abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26982117
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:53 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, Arabieren ook. Dus de Jihaad is toch niet religieus getint...hey!
Maar dat heeft een religieuze basis.

In de islam werd/wordt oorlog en geweld niet afgekeurd. De profeet Mohammed was nou niet bepaald een vredelievend type.
pi_26982132
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:57 schreef zoalshetis het volgende:
ik blijf volledig achter de film van v gogh en aha staan en ook achter deel twee. ze hebben gebruik gemaakt van echte modellen en de teksten zijn ook niet uit de duim gezogen. ik zou zeggen, doe er iets positiefs mee als het het geloof is waar jij je bij thuisvoelt.
Het waren wel lekkere wijven inderdaad, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat je dat er niet mee bedoeld?
Allah Al Watan Al Malik
pi_26982160
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:59 schreef MrX1982 het volgende:

In de islam werd/wordt oorlog en geweld niet afgekeurd. De profeet Mohammed was nou niet bepaald een vredelievend type.
Dat heeft een evengrote religieuze basis als de germanen destijds. Je moet consequent wezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26982163
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:58 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Niet voor niks het land met het hoogste percentage gevangenen ter wereld
[..]

NIet voor niks weer uitelkaar gevallen toen de republieken enigszins de kans hadden onafhankelijk te worden.

Goede voorbeelden
Maar noem mij eens een paar landen waar geen multiculturele samenleving is. En waar alles wel goed gaat. Om de moeilijkheidsgraad te verhogen: 't moeten wel een beetje grote landen zijn
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_26982178
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:58 schreef Mutant01 het volgende:
Ach laten we het zo stellen, in vergelijking met de Christelijke gebieden was het tolerant.
Dat is jouw mening dan.
quote:
Hij doet niet onder voor Van der Ven.
Ook dat is jouw mening.
Jij vindt Bart Jan Spruyt een extremist en ik niet. Ik vind de islam vanuit de basis een gewelddadig geloof jij niet.
Tsja padstelling
pi_26982203
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het waren wel lekkere wijven inderdaad, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat je dat er niet mee bedoeld?

een mooie ja.

Ik denk dat hij bedoeld dat iets confronterends niet meteen slecht hoeft te zijn als de groep niet geconfronteerd wil worden.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:02:09 #257
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26982217
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

nee met 'echte modellen' bedoelen we in mijn wereldje gewone mensen. in dit geval slachtoffers.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26982219
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:54 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Samenvoegen van landen? Man, de meeste waren niet eens landen. Het gaat niet om landen, het gaat om volkeren. Volkeren worden cultureel gedefinieerd
Je ziet kennelijk het verschil niet tussen culturen die samengevoegd zijn, en een cultuur die later in een land geïntroduceerd is..... Hebben de meeste moslims een hekel aan Nederland ? Nee, anders zouden ze hier niet wonen. Je kunt je dus afvragen bij wie nou het knelpunt zit, en dat is bij mensen als jij die wel een probleem met de Islam hebben. Je goed recht hoor, maar verwijt dan moslims niet dat ze een burgeroorlog willen beginnen, want die bal ligt toch echt bij jou.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2005 17:02:33 ]
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:02:37 #259
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26982237
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik dicht je helemaal geen Islamitische blik toe, je leest niet goed.

Ik dicht je toe dat je er een cultuurrelativistische visie op nahoudt omdat je met twee maten meet voor wat betreft het kwetsen van andere mensen. Dat je om de één of andere reden niet de Nederlandse cultuur (en wat daarin gangbaar is) als norm neemt in de beoordeling of iets al dan niet kwetsend is, maar de opvatting van wat fundamentalistische moslims. In Nederland is het namelijk gangbaar om gelovigen en geloven op de hak te nemen en kritisch te belichten, precies wat er in Submission gebeurt.
Nou, je hoeft geen fundamentalistische moslim of cultuurrelativist te zijn om (delen van) de aanpak van Hirsi Ali te bekritiseren. Je doet net alsof kwetsen in Nederland gangbaar is en dat we totaal geen rekening hoeven te houden met anderen, maar zo zie ik die Nederlandse norm niet. Natuurlijk, satire, zelfspot en kritiek zijn wel duidelijk onderdeel van de Nederlandse cultuur, en daar is ook weinig mis mee, en ik zie dat er voor de Islam ook geen uitzondering wordt gemaakt, globaal gezien dan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26982247
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee met 'echte modellen' bedoelen we in mijn wereldje gewone mensen.
Het verhaal is verzonnen hoor, dus die wijven die gebruikt werden zijn niet echt gemept.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26982258
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Maar noem mij eens een paar landen waar geen multiculturele samenleving is. En waar alles wel goed gaat. Om de moeilijkheidsgraad te verhogen: 't moeten wel een beetje grote landen zijn
Het ligt eraan wat je onder mlti-cultureel verstaat er is geen land ter wereld (op N-Korea na) dat geen verschillende gemeenschappen heeft.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:03:40 #262
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26982269
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het verhaal is verzonnen hoor, dus die wijven die gebruikt werden zijn niet echt gemept.
dat is pertinent onwaar. en het zijn vrouwen trouwens.
pi_26982294
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Christenen in die tijd waren ook alles behalve vredelievend, en ook door hen werd de Bijbel 'gebruikt' om geweld en moord te rechtvaardigen. Hell, zelfs vandaagdedag gebeurt dat. "God bless the US" aldus Bush toen hij Irak in de oorlog stortte.
pi_26982295
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is pertinent onwaar. en het zijn vrouwen trouwens.
Nee dat is niet onwaar, ik had gehoord dat die vrouwen gewoon acteurs waren en dat het verhaal gewoon uit haar fantasie is gesprongen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26982302
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dat heeft een evengrote religieuze basis als de germanen destijds. Je moet consequent wezen.
Jezus predikte dat oorlog het grootste kwaas was.
In de christelijke wereld vond men dat eigenlijk ook. Maar ze zagen oorlogsvoering als een noodzakelijk kwaad. Augustinus meende dat een staat alleen oorlog mocht voeren als zij werd aangevallen.

Dit klonk de Germanen vreemd in de oren omdat zij oorlogszuchtig waren.

Dat heeft dus niet zoveel met het christendom te maken.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:05:15 #266
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26982320
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee dat is niet onwaar, ik had gehoord dat die vrouwen gewoon acteurs waren en dat het verhaal gewoon uit haar fantasie is gesprongen.
ik wéét dat het echte vrouwen waren... heeft ook nog voor wat opschudding gezorgd destijds.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:06:00 #267
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26982341
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef gelly het volgende:
Hebben de meeste moslims een hekel aan Nederland ? Nee, anders zouden ze hier niet wonen.
Het één hoeft het ander helemaal niet uit te sluiten. Beetje nutteloze opmerking van je.
pi_26982354
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In de christelijke wereld vond men dat eigenlijk ook. Maar ze zagen oorlogsvoering als een noodzakelijk kwaad. Augustinus meende dat een staat alleen oorlog mocht voeren als zij werd aangevallen.

Dit klonk de Germanen vreemd in de oren omdat zij oorlogszuchtig waren.

Dat heeft dus niet zoveel met het christendom te maken.
Heb je wel eens van Karel de 5e gehoord, en wat zijn methoden waren om zieltjes te winnen ?
pi_26982363
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In de christelijke wereld vond men dat eigenlijk ook. Maar ze zagen oorlogsvoering als een noodzakelijk kwaad.
't Noodzakelijk kwaad om een andere vorm van 't Christendom uit te roeien vaak
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:07:10 #270
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26982369
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Heb je wel eens van Karel de 5e gehoord, en wat zijn methoden waren om zieltjes te winnen ?
vergeet niet dat wel wel hier en nu leven.
pi_26982392
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Je ziet kennelijk het verschil niet tussen culturen die samengevoegd zijn, en een cultuur die later in een land geïntroduceerd is..... Hebben de meeste moslims een hekel aan Nederland ? Nee, anders zouden ze hier niet wonen. Je kunt je dus afvragen bij wie nou het knelpunt zit, en dat is bij mensen als jij die wel een probleem met de Islam hebben. Je goed recht hoor, maar verwijt dan moslims niet dat ze een burgeroorlog willen beginnen, want die bal ligt toch echt bij jou.
Je gaat te kort door de bocht Gelly, omdat veruit de meerderheid Nederland gelukkig veruit goedgezind is, wil niet zeggen dat dat kleine deel daarom maar verwaarloost moet worden, een klein deel dat gestaag groeit en nogal wat macht en organisatie begint te krijgen.
Men heeft problemen met bepaalde verschijnselen die nogal eens worden aangewakkerd of goedgepraat worden door mensen die dat namens de Islam doen, met de Islam zelf heb ik geen problemen en zal dat ook nimmer hebben, ik heb behoorlijk wat Islamitische kenissen en dat wil ik graag zo houden, we moeten alleen niet alles wat anders is omarmen met liefde.

Volgens mij zijn er geen aanslagen of persoonlijke bedreigingen aan het adres van Islamieten geuit, degene die het vuur aansteken zijn types als Mohammed B.
Yeah baby Yeah!
pi_26982395
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:06 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het één hoeft het ander helemaal niet uit te sluiten. Beetje nutteloze opmerking van je.
Er is geen enkel bewijs dat de meerderheid een hekel aan Nederland zou hebben, maar ik zie het graag als jij mij een nutteloze opmerking verwijt. Suggereren dat moslims een hekel aan Nederland zouden hebben zonder enig bewijs is pas kansloos lijkt me.
pi_26982402
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik wéét dat het echte vrouwen waren... heeft ook nog voor wat opschudding gezorgd destijds.
Ja, het zijn geen poppen, maar deze vrouwen waren volgens mij gewoon acteurs, ik ga het dus even opzoeken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26982413
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:04 schreef gelly het volgende:
Christenen in die tijd waren ook alles behalve vredelievend, en ook door hen werd de Bijbel 'gebruikt' om geweld en moord te rechtvaardigen. Hell, zelfs vandaagdedag gebeurt dat. "God bless the US" aldus Bush toen hij Irak in de oorlog stortte.
De bijbel werd misbruikt niet gebruikt.
Nogmaals in de basis is het christendom geen gewelddadig geloof.
Jezus was niet gewelddadig en de eerste christenen werden vervolgd door de Romeinen. Dat later geweld werd gelinkt met het christendom is gekomen door de oorlogszuchte houding van de Germanen.
pi_26982416
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vergeet niet dat wel wel hier en nu leven.
Het verleden vormt het heden.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')