg naar Boston .. na een poos schrikt een blind grietje wakker .. en blijkt dat na genoeg iedereen van het vliegtuig verdwenen .. langzamerhand probeert men te achterhalen wat er gebeurd is.

Mister King himself heeft ook nog een klein rolletje er in.
Afgezien van de TV-budget toch wel een voldoende, blijft redelijk boeien voor de 180 min die deze film duurt.

6.0 / imdb 5.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')