Doe dit nou nietquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Volgens mij wil SCH vooral dat we onze mond houden en net doen of er niks aan de hand is.
*Zucht begrijp dat dan ook eens
LOL daal ik nu in je achting?quote:
Nog verder?quote:
Nee. Kritiek is toppiequote:Maar SCH, gee toe, dat zou je toch ook gewoon het liefste willen? Dat we gewoon allemaal met elkaar op kunnen schieten, ons aan de ander aanpassen, en geen kritiek op elkaar leveren?
Die gaan we erin houdenquote:
Alsof dat nieuw is, al helemaal niet uit mijn mond? Maar ik hou wel van kritiek waar ook een soort van waarde in zit, geen kritiek om de kritiek. Geen: veel geschreeuw, weinig wol. Geen: van dik hout zaagt men planken. Geen: als er 1 SCHaap over.... oh nee......quote:
En om te bewijzen dat je zegt wat je meent en doet wat je zegt, mag je bovenstaande vragen van Lithion eens mooi gaan beantwoordenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof dat nieuw is, al helemaal niet uit mijn mond? Maar ik hou wel van kritiek waar ook een soort van waarde in zit, geen kritiek om de kritiek. Geen: veel geschreeuw, weinig wol. Geen: van dik hout zaagt men planken. Geen: als er 1 SCHaap over.... oh nee......![]()
Doe ik hoor, als ik wat meer tijd heb om uitgebreider te reageren al vind ik het jammer dat Lithion maar 1 zinnetje uit mijn relaas pakt om op te reageren en weer zijn bekende methode hanteert: stel je opponent heel veel vragen om de antwoorden vervolgens te fileren.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En om te bewijzen dat je zegt wat je meent en doet wat je zegt, mag je bovenstaande vragen van Lithion eens mooi gaan beantwoorden.
Be my guestquote:Mijn excuses voor de flauwe interruptie.
Bekende methode? My ass!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:43 schreef SCH het volgende:
Doe ik hoor, als ik wat meer tijd heb om uitgebreider te reageren al vind ik het jammer dat Lithion maar 1 zinnetje uit mijn relaas pakt om op te reageren en weer zijn bekende methode hanteert: stel je opponent heel veel vragen om de antwoorden vervolgens te fileren.
Oh, maar dan begrijp ik je wel maar deze dingen zei je er eerder niet bij en dat kwam een beetje vreemd over. Het is inderdaad zo dat we nogal ver uit elkaar staan en dat we onze visies wel aan elkaar hebben verteld, dat gaf ik ook al aan.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:49 schreef Lithion het volgende:
In ieder geval, de reden waarom ik me slechts op dat deel richtte was dat het toch compleet onzinnig was om nog verder door te gaan op de rest, dat weet je net zo goed als ik. Daar kunnen we nog 40 posts over doorgaan, maar wat heeft dat voor nut? Dan ga ik liever op een ánder onderwerp over die wél met de discussie te maken heeft, maar nog niet aangeroerd is, zodat er eens wat nieuwe inzichten komen en wellicht wat nieuwe ideeën en hopelijk ook wat nieuwe posters. Maar goed, als jij liever de rest van het topic doorgaat over het oude onderwerp, be my guest, dan wacht ik wel even op iemand anders die op de vragen in wil gaan..
Dan trek ik de 'beschuldiging' weer in, het was ook niet als zodanig bedoeld. Vragen stellen is echter wel een manier om de opponent uit de tent te lokken. Mijn antwoord zou kunnen zijn dat ik pas antwoord geef als jij eerst antwoord op dezelfde vragen hebt gegeven.quote:Het is helemaal geen methode. Dat je het zo kwalificeert zegt toch echt meer over jou dan over mij. Ik wil deze discussie helemaal niet laten ontsporen door deze richting op te gaan, daar zijn veel effectievere manieren voor die veel minder arbeidsintensief zijn en die al helemaal niet het risico hebben dat ik nog eens een aantal reacties van enkele alinea's moet gaan schrijven.
Een dergelijke 'beschuldiging' is echt beneden peil.
Dat ben ik fundamenteel met je oneens. Er is niet zoveel vergelijkingsmateriaal wat dit betreft of ken jij voorbeelden waarin koranteksten eerder op deze manier zijn vertoond? Het ging niet om de blote lichamen, het ging niet om de koranteksten. Het ging om de combinatie van beide en hoe je het ook wendt of keert, dat wordt als uitermate godslasterlijk en provocerend ervaren. De makers ervan pretenderen het in het belang van de groep zelf te doen en voor de slachtoffers zeggen op te komen. Daar zit de crux.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:26 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat doet ik helemaal niet, zéker niet of de moslims in het algemeen de Nederlandse maatstaven niet mede bepalen. De maatstaven waar ik het over heb, zijn de maatstaven voor wat betreft er op TV vertoond wordt in Nederland. Naar die maatstaven was Submission alles behalve platvloers. Ook naar de maatstaven voor wat betreft religieuze kritiek zoals die in Nederland voorkomt was het alles behalve platvloers. Als je Submission werkelijk al onbeschaafd vond, dan zal het nog leuk worden in Nederland waar de langste tenen gaan bepalen wat er wel en niet vertoond kan worden. Dan kunnen we leuk terug de tijd in gaan naar de jaren van voor Hoepla en Phil Bloom.
Dat is een vrij elitaire stellingname waarvan ik me afvraag of die echt goed te onderbouwen is. Ik denk zeker dat kunstuitingen wel iets bijdragen maar of ze nou echt een discussie op gang brengen. Keiharde provocatie stoot vooral af, dat kan een functie hebben maar ik zou graag voorbeelden zien van jouw beweringen.quote:De meeste vooruitstrevende kunstvormen die in ieder geval discussies op gang hebben gebracht (en zo normen en waardenkaders hebben gedefinieerd) of zelfs maatschappelijke veranderingen teweeg hebben gebracht waren juist provocerende kunstuitingen.
De stellingen die jij poneert zijn volgens mij niet de juiste. Ze suggereren een direct verband tussen de islam en huiselijk geweld. Dat verband is in mijn ogen niet zo direct. Dat is dan ook de grootste vergissing van Hirsi Ali volgens mij, door voortdurend op de islam te hameren en veel minder op de cultuur en andere oorzaken. De islam is niet de oorzaak van alles, ik kan er niks aan doen, het zal weer lijken dat ik de grote moslimvriend wil uithangen terwijl ik me met geen enkele religie identificieer. Maar wel met de nuance en de juistheid wat dit betreft en die mis ik toch echt heel erg in deze discussie. Ayaan Hirsi Ali gebruikt niet de feiten, ze gebruikt een beeld. Ze poneert stellingen die door haar achtergrond een enorme meerwaarde meekrijgen en in die zin vind ik eerder dat er sprake is van een dubbele moraal bij de mensen die haar steunen. Die zijn ineens heel erg begaan met het lot van de moslimvrouw - als die mevrouwen maar toegeven dat de islam de boosdoener is.quote:Maar goed, alle discussie over de vorm verdere achterwege latend, hoe zie jij het inhoudelijke debat dan voor je?
- Hoe wil je islamitische vrouwen en mannen bereiken die te maken hebben met huiselijk geweld?
- Hoe wil je binnen die groep een cultuuromslag bewerkstelligen waarbinnen de positie van de vrouw versterkt wordt? Of...
- Zie je een andere mogelijkheid om het (buitenproportionele) huiselijk geweld een halt toe te roepen onder moslims?
- Hoe wil je de discussie over de positie van de vrouw binnen de Islam en de discussie over de positie van de Islam binnen de Nederlandse samenleving op gang brengen en gaande houden?
- Hoe wil je een structurele verandering teweegbrengen zodat het ook toekomstige generaties en nieuwkomers duidelijk wordt hoe men in de Nederlandse samenleving met elkaar omgaat en wat de positie van de vrouw in de Nederlandse samenleving is?
quote:Op maandag 16 mei 2005 21:16 schreef Lithion het volgende:
Even een melding dat ik hier nog op terugkom, maar het me op het moment aan tijd ontbreekt. Her en der plaats ik wellicht wat korte reacties op het forum, maar dit heeft wat meer tijd nodig. Dus dan weet je dat, SCH..
Zeker, de fascistische vrienden van Lega Nord zijn er dol opquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:26 schreef Lemmeb het volgende:
In Italië schijnen ze het ook een erg leuk filmpie gevonden te hebben
wist ik wel hoorquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeker, de fascistische vrienden van Lega Nord zijn er dol op
Ook GeenStijl houdt dat gegeven het liefst onder de pet.
Ondanks dat ik ook mijn twijfels heb over Lega Nord zijn ze wel gekozen natuurlijk en vertegenwoordigen in die zin de Italianen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeker, de fascistische vrienden van Lega Nord zijn er dol op
Ook GeenStijl houdt dat gegeven het liefst onder de pet.
Wat mij opviel is dat alles gewoon als volwassen bespreekbaar is en men elkaar niet meteen een hoek indrijft door de zaken op te blazen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:40 schreef Lemmeb het volgende:
Het filmpie over het filmpie over het filmpie, uitgezonden bij Nova, is trouwens ook wel aardig. Ook in Italië zie je dat de Sociaal-'Democraten' de gebeten hond zijn, en terecht.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:31 schreef Lemmeb het volgende:
Overigens, de Lega Nord als 'fascistisch' bestempelen is zó 2001.
Dat komt vooral omdat er in Italië nooit sprake is geweest van de ontploffing van een maatschappelijke bom, zoals die in Nederland ontplofte met de opkomst van Fortuyn. Daar is 'extreem-rechts' al veel langer een geaccepteerd gedachtengoed, men heeft daar meer om ontevreden over te zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat mij opviel is dat alles gewoon als volwassen bespreekbaar is en men elkaar niet meteen een hoek indrijft door de zaken op te blazen.
Ze bediende zich van belachelijke argumenten, magoed. Meteen het katholicisme erbij slepenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
En je ziet meteen die Palestijnse vrouw fel reageren, hulde! Die vrouw heeft ballen, en ze heeft goede research gedaan naar de achtergrond van AHA.
Ze zijn daar gewoon een stuk rationeler, hier lijken we net een stel schapen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat komt vooral omdat er in Italië nooit sprake is geweest van de ontploffing van een maatschappelijke bom, zoals die in Nederland ontplofte met de opkomst van Fortuyn. Daar is 'extreem-rechts' al veel langer een geaccepteerd gedachtengoed, men heeft daar meer om ontevreden over te zijn.
In jouw ogen belachelijke argumenten misschien, maar ze maakte weldegelijk een punt. Belachelijke argumenten zijn niet altijd foute argumenten.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ze bediende zich van belachelijke argumenten, magoed. Meteen het katholicisme erbij slepen.
Ze zag er wel lekker uit, zonder hoofddoek.
Nou ja, over Italianen zeggen dat ze rationeler zijn dan Nederlanders is hetzelfde als roepen dat de Nederlandse keuken smaakvoller is dan de Italiaanse.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze zijn daar gewoon een stuk rationeler, hier lijken we net een stel schapen.
Ik heb maar een heel summier stukje gezien, maar mevrouw liet goed van zich horen inderdaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In jouw ogen belachelijke argumenten misschien, maar ze maakte weldegelijk een punt. Belachelijke argumenten zijn niet altijd foute argumenten.
Ik heb geen zin om het opnieuw te kijken. Maar volgens mij maakte ze vooral als punt de vergelijking met de Katholieke Kerk. Ik vind dat 'punt' echt helemaal nergens op slaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In jouw ogen belachelijke argumenten misschien, maar ze maakte weldegelijk een punt.
Eensch, en dat was precies wat ik ook bedoelde.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:16 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nou ja, over Italianen zeggen dat ze rationeler zijn dan Nederlanders is hetzelfde als roepen dat de Nederlandse keuken smaakvoller is dan de Italiaanse.
Als er ergens ter wereld veiligheidskooien gebouwd moeten worden in een parlement vanwege interene relletjes dan is het Italie wel.
Men heeft daar van meet af aan alles onder woorden mogen brengen en daardoor is alles bespreekbaar zonder van iets een taboe te maken.
In Nederland hebben we ander soort politici
Dat is voor mij al een genoeg zwaarwegend punt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:48 schreef Lemmeb het volgende:
Haar 'punt' bestond er vooral uit dat ze er geil uitzag en fatsoenlijk Italiaans sprak.
Ik wist het welquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is voor mij al een genoeg zwaarwegend punt.![]()
Noord-Italie is een van de rijkste regio ter wereld dus ze hebben niet zo heel veel om ontevreden over te zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat komt vooral omdat er in Italië nooit sprake is geweest van de ontploffing van een maatschappelijke bom, zoals die in Nederland ontplofte met de opkomst van Fortuyn. Daar is 'extreem-rechts' al veel langer een geaccepteerd gedachtengoed, men heeft daar meer om ontevreden over te zijn.
Net als Nederland dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:01 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Noord-Italie is een van de rijkste regio ter wereld dus ze hebben niet zo heel veel om ontevreden over te zijn.
nederland doet het veel slechter.quote:
ja nog steeds.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |