abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26988051
Ik heb ook wel zin om stenen door de ruiten van het Binnenhof te gooien. Als die teringlijers wel ja gaan zeggen terwijl het volk nee zegt.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:26:53 #27
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26988153
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:23 schreef pberends het volgende:
Ik heb ook wel zin om stenen door de ruiten van het Binnenhof te gooien. Als die teringlijers wel ja gaan zeggen terwijl het volk nee zegt.
Het referendum is een bindend advies. Elke partij zal zich neerleggen bij de uiteindelijke beslissing, ja of nee. Maar stenen gooien op het binnenhof is natuurlijk altijd een goed idee
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_26988167
Ze gaan er nu alles aan doen om ons te brainwashen, er komt flinke propaganda en de zenders zijn ook al bevooroordeeld, en dan kunnen ze altijd nog knoeien met de uitslag/stemmachines, dit valt toch niet te kontroleren.
JA komt er, good no good.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_26988236
Overigens reken ik weer op een behoorlijk zetelverlies voor de coalitiepartners als dit kabinet toch ja zegt .
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:29:18 #30
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26988249
Overigens wordt er nu al gefraudeerd, er is onvoldoende referentiemateriaal beschikbaar om volwaardig je stem uit te kunnen brengen. Ik stuurde op 4 mei een mailtje naar ReferendumEuropeseGrondwet@minbzk.nl voor een gekafte kopie van de grondwet, maar ik heb 'm nog steeds niet binnen. In plaats daarvan sturen ze een laf mailtje terug:

Geachte heer/mevrouw

Dank u voor uw bericht. Uw gegevens zijn op de verzendlijst genoteerd. Gezien de grote drukte zijn wij door onze voorraad Grondwetten heen. Een nieuwe voorraad is op korte termijn beschikbaar. Zodra deze binnen is, zult u een exemplaar ontvangen. Dit kan ongeveer twee weken duren.

Met vriendelijke groet,

Eva Frech
pi_26988275
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:27 schreef longinus het volgende:
Ze gaan er nu alles aan doen om ons te brainwashen, er komt flinke propaganda en de zenders zijn ook al bevooroordeeld, en dan kunnen ze altijd nog knoeien met de uitslag/stemmachines, dit valt toch niet te kontroleren.
JA komt er, good no good.
Hoe meer propaganda van de overheid hoe meer NEE-stemmers . Dat heb je gemerkt met die krant en die stemwijzer. Iedereen pissed off dat dat krantje niet leesbaar is en die stemwijzer onbetrouwbaar is .
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:33:48 #32
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_26988383
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Volgens Youp van 't Hek is "een Chiquita [..] een prachtige banaan". Dus zelfs als Chiquita ben je een banaan.

En een bananenrepubliek? Dit natuurlijk in tegenstelling tot Vampier's nieuwe prachtige vaderland waar alles open en eerlijk gaat, zoals Presidentsverkiezingen, oorlogsverklaringen, geheime dienstrapporten en zo?
Daar blijven dergelijke zaken achter gesloten deuren en is iedereen die er wat van zegt onpatriotistisch. Dat leeft wat makkelijker.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:35:51 #33
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26988439
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:29 schreef Harry_Sack het volgende:
Overigens wordt er nu al gefraudeerd, er is onvoldoende referentiemateriaal beschikbaar om volwaardig je stem uit te kunnen brengen. Ik stuurde op 4 mei een mailtje naar ReferendumEuropeseGrondwet@minbzk.nl voor een gekafte kopie van de grondwet, maar ik heb 'm nog steeds niet binnen. In plaats daarvan sturen ze een laf mailtje terug:

Geachte heer/mevrouw

Dank u voor uw bericht. Uw gegevens zijn op de verzendlijst genoteerd. Gezien de grote drukte zijn wij door onze voorraad Grondwetten heen. Een nieuwe voorraad is op korte termijn beschikbaar. Zodra deze binnen is, zult u een exemplaar ontvangen. Dit kan ongeveer twee weken duren.

Met vriendelijke groet,

Eva Frech
(Overigens mag elke Nederlander per gezin maximaal 2 exemplaren bestellen, op cdrom of in boekvorm)
pi_26988520
quote:
4 mei
quote:
Dit kan ongeveer twee weken duren.
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:29 schreef Harry_Sack het volgende:
Anders wacht je nog vijf dagen voor je begint te zeuren. Zomaar een suggestie.
pi_26988530
zo'n groot besluit en er komt maar 30% van die kiezers opdagen voor dit allereerste referendum?? de lafheid zit diep geworteld in onze genen, dus van rellen zal het helaas ook wel niet komen.
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:47:13 #36
120199 Echtwelkloon
Wat had je dan?
pi_26988771
Als er protesten e.d. worden georganiseerd, zal ik er zeker bij staan, mocht die wet er toch doorgedrukt worden..

Volgens de wetten van de democratie, bepaalt het volk wat er gaat gebeuren.. Als Den Haag iets gaat doen, terwijl het volk duidelijk heeft laten weten het niet te zien zitten, dan weten ze dondersgoed dat het rellen word.
Ik heb mooie rooie kaplaarzen!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:50:15 #37
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26988854
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:38 schreef Nevermind het volgende:

[..]

[..]

[..]

Anders wacht je nog vijf dagen voor je begint te zeuren. Zomaar een suggestie.
Daar gaat het niet om, voor juni moet je het wel allemaal gelezen kunnen hebben om je een mening te vormen. Daar mag je best wat ruime tijd voor verlangen van de overheid.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:58:05 #38
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26989045
quote:
Extra belastinggeld voor Ja-campagne?
Geplaatst om 14.50 uur.

Tweede-Kamerlid Harry van Bommel wil dinsdag tijdens het vragenuurtje opheldering krijgen van het kabinet over de intensivering van de ja-campagne. De regering gaat een nieuwe advertentiecampagne beginnen en een nieuwe samenvatting van de grondwet huis-aan-huis verspreiden.

De SP wil weten waar het extra geld hiervoor vandaan komt en of het beruchte ‘oorlogspotje’ wordt aangebroken. De regering had eerder beloofd dat voor het aanbreken hiervan toestemming aan de Tweede Kamer zou worden gevraagd.

De regering zou een nieuwe folder met extra veel plaatjes willen verspreiden omdat de neutrale brochure van de Onafhankelijke Referendumcommissie en de Grondwetkrant door de bevolking zeer slecht zijn ontvangen. De kosten van deze nieuwe folder worden geschat op 1,5 miljoen euro en worden waarschijnlijk betaald uit het ‘oorlogspotje’ van de regering. Om de gelden uit deze oorlogskas te gebruiken, is afgesproken dat hiervoor toestemming gevraagd zou worden aan de Tweede Kamer. Dit is voor zover bekend niet gebeurd.

Harry van Bommel: “Kennelijk is de regering ten einde raad en wordt nu alles uit de kast gehaald om de kiezer alsnog ‘ja’ te laten zeggen tegen dit grondwettelijke gedrocht. Er kan blijkbaar probleemloos belastinggeld voor worden aangewend. Als Nicolaï het ‘oorlogspotje’ aanroert zonder overleg met de Kamer en dus afspraken schendt, toont dat aan hoe desperaat de regering wordt onder het vooruitzicht van een ‘nee’ van de bevolking.”
pi_26989193
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:28 schreef mart81 het volgende:
Het probleem is dat zoiets relevants als dit je niet aan de burger kunt over laten in een referendum, want het gros van de mensen weet er niets vanaf
Men heeft de burger bewust onkundig gehouden vind ik een betere manier om te vertellen dat de burger vaak weinig inzicht heeft waarover het gaat. Overigens is het na alle publiciteit nog maar de vraag of er nou zo veel burgers zijn die niet weten waar het over gaat.
quote:
of stemt wegens onrealistische sentimenten of zelfs haat tegen de overheid tegen.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Het opvallende fenomeen is dat de tegenstemmers in ruime mate in alle kampen te vinden zijn, wel zie je verschillen, Wilders aanhang is voor 96 % tegen, CDA-aanhang voor 40 % tegen. Bij VVD en PvdA iets meer dan de helft. Het maakt het argument stemmen uit haat al ongeloofwaardig. Het sentiment is wat de voor-lobby enthousiast gebruikt, ze drukken het zelfs op spiekbriefjes af.
quote:
Volledig onterecht. Dat geeft een scheef beeld en heeft een onjuist resultaat, daarom is het helemaal niet verkeerd dat dit referendum raadplegend is en de overheid zelf de beslissing gaat nemen.
Burgers kunnen politiek moeilijk van emotie scheiden blijkt..
Het zou je nog wel eens mee kunnen vallen hoeveel mensen gewoon nuchter tegen de zaken aan kunnen kijken. Ik vind het ontluisterend om te moeten vernemen dat de tegenstemmers worden weggezet als, en ik gebruik gewoon een aantal woorden die zo graag gebruikt worden, dom, sentimenteeel, populistisch, rechts, asociaal, anti-europa, leugenaar, emotioneel, er zijn vast nog wel meer van die modekreten. Stem met verstand huilde Wim Kok aan de vooravond van zijn verkiezingsnederlaag..................... Dat deed Nederland prompt, paars werd gestraft.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_26989930
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:58 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]
Wat zitten die autisten te trillebenen . Geweldig, alleen daarom zou je al nee stemmen !
pi_26989947
Wanneer leren mensen nou eens hoe democratie echt werkt.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_26989965
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:37 schreef NiteSpeed het volgende:
Wanneer leren mensen nou eens hoe democratie echt werkt.
Moeten ze geen referendum uitschrijven .
pi_26990068
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Moeten ze geen referendum uitschrijven .
Een referum is niet bindend. Dat het overgrote deel van Nederland een I.Q. onder de 88 heeft en denkt dat het wel bindend is moet maar een kogel door zijn kop schieten.
pi_26990105
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:41 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Een referum is niet bindend. Dat het overgrote deel van Nederland een I.Q. onder de 88 heeft en denkt dat het wel bindend is moet maar een kogel door zijn kop schieten.
"De mongolen" stemmen toch al niet. Niet nodig om je zorgen te maken.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:52:28 #45
120199 Echtwelkloon
Wat had je dan?
pi_26990312
quote:

[..]

Dat het niet bindend is maakt mij niet uit. Het is een signaal van het volk naar de politiek hoe wij er over denken. Gaan zijn dan toch anders handelen, dan is dat gewoon zuur. Die lui in Den Haag zitten er voor ons. Zij vertegenwoordigen ons. Tenminste.. Dat hóren ze te doen.
Ik heb mooie rooie kaplaarzen!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:59:24 #46
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26990418
quote:

[..]

Een referum is niet bindend.
Klopt, maar het negeren van de uitslag is politieke zelfmoord. Bij de volgende verkiezingen zal dat zich wreken, en aangezien een meerderheid van het parlement al heeft aangegeven de uitslag bij een minimaal opkomstpercentage van 30% over te nemen, zal dat wrs ook gebeuren.

Zelfs de extra voorwaarde van het CDA om pas bij een "duidelijke uitslag" van 60% voor of tegen pas de uitslag over te nemen zal geen roet in het eten gooien van de tegenstemmers, mochten de tegenstemmers met 57% in de meerderheid zijn. Het CDA zal dat tegen-advies dan negeren en misschien de VVD ook, maar zij hebben geen meerderheid.

Dus op voorhand al gaan huilen dat de politiek het referendum niet serieus gaat nemen is niet realistisch.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 13 mei 2005 @ 22:09:16 #47
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26990626
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:52 schreef Echtwelkloon het volgende:

[..]

Dat het niet bindend is maakt mij niet uit. Het is een signaal van het volk naar de politiek hoe wij er over denken. Gaan zijn dan toch anders handelen, dan is dat gewoon zuur. Die lui in Den Haag zitten er voor ons. Zij vertegenwoordigen ons. Tenminste.. Dat hóren ze te doen.
Ze vertegenwoordigen ons al. Ook zonder referndum. Het referendum kan er juist voor zorgen dat ze niet meer hun kiezers vertegenwoordigen, maar de gehele bevolking. En het zou toch zeer jammer zijn dat een bepaalde mening niet meer wenselijk is in het parlement als die mening niet strookt met de meerderheid van de bevolking, als je het effect van het opvolgen van het referendum doortrekt naar alle beslissingen in politiek Den Haag. Het parlement is er juist voor politici die ieder een deel van de bevolking vertegenwoordigen en dan gezamenlijk tot een goed beeld van de gehele bevolking vormen, en aan de hand daarvan meerderheidsbesluiten gaat nemen. Een referendum dwingt iedere politicus om zijn idealen, zijn achterban en zijn verkiezingsbeloftes te laten varen, en maar meegaan met de meerderheid. Dat zou pas echt een dictatuur van de meerderheid zijn...

Maar dat is meer een onderwerp voor het boycot-topic van SCH.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26991174
Weet je wat het is, de bevolking kiest de vertegenwoordigers. Verknallen die het, dan heb je zelf toch echt op de verkeerde gestemd. Ik vind het maar een beetje de schuld op een ander schuiven dat gezeur over het referendum.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 23:10:57 #49
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26992490
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat zitten die autisten te trillebenen . Geweldig, alleen daarom zou je al nee stemmen !
Dat bindt de Nederlander inderdaad
  zaterdag 14 mei 2005 @ 01:07:05 #50
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_26995385
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:28 schreef mart81 het volgende:
Het probleem is dat zoiets relevants als dit je niet aan de burger kunt over laten in een referendum, want het gros van de mensen weet er niets vanaf of stemt wegens onrealistische sentimenten of zelfs haat tegen de overheid tegen.
Volledig onterecht. Dat geeft een scheef beeld en heeft een onjuist resultaat, daarom is het helemaal niet verkeerd dat dit referendum raadplegend is en de overheid zelf de beslissing gaat nemen.
Burgers kunnen politiek moeilijk van emotie scheiden blijkt..
Dat men e.e.a. zo ingewikkeld maakt en bar weinig aan goede, objectieve voorlichting doet is het probleem van die lapzwansen in Den Haag.
Ik ben TEGEN het idee van 1 Europa op de manier zoals dit nu wordt uitgevoerd. Ik zie het gewoon niet werken.

De Europese grondwet... het is me nog steeds niet duidelijk wat de exacte gevolgen zullen zijn. Dus stem ik tegen. Als men toch niet van plan is te luisteren dan is dat verhaal van jou wel leuk, maar dan kun je je afvragen hoe democratisch we eigenlijk bezig zijn. Wellicht dat men zich in Den Haag eens achter de oren moet krabben als straks een grote meerderheid tegen stemt. Dit afdoen als ' ach wat weten die burgertjes nou toch?' is net even iets te makkelijk ook al zit er soms best een kern van waarheid in.
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 22:29 schreef NiteSpeed het volgende:
Weet je wat het is, de bevolking kiest de vertegenwoordigers. Verknallen die het, dan heb je zelf toch echt op de verkeerde gestemd. Ik vind het maar een beetje de schuld op een ander schuiven dat gezeur over het referendum.
Zeg dat lekker tegen die mongolen die zonodig CDA moesten stemmen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')