abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:40:06 #151
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27120676
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mwoa, na de twintowers geef ik ze gelijk. hadden ze niet moeten doen. nu is het achteraf gehuil. en ik ben blij dat die tiefus taliban weg is.
Ja! Precies! Je hebt gelijk! Een persoon die daar op Guantanamo zit, moet nu niet achteraf huilen! Had-ie maar niet z'n dorpje moeten verdedigen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:41:03 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27120697
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:40 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ja! Precies! Je hebt gelijk! Een persoon die daar op Guantanamo zit, moet nu niet achteraf huilen! Had-ie maar niet z'n dorpje moeten verdedigen.
ja zo lust ik er nog wel een paar. leer eerst eens wat de taliban is, dan praten we verder. je neemt het nu op voor een zielig denkbeeld dat niet klopt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:02:34 #153
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27121375
Zo'n iemand als David Hicks wist geeneens iets af van dat hele 11 sept. gedoe.
pi_27122199
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:31 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Dat bedoelt hij ook met bemoeienis he.

Miljarden geven aan Saoudi-Arabie, een van de meest strenge moslimdictaturen. Goed plan Amerika! En een paar cheques richting dhr. Bin Laden, nog slimmer!
Elke moslimstaat heeft de VS als Grote Boeman, van het bevriende Egypte tot het vijandige Iran. Er is niets dat de VS daaraan kan veranderen behalve al hun nukes op zichzelf en Israël schieten.
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:14:44 #155
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27129543
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:08 schreef HarigeKerel het volgende:
De meeste Koerden hadden gewoon wapens, net zoals de meeste Iraakse gezinnen.
Ze werden alleen niet gebruikt, daar had je dan ook weinig aan tegen gifgas
Dus die liepen daar de hele dag met AK 47's rond? Okee.
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:30 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Elke moslimstaat heeft de VS als Grote Boeman, van het bevriende Egypte tot het vijandige Iran. Er is niets dat de VS daaraan kan veranderen behalve al hun nukes op zichzelf en Israël schieten.
Niet dus. Saudi Arabie niet , de VAE ook niet. Irak voor de 1e Golfoorlog ook niet. Maar dat was dan ook geen moslimstaat.

Tuurlijk is het allemaal begrijpelijk dat de Amerikanen niet met fluwelen handschoentjes aan in de weer gaan. Het gaat er alleen om of men er ook iets mee opschiet. Tot op heden hebben de Amerikanen vooral laten zien dat ze wereldkampioen zijn in het kweken van hun eigen vijanden.

Diezelfde achterlijke islam fundi's die nu de vijand zijn werd ten tijde van de Russische invasie door een Amerikaanse generaal verteld dat ze de oorlog zouden winnen want 'jullie hebben god aan jullie kant'

Je kunt niet verwachten dat je je overal mee kan bemoeien, Jantje en Klaasje steunen hier tot je niets meer aan ze hebt, dan Pietje weer steunen waardoor Keessie weer boos wordt, etc... en dan verwachten dat je je vingers niet een keer brandt. Het is allemaal arrogantie ten top en als 9/11 een Amerikaanse legerbasis had betroffen dan had ik ze nog groot gelijk gegeven ook.

In de huidige situatie zit je aan beide kanten met bloeddorstige gekken, maar ja... dan liever onze eigen gekken natuurlijk. Neemt niet weg dat die Amerikanen wel verdomde hardleers zijn en dat de boel alleen maar verder escaleert. Dan heb ik het nog niet over de dubieuze motieven die achter de war on terror schuil (kunnen) gaan.

Maar das een ander onderwerp.

Ik vertrouw beide kanten voor geen meter. Daar komt het uiteindelijk op neer. Wat mij betreft zijn het allemaal mongolen die met geen van ons het beste voor hebben.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_27176689
quote:
Op maandag 16 mei 2005 15:21 schreef Brendovic het volgende:
Actualiteitenprogramma Netwerk
van EO, KRO en NCRV.
De handleiding van Guantánamo Bay
Wat speelt zich af op de militaire basis Guantánamo Bay, waar de VS vermeende terroristen vasthoudt? In Netwerk een reconstructie van de verhoormethoden die er worden toegepast. Zeven vrijwilligers lieten zich achtenveertig uur ondervragen door oud-militairen van het Amerikaanse leger. De resultaten zijn schokkend.

Nederland 1, 20:15 uur

Gemist? http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=vcbnhBsHEbGcZtHjImlY

Ik zelf ben erg geschrokken van deze uitzending. Dit was een nabootsing maar dit gebeurt dus ook in het echt. Van deze mensen staat helemaal niet vast dat ze verkeerde plannen hadden. Maar een ding staat vast, als die vrijkomen zijn ze volkomen gek en zullen ze absoluut een aanslag plegen op Amerika, en ik kan het ze niet kwalijk nemen. Ik kan niet begrijpen waarom het Amerikaanse volk hier niks aan doet als zelfs de FBI het niet vind kunnen.

Je ziet oa:
Een persoon word uit ze slaap gerelt, krijgt zak over kop, mag naakt knielend naar een verhoor ruimte, word kaal geschoren, word naakt in een isoleer cel gezet, ventilator op ze reet, koptelefoon op met keihard je bent minder als een mens horend.

Kijk het niet als je er niet tegen kan, het heeft mij ook zeer geschokt. Vooraf had ik zoiets van ach het zijn terroristen aanpakken die hap maar dit kan je gewoon niet maken.

Vreselijk om te zien
Dacht je dat de nederlandse methode, van het toch redelijk in de watten leggen van gevangenen, enig nut zou hebben bij deze terroristen?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:23:26 #157
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27179012
Ja het is het een of het ander he? Slappe ouwehoer.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_27188088
quote:
Op maandag 16 mei 2005 15:21 schreef Brendovic het volgende:
Ik zelf ben erg geschrokken van deze uitzending. Dit was een nabootsing maar dit gebeurt dus ook in het echt.
Ga er maar van uit dat het er nog wel ff wat gruwelijker toegaat in het echt, zonder camera's
Jusqu'ici tout va bien...
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:44:25 #159
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27431489
Aangezien het specifieke topic gesloten was, past het artikel hier ook wel:
quote:
Vijf incidenten bevestigd, twee militairen gestraft

VS geeft schennis van koran toe

Door onze correspondent Marc Guillet

Na weken van verontwaardigde ontkenningen door het Witte Huis heeft het Pentagon toegegeven dat Amerikaanse militairen in het gevangeniscomplex Guantánamo Bay diverse keren de koran hebben bespot en ontheiligd.

De commandant van het beruchte interneringskamp op Cuba, brigade-generaal Jay Hood, zei dat 13 beschuldigingen waren onderzocht en dat vijf daarvan konden worden bevestigd.
Hij sprak van het 'verkeerd behandelen' van het heilige boek van de islam. In drie gevallen zou het zijn gegaan om bewuste provocaties en twee keer zou het niet met opzet zijn gebeurd. Hij weigerde details te verstrekken.

Wel maakte hij bekend dat twee militairen zijn gestraft voor hun gedrag. Hij sprak tegen dat het misbruik van de koran bedoeld was om de verdachten van terrorisme te breken tijdens ondervragingen.
Het interne militaire onderzoek begon nadat het Amerikaanse tijdschrift Newsweek in een kort bericht melding had gemaakt van een militair op Guantánamo Bay die een koran in een toilet had gegooid. Dat bericht, op basis van een anonieme bron, werd later door het weekblad ingetrokken.
Ondertussen had het tot grote onrust en verontwaardiging geleid in de islamitische wereld. Bij rellen kwamen zeker 17 mensen om het leven. Tijdens de persconferentie op het ministerie van Defensie benadrukte generaal Hood dat er tijdens het onderzoek 'geen geloofwaardig bewijs is gevonden dat een van de militairen ooit een koran door de wc heeft gespoeld'.

Columnist Thomas Friedman heeft gisteren op verontwaardigde toon president Bush in de New York Times opgeroepen Guantánamo Bay te sluiten, af te breken en onder te ploegen. Het kamp brengt niet alleen Amerika telkens in verlegenheid, het leidt er volgens hem toe dat uit wraak steeds meer Amerikaanse militairen worden gedood door moslim-terroristen. Het mishandelen in militaire gevangenissen loopt de spuigaten uit. ,,Hoe is het mogelijk dat er al meer dan 100 gedetineerden in Amerikaanse gevangenissen zijn overleden? Hartaanvallen? Dit is niet alleen ontzettend immoreel, het strategisch gevaarlijk.''

Bron: AD
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')