abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27033290
quote:
Op zondag 15 mei 2005 18:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

Niet te vergelijken.

Wielrenners zitten heel de dag op hun reed.Lopen geen 15 kilometer per wedstrijd. Kwa algemene conditie styaan wielrenners achteraan. Vroeger had je superstar wedstrijden tussen verschillende sporters wielrenners eindigden altijd als laatsten.

Een contactsport zoals Voetballen kost veel meer van je lichaam. In Americ spelen ze maar 5 maanden paer jaar American Football dan krijgen ze een half jaar rust.

Even voor de duidelijkheid: ik ben het niet met deze stelling eens.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27033425
Boude stelling van tong.

Ik denk dat een duurinspanning en explosieve inspanningen sowieso nauwelijks te vergelijken zijn.
  Moderator zondag 15 mei 2005 @ 19:49:49 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_27033476
Ik denk dat je voor het rijden van een Tour de France (bijvoorbeeld) toch wel een hele goede conditie moet hebben - lijkt me toch wat zwaarder dan een wedstrijd voetballen.

En wat is eigenlijk een reed?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_27033489
Interessante stelling.

Feit is wel dat wielrenners in bijvoorbeeld de Tour de France vrijwel dagelijks behoorlijk lange etappes rijden, terwijl voetballers niet meer dan twee wedstrijden in de week spelen, omdat ze anders stuk gaan.

Trainen wielrenners dan beter of stellen voetballers zich aan .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  Trouwste user 2022 zondag 15 mei 2005 @ 19:51:31 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_27033506
Leuk die OP. Maar het was wel in context geplaatst. Ik zeg niet dat voetballers het zwaarder hebben. Het is bijna niet te vergelijken het gaat mij erom dat voetballers het zwaarder hebben dan men denk. Nog een zwaar onnodig tournooi in de zomer zoals dit jaar met de confederatie-cup is niet wenselijk.

Natuurlijk moeten ze niet zeiken. Ik ben 20 jaar lang om 6 uur m'n nest uit te gaan om lichamelijk werk te doen.

Maar dat ophemelen van wielrenners omdat ze het zo zwaar hebben stuit me tegen de borst. 15 kilometer rennen als middenvelder en veel lichamelijk contact is even zwaaar zo niet zwaarder.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_27033528
Een voetballer speelt 60 wedstrijden per seizoen, als z'n cluppie tenminste CL speelt en hij af en toe eens wat interlands meepakt. Een wielrenner rijdt al 60 wedstrijden (etappe's) in alleen de Giro en de Tour.

Een voetbalwedstrijd duurt 90 minuten, een wielerwedstrijd veel langer.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27033543
Ik denk dat wielrennen veel meer van je benen vraagt en voetballen meer van je uithoudingsvermogen.
pi_27033568
quote:
Op zondag 15 mei 2005 19:53 schreef Sport_Life het volgende:
Ik denk dat wielrennen veel meer van je benen vraagt en voetballen meer van je uithoudingsvermogen.
Ja, want meer dan 200 km fietsen heeft natuurlijk niets met uithoudingsvermogen te maken.
pi_27033589
quote:
Op zondag 15 mei 2005 19:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een voetballer speelt 60 wedstrijden per seizoen, als z'n cluppie tenminste CL speelt en hij af en toe eens wat interlands meepakt. Een wielrenner rijdt al 60 wedstrijden (etappe's) in alleen de Giro en de Tour.

Een voetbalwedstrijd duurt 90 minuten, een wielerwedstrijd veel langer.
Een voetbalwedstrijd is 90 minuten knokken (als we van hoog niveau uitgaan), een wielrenner kan ff "uitrusten" bij het afdalen of net voor de sprint.
pi_27033598
quote:
Op zondag 15 mei 2005 19:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja, want meer dan 200 km fietsen heeft natuurlijk niets met uithoudingsvermogen te maken.
Wel wat, maar minder.
pi_27033625
quote:
Op zondag 15 mei 2005 19:55 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Een voetbalwedstrijd is 90 minuten knokken (als we van hoog niveau uitgaan), een wielrenner kan ff "uitrusten" bij het afdalen of net voor de sprint.
Net voor de sprint uitrusten? Dan rijden de ploegen van de sprinters een moordend hoog tempo om te zorgen dat er niemand kan ontsnappen. Dan gaat het boven de 60 in het uur. Niet echt uitrusten dus.
pi_27033683
Je moet sowieso een onderscheid maken tussen puur uithoudingsvermogen en atletisch vermogen.

Dat voorbeeld van sterrenslag is wel aardig. Wielrenners scoorden daar matig omdat ze een zeer eenzijdige lichaamsbeweging hebben en andere lichaamsdelen dan hun benen nauwelijks in vorm houden. Voetballers zijn fysiek sowieso meer 'allround' actief en ontwikkeld en moeten veel meer verschilende spieren en krachten aanboren dan wielrenners.
  Trouwste user 2022 zondag 15 mei 2005 @ 20:01:23 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_27033739
Leatherface. Even een komisch feitje. Bij de Superstars moesten ze zich opdrukken. Joop Zoetemelk deed zo z'n best, één keer lukte maar de tweede net niet

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_27033852
Natuurlijk heeft een wielrenner het veel zwaarder dan een voetballer. Een voetballer hoeft bijna niks te doen (paar uurtjes training in de week), terwijl een wielrenner alleen al in een training uren bezig is.

Er zijn trouwens andere balsporten die ik qua zwaarte hoger inschat dan voetbal zoals handbal.
pi_27033860
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:01 schreef tong80 het volgende:
Leatherface. Even een komisch feitje. Bij de Superstars moesten ze zich opdrukken. Joop Zoetemelk deed zo z'n best, één keer lukte maar de tweede net niet

Dat fragment had ik eens gezien.

Phil Anderson was namens de wielrenners een positieve uitzondering in dat programma. Ik meen dat die eens een roeionderdeel won.
pi_27033907
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:06 schreef Hedgehog het volgende:

Er zijn trouwens andere balsporten die ik qua zwaarte hoger inschat dan voetbal zoals handbal.
Hockey ook. Vraag me niet waarom, maar ik had op de middelbare school n betere conditie dan al die voetballers, met nog wat hockeysters. (die waren dan de beste onder de dames! )

Terwijl voetbal 90 min is en hockey 70 min. per wedstrijd.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sport_Life op 15-05-2005 20:17:19 ]
pi_27033962
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:08 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hockey ook. Vraag me niet waarom, maar ik had op de middelbare school n betere conditie dan al die voetballers, met nog wat hockeysters.

Bij ons op school liepen de meeste voetballers vrij achteraan bij iets als de Coopertest. Een matige juniorwielrenner liep 'n speler die in de jeugd van Willem II speelde er bijvoorbeeld makkelijk uit...
  zondag 15 mei 2005 @ 20:11:41 #18
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_27033994
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:01 schreef tong80 het volgende:

Maar als ze een oefening met de benen moesten doen had Joop bij de besten gescoord..Op zich zegt dat nog niet zoveel.
sig verwijderd door FA
  Trouwste user 2022 zondag 15 mei 2005 @ 20:12:09 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_27034004
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:08 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hockey ook. Vraag me niet waarom, maar ik had op de middelbare school n betere conditie dan al die voetballers, met nog wat hockeysters.

Ties Kruize won idd 3 jaar achter elkaar de superstars.

Internationaal werd ie tweede na Guy Drut een hordenloper uit Frankrijk.

zondag 15 mei 2005 @ 20:14:42 #20
97951 Anonymouscoward
Goed, maar niet super
pi_27034094
Als een voetballer valt roept ie om z'n moeder, als een wielrenner valt roept ie om z'n fiets.
  Trouwste user 2022 zondag 15 mei 2005 @ 20:15:41 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_27034124
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:14 schreef Anonymouscoward het volgende:
Als een voetballer valt roept ie om z'n moeder, als een wielrenner valt roept ie om z'n fiets.
Wim van Est riep wel degelijk Mamma

pi_27034144
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:14 schreef Anonymouscoward het volgende:
Als een voetballer valt staat ie weer op, als een wielrenner valt ligt ie in het ziekenhuis
  zondag 15 mei 2005 @ 20:18:10 #23
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27034200
Er is ooit een onderzoek geweesttussen de (echte) sporten, En de voetballers scoorden toch zeer laag qua conditie.
  zondag 15 mei 2005 @ 20:19:29 #24
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27034241
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:16 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Als een voetballer valt staat ie weer op, als een wielrenner valt ligt ie in het ziekenhuis
Voetballers vallen bij de minbste tik of aanraking, en dan blijhven ze liggen tot ze mùooi aan de kant gedragen worden.
  Trouwste user 2022 zondag 15 mei 2005 @ 20:20:10 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_27034257
Wat is conditie. Het intervallen wat je doet als middenvelder in een topwedstrijd lijkt me niet te onderschatten. Ze heben Davids ooit gemeten die liep dus 15 kilometer in 90 minuten. Tel er bij op dat ie coördinatief moest handelen en lichamelijk kontakt had lijkt me dat niet te onderschatten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')