Even voor de duidelijkheid: ik ben het niet met deze stelling eens.quote:Op zondag 15 mei 2005 18:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niet te vergelijken.
Wielrenners zitten heel de dag op hun reed.Lopen geen 15 kilometer per wedstrijd. Kwa algemene conditie styaan wielrenners achteraan. Vroeger had je superstar wedstrijden tussen verschillende sporters wielrenners eindigden altijd als laatsten.
Een contactsport zoals Voetballen kost veel meer van je lichaam. In Americ spelen ze maar 5 maanden paer jaar American Football dan krijgen ze een half jaar rust.
Ja, want meer dan 200 km fietsen heeft natuurlijk niets met uithoudingsvermogen te maken.quote:Op zondag 15 mei 2005 19:53 schreef Sport_Life het volgende:
Ik denk dat wielrennen veel meer van je benen vraagt en voetballen meer van je uithoudingsvermogen.
Een voetbalwedstrijd is 90 minuten knokken (als we van hoog niveau uitgaan), een wielrenner kan ff "uitrusten" bij het afdalen of net voor de sprint.quote:Op zondag 15 mei 2005 19:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een voetballer speelt 60 wedstrijden per seizoen, als z'n cluppie tenminste CL speelt en hij af en toe eens wat interlands meepakt. Een wielrenner rijdt al 60 wedstrijden (etappe's) in alleen de Giro en de Tour.
Een voetbalwedstrijd duurt 90 minuten, een wielerwedstrijd veel langer.
Wel wat, maar minder.quote:Op zondag 15 mei 2005 19:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, want meer dan 200 km fietsen heeft natuurlijk niets met uithoudingsvermogen te maken.
Net voor de sprint uitrusten? Dan rijden de ploegen van de sprinters een moordend hoog tempo om te zorgen dat er niemand kan ontsnappen. Dan gaat het boven de 60 in het uur. Niet echt uitrusten dus.quote:Op zondag 15 mei 2005 19:55 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Een voetbalwedstrijd is 90 minuten knokken (als we van hoog niveau uitgaan), een wielrenner kan ff "uitrusten" bij het afdalen of net voor de sprint.
Dat fragment had ik eens gezien.quote:Op zondag 15 mei 2005 20:01 schreef tong80 het volgende:
Leatherface. Even een komisch feitje. Bij de Superstars moesten ze zich opdrukken. Joop Zoetemelk deed zo z'n best, één keer lukte maar de tweede net niet
Hockey ook. Vraag me niet waarom, maar ik had op de middelbare school n betere conditie dan al die voetballers, met nog wat hockeysters. (die waren dan de beste onder de dames!quote:Op zondag 15 mei 2005 20:06 schreef Hedgehog het volgende:
Er zijn trouwens andere balsporten die ik qua zwaarte hoger inschat dan voetbal zoals handbal.
Bij ons op school liepen de meeste voetballers vrij achteraan bij iets als de Coopertest. Een matige juniorwielrenner liep 'n speler die in de jeugd van Willem II speelde er bijvoorbeeld makkelijk uit...quote:Op zondag 15 mei 2005 20:08 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hockey ook. Vraag me niet waarom, maar ik had op de middelbare school n betere conditie dan al die voetballers, met nog wat hockeysters.
Terwijl voetbal 90 min is en hockey 70 min. per wedstrijd.
Maar als ze een oefening met de benen moesten doen had Joop bij de besten gescoord..Op zich zegt dat nog niet zoveel.quote:Op zondag 15 mei 2005 20:01 schreef tong80 het volgende:
Leatherface. Even een komisch feitje. Bij de Superstars moesten ze zich opdrukken. Joop Zoetemelk deed zo z'n best, één keer lukte maar de tweede net niet
Ties Kruize won idd 3 jaar achter elkaar de superstars.quote:Op zondag 15 mei 2005 20:08 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hockey ook. Vraag me niet waarom, maar ik had op de middelbare school n betere conditie dan al die voetballers, met nog wat hockeysters.
Terwijl voetbal 90 min is en hockey 70 min. per wedstrijd.
Wim van Est riep wel degelijk Mammaquote:Op zondag 15 mei 2005 20:14 schreef Anonymouscoward het volgende:
Als een voetballer valt roept ie om z'n moeder, als een wielrenner valt roept ie om z'n fiets.
Als een voetballer valt staat ie weer op, als een wielrenner valt ligt ie in het ziekenhuisquote:Op zondag 15 mei 2005 20:14 schreef Anonymouscoward het volgende:
Als een voetballer valt roept ie om z'n moeder, als een wielrenner valt roept ie om z'n fiets.
Voetballers vallen bij de minbste tik of aanraking, en dan blijhven ze liggen tot ze mùooi aan de kant gedragen worden.quote:Op zondag 15 mei 2005 20:16 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als een voetballer valt staat ie weer op, als een wielrenner valt ligt ie in het ziekenhuis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |