Maar dat heeft een religieuze basis.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:53 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, Arabieren ook. Dus de Jihaad is toch niet religieus getint...hey!![]()
Het waren wel lekkere wijven inderdaad, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat je dat er niet mee bedoeld?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:57 schreef zoalshetis het volgende:
ik blijf volledig achter de film van v gogh en aha staan en ook achter deel twee. ze hebben gebruik gemaakt van echte modellen en de teksten zijn ook niet uit de duim gezogen. ik zou zeggen, doe er iets positiefs mee als het het geloof is waar jij je bij thuisvoelt.
Dat heeft een evengrote religieuze basis als de germanen destijds. Je moet consequent wezen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:59 schreef MrX1982 het volgende:
Maar dat heeft een religieuze basis.
In de islam werd/wordt oorlog en geweld niet afgekeurd. De profeet Mohammed was nou niet bepaald een vredelievend type.
Maar noem mij eens een paar landen waar geen multiculturele samenleving is. En waar alles wel goed gaat. Om de moeilijkheidsgraad te verhogen: 't moeten wel een beetje grote landen zijnquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:58 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Niet voor niks het land met het hoogste percentage gevangenen ter wereld
[..]
NIet voor niks weer uitelkaar gevallen toen de republieken enigszins de kans hadden onafhankelijk te worden.
Goede voorbeelden![]()
Dat is jouw mening dan.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:58 schreef Mutant01 het volgende:
Ach laten we het zo stellen, in vergelijking met de Christelijke gebieden was het tolerant.
Ook dat is jouw mening.quote:Hij doet niet onder voor Van der Ven.
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het waren wel lekkere wijven inderdaad, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat je dat er niet mee bedoeld?
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het waren wel lekkere wijven inderdaad, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat je dat er niet mee bedoeld?
Je ziet kennelijk het verschil niet tussen culturen die samengevoegd zijn, en een cultuur die later in een land geïntroduceerd is..... Hebben de meeste moslims een hekel aan Nederland ? Nee, anders zouden ze hier niet wonen. Je kunt je dus afvragen bij wie nou het knelpunt zit, en dat is bij mensen als jij die wel een probleem met de Islam hebben. Je goed recht hoor, maar verwijt dan moslims niet dat ze een burgeroorlog willen beginnen, want die bal ligt toch echt bij jou.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:54 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Samenvoegen van landen? Man, de meeste waren niet eens landen. Het gaat niet om landen, het gaat om volkeren. Volkeren worden cultureel gedefinieerd
Nou, je hoeft geen fundamentalistische moslim of cultuurrelativist te zijn om (delen van) de aanpak van Hirsi Ali te bekritiseren. Je doet net alsof kwetsen in Nederland gangbaar is en dat we totaal geen rekening hoeven te houden met anderen, maar zo zie ik die Nederlandse norm niet. Natuurlijk, satire, zelfspot en kritiek zijn wel duidelijk onderdeel van de Nederlandse cultuur, en daar is ook weinig mis mee, en ik zie dat er voor de Islam ook geen uitzondering wordt gemaakt, globaal gezien dan.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik dicht je helemaal geen Islamitische blik toe, je leest niet goed.
Ik dicht je toe dat je er een cultuurrelativistische visie op nahoudt omdat je met twee maten meet voor wat betreft het kwetsen van andere mensen. Dat je om de één of andere reden niet de Nederlandse cultuur (en wat daarin gangbaar is) als norm neemt in de beoordeling of iets al dan niet kwetsend is, maar de opvatting van wat fundamentalistische moslims. In Nederland is het namelijk gangbaar om gelovigen en geloven op de hak te nemen en kritisch te belichten, precies wat er in Submission gebeurt.
Het verhaal is verzonnen hoor, dus die wijven die gebruikt werden zijn niet echt gemept.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee met 'echte modellen' bedoelen we in mijn wereldje gewone mensen.
Het ligt eraan wat je onder mlti-cultureel verstaat er is geen land ter wereld (op N-Korea na) dat geen verschillende gemeenschappen heeft.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar noem mij eens een paar landen waar geen multiculturele samenleving is. En waar alles wel goed gaat. Om de moeilijkheidsgraad te verhogen: 't moeten wel een beetje grote landen zijn
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het verhaal is verzonnen hoor, dus die wijven die gebruikt werden zijn niet echt gemept.
Christenen in die tijd waren ook alles behalve vredelievend, en ook door hen werd de Bijbel 'gebruikt' om geweld en moord te rechtvaardigen. Hell, zelfs vandaagdedag gebeurt dat. "God bless the US" aldus Bush toen hij Irak in de oorlog stortte.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dat heeft een religieuze basis.
In de islam werd/wordt oorlog en geweld niet afgekeurd. De profeet Mohammed was nou niet bepaald een vredelievend type.
Nee dat is niet onwaar, ik had gehoord dat die vrouwen gewoon acteurs waren en dat het verhaal gewoon uit haar fantasie is gesprongen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is pertinent onwaar. en het zijn vrouwen trouwens.
Jezus predikte dat oorlog het grootste kwaas was.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dat heeft een evengrote religieuze basis als de germanen destijds. Je moet consequent wezen.
ik wéét dat het echte vrouwen waren... heeft ook nog voor wat opschudding gezorgd destijds.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat is niet onwaar, ik had gehoord dat die vrouwen gewoon acteurs waren en dat het verhaal gewoon uit haar fantasie is gesprongen.
Het één hoeft het ander helemaal niet uit te sluiten. Beetje nutteloze opmerking van je.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef gelly het volgende:
Hebben de meeste moslims een hekel aan Nederland ? Nee, anders zouden ze hier niet wonen.
Heb je wel eens van Karel de 5e gehoord, en wat zijn methoden waren om zieltjes te winnen ?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jezus predikte dat oorlog het grootste kwaas was.
In de christelijke wereld vond men dat eigenlijk ook. Maar ze zagen oorlogsvoering als een noodzakelijk kwaad. Augustinus meende dat een staat alleen oorlog mocht voeren als zij werd aangevallen.
Dit klonk de Germanen vreemd in de oren omdat zij oorlogszuchtig waren.
Dat heeft dus niet zoveel met het christendom te maken.
't Noodzakelijk kwaad om een andere vorm van 't Christendom uit te roeien vaakquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jezus predikte dat oorlog het grootste kwaas was.
In de christelijke wereld vond men dat eigenlijk ook. Maar ze zagen oorlogsvoering als een noodzakelijk kwaad.
vergeet niet dat wel wel hier en nu leven.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb je wel eens van Karel de 5e gehoord, en wat zijn methoden waren om zieltjes te winnen ?
Je gaat te kort door de bocht Gelly, omdat veruit de meerderheid Nederland gelukkig veruit goedgezind is, wil niet zeggen dat dat kleine deel daarom maar verwaarloost moet worden, een klein deel dat gestaag groeit en nogal wat macht en organisatie begint te krijgen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Je ziet kennelijk het verschil niet tussen culturen die samengevoegd zijn, en een cultuur die later in een land geïntroduceerd is..... Hebben de meeste moslims een hekel aan Nederland ? Nee, anders zouden ze hier niet wonen. Je kunt je dus afvragen bij wie nou het knelpunt zit, en dat is bij mensen als jij die wel een probleem met de Islam hebben. Je goed recht hoor, maar verwijt dan moslims niet dat ze een burgeroorlog willen beginnen, want die bal ligt toch echt bij jou.
Er is geen enkel bewijs dat de meerderheid een hekel aan Nederland zou hebben, maar ik zie het graag als jij mij een nutteloze opmerking verwijt. Suggereren dat moslims een hekel aan Nederland zouden hebben zonder enig bewijs is pas kansloos lijkt me.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:06 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het één hoeft het ander helemaal niet uit te sluiten. Beetje nutteloze opmerking van je.
Ja, het zijn geen poppen, maar deze vrouwen waren volgens mij gewoon acteurs, ik ga het dus even opzoeken.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wéét dat het echte vrouwen waren... heeft ook nog voor wat opschudding gezorgd destijds.
De bijbel werd misbruikt niet gebruikt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:04 schreef gelly het volgende:
Christenen in die tijd waren ook alles behalve vredelievend, en ook door hen werd de Bijbel 'gebruikt' om geweld en moord te rechtvaardigen. Hell, zelfs vandaagdedag gebeurt dat. "God bless the US" aldus Bush toen hij Irak in de oorlog stortte.
Het verleden vormt het heden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vergeet niet dat wel wel hier en nu leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |