volledig mee eens...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:37 schreef Meh7 het volgende:
Stop het in de onderwijs/gezondheidszorg ofzo man, niet zo nutteloos geld uit gaan delen.
Dit dus, als aboutaleb serieus is, kan hij dan niet beter een soort van "kadobonnen" geven die je alleen voor die culturele zaken kan gebruiken?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:42 schreef tonks het volgende:
En waarom niet hier waar ik woon? had ik mooi nog een ipod kunnen kopen
OVerheid.
De verdovende middelen zijn dan ook te krijgen in ruil voor punten?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:49 schreef FlyingFox het volgende:
Hoe zieliger (lees: bejaard, allochtoon, chronisch ziek, werkeloos of gewoon laag opgeleid) je bent, hoe meer punten je krijgt!
Eens, bij de meeste mensen daar in dit inkomens gebied word het toch wel uitgegeven aan drank, drugs, enzquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:37 schreef Meh7 het volgende:
Stop het in de onderwijs/gezondheidszorg ofzo man, niet zo nutteloos geld uit gaan delen.
Als je werkt voor het minimumloon heb je nog geen ¤ 1000,- per maand en als je daarvan ook nog een gezin moet onderhouden ben je snel uitgezopen en gesnoven lijkt me.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:51 schreef DaMook het volgende:
[..]
Eens, bij de meeste mensen daar in dit inkomens gebied word het toch wel uitgegeven aan drank, drugs, enz
In dat geval stop ik nu met mijn vmbo opleidingquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:49 schreef FlyingFox het volgende:
Hoe zieliger (lees: bejaard, allochtoon, chronisch ziek, werkeloos of gewoon laag opgeleid) je bent, hoe meer punten je krijgt!
Ja dat heb ik gezien op sbs6quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:55 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Als je werkt voor het minimumloon heb je nog geen ¤ 1000,- per maand en als je daarvan ook nog een gezin moet onderhouden ben je snel uitgezopen en gesnoven lijkt me.
Als je verslaafd bent heb je verschillende prioriteiten, maar de kids staan toch aardig onderaan dat prioriteitenlijstjequote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:55 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Als je werkt voor het minimumloon heb je nog geen ¤ 1000,- per maand en als je daarvan ook nog een gezin moet onderhouden ben je snel uitgezopen en gesnoven lijkt me.
ah, je hebt er persoonlijke ervaring mee?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:59 schreef blieblie het volgende:
[..]
Als je verslaafd bent heb je verschillende prioriteiten, maar de kids staan toch aardig onderaan dat prioriteitenlijstje.
Bedankt.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:11 schreef Sport_Life het volgende:
Kunnen ze net een retourtje naar turkijke kopen, met ryon air.
laat ze dat dan ook doen en laat het vliegtuig neerstorten ofzo
Tuurlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:01 schreef Ruis het volgende:
[..]
ah, je hebt er persoonlijke ervaring mee?
Dat word een ban. doodwensen mag nietquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:16 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Je gaat toch niet met ryon air vliegen??![]()
Wie zegt dat ik niet naar zonnig Turkije op vakantie wil?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:16 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Je gaat toch niet met ryon air vliegen??![]()
Wie zegt dat ik ervan uit moetgaan dat ik met een Turks meisje te maken hebquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik niet naar zonnig Turkije op vakantie wil?.
Ik niet. Ik ben dan ook niet Turks, maar een rashollander. Maargoed. Genoeg offtopic.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:19 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik ervan uit moetgaan dat ik met een Turks meisje te maken heb![]()
Idd in de zorg ofzo dat mensen tenminste niet de hele dag op hun kamer hoeven te zitten ...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:13 schreef Cheiron het volgende:
Wat is dit nu weer voor een belachelijk plan? Jongeren tussen de 12 en 18 250 euro geven, lijkt mij dat er groepen zijn die het geld wel beter kunnen gebruiken.
Typisch weer een voorbeeld van Sinterklaas spelen zonder het te zijn, want het is weer het uitdelen van andermans geld ter meerdere eer en glorie van de Partij (PvdA).quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:19 schreef zoalshetis het volgende:
AMSTERDAM De gemeente Amsterdam is van plan 12- tot 18-jarigen uit gezinnen met een minimuminkomen 250 euro te geven. Dat geld moet volgens wethouder Aboutaleb voor culturele zaken, sport, boeken of een reis worden gebruikt.
opzich goed om minder bedeelden iets toe te stoppen, maar denkt aboutaleb dat het geld echt ten goede komt aan kennisvergaring? hij kan beter zeggen "we stoppen jullie iets toe, omdat je het al moeilijk hebt". dit is zo'n lullige mediaworst die ons slapjes wordt voorgehangen. bovendien vraag ik me af wat 250 euro doet als het wel om miljoenen gaat uit de kas van amsterdam. ik zou ze eerder stimuleren om een baantje te vinden. overigens laat aboutaleb de zwervers en daklozen keihard vallen, geheel conform het idee dat je als slachtoffer van je positie afkomt door nog zwakkere schakels te breken.
Goed plan om de stijgende kosten van het onderwijs voor de minima te compenseren.quote:Dat geld wordt niet contant uitgekeerd, maar in de vorm van boeken- en reisgeld.
Zoals? Verzorgingstehuizen? Zodat het management een nieuw restaurant kan laten bouwen? Of nieuwe, nog mooiere, kantoren? De zorg heeft geld genoeg, alleen de verkeerde prioriteiten.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:13 schreef Cheiron het volgende:
Wat is dit nu weer voor een belachelijk plan? Jongeren tussen de 12 en 18 250 euro geven, lijkt mij dat er groepen zijn die het geld wel beter kunnen gebruiken.
tt staat voor teletekst.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
Heb je ook een bron? Ik kan het namelijk niet zo snel terugvinden.
zie hier waarom dit geen goed plan isquote:Op zondag 15 mei 2005 13:01 schreef speedfreakssj het volgende:
ben 20. damn, had ik mooi voor ¤100 een FAL gehad of een stevige bijdrage aan .308 of welke ammo dan ook.
shit.
dus jatten is het alternatief als je geen geld hebt? ik dacht altijd werken. je zou ook voor die 250 euro gemeentewerkzaamheden kunnen doen. snijdt het mes aan twee kanten.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:43 schreef moussie het volgende:
pff .. jullie ouders hebben zeker genoeg poen om (binnen de grenzen van het normale) alles te kopen wat het hartje begeert .. het vette horloge met sinterklaas, de dure outfit met de kerst en de nieuwe computer met alles erop en eraan met je verjaardag .. en voor de rest van de wensen (mp3 speler ed) krijg je genoeg zakgeld om het zelf te kunnen kopen en dan hou je nog genoeg over om in het weekend lekker te gaan stappen ? En op hoeveel (sport)clubs zitten de meesten van jullie, hoe vaak per jaar ga je op vakantie in het buitenland ?
De meeste minima kunnen zich amper 2 weken in een stacaravan ergens in nederland veroorloven, zakgeld is een droom, en teamspirit, dus de noodzaak om samen te werken om een doel te bereiken, leer je door met je hanggroep winkels leeg te jatten ?
eeuh .. kan je lezen ? Als een kind van een uitkeringsgerechtigde bijverdiend moet je dat opgeven en het wordt van de uitkering afgetrokken !quote:Op zondag 15 mei 2005 13:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus jatten is het alternatief als je geen geld hebt? ik dacht altijd werken. je zou ook voor die 250 euro gemeentewerkzaamheden kunnen doen. snijdt het mes aan twee kanten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |