abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27054229
Actualiteitenprogramma Netwerk
van EO, KRO en NCRV.
De handleiding van Guantánamo Bay
Wat speelt zich af op de militaire basis Guantánamo Bay, waar de VS vermeende terroristen vasthoudt? In Netwerk een reconstructie van de verhoormethoden die er worden toegepast. Zeven vrijwilligers lieten zich achtenveertig uur ondervragen door oud-militairen van het Amerikaanse leger. De resultaten zijn schokkend.

Nederland 1, 20:15 uur

Gemist? http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=vcbnhBsHEbGcZtHjImlY

Ik zelf ben erg geschrokken van deze uitzending. Dit was een nabootsing maar dit gebeurt dus ook in het echt. Van deze mensen staat helemaal niet vast dat ze verkeerde plannen hadden. Maar een ding staat vast, als die vrijkomen zijn ze volkomen gek en zullen ze absoluut een aanslag plegen op Amerika, en ik kan het ze niet kwalijk nemen. Ik kan niet begrijpen waarom het Amerikaanse volk hier niks aan doet als zelfs de FBI het niet vind kunnen.

Je ziet oa:
Een persoon word uit ze slaap gerelt, krijgt zak over kop, mag naakt knielend naar een verhoor ruimte, word kaal geschoren, word naakt in een isoleer cel gezet, ventilator op ze reet, koptelefoon op met keihard je bent minder als een mens horend.

Kijk het niet als je er niet tegen kan, het heeft mij ook zeer geschokt. Vooraf had ik zoiets van ach het zijn terroristen aanpakken die hap maar dit kan je gewoon niet maken.

Vreselijk om te zien
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_27054788
ach... als mensen nog steeds niet doorhebben dat amerika het nieuwe 20e eeuwse duitsland is, dan zijn ze gewoon straight Dumb.
ze pakken het nu alleen wat globaler en geniepiger aan.. maar het uiteindelijke doel van oorlog voeren is altijd hetzelfde.. Rijker worden .
pi_27054809
ok
Energy!
pi_27054846
Mja, ik vind het ook niet normaal, verre van dat. Maar wat dacht jij eerst dan dat er gebeurde?
Ik had het wel verwacht deze praktijken, maar hoe dan ook schokkend om te zien.

Vooral die kop van Rumsfeld er tussendoor. Die man heeft geen
geweten, met die vieze grijns op zn smoel. En zo zijn er nog een paar daar in de top van
de politiek. Ze weten precies wat er gebeurt en dat het eigenlijk niet kan, maar ach.. als je
toch geen geweten hebt.
Dus...
pi_27054907
Ik heb het gezien, en ik vraag me ernstig af WAAROM ze zo worden ondervraagd. Op zich ben ik niet tegen deze methode van ondervraging, maar als je ziet dat die proefpersonen al na 2 dagen breken vraag ik me af of die gevangen uberhaupt wel iets weten..
Big dick.
pi_27054908
Maar hoe denken ze dat die mensen over 10 jaar zijn, volgens mij zijn er maar een paar opties

Zelfmoord
Dood door uitputting, marteling etc
Dood door een vliegtuig boven op het witte huis ( lijkt mij het mooist )
  maandag 16 mei 2005 @ 15:48:32 #7
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27054953
De KRO propaganda werpt zijn vruchten af.
Alsof dit schokkend is, dit is wat men doet met terroristen, of het nou Frankrijk/Amerika/Egypte/Rusland of Jordanie is.
Dat weet iedereen nou wel.

Veel van de mensen die op Guantanomo Bay zitten hebben nog geluk gehad want als de Ami's ze niet hadden meegenomen hadden de Afghanen ze gewoon gedood.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27054963
ik ben liever dood dan oneindig zo behandelt te worden
  maandag 16 mei 2005 @ 15:50:42 #9
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27055006
Ik heb de aflevering gezien... en was een kwalitatief goeie documentaire.
Maar idd, na 3 jr gevangenschap in Guantánamo Bay dan ga je zelfs geloven en verkondigen dat Donald Duck president is van Amerika.
Dit verhaal krijgt nog wel een staartje... het is eigenlijk een trainingskamp voor psychopaten. Daar is Bin Laden nog een sweety bij....
  maandag 16 mei 2005 @ 15:52:05 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27055034
quote:
Op maandag 16 mei 2005 15:49 schreef Brendovic het volgende:
ik ben liever dood dan oneindig zo behandelt te worden
Dat is dan ook de bedoeling van de behandeling, je mentaal volledig breken zodat je gaat praten.
Een klassieke techniek
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 15:54:20 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27055098
quote:
Op maandag 16 mei 2005 15:48 schreef HarigeKerel het volgende:

Veel van de mensen die op Guantanomo Bay zitten hebben nog geluk gehad want als de Ami's ze niet hadden meegenomen hadden de Afghanen ze gewoon gedood.
Geweldig! Hoe verzin je het!

Liever dood dan krankzinnig hoor.

Vastzitten zonder aanklacht, zonder rechten, zonder bijstand, zonder proces, zonder uitzicht... Van martelen is pas sprake als het permanente schade aanbrengt.

En dat allemaal om 'de westerse waarden' te verdedigen.
  maandag 16 mei 2005 @ 16:01:02 #12
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27055292
quote:
Op maandag 16 mei 2005 15:54 schreef NorthernStar het volgende:

Geweldig! Hoe verzin je het!

Liever dood dan krankzinnig hoor.

Vastzitten zonder aanklacht, zonder rechten, zonder bijstand, zonder proces, zonder uitzicht... Van martelen is pas sprake als het permanente schade aanbrengt.
Misschien moet je eens beter opletten, er zijn er al een paar losgelaten oa omdat Engeland ze zo graag terug wilde hebben
quote:
En dat allemaal om 'de westerse waarden' te verdedigen.
Nou nee, eerder om de mensen en infrastructuur te beschermen.
pi_27055293
heb het ook gezien, en ik denk dat ze in guantanamo nog wel verder gaan dan dit hoor
Maarja het is natuurlijk hypocrisie ten top van de VS, mensen zelf martelen om informatie uit hun te krijgen over waar martelaren ed zich bevinden. Belachelijk. Ook heel erg dat die mensen daar niemand te spreken kunnen krijgen of dat er in de gaten wordt gehouden wat er allemaal gebeurt en dat er dus niemand is die een beetje in de gaten kan houden of het net echt te ver gaat daarbinnen. Waar ik overigens niet eens aan twijfel....
  maandag 16 mei 2005 @ 16:02:17 #14
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_27055323
Het zou wel een tof idee zijn om Big Brother in zo'n vorm te doen. Dan verdienen ze dat geld pas echt!

Wel een erg gruwelijke documentaire en zeker die kop van Rumsfeld die beweerde dat het allemaal legaal was was echt belachelijk! Wat een man zonder geweten zeg.
It's about being boss, not being the boss...
  maandag 16 mei 2005 @ 16:02:33 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27055335
Mooie docu maar was nog verbaast of geschokt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 16 mei 2005 @ 16:04:49 #16
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27055401
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:02 schreef T3rr0r het volgende:

Wel een erg gruwelijke documentaire en zeker die kop van Rumsfeld die beweerde dat het allemaal legaal was was echt belachelijk! Wat een man zonder geweten zeg.
Naja het is dan ook legaal, of het fijn is tja...
pi_27055405
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:02 schreef Megumi het volgende:
Mooie docu maar was nog verbaast of geschokt.
mja als 5 min erna een vliegtuigje ergens op was gegaan had ik het niet zo erg gevonden hoor, ben er vrij door geschokt. ze zeiden zelfs daar gaan ze verder maar dat doen wij niet ivm gezondheid
  maandag 16 mei 2005 @ 16:11:50 #18
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_27055598
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:02 schreef T3rr0r het volgende:
Het zou wel een tof idee zijn om Big Brother in zo'n vorm te doen. Dan verdienen ze dat geld pas echt!

Legaal, geen probleem, alles is legaal te maken.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  maandag 16 mei 2005 @ 16:16:22 #19
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_27055763
quote:
Op maandag 16 mei 2005 15:52 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat is dan ook de bedoeling van de behandeling, je mentaal volledig breken zodat je gaat praten.
Een klassieke techniek
Die net zo goed tot gevolg kan hebben dat een onschuldige (of een schuldige for that matter) uit pure wanhoop de boel bij elkaar gaat verzinnen. Kan die fact & fiction nog wel uit elkaar houden als-ie 'mentaal gebroken' is?

Is informatie verkregen door marteling wel betrouwbaar?

En dat is nog afgezien van de morele kant waarin er niet eens een aanklacht is en je 'gastheren' te schijterig zijn om zich ook maar aan de wetten & controle van het eigen land (de VS) bloot te stellen (daarom zit die basis op Cuba).

Maar goed. Zo'n reconstructie. Dat is natuurlijk hoogst suggestief, we weten niet of het echt zo gaat. Dus een basis voor een 'beschuldiging'kan het natuurlijk niet zijn. Maar het is de enige manier, naast getuigenverklaringen, om en beeld te krijgen welke kant het daar op kan gaan.
iedereen is uniek behalve ik
pi_27055903
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:16 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Die net zo goed tot gevolg kan hebben dat een onschuldige (of een schuldige for that matter) uit pure wanhoop de boel bij elkaar gaat verzinnen. Kan die fact & fiction nog wel uit elkaar houden als-ie 'mentaal gebroken' is?

Is informatie verkregen door marteling wel betrouwbaar?

En dat is nog afgezien van de morele kant waarin er niet eens een aanklacht is en je 'gastland' te schijterig is om zich ook maar aan de wetten van het eigen land (de VS) te houden (daarom zit die basis op Cuba).

Maar goed. Zo'n reconstructie. Dat is natuurlijk hoogst suggestief, we weten niet of het echt zo gaat. Dus een basis voor een 'beschuldiging'kan het natuurlijk niet zijn. Maar het is de enige manier, naast getuigenverklaringen, om en beeld te krijgen welke kant het daar op kan gaan.
Daarover maak ik me echt geen illusies hoor. Als je wel eens die foto's of beelden ziet van die mannen hoe ze alleen al buiten zitten of vervoerd worden op zon karretje.
Lekker buiten in een kooi zitten, geknield, zak over je hoofd, gehoorbescherming op.
Ik denk dat het die kant al lang op gegaan is daar. Die verdachten worden daar echt niet volgens de internationale regels behandeld hoor, anders hadden ze die basis net zo goed in de VS zelf kunnen neerzetten.
  maandag 16 mei 2005 @ 16:24:56 #21
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_27055999
tjah wat moeten ze dan met die terroristen doen? lekker hun gang laten gaan of niet heh?

smerige linkse werkschuwe boomknuffelende anti amerika propaganda.
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 16:25:33 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27056011
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:16 schreef Philosocles het volgende:

Er is redelijk wat over bekend hoor. Mensen die er gevangen hebben gezeten, ex-bewakers met gewetensnood, klokkenluiders, het rode kruis en zelfs uit officiele overheidsstukken.

Deze 'simulatie' was nog mild.
pi_27056100
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:24 schreef Elusive het volgende:
tjah wat moeten ze dan met die terroristen doen? lekker hun gang laten gaan of niet heh?

smerige linkse werkschuwe boomknuffelende anti amerika propaganda.
ik hoop voor je dat jij als onschuldige daar dan terechtkomt Kijken of je het zo terecht vindt...

vergeet niet dat er helemaal niet bewezen is dat al deze mensen terroristen zijn.
  maandag 16 mei 2005 @ 16:35:47 #24
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_27056260
zo schokkend vond ik het niet .. kan aan mij liggen
raise up !!
pi_27056394
Volgende week: de handleiding van Fallujah. Tien vrijwilligers worden onthoofd door getrainde Jihad strijders.
  maandag 16 mei 2005 @ 16:41:44 #26
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_27056421
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..] Er is redelijk wat over bekend hoor. Mensen die er gevangen hebben gezeten, ex-bewakers met gewetensnood, klokkenluiders, het rode kruis en zelfs uit officiele overheidsstukken.
Deze 'simulatie' was nog mild.
Dat realiseer ik me, ik verwijs alleen naar het feit dat er door deze constructie nauwelijks mogelijkheid is dit tot 'juridische' waarheid te verheffen. Waar het allemaal uiteraard om te doen was.
iedereen is uniek behalve ik
pi_27056475
Onthoofding etc is niet iets vanuit de overheid, dat gebeurt door opstandige burgers, daar staat de overheid niet achter.
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 16:50:30 #28
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27056645
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:41 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Dat realiseer ik me, ik verwijs alleen naar het feit dat er door deze constructie nauwelijks mogelijkheid is dit tot 'juridische' waarheid te verheffen. Waar het allemaal uiteraard om te doen was.
Nee het is geen bewijs oid. Was dat de bedoeling ervan? Ik viel er middenin, heb de verdere inleiding enzo gemist.

Ik zou het alleen niet 'subjectief' noemen, het geeft een redelijk beeld van hoe het er daar aan toegaat.

Echt heel triest dit.
pi_27057239
De nabootsing mist nog een stuk, de gevangenen die de bewakers uitschelden, aanvallen en hun terreurdaden verheerlijken.
quote:
The soldiers used stress techniques to reinforce the traditional psychological approaches. Jeff (a pseudonym), an interrogator in Afghanistan, had been assigned a cocky English Muslim, who justified the 9/11 attacks because women had been working in the World Trade Center. The British citizen deflected all further questioning. Jeff questioned him for a day and a half, without letting him sleep and playing on his religious loyalties. “I broke him on his belief in Islam,” Jeff recounts. “He realized he had messed up, because his Muslim brothers and sisters were also in the building.” The Brit broke down and cried, then disclosed the mission that al-Qaida had put him on before capture. But once the prisoner was allowed to sleep for six hours, he again “clammed up.”

[...]

The captives protested every perceived infringement of their rights but, as in Afghanistan, ignored any reciprocal obligation. They hurled excrement and urine at guards, used their blankets as garrotes, and created additional weapons out of anything they could get their hands on—including a sink wrenched off a wall. Guards who responded to the attacks—with pepper spray or a water hose, say—got punished and, in one case, court-martialed.
http://www.city-journal.org/html/15_1_terrorists.html
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 17:25:47 #30
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27057599
quote:
Op maandag 16 mei 2005 17:13 schreef CeeJee het volgende:

[...]
Is dat het beste wat je hebt?

"Ja maar de bewakers hebben het ook niet makkelijk"

en

"Ja maar andere landen en groepen martelen en moorden ook"

Nou na deze geweldige argumenten ben ik om hoor. Je hebt me. Ik ben helemaal voor Guatanamo Bay.
pi_27057843
quote:
Op maandag 16 mei 2005 17:25 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Is dat het beste wat je hebt?

"Ja maar de bewakers hebben het ook niet makkelijk"

en

"Ja maar andere landen en groepen martelen en moorden ook"

Nou na deze geweldige argumenten ben ik om hoor. Je hebt me. Ik ben helemaal voor Guatanamo Bay.
De bewakers moeten zich dus maar laten in elkaar slaan door de gevangenen ? Stel je voor dat ze ze een haar krenken, dan krijg je de halve wereld over je heen.
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 17:41:56 #32
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27058032
quote:
Op maandag 16 mei 2005 17:34 schreef CeeJee het volgende:

[..]

De bewakers moeten zich dus maar laten in elkaar slaan door de gevangenen ? Stel je voor dat ze ze een haar krenken, dan krijg je de halve wereld over je heen.
O please

Martelen en het opsluiten van mensen zonder vorm van proces hebben we het over. Maw moreel failliet dus.
  maandag 16 mei 2005 @ 17:42:48 #33
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27058055
Gelukkig worden alleen terroristen gemarteld. Want alle mensen in Gitmo zijn na een eerlijk proces als zodanig veroordeeld, en marteling zorgt ervoor dat een terrorist gaat praten, en dan uiteraard ook nog eens de waarheid.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 16 mei 2005 @ 17:47:34 #34
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27058202
Met andere woorden: ik schijt op het opportunistische dictatoriale beleid van Bush, aangezien Bush op zijn beurt schijt heeft aan een democratische rechtsstaat.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 16 mei 2005 @ 17:50:30 #35
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27058294
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:35 schreef The-Chosen1 het volgende:
zo schokkend vond ik het niet .. kan aan mij liggen
Idem, maar schijnbaar denken mensen hier dat terroristen lief alles vertellen wat ze weten als ze eenmaal gepakt zijn.
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:29 schreef Repeat het volgende:
vergeet niet dat er helemaal niet bewezen is dat al deze mensen terroristen zijn.
De meesten die daar in Guantánamo Bay zitten opgesloten zijn gepakt in een jurk met een AK'74 in hun handen terwijl ze op Amerikanen schoten. Dan valt er natuurlijk niet veel meer te bewijzen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Finder_elf_towns op 16-05-2005 18:03:46 ]
  maandag 16 mei 2005 @ 17:54:29 #36
93744 Finder_elf_towns
pi_27058398
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:43 schreef Brendovic het volgende:
(onthoofding) ... dat gebeurt door opstandige burgers ....
Dit is natuurlijk de grap van de dag.
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 17:59:35 #37
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27058525
quote:
Op maandag 16 mei 2005 17:47 schreef Sidekick het volgende:
Met andere woorden: ik schijt op het opportunistische dictatoriale beleid van Bush, aangezien Bush op zijn beurt schijt heeft aan een democratische rechtsstaat.
Hij kan het doen omdat de mensen het toestaan en uitvoeren. Nu zijn er altijd wel wat sadisten te vinden of figuren die voor geld alles doen, uiteindelijk is het toch de bevolking zelf die verantwoordelijk is.

De Nederlandse troepen die nu in Afghanistan zitten dragen eventuele gevangenen over aan de Amerikanen (= richting Gitmo) dus ook wij doen hier evengoed aan mee.
  maandag 16 mei 2005 @ 18:07:57 #38
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_27058773
Hmz, sommige dingen te zwaar maar dat was al bekend. Verder richten ze zich puur op het breken van de persoon via psychologische shit en niet de meer gangbare dingen als punctured eardrums etc. Die gevangenen zouden ze gewoon vrij moeten laten en fijn een gevecht laten houden in een scheitwoestijn in Irak tussen hen en het leger van de VS, dat ruimt beter op.
pi_27059153
Wanneer gaan de ogen van de wereld eens open? Terrorisme roept terrorisme op.
  maandag 16 mei 2005 @ 18:26:49 #40
89730 Drugshond
pi_27059182
Hoe zouden de reakties zijn als "Hitler" duitsland Nederland binnenviel en elke persoon waarvan de kop niet aanstaat op een dergelijke manier aan ondervraging onderworpen zou worden.

Terecht of onterecht ?!....... denk daar maar eens over na.
  maandag 16 mei 2005 @ 18:29:21 #41
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27059232
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:26 schreef Drugshond het volgende:
Hoe zouden de reakties zijn als "Hitler" duitsland Nederland binnenviel en elke persoon waarvan de kop niet aanstaat op een dergelijke manier aan ondervraging onderworpen zou worden.

Nou, ik ben een Nederlander en geen Algerijn of Somalier die naar Afghanistan is getrokken dus je vergelijking gaat niet op.

Nederlanders zijn een stuk minder harig
pi_27059260
quote:

Ik denk dat degenen die een Gestapo of SS verhoor hebben ondergaan graag zouden willen ruilen met degenen in die uitzending of Guantanamo Bay.
  maandag 16 mei 2005 @ 18:32:37 #43
93744 Finder_elf_towns
pi_27059309
quote:
Dit is natuurlijk (op zijn minst) een incomplete redenatie omdat zoals jij het stelt er geen uitgebreide voorgeschiedenis van NL'se terreur in Duitsland is voorafgegaan.
pi_27059321
maar hoe gaat dit eindigen? Wanneer worden ze vrij gelaten? Wanneer word besloten dat iemand niks gedaan heeft en ie mag gaan? Ik snap dat niet want als je geen proces voert, wat is dan het nut en wanneer is je doel bereikt?

Verder vraag ik me af wat ze met de doden doen. Want er worden natuurlijk bij de vleet zelfmoorden gepleegd
  maandag 16 mei 2005 @ 18:36:16 #45
89730 Drugshond
pi_27059396
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dit is natuurlijk (op zijn minst) een incomplete redenatie omdat zoals jij het stelt er geen uitgebreide voorgeschiedenis van NL'se terreur in Duitsland is voorafgegaan.
ff je geheugen opfrissen. Waar kwamen de vliegtuigkapers ook alweer vandaan ?!?,
  maandag 16 mei 2005 @ 18:58:10 #46
93744 Finder_elf_towns
pi_27059968
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:36 schreef Drugshond het volgende:

[..]

ff je geheugen opfrissen. Waar kwamen de vliegtuigkapers ook alweer vandaan ?!?,
Dat heeft niets te maken met je vergelijking.
  maandag 16 mei 2005 @ 19:02:11 #47
93744 Finder_elf_towns
pi_27060089
Anyhow, als ik op het internet rondkijk naar verhalen over de al vrijgelaten gevangenen lees ik nergens, zelfs niet in de meest gekleurde bron, dat de vrijgelaten gevangenen stapelgek zijn geworden. Wat ik wel lees is dat ze mishandeld zijn en hun eerbaarheid is geschonden . Zelfs diegene die 2 jaar vastzaten waren kennelijk geestelijk nog voldoende in orde om hun verhaal tot de meest kleine details te vertellen.
  maandag 16 mei 2005 @ 19:03:42 #48
89730 Drugshond
pi_27060130
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat heeft niets te maken met je vergelijking.

Wat hebben de Iraakse burgers de Amerikanen aangedaan, m.b.t. terreur. (timeframe : tot en met de invasie van GO-II)
Noem er eens een paar.... (zonder de legerleiding erbij te betrekken).
  maandag 16 mei 2005 @ 19:09:16 #49
93744 Finder_elf_towns
pi_27060288
quote:
Op maandag 16 mei 2005 19:03 schreef Drugshond het volgende:
Wat hebben de Iraakse burgers de Amerikanen aangedaan, m.b.t. terreur. (voor 11/09)
De meeste gevangenen zijn niet-Irakezen hoor (wat overigens ook geld voor het "Iraakse" verzet in Irak zelf ) en zijn opgepakt in Afganistan na 9/11. Je haalt nu tig dingen door elkaar.
  maandag 16 mei 2005 @ 19:10:46 #50
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27060335
quote:
Op maandag 16 mei 2005 19:03 schreef Drugshond het volgende:

Wat hebben de Iraakse burgers de Amerikanen aangedaan, m.b.t. terreur. (timeframe : tot en met de invasie van GO-II)
Er zitten nogal veel Iraakse burgers vast he op Gitmo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')