Dat is dan ook de bedoeling van de behandeling, je mentaal volledig breken zodat je gaat praten.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:49 schreef Brendovic het volgende:
ik ben liever dood dan oneindig zo behandelt te worden
Geweldig! Hoe verzin je het!quote:Op maandag 16 mei 2005 15:48 schreef HarigeKerel het volgende:
Veel van de mensen die op Guantanomo Bay zitten hebben nog geluk gehad want als de Ami's ze niet hadden meegenomen hadden de Afghanen ze gewoon gedood.
Misschien moet je eens beter opletten, er zijn er al een paar losgelaten oa omdat Engeland ze zo graag terug wilde hebbenquote:Op maandag 16 mei 2005 15:54 schreef NorthernStar het volgende:
Geweldig! Hoe verzin je het!
Liever dood dan krankzinnig hoor.
Vastzitten zonder aanklacht, zonder rechten, zonder bijstand, zonder proces, zonder uitzicht... Van martelen is pas sprake als het permanente schade aanbrengt.
Nou nee, eerder om de mensen en infrastructuur te beschermen.quote:En dat allemaal om 'de westerse waarden' te verdedigen.
Naja het is dan ook legaal, of het fijn is tja...quote:Op maandag 16 mei 2005 16:02 schreef T3rr0r het volgende:
Wel een erg gruwelijke documentaire en zeker die kop van Rumsfeld die beweerde dat het allemaal legaal was was echt belachelijk! Wat een man zonder geweten zeg.
mja als 5 min erna een vliegtuigje ergens op was gegaan had ik het niet zo erg gevonden hoor, ben er vrij door geschokt. ze zeiden zelfs daar gaan ze verder maar dat doen wij niet ivm gezondheidquote:Op maandag 16 mei 2005 16:02 schreef Megumi het volgende:
Mooie docu maar was nog verbaast of geschokt.
Legaal, geen probleem, alles is legaal te maken.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:02 schreef T3rr0r het volgende:
Het zou wel een tof idee zijn om Big Brother in zo'n vorm te doen. Dan verdienen ze dat geld pas echt!
Wel een erg gruwelijke documentaire en zeker die kop van Rumsfeld die beweerde dat het allemaal legaal was was echt belachelijk! Wat een man zonder geweten zeg.
Die net zo goed tot gevolg kan hebben dat een onschuldige (of een schuldige for that matter) uit pure wanhoop de boel bij elkaar gaat verzinnen. Kan die fact & fiction nog wel uit elkaar houden als-ie 'mentaal gebroken' is?quote:Op maandag 16 mei 2005 15:52 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat is dan ook de bedoeling van de behandeling, je mentaal volledig breken zodat je gaat praten.
Een klassieke techniek![]()
Daarover maak ik me echt geen illusies hoor. Als je wel eens die foto's of beelden ziet van die mannen hoe ze alleen al buiten zitten of vervoerd worden op zon karretje.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:16 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Die net zo goed tot gevolg kan hebben dat een onschuldige (of een schuldige for that matter) uit pure wanhoop de boel bij elkaar gaat verzinnen. Kan die fact & fiction nog wel uit elkaar houden als-ie 'mentaal gebroken' is?
Is informatie verkregen door marteling wel betrouwbaar?
En dat is nog afgezien van de morele kant waarin er niet eens een aanklacht is en je 'gastland' te schijterig is om zich ook maar aan de wetten van het eigen land (de VS) te houden (daarom zit die basis op Cuba).
Maar goed. Zo'n reconstructie. Dat is natuurlijk hoogst suggestief, we weten niet of het echt zo gaat. Dus een basis voor een 'beschuldiging'kan het natuurlijk niet zijn. Maar het is de enige manier, naast getuigenverklaringen, om en beeld te krijgen welke kant het daar op kan gaan.
Er is redelijk wat over bekend hoor. Mensen die er gevangen hebben gezeten, ex-bewakers met gewetensnood, klokkenluiders, het rode kruis en zelfs uit officiele overheidsstukken.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:16 schreef Philosocles het volgende:
Maar goed. Zo'n reconstructie. Dat is natuurlijk hoogst suggestief, we weten niet of het echt zo gaat. Dus een basis voor een 'beschuldiging'kan het natuurlijk niet zijn. Maar het is de enige manier, naast getuigenverklaringen, om en beeld te krijgen welke kant het daar op kan gaan.
ik hoop voor je dat jij als onschuldige daar dan terechtkomtquote:Op maandag 16 mei 2005 16:24 schreef Elusive het volgende:
tjah wat moeten ze dan met die terroristen doen? lekker hun gang laten gaan of niet heh?![]()
smerige linkse werkschuwe boomknuffelende anti amerika propaganda.![]()
Dat realiseer ik me, ik verwijs alleen naar het feit dat er door deze constructie nauwelijks mogelijkheid is dit tot 'juridische' waarheid te verheffen. Waar het allemaal uiteraard om te doen was.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..] Er is redelijk wat over bekend hoor. Mensen die er gevangen hebben gezeten, ex-bewakers met gewetensnood, klokkenluiders, het rode kruis en zelfs uit officiele overheidsstukken.
Deze 'simulatie' was nog mild.
Nee het is geen bewijs oid. Was dat de bedoeling ervan? Ik viel er middenin, heb de verdere inleiding enzo gemist.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:41 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Dat realiseer ik me, ik verwijs alleen naar het feit dat er door deze constructie nauwelijks mogelijkheid is dit tot 'juridische' waarheid te verheffen. Waar het allemaal uiteraard om te doen was.
http://www.city-journal.org/html/15_1_terrorists.htmlquote:The soldiers used stress techniques to reinforce the traditional psychological approaches. Jeff (a pseudonym), an interrogator in Afghanistan, had been assigned a cocky English Muslim, who justified the 9/11 attacks because women had been working in the World Trade Center. The British citizen deflected all further questioning. Jeff questioned him for a day and a half, without letting him sleep and playing on his religious loyalties. “I broke him on his belief in Islam,” Jeff recounts. “He realized he had messed up, because his Muslim brothers and sisters were also in the building.” The Brit broke down and cried, then disclosed the mission that al-Qaida had put him on before capture. But once the prisoner was allowed to sleep for six hours, he again “clammed up.”
[...]
The captives protested every perceived infringement of their rights but, as in Afghanistan, ignored any reciprocal obligation. They hurled excrement and urine at guards, used their blankets as garrotes, and created additional weapons out of anything they could get their hands on—including a sink wrenched off a wall. Guards who responded to the attacks—with pepper spray or a water hose, say—got punished and, in one case, court-martialed.
Is dat het beste wat je hebt?quote:
De bewakers moeten zich dus maar laten in elkaar slaan door de gevangenen ? Stel je voor dat ze ze een haar krenken, dan krijg je de halve wereld over je heen.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Is dat het beste wat je hebt?
"Ja maar de bewakers hebben het ook niet makkelijk"
en
"Ja maar andere landen en groepen martelen en moorden ook"
Nou na deze geweldige argumenten ben ik om hoor. Je hebt me. Ik ben helemaal voor Guatanamo Bay.
O pleasequote:Op maandag 16 mei 2005 17:34 schreef CeeJee het volgende:
[..]
De bewakers moeten zich dus maar laten in elkaar slaan door de gevangenen ? Stel je voor dat ze ze een haar krenken, dan krijg je de halve wereld over je heen.
Idem, maar schijnbaar denken mensen hier dat terroristen lief alles vertellen wat ze weten als ze eenmaal gepakt zijn.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:35 schreef The-Chosen1 het volgende:
zo schokkend vond ik het niet .. kan aan mij liggen
De meesten die daar in Guantánamo Bay zitten opgesloten zijn gepakt in een jurk met een AK'74 in hun handen terwijl ze op Amerikanen schoten. Dan valt er natuurlijk niet veel meer te bewijzen.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:29 schreef Repeat het volgende:
vergeet niet dat er helemaal niet bewezen is dat al deze mensen terroristen zijn.
Dit is natuurlijk de grap van de dag.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:43 schreef Brendovic het volgende:
(onthoofding) ... dat gebeurt door opstandige burgers ....
Hij kan het doen omdat de mensen het toestaan en uitvoeren. Nu zijn er altijd wel wat sadisten te vinden of figuren die voor geld alles doen, uiteindelijk is het toch de bevolking zelf die verantwoordelijk is.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:47 schreef Sidekick het volgende:
Met andere woorden: ik schijt op het opportunistische dictatoriale beleid van Bush, aangezien Bush op zijn beurt schijt heeft aan een democratische rechtsstaat.
Nou, ik ben een Nederlander en geen Algerijn of Somalier die naar Afghanistan is getrokken dus je vergelijking gaat niet op.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:26 schreef Drugshond het volgende:
Hoe zouden de reakties zijn als "Hitler" duitsland Nederland binnenviel en elke persoon waarvan de kop niet aanstaat op een dergelijke manier aan ondervraging onderworpen zou worden.
Terecht of onterecht ?!....... denk daar maar eens over na.
Ik denk dat degenen die een Gestapo of SS verhoor hebben ondergaan graag zouden willen ruilen met degenen in die uitzending of Guantanamo Bay.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:26 schreef Drugshond het volgende:
Hoe zouden de reakties zijn als "Hitler" duitsland Nederland binnenviel en elke persoon waarvan de kop niet aanstaat op een dergelijke manier aan ondervraging onderworpen zou worden.
Terecht of onterecht ?!....... denk daar maar eens over na.
Dit is natuurlijk (op zijn minst) een incomplete redenatie omdat zoals jij het stelt er geen uitgebreide voorgeschiedenis van NL'se terreur in Duitsland is voorafgegaan.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:26 schreef Drugshond het volgende:
ff je geheugen opfrissen. Waar kwamen de vliegtuigkapers ook alweer vandaan ?!?,quote:Op maandag 16 mei 2005 18:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dit is natuurlijk (op zijn minst) een incomplete redenatie omdat zoals jij het stelt er geen uitgebreide voorgeschiedenis van NL'se terreur in Duitsland is voorafgegaan.
Dat heeft niets te maken met je vergelijking.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ff je geheugen opfrissen. Waar kwamen de vliegtuigkapers ook alweer vandaan ?!?,
quote:Op maandag 16 mei 2005 18:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dit is natuurlijk (op zijn minst) een incomplete redenatie omdat zoals jij het stelt er geen uitgebreide voorgeschiedenis van NL'se terreur in Duitsland is voorafgegaan.
quote:Op maandag 16 mei 2005 18:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat heeft niets te maken met je vergelijking.
De meeste gevangenen zijn niet-Irakezen hoor (wat overigens ook geld voor het "Iraakse" verzet in Irak zelfquote:Op maandag 16 mei 2005 19:03 schreef Drugshond het volgende:
Wat hebben de Iraakse burgers de Amerikanen aangedaan, m.b.t. terreur.(voor 11/09)
Noem er eens een paar.... (zonder de legerleiding erbij te betrekken).
Er zitten nogal veel Iraakse burgers vast he op Gitmoquote:Op maandag 16 mei 2005 19:03 schreef Drugshond het volgende:
![]()
Wat hebben de Iraakse burgers de Amerikanen aangedaan, m.b.t. terreur.(timeframe : tot en met de invasie van GO-II)
Noem er eens een paar.... (zonder de legerleiding erbij te betrekken).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |