Hoezo complottheoriequote:Op zondag 15 mei 2005 18:16 schreef kwakveense het volgende:
Ik denk dat teveel mensen verslaafd zijn aan complottheorieën. Ik denk ook dat moderne aanhangers soms een beetje vaag bezig zijn en zou wel meer willen weten over de oorspronkelijke middeleeuwse vrijmetselaars en tempeliers...
pssst...matt herben is toch vrijmetselaar?
dat valt voor mij ook onder complottheorie....laten we t op een brede definitie houden.quote:Op zondag 15 mei 2005 18:22 schreef Minkeltje het volgende:
[..]
Hoezo complottheorieIn de film wordt gesproken over een schat, waarin dus alle eigenlijke grootheden bij zitten. O.a. de documenten uit de grote bibliotheek van Alexandrië.
Leuke film, slechte acteurs en een goed einde.quote:Op zondag 15 mei 2005 18:10 schreef Minkeltje het volgende:
Na het zien van deze (ja ik weet het , Disney..) film, is toch de interesse gewekt.
Je kunt beter de vraag stellen of de tempeliers en de vrijmetselaars überhaupt wel iets met elkaar te maken hebben.quote:Wat is wel, en wat is niet waar over de Vrije Metselaars en de Tempeliers ?
Veel op google e.d. spreekt elkaar tegen. Wat zijn jullie ideeën hieromtrent?
Ja, zijn er links tussen en zijn er over eenkomsten?quote:Op zondag 15 mei 2005 22:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Je kunt beter de vraag stellen of de tempeliers en de vrijmetselaars überhaupt wel iets met elkaar te maken hebben.
http://www.vrijmetselarij.nl/quote:Op zondag 15 mei 2005 22:42 schreef Minkeltje het volgende:
Tja, ik weet niet of er links zijn en/of overeenkomsten. Beter eerst iets van bewijzen van het bestaan ervan?
indien je bewijs wilt geef me een e-mail adres met 5 MB mailbox (een file ) min .quote:Je kunt beter de vraag stellen of de tempeliers en de vrijmetselaars überhaupt wel iets met elkaar te maken hebben.
jaquote:Met de toevoeging dat er hoogstwaarschijnlijk al een zooi topics over zijn natuurlijk.
michaelk_apenstaartje_cistron_punt_nlquote:Op maandag 16 mei 2005 21:58 schreef merlin693 het volgende:
Dit was de meest lachwekkende film ooit !!maar wel vermakelijk !
[..]
indien je bewijs wilt geef me een e-mail adres met 5 MB mailbox (een file ) min .
[..]
jamaar de search functie werk nog nie
(komt net terug van "Kindom of heaven" en is nog in de mood)
Er staat niks op die site over enige betrekking tot samenzweringen, alleen dat het een groepje mensen is met dezelfde idealen.. Heb je een bron dat de vrijmetselarij duidelijk met samenzweringen in verbrand brengt?quote:
had mischien gehoopt dat mensen er bij voorbaat al geen belachelijkheid over spraken !quote:michaelk_apenstaartje_cistron_punt_nl
lijkt me logisch dat ze hun samenzweringen niet op hun eigen website gaan zetten..quote:Op maandag 16 mei 2005 23:27 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
Er staat niks op die site over enige betrekking tot samenzweringen, alleen dat het een groepje mensen is met dezelfde idealen.. Heb je een bron dat de vrijmetselarij duidelijk met samenzweringen in verbrand brengt?
Nou, er word vaak gezegd dat vrijmetselaars een geheime orde zijn (voor zover ik kan zien is er niks geheims aan?), die stiekem een eigen wereldorde hebben (ook niks van gezien) en nog meer van dergelijke uitspraken.. Nu ben ik daardoor natuurlijk behoorlijk benieuwd geworden, maar heeft men mij nog geen duidelijke bronnen kunnen geven behalve de officiele site waar niks van dat soort op staat, of sites waarbij de auteur banden speculeert, ipv bewijst. Dus eigenlijk kan ik je helaas ook niet verder helpen, behalve dan dat de vrijmetselarij misschien met een of meerdere samenzweringen te maken schijnt te hebben?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:04 schreef merlin693 het volgende:
kun jij mij inwijden in tot welke samenzwering je nu bedoeld ?? zou wel verrijkend zijn !
voor zover ik kan zien zie ik er ook niks geheims aan.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:00 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Nou, er word vaak gezegd dat vrijmetselaars een geheime orde zijn (voor zover ik kan zien is er niks geheims aan?),
nee als het stiekem is zou niemand er wat van zien., anders heet het wel "openbaar".quote:die stiekem een eigen wereldorde hebben (ook niks van gezien)
als je het wilt weten moet je eens gaan zoeken..zoekzoekzoek en gij zult vinden...of denk je dat je het in je schoot toegeworpen krijgt?quote:en nog meer van dergelijke uitspraken.. Nu ben ik daardoor natuurlijk behoorlijk benieuwd geworden, maar heeft men mij nog geen duidelijke bronnen kunnen geven
Teutonic Knights !quote:en in oost-europa met de kerstening van bv Polen en Litouwen e.d. (alhoewel ik niet zeker weet of dat 'officieel' ook Tempeliers waren).
Dit is waar er zijn genoeg getuigen geschriften van karavanen tempeliers met karren vol met kisten en tonnen ! wegtrekkend vanuit bv parijs !quote:De legendes over een 'grote schat' stammen uit die periode, de legende gaat er vooral over dat de tempeliers-orde, bedreigd door de vervolging zijn rijkdom en opgeslagen kennis verborg voor de Inquisitie van Phillips de Goede, hoogstwaarschijnlijk ergens in zuid-Frankrijk, waar veel grotten zijn en al diezelfde legende ook van de Katharen zelf bestond, die ook door hun vervolging gedwongen werden hun 'schatten' te verbergen.
vind ik een beetje heel erg kort door de bocht...de ideeen zijn veel ouder lees al voor de kruistochten , maar het lodge syteem zoals we het nu kennen is toen opgericht !quote:De vrijmetselaars werden eind 17e eeuw en begin 18e eeuw opgericht,
dan doe je er goed aan het bovenstaande boek (link die ik gaf ) te lezen (The Long lost secrets of Freemasonary (and rennes le chateau )....geschreven door een mason in onze POS mailinglist P Byrne M.A., P.P.G.Reg., P.P.A.G.soj. )quote:Er wordt overigens een verband gelegd tussen de vrijmetselaars en de Tempeliers...
Ik heb zelf nog niet direkt daarvoor echte argumenten gezien ..
Maar natuurlijk heb ik er al veel naar gezocht, maar het enige wat ik tegekom zijn sites met zogenaamde verbanden wat logo's betreft en dergelijke, waar ik persoonlijk niet echt overtuigd van raak. Ik sta overal voor open hoor, mits het een beetje credibility heeft, maar dat met die vergelijkingen in de logo's is gewoon 't grasping at loose straws puur om de schrijver zijn/haar kijk op de zaken te kunnen verdedigen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:22 schreef JoZzephus het volgende:
als je het wilt weten moet je eens gaan zoeken..zoekzoekzoek en gij zult vinden...of denk je dat je het in je schoot toegeworpen krijgt?![]()
Ja, dat soort sites bedoel ik dus. Het begint altijd aardig, en na een a twee keer scrollen beginnen ze overal vrijmetselaars symbolen te zien, daar vreemde betekenissen uit het niets aan te hangen, nog meer symbolen te zien etc etc.. De meeste van die sites komen over alsof ze geschreven zijn door een zéér paranoide persoon (of personen), die op deze manier hun vrees voor de wereld verdedigen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:21 schreef kwakveense het volgende:
ehm, er zijn wel websites, over bijvoorbeeld het vrijmetselaars symbool van de pyramide met oog die ergens op de dollar biljetten zou staan etc. Ze zien ook vrijmetselaars symbolen in logo's van multinationals, etc.
Zal ik doen!quote:
quote:dit is toch wel vreemd 9 tempeliers die de pelgrims bewaakte dit is wel een gigantische taak die ze zichzelf hadden opgelegd de vraag is dan ook wat ze wel deden in die 9 jaar.
quote:Weishaupt streefde indertijd ook al naar staatkundige en godsdienstige verlichting.
Tot één van zijn plannen behoorde ook het geloof in God te vernietigen met als einddoel aanbidding van Lucifer.
dit klopt niet wat mij betreft...of..,er zijn meerdere groepen die de macht willen.quote:In alle uitgelekte Illuminatie-programma’s blijkt de verzwakking, resp, uitroeiing van het Bijbels geloof in Jezus, als een der belangrijkste voorwaarden voor het slagen van het "Grote complot".
Dat ze daarbij de Bijbel en Jezus manipuleren past geheel in hun doelstelling.
zeg ipv lekker met die illuminati bende mee te doen en ook glashard het Christendom te beledigen en te bestempelen als een instrument van duivelse lieden..quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:07 schreef JoZzephus het volgende:
duidelijk verhaal tiesemans.
alleen klopt het er het één en ander niet aan.
tja het is maar wat je wilt geloven allemaal wat je leest of weet he.
wil niet zeggen dat ik het wel allemaal weet hoor, ik denk er ook over en lees wel eens wat.
bv dat die bijbelse god waar jij zo in geloofd gewoon een instrument van onze illuminatievriendjes blijkt te zijn.
je schrijft dit hieronder.
[..]
[..]
dit klopt niet wat mij betreft...of..,er zijn meerdere groepen die de macht willen.
niemand kan een (zelfstandig) geloof in god verbieden, het kan alleen als je afhankelijk wilt zijn van anderen, in dit geval de bijbel, het nieuwe testament en ander soort educatieve zooi..
wat daar allemaal staat geschreven is heeel lang geleden bedacht door een paar illuminatiemannetjes, tenminste dat geloof ik of is dus mijn mening.
net
Walpurgisnacht wordt in duitse en noord-franse regionen nog altijd flink gevierd ....quote:Op donderdag 9 juni 2005 07:29 schreef Tiesemans het volgende:
Weishaupt koos de datum 1 mei omdat hij door zijn studie bekend was met de heidense feestdag: 1 mei; de grote heksensabbath in de nacht van 30 april op 1 mei: de Walpurgisnacht.
Moderne satanisten eren die dag nog steeds.
nou ja, wat maakt mij het uit.., jij begon hier iets neer te zetten over de illuminatie.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 07:08 schreef Tiesemans het volgende:
zeg ipv lekker met die illuminati bende mee te doen en ook glashard het Christendom te beledigen en te bestempelen als een instrument van duivelse lieden..
zoek zelf maar..je wordt doodgegooid met namen als je eens zoekt..ook op dit forum.quote:Zou ik van jou dan wel is wat van die illuminati mannetjes namen willen ontvangen mr de "kenner"..
geen idee wat daar mis mee is..ik wil ook wel "Educatieve Bijbelzooi" neerzetten hoor, wordt de zin gewoon korter..je zegt het maar.quote:Typisch om educatieve zooi en Bijbel in een zin te zetten
dat kun je ook niet om zeep helpen..lees even terug als je wilt.quote:En hoe zouden ze een (zelfstandig) geloof in God om zeep kunnen helpen ... ?
dat zeg ik toch niet?...geen idee, ze zoeken het maar uit met wat ze doen allemaalquote:Afhankelijk maken misschien van "de ander" ?? (met ander woorden anti-christenen die Christenen gaan verdrukken de komende jaren !!)
als er al een puur is ben ik het wel.quote:Om zo "die educatieve dwalingen" erdoorheen te rammen die zij al eeuwen wensen te verweven met het geen puur blijft dankzij de Heilige Geest.
ik geef niet af op God, je leest niet goed...alleen met de bijbelse god heb ik wat moeite.quote:Kortom beetje slap om "verkapt" af te geven op God ect..
nee maar daar ga ik volgende keer zeker naar kijken..thanks voor de tip..quote:Misschien teveel God bestaat niet gekeken ?
is goed..lees jij de bijbel maar, volg je christenvrienden en verder..dream on..quote:Ga maar voedsel sprokkelen voor je kindertjes,
het zal wel..quote:ik vermoed dat je daar aanzienlijk beter in bent dan met onderbouwde kritiek op komen dagen....
dat doe ik ook niet, het was een algemene tip.quote:Dus ook niet Teveel Lucent in de gaten houden ....
Tja dan zou ik waarschijnlijk precies zo reageren zoals jij reageert op mij.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:01 schreef JoZzephus het volgende:
het zal wel..
hoe wil je dat ik iets ga onderbouwen? linkjes van websites neerzetten en wat daar dan staat hier napapegaaien Tiesemans...nee dank je..ik geef je (op dit moment) mijn mening/gedachten en daar doe je het maar mee.
kom jij eens met onderbouwende kritiek op andersdenkenden zonder je bijbelgod en christenen te citeren en/of hun mening de jouwe maken..
wees eens orgineel.
Crap, de illuminati WAREN iets compleet anders dan wat de vrijmetselaars nu ZIJNquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:34 schreef Krisso het volgende:
free masons = hetzelfde als de Illuminati, zoals je ziet zitten leden van deze mensen in de hoogste functies om het volk onder de duim te houden net zoals die FBI agent die zelf ook n lid was, dus ik vind het helemaal niet zon gk verhaal in National Treasure, al helemaal nie omdat de laatste tijd heel veel aanwijzingen worden gegeven dat ze bestaan
my badquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:47 schreef en_agua het volgende:
[..]
Crap, de illuminati WAREN iets compleet anders dan wat de vrijmetselaars nu ZIJN
sterker nog. de Illuminati zal in eerste instantie ook heel anders ( bedoeld ) zijn geweest dan wat ze nu zijn..quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:47 schreef en_agua het volgende:
Crap, de illuminati WAREN iets compleet anders dan wat de vrijmetselaars nu ZIJN
Helemaal mee eens. Tempeliers zouden van alles te maken hebben met oa Rennes-Le-Chateau. Ben nu bezig in The Knights Templar van Picknett & Prince. Ook dit boek is gebruikt als bron voor Da Vinci Code.quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:50 schreef Vincent2601 het volgende:
De Da Vinci code vind ik maar een kopie van het boek Het Heilige Bloed en de Heilige graal, hij heeft er een mooi verhaaltje van gemaakt maar komt op hetzelfde neer. En wat blijkt zoals Het Heilige Bloed en de Heilige graal jaren geleden een bestseller was is nu ook dit boek een bestseller geweest, blijkbaar leeft het onderwerp wel bij de mensen. Ook gebruikt hij bekende namen zoals Sauniere bekend van het rennes-le-chateau mysterie.
Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 23 juni 2005 02:39 schreef Beach het volgende:
Welnee, vrijmetselaars hebben niets met christenen te maken.
Tempeliers->vrijmetselaars is ook flauwekul.
De vraag is hoe de rest bij hun versies/antwoorden komen.quote:
Daar geef ik geen antwoord op.quote:Op donderdag 23 juni 2005 02:44 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
nee? je komt met 2 stellingen, waar ik graag een onderbouwing van zou zien.
Brother, it could not be said any better.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:39 schreef BaajGuardian het volgende:
de illuminati , kenners van de ware geschiedenis dus verlicht , dragers van de ark van kennis zoals het heet.
ze zijn de rechtmatige bezitters van de wereld.
allen met de kennis zou allen één maken ,,en communisme creeeren
éen met de kennis zou één allen maken , en facisme creeeren
maar enkel de illuminati vonden zichzelf de rechtmatige heersers van de wereld , want zij hadden de kennis.
om te verkomen dat iedereen één zou worden met de kennis , creeerde de illuminatie militarisering
dit vernietigde het communisme
om een militairisering te doen opkomen had men de dreiging nodig.
zo is het altijd , een oorlog begint niet met vuur en ijzer , maar met het idee dat de ander vuur en ijzer voorbereid.
noem het propaganda.
maar er ging ook iets mis toen hitler bepaalde informatie vond die hij niet had mogen vinden
dit was een voorbeeld van de kennis in handen van 1 los persoon
ook hitler probeerde de wereld één te maken , net als de illuminati , en dezen vonden het dan ook beter om hitler te gebruiken , om dan wel te falen.
kopstukken in amerika lieten de japanners pearl harbor aan te vallen om amerika op het wereldtoneel de reden te geven zich te bemoeien.
pearl harbor is nooit een *aanval* geweest
maar net als 9/11 een idee dat de ander vuur en ijzer voorbereid.
noem het propaganda.
iig , deze verlichten zijn zo verlicht niet meer.
het gaat niet meer om oude kennis , maar om oud bezit.
sommigen hier zullen die zin snappen.
het is simpel werkelijk , er was geschiedenis voor de geschiedenis , het gaat niet om goud en perkamenten , het gaat om het bezit van deze planeet.
het bestaan , zoals te zien is wanneer je uit het raam kijkt , is groter dan deze bal met grond en water.
en een werkerlijk verlicht persoon weet dat maar al te goed.
Een stelling zonder onderbouwing, is toch niks meer dan een behoefte om toch iets te zeggen, terwijl je niet weet waar het over gaat?quote:Op donderdag 23 juni 2005 02:45 schreef Beach het volgende:
[..]
Daar geef ik geen antwoord op.
Alles moet niet zomaar prijs worden gegeven.
Oké, er zit een kern van waarheid in, maar de geschiedenis heeft gezorg voor een verlopp dat alles dik opblaatst.quote:Op donderdag 23 juni 2005 02:47 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Een stelling zonder onderbouwing, is toch niks meer dan een behoefte om toch iets te zeggen, terwijl je niet weet waar het over gaat?
De maya's???? 2012???quote:Op donderdag 23 juni 2005 02:50 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Het gaat gewoon om dat zonnevolk, dat zich niet in het openbaar durft te laten zien, maar overal in de westerse wereld met elkaar blijft communiceren met beeld en mathematiek. Vooral omdat dit universeel is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |