Dat heeft totaal niets met antisemitisme te maken. Selectief lezen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:59 schreef JanPoedel het volgende:
Dat zullen onze joodse medemensen leuk vinden. Je begrijpt dat je je op glad ijs begeeft mbt anti-semitisme?
Mss zou je op Indonesië eens naar de Molukken moeten kijkenquote:Dat hoor ik wel vaker, maar niemand kan het mij aantonen. In bijvoorbeeld Indonesie heeft geen moslim voet gezet om het geloof met geweld te bestrijden, maar toch is het het grootste islamitische land. Hoe verklaar je dat?
Als je niet waar je over praat en je kunt niet met bronnen komen, zeg dan gewoon niets.
Nee, maar dat is nu haar fout. Ze richt zich op de Islam en niet op de tradities. Van mij mag ze doen wat ze wil hoor, ze kan echter beter de ontwikkelingen in Noord-afrika op de voet volgen en deze proberen over te brengen op de vrouwen HIER.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Submission is dan ook vooral gericht op vrouwen HIER. En hier blijven ze vasthouden aan die oude tradities. Als moslims in Nederland nu eens net zo moderniseren als de mensen in hun thuisland, dan was er geen submission nodig.
Doe eens Christelijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:13 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Een marokkaanse mening is totaal onbelangrijk.
Deel 'Submission' op Italiaanse TV vertoondquote:Submission werd uitgezonden als onderdeel van het actualiteiten- en discussieprogramma 'punto e a capo'. Na de beelden werd er door vertegenwoordigers van moslimorganisaties en politici over de film en het behandelde onderwerp gediscussieerd.
Ik denk dat men dat van haar niet aanneemt, maar dat er bijv een uitwisselingsproject wordt opgestart wat ervoor zorgt dat invloedrijke (ook bij Nederlandse Islamieten) mensen vanuit daar hier de mensen wijzen op vooruitgang en emancipatie.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar dat is nu haar fout. Ze richt zich op de Islam en niet op de tradities. Van mij mag ze doen wat ze wil hoor, ze kan echter beter de ontwikkelingen in Noord-afrika op de voet volgen en deze proberen over te brengen op de vrouwen HIER.
Het past anders wel goed in het straatje van een gewelddadig geloof.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:06 schreef Mutant01 het volgende:
Evenmin hebben vrouwenonderdrukking, jihaad of weet ik veel wat in NAAM van de Islam te maken met de basis van de Islam.
Tradities waarvan de volgers een bevestiging vinden in de Koran. De totale besnijdenis zoals die in Somalië plaatsvindt is ook een traditie, maar wél een waarvan de bevolking de rechtvaardiging ervan in hun religie terugvinden. Dan is het helemaal niet raar om je juist op die diepere laag te richten.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:16 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, maar dat is nu haar fout. Ze richt zich op de Islam en niet op de tradities.
Je vermeld er zo haastig mogelijk "maar het is een Joods geschrift" bij, om je eigen geloof (het Christendom) te vrijwaren. Je schreeuwt altijd tegen moslims dat ze enige zelfkritiek moeten tonen, bij jou is het ver te zoeken.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:15 schreef MrX1982 het volgende:
Dat heeft totaal niets met antisemitisme te maken. Selectief lezen.
Het oude-testament is over het algemeen een gewelddadig boek. Dat zal elk rationeel mens erkennen wat dat vervolgens met antisemitisme te maken heeft ontgaat mij volledig.
Zo is het helemaal niet "begonnen". Misschien moet je iets meer historisch besef hebben voordat je dat zou begrijpen. De islam is ook niet door dood en verderf verspreid, de niet-moslims behielden zelfs vaak hun religie onder het gezag van de moslims. Ze moesten alleen extra belasting betalen.quote:Mss zou je op Indonesië eens naar de Molukken moeten kijken![]()
De islam is begonnen met veroveringen om zichzelf te verspreiden. Als je goede boeken zou lezen ipv islamitische propaganda zou je kunnen zien dat de basis van de islam gewelddadig is en in feite nog steeds is.
Omdat (je kan trouwens niet eens spreken van de moslimwereld) een heel andere ontwikkeling heeft gemaakt dan Europa. Denk je nu werkelijk dat de hele wereld precies hetzelfde heeft meegemaakt als Europa ofzo? Denk je dat Europa het middelpunt van de aarde is?quote:Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk er geen historisch-kritische versie van de Koran is?
Waarom is de filosofie in de moslimwereld nooit als vak geïnstitutionaliseerd.
In de islam doet de mens er veel minder toe.
Het scheppingsverhaal in de Bijbel is bijv. anders dan in de Koran.
Rechtvaardiging? Pardon? Totale besnijdenis is zelfs verboden volgens de Islam, next to that heeft de Islam gepoogd vrouwenbesnijdenis te beindigen in dat soort gebieden. Ten derde is het zo dat vrouwenbesnijdenis daar al VOOR de islam plaatsvond.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:20 schreef Lithion het volgende:
[..]
Tradities waarvan de volgers een bevestiging vinden in de Koran. De totale besnijdenis zoals die in Somalië plaatsvindt is ook een traditie, maar wél een waarvan de bevolking de rechtvaardiging ervan in hun religie terugvinden. Dan is het helemaal niet raar om je juist op die diepere laag te richten.
-edit- lamaquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het past anders wel goed in het straatje van een gewelddadig geloof.
Binnen de islam ontbreekt elke vorm van zelfkritiek. Ze blijven zichzelf teveel focussen op de basis en aangezien de basis gewelddadig is zijn de tradities en gedachtes van vandaag de dag ook gewelddadig.
Dus een jihad uit naam van de islam is in mijn optiek wel degelijk het gevolg van de basis van de islam.
13 september 1359?quote:
Exact, buiten de voorbeelden die je al noemde hebben verschillende vrouwen in het buitenland (o.m. Duitsland, Frankrijk en Canada) al aangegeven zich geïnspireerd te voelen door hetgeen Ali doet.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:16 schreef sizzler het volgende:
Dan vind ik wel dat je wat bereikt hebt. Het is een stroming die ze heeft teweeggebracht. Een balletje dat ze heeft laten rollen. Over de hele wereld heen.
Hey, IK zeg niet dat die rechtvaardiging er ook daadwerkelijk is, ik zeg alleen dat die mensen een rechtvaardiging daarvoor in de Koran vinden. Net zoals er mensen zijn die in de Koran een rechtvaardiging vinden om zichzelf in een bus in Israël temidden van vrouwen en kinderen op te blazen, terwijl dat óók nadrukkelijk verboden wordt in de Islam.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:22 schreef Mutant01 het volgende:
Rechtvaardiging? Pardon? Totale besnijdenis is zelfs verboden volgens de Islam, next to that heeft de Islam gepoogd vrouwenbesnijdenis te beindigen in dat soort gebieden. Ten derde is het zo dat vrouwenbesnijdenis daar al VOOR de islam plaatsvond.
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:20 schreef schatje het volgende:
Ik denk dus wel dat het in jouw voordeel werkt als je binding hebt met de mensen waar je zegt voorop te komen. Ik denk dat voor veel Marokkaanse vrouwen Hirsi Ali maar een vreemde eend in de bijt is waardoor het niet echt klikt. Ze is iemand die uit Somalië komt en waar in tegenstelling tot Marokko besnijdenis bij vrouwen op grote schaal voorkomt. Haar verhaal zal dan ook moslima's uit Somalië meer aanspreken.
*zucht* Nogmaals: Ik heb niets tegen Submission, van mijn part maakt ze nog 10 delen. Ik meet ook niet met twee maten, als zo'n film over het Christendom gemaakt wordt, vind ik het ook kwetsend voor die groep, maar zeg ik ook, maak van mijn part nog 10 delen, het interesseert me niets.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik dicht je helemaal geen Islamitische blik toe, je leest niet goed.
Ik dicht je toe dat je er een cultuurrelativistische visie op nahoudt omdat je met twee maten meet voor wat betreft het kwetsen van andere mensen. Dat je om de één of andere reden niet de Nederlandse cultuur (en wat daarin gangbaar is) als norm neemt in de beoordeling of iets al dan niet kwetsend is, maar de opvatting van wat fundamentalistische moslims. In Nederland is het namelijk gangbaar om gelovigen en geloven op de hak te nemen en kritisch te belichten, precies wat er in Submission gebeurt.
Nogmaals, het interesseert me geen worst welke boodschap die film uitdraagt, ik stel alleen dat wat de film uitdraagt en het doel dat de makers ermee wilde bereiken niet overeenkomen.quote:Je kiest dus voor de langste tenen. Dat zal een leuke samenleving worden als je dat consequent doortrekt..
Sowieso, wie ben jij in godsnaam om te bepalen welke boodschap een film uit zou moeten dragen? Wat een arrogantie zeg..
Ayaan Hirsinasismequote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:26 schreef Monidique het volgende:
Welke stroming heeft zij teweeggebracht?
Dat is dus alles wat ik ook steldequote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:14 schreef Elgigante het volgende:
M.I. is Hirsi Ali ook deels haar doel voorbij geschoten en heeft ze misschien niet de juiste manier getracht om de zaak onder een breder publiek onder de aandacht te brengen, maar ze heeft tenminste iets geprobeerd waar andere vanaf de zijlijn alleen maar commentaar geven.
Het is voor jou niet kwetsend, voor mij niet kwetsend, maar voor Islamieten blijkbaar wel. Heb ik ook nog geen moeite mee, maar aangzien juist die Islamieten de doelgroep is waar Hirshi verandering van wil, lukt dat niet als je die mensen het gevoel geeft "Die meid probeert ons alleen maar op de hak te nemen, we gaan dan toch zeker niet doen wat zij wil??"quote:Dat Islamieten zich gekwetst voelen maakt het nog niet tot een belediging of iets kwetsends, ik hoop dat je dat inziet.
En stoppen ze er dus mee? Nope. Het lost dus niets op, dat is het enige wat ik wilde zeggenquote:Kampers toespreken op het niet naar school gaan en het verbouwen van wiet wordt daar ook als discriminatie en/of kwetsend ervaren.
De AIVD schat dat 5% van de NLse moslims geradicaliseerd is, we spreken dan over 50.000e Bouyeri's in spe. De oorlog tussen het westen en de Islam is net begonnen en de aanslagen door moslims in NL zullen blijven doorgaan. Totdat beide bevolkingsgroepen niet meer bij elkaar wonen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Totaal gestoorde idioten a la Mohammed B. luisteren helemaal nergens naar, die leven in hun eigen bekrompen wereldje. Dat is ook niet waar Hirshi zich op (zou moeten) richten. Die moet zich bezig houden met de alledaagse gang van zaken, waarin de positie van de vrouw verbetering behoeft.
Tuurlijk vermeld ik erbij dat het oude testament een joods geschrift is. Dat is toch ook zoquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:20 schreef Mutant01 het volgende:
Je vermeld er zo haastig mogelijk "maar het is een Joods geschrift" bij, om je eigen geloof (het Christendom) te vrijwaren. Je schreeuwt altijd tegen moslims dat ze enige zelfkritiek moeten tonen, bij jou is het ver te zoeken.
Wellicht heb jij andere bronnen over de oorsprong dan ik.quote:Zo is het helemaal niet "begonnen". Misschien moet je iets meer historisch besef hebben voordat je dat zou begrijpen. De islam is ook niet door dood en verderf verspreid, de niet-moslims behielden zelfs vaak hun religie onder het gezag van de moslims. Ze moesten alleen extra belasting betalen.
Nee ik denk niet dat Europa het middelpunt van de aarde is. Maar ik hecht wel waarde aan mijn cultuur en afkomst en zie die niet graag verloederen vanwege het feit dat er hier mensen komen die een middeleeuws geloof aanhangen en dat proberen te verspreiden.quote:Omdat (je kan trouwens niet eens spreken van de moslimwereld) een heel andere ontwikkeling heeft gemaakt dan Europa. Denk je nu werkelijk dat de hele wereld precies hetzelfde heeft meegemaakt als Europa ofzo? Denk je dat Europa het middelpunt van de aarde is?
Goedemorgen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:36 schreef Kaalhei het volgende:
De oorlog tussen het westen en de Islam is net begonnen
Bron?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:36 schreef Kaalhei het volgende:
De oorlog tussen het westen en de Islam is net begonnen
Maar de kruistochten hebben een andere oorzaak. Dat ligt meer op het psychologische vlak van de toemalige mensen in Europa.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
-lama-
Ik zal er eerlijk in zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:33 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat is dus alles wat ik ook stelde
[..]
Het is voor jou niet kwetsend, voor mij niet kwetsend, maar voor Islamieten blijkbaar wel. Heb ik ook nog geen moeite mee, maar aangzien juist die Islamieten de doelgroep is waar Hirshi verandering van wil, lukt dat niet als je die mensen het gevoel geeft "Die meid probeert ons alleen maar op de hak te nemen, we gaan dan toch zeker niet doen wat zij wil??"
[..]
En stoppen ze er dus mee? Nope. Het lost dus niets op, dat is het enige wat ik wilde zeggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |