Ja! Precies! Je hebt gelijk! Een persoon die daar op Guantanamo zit, moet nu niet achteraf huilen! Had-ie maar niet z'n dorpje moeten verdedigen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mwoa, na de twintowers geef ik ze gelijk. hadden ze niet moeten doen. nu is het achteraf gehuil. en ik ben blij dat die tiefus taliban weg is.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:40 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ja! Precies! Je hebt gelijk! Een persoon die daar op Guantanamo zit, moet nu niet achteraf huilen! Had-ie maar niet z'n dorpje moeten verdedigen.
Elke moslimstaat heeft de VS als Grote Boeman, van het bevriende Egypte tot het vijandige Iran. Er is niets dat de VS daaraan kan veranderen behalve al hun nukes op zichzelf en Israël schieten.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:31 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dat bedoelt hij ook met bemoeienis he.
Miljarden geven aan Saoudi-Arabie, een van de meest strenge moslimdictaturen. Goed plan Amerika!En een paar cheques richting dhr. Bin Laden, nog slimmer!
Dus die liepen daar de hele dag met AK 47's rond? Okee.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:08 schreef HarigeKerel het volgende:
De meeste Koerden hadden gewoon wapens, net zoals de meeste Iraakse gezinnen.
Ze werden alleen niet gebruikt, daar had je dan ook weinig aan tegen gifgas![]()
Niet dus. Saudi Arabie niet , de VAE ook niet. Irak voor de 1e Golfoorlog ook niet. Maar dat was dan ook geen moslimstaat.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:30 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Elke moslimstaat heeft de VS als Grote Boeman, van het bevriende Egypte tot het vijandige Iran. Er is niets dat de VS daaraan kan veranderen behalve al hun nukes op zichzelf en Israël schieten.
Dacht je dat de nederlandse methode, van het toch redelijk in de watten leggen van gevangenen, enig nut zou hebben bij deze terroristen?quote:Op maandag 16 mei 2005 15:21 schreef Brendovic het volgende:
Actualiteitenprogramma Netwerk
van EO, KRO en NCRV.
De handleiding van Guantánamo Bay
Wat speelt zich af op de militaire basis Guantánamo Bay, waar de VS vermeende terroristen vasthoudt? In Netwerk een reconstructie van de verhoormethoden die er worden toegepast. Zeven vrijwilligers lieten zich achtenveertig uur ondervragen door oud-militairen van het Amerikaanse leger. De resultaten zijn schokkend.
Nederland 1, 20:15 uur
Gemist? http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=vcbnhBsHEbGcZtHjImlY
Ik zelf ben erg geschrokken van deze uitzending. Dit was een nabootsing maar dit gebeurt dus ook in het echt. Van deze mensen staat helemaal niet vast dat ze verkeerde plannen hadden. Maar een ding staat vast, als die vrijkomen zijn ze volkomen gek en zullen ze absoluut een aanslag plegen op Amerika, en ik kan het ze niet kwalijk nemen. Ik kan niet begrijpen waarom het Amerikaanse volk hier niks aan doet als zelfs de FBI het niet vind kunnen.
Je ziet oa:
Een persoon word uit ze slaap gerelt, krijgt zak over kop, mag naakt knielend naar een verhoor ruimte, word kaal geschoren, word naakt in een isoleer cel gezet, ventilator op ze reet, koptelefoon op met keihard je bent minder als een mens horend.
Kijk het niet als je er niet tegen kan, het heeft mij ook zeer geschokt. Vooraf had ik zoiets van ach het zijn terroristen aanpakken die hap maar dit kan je gewoon niet maken.
Vreselijk om te zien
Ga er maar van uit dat het er nog wel ff wat gruwelijker toegaat in het echt, zonder camera'squote:Op maandag 16 mei 2005 15:21 schreef Brendovic het volgende:
Ik zelf ben erg geschrokken van deze uitzending. Dit was een nabootsing maar dit gebeurt dus ook in het echt.
quote:Vijf incidenten bevestigd, twee militairen gestraft
VS geeft schennis van koran toe
Door onze correspondent Marc Guillet
Na weken van verontwaardigde ontkenningen door het Witte Huis heeft het Pentagon toegegeven dat Amerikaanse militairen in het gevangeniscomplex Guantánamo Bay diverse keren de koran hebben bespot en ontheiligd.
De commandant van het beruchte interneringskamp op Cuba, brigade-generaal Jay Hood, zei dat 13 beschuldigingen waren onderzocht en dat vijf daarvan konden worden bevestigd.
Hij sprak van het 'verkeerd behandelen' van het heilige boek van de islam. In drie gevallen zou het zijn gegaan om bewuste provocaties en twee keer zou het niet met opzet zijn gebeurd. Hij weigerde details te verstrekken.
Wel maakte hij bekend dat twee militairen zijn gestraft voor hun gedrag. Hij sprak tegen dat het misbruik van de koran bedoeld was om de verdachten van terrorisme te breken tijdens ondervragingen.
Het interne militaire onderzoek begon nadat het Amerikaanse tijdschrift Newsweek in een kort bericht melding had gemaakt van een militair op Guantánamo Bay die een koran in een toilet had gegooid. Dat bericht, op basis van een anonieme bron, werd later door het weekblad ingetrokken.
Ondertussen had het tot grote onrust en verontwaardiging geleid in de islamitische wereld. Bij rellen kwamen zeker 17 mensen om het leven. Tijdens de persconferentie op het ministerie van Defensie benadrukte generaal Hood dat er tijdens het onderzoek 'geen geloofwaardig bewijs is gevonden dat een van de militairen ooit een koran door de wc heeft gespoeld'.
Columnist Thomas Friedman heeft gisteren op verontwaardigde toon president Bush in de New York Times opgeroepen Guantánamo Bay te sluiten, af te breken en onder te ploegen. Het kamp brengt niet alleen Amerika telkens in verlegenheid, het leidt er volgens hem toe dat uit wraak steeds meer Amerikaanse militairen worden gedood door moslim-terroristen. Het mishandelen in militaire gevangenissen loopt de spuigaten uit. ,,Hoe is het mogelijk dat er al meer dan 100 gedetineerden in Amerikaanse gevangenissen zijn overleden? Hartaanvallen? Dit is niet alleen ontzettend immoreel, het strategisch gevaarlijk.''
Bron: AD
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |