Precies ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:44 schreef HassieBassie het volgende:
Deze manier? Trauma's?
Je stelt wat, bewijs het dan ook. Anders vind ik het pure stemmingmakerij, waar je grote voorbeeld AHA ook goed in is.quote:Ik beweer ook nergens iets bewezen te hebben, ik zeg alleen dat ik het niet van plan ben te bewijzen omdat het wat jou en mij betreft niets toevoegt.
Misschien is dat mijn denkwijze, die is anders dan de jouwe. (thank god, we leven niet in een of ander communistisch land)quote:Misschien is het tijd om je los te maken van dat juk, je ogen open te doen en zelf na te gaan denken?
Maar wel moslims die zich niet als een barbaarse, onderdrukkende, kamelenneukende zelfmoordterrorist gedragen....vreemd genoegquote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Waarom is dat dan een onjuist beeld? Er bestaan toch ook geen gematigde nazi's?
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:47 schreef Vhiper het volgende:
[...]
Iets opgelost heeft het niet. De positie van de vrouw is 0,0 veranderd en zal op deze manier ook niet veranderen. [...]
Lees de autobiografie van Waris Dirie eens.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
Net als deze manier van het verwerken van trauma's een bekend verschijnsel is in de psychologie niet waar?
Waarom heet het ook alweer ''Oud''? Het wil me maar niet te binnen schieten...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:46 schreef JanPoedel het volgende:
Je hebt zeker nooit het Oude Testament gelezen? Je weet wel, onderdeel van de Bijbel? Het boek van je vredelievende religie?
Het achterlijke is dat het Christendom ook haar basis in het Midden-Oosten heeft, je lult jezelf nu hard omver. Daarnaast is het omzin om te zeggen dat "de BASIS" van de islam in het midden-oosten ligt. De Koran maakt namelijk geen onderscheid tussen nationaliteiten of regio's, maar ziet de wereld als een geheel. Mekka en Medina zijn religieuze steden, wat hebben die daarmee te maken? Je stelt nutteloze vragen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:44 schreef MrX1982 het volgende:
Waarvoor liggen Mekka en Medina dan in het Midden-Oosten?
Waarom komt daar de meeste haat vandaan richting niet-moslims?
Waarom richten moslims hun satellieten richting dat werelddeel?
In het Midden-Oosten ligt de basis van de islam. Het is niet meer dan logisch dat moslims in de rest van de wereld zich enigszins anders ontwikkelen op cultureel gebied maar de religieuze basis is hetzelfde. Door de verbintenis met het Midden-Oosten.
Je bent er niet geweest, maar je oordeelt indirect wel over hen. Het is maar goed dat je daar niet geweest bent want dan zouden in 1 slag alle vooroordelen over moslims weggevaagd zijn. (Heeft overigens niets met faciliteiten te maken)quote:Nee in die landen ben ik nog nooit geweest.
Het gaat bovendien om de rigide en vrome houding van de islam als geloof. Dat er islamitische landen zijn met moderne faciliteiten heeft niets te maken met het geloof maar eerder met Westerse invloeden.
Die vinden het belangrijk, net als menig ander rationeel denkend mens.quote:Nee maar het is wel een teken aan de wand hoe moslims denken over hun roots.
De Bijbel bestaat uit 2 werken, niet enkel uit het nieuwe testament. Het heet niet oud, omdat het niet meer geldig zou zijn. Schiet het je dan nu wel te binnen?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom heet het ook alweer ''Oud''? Het wil me maar niet te binnen schieten...
Welnee, volgens veel moslims was de Islam het eerste geloof. Alleen wist men er nog niet vanaf. Mohammed heeft de mensen geleerd wat de Islam is.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh en de profeet Mohammed dan, is dat geen sitchter van het geloof?
Nee, dat is hooguit de verspreider, en die wordt dan ook niet aanbeden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh en de profeet Mohammed dan, is dat geen sitchter van het geloof?
Dan heb je niet veel van de Bijbel en het Christendom begrepen. Het Christendom gaat over het accepteren dat Jezus (nieuwe testament) de messias was die in het oude testament voorspeld was als de zoon van God die tot de mensheid zou komen. Als christen accepteer je dus wat in het nieuwe testament staat en is dus de rol het oude testament zo goed als uitgespeeld.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:46 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Je hebt zeker nooit het Oude Testament gelezen? Je weet wel, onderdeel van de Bijbel? Het boek van je vredelievende religie?
Dus het oude testament kan je in de prullenbak gooien? Wat is de basis van het nieuwe testament dan?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom heet het ook alweer ''Oud''? Het wil me maar niet te binnen schieten...
Ik ken het oude-testament.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:46 schreef JanPoedel het volgende:
Ik wilde niet reageren in een topic over deze economische vluchteling, maar deze was te lachwekkend om voorbij te laten gaan.
Ik ben het eens met je eerste alinea. Maar ik ben het niet helemaal eens met je 2de alinea.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:47 schreef Vhiper het volgende:
Submission heeft alleen maar bijgedragen (Niets op zich bereikt) aan het weer eens onder de aandacht brengen van de positie van de vrouw in de Islam. Dat is op zich het goede punt ervan. Jammer alleen dat dat moest gebeuren op een kwetsende wijze, waardoor de spanningen in de samenleving flink zijn opgelopen.
Iets opgelost heeft het niet. De positie van de vrouw is 0,0 veranderd en zal op deze manier ook niet veranderen. Als je mensen kwetst, krijg je juist niets van ze gedaan en hoewel ze gelijk heeft met haar standpunten over de positie van de vrouw in de Islam, zou Hirshi er verstandiger aan doen om het op andere wijze aan te pakken, als ze er ten minste echt voor wil zorgen dat de positie van de vrouw verbeterd.
quote:Als je mensen kwetst, krijg je juist niets van ze gedaan en hoewel ze gelijk heeft met haar standpunten over de positie van de vrouw in de Islam, zou Hirshi er verstandiger aan doen om het op andere wijze aan te pakken, als ze er ten minste echt voor wil zorgen dat de positie van de vrouw verbeterd.
Het oude testament verhaalt over hoe het voor Jezus was. Het nieuwe testament verhaalt over hoe Jezus wil dat het is. En dat is wat de Christenen volgen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:52 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
De Bijbel bestaat uit 2 werken, niet enkel uit het nieuwe testament. Het heet niet oud, omdat het niet meer geldig zou zijn. Schiet het je dan nu wel te binnen?
Goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:46 schreef Lithion het volgende:
De vraag wat de film Submission nu bereikt heeft is van hetzelfde kaliber als de vraag wat Cohen's dogma 'de boel bij elkaar houden' bereikt heeft.
Nee, want ik heb geen idee waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Welnee, volgens veel moslims was de Islam het eerste geloof. Alleen wist men er nog niet vanaf. Mohammed heeft de mensen geleerd wat de Islam is.
Heb ik dat goed?
Dit is altijd zo'n leuke opmerking in dit soort discussies die het hardnekkige cultuurrelativisme in Nederland goed weergeeft. Of iets kwetsend is, is namelijk van twee factoren afhankelijk. Van degene die een opmerking maakt of een mening geeft... én van degene die het als kwetsend oppikt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:47 schreef Vhiper het volgende:
Jammer alleen dat dat moest gebeuren op een kwetsende wijze, waardoor de spanningen in de samenleving flink zijn opgelopen.
Dan ken jij niet het verhaal van de Islam. Overigens zal ik over het Christendom en de Kruistochten maar niet beginnen he.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ken het oude-testament.
Dat is idd niet vredelievend maar dat is een joods geschrift.
Het christendom begon als een kleine oriëntaalse sekte, die door de Romeinen werd vervolgd maar ondanks die vervolging zichzelf kon verspreiden door bekering.
Dat is heel anders dan hoe de islam is verspreid namelijk met geweld.
Als Mohammed niet de stichter was, waar komt het dan vandaan?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want ik heb geen idee waar je het over hebt.
Gebrek aan kennis over een boek is geen reden om maar te kunnen beweren dat er iets in staat wat er niet in staat. Je hebt gelijk dat onderdrukking voorkomt omdat de echtgenoot een zak is.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:51 schreef Gia het volgende:
Het heeft er wel toe geleid dat bij meer mensen de ogen geopend zijn. Veel mensen wilden niet zien dat sommige moslimvrouwen uit naam van het geloof onderdrukt worden. Kijk, overal worden vrouwen onderdrukt, vaak omdat ze gewoon een zak van een echtgenoot hebben. Dat komt in de beste families voor. Maar onderdrukking van vrouwen goed praten, omdat het volgens hun boekje mag, moet gewoon onder de aandacht gebracht worden. Deze vrouwen moeten leren dat ze dit niet hoeven te accepteren. De mannen moeten leren dat dit gewoon niet acceptabel is. En alle andere mensen moeten inzien dat dit gewoon echt gebeurt. De politiek moet hier iets aan doen.
Defensieve oorlogen zijn niet onrechtvaardig.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Overigens zal ik over het Christendom en de Kruistochten maar niet beginnen he.
Dan zou hetzelfde gelden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:55 schreef Lithion het volgende:
Hoogst merkwaardig, ook gezien het feit dat wanneer eenzelfde soort film over het christendom gemaakt zou worden een compleet andere maatstaf wordt genomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |