quote:Hoe moet een lupine worden gesnoeid en wanneer?
Een lupine is een vaste plant en hoeft niet gesnoeid te worden: de plant sterft in de winter boven de grond af en komt in het voorjaar weer op. Als de plant te groot wordt, kunt u hem 'scheuren'. U moet hem dan uitgraven en kunt dan voorzichtig de plant delen. U kunt de delen weer opnieuw uitplanten, zodat u op meerdere plekken lupine heeft in de tuin, of een gedeelte wegdoen, indien de plant te groot is geworden.
Salvia Officinalis. Een van mijn favorieten.quote:Op zondag 15 mei 2005 15:59 schreef Tinkerbell het volgende:
Oh die tulpen nog in bloei leuk, en die appelbomen, mooi hoor.
In de achtertuin, wat is dit?
[afbeelding]
Ik kom niet veel mensen tegen die de weigelia ook mooi vinden, of in de tuin hebben. Ik heb een keer ergens gewoond waar een weigelia in de tuin stond, en die vond ik zo mooi, dat ik hier besloot er ook twee neer te zettenquote:Op zondag 15 mei 2005 15:42 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Hoi, dat was ik ja, van die weigelia.Ik vind ze zelf ook prachtig.
Leuk dat jij ze ook hebt, mooie dieproze kleur!
Die van ons is inderdaad meer een boomvorm, met dikke takken. Binnenkort gaat-ie weer bloeien. Dit is 'm: (foto is van mei vorig jaar)
[afbeelding]
Of hij langer bloeit als je de uitgebloeide bloemen verwijdert weet ik niet, heb het nooit geprobeerd... het zijn zo immens veel bloemen dat daar geen beginnen aan is. Het kan best een voordeel opleveren denk ik, dat zou je eens uit moeten proberen... Het staat wel mooier natuurlijk.![]()
Ik ben niet zo'n plantenkenner, maar die 1e 'onbekende' lijkt me in ieder geval 'n duidelijk gevalletje van brandnetel.![]()
Oh een salvia! Natuurlijk! bedanktquote:Op maandag 16 mei 2005 10:18 schreef leviathanfd het volgende:
Salvia Officinalis. Een van mijn favorieten.
mooi ontwerp miss_sly!quote:Op maandag 16 mei 2005 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kom niet veel mensen tegen die de weigelia ook mooi vinden, of in de tuin hebben. Ik heb een keer ergens gewoond waar een weigelia in de tuin stond, en die vond ik zo mooi, dat ik hier besloot er ook twee neer te zettenEn nu ga ik zekers op zoek naar een weigelia boompje voor in de voortuin!
(Ontwerp en foto's van de voortuin staan hier: Tuinontwerp )
De 1e is definitief geen brandnetel hoor
Niet? Oh.quote:
Dank jequote:Op maandag 16 mei 2005 11:34 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
mooi ontwerp miss_sly!
is het misschien een dovenetel? die prikken niet, maar het blad lijkt wel op een brandnetel.
Okee, ben meteen even de tuin in gegaan om er wat plaatjes van te schieten.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Heb jij toevallig een foto van de complete weigelia boom? Mijn vriend wilde graag zien hoe dat er als boom uitziet
Dank je, ik zou 'm ook niet meer kwijt willen... Elk jaar weer een genot om naar te kijken.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind hem mooi, Scootmobiel
Maar, waarschijnlijk wordt het alsnog geen weigelia. Mijnheeft besloten dat het in ieder geval 2 dezelfde bomen moeten worden (voor de symmetrie
) en we zagen net een blauwe regen...die vind ik zoooo mooi
Ben ik al jaren verliefd op! Dus waarschijnlijk worden het 2 blauwe regens!
Aha, dat verklaart een hoop. Bedankt voor de uitleg, Veersesmurf!quote:Op maandag 16 mei 2005 16:18 schreef Veersesmurf het volgende:
Weigelia is idd een heester, maar als er niets aan gesnoeid wordt kan het uitgroeien tot een boom zeg maar, net als met esdoorn (acer campestre dan) bijvoorbeeld.
Ik heb die hele site nageplozen, maar kan niet echt een vergelijkenis vinden.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:33 schreef Sorbootje het volgende:
D'r zijn verschrikkelijk veel helleborus soorten. En ik ben even eigenwijs, maar ik denk echt dat het een helleborus is. De zwarte vlekken zouden op zwarte bladvlekkenziekte (echte helleborus aandoening) kunnen duiden.
Mijn dank is zeer grootquote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:02 schreef Veersesmurf het volgende:
dat is nou Phlox subulatadeze wilde iemand in zijn tuin planten als bodembedekker, waarop gereageerd werd dat diegene niet wist dat er ook bodembedekkende Phloxen bestonden
![]()
(als ik het goed heb teminste)
Die zijn echt mooi!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:55 schreef Beaker het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe deze heetHij staat bij mij in de voortuin en aangezien we gaan verhuizen en ik deze in onze nieuwe tuin ook graag wil ben ik op zoek naar de naam.
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Mijn dank is groot voor de gene die zijn naam weet
Ik vind zijn kleur heel mooi! Ga hem in de nieuwe tuin zeker plaatsen!quote:
Maar waarom neem je de plant dan niet gewoon mee??quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:55 schreef Beaker het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe deze heetHij staat bij mij in de voortuin en aangezien we gaan verhuizen en ik deze in onze nieuwe tuin ook graag wil ben ik op zoek naar de naam.
Naar de nieuwe tuin bedoel je? Volgens mij gaat dat niet!?quote:Op woensdag 18 mei 2005 10:36 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Maar waarom neem je de plant dan niet gewoon mee??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |