volledig mee eens...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:37 schreef Meh7 het volgende:
Stop het in de onderwijs/gezondheidszorg ofzo man, niet zo nutteloos geld uit gaan delen.
Dit dus, als aboutaleb serieus is, kan hij dan niet beter een soort van "kadobonnen" geven die je alleen voor die culturele zaken kan gebruiken?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:42 schreef tonks het volgende:
En waarom niet hier waar ik woon? had ik mooi nog een ipod kunnen kopen
OVerheid.
De verdovende middelen zijn dan ook te krijgen in ruil voor punten?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:49 schreef FlyingFox het volgende:
Hoe zieliger (lees: bejaard, allochtoon, chronisch ziek, werkeloos of gewoon laag opgeleid) je bent, hoe meer punten je krijgt!
Eens, bij de meeste mensen daar in dit inkomens gebied word het toch wel uitgegeven aan drank, drugs, enzquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:37 schreef Meh7 het volgende:
Stop het in de onderwijs/gezondheidszorg ofzo man, niet zo nutteloos geld uit gaan delen.
Als je werkt voor het minimumloon heb je nog geen ¤ 1000,- per maand en als je daarvan ook nog een gezin moet onderhouden ben je snel uitgezopen en gesnoven lijkt me.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:51 schreef DaMook het volgende:
[..]
Eens, bij de meeste mensen daar in dit inkomens gebied word het toch wel uitgegeven aan drank, drugs, enz
In dat geval stop ik nu met mijn vmbo opleidingquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:49 schreef FlyingFox het volgende:
Hoe zieliger (lees: bejaard, allochtoon, chronisch ziek, werkeloos of gewoon laag opgeleid) je bent, hoe meer punten je krijgt!
Ja dat heb ik gezien op sbs6quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:55 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Als je werkt voor het minimumloon heb je nog geen ¤ 1000,- per maand en als je daarvan ook nog een gezin moet onderhouden ben je snel uitgezopen en gesnoven lijkt me.
Als je verslaafd bent heb je verschillende prioriteiten, maar de kids staan toch aardig onderaan dat prioriteitenlijstjequote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:55 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Als je werkt voor het minimumloon heb je nog geen ¤ 1000,- per maand en als je daarvan ook nog een gezin moet onderhouden ben je snel uitgezopen en gesnoven lijkt me.
ah, je hebt er persoonlijke ervaring mee?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:59 schreef blieblie het volgende:
[..]
Als je verslaafd bent heb je verschillende prioriteiten, maar de kids staan toch aardig onderaan dat prioriteitenlijstje.
Bedankt.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:11 schreef Sport_Life het volgende:
Kunnen ze net een retourtje naar turkijke kopen, met ryon air.
laat ze dat dan ook doen en laat het vliegtuig neerstorten ofzo
Tuurlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:01 schreef Ruis het volgende:
[..]
ah, je hebt er persoonlijke ervaring mee?
Dat word een ban. doodwensen mag nietquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:16 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Je gaat toch niet met ryon air vliegen??![]()
Wie zegt dat ik niet naar zonnig Turkije op vakantie wil?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:16 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik ervan uit moetgaan dat ik met een Turks meisje te maken hebquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik niet naar zonnig Turkije op vakantie wil?.
Ik niet. Ik ben dan ook niet Turks, maar een rashollander. Maargoed. Genoeg offtopic.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:19 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik ervan uit moetgaan dat ik met een Turks meisje te maken heb![]()
Idd in de zorg ofzo dat mensen tenminste niet de hele dag op hun kamer hoeven te zitten ...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:13 schreef Cheiron het volgende:
Wat is dit nu weer voor een belachelijk plan? Jongeren tussen de 12 en 18 250 euro geven, lijkt mij dat er groepen zijn die het geld wel beter kunnen gebruiken.
Typisch weer een voorbeeld van Sinterklaas spelen zonder het te zijn, want het is weer het uitdelen van andermans geld ter meerdere eer en glorie van de Partij (PvdA).quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:19 schreef zoalshetis het volgende:
AMSTERDAM De gemeente Amsterdam is van plan 12- tot 18-jarigen uit gezinnen met een minimuminkomen 250 euro te geven. Dat geld moet volgens wethouder Aboutaleb voor culturele zaken, sport, boeken of een reis worden gebruikt.
opzich goed om minder bedeelden iets toe te stoppen, maar denkt aboutaleb dat het geld echt ten goede komt aan kennisvergaring? hij kan beter zeggen "we stoppen jullie iets toe, omdat je het al moeilijk hebt". dit is zo'n lullige mediaworst die ons slapjes wordt voorgehangen. bovendien vraag ik me af wat 250 euro doet als het wel om miljoenen gaat uit de kas van amsterdam. ik zou ze eerder stimuleren om een baantje te vinden. overigens laat aboutaleb de zwervers en daklozen keihard vallen, geheel conform het idee dat je als slachtoffer van je positie afkomt door nog zwakkere schakels te breken.
Goed plan om de stijgende kosten van het onderwijs voor de minima te compenseren.quote:Dat geld wordt niet contant uitgekeerd, maar in de vorm van boeken- en reisgeld.
Zoals? Verzorgingstehuizen? Zodat het management een nieuw restaurant kan laten bouwen? Of nieuwe, nog mooiere, kantoren? De zorg heeft geld genoeg, alleen de verkeerde prioriteiten.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:13 schreef Cheiron het volgende:
Wat is dit nu weer voor een belachelijk plan? Jongeren tussen de 12 en 18 250 euro geven, lijkt mij dat er groepen zijn die het geld wel beter kunnen gebruiken.
tt staat voor teletekst.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
Heb je ook een bron? Ik kan het namelijk niet zo snel terugvinden.
zie hier waarom dit geen goed plan isquote:Op zondag 15 mei 2005 13:01 schreef speedfreakssj het volgende:
ben 20. damn, had ik mooi voor ¤100 een FAL gehad of een stevige bijdrage aan .308 of welke ammo dan ook.
shit.
dus jatten is het alternatief als je geen geld hebt? ik dacht altijd werken. je zou ook voor die 250 euro gemeentewerkzaamheden kunnen doen. snijdt het mes aan twee kanten.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:43 schreef moussie het volgende:
pff .. jullie ouders hebben zeker genoeg poen om (binnen de grenzen van het normale) alles te kopen wat het hartje begeert .. het vette horloge met sinterklaas, de dure outfit met de kerst en de nieuwe computer met alles erop en eraan met je verjaardag .. en voor de rest van de wensen (mp3 speler ed) krijg je genoeg zakgeld om het zelf te kunnen kopen en dan hou je nog genoeg over om in het weekend lekker te gaan stappen ? En op hoeveel (sport)clubs zitten de meesten van jullie, hoe vaak per jaar ga je op vakantie in het buitenland ?
De meeste minima kunnen zich amper 2 weken in een stacaravan ergens in nederland veroorloven, zakgeld is een droom, en teamspirit, dus de noodzaak om samen te werken om een doel te bereiken, leer je door met je hanggroep winkels leeg te jatten ?
eeuh .. kan je lezen ? Als een kind van een uitkeringsgerechtigde bijverdiend moet je dat opgeven en het wordt van de uitkering afgetrokken !quote:Op zondag 15 mei 2005 13:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus jatten is het alternatief als je geen geld hebt? ik dacht altijd werken. je zou ook voor die 250 euro gemeentewerkzaamheden kunnen doen. snijdt het mes aan twee kanten.
Allemaal onzin. Je spullen kopen doe je maar door idd te werken als kind en op vakantie gaan kan makkelijk als ouders gewoon goed met hun geld omgaan.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:43 schreef moussie het volgende:
pff .. jullie ouders hebben zeker genoeg poen om (binnen de grenzen van het normale) alles te kopen wat het hartje begeert .. het vette horloge met sinterklaas, de dure outfit met de kerst en de nieuwe computer met alles erop en eraan met je verjaardag .. en voor de rest van de wensen (mp3 speler ed) krijg je genoeg zakgeld om het zelf te kunnen kopen en dan hou je nog genoeg over om in het weekend lekker te gaan stappen ? En op hoeveel (sport)clubs zitten de meesten van jullie, hoe vaak per jaar ga je op vakantie in het buitenland ?
De meeste minima kunnen zich amper 2 weken in een stacaravan ergens in nederland veroorloven, zakgeld is een droom, en teamspirit, dus de noodzaak om samen te werken om een doel te bereiken, leer je door met je hanggroep winkels leeg te jatten ?
Je mag een bepaalde hoeveelheid bijverdienen zonder te hoeven inleveren, die regeling mag idd op de schopquote:Op zondag 15 mei 2005 13:47 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh .. kan je lezen ? Als een kind van een uitkeringsgerechtigde bijverdiend moet je dat opgeven en het wordt van de uitkering afgetrokken !
ook voor jou dus .. als kind van een uitkeringsgerechtigde mag je het geld niet zelf houden .. de verdienste van het kind worden sinds 1 januari van de uitkering van de ouder(s) afgetrokken .quote:Op zondag 15 mei 2005 13:47 schreef Youssef het volgende:
[..]
Allemaal onzin. Je spullen kopen doe je maar door idd te werken als kind en op vakantie gaan kan makkelijk als ouders gewoon goed met hun geld omgaan.
als aboutaleb 250 euro wil weggeven, kan ie vast ook ervoor zorgen dat bijvoorbeeld een paar uur graffiti weghalen 250 euro oplevert, die de jongere dan mooi mag houden. zo wordt de stad schoon, ze leren wat werken is (hoeven maar weinig werk ervoor te doen, paar uurtjes) en kunnen leuke dingen met het geld doen.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:47 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh .. kan je lezen ? Als een kind van een uitkeringsgerechtigde bijverdiend moet je dat opgeven en het wordt van de uitkering afgetrokken !
Waar staat dat dan precies? En geldt dit alleen voor kinderen onder de 18 jaar? Heb er namelijk helemaal nooit iets over gehoord. Volgens mij was het iets van 2000+ euro dat iemand mocht verdienen.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:49 schreef moussie het volgende:
[..]
ook voor jou dus .. als kind van een uitkeringsgerechtigde mag je het geld niet zelf houden .. de verdienste van het kind worden sinds 1 januari van de uitkering van de ouder(s) afgetrokken .
ik weet zeker dat de gemeente amsterdam het voor elkaar kan krijgen dat het geld, dat de jongeren met gemeentewerkzaamheden verdienen, niet van de uitkering van de ouders wordt afgetrokken. het lijkt me wel een aardig alternatief eerlijk gezegd. één keer per jaar, vlak voor de vakantieperiode.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:55 schreef moussie het volgende:
nee .. want dan is het inkomen .. en inkomen met je opgeven en dat wordt afgetrokken dus ..
Ik weet helemaal niet hoe hoog dat inkomen van een uitkeringsgerechtigde is en hoeveel je als kinderbijslag krijgt. Maar wij waren met 6 in totaal en hadden, ook al was dat niet altijd met een even grote buffer, toch vakantie. En voor zover ik weet zijn er genoeg familie die hetzelfde doen, al zullen er velen dat ook doen met een extra zwart inkomen.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:55 schreef moussie het volgende:
nee .. want dan is het inkomen .. en inkomen met je opgeven en dat wordt afgetrokken dus ..
trouwens .. nog ff over dat met geld omgaan om wel op vakantie te kunnen .. als je met z'n 3en moet leven van ong 450 ¤ p/m .. dus eten, kleding etc, alles buiten de vaste lasten .. hoeveel hou jij dan over om te sparen .. man van dat soort inkomen is een avondje bios met het hele gezin al onbetaalbaar
Je plan op zich lijkt aardig .. denk alleen dat het niet te realiseren is .. de wetten mbt bijzondere bijstand cq inkomen van kinderen van uitkeringsgerechtigden zijn begin dit jaar op landelijk niveau aangepast en het wordt aan de gemeentes overgelaten hoe dat gat dat door het wegvallen van de bijzondere bijstand is ontstann te vullen .. en als je iemand laat werken voor een gift .. tja .. dan is het nu eenmaal inkomen .. punt uit .quote:Op zondag 15 mei 2005 14:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet zeker dat de gemeente amsterdam het voor elkaar zou krijgen dat het geld, dat de jongeren met gemeentewerkzaamheden verdienen, niet van de uitkering van de ouders wordt afgetrokken. het lijkt me wel een aardig alternatief eerlijk gezegd. één keer per jaar, vlak voor de vakantieperiode.
misschien moeten we het idd een andere naam dan arbeid geven. mischien "de jeugd helpt amsterdam, amsterdam helpt de jeugd"-project ofzo.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Je plan op zich lijkt aardig .. denk alleen dat het niet te realiseren is .. de wetten mbt bijzondere bijstand cq inkomen van kinderen van uitkeringsgerechtigden zijn begin dit jaar op landelijk niveau aangepast en het wordt aan de gemeentes overgelaten hoe dat gat dat door het wegvallen van de bijzondere bijstand is ontstann te vullen .. en als je iemand laat werken voor een gift .. tja .. dan is het nu eenmaal inkomen .. punt uit .
Daarnaast .. je mag als 12 jarige nog steeds niet werken .. kinderarbeid heet dat dan .. je wil dus de gemeente verplichten de grondwet te overtreden om hun een kleinigheidje toe te kunnen stoppen ?
Maar ik begrijp het al .. deze kinderen moeten worden gestraft voor het feit dat hun ouders om wat voor reden dan ook moeten leven van het minimum .. die mogen vanaf de verte kijken naar al jullie luxe in een gezin met 2 of meer inkomens
het moet toch uitgegeven woden aan sport en cutuur en zo? wat is het probleem dan>quote:Op zondag 15 mei 2005 13:40 schreef el_hombre het volgende:
[..]
zie hier waarom dit geen goed plan is
Volgens mij wou jij er wapens en munitie van kopen.quote:Op zondag 15 mei 2005 15:43 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
het moet toch uitgegeven woden aan sport en cutuur en zo? wat is het probleem dan>
We hebben het over kinderen tussen 12 en 18 jaar, niet over een stel kansloze, arbeidsongeschikte zielepoten! Deze kinderen komen uit een arm gezin, maar niets staat ze in de weg om een bijbaantje te hebben. Ik heb vanaf mijn 13de een bijbaantje gehad en ik ben er zeker niet slechter van geworden.quote:Op zondag 15 mei 2005 16:59 schreef moussie het volgende:
goh .. jullie wereldbeeld wordt dus bepaald door het kijken naar een paar uitzendingen op sbs6 .. of is het "zoals de waard is vertrouwd die zijn gasten"?
En hoe zit het met de 1000en andere kinderen die zich wel netjes gedragen maar geen moer kunnen doen omdat ze geen cent te makken hebben .. die neem je niet alleen de mogelijkheid af om een zakcentje te verdienen .. die krijgen nu ook nog een verbale schop na ? Leuke investering in de toekomst .. vraag me af hoe ze jullie dit terug zullen betalen over een paar jaar als jullie het van de AOW of zo moeten hebben en amper nog rond kunnen komen .. zeggen ze dan ook dat je maar moet gaan werken en als je dat niet kan/mag heb je gewoon pech gehad ..
pff .. lezen is echt een kunst ?quote:Op zondag 15 mei 2005 17:07 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
We hebben het over kinderen tussen 12 en 18 jaar, niet over een stel kansloze, arbeidsongeschikte zielepoten! Deze kinderen komen uit een arm gezin, maar niets staat ze in de weg om een bijbaantje te hebben. Ik heb vanaf mijn 13de een bijbaantje gehad en ik ben er zeker niet slechter van geworden.
En dan nu de clou die onthult hoe 250 euro voor de kinderen deze situatie oplost...quote:Op zondag 15 mei 2005 17:47 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. lezen is echt een kunst ?
Nog een keertje dan .. ouders met een uitkering moesten altijd al de inkomsten van hun kinderen opgeven .. vroeger werdt dat boven een bepaald bedrag verrekend, sinds 1 januari dit jaar worden deze in z'n geheel van de uitkering afgetrokken, dus willen kinderen een zakcentje bijverdienen zullen ze dat zwart moeten doen oid, ook een leuke levensles voor je kinderen. Tegelijk is ook de bijzondere bijstand afgeschaft op landelijk niveau .. dus ook de cultuurbijdrage voor de kinderen die daarvan een onderdeel was .. en dat terwijl de uitkeringen amper gestegen zijn en de kosten wel (oa door veranderingen in de huursubsidie) .
Wat je dus krijgt is aan de ene kant kinderen uit gezinnen met soms 2 inkomens die naar hartelust kunnen bijverdienen, en aan de andere kant kinderen uit gezinnen die het moeten doen met net genoeg om te overleven die elke verdiende cent terug moeten geven aan vadertje staat omdat ze bijdragen aan het gezinsinkomen .. in feite dus een soort verkapte kinderarbeid
Heb je trouwens een bron voor je bewering dat het inkomen van kinderen opgegeven moet worden? Ik kan het nergens vinden. Wel kan ik dit vinden uit een oude (dus misschien niet meer relevante) bronquote:Op zondag 15 mei 2005 17:47 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. lezen is echt een kunst ?
Nog een keertje dan .. ouders met een uitkering moesten altijd al de inkomsten van hun kinderen opgeven .. vroeger werdt dat boven een bepaald bedrag verrekend, sinds 1 januari dit jaar worden deze in z'n geheel van de uitkering afgetrokken, dus willen kinderen een zakcentje bijverdienen zullen ze dat zwart moeten doen oid, ook een leuke levensles voor je kinderen. Tegelijk is ook de bijzondere bijstand afgeschaft op landelijk niveau .. dus ook de cultuurbijdrage voor de kinderen die daarvan een onderdeel was .. en dat terwijl de uitkeringen amper gestegen zijn en de kosten wel (oa door veranderingen in de huursubsidie) .
Wat je dus krijgt is aan de ene kant kinderen uit gezinnen met soms 2 inkomens die naar hartelust kunnen bijverdienen, en aan de andere kant kinderen uit gezinnen die het moeten doen met net genoeg om te overleven die elke verdiende cent terug moeten geven aan vadertje staat omdat ze bijdragen aan het gezinsinkomen .. in feite dus een soort verkapte kinderarbeid
quote:Inkomsten van uw inwonend kind
Of de inkomsten van een inwonend kind wel of geen invloed hebben op een uitkering is deels afhankelijk van de leeftijd. Er zijn twee leeftijdsgroepen: kinderen tot en met 20 jaar en kinderen van 21 jaar of ouder.
Inkomsten van kinderen tot en met 20 jaar oud:
* alle inkomsten uit arbeid worden vrijgelaten (dit geldt ook voor een krantenwijk of vakantiebaan)
* alle overige inkomsten worden meegenomen, zoals bijvoorbeeld kinderalimentatie.
ik moet je dan ook zeggen moussie dat ik niet op de hoogte ben/was van die nieuwe wet. zoals jij het omschrijft, een wet die ik persoonlijk overigens totaal afkeur omdat het een heel slechte voorbeeldfunctie heeft. het haalt de stimulans om te werken voor je nieuwe nikes totaal weg!quote:Op zondag 15 mei 2005 18:48 schreef moussie het volgende:
huh .. alle inkomsten uit arbeid .. dat klopt dus hoe dan ook al niet, dat was nl aan een maximum gebonden van +/- 170 ¤ p/m, maar dat zijn dus idd de oude regels .. heb niks schriftelijks van nu atm maar heb het helaas in de afgelopen meivakantie aan eigen lijf moeten ondervinden .. mijn zoon van 13 wou gaan bollenpellen dus ik heb het nagevraagd bij de gemeente .. je kan je miss voorstellen wat er met zijn motivatie is gebeurd nadat die dit hoorde .. en ik heb dus ook de kwaadheid en het verdriet gezien in zijn ogen toen zijn vriendje, wiens vader wel een reguliere baan met een royaal inkomen heeft, wel met z'n nieuwe zelfverdiende mobieltje zat te pronken .. in zijn nog redelijk simpele kinderlogica samengevat : het is gewoon niet eerlijk ..
Ik vraag me dus ook af wat de gevolgen zullen zijn op de wat langere duur .. hoe gaan deze kinderen om met deze machteloze kwaadheid ..
en ja .. ik heb hem ook van zijn judoclub af moeten halen omdat ik dat ook niet meer kan betalen .. ik prijs me gelukkig dat hij daar toch niet echt meer zin in had, maar ik kan hem ook geen alternatief bieden .. hij wil graag op voetbal maar ik zou werkelijk niet weten waarvan ik dat zou moeten betalen, kind groeit als kool dus heeft om de haverklap nieuwe kleding nodig en ik kan hem moeilijk laten spelen in te kleine of te grote voetbalschoenen, da's vragen om blessures .. en dan wil ik nog niet eens beginnen over de wreedheid van sommige teamgenootjes ivm de op de groei gekochte shirts en broeken (ervaringen van vrienden en kennissen)
en de clou wou je .. van die 250 ¤ kan ik die 3 paar voetbalschoenen per jaar wel betalen en passende kleding .. en mijn kind leert op een leuke manier in een team een gemeenschappelijk doel te bereiken cq samen te werken
ooh ja .. ff ter volledigheid .. ik ben een van de kansloze, arbeidsongeschikte zielepoten .. hartstikke bedankt voor je medegevoel .. als jij nou mijn ziekte overneemt ga ik graag werken .. deal ?
Eh, schietsport is mijn hobby, net als RC. dat JIJ alleen maar de slechte kant kan zien va wapens is niet mijn schuld.quote:Op zondag 15 mei 2005 16:58 schreef el_hombre het volgende:
[..]
Volgens mij wou jij er wapens en munitie van kopen.
Als dat je cultuur is kun je beter in Texas of Afrika gaan wonen.
En je zou nou wel gaan roepen dat je op sportschieten zit, maar dan nog denk ik niet dat dit geld aan wapentuig moet worden uitgegeven
wat je wil, als er maar voor gewerkt wordt. kijk bij ouderen kan ik me voorstellen dat je ze 250 euro geeft. bij jongeren gaat dat er bij mij niet in, zeker niet als je ziet hoeveel graffiti weggehaald moet worden of kleine parkjes geschoffeld. uiteraard vorstelijk betaald á 25 euro per uur, tot een maximum van 250 euro (10 uur dus) lekker verdient en amsterdam ziet er beter uit.quote:Op zondag 15 mei 2005 19:17 schreef speedfreakssj het volgende:
natuurlijk is het beter als ze er voor werken. ik krijg hoe dan ook mijn FAL wel, alsie eindelijk eens van dat schip afkomt. alleen een bijdrage is natuurlijk nooit mis zodat ik dat gekd dat ik overhoud kan stoppen in mijn andere fondsen.
SIG SG551
Rijbewijs
FG Marder
TV
Onur air is beter... mogen niet in Nederland meer landen dus zijn we daar ook gelijk van afquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:16 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik zou dit schrijftelijk navragen bij het UWV, want ik kan mij dit ECHT niet voorstellen. Op de site van het UWV kan ik hier ook niets over vinden. Jouw kind heeft recht op zijn eigen inkomen zonder dat jij hier op gekort wordt. Andersom is het natuurlijk anders, als jij veel verdient heeft hij minder recht op studiefinanciering. Dit is echter nu nog niet aan de orde.quote:Op zondag 15 mei 2005 18:48 schreef moussie het volgende:
huh .. alle inkomsten uit arbeid .. dat klopt dus hoe dan ook al niet, dat was nl aan een maximum gebonden van +/- 170 ¤ p/m, maar dat zijn dus idd de oude regels .. heb niks schriftelijks van nu atm maar heb het helaas in de afgelopen meivakantie aan eigen lijf moeten ondervinden .. mijn zoon van 13 wou gaan bollenpellen dus ik heb het nagevraagd bij de gemeente .. je kan je miss voorstellen wat er met zijn motivatie is gebeurd nadat die dit hoorde ..
Die 250 euro zijn niet voor jou, maar voor je kind. Die 250 euro zou ook helemaal niet naar je kind moeten gaan, maar naar jou. Want ik denk dat veel ouders veel beter over dat geld kunnen beschikken dan hun kinderen zodat het op een goede manier besteed wordt. Ik zie dat niet gebeuren als je kinderen van 12 250 euro in het handje geeft.quote:en de clou wou je .. van die 250 ¤ kan ik die 3 paar voetbalschoenen per jaar wel betalen en passende kleding .. en mijn kind leert op een leuke manier in een team een gemeenschappelijk doel te bereiken cq samen te werken
Ik heb je nimmer een zielepoot genoemd. Ik heb gezegd dat die kinderen niets in de weg staat om hun eigen zakcentje te gaan verdienen. Dat kon vroeger en dat kan nog steeds. Dat jij je vervolgens aangesproken voelt kan ik niet helpen.quote:ooh ja .. ff ter volledigheid .. ik ben een van de kansloze, arbeidsongeschikte zielepoten .. hartstikke bedankt voor je medegevoel .. als jij nou mijn ziekte overneemt ga ik graag werken .. deal ?
grr .. nu krijg ik toch echt zin om om me heen te schoppen ..quote:Op zondag 15 mei 2005 19:30 schreef Casparovvv het volgende:
Ik vind het een stom verhaal van die wethouder, die minimuminkomens worden verdient bij mensen die geen zin hebben om achter geld verdienen aan te zitten,
quote:dat baantje hebben ze voor de huur en een kistje bier in het weekend. Je stopt ze nog eens 250 euro toe, dus de motivatie om überhaupt achter een betere baan aan te gaan zitten verdwijnt helemaal...
ter informatie .. bijstandsnormen ..quote:laten we alle bejaarden een mountainbike geven ipv hun rollator, gaan ze vast nuttig gebruiken![]()
Laat ze hun ouders aan het werk schoppen, ik kom zelf uit een gezin wat het zeker niet breed had, maar leuke dingen doen hoeft niet veel geld te kosten, bovendien zou het voor de jeugd goed zijn als ze eens in wat minder luxe op zouden groeien, des te meer stimulans om het zelf er beter van af te brengen, als je kijkt naar succesvolle personen uit de politiek en bedrijfsleven zijn dat vaak mensen die zeker niet uit luxe komen, neem gerrit zalm wiens vader kolenboer was.quote:Op zondag 15 mei 2005 16:59 schreef moussie het volgende:
goh .. jullie wereldbeeld wordt dus bepaald door het kijken naar een paar uitzendingen op sbs6 .. of is het "zoals de waard is vertrouwd die zijn gasten"?
En hoe zit het met de 1000en andere kinderen die zich wel netjes gedragen maar geen moer kunnen doen omdat ze geen cent te makken hebben .. die neem je niet alleen de mogelijkheid af om een zakcentje te verdienen .. die krijgen nu ook nog een verbale schop na ? Leuke investering in de toekomst .. vraag me af hoe ze jullie dit terug zullen betalen over een paar jaar als jullie het van de AOW of zo moeten hebben en amper nog rond kunnen komen .. zeggen ze dan ook dat je maar moet gaan werken en als je dat niet kan/mag heb je gewoon pech gehad ..
doe dat .. en mocht ik verkeerd zijn voorgelicht door mijn gemeente hoor ik dat graagquote:Op zondag 15 mei 2005 20:24 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik zou dit schrijftelijk navragen bij het UWV, want ik kan mij dit ECHT niet voorstellen. Op de site van het UWV kan ik hier ook niets over vinden. Jouw kind heeft recht op zijn eigen inkomen zonder dat jij hier op gekort wordt. Andersom is het natuurlijk anders, als jij veel verdient heeft hij minder recht op studiefinanciering. Dit is echter nu nog niet aan de orde.
quote:Die 250 euro zijn niet voor jou, maar voor je kind. Die 250 euro zou ook helemaal niet naar je kind moeten gaan, maar naar jou. Want ik denk dat veel ouders veel beter over dat geld kunnen beschikken dan hun kinderen zodat het op een goede manier besteed wordt. Ik zie dat niet gebeuren als je kinderen van 12 250 euro in het handje geeft.
uhm ..quote:Ik heb je nimmer een zielepoot genoemd. Ik heb gezegd dat die kinderen niets in de weg staat om hun eigen zakcentje te gaan verdienen. Dat kon vroeger en dat kan nog steeds. Dat jij je vervolgens aangesproken voelt kan ik niet helpen.
het staat er toch echt hoor .. kansloze, arbeidsongeschikte zielepoten, en jammer genoeg hoor ik bij die groep, dus ja, ik voel me aangesproken, imho maakt het weinig verschil in welke context jij deze aanmerking meent te moeten maken, de strekking is duidelijk, mensen die om wat voor reden dan ook arbeidsongeschikt zijn zijn kansloze zielepoten .. en de achteloosheid en minachting die uit je opmerking spreekt is gewoon .. tja .. ik zou haast in de verleiding komen om jouw zo'n ziekte toe te wensen, kan je ff kijken hoe het voelt om een schop na te krijgenquote:niet over een stel kansloze, arbeidsongeschikte zielepoten!
je leest het niet goed. Het was een advies.quote:Op zondag 15 mei 2005 21:27 schreef moussie het volgende:
[..]
doe dat .. en mocht ik verkeerd zijn voorgelicht door mijn gemeente hoor ik dat graag
[..]
Zoals het in de OP staat gaat het geld naar de kinderen, niet de ouders.quote:huh .. het is niet voor mij maar het zou wel naar mij moeten gaan .. dat gebeurt dus ook .. en ik besteed het dus aan de voetbalschoenen voor mijn kind .. dus wat is je punt in deze ?
[..]
Je leest weer niet goed. Ik zeg dat die kinderen niets aan de handjes mankeert om hun eigen zakgeld bij elkaar te verdienen. Dat sloeg dus helemaal niet op jou. Dat jij het op jezelf betrekt.. tja... wat moet ik daar aan doen. Context is in alle gevallen relevant.quote:uhm ..
[..]
het staat er toch echt hoor .. kansloze, arbeidsongeschikte zielepoten, en jammer genoeg hoor ik bij die groep, dus ja, ik voel me aangesproken, imho maakt het weinig verschil in welke context jij deze aanmerking meent te moeten maken, de strekking is duidelijk, mensen die om wat voor reden dan ook arbeidsongeschikt zijn zijn kansloze zielepoten .. en de achteloosheid en minachting die uit je opmerking spreekt is gewoon .. tja .. ik zou haast in de verleiding komen om jouw zo'n ziekte toe te wensen, kan je ff kijken hoe het voelt om een schop na te krijgen
hmz .. heb me net suf gezocht .. het enigste wat ik kan vinden is dat het wat inkomsten van thuiswonende 18+ kinderen aangaat wel landelijk geregeld is .. onder de 18 wordt dat blijkbaar al jaren aan de gemeentes over gelaten, en dat kan best kloppen want zo'n jaar of 2 terug moest ik nog met een hele berg papieren van mijn toen 17- jarige dochter naar de gemeente om te bewijzen dat haar studiefinanciering een lening was en geen inkomen ..quote:Op zondag 15 mei 2005 21:34 schreef SlaadjeBla het volgende:
je leest het niet goed. Het was een advies.
dat zou je er idd uit kunnen lezen .. heb je gelijkquote:Zoals het in de OP staat gaat het geld naar de kinderen, niet de ouders.
je zegt idd ook dat aan de handjes van de kinderen niets mankeert, wat ik me afvraag is wat die andere neerbuigende opmerking over de kansloze, arbeidsongeschikte zielepoten daar te zoeken heeft .. ik mag het dan wel zijn maar ik wens niet zo betiteld te worden .. vooral dat zielepoten zou je achterwege kunnen laten !!quote:Je leest weer niet goed. Ik zeg dat die kinderen niets aan de handjes mankeert om hun eigen zakgeld bij elkaar te verdienen. Dat sloeg dus helemaal niet op jou. Dat jij het op jezelf betrekt.. tja... wat moet ik daar aan doen. Context is in alle gevallen relevant.
tja .. ik heb ook het gevoel dat het zo scheef is als wat .. zou kunnen omdat ik in een van die prachtige gemeentes van de noordkop woon die net niet onder curatele is gesteld en dit jaar een niet sluitend beleidsplan heeft goedgekeurd omdat ze geen idee hadden hoe ze hem sluitend moesten krijgen .. soort dweilen met de kraan open idee ..quote:Op zondag 15 mei 2005 23:30 schreef rotterdamse het volgende:
Moussie...sorry, ik dacht dat je onder de sozawe viel maar je valt onder de UWV. Maar ik kan me niet voorstellen dat de UWV wat minderjarige kinderen andere regels hanteerd als de bijstandswet, want zo te zien hanteren ze helzelfde normbedrag voor de uitkeringen. Ik zie wel op de UWV site dat je je vraag per mail kan stellen. Mss moet je dat eens doen?
De coffeshops zullen ook goede zaken doen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:10 schreef Jordy-B het volgende:
¤250...
Kunnen ze tenminste nieuwe nike's kopen.
ik vind dat de nieuwe wet echt, zoals ik al aangaf, barbaars is. neemt niet weg dat hij niet thuis hoeft te zitten. hij kan ook, met een beetje stimulans, een bouworde gaan doen, bij een boer gaan werken of gewoon lekker een tijd gaan reizen tegen kost en inwoning. als je geen geld hebt, kan je het ook niet legaal maken. dan moet je creatief zijn. derhalve vind ik het idee van aboutaleb creatiefloos en niet slim als voorbeeld.quote:Op maandag 16 mei 2005 00:55 schreef rotterdamse het volgende:
Natuurlijk mag je kind geen kapitalen verdienen, ik weet niet precies wat de grens is. Maar mijn zoon van 17 mocht gewoon een stagevergoeding uitbetaald krijgen. Dat lag zo tussen de ¤100 en ¤130 p/mnd. Hij was hier natuurlijk verschrikkelijk blij mee, temeer hij de 2 stage jaren hiervoor geen cent gekregen had. Volgende week echter wordt hij 18, dan wordt ik teruggezet naar een uitkering voor alleenstaande en moet ik maar zien hoe ik het ga rooien. Heb wel een garantietoeslag aangevraagd, zit nog te wachten of ik die krijg. Maar omdat we nu opeens een fiscale eenheid zijn mag hij vanaf volgende week niets mee bijverdienen want dan wordt dat er bij mij afgehaald. Dag vakantie baantje! Zit ik 3 maanden met een knul die de hele dag thuis zit (vervolgopleiding begint pas in september) en hij zit te balen dat al zijn vriendjes lekker verdienen en hij het niet mag omdat hij dan alles bij mij in kan leveren. Hoe demotiveer je mensen om hun handen uit hun mouwen te steken?
Te belachelijk voor woorden dat hij gestraft wordt voor het feit dat ik niet kan werken.
mijn voorbeelden waren eigenlijk niet om geld te verdienen, maar zodat je knul tenminste iets te doen heeft. de enige tip die ik je kan geven is om eens goed met het uwv te gaan praten om te zien of er niet toch een mogelijkheid is dat ie wat gaat verdienen. ik kan er nog steeds niet over uit dat die wet is ingevoerd trouwensquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:38 schreef rotterdamse het volgende:
Eh...wat versta jij onder een bouworde? (geen idee wat dat is) Boeren vind je niet hartje stad. Zwart werk is hier überhaupt haast niet te vinden en eigenlijk vind ik dat zelf ook niet zo jofel. (vergeet niet dat ik een uitkering heb en dus hartstikke strafbaar ben als hij zwart werkt.) We zoeken nog steeds naargeestig naar een oplossing. (mss gedeeltelijk wit en een klein stukje zwart al is dat net zo goed de boel besodemieteren) Suggesties om die gozer een klein zakcentje te laten verdienen (wat hij dan ook echt kan houden) zijn van harte welkom.
Om op het plan van aboutaleb terug te komen....ik vind het ook niet zo'n geslaagd plan. Of je voert zo'n maatregel voor het hele land in of niet, maar niet een klein groepje bevooroordelen boven de rest. Daarbij is die ¤250 een druppel op de gloeiende plaat.
Volledig mee eens!!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:37 schreef Meh7 het volgende:
neemt niet weg dat je de kinderen van 'bijstanders' best wel wat extra kan gunnen, maar je moet wel laten zien dat je met werken ook wat kan verdienen. dat is het hele eiereneten in dit topic.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:51 schreef chairman.fx het volgende:
Bijzondere bijstand afgeschaft, is dat niet samengevoegd in de nieuwe wet werk en bijstand?
En niet zo zeiken, bijstand is bijstand, geen royaal bestaan.
Meer geld, zonder enige prestatie of incentive is het slechtse wat je kan doen. Geld zonder enige prestatie heeft alleen al een adverse effect op werkloosheid en andere negatieve factoren.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
neemt niet weg dat je de kinderen van 'bijstanders' best wel wat extra kan gunnen, maar je moet wel laten zien dat je met werken ook wat kan verdienen. dat is het hele eiereneten in dit topic.
mee eens, dit gaat zijn doel voorbij schieten.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:37 schreef Meh7 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |