Hoi, je kunt de nachtlenzen prima als gewone lenzen overdag dragen, maar waarom zou je? Ik neem aan dat je juist op nachtlenzen overgegaan bent om overdag geen lenzen meer te hoeven dragen. Je moet niet te veel in één keer willen, geef je ogen gewoon even rustig de tijd om zich aan te passen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:27 schreef Frank68 het volgende:
Hoi rooierooie,
even een vraagje; welke sterkte heb jij eigenlijk en hoeveel dagen duurde het voordat je zonder lenzen goed zicht had?
Ik weet wel dat het bij mij van ver moet komen (-5,00), maar heb het idee dat het een beetje langzaam gaat. Heb nu de 2e nacht erop zitten, en merk wel wat verschil, maar toch net zo heel veel meer.
Volgens de verhalen ziet bijna iedereen binnen een week scherp genoeg om zonder lenzen de dag door te komen.
En dan nog een vraag; zou het kwaad kunnen als ik deze lenzen ook overdag draag(of een gedeelte ervan)?. Ik heb er beregoed zicht mee, en ze iriteren helemaal niet.
Ik heb 295 euro per paar betaald. Vaak moet je de eerste keer ook aanpas kosten betalen(+/- 100 euro). Vloeistof kosten komen hier nog bij.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:23 schreef DIA het volgende:
zit btw zelf ook over de aanschaf ervan te denken wat kosten ze teg?
O, ik zie deze vraag nu pas. Het is weer helemaal goed gekomen. De lens is teruggestuurd naar de fabrikant, hij bleek erg vervuild te zijn en ze hebben hem daar op een speciale manier helemaal schoongemaakt. Het duurde nog wel een tijdje voordat het echt weer goed was, volgens mij wel een week of twee ofzo, maar nu heb ik helemaal nergens meer last van. Het was mijn eigen schuld, denk ik, ik had ooit begrepen dat als je nachtlenzen te hardhandig schoonmaakt, dat ze dan ook kunnen vervormen, dus eigenlijk maakte ik ze nauwelijks schoon, ik deed ze gewoon altijd alleen maar in de vloeistof. Maar dat is dus het andere uiterste, dat is ook weer niet goed. Dus voorzichtig schoonmaken is het devies.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:25 schreef lyndah het volgende:
hoi, hoe is het nu met je rooierooie, ben heel benieuwd hoe het is afgelopen?
vr. gr. Lyndah
lijkt mij sterk dat ze door lichte vervuiling van -2 naar +3 vervormen....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:46 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Het was mijn eigen schuld, denk ik, ik had ooit begrepen dat als je nachtlenzen te hardhandig schoonmaakt, dat ze dan ook kunnen vervormen, dus eigenlijk maakte ik ze nauwelijks schoon, ik deed ze gewoon altijd alleen maar in de vloeistof. Maar dat is dus het andere uiterste, dat is ook weer niet goed. Dus voorzichtig schoonmaken is het devies.
Ik vind het wel verbazingwekkend trouwens, hoe nauw dat dus blijkbaar komt. Met het blote oog was niet te zien dat de lens vuil was, maar toch was dat vuil dus genoeg om de hele werking van zo'n lens in de war te schoppen.
Heeft te maken met de vervuiling en de daardoor verminderde zuurstof doorlatendheid.quote:Op zondag 6 november 2005 12:36 schreef rooierooie het volgende:
Maar goed, dat akkefietje is allang verleden tijd, ik heb nu nergens last meer van, ik wil nu graag weten waarom nachtlenzen eigenlijk zoveel sneller vervangen moeten worden dan gewone zuurstofdoorlatende lenzen. Mijn opticien stond laatst op m'n antwoordapparaat en zei dat het weer tijd is om m'n nachtlenzen te vervangen, terwijl ik denk: ik zie nog steeds haarscherp, ik heb nergens last van, waarom zou ik er niet wat langer mee kunnen doen als dat met gewone harde lenzen ook kan? Of is dat onverstandig?
Maar dan nogmaals mijn vraag: waarom gaan gewone harde lenzen dan wel zoveel langer mee?quote:Op maandag 7 november 2005 23:22 schreef Tombias het volgende:
Heeft te maken met de vervuiling en de daardoor verminderde zuurstof doorlatendheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |