Goed he, shmoop deeltje 3quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:35 schreef shmoopy het volgende:
Onnoemelijk ordinaaaaire tvp, maar ik wil morgen plaatjes posten hier (deel 3 al!) en anders vergeet ik het.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Goed he, shmoop deeltje 3
Ik hou je eraan, en anders haal ik je schaamteloze dingespee weg
Ik heb een hele grote druifquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:32 schreef Bluezz het volgende:
Hebben jullie ervaringen met een druif???
Als volgend jaar de schutting staat ipv van die lelijke coniferen, wil ik zo graag een druif proberen
Als de druiven nog heel klein zijn (ter grootte van een erwtje) dan moet je ze 'krenten'. Je moet dan (bij voorkeur niet met je handen, maar met een schaartje of zo) de kleinste druifjes weghalen. Dat houdt ruimte in de trosjes en de rest van de druiven kunnen dan lekker groeien.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:06 schreef assepoes het volgende:
Hoe heb je zulke mooie druiven gekregen. De mijne waren mini druifjes vorig jaar en erg zuur.
En een ordinare tvp zetten, en het dan alsnog vergeten... Kst...quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:35 schreef shmoopy het volgende:
Onnoemelijk ordinaaaaire tvp, maar ik wil morgen plaatjes posten hier (deel 3 al!) en anders vergeet ik het.
Ik heb haar al een waarschuwing gegevenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:49 schreef Oblivion het volgende:
En een ordinare tvp zetten, en het dan alsnog vergeten... Kst...![]()
Ja, ik ben benieuwd, shoot me...![]()
Ok, danke.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:58 schreef Oblivion het volgende:
Ik snoei de buxus naar hartelust, zolang je het niet in de volle zon doet.
Voor de rest zijn er niet zoveel regels aan verbonden.
Ja, doe het niet met een electrisch ding, slaan je blaadjes kapot en dan krijg je vele bruine plekjes.
En oh er was nog iemand (Veersesmurf) die had een goede tip, leg een laken eronder.![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
En een ordinare tvp zetten, en het dan alsnog vergeten... Kst...![]()
Ja, ik ben benieuwd, shoot me...![]()
quote:Gras groeit bij een temperatuur van ca. 15 graden °C. In de winter en in het najaar hoeft het dan niet gemaaid, want dan ligt de groei stil. Vanaf het voorjaar begint het gras te groeien. Wil je een mooi gazonnetje dan is dat een prima tijd om het voor de eerste keer dat jaar te bemesten.
Gras wordt de hele zomer gemaaid en heeft veel voeding nodig. Kijk op de verpakking wanneer je weer meststoffen moet strooien.
Heeft het gras van de winter te lijden gehad dan kun je het eerst met een verticuteerhark of verticuteermachine behandelen. Je haalt hiermee mos en vervilt gras uit de grasmat en de wortels krijgen daardoor meer lucht.
quote:Tip
Kalk is voor veel gazons noodzakelijk. Het gras is met kalk beter in staat om voedingstoffen op te nemen. Ook mosvorming zal door het strooien van kalk minder worden.
Geen idee of jullie een beetje weten hoe het was, verwilderd overwoekerd echt verschrikkelijk, maar tot nu toe ziet het er (hier en daar nog wat kalig) zo uit :quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:31 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga zo ook even wat overzichtsshots nemen van hoe het er nu bij staat na alle noeste arbeid
Ah, mooi, dat hoopte ik nl al toen ik maar 2 van die dingetjes kocht.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:22 schreef krakkemieke het volgende:
Die ijsbloemen groeien wel wat groter hoor.
Nope, geen water.quote:En heb je water in of bij de tuin? Volgens mij zijn het dan salamanders, geen hagedissen. Wel bijzonder, wees er zuinig op!
Jij loopt op zaterdag stage? Ik op vrijdag, krijg ik 25 euri per dag voorquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:46 schreef Veersesmurf het volgende:
wij moeten best veel praktijk voor school doen ja (1,5 keer in de week een hele dag) maar vandaag was gewoon een beunklusje voor men stagebedrijf. ideaal![]()
...en kippen en honden en meetings etc. etc.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:16 schreef DeHovenier het volgende:
in dat SC topic gaat het alleen maar over katten
Broodboom??quote:Op zondag 22 mei 2005 16:39 schreef Veersesmurf het volgende:
volgens mij zijn dat ijsbloemetjes ja![]()
en je leylandii-haag begint al flink uit de klauwen te lopen! zou maar een keertje flink terugsnoeien met een kettingzaag, want kleiner worden ze er zo ook niet op(tenzij je natuurlijk een haag wilt van 18 meter...
) wel een mooie broodboom overigens! komen er veel rode bessen aan?
We gaan dat laten doen, samen met de buren, en laten er meteen een schutting inzetten, het zal idd wel met een kraantje moeten.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:57 schreef Veersesmurf het volgende:
Aucuba japonica 'Variegata' dat ding aan de linkerzijkant (bont blad) het heet wel broodboom, maar is eigenlijk een heester die hier in ned. niet zo heel bruut wordt.
hehe wordt nog een leuk klusje om die dingen eruit te krijgen! is er ruimte om een minikraantje in de tuin te laten komen of niet? anders wordt het oud-hollandsch handwerk vrees ik![]()
Ok.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:39 schreef Veersesmurf het volgende:
ik denk dat dat nog wel komt, maar het verschilt per heester. in de 1 komen superveel bessen, en in de ander een stuk minder. omdat je er pas vanaf dec. woont kun je dat ook niet echt weten denk ik![]()
Omdat onze tuin lang en "smal" eruit zietquote:ow ja, een lange smalle tuin kun je groter/breder laten lijken door er diagonale lijnen in te verwerken. moest er ineens aan denkenkweet niet waarom...
Tnxx, had ik ook gevondenquote:Op zondag 22 mei 2005 23:33 schreef DeHovenier het volgende:
Aha, een soort pleur-hier-je-algemene-rotzooi-in topic dus
Ik dacht trouwens dat de 'Variegata' bont is, en de Aucuba japonica gewoon groen blad heeft??
If not, dan ben ik verkeerd voorgelicht op school
EDIT
Wat info:
Deze bladhoudende sierstruik met groot leerachtig blad is van Japanse afkomst. Oorspronkelijk dacht men dat deze enkel te kweken was als kasplant, maar werd reeds snel aangeplant in de kleine stadstuin.
Aucuba is bestand tegen luchtvervuiling en gedijt tamelijk goed in alle grondsoorten. Niettemin is een voedzame en compostrijke bodem aanbevolen op een schaduw of halfbeschaduwde plaats om een optimale groei te verzekeren.
De heester is speciaal door zijn aard vooral tijdens de winterperiode doordat zijn blijvend, glanzend en leerachtig blad een aantrekkelijk aspect geeft aan onze siertuin.
Aucuba japonica ’Variegata’: heeft een groen blad dat geel gevlekt of gestippeld is en hierdoor opvalt tussen andere wintergroene- of bladverliezende gewassen.
Enkel de vrouwelijke planten vertonen overvloedig grote langwerpige rode bessen in het vroege voorjaar en blijven lang aan de plant zitten. De bevordering van bessen kan bekomen worden door mannelijke exemplaren bij te planten.
Qua standplaats is volle zon als een belommerende plaats onder een boom of binnenkoer geen hinder voor deze plant. Snoeien kan en mag het ganse jaar door, vormsnoei is eveneens mogelijk.
Vermeedering gaat het best door stekken.
Bron:http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=1960
Had ik hier al gepost/laten zienquote:Is dat trouwens een meidoorn in de linkerhoek van je tuin? Die dingen kunnen wel 500 jaar oud worden
Ik zie geen ijsbloemen, wel spaanse margrieten?quote:Op zondag 22 mei 2005 16:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
...en kippen en honden en meetings etc. etc.
Zijn dit ijsbloemen?
Er stond dus al een zandbak in de tuin, die laten we dit jaar staan, heb er maar wat potten op gezet
Trouwens mooi ontwerpje heb je gemaakt voor onze tuinquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:16 schreef Veersesmurf het volgende:
voor decoratieve doeleinden misschien?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |