Mijn favorieten waren:
En jullie favorieten uit je jeugd ?
Gegroet,
Djeez
en weet ik veel wat allemaal al niet meer, is ook alweer zo lang geleden
* De Fabeltjeskrant
* Pipo de clown
* Tita Tovenaar
* Paulus de boskabouter
* Hamelen
* Bassie & Adriaan
En later inderdaad:
* The A-Team
* Knightrider
* Dynasty
Toen ik wat ouder werd:
The Knight rider
The A-team
Out of this world
Familie ties
Growing Pains
Pauze tv
Neighbours ( de eerste soap die ik volgde)
Op de duitsche tv:
Ein heim fur tiere
Anna
Pumucle (die duitse serie met dat kleine getekende roodharige poppetje)
* Ren Je Rot! (ja, ja, Martin Brozius wie kent hem niet meer)
* Stuif Es In
* De Film Van Ome Willem
Toen knightrider afgelopen was (de serie)
was dit een tijdje te zien.
Het ging over een trucker, die een truck had met een helicopter er in.
errug gaaf!
* Sweetheart vreest dat we hier toch te maken hebben met een generatiekloof.
quote:
op 04-15-2000 om 01:58 AM schreef Sweetheart het volgende:
Sorry Fanmale, maar die serie ken ik niet. Nou heb ik trouwens ook nog nooit van "Jodie en het hertenjong", "Out of this World" en die 3 duitse series van Jooltje gehoord.* jooltje vreest dat we hier toch te maken hebben met een generatiekloof.
Jodie en het hertenjong gaat over een jongetje dat met zijn vader gaat jagen. Vader schiet een hert dood.Dan blijkt het hert een jong te hebben. Jodie ontfermt zich over het jong en later in de serie moet hij van zijn ouders afstand nemen van het jong. (een EO serie)
Out of this world werd door RTL4 uitgezonden ( toendertijd nog Veronique, Daphne Deckers was Hét gezicht van die omroep)
De serie gaat over een meisje dat er achterkomt dat haar vader een "alien" is. Ze kan de tijd stil zetten ( net zo als Piper in Charmed). Het meisje woonde alleen met haar moeder. In de serie deed ook ene Major Applebee mee. De theme song van die serie ging als volgt:
Would you like to swing on a star
every......????
En Pumucle gaat over een oudere timmerman die in zijn werkplaats een klein ( getekend) mannetje heeft wonen. Mannetje heeft rode haren, geel truitje en loopt op blote voetjes. Heeft een best irritante stem en een tikkeltje eigenwijs.
Ein heim fur tiere gaat over een dieren arts die leke keer weer wat beleeft.
Anna gaat over die ballerina. Anna Pelzer krijgt met haar broer een auto-ongeluk als ze op weg zijn bloemen af te leveren. Ze raakt verlamt en haar carriere als balletdanseres kan ze vergeten. Tijdens haar verblijf in het ziekenhuis ontmoet ze Rainer. Een jongen in een rolstoel die haar steeds lastig valt met zijn camera. Eerst vind ze het niks maar later is hij haar vriendje. Anna moet opnieuw leren lopen en als dat gelukt is gaat ze weer van voren af aan met balletles. Anna is ook als boek verschenen en is geschreven door Justus Pfaue.
Andere serie's waar ik naar keek was er eentje met Jerry O'Connel ( Die jongen uit Scream 2, Jerry Mcuire en de clip van Mariah Carey) waar hij met een professor bevriend is en bij een test ineens in het bezit is van superkrachten. Hij is heel snel en sterk. Weet iemand wat ik bedoel??? Wed ook door Rtl 4/Veronique uit gezonden.
Supergran, die oude oma die supersnel en supersterk is.
Ajeto
Maar sesamstraat vond ik ook altijd heel leuk en later klokhuis :-)
Bolke de Beer
fabeltjeskrant
Loeki de Leeuw
a-team
dukes of hazzard
knight rider
airwolf
The Master (over die ninja),
blue thunder
ravioli (duitse serie, helemaal te gek)
bereboot
berebios
ren je rot
dieren van het grote woud (of zoiets)
maja de bij
etc. etc.
Fantastisch gewoon
Ik was helemaal fan van de Zevensprong en hoe vaak ik ook verhaaltjes instuurde voor 'Mijn idee', ze werden nooit uitgekozen om verfillmd te worden. Heel sneu....
A-Team
Achterwerk in de kast
Fabeltjeskrant
De Grote meneer Kaktus Show
Ome Willem
Dit is Disney
Goh waar keek ik vroeger veel naar:
chips
Knightrider
A-team
Transformers
Blue Thunder
Inspector Gadget
Dat zijn denk ik de voornaamsten, kan me die iig het beste heugen.
en later
knightrider
a team
Mijn favorieten waren
-de familie knots
-lucky luke
en jam and the holograms ( of zoiets)
later
-life goes on
En de familie Knots natuurlijk
en toen ik nog een lief klein Ulxje was toen vond ik Paulus de Boskabouter ook geweldig:
------------------
dit is geen post naar Fok!
[Dit bericht is gewijzigd door Ulx (Datum 15 April 2000).]
quote:
op 04-15-2000 om 04:57 PM schreef Ulx het volgende:
dr Who en Blake's 7 vond ik ook wel te gek
Jaah! Dr. Who, met die vliegende telefooncel, die van binnen tien keer zo groot was als van buiten! Love that sh*t!.
Ik vond vroeger die ouwe Batman-serie uit de sixties ook zwaar lache! POW! BOOM! WHAM! En Battlestar Galactica...
* Sweetheart bedankt ook degene die haar weer aan Chips herinnerde.
* Sweetheart was toentertijd smoorverliefd op Erik Estrada.
------------------
Yesterday is history...
Tomorrow is a mystery...
Today is a gift...
That's why they call it the present
[Dit bericht is gewijzigd door Sweetheart (Datum 15 April 2000).]
wat mij vooral opvalt is als ik nu bijv. A-team of zoiets zie, is het aleen maar leuk omdat ik het vroeger leuk vond want er is nu gewoon geen reet aan, trouwens ik vind zowieso dat er geen fok meer goeds voor de tv komt qua series enzo
quote:
op 04-15-2000 om 05:05 PM schreef Zanderrr het volgende:
Ik vond vroeger die ouwe Batman-serie uit de sixties ook zwaar lache! POW! BOOM! WHAM! En
HOLY MACKEREL! ik ook!
verder zou ik het even niet meer weten.
Ik was daar vroeger helemaal weg van, zo spannend!
-MacGyver
-A-Team
-Airwolf
(ja ik weet dat het eigenlijk jongensprogramma's zijn)
en wat langer geleden
-Sesamstraat
* De Zevensprong: nederlandse serie over een meester die gouvenant wordt in een groot huis, waar een jongetje woont met zijn gemene oom. Superspannend boek ook
[Dit bericht is gewijzigd door Joepie (Datum 16 April 2000).]
Gegroet,
Djeez
In mijn iets oudere jaren:
Verder nog een aantal series waarvan ik echt de titel niet meer weet.......
Vroeger (ben toch al een beetje een ouwe lul )
- Brigadier Dog, tekenfilmpje elke avond
- Tita Tovenaar, ook elke avond
- Oebele
- Kunt u mij de weg naar hamelen vertellen, meneer?
Daarna:
- Floris!!! (en Sindala), met Rutger Hauer
- Thunderbirds
- Q&Q, toen heel erg spannend
- Man van 6 miljoen (de bionische man)
- De Wrekers, eerste serie, zeer spannend!!!
Nog weer later:
- Starsky&Hutch, Columbo, Kojak, Baretta
- A-team
- Battlestar Galactica
Eens met bovenstaande dat reruns wel nostaligisch zijn, maar ook vaak tegenvallen.
Leken dan vroeger vaak veel spannender.
Inspector Gadget, Transfformers, Mission Impossible (oude, maar ook nieuwe serie). Airwolf, A-Team, Knightrider
en Kindernet was ook altijd wel lachen
daar had/heb je nu nog steeds een klein tekenfilmpje met zo'n muis, dat is ook wel grappig
De lijst is veel langer, maar veel staat hierboven...
Vroeger keek ik sowieso veel naar Veronica. Was ook een serie met een roze onderzee-er...?
quote:
op 04-16-2000 om 12:34 AM schreef Barbie het volgende:
* Il etait un foi la vie: briljante tekenfilm over hoe het menselijk lichaam werkt met pratende rode bloedlichaampjes enzoWordt ook wel Er Was Eens Het Leven genoemd
* De Zevensprong: nederlandse serie over een meester die gouvenant wordt in een groot huis, waar een jongetje woont met zijn gemene oom. Superspannend boek ook
Daar noem je dus precies mijn 2 favoriete series op!
De freggles
De snorkels
De DD show
Jodi en het hertenjong
Sesamstraat
The flying doctors
De smurfen
Alles rondom kinderen voor kinderen
En kent iemand de film Overvallers in de dierentuin?? Vond ik ook een leuke film vroeger.
En die engelse serie over die dierendokter. Ik geloof dat die serie Doctor Elliott heet.
En die serie van dat meisje (Dorothy Jane)dat 's avonds in haar dagboek schrijft over haar avonturen die dag. Ze is heimelijk verliefd op de buurjongen. Ze woont samen met haar moeder en haar 2 broertjes en 2 zusjes in een klein boeren gehucht waar niets gebeurt. Ze hebben ook nog iemand die een kamer bij hen huurt. Deze serie werd begin jaren 90 uitgezonden op RTL 4. De serie kreeg een vervolg, maar de titel werd anders. Moeder ging als huishoudster werken bij een rijke man, in de stad.
quote:
Andere serie's waar ik naar keek was er eentje met Jerry O'Connel ( Die jongen uit Scream 2, Jerry Mcuire en de clip van Mariah Carey) waar hij met een professor bevriend is en bij een test ineens in het bezit is van superkrachten. Hij is heel snel en sterk. Weet iemand wat ik bedoel??? Werd ook door Rtl 4/Veronique uit gezonden.
Dat was "My Secret Identity". Heb ik ook nog wel gevolgd, vond het niet echt super. Sliders vond ik leuker met hem.
quote:
op 04-16-2000 om 03:11 PM schreef jooltje het volgende:
Weet iemand nog hoe die serie met Lex Goudsmit heet. Dat gaat over een jongetje die op zoek is naar een schat ofzoiets. De serie komt ergens uit de begin jaren 80. ( Het kan ook een film zijn)En kent iemand de film Overvallers in de dierentuin?? Vond ik ook een leuke film vroeger.
En die engelse serie over die dierendokter. Ik geloof dat die serie Doctor Elliott heet.
En die serie van dat meisje (Dorothy Jane)dat 's avonds in haar dagboek schrijft over haar avonturen die dag. Ze is heimelijk verliefd op de buurjongen. Ze woont samen met haar moeder en haar 2 broertjes en 2 zusjes in een klein boeren gehucht waar niets gebeurt. Ze hebben ook nog iemand die een kamer bij hen huurt. Deze serie werd begin jaren 90 uitgezonden op RTL 4. De serie kreeg een vervolg, maar de titel werd anders. Moeder ging als huishoudster werken bij een rijke man, in de stad.
Die serie met Lex Goudsmit heette Thomas en Edison, die Engelse dierenarts heette James Herriot en die laatste serie is de Torkelsons. Ik geloof dat ik een beetje tv-verslaafd ben......
quote:
op 04-16-2000 om 01:51 PM schreef Barbarella het volgende:
Eh... waren er toevallig ook nog meer mensen dan ik, die naar Candy Candy keken???
Ikke, ikke, ikke!!!!!!!!!!
Kijk dat kind,
grappig kind
met linten op haar hoed
het is een meisje wat hard rennen kan
en heel vaak lachen moet
ook klimt ze vaak in hele hoge bomen
of zit ze zomaar voor zich uit te dromen
hoe heet ze dan
hoe heet ze dan
haar naam is CANDY!!!!!!!!!!!
Mijn favorieten zijn:
Maja de Bij
De Berenboot
De atronautjes
Alleen op de wereld
Smurfen
nog meer smurfen
Tom Sawyer & Huckleberry Finn (eh schrijf ik dit goed zo?)
de Wrekers
Het donkere bos
nog meer smurfen
Pippi Langkous
Battlestar Gallactica, Dukes of Hazard, A-team
de familie Knots
nog meer smurfen
fabeltjeskrant
vrouwtje theelepel
Kinder:
Bassie & Adriaan
(Bart)BOOS
de Fabeltjeskrant
Pipi Langkous
Meneer Kaktus Show
Ome Willem
Sesamstraat
Achterwerk in de kast (met oa Theo&Thea, Kuifje, Jetsons(?) etc)
Bijna alles wat op Fun Factory(Sky Channel) kwam
Telekids in de beginjaren
Jeugjournaal en aansluitend Klokhuis
De tekenfilms die al genoemd zijn het tekenfilmtopic: http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum8/HTML/000494.html
Actie/fanta:
Airwolf
A-Team
Blue Thunder
Knightrider
MacGyver
Miami Vice
Starsky & Hutch
SF:
Buck Rogers
Battlestar Galactica
V (van die gasten met groen bloed)
Overig:
Shaka Zulu
Beauty and the Beast
Medisch Centrum West (de enige 'soap' die ik ooit heb gevolgd)
Jules Unlimited
Zeg's Aaaaa
En hoe heet die serie met die vliegende bus waarin ze op zoek gingen naar bepaalde mineralen?
(hmmm, veel Veronica, en in mindere mate Tros en Vara, zie ik nu...)
[Dit bericht is gewijzigd door beelzebub (Datum 18 April 2000).]
die serie heette de Poppenkraam
op de KRO Klassewerk met Hans (koffietijd) van Willegenburg.
Ook nog niet genoemd (of over het hoofd gezien) de DJ Cat show, met de jonge Linda de Mol. Dat was nog in de tijd van Sky channel.
My secret identity was ook een toppertje, over een jongen die bijzondere krachten heeft. (meer weet ik er niet meer over)
Dan hebben we ook nog de onverschrokken ridder Ivanhoe!!!!
Op duitsland (in mijn jeugd bestond er geen nederlandse commerciele TV) had je toen nog:
Hallo Spencer. Ook was er nog zo'n figuur met een kaal hoofd en een bril. Hij woonde volgens mij in een woonwagen, maar ik weet niet hou hij heette.
OK, wie kan er nog aanvullingen doen??
Meisje had "superkrachten" en haar vader was niet mee op de aarde (letterlijk) die moeder werd dan weer gek van haar kind, etc een hele hoop malle avonturen.
ALF vond ik retegoeie serie
Super oma vaag, maar wel geinig
Dj-Kat.....linda de mol ...en ook een paar keer bart de graaf (toen was ie nog heeeeeel jong)
Wat is er eigenlijk met Sky-channel gebeurt?
Dr. Snuggles
Ik heb laatst trouwens eens in mijn omgeving rondgevraagd wie d'r een serie kende met iets van Highwayman en die had een onwijs stoere vrachtwagen waar een helikopter uitkwam. En dan moest ie een beetje mensen redden terwijl hij gezocht werd door de staat, beetje Mad Max/A-team/Airwolf-achtig. Iedereen verklaarde me voor gek.
Maar wat zien ik hier! Nog een fan(male)!
Het is dan geen kinderprogramma maar toen ik +/-us 5 was keek ik al naar Countdown. Erg leuk vind dat programma Countdown Hitfiles nu dan ook
- Who's the boss(was verliefd op dat meisje)
- Familie Ties
- Alf (lag ik meestal om in een deuk) later ook de tekenfilm
- the Cosby show(ben benieuwd of ie in t echt ook zo'n leuke opa is die Bill
Dat was t wel geloof ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel (Datum 18 April 2000).]
quote:
op 04-18-2000 om 02:18 PM schreef PhalanX het volgende:
kent er iemand toevallig die serie die ging over een meisje dat bij haar moeder woonde, maar die moeder had vroeger iets met een alien (die er uit zag als een gewoon persoon) had en uit die onheilige eenheid kwam dan dat meisje "tevoorschijn".Meisje had "superkrachten" en haar vader was niet mee op de aarde (letterlijk) die moeder werd dan weer gek van haar kind, etc een hele hoop malle avonturen.
Volgens mij was dat met het liedje would you like to swing on a star.....ohooo
En er zat iets met earth in de titel....
Zij heette Eve en kon de tijd toch stil zetten...?
Dungeons and Dragons
Pieter Post
Daktari
* snif *
Kon ik nog maar op donderdagmiddag naar huis rennen om op tijd te zijn voor Clarence de schele leeuw...
En het verhaal van Mijn Idee met die gedachtenlezer kan ik me ook nog herinneren. Ik zie mezelf nog zitten; ik wilde ook zo'n ding bouwen en had van een ouwe zwembroek van mij een gedachtenleesmuts gemaakt
Leuk, die jeugdsentiment! Ik zal nog es zo'n topic openen...
De serie heette: Dossier Saffier and Steel. Gespeeld door Joanna Lumley en David McCullum.
Een van de afleveringen die ik me nog kan herrineren ging over een huis waar de tijd stil stond en telkens witte lichtvlekken op de vloer of muur verschenen. Op het moment dat je met zo een lichtvlek in aanraking kwam werd je ineens getransporteerd naar de bouw van het huis en je kon jezelf daar niet bewegen..
Helaas is er niets meer over deze serie op internet te vinden (of het is erg goed verborgen) maar ik ben wel heel benieuwd of er Fokkers zijn die deze serie ooit gezien hebben..
Enne over de rest van de series in dit topic genoemd.. Seen It, watch It, Liked It !!!
Ik heb er vannacht nog eens diep over nagedacht en ik heb volgens mij een toevoeging die niemand genoemd heeft.
+ SUPERTED, een beertje als superheld, en ik vond het nog leuk ook.
Btw, ik heb ook wel gekeken naar the Highwayman, maar weet er nog maar weinig van.
Alleen dat (volgens mij) de TROs het uitzond, en de hoofdpersoon meestal in een lange jas rondliep.
De titel zegt me helemaal niets, maar toen iemand die eerste regel schreef begon er een lampje te branden.
Heerlijke serie was dat.
Eeen kloddertje roze hier en een...etc.
Ook weer een titel die me niets zegt maar de serie zelf...fragmenten eruit komen we wel heel eng bekent voor.
Jammer eigenlijk dat dat soort series tegenwoordig niet meer komen.
Maar als je ze eenmaal ziet...denk je.....dat ik dit leuk heb kunnen vinden.
(troetelbeertjes is een goed voorbeeld, walgelijke serie, ik snap echt niet hoe ik het vroeger kon verdragen...."laten we delen/vriendjes zijn/spelen" doorhalen wat niet gewenst is.
Verder keek ik heel veel:
Samson en Gert (was altijd bang dat ik dat zou missen ivm zwemles, gebeurde nooit)
Power Rangers (heb ik een supernintendo spel van!)
Inspector Gadget
Animaniacs
Heel veel Cartoon Express tekenfilms (mijn tekening is zelfs 1x op tv geweest!)
Sesamstraat
Ovide (heb ik een video van)
Scooby Doo (heb ik ook een video van)
en ongetwijfeld nog meer, maar dat weet ik zo niet
quote:De naam komt me heeeeeeel bekend voor, maar wat was het ook al weer? Kan me zo niet herinneren of ik het leuk vond...
Dr. Snuggles
Ik vond zoveel leuk:
Alfred Jodocus Kwak
Dungeons and Dragons
Knightrider (alleen om de auto, snapte er nx van, was pas 6)
Seabert
Bassie en Adriaan
Samson
Spiderman
Batman (de 'Biff' 'Pow' afleveringen met Adam West)
Snorkels
Smurfen
Sesamstraat
Fabeltjeskrant
Telekids
Pippi Langkous
Inspector Gadget
Transformers
M.A.S.K.
Die Sendung mit der Maus
Calimero (zij zijn groot en ik ben klein...)
De Freggles
Jodi en het hertenjong en andere series in dezelfde trant
Kinderen voor kinderen
De gummiberen
Vrouwtje theelepel
En dan nog 2 waarvan ik de naam ff niet weet. Een ging over een coole oma in een schotse rok met pet. Die oma heette Supergranny, maar weet niet zeker of de serie ook zo heette. En 1 met een rode schoolbus die door de lucht vloog. Maar het zou dezelfde serie kunnen zijn...
En vast nog veeeeeeeel meer
Ik weet er ook wel 2 die ik niet kon uitstaan: My little pony! En mijn zusjes wilden dat steeds kijken
En 'ik ben Benjamin Ben' van de EO, wordt volgens mij morgen ook weer uitgezonden. Ik kan dat mens en die pop niet uitstaan!!!
Nu vind ik Floris ook heel leuk, maar dat is van ver voor mijn tijd...
Daarna Tour of Duty, Wise Guy...
En dan was er nog een verschrikkelijk spannende serie met aliens en bollen die boven een huis tevoroschijn kwamen (geloof in de intro).. ben alleen de naam vergeten.
Mijn idee is inderdaad ook meestelijk, ik heb vandaag weer een aflevering gezein bij zap achteruit.
Tja verder... is al redelijk genoemd volgens mij suske en wiske misschien nog niet.
En dan heb ik in de eerste jaren van rtl 4 ook vaak naar zo'n Luxenburgs tv-spelletje zitten kijken wat altijd rond half zeven 's ochtends kwam. Met zo'n typisch muziekje dat ik me ruim tien jaar later nog steeds herinner.
En ga zo maar door met de programma's van eind jaren 80/begin jaren 90. Er zijn er nog veel meer die ik toen leuk vond.
quote:Inderdaad! Hoe kon ik die vergeten! Ademloos zat ik aan de buis gekluisterd! Echt prachtige, spannende verhalen. Smirre de Vos die keer op keer de lul was...
Op donderdag 27 juni 2002 12:38 schreef Sambal het volgende:
tsst.. Niels Holgerson(?) nog niet eens genoemd.
Die sendung mit die maus! die heerste!
iets dat ik nog mis.. een (ik geloof Duitse?) serie over een IJshockeyende jongen, wat was de titel ook al weer... volgens mij B..... B.... B... ofzo.
quote:Klopt, en door smalle buizen vol met smurrie heen rennen en zo. Gewoon zo'n heel hindernisparcours.
Op donderdag 27 juni 2002 13:55 schreef ChrisJX het volgende:
En de DD-show, maar da's geloof ik al heel ver terug voor mij.
Dan waren er toch 2 teams en die moesten dan in een schuimbad en andere hindernisdingen enzo? En ik geloof dat er ook vragen bij zaten...
Oeh ja en Bassie en Adriaan...
Ik vergeet er nog een hoop
Gboy27 keek als kind/puber naar:
* De Fabeltjeskrant
* Ti-Ta-Tovenaar
* 10 over half 5 show (Paul de Leeuw's eerste programma bij de NCRV, midden jaren '80)
* Dallas
* Dynasty
* Life Goes On (met die jongen die het Syndroom van Down heeft)
* Twin Peaks
* Beauty And The Beast (op Veronica, met Linda Hamilton)
* In De Vlaamsche Pot
* Familie Knots
* Catweazle
* Zeg 'ns AAA
* The Muppet Show
* Roseanne
* Alf
* The Wonder Years
* Soap
* M*A*S*H*
* 'Allo 'Allo
* The Flying Doctors
* Growing Pains (het debut van Leonardo DiCaprio!!!)
* Alien Nation (serie, niet de films)
* Cheers
* 21 Jump Street (met Johnny Depp)
* Mork and Mindy
* Keek Op De Week (Koot en Bie)
* Fawlty Towers
* Beverly Hills 90210
* Fame
* Tales from The Crypt (op Veronica, horror)
* Flipper
* RUR
* Tom and Jerry
* The Avengers (De Wrekers)
* Scooby Doo
* Sisters
* Golden Girls
* Bonanza
* I Dream Of Jeannie
* Quantum Leap
* The Flinstones
* Twilight Zone
* Cagney and Lacey
* Miami Vice
* Moonlighting (Bruce Willes)
* Murder She Wrote
* Married With Children
* Hill Street Blues
* Theo en Thea In De Gloria
* Derrick
* Duel In De Diepte (érg spannend!)
* Eerie Indiana
Jeetje wat een waslijst Er is toch véél moois gemaakt in het verleden!!!
Beertje Colargol
Brigadier Dog ("gebeurtergebeurter?")
De Witte Steen
Calimero
Emiel (?)
Floris
Stuif-es-In
Donald Duck tekenfilms
Laurel & Hardy, Buster Keaton, de Boefjes..
Ren-je-Rot
Stratemaker-op-Zee-show
Q&Q (brrrrr... doodeng)
Pippi Langkous
Verder was er bij de V.P.R.O. (toen nog met puntjes) een buitenlandse serie over een jongetje, een ouwe man en een hond. Ik ben nog steeds benieuwd hoe die nou heette.. Misschien was het Sebastien, of Alleen op de Wereld oid.
ik heb pas een jaar kabel-tv
Er kan nog meer bij (E.O.)
Opperation Petticoat. (Met de roze duikboot)
Saved by the bell (Met Zack en Screech)
Happy days (Fonzie!)
Sky-Channel met Bart de Graaf (Met een grote muis)
The Muppetshow
Bionic six
Ready or not
DD Show... (Improviseren op de tros)
The Wizard (Liliputter die speelgoed maakte en james bond nadeed)
Labyrint (Een soort pac-man van Peter Jan Renz...)
Ed Oorklep (Van Andre van Duin)
PowerPlay (Gamequest met Martijn Krabbe)
Blossom
Full House
En ga zo maar ff door...
Zucht, the good old days...
Bijdeweg, weet iemand wat er gebeurd is met "Tales of the south sea's"?????
[Dit bericht is gewijzigd door R2k2 op 01-07-2002 15:09]
Overigens zie je wel dat de tijden toch veranderen. In die tijd vonden mijn ouders het maar niets dat ik opbleef om naar die "veel te geweldadige A Team" te kijken. Tegenwoordig worden die series daarentegen gewoon 's middags uitgezonden en geen haan die er meer naar kraait.
Silly f**kers.
Later was er een tv-serie die volgens mij "Shaffier en Staal" heette of zoiets. Volgens mij gebaseerd op Polter Geist, ook over zo'n verdoemd huis. Jaiks! Bedoeld als kinderserie (uitgezonden om 19:30), maar ik heb er heel wat nachten slecht van geslapen. Helaas kan ik er nu niets meer over vinden, dus als jullie een idee hebben over welke serie het gaat...
quote:Jaaaa! Die bedoel ik! Ik kan me ook een aflevering herinneren dat die moeder van het gezin dat in het huis woonde "possessed" was, en dat er allemaal geesten van soldaten over de trap marcheerden, maar dat ze pas halverwege de trap begonnen met lopen. Ik zweer je, vroeger werd er echt heel lomp met tere kinderzieltjes omgegaan en prime time allerlei scary shit uitgezonden. Maar ja, ik ben ook zo iemand die als kind achter de bank kroop als die videoclip van "Bohemian Rapsody" op TopPop te zien was.
Op woensdag 19 april 2000 01:04 schreef Havoc het volgende:
Ik zie al deze series en ik zie ze gewoon weer voor me.. maar een hele vage serie die vroeger op Nederland 2 werd uitgezonden zie ik hier niet terug komen.. Ik heb er slechts een paar afleveringen van gezien maar het is een kruising tussen de X-Files en Poltergeist The Legacy..<P>De serie heette: Dossier Saffier and Steel. Gespeeld door Joanna Lumley en David McCullum. <P>Een van de afleveringen die ik me nog kan herrineren ging over een huis waar de tijd stil stond en telkens witte lichtvlekken op de vloer of muur verschenen. Op het moment dat je met zo een lichtvlek in aanraking kwam werd je ineens getransporteerd naar de bouw van het huis en je kon jezelf daar niet bewegen..<P>Helaas is er niets meer over deze serie op internet te vinden (of het is erg goed verborgen) maar ik ben wel heel benieuwd of er Fokkers zijn die deze serie ooit gezien hebben..<P><BR>Enne over de rest van de series in dit topic genoemd.. Seen It, watch It, Liked It !!!
quote:Jeetje zeg.... die herken ik nog!!!
Op maandag 01 juli 2002 17:41 schreef pazuzu het volgende:
Chapi ChapoSilly f**kers.
Wat ik allemaal hier lees, de meeste ken ik ook, over nostalgie gesproken. Tita tovenaar, Familie Knots, Q en Q, Klassewerk, Stuif 's in... heerlijk om weer eens een keer die dingen te zien! Oja Frank Buck en Battlestar Gallactica vond ik toen ook leuk om te zien... Ik kan wel even doorgaan met opnoemen maar velen zijn al genoemd door anderen...
Maja de bij vond ik echt leuk met maja en willy en juffrouw Kassandra en Flip de Sprinkhaan...
Trouwens op ned. 3 zijn er in de late ochtend geloof ik oude programma's te zien zoals: Film van Ome Willem (met plasgeitebreier), Floris (met Rutger Hauer), Familie Knots, etc...
quote:Sapphire & Steele. 12 augustus eindelijk uit op DVD! Ben benieuwd of de serie de tand des tijds doorstaan heeft, m.a.w. of ik het nog steeds zo eng vind als toen...
Op maandag 01 juli 2002 22:39 schreef donnie het volgende:Later was er een tv-serie die volgens mij "Shaffier en Staal" heette of zoiets. Volgens mij gebaseerd op Polter Geist, ook over zo'n verdoemd huis. Jaiks! Bedoeld als kinderserie (uitgezonden om 19:30), maar ik heb er heel wat nachten slecht van geslapen. Helaas kan ik er nu niets meer over vinden, dus als jullie een idee hebben over welke serie het gaat...
- The A-Team (Ook al schoot je nog zo vaak, in the A-Team gingen kogels toch nooit raak)
- MacGyver (De man die van een mes en een vork een atoombom kon bouwen)
- Transformers (Toch wel de meest fantastische tekenfilm ooit, samen met ...)
- MASK !!!
- Thunderbirds (Nog niet gezien hier eigenlijk)
- Knightrider (ook wel nichtenridder, i.v.m. dhr. D. Hasselhoff)
- Ducktales (elke keer een avontuuhuur, hier in Duckstad)
- Rescue Rangers (pa-pa-pa-pak ze dan, Rescue Rangers)
Ik keek verder niet echt naar Nederlandse series, want die sucken meestal (oke, misschien ben ik te jong om daar de waarde van in te schatten, dus ik dek mezelf hierbij in).
quote:Ja, staat me iets van bij, ja. Enge soundtrack had die serie. Maar ik heb het niet echt gevolgd, alleen een groot stuk van de laatste aflevering gezien. Typisch van die spannende Australische jeugdseries, zoals die ene met een meisje die uit duizend jaar in de toekomst komt (naam kwijt) en nog zo'n serie van een meisje die bevriend raakt met een buitenaards wezen waarna ze een zich op Aarde bevindende "guardian" moeten uitschakelen, die zichzelf ook nog eens onzichtbaar kan maken (deed overigens erg veel aan The Predator denken). Heeft iemand hier trouwens enig idee over welke series ik het heb?
Op maandag 01 juli 2002 22:26 schreef mac1 het volgende:
Iemand ooit v/d moddermonsters gehoord? werd op zaterdag of op zondag uitgezonden, ging over een tweeling die de wereld moest redden door aan een of twee stenen te komen. Met hele griezelige mannen die in wormen veranderden. ben ik de enige die dit nog kan herinneren?
Oh ja, "de Vuurtorenfamilie". Dat was meer een komische serie een zeer hoog fantasiegehalte, met zeer onwaarschijnlijke dingen, zoals onderbroeken die je kunnen laten vliegen zodra je ze in de magnetron hebt gelegd en zo...
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 02-07-2002 16:42]
quote:Ach man, praat me er niet van! Does "Dr. Who" ring a bell, anyone? Op een gegeven moment was er met iemand iets gebeurd en draaide diegene zich langzaam om en de spanning (achtergrondmuziek) steeg maar, ik kon het niet aan en draaide me net op tijd om voordat het gezicht van diegene in beeld kwam en toen hoorde ik een vrouw nog keihard gillen. Ik rende meteen het huis uit.
Op maandag 01 juli 2002 22:49 schreef donnie het volgende:[..]
Jaaaa! Die bedoel ik! Ik kan me ook een aflevering herinneren dat die moeder van het gezin dat in het huis woonde "possessed" was, en dat er allemaal geesten van soldaten over de trap marcheerden, maar dat ze pas halverwege de trap begonnen met lopen. Ik zweer je, vroeger werd er echt heel lomp met tere kinderzieltjes omgegaan en prime time allerlei scary shit uitgezonden.
quote:Nog zoiets (volgens mij heb ik dat al gelezen in het Bassie en Adriaan-topic): De Plaaggeest bij B&A... Brrrrrr
Op dinsdag 02 juli 2002 16:39 schreef motown het volgende:[..]
Ach man, praat me er niet van! Does "Dr. Who" ring a bell, anyone? Op een gegeven moment was er met iemand iets gebeurd en draaide diegene zich langzaam om en de spanning (achtergrondmuziek) steeg maar, ik kon het niet aan en draaide me net op tijd om voordat het gezicht van diegene in beeld kwam en toen hoorde ik een vrouw nog keihard gillen. Ik rende meteen het huis uit.
Een tijd geleden kwam ik bij toeval op de website van B&A (via IMDB.com ), en daar stond beschreven dat ze de Plaaggeest uit de serie gehaald hebben omdat hij de kinderen bang maakte. Ik kwam niet meer bij van het lachen! En het was na al die tijd ook nog een beetje een geruststelling: Ik was helemaal geen bange poepert
quote:ik ken die serie ook; Dossier Saffier en staal. Doodeng was het; wat ik nog weet is dat in dat verdoemde huis in het verleden iemand vermoord was, en de hoofdpersoon ging terug naar het verleden maar kon niet terug naar het heden. Zoiets.
Op maandag 01 juli 2002 22:39 schreef donnie het volgende:
Later was er een tv-serie die volgens mij "Shaffier en Staal" heette of zoiets. Volgens mij gebaseerd op Polter Geist, ook over zo'n verdoemd huis. Jaiks! Bedoeld als kinderserie (uitgezonden om 19:30), maar ik heb er heel wat nachten slecht van geslapen. Helaas kan ik er nu niets meer over vinden, dus als jullie een idee hebben over welke serie het gaat...
Het werd uitgezonden door de Tros, maar verder kan ik er niks van vinden.
edit:
vergeet toch zo Bassie en Adriaan
En een serie met een beer, superted ofzo? Weet niet zeker maar die keek ik ook vaak.
Die "Emile" die ik al eerder genoemd gezien heb kan ik me ook nog voor de geest halen. Een Zweedse serie dacht ik (een soort "Fucking Amal" avant la lettre ), met een ondeugend kereltje en een vader met een zure snor die heel hard "EMILE" kon roepen.
Ik was helemaal verslaafd aan een tekenfilmserie waarin de geschiedenis van de mensheid in sneltreinvaart uitgelegd werd. Heette "Er was eens..." geloof ik. Later kwam daarop nog een vervolg met een iets ander thema (Hoe apparaten werken of zoiets, of de ruimtevaart?), maar dat sprak mij niet zo aan...
Toen ik in de zesde klas van de basisschool zat, was er een Nederlandse kinderserie over... een zesde klas (ik denk dat het "De Zesde Klas" heette ). Superzware onderwerpen allemaal, elke week scheidde er wel een stel ouders, werden verkeringen gemaakt en verbroken, condooms in de kasjes en dat soort dingen. Allemaal zaken waar ik toen helemaal niet mee bezig was, maar ja...
Het jaar later (ik zat in de brugklas) was er een Engelse kinderserie over... een brugklas. Het liep lekker gelijk op, dus
En de zevensprong, met die Brozem, was ook wel lachen en eng!
quote:Ja, die dinosaurusjes kan ik me ook nog iets van herrinneren...
Op dinsdag 02 juli 2002 21:16 schreef _sunny_ het volgende:
Een hele hoop zijn al genoemd, maar ik weet nog steeds niet de namen van 2 tekenfilmseries die ik altijd keek.
Een ging over een jongen en een meisje en hun geheime vrienden waren dan 3 of 4 dinosaurusachtige beesten. Er was een dinosaurus die kon een soort plakband maken en eentje die had van die tanden wat net op een perforator leek ofzo, heel vaag allemaal. Maar ze hadden een rood ruimteschip.En een serie met een beer, superted ofzo? Weet niet zeker maar die keek ik ook vaak.
Was het niet zo dat de planeet waar die dino's vandaan kwamen precies het tegenovergestelde deed van de aarde? Bijv. dat als het hier ver beneden vriespunt lag dat die planeet liep te verbranden ofzo??
Superted kan ik me ook nog herrinneren... Die woonde in een ruimteschip met zijn maatje "Spotty".
quote:Is dat het vervolg op "Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer"?
Op woensdag 03 juli 2002 10:27 schreef Smots het volgende:
Bij Nieuwegein Rechtsaf, maar dat schijnt niemand te kennen...
quote:Hahahahaha!!
Op woensdag 03 juli 2002 10:36 schreef donnie het volgende:[..]
Is dat het vervolg op "Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer"?
Maareh, nee...
quote:Oh, dat van die tegenovergestelde planeet kan ik me niet echt herinneren, maar wie weet de naam van die tekenfilmserie?
Op woensdag 03 juli 2002 09:57 schreef R2k2 het volgende:[..]
Ja, die dinosaurusjes kan ik me ook nog iets van herrinneren...
Was het niet zo dat de planeet waar die dino's vandaan kwamen precies het tegenovergestelde deed van de aarde? Bijv. dat als het hier ver beneden vriespunt lag dat die planeet liep te verbranden ofzo??
Superted kan ik me ook nog herrinneren... Die woonde in een ruimteschip met zijn maatje "Spotty".
quote:Misschien helpt dit?
Op dinsdag 02 juli 2002 20:20 schreef BenKetting het volgende:[..]
ik ken die serie ook; Dossier Saffier en staal. Doodeng was het; wat ik nog weet is dat in dat verdoemde huis in het verleden iemand vermoord was, en de hoofdpersoon ging terug naar het verleden maar kon niet terug naar het heden. Zoiets.
Het ging over een jongen die strips spaardde zoals spiderman enz. maar zelf had hij ook verborgen krachten.
Zoals supersnel rennen enz.
Wie weet hoe deze heet?
Btw He- man RULEZ ook Get A Life met chris elliot was lachu!!!
quote:Ho!
Op donderdag 04 juli 2002 17:02 schreef Sheridana het volgende:[..]
Misschien helpt dit?
http://www.qut.edu.au/edu/cpol/foucault/ss.html
Alsof je de Heilige Graal aangereikt krijgt! Thanx Sheridana, tranen springen in mijn ogen van zoveel hervonden tienergeluk
quote:Iemand die de titel van deze nog kent???
Op donderdag 04 juli 2002 17:08 schreef Henk-E het volgende:
Ik vond 1 serie ook altijd heel erg leuk en is daarna nooit meer herhaald.
Ik weet de naam niet meer , maar het kwam op rtl 4 toen het nog veronique heette.Het ging over een jongen die strips spaardde zoals spiderman enz. maar zelf had hij ook verborgen krachten.
Zoals supersnel rennen enz.
Wie weet hoe deze heet?Btw He- man RULEZ ook Get A Life met chris elliot was lachu!!!
quote:Dat was My Secret Identity....
Op zaterdag 06 juli 2002 20:58 schreef Henk-E het volgende:[..]
Iemand die de titel van deze nog kent???
quote:Oooow jaaaaaaaaaaaaa dat is hem thnx ga gelijk er weer info over zoeken TOF MAN.
Op maandag 15 juli 2002 01:16 schreef Barbarella het volgende:[..]
Dat was My Secret Identity....
http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-3252/
Jezus, naar die naam ben ik al eeuwen op zoek! Er zijn echt maar weinig mensen die die serie kennen... Echte jeugd nostalgie dus!
= All Creatures, Great or Small...
Keek m'n ma vroeger altijd... ik vond alleen het muziekje vooraf zo leuk (lekker corny)!
..... ik ken dat gevoel. Ik heb dit gesprek ook al eens eerder gevoerd met een paar vrienden onder invloed van een lekkere jongo... je voelt je ineens weer kind en kan niet op van blijdschap!
quote:Onbekende serie = Out Of This World
Op dinsdag 18 april 2000 14:18 schreef PhalanX het volgende:
kent er iemand toevallig die serie die ging over een meisje dat bij haar moeder woonde, maar die moeder had vroeger iets met een alien (die er uit zag als een gewoon persoon) had en uit die onheilige eenheid kwam dan dat meisje "tevoorschijn".<P>Meisje had "superkrachten" en haar vader was niet mee op de aarde (letterlijk) die moeder werd dan weer gek van haar kind, etc een hele hoop malle avonturen.<P>ALF vond ik retegoeie serie<BR>Super oma vaag, maar wel geinig <BR>Dj-Kat.....linda de mol ...en ook een paar keer bart de graaf (toen was ie nog heeeeeel jong)<P>Wat is er eigenlijk met Sky-channel gebeurt?
quote:M'n broertje heeft ze nogsteeds thuis liggen, ik vond ze alleen maar leuk omdat er van die stickertjes op zaten die van kleur veranderde naarmate ze warmer werden (je moest er dus met je vinger over heen wrijven)...
Op donderdag 04 juli 2002 17:06 schreef zodiaque het volgende:
Als ik 'Transformers' zeg schiet ik helemaal vol van weemoed.
Ik keek omstreeks die tijd veel liever naar de tekenfilm 'Jam', dat ging over een of andere domme (destijds 'vette') meidegroep. Ik heb er op een gegeven moment ook een soort van barbiepop gehad waarvan de oorbellen rood oplichtte...
Uhhhm, hoezo selectief geheugen
quote:FUCK! Dikke flashback: ik heb daar gewoon nog poppetjes van, en ook volgens mij iets van een paarse pony ofzo!?
Op maandag 01 juli 2002 17:41 schreef pazuzu het volgende:
Chapi ChapoSilly f**kers.
Was dat niet Grange Hill ofzo?
Dat wordt namelijk nogsteeds op BBC uitgezonden...
Enne... Kent iemand toevallig DJ Cat nog
quote:Zozo, keek jij series vroeger???
Op maandag 22 juli 2002 23:09 schreef schatje het volgende:
Fabeltjeskrant
Maja De Bij
Dieren van het Groene Woud
Dokter Snuggels
Freggels
Poppenkraam
Pippi Langkous
Tita Tovenaar
De Familie Knots
De Zevensprong
Blake's 7
Secret Valley
Daktari
Little House On The Praire
Sons and Daughters
Return To Eden
Flying Doctors
EastEnders
Howards Way
Dynasty
Dallas
quote:De Smurfen trouwens ook!!
Op dinsdag 23 juli 2002 16:53 schreef Bass_Boy het volgende:[..]
Zozo, keek jij series vroeger???
Bolle, Dries en Bontgenoten?
Dat waren gasten die uit een Circus tent waren ontsnapt
met een tandum?
Later vond ik "Moonlighting ook heel leuk, vooral dat geruzie, ik droomde altijd dat ik ook zo'n relatie zou krijgen
en dat is gelukt..
quote:Daar kan ik me heel in de verte iets van herinneren ja...
Op woensdag 24 juli 2002 13:00 schreef -Spoon- het volgende:
Kent iemand hier :Bolle, Dries en Bontgenoten?
met een tandum?
Meer info?
Plaatje?
quote:Kan niets vinden...
Op woensdag 24 juli 2002 13:08 schreef JedaiNait het volgende:[..]
Daar kan ik me heel in de verte iets van herinneren ja...
Meer info?
Plaatje?
quote:Ja klopt die ken ik ook.
met een tandum?
quote:Waren dat die die leeuw, clown, en nog zo'n dwaas grietje erbij?? En dat ze dan op de vlucht zijn voor "de dikke deur" aka de directeur van het circus???
met een tandum?
Tip misschien voor mensen die helemaal leip zijn van de Freggles: Tape die shit
Kweet niet precies hoelaat t is maar dan moet je maar ff kijk op teletxt, als het daar staat tenminste...
(sorry, moest t gewoon nog ff kwijt )
Deden wij met gym altijd na. Mijn dikke buurmeisje moest altijd Shena spelen!
Op latere leeftijd Countdown en Sky Traxx.
* ..speciale herinneringen aan 'Monsters of Rock' heeft...
quote:weet iemand hoe die laatste twee series heten?
Op vrijdag 16 augustus 2002 14:20 schreef vammie het volgende:
van echt vroeger:
nils holgersson, buurman&buurman, pieter post, vrouwtje theelepel, inspector gadget, rembo&rembo, de kast (met die zelfgemmakte videofilmpjes in zo'n kast...van de VPRO, mevrouw ten kate, theo en thea, villa achterwerk, pipi langkous, michiel van de hazelhoeve (daar waren ook errug goeie boeken van!!), seabert
van ietsje later:
a-team, knight rider, the wonder years, merlina (BRT), postbus X (BRT), Saved by the bell
van de afdeling sport:
Avro's Sportpanorama ("dit is het doelpunt van de week..."), de bal is rond (met walter tiemesen en margriet de zeeuw), Superchamps, Sportnet (voorganger Eurosport!)
series waarvan ik de naam niet meer weet;
- een EO-serie die ging over een broetje en zus wiens vader een soort onderzoeker/voorvechter was bij een dolfinarium ergens in Vancouver in Canada. het gezin woonde op hun eigen eiland. Weten jullie welke ik bedoel?
- de NCRV had een serie waarin elke keer een zelfgeschreven verhaal van een kind werd gespeeld door echte acteurs. Hoe heette dat ook al weer?
quote:CatWeazzle , mijn favoriet.
Op woensdag 19 april 2000 00:31 schreef beamer het volgende:
Was CatWeezel (hoe spel je dat ook al weer? al genoemd?<P>
* Love Boat ( ( Isaac the bartender rueles !!! )
* Knightrider
* A-Team
* Airwolf
* Buck Rogers
* Dr. Who
Zijn er nog wel een paar, maar ken er niet zo snel opkomen!
quote:Jaaaaaaa
Op vrijdag 16 augustus 2002 14:25 schreef Nuoro het volgende:
Floris, Ivanhoe en Jerry de Slingeraar.
oh en Gompie en Peentje, en Rikkie en Slingertje
quote:Dat was toch zo'n engelse serie op de bbc of sky ofzo? Dat was inderdaad eng en errug gaaf
Op maandag 1 juli 2002 22:26 schreef mac1 het volgende:
Iemand ooit v/d moddermonsters gehoord? werd op zaterdag of op zondag uitgezonden, ging over een tweeling die de wereld moest redden door aan een of twee stenen te komen. Met hele griezelige mannen die in wormen veranderden. ben ik de enige die dit nog kan herinneren?
...om er maar even een paar te noemen.
- Johan en Pierewiet (Spin-off van de Smurfen)
- The StoryTeller(sinds kort op DVD verkrijgbaar, ik geloof dat John Hurt de stem van de serie was)
- ThunderCats
- Dungeons And Dragons
- Family Ties
Oh ja, de zus van He-Man heet trouwens She-Ra(princess Of Power).
Weet iemand nog hoe de slechterik van de Bluffers ook alweer heette?
quote:Clandestino
Op dinsdag 26 november 2002 05:56 schreef TimoTimo het volgende:Weet iemand nog hoe de slechterik van de Bluffers ook alweer heette?
quote:En de DJ Cat Show, met Linda de Mol, jawel
Op dinsdag 26 november 2002 06:15 schreef De_Schaduw het volgende:
Sky Channel's 'Fun Factory' (handig antwoord aangezien ik niet kan kiezen uit Transformers, He-man en weet ik veel wat).
Maar welke was nou eerst?
Alleen werden die programma's gaandeweg minder interessant, te weinig cartoons.
Verder:
* Transformers (heb The Movie op dvd )
* GI-Joe (heb ook The Movie, helaas op divx, kan de dvd nergens vinden )
* Robotech
* Ben naam van de serie kwijt: Drie (of vier) jongeren waren piloten van een soort gevechtsvliegtuigen, die als ze samenkwamen een grote robot vormden. Het is NIET de Power Rangers, eerder een voorloper. Het was ergens eind jaren 80 op Skychannel 's ochtends.
* Inspector Gadget
* Starship (weet niet of de titel juist is) Ging over een oorlog in de ruimte, je had er ook speelgoed van, mannetjes hadden magneetjes onder hun voeten.
* Thundercats
* He-Man
* Storyteller
* Robin the hooded man (bij vlagen best wel eng toen, de Beëlzebub aflevering bijvoorbeeld) met mooie Clannad soundtrack
* Floris (met Rutger Hauer )
* Muppetshow
* Sesamstraat
* Seabert
En toen ik héél klein was: Repelsteeltje en Veertje, een poppenshow op nederland 3.
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 28-11-2002 11:30]
En als we bij mijn oma op bezoek waren keek ik ook altijd Floris. Ze had ze allemaal op band.
Floris
quote:En Sindala
Op donderdag 28 november 2002 11:30 schreef zjroentje het volgende:
Duidelijk The A-Team.En als we bij mijn oma op bezoek waren keek ik ook altijd Floris. Ze had ze allemaal op band.
Floris
Die keer dat ze hem in een ton met spijkers stopten en een kerktorentrap afgooiden. Beneden aangekomen openden ze de ton en toen lag 'ie te slapen
quote:Highwayman roeleert zwaar... is er nog aan materiaal te komen ergens... wat was verder nog cool.... mmmh
Op zaterdag 15 april 2000 01:51 schreef fanmale het volgende:
Kennen jullie "The Highwayman" nog?<P>Toen knightrider afgelopen was (de serie)<BR>was dit een tijdje te zien.<P>Het ging over een trucker, die een truck had met een helicopter er in.<P>errug gaaf!
- capatain power and the soldiers of the future
- V
vast nog meer maar das weer zo lang geleden pfffff
iemand enig idee
Tik-tak, Paulus de Boskabouter, Fabeltjeskrant, Meneer Cactus Show (twééde rondéé!), Dommel, Boes, Benjamin Ben en The-A-Team...
ennuh
ALFRED JODUCUS KWAK
quote:Heeft zoveel indruk op je gemaakt dat je nog precies weet hoe je het schrijft?
Op woensdag 2 april 2003 19:05 schreef Deceiver_Of_Fools het volgende:
ALFRED JODUCUS KWAK
Maar, uhm, vergeten we de Meneer Cactus Show niet? En Bassie en Adriaan natuurlijk, maar die zal vast al genoemd zijn
quote:heb ik het niet goed geschreven dan???????
Op woensdag 2 april 2003 19:11 schreef Veerboot het volgende:[..]
Heeft zoveel indruk op je gemaakt dat je nog precies weet hoe je het schrijft?
Maar, uhm, vergeten we de Meneer Cactus Show niet? En Bassie en Adriaan natuurlijk, maar die zal vast al genoemd zijn
quote:Het is dacht ik met een "k" ipv een "c", maar doet er verder niet zoveel toe
Op woensdag 2 april 2003 19:14 schreef Deceiver_Of_Fools het volgende:[..]
heb ik het niet goed geschreven dan???????
Ik heb ze niet onder mekaar gezet, anders is het zo'n mega lap tekst
Btw, ik vind het erg jammer, dat er nu voor kinderen weinig leuks op tv is.
Zoiets als de vernieuwde 3d variant van Transformers Zend dan gewoon de normale oude Transformers uit
Verder van die vreselijke 3d tekenfilms, alles moet in 3d lijkt wel.
Al die Oosterse shit, Manga achtige...
quote:Super bedankt.....We hebben net de hele tijd gezocht naar hoe dat programma ook weer heette. "De Bluffers" geweldig.
Op dinsdag 26 november 2002 11:57 schreef victorinox het volgende:[..]
Clandestino
Die site is trouwens helemaal wel goed met oude fragmenten.
quote:'Mijn' idee heette dat. Kent iemand Superoma nog? Wat zij altijd zei: alles kan, als je/het ... wat was het ook al weer?
Op woensdag 2 april 2003 22:21 schreef janique het volgende:
ben de titel van de serie vergeten, maar was Nederlands en kinderen/tieners mochten dan van hun zelf geschreven verhaal een aflevering maken.
Weet iemand hier de naam van een serie over 2 broertjes in een holle boom? Ze waren op de vlucht voor hun oom die hun erfenis beheerde en hadden hun zusje in het landhuis achtergelaten. Ze moesten jagen met een pijl en boog om eten te krijgen. Verder zat er nog een heel aanstekelijk panfluitje in de tv-tune...
Iedereen die ik erover spreek kent de serie wel... maarja... de naam!
quote:En dat weet ik wel weer.....
Op maandag 14 april 2003 10:07 schreef pukster het volgende:[..]
'Mijn' idee heette dat. Kent iemand Superoma nog? Wat zij altijd zei: alles kan, als je/het ... wat was het ook al weer?
zo'n zin die ik af en toe nog wel es gebruik, maar die niemand meer kent
Wat ik nog gemist heb in alle lijstjes:
de poppenkraam
de jonge puppets (tekenfilm)
die herinnerde ik mij toen ik spacecake gegeten had en er middenin liep. heel gaaf!
Mijn all time favorieten, wat ik dus nu nog steeds graag zie;
Buurman en buurman
Alfred Jodocus Kwak
Moet eens zien of ze ergens te downloaden zijn...
En ik moet steeds denken aan een sf serie, waar ik de naam niet van weet. Het is met Herman van Veen, het origineel is duits.
Er zijn een paar personen die steeds van planeet naar planeet reizen met vrij bizarre avonturen. Een aflevering of 8 geloof ik, maar heel spannend. Weet iemand wat ik bedoel en hoe het heet?!
quote:Volgens my is het "Thomas en Senior op het spoor van Brute Berend" (1985)
Op zondag 16 april 2000 15:11 schreef jooltje het volgende:
Weet iemand nog hoe die serie met Lex Goudsmit heet. Dat gaat over een jongetje die op zoek is naar een schat ofzoiets. De serie komt ergens uit de begin jaren 80. .
Knight Rider
A Team
Bassie en Adriaan
Familie Knots
Thomas en Senior
Zevensprong
Bollo Bries en Bondgenoten
Poppenkraam
quote:Volgens mij was dit Danger Bay.
Op vrijdag 16 augustus 2002 14:20 schreef vammie het volgende:
- een EO-serie die ging over een broetje en zus wiens vader een soort onderzoeker/voorvechter was bij een dolfinarium ergens in Vancouver in Canada. het gezin woonde op hun eigen eiland. Weten jullie welke ik bedoel?
Ik weet niet of 'Get a life' al genoemd is? Een Amerikaanse comedie over een volwassen man die de krant bezorgt. Heerlijke serie was dat!
Wie heeft er de beschikking over de muziek van de grote meneer cactus show en wil deze met mij delen. Ik heb het op zeer korte termijn nodig in verband met een bruiloft op 12 juni 2003.
Alvast bedankt,
Brenda
Top Cat http://www.dfcom.freeserve.co.uk/hbw/topcat/ zat vroeger in de jaren tachtig in een twee uur durend jongerenpakket op NL teevee op de woensdagmiddag.
En nog een indrukwekkende science fiction animatieserie waarvan ik de naam vergeten ben,waarschijnlijk van Franse makelij.Er zat een gekke professor in die volledig bedekt was met zijn eigen lange witte haren en bad guys gelijkend op de Daltons van Lucky Luke.Er was ook een (minder leuke) animatieserie over het menselijk lichaam met dezelfde personages. :/
quote:Sapphire & Steel is overigens in Engeland in z'n geheel op dvd verschenen.
Op dinsdag 2 juli 2002 20:20 schreef BenKetting het volgende:[..]
ik ken die serie ook; Dossier Saffier en staal. Doodeng was het; wat ik nog weet is dat in dat verdoemde huis in het verleden iemand vermoord was, en de hoofdpersoon ging terug naar het verleden maar kon niet terug naar het heden. Zoiets.
Mooi was die tijd!!
En vast nog een heleboel anderen....
quote:Would you like to swing on a star
[b]Out of this world werd door RTL4 uitgezonden ( toendertijd nog Veronique, Daphne Deckers was Hét gezicht van die omroep)<BR>De serie gaat over een meisje dat er achterkomt dat haar vader een "alien" is. Ze kan de tijd stil zetten ( net zo als Piper in Charmed). Het meisje woonde alleen met haar moeder. In de serie deed ook ene Major Applebee mee. De theme song van die serie ging als volgt:<BR>Would you like to swing on a star<BR>every
:-D Geweldige serie!!! Ik noemde het vroeger altijd Evie (zo heette dat meisje). Verder weet ik er niet veel meer van helaas. Oh ja, het liedje is van Spooky and Sue, maar je hebt twee versies. Bovenstaande en eentje die gaat van
Or would you rather be a mule
A mule is an animal.. bla bla bla.
quote:idem hier, volg het nu nog altijd trouwens
Op zaterdag 15 april 2000 01:15 schreef jooltje het volgende:
Neighbours ( de eerste soap die ik volgde
Geweldige series.. Ik heb nog de muziek van de laatste in mp3 en een paar tv-rips gemaakt van de eerste..
quote:Eens kijken naar een mp3 daarvan... dat lijkt me leuk
Op dinsdag 24 juni 2003 22:11 schreef daanbanaanaan het volgende:
Ik kan het helemaal mis hebben hoor, vooral omdat ik wel meer dingen verkeerd versta, maar ik dacht altijd dat het Bollo, Bries en Bondgenoten was. Enniweej, ik weet nog wel (half) hoe het liedje ging.
Het was wel een redelijk domme serie, vooral die pakken sloegen ergen nergens op, maar goed. (ik zal even Bolle, Dries en Bondgenoten aanhouden)
Bolle, Dries en bondgenoten, waar gaan jullie naar toe (2x)
We willen naar de wildenis, omdat daar zoveel vrijdheid is,
Maar ja, we zullen wel zien (iets van 5x)
(ik kan een coupletje vergeten zijn)
Aaaaah, het dreunt nu echt door m´n hoofd
Colditz... een spannende serie bij de vara op de zaterdagmiddag over een gevangenis in WOII
en
Twee koningskinderen, een serie van de NCRV over broer en zus die in een rijtjeshuis woonden maar eigenlijk koningskinderen waren.
Le proffesseur las dit topic en dacht..Damn you Fok, ik ga me maar eens registeren.
Le PROF! :0
- Knight Rider
- The A Team
- Dukes of Hazard
- Airwolf
- Blue Thunder
- CHiPs
- Battlestar Gallactica - was echt mijn favoriet!
- Buck Rogers (beedip-beedip-beedip robotje haha)
- Miami Vice (GEWELDIG)
- Tour of Duty
- Flying Doctors
- Dallas (Wie heeft JR vermoordt! Wie was het!)
Allemaal nieuw gezien, dus niet als herhaling Nog echt op de Nederlandse publieke televisie gezien
quote:JAA! Dat keek ik ook.... ze hadden er meerdere series van met dezelfde karakters. Was er ook eentje in de ruimte over planeten enzo.
Op donderdag 15 mei 2003 00:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Er was eens (een soort scifi tekenfilm die zich in het menselijk lichaam afspeelde)
En wat dacht je van Adventure Bay? Met Jonathan en
Nicole
quote:Dat is zo'n beetje de oudste tekenfilm die ik me kan herinneren. Ik geloof dat deze serie ook mijn uiteindelijke interesse in SciFi gewekt heeft.
Op zaterdag 12 juli 2003 01:30 schreef maartena het volgende:[..]
JAA! Dat keek ik ook.... ze hadden er meerdere series van met dezelfde karakters. Was er ook eentje in de ruimte over planeten enzo.
Ik heb er laatst eens naar gezocht en de producer gevonden ( effe goed opgelet toen de serie op een van de zenders van onze zuiderburen uitgezonden werd ) :
verdere klassiekers uit mijn jeugd :
Berenboot, Freggels, Dr. Snuggles, Maja de bij, Inspector Gadget, Dr. Who, Buck Rogers in the 24th Century, Battlestar Galactica, A-Team, Knightrider, CHiPs, Familie Knots, Transformers, He-man ( jongens wat een foute serie ) en waarschijnlijk nog veel meer....
Oh ja....dan waren er nog enkele Duitse klassiekers :
Die Besucher
Hals über Kopf
Hallo Spencer
[Dit bericht is gewijzigd door Kptelmo op 13-07-2003 11:41]
quote:Weet niet of dit onder Warez-request valt, maar die mp3 zou ik bijzonder graag hebben.
Op dinsdag 24 juni 2003 22:43 schreef KonnieKipke het volgende:
Er was eens.. het leven
Er was eens.. de ruimte...Geweldige series.. Ik heb nog de muziek van de laatste in mp3 en een paar tv-rips gemaakt van de eerste..
quote:Wie?? Nils Holgerson bedoellie?
Op zondag 20 juli 2003 19:28 schreef Cool_Runner het volgende:
Niels Hogezon
quote:aaah dank je, die was ik vergeten
Op zondag 20 juli 2003 19:50 schreef YabYum het volgende:Gummieberen
[Dit bericht is gewijzigd door Zapje op 20-07-2003 19:55]
Alfred Jodokus Kwak
Animaniacs
A-team
B.O.O.S.
Bassie & Adriaan
Batman
Bionic 6
Bluffers
Boes
Captain Planet
COPS
David de Kabouter
De Film Van Ome Willem
De Grote meneer Kaktus Show
De Wasbeertjes
Denver the last dinosaur
Die sendung mit die maus! (verstond er geen moet van in die tijd maarja)
Disneytekenfilms (zijn er zo veel dat ga ik niet allemaal opnoemen want de lijst wordt nu al veel te lang)
dungeons and dragons
Fabeltjeskrant
Freggels
Fresh Prince Of Bel Air
Full House
Ghostbusters
GI Joe
Happy Days
He-Man
Hulk
Inspector Gadget
Jody en het Hertenjong
Knightrider
Looney Toons
MacGyver
Maja de bij
Maple Town
Married With Children
MASK
Muppet Show
My Little Pony
My Secret Identity
Niels Hogezon
Oppassen
Ovide
Ring Raiders!
Samson
Samurai pizzacats
Saved by the bell
Scooby Doo
Seabert
Sesamstraat
Simpsons
Smurfen
Snorkels
Spiderman
Superted
Teddy Ruxpin
Teenage Mutnt Heto Turtles
Telekids
The DJ Cat Show
Thundercats
Tiktak
Tiny Toons
Tom&Jerry
Transformers (onaantastbaar)
Troetelbeertjes
Visionariers
Vrouwtje Thhelepel
Who's the boss?
Wickie de viking
Wordt vervolgd
X-men
Je hoefde me vroeger maar voor de TV te zetten en je had geen last van me
quote:ben er nog een paar vergeten
Op zondag 20 juli 2003 20:37 schreef AirRaid het volgende:hele waslijst
Earthworm Jim
Eek the Cat
Heatcliff
Pinky and the brain
Super Mario Bross
Ren and Stimpy
James Bond jr.
quote:nu nog trouwens
Op zondag 20 juli 2003 20:37 schreef AirRaid het volgende:
Je hoefde me vroeger maar voor de TV te zetten en je had geen last van me
quote:daam die was ik ook ververgete
Op zondag 20 juli 2003 22:22 schreef sammy_booze het volgende:
de chipmunks
xal er nog wel een hoop vergete zijn die me zo 1,2,3 niet te binnen schoten
quote:Out of This World
Op woensdag 18 juni 2003 19:19 schreef Schaapje82 het volgende:[..]
Would you like to swing on a star
Carry moonbeams home in a jar
And be better off than you are
Or would you rather go to earth
On earth lives a creature
Who is plain as can be
He is not as unique as you or me
His body comes in lots of different shapes
They say his relatives were chimps and apes
But if you take my advice for what it's worth
You could be happy there on earth
en de vuurtorenfamilie of Round the clock (in t engels) over die familie in de vuurtoren waarbij allerlei rare dingen gebeurden, zoals een kloonmachine of dat een van die zoons elke zin eindigde met "without my pants"...
van de rest van de genoemde series heb ik de meesten ook gezien.. vooral Funfactory en Telekids
Spellbinder keek ik ook graag naar.
En dan was er nog een serie over een jongen die in coma lag, maar in zijn eigen fantasiewereld een heleboel spannende avonturen beleefde. Weet niet meer hoe die heette.
[Dit bericht is gewijzigd door MadJo op 21-07-2003 15:53]
Met Andy, crocker en seal. Dat was zaterdag ochtend toch? met herhaling op zondag?
Eerst had je die tekefilms voor de hele jonge kinderen en zat dan helemaal klaar voor jason and the wheeled warriors, he-man, (die cowboy op mechanisch paard), thundercats en natuurlijk mijn all time favoriet Transformers.
Weet iemand een URL met meer informatie over fun factory?, er was meer dingen tussen de cartoons door.
Foofur,
Snorkels
Smurfen
Inspector Gadget
meneer Kaktus
the Chipmunks
Alfred jodocus Kwak
David de kabouter
the wizard of oz (tekenfilm versie)
troetelbeertjes
the fraggles
The muppet show
later nog;
Telekids (wie niet)
Eek the cat
en the Simpsons
owwwwwwwwwww, nostalgie allemaal............was het maar weer op tv!
quote:Idd. nostalgie. Kzag vanmorgen Alfred J. Kwak weer op tv.
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:33 schreef Robinhoed het volgende:
Ik heb ook een waslijst;
Snorkels
Smurfen
Inspector Gadget
meneer Kaktus
Alfred jodocus Kwak
David de kabouter
troetelbeertjes
the fraggles
The muppet showlater nog;
Telekids (wie niet)
en the Simpsonsowwwwwwwwwww, nostalgie allemaal............was het maar weer op tv!
Teddy Ruxpin
en (veel) later nog:
Pinky and the brain
the animaniacs
The looney tunes
quote:ff over wickie de vicking was dat een jongetje of een meisje? Bolke de beer was natuurlijk ook geweldig en Paulus de B, wel een afknapper toen later bleek dat het poppen zijn die aan touwtjes zitten....het leven is hard....
Op zondag 20 juli 2003 19:53 schreef Zapje het volgende:
wickie de viking - maja de bij - man van atlantis - de onzichtbare man - de hulk - catweazle - charlie's angels - Q en Q - stuif es in - man van 6 miljoen - A team - dallas - dynasty -
"T'is toch niet tegleeeeeeeeeeeuven"
quote:Wickie = mannelijk
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:06 schreef Fret het volgende:[..]
ff over wickie de vicking was dat een jongetje of een meisje? Bolke de beer was natuurlijk ook geweldig en Paulus de B, wel een afknapper toen later bleek dat het poppen zijn die aan touwtjes zitten....het leven is hard....
quote:o.k. vond het altijd net een meisje, (wel stoer nie waar?)
Op zondag 3 augustus 2003 12:12 schreef Patch het volgende:[..]
Wickie = mannelijk
quote:klits klets kladder
Op zondag 3 augustus 2003 13:24 schreef Fret het volgende:[..]
o.k. vond het altijd net een meisje, (wel stoer nie waar?)
Kent iemand oma Fladder nog?
quote:dat was Danger Bay; met Jonah en Nicole. Eigenlijk vond ik de personages in de serie een beetje irritant maar toch keek ik er regelmatig naar.
Op zaterdag 12 juli 2003 21:53 schreef Flounder het volgende:
En wat dacht je van Adventure Bay?Met Jonathan en
Nicole
Way of Life --> Was met Ron Brandsteder in de Efteling
De Eerste de Beste
Op jacht naar de schat of zo... met een helicopter zoeken naar een punt in Nederland
Moordspel
Snorkels
De familie Knots
Theo en Thea
Nils Holgerson
Sterrenslag
Stuif Es In
Achterwerk in de kast
Rembo & Rembo
Mevrouw ten Kate
Super-Liegebeest -->Belgie
6-kamp
maja de bij
Pipi langkous
De Gummiberen
de Poppenkraam
Dr. Snuggles
10 over half 5 Paul de Leeuw show
buurman en buurman
Mapletown
showbizquiz
meneer Kaktus
wedden dat
64.000 gulden vraag...
enz... enz...
quote:....alles mag en alles kan....
Op zondag 3 augustus 2003 13:37 schreef Patch het volgende:[..]
klits klets kladder
Weet niet meer zo goed hoe het zich afspeelde, maar ik zal een gokje doen.
Er was een groep kinderen die allerlei kattekwaad uithaalden. Ze zaten op een internaat, geloof ik. Er was er eentje bij die zeer dik was en die altijd taartjes of snoep pikte. Hij droeg ook altijd van die geruite broekjes en dito petje.
Was in het Nederlands.
Dit is alles wat ik nog weet.
En zo kan ik nog wel uuuuuuuren doorgaan.
Shit, wat waren er vroeger goeie tvseries!!!!!
Beter dan die crap van tegenwoordig
en ik kan maar niet op de naam komen van 1 serie...
gespeeld door mensen in dierenpakken.. een roze kat(naja een vrouw in een roze pak)die altijd sprong met een dwarsfluit enzo, en er was een hond(naja, man in een pak).. een papegaai.... en een leeuw die schilderde altijd...
was niet nederlands oveirgens geloof ik...
edit:
owja de titelsong daar zat iets van " doebelidee doebelidaa" in..
[Dit bericht is gewijzigd door KNETTER2000 op 14-08-2003 01:27]
[Dit bericht is gewijzigd door Fret op 15-08-2003 02:32]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |