Net besteld voor 180 euro. Dat vind ik dus wel meevallen voor 5 GBquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:54 schreef clowncloon het volgende:
Ik zit ook al een tijdje te koekeloeren naar dit apperaatje, is zeker een goed dingetje zoals bijna alles van Creative. En zeker een waardige concurrent tegenover die f*cking Ipod. Gemacker.
Alleen vind ik wel aan de prijzige kant...
Het klopt dat ze het design een beetje neppen, maar creative was er al vroeg bij op de markt. Voor de Zen Micro hadden ze al de Muvo met 4 GB Microdrive, toen er nog geen sprake was van een iPod Mini.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:52 schreef WalfredGeesink het volgende:
Ik vind hem best wel lelijk en een beetje zielig dat ze na de iPod met een Zen komen en na de iPod mini met een Zen Micro, en na de iPod photo met een Zen Micro Photo (en nu de Zen Random?)
Sterker nog, Creative was met de Jukebox veel eerder met een harddisk MP3 speler op de markt dan Apple met de iPod. Veel mensen denken dat de iPod de eerste MP3 speler met harddisk was, maar dat is dus niet zo.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:07 schreef turnpike het volgende:
Het klopt dat ze het design een beetje neppen, maar creative was er al vroeg bij op de markt. Voor de Zen Micro hadden ze al de Muvo met 4 GB Microdrive, toen er nog geen sprake was van een iPod Mini.
Beetje zielig ook van Apple om met die Ipod photo te komen na de Iriver H320
Huppekee, olie op het vuur ! :p
Met de clickwheel kun je (en ja, ik lul niet uit mijn nek) tot wel 3 keer sneller door je muziek bladerenquote:Op zondag 5 juni 2005 13:20 schreef McMan het volgende:
ik weet niet hoe dat clickwheel aanvoelt, kan dus niet vergelijken met de touchpad van de zen
maar hij is wel 10SX zo groot als i-pod of zenquote:Op zondag 5 juni 2005 17:27 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Liever dan een iPod heb ik toch mijn 20GB Jukebox 3:
- 98dB S/N ratio
- echte line-outs
- optisch digitaal en analoge line-in voor direct opnemen tot 48kHz naar MP3 of WAV.
- Verwisselbare accu's
- tot 22 uur speelduur met twee interne accu's (blijkt in de praktijk ook zoveel te zijn)
- infrarood afstandsbediening
- 4.1 speaker aansluitingen met ProLogic surround decoding
- EAX: equalizer, environments, smart volume, spatial.
- optionele draadafstandsbediening met radio, microfoon en display
- Lekker veel knoppen; volume, play pause/stop/fw/rev, eax, back, search, menu, song-info, jog dial.
- Harddisk gemakkelijk te vervangen door een gewone laptop HD van 60GB of meer.
- Kostte maar 193 Euro.![]()
Nou, hij is zo groot als een goedkope discman, hij past gemakkelijk in een jaszak, dus de afmeting is geen enkel probleem.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:06 schreef McMan het volgende:
maar hij is wel 10SX zo groot als i-pod of zen
Nou, bij de Ipod moet je toch steeds de batterij die er bijzit blijven gebruiken en werken bijv. batterijen van Philips niet? En bij de Zen kun je er elke batterij instoppen die je wil?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:46 schreef Remzz het volgende:
Bedoel je met elke battarij, dat je er gewoon penlites in kan stoppen? Dat kan namelijk niet bij de Zen en niet bij de iPod. Volgensmij hebben ze allebei gewoon een accu. En het lijkt me dat je de iPod in de Amerika juist wel kan opladen aan de computer maar niet aan het stopcontact.
Nee er zitten geen batterijen in het is gewoon een accu die bij zowel de Zen als bij de iPod moeilijk tot eigenlijk niet te vervangen is.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:50 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Nou, bij de Ipod moet je toch steeds de batterij die er bijzit blijven gebruiken en werken bijv. batterijen van Philips niet? En bij de Zen kun je er elke batterij instoppen die je wil?
En je kunt hem wel opladen daar op je pc, maar die neem ik niet meedus vandaar heb je een oplader nodig.
Ok, en je kunt hem zeker op je pc opladen? En dus zal ik er een oplader bij moeten kopen ?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:54 schreef Remzz het volgende:
Nee er zitten geen batterijen in het is gewoon een accu die bij zowel de Zen als bij de iPod moeilijk tot eigenlijk niet te vervangen is.
Eehm van de Zen weet ik het niet zeker. De iPod kan zowel via PC als via adapter.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:55 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Ok, en je kunt hem zeker op je pc opladen? En dus zal ik er een oplader bij moeten kopen ?
Neem eens een kijkje op mp3man.nl, daar heb ik mijn Zen Micro afgelopen week besteld.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:47 schreef Remzz het volgende:
Volgensmij is tegenwoordig de iPod iets goedkoper en idd de Zen heeft meer mogelijkheden maar de iPod mini heeft tegenwoordig een veel betere battarij dan de Zen. En de iPod is natuurlijk sowiezo
Dat had ik dus ook dat mijn batterij maar 3 uur meeging. Nadat ik had gebeld met Creative kan ik vanmiddag een nieuwe gaan ophalen (zit nog binnen die 30 dagen) maar met volledig opladen, bedoel je gewoon de normale 3 uur of gewoon zo'n 10 uur in het stopcontact laten zitten.. ?quote:Op zondag 5 juni 2005 22:21 schreef MMach het volgende:
, dat je batterij maar 3u meegaat is enkel te wijten aan mishandeling van de speler. Je moet de batterij de eerste 3 keer volledig opladen en leegtrekken, dan pas haal je de volledige capaciteit. 12u is idd niet realistisch, 8-9u wel, dat haal ik er met gemak mee.
Agree.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:47 schreef Remzz het volgende:
Volgensmij is tegenwoordig de iPod iets goedkoper en idd de Zen heeft meer mogelijkheden maar de iPod mini heeft tegenwoordig een veel betere battarij dan de Zen. En de iPod is natuurlijk sowiezo
Wat is er dan zo geniaal aan? Ik vind het 'gewoon', althans niet meer of minder speciaal dan de touchtoetsen van de Zen. Het is gewoon een standaard reactie van die apple-freaks: "apple, jeah cool, wauw geniaal,..." Terwijl het gewoon een overgehypt standaardproduct is.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:11 schreef Geqxon het volgende:
iPod is goed. Kijk eens naar het clickwheel, geniaal!
Kan jij er geen betalen knullie?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:33 schreef MMach het volgende:
[..]
Wat is er dan zo geniaal aan? Ik vind het 'gewoon', althans niet meer of minder speciaal dan de touchtoetsen van de Zen. Het is gewoon een standaard reactie van die apple-freaks: "apple, jeah cool, wauw geniaal,..." Terwijl het gewoon een overgehypt standaardproduct is.![]()
mrobequote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:17 schreef McMan het volgende:
zeen heeft een touchpad, zie je ook maar weinig
dat in 1x naar beneden is wel handig de rest heb ik allemaal in 1 knopje en voor dat prijsverschil mag ik niet zeurenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:54 schreef Geqxon het volgende:
Een touchpad is echt extreem lekker. Je kan heel gemakkelijk 1 nummer naar beneden scrollen, en met een iets hardere beweging gelijk een heel stuk naar beneden zakken.
Daarnaast zitten de playknop enzo ook in de touchpad verwerkt, waardoor je dus niet je vinger eraf hoeft te halen
display boeit mij niet zo, als ik een menu'tje kan zien. wat ik afspeel en wat erin is dat oke.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:28 schreef Geqxon het volgende:
Omdat sommige mensen dit mooier vinden, en hij (dit weet ik alleen niet 100%) ook radio heeft? Wacht, heb ik verteld dat hij een stuk kleiner is?
Zo heb ik liever een iRiver H320 dan een iPod 20GB:
-USB-Host
-Radio
-Beter geluid
-Kleurenscherm
of niet ?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:37 schreef rotskibo het volgende:
Die AC Adapter die erbij zit kun je zeker alleen in Europa gebruiken ?
Dat heet toch een laptop?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:28 schreef Geqxon het volgende:
Kleurenscherm is echt vele malen duidelijker dan een monochroom scherm met backlight. Daarnaast kun je er veel meer op kwijt.
Daarnaast is het eigenlijk wel nodig, want je kunt zeg maar je digicam er direct op aansluiten, en kun je de gewenste foto's van je camera afhalen.
klopt. maar is minder uitgebreid als de meegleverde software van creativequote:Op woensdag 8 juni 2005 00:52 schreef MMach het volgende:
Gaat dat niet automatisch met windows media player 10 en de MTP (play for sure) firmware (2.02.12)?
quote:Creative komt met oordopjes in 10 verschillende kleuren. Daarmee zouden de oordopjes beter passen bij de Zen Micro.
Het gaat om de Creative EP-480 oordopjes, die een frequentiebereik hebben van 20Hz ~ 20KHz, een impendantie van 32 Ohm en een maximale geluidsdruk van 112dB. Het gewicht van de EP-480, die een stereo input-plug heeft van 3,5mm, is 15 gram. De prijs gaat ongeveer 30 euro bedragen.
quote:Op maandag 25 juli 2005 22:36 schreef kriek_lambik het volgende:
[...]
Voor mensen die nog twijfelen tussen een I-pod en een zen micro: neem de zen als je voor kwaliteit gaat, neem de I-pod zen als je voor uiterlijk gaat.
*.kutquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:48 schreef WalfredGeesink het volgende:
In de Audio werd deze kutspeler helemaal afgekraakt en de iPod de hemel in geprezen.
Je moet gewoon wat spelen met dat als je je eigen EQ gaat maken.. beetje lastig, maar na een tijdje kan je wel het gewenste resultaat bereikenquote:Op maandag 22 augustus 2005 23:13 schreef rotskibo het volgende:
Weet iemand hoe je die EQ moet instellen als je een hardere bass wil?
ik zeg toch ook hardere bassquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:37 schreef Geqxon het volgende:
Harde bass = Meest linker schuifje vol omhoog en de rest omlaag
Heel je muziek verneukt, maar wel harde bass
Pfff, ik kon hem al in het vliegtuig kopenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:57 schreef Nam het volgende:
Nope, op z'n vroegst midden/eind september anders medio oktober pas
Ja ín het vliegtuig jaquote:Op donderdag 1 september 2005 10:39 schreef Nam het volgende:
ín het vliegtuig?
Weet ik veel. Maar je moet nu blijven pielen om het geluid goed te krijgen en na een vorm van beweging mag je dan weer opnieuw beginnen. Erg handig onderweg dus.quote:
De smakelozenquote:Op zondag 11 september 2005 04:04 schreef Steijn het volgende:
Ik wil er ook een.De smakelozen nemen een iPod en de echt hippe mensen gaan voor de Zen.
Heb je nu zegmaar volume van 1 t/m 30 i.p.v 1t/m 25 of is 25 gewoon harder geworden?quote:Op woensdag 14 september 2005 23:58 schreef Jegorex het volgende:
Gister heb ik mijn Zen geupdate en nu is het geluid harder geworden
Goed topic met onwijs veel info:quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:43 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Heb je nu zegmaar volume van 1 t/m 30 i.p.v 1t/m 25 of is 25 gewoon harder geworden?
Ik heb eigenlijk nog steeds 1.01.03 er op staan (de firmware toen ik hem kocht), waarom zou ik hem updaten?
Zijn de problemen dan zo erg geëscaleerd?quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:05 schreef Mordreth het volgende:
Ik zie nu dat er zelfs een helpdeskmedewerker van creative daar vragen beantwoord.
je hebt 'm toch wel omgeruild he?quote:Op zaterdag 24 september 2005 13:29 schreef Opie het volgende:
Ga ik naar de Mediamarkt voor een Creative Zen Micro.
Kijk ik naar de voorkant en ik zie een grote foto van een zwarte op de doos.
Kom ik thuis.
Zit er een roze in![]()
Tja, ben ik wel van plan. Wist ik veel dat er een roze in zou zitten als er een gigantische foto van een zwarte op de voorkant staat.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:28 schreef SlimShady het volgende:
[..]
je hebt 'm toch wel omgeruild he?
quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:42 schreef Airelle het volgende:
Weet iemand of in Nederland de 'Lime-kleur' leverbaar is?
Je bent zwart?quote:Op zaterdag 24 september 2005 16:31 schreef Geqxon het volgende:
Airelle, gelieve niet binnen 24 uur een topic te kicken / je vraag te herhalen. Heb even geduld.
Hulpmodquote:Op zaterdag 24 september 2005 16:36 schreef Airelle het volgende:
[..]
Je bent zwart?
Anyway, ik zal er aan denken.
aka zeikerd (in dit geval tenminstequote:
quote:premium accessory pack
Essentiële accessoires voor onmiddellijk plezier!
Hiermee genieten gebruikers nog meer van hun Zen Micro. De siliconen beschermhoes met antislipfunctie geeft een moderne uitstraling, terwijl de nekhanger de speler steeds binnen handbereik houdt. Voor extra weergavetijd is er een reservebatterij en een stroomadapter. Tot slot produceert de EP630 oortelefoon fantastische audio met stijl!
Mister Helpdesk?quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:59 schreef BGN het volgende:
Waarom vraag je het niet even aan Mr. Helpdesk?
quote:
quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:05 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Goed topic met onwijs veel info:
KLIK
Ik zie nu dat er zelfs een helpdeskmedewerker van creative daar vragen beantwoord.
Bol.com 35.99quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:39 schreef Frenkel het volgende:
Mm misschien is dit wel interessant (nieuwe accu) want die ik nu heb gaat niet langer dan zo'n 4 uur mee..
[..]
[afbeelding]
http://www.sallandautomat(...)ctinfo.php?pid=15865
¤ 37 euro
50 euro dus met verzendkosten e.d. op die site![]()
Weet iemand waar je zoiets nog meer kan krijgen?
Thanks!quote:Op zondag 25 september 2005 17:15 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Bol.com 35.99
Ik ga hem denk ik ook bestellen, alleen ik heb geen Zen MicroKoop hem dan alleen voor die dopjes.
iemand die de rest wil kopen?
wat een oplichtersquote:Op donderdag 29 september 2005 21:59 schreef rotskibo het volgende:
pfff gaan ze bij bol.com de prijs verhogen naar 39,95.
"Cannot load memory library" ofzo?quote:Op zondag 2 oktober 2005 09:38 schreef poohy het volgende:
De mijne is alweer stuk, hij blijft steken bij het opstarten![]()
Kan hem daarna ook niet meer uitzetten![]()
Dus dat wordt opsturen naar Nederland, heb het ding pas 5 maanden...
Ze zijn nu helemaal dom bezig, want ze hebben de prijs van die oordopjes verhoogd naar E 39.95, terwijl je voor dat geld ook andere dingen erbij kunt krijgen.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:30 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
wat een oplichtersKomt omdat ze nu ook die oordopjes los hebben voor 36 euro.
Jaja, en dan op 3 oktober eindelijk bellen. Ik word weer eens geconfronteerd met mijn eigen daadkrachtigheidquote:Op zondag 11 september 2005 03:55 schreef BGN het volgende:
[..]
Het schijnt een bekend probleem te zijn bij de Micro's, dus van de week even belllen&opsturen.
Ja, dat heb ik dus gedaan maar daar kom ik dus niet verder meequote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:46 schreef Jegorex het volgende:
Zet op een rijtje wat de verschillen zijn (formaat, opslag, speelduur, enz) en kijk welke punten je belangrijk vind.
Nee, want je moet die batterij opladen in het apparaat zelf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:05 schreef SlimShady het volgende:
Eindelijk wordt de 5GB versie bezorgt, morgen.
Ik kan niet wachten en ik moet het vragen.
Als ik een 2e accu koop he, zou ik dan de ene kunnen opladen terwijl ik de ander gebruik?
via de winkel duurt wel langer lijkt mijquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:30 schreef Jegorex het volgende:
Het meest bekende probleem met de micro is dat de aansluiting snel los gaat zitten. (Wat jij dus ook hebt)
Als je contact opneemt met Creative kun je hem opsturen en geven ze je een nieuwe. Je mag zelfs een nieuwe kleur kiezen.
Als je naar de winkel gaat zal het denk ik net zo gaan.
De gevoeligheid kun je instellen via het menu..quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:22 schreef SlimShady het volgende:
Hij bevalt me echt goed.
Alleen de bediening is een beetje klunzig (draad van oordopjes is kort) + de knoppen zijn heel gevoelig.
Zeer waarschijnlijk koop ik een remote.
Ik vind de draad juist vrij lang.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:22 schreef SlimShady het volgende:
(draad van oordopjes is kort)
dat wel, maar als je het beeldscherm wilt lezen, kan je 'm niet even 180 graden draaien.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:55 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Ik vind de draad juist vrij lang.
Hij is in elk geval zat lang genoeg om via allerlei kronkels van mijn oren naar mijn broekzak te gaan.
van de touchpad ja. die had ik gelijk al op low gezet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:42 schreef Frenkel het volgende:
[..]
De gevoeligheid kun je instellen via het menu..
ik heb soms wat rotte nummers tussen zitten. of van die slome ballads.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:29 schreef rotskibo het volgende:
Hold functie?
Toen mijne een keer een val maakte van 1,5 meter was hij meteen weg..quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:01 schreef Jegorex het volgende:
Vandaag heb ik ontdekt hoe sterk zo'n micro kan zijn.
Ik was op de fiets onderweg naar huis en was ondertussen een beetje met de mp3 speler aan het spelen.
Opeens besluit dat ding ervandoor te gaan en valt hij zo op de grond![]()
Shit, nu is hij stuk. Ik maak een noodstop en pak dat ding weer op.
Zijn backlight is uit gegaan en ik vrees het ergste, maar zie dat er nog wel beeld is en dat mijn mp3tje nog speeld volgens het scherm.
Stop dus snel mijn koptelefoon er weer in en hij doet het nog
De pauzeknop leek het nog even niet te doen, maar na een paar keer met de knopjes spelen deed alles het weer perfect![]()
Er zit alleen een heel klein pikje op het scherm en een paar krassen op de beschermhoes.
Heb em 2 dagen terug binnen gekregen, had een 5 gb, maar heb een 6gb terug gekregen!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:12 schreef Frenkel het volgende:
Ja ik had net dus gebeld, ik krijg binnen 24 uur een email met een adres, daar moet ik de speler aangetekend heensturen, vanuit daar wordt hij naar Dublin gestuurd en dan krijg ik binnen 5 tot 10 dagen een nieuwe (had een witte, maar krijg een zwarte)
Ik loop er altijd hard mee hoor.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:11 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hoe zit het met sporten met deze dingen, kun je ermee joggen en hardlopen zonder problemen met die micro-HD's ?
Hij blijft steken bij het logo, bij het opstarten. Ik heb alles al geprobeerd, formateren, scandisk enzovoort. Maar ook daar blijft hij op hangenquote:Op zondag 2 oktober 2005 17:34 schreef BGN het volgende:
[..]
"Cannot load memory library" ofzo?
Batterij eruithalen, schuifje naar hold, batterij er weer in.
Format
He! Dat doet 'ie bij mij ook, maar heb nooit nieuwe firmware erop gezetquote:Op zondag 20 november 2005 14:36 schreef rotskibo het volgende:
Ik heb ook sinds dat ik de nieuwe firmware had geinstalleerd dat ie ff blijft hangen bij dat logo, maar uiteindelijk gaat ie wel verder gewoon. Misschien proberen de standaard firmware weer erop te zetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |