Nou, inderdaad.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik voel me bij RyanAir niet onveiliger dan bij KLM hoor, maar smaken verschillen.
Controles zijn Europees geregeld, waar Ierland (ryanair) zich ook aan dient te houden.. Wat niet verhinderd dat bijvoorbeeld KLM daar nog een schepje bovenop doet en ryanair slechts het minimum zou doen... (geen feit, slechts een mogelijkheid)quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:46 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nou, inderdaad.![]()
KLM is supergroot en internationaal bekend.. die kan zich geen ongelukken veroorloven. Ik geloof dan ook dat de controles e.d. beter zijn bij de KLM.
Ja, het valt inderdaad ook op dat sinds enkel dagen opeens 'stemmingzettende artikelen' verschenen in specifieke media (telegraaf-concern), waarbij ononderbouwd allerlei geruchten de wereld in werden gestuurd (zo zouden 'vakantiegangers gericht bij reisbureau's navragen doen om niet met Onur Air te hoeven reizen, als bron was er enkel een TUI agent vermeld, die helemaal niet met Onur Air vliegt ...).quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:10 schreef CANARIS het volgende:
Iedereen die in de reisweereld zit en niet op de loonlijst van Martin air , KLM Of Schiphol staat WEET dat dit een politiek spelletje is.
Onur Air is ze al 5 jaar een doorn in hun oog omdat Onur Air gewoon veel goedkoper kan vliegen. Het nu voorgeschoven argument wordt in de branche met hoongelach waargenomen. Het is de laatste protectionistische maatregel die de bobos achter schiphol proberen door te zetten.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de journalisten er nu pas op inspringen, omdat het nu pas een interessant onderwerp is geworden. Ook bij journalisten is opportunisme geen vreemd begrip.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, het valt inderdaad ook op dat sinds enkel dagen opeens 'stemmingzettende artikelen' verschenen in specifieke media (telegraaf-concern), waarbij ononderbouwd allerlei geruchten de wereld in werden gestuurd (zo zouden 'vakantiegangers gericht bij reisbureau's navragen doen om niet met Onur Air te hoeven reizen, als bron was er enkel een TUI agent vermeld, die helemaal niet met Onur Air vliegt ...).
en één vage weblog die 'slecht' onderhoud van onur Air vliegtuigen zou aantonen (en die als bewijs daarvan een foto van een oekrainische maatschappij afbeeldde)
Ik heb liever dat ze er nu al bovenop zitten, dan dat ze wachten tot er aantal zijn neergestort.quote:Het vliegverbod komt inderdaad nogal uit het niets vallen en lijkt niet onderbouwd te zijn door werkelijke overtredingen ... Als de nederlandse authoriteit dat niet snel kan onderbouwen met een duidelijke grond,
geef ik Onur Air alle recht een schadeclaim in te dienen en hoop ik ook dat deze die winnen....
Als de Duitsers (en de Fransen en Zwitsers) ook een verbod heeft opgelegd is hun zaak. Ze hebben zelf ook een inspectiedienst. Die zal heus zelf ook wel wat minpunten zien aan Onur Air.quote:verder zou dat een enorm gezichtsverlies voor de nederlandse luchtvaartauthoriteiten zijn, het vliegverbod tegen Onur is op voorspraak van de Nederlanders ook in Duitsland van kracht ...
Je weet dat de telegraaf dit soort berichten vrij snel op een fantastische, lichtelijk overdreven manier brengt. Dit hoeft niets te maken met een luchtvaartwerled-breed complot om de prijzen hoog te houden.. Dat neemt niet weg dat er recentelijk relatief veel incidenten zijn geweest met onur air. Zoals een van de baan geschoten vliegtuig op vliegveld Eelde, een motorbrand/uitval en vrij recent een noodstop waarbij banden klapten. (wat op zich niet hoeft bij een "normale" afgebroken start).quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, het valt inderdaad ook op dat sinds enkel dagen opeens 'stemmingzettende artikelen' verschenen in specifieke media (telegraaf-concern), waarbij ononderbouwd allerlei geruchten de wereld in werden gestuurd (zo zouden 'vakantiegangers gericht bij reisbureau's navragen doen om niet met Onur Air te hoeven reizen, als bron was er enkel een TUI agent vermeld, die helemaal niet met Onur Air vliegt ...).
en één vage weblog die 'slecht' onderhoud van onur Air vliegtuigen zou aantonen (en die als bewijs daarvan een foto van een oekrainische maatschappij afbeeldde)
Helemaal met je eens!quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:10 schreef CANARIS het volgende:
Iedereen die in de reiswereld zit en niet op de loonlijst van Martin air , KLM Of Schiphol staat WEET dat dit een politiek spelletje is.
Onur Air is ze al 5 jaar een doorn in hun oog omdat Onur Air gewoon veel goedkoper kan vliegen. Het nu voorgeschoven argument wordt in de branche met hoongelach waargenomen. Het is de laatste protectionistische maatregel die de bobos achter schiphol proberen door te zetten.
Ahh zeik toch niet!quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:50 schreef Bauhaus het volgende:
Totdat zo'n kist neerstort..
er worden deels incidenten aangehaald van 5 jaar terug...quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je weet dat de telegraaf dit soort berichten vrij snel op een fantastische, lichtelijk overdreven manier brengt. Dit hoeft niets te maken met een luchtvaartwerled-breed complot om de prijzen hoog te houden.. Dat neemt niet weg dat er recentelijk relatief veel incidenten zijn geweest met onur air. Zoals een van de baan geschoten vliegtuig op vliegveld Eelde, een motorbrand/uitval en vrij recent een noodstop waarbij banden klapten. (wat op zich niet hoeft bij een "normale" afgebroken start).
Voor wat betreft die foto van een Oekrainsche maatschappij, dat zal mogelijk dezelfde foto zijn die ik eerder gepost heb
http://www.airliners.net/open.file/795691/M/ helaas niet mogelijk om een airliners.net plaatje hier neer te zetten
Dat vliegtuig zegt inderdaad niets over het onderhoud van de eigen vloot, echter wel een boel over de mentaliteit van de vliegmaatschappij. Als je een vliegtuig inhuurt om je klanten te vervoeren in jouw naam, dan moet je veilige vliegtuigen regelen
De pot verwijt de ketel....quote:
Dat moet je ook als je de weg oversteekt.quote:We hebben vaak 'dure' vliegtuigen van 'bekende' vliegtuigmaatschappijen zien neerstorten.
Zelfs een Concorde met een hoop rijke stinkerds erin!!!
Elke keer wanneer je in zo'n honderdtonner stapt moet je vrezen voor je leven..
Ik ga zowiezo niet graag naar Turkije, ook niet met een vliegtuig.quote:Maar toch doe ik het al te graag want ik ga niet graag naar Turkije in een BUS!
Ik mag toch hopen dat die turkse snorremansen van Onur Air niet op dezelfde soort van subsidieringen als KLM en Schiphol, zelfs MartinAir door de Nederlandse overheid, beroep kunnen doen?quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:24 schreef AvispaCS het volgende:
Het is gewoon goed dat er streng wordt gecontroleerd op het onderhuid van die 'vliegende doodskisten'. Voor iedere maatschappij gelden dezelfde regels, dus ook voor Onur Air.
Slechts een kwestie van tijd voordat de grootste subsidievreter all time (in de EU) daar ook aanspraak op kan maken (toetreding Turkije tot de EU) en we betalen gezellig mee.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat die turkse snorremansen van Onur Air niet op dezelfde soort van subsidieringen als KLM en Schiphol, zelfs MartinAir door de Nederlandse overheid, beroep kunnen doen?
Dat is nou juist waar wij het over hebben! Er is hier geen sprake van een gelijke behandeling.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:24 schreef AvispaCS het volgende:
Het is gewoon goed dat er streng wordt gecontroleerd op het onderhuid van die 'vliegende doodskisten'. Voor iedere maatschappij gelden dezelfde regels, dus ook voor Onur Air.
ah, het aloude 'emotio-argument' doet ook weer mee .... het zijn 'turken' en dan mag er gewoon onzin als argument meegewogen worden ...quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Slechts een kwestie van tijd voordat de grootste subsidievreter all time (in de EU) daar ook aanspraak op kan maken (toetreding Turkije tot de EU) en we betalen gezellig mee.
andere buitenlandse maatschappijen halen die subsidie's weer in hun land...... das hetzelfde verhaal.......als KLM, Martinair en Schiphol.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de vliegtuigmaatschappij- en luchthaven-subsidies hebben niks met europa te maken, dat is puur nationale politiek ... oftewel KLM, Schiphol en MartinAir ontvangen hun subsidie's direkt van de nedrlandse overheid... andere maatschappijen, uit het buitenland, zelfs de europese unie ontvangen dat niet, evenmin als andere europese luchthavens van nederland subsidie ontvangen
Ik zie Onur Air niet anders dan een Ryan Air hoor, laat daar geen misverstanden over zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ah, het aloude 'emotio-argument' doet ook weer mee .... het zijn 'turken' en dan mag er gewoon onzin als argument meegewogen worden ...
Daarom wordt er ook ingehakt op 'onur Air' n niet zo snel op andere budgetmaatschappijen die mogelijk slechter zijn, maar niet uit een impopulair herkomstland komen....
de vliegtuigmaatschappij- en luchthaven-subsidies hebben niks met europa te maken, dat is puur nationale politiek ... oftewel KLM, Schiphol en MartinAir ontvangen hun subsidie's direkt van de nedrlandse overheid... andere maatschappijen, uit het buitenland, zelfs de europese unie ontvangen dat niet, evenmin als andere europese luchthavens van nederland subsidie ontvangen
Ja, zo heeft ook Phuket Air een vliegverbod. Is dat ook omdat het de Thai zijn? Is dat ook een onderdeel van een groot complot?quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:24 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Het is gewoon goed dat er streng wordt gecontroleerd op het onderhuid van die 'vliegende doodskisten'. Voor iedere maatschappij gelden dezelfde regels, dus ook voor Onur Air.
Weer een tranentrekkende formulering.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:52 schreef RM-rf het volgende:
een impopulair herkomstland
Joh, jij haalt hier allerlei non-argumenten bij die op geheel andere zaken van betrekking zijn ...quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:03 schreef Elgigante het volgende:
Je schiet jezelf voorbij RM-rf, zonde.
[...]
Doe toch niet zo naief.
Dus toch maar met Onur?quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:40 schreef dancemacabre het volgende:
Voorstel
Vermeld type vliegtuig, leeftijd, onderhoudsfirma, prijs op elk ticket.
KLM: Airbus, 3 jaar, KLM technics, 480¤
Onur:MD 80, 24 jaar, ?, 299¤
keuze snel gemaakt.
25 maart 1977. Het grootste vliegtuig-ongeluk aller tijden.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:46 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nou, inderdaad.![]()
KLM is supergroot en internationaal bekend.. die kan zich geen ongelukken veroorloven. Ik geloof dan ook dat de controles e.d. beter zijn bij de KLM.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |