abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26975117
van de FP
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:34 schreef sizzler het volgende:
Toen submission net een maand oud was hoordje je zo vaak als tegenargument : "Jamaar, wat heeft ze er nou mee bereikt? Niets toch?"

Gelukkig is dat nu wel anders.

Ik wacht met smart op Submission II
Er is een boel ophef rond de film Submission. Maar wat heeft de film nou duidelijk gemaakt? Zijn er veranderingen in de politiek door de film? Worden Moslimvrouwen nu anders behandeld?

En wat heeft Hirshi Ali ondertussen bereikt met haar opvallende manier van politiek voeren? Is de manier waarop zijn problemen aan de kaak stelt wel effectief?

Ik denk dat zowel de film als Ali een negatief invloed hebben op hoe het er in de politiek en Nederland aan toe gaat.
Ik denk dat ze eerder voor elkaar heeft gekregen dat Moslims eerder conservatief blijven dan dat ze moderner worden door de manier waarop de Moslims door de film en de politiek aangepakt worden.
pi_26975142
Van Gogh is dood dat is er mee bereikt
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
pi_26975357
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:55 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Van Gogh is dood dat is er mee bereikt
Dat is amper iets positiefs te noemen he.
pi_26975413
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:00 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee het is niet positief maar dat is er wel me bereikt
Do it again now
pi_26975416
De film is door Lega Nord uitgezonden, dat zegt genoeg

Dat heeft R@b er voor het gemak maar niet bij gezet op de FP
pi_26975471
haar eigen frustraties mee geuit zonder naar de psychiater te hoeven gaan
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:06:12 #7
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_26975542
Waarom moet je met het verkondigen van de waarheid perse een aantoonbaar resultaat hebben? Ik denk dat Submission er onder andere aan heeft bijgedragen om mensen van het politiek correcte stigma af te helpen en het beestje bij de naam te noemen.
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
pi_26975641
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:06 schreef Mikkel het volgende:
Waarom moet je met het verkondigen van de waarheid perse een aantoonbaar resultaat hebben?
Mja, of Submission de waarheid is, is nog maar de vraag en een andere discussie.

Ik neem aan dat Hirshi Ali door in de politiek te gaan wel een doel heeft, iets wat ze wil bereiken. En daarbij heeft ze onder andere Submission gebruikt. Wat heeft zij / de film nou bereikt?

Als ze niks bereikt heeft is het toch wel erg jammer dat er zoveel ophef over is geweest en dat mede door de film Van Gogh is vermoord.
pi_26975756
En ze mocht met Bush eten ofzo toch ?
Do it again now
pi_26975812
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:11 schreef _ELMaikel_ het volgende:
En ze mocht met Bush eten ofzo toch ?
En nog een paar andere figuren met wie iemand niet graag op één rijtje word gezet.
pi_26975827
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:06 schreef Mikkel het volgende:
Waarom moet je met het verkondigen van de waarheid perse een aantoonbaar resultaat hebben? Ik denk dat Submission er onder andere aan heeft bijgedragen om mensen van het politiek correcte stigma af te helpen en het beestje bij de naam te noemen.
Wat wordt er bij de naam genoemd en wat is precies de waarheid?
pi_26975848
Ach Hirshi Ali neem het figuur maar net zo serieus als Emiel Ratelband toen met zijn eigen partij.
Do it again now
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:14:38 #13
24293 Mikkel
pi_26975862
quote:
Mja, of Submission de waarheid is, is nog maar de vraag en een andere discussie.
Zucht.
quote:
Als ze niks bereikt heeft is het toch wel erg jammer dat er zoveel ophef over is geweest en dat mede door de film Van Gogh is vermoord.
Laten we voor de duidelijkheid even voorop stellen dat Submission op geen enkele wijze verantwoordelijk is voor de dood van Van Gogh. Dat was een geflipte moslim extremist, niet meer en niet minder.

Zat Hirschi Ali niet al in de politiek voordat Submission werd gemaakt? Weet ik even niet meer eigenlijk.

[ Bericht 32% gewijzigd door Mikkel op 13-05-2005 14:18:45 (slordige quote dinges) ]
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:17:27 #14
24293 Mikkel
pi_26975971
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat wordt er bij de naam genoemd en wat is precies de waarheid?
Mishandeling van vrouwen in de islamitische cultuur. En er kan nu meer gezegd worden zonder meteen het etiket "politiek incorrect" opgeplakt te krijgen. Ik zeg niet dat Submission voor dit laatste verantwoordelijk is, maar het heeft er wel (enigszins) aan bijgedragen.
pi_26976282
Wat wil je dat ze bereikt dan?
pi_26976304
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:54 schreef calvobbes het volgende:
van de FP
[..]

Er is een boel ophef rond de film Submission. Maar wat heeft de film nou duidelijk gemaakt? Zijn er veranderingen in de politiek door de film? Worden Moslimvrouwen nu anders behandeld?

En wat heeft Hirshi Ali ondertussen bereikt met haar opvallende manier van politiek voeren? Is de manier waarop zijn problemen aan de kaak stelt wel effectief?

Ik denk dat zowel de film als Ali een negatief invloed hebben op hoe het er in de politiek en Nederland aan toe gaat.
Ik denk dat ze eerder voor elkaar heeft gekregen dat Moslims eerder conservatief blijven dan dat ze moderner worden door de manier waarop de Moslims door de film en de politiek aangepakt worden.
Eeerst vage vragen stellen en daarna onduidelijke antwoorden geven, retorisch paardenmiddel.
pi_26976354
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:02 schreef SCH het volgende:

.

''Handelaren in angst'' komt uit de Protocollen van Zion. Geert Mak is een antisemiet.

Nietzsche was een proto-fascist, want Mussolini en Hitler haalden hem aan!

(Je zou zo'n rekel toch...)

[ Bericht 7% gewijzigd door Johan_de_With op 13-05-2005 14:32:37 ]
pi_26976407
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:14 schreef Mikkel het volgende:

Zat Hirschi Ali niet al in de politiek voordat Submission werd gemaakt? Weet ik even niet meer eigenlijk.
ja ze zat al een tijdje in de politiek toe. En wat heeft ze allemaal al bereikt is de grote vraag...
pi_26976450
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:26 schreef Johan_de_With het volgende:

Eeerst vage vragen stellen en daarna onduidelijke antwoorden geven, retorisch paardenmiddel.
Wat is er vaag aan: "Wat heeft de film Submission bereikt?" ?
pi_26976464
Ga je nou ook van Kamerleden die niet tegen worden gewerkt maar nog minder bereiken, de CV opvragen?
pi_26976509
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:30 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat is er vaag aan: "Wat heeft de film Submission bereikt?" ?
Dit bijvoorbeeld;

Zijn er veranderingen in de politiek door de film? Worden Moslimvrouwen nu anders behandeld?

Ja, er zijn inderdaad veranderingen in de politiek. Hebben die met Submission te maken? Ik zou het niet weten. Evenmin zijn er naar ik meen gegevens beschikbaar over de invloed van Submission op de behandeling van moslima's. Waar had je gedacht die te zullen vinden?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:33:31 #22
24293 Mikkel
pi_26976562
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:28 schreef calvobbes het volgende:

[..]

ja ze zat al een tijdje in de politiek toe. En wat heeft ze allemaal al bereikt is de grote vraag...
As stated earlier: Naar mijn idee heeft ze er mede bijgedragen aan het bespreekbaar maken van de problematiek van dit moment. En dan met name de problematiek met betrekking tot de islam en bijbehorende cultuur.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:36:54 #23
3904 Koos Voos
teringhond
pi_26976662
Tja.. SCH alias Calvobbes, van jou weten we inmiddels wel dat je HA haat.
pi_26976797
Sinds wanneer is Submission de oorzaak voor de dood van Van Gogh, als zelfs bekenden van de Hofstadgroep iets anders beweren?

pi_26976827
Je zou verwachten dat je een feministische golf in de Nederlands-islamitische gemeenschap krijgt met zo'n pamflet. Dat islamitische vrouwen massaal de straat op gaan, protesteren tegen onderdrukking in hun geloof. Maar ik geloof dat Hirshi Ali een beetje naief is. Zo'n radicale film zou op z'n minst een net zo'n radicale ommekeer te weeg moeten brengen om de ophef te rechtvaardigen. Was het misschien het tijdstip dat het uitgezonden werd (zomerdag op ned3 tijdens een intellectueel programma waar geen onderdrukte moslimvrouw naar kijkt, of mag kijken)?
pi_26976891
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je zou verwachten dat je een feministische golf in de Nederlands-islamitische gemeenschap krijgt met zo'n pamflet. Dat islamitische vrouwen massaal de straat op gaan, protesteren tegen onderdrukking in hun geloof.
Waarom?
quote:
Was het misschien het tijdstip dat het uitgezonden werd (zomerdag op ned3 tijdens een intellectueel programma waar geen onderdrukte moslimvrouw naar kijkt, of mag kijken)?
Nou ja, echt onderdrukte vrouwen mogen ook niet naar de bioscoop of op andere tijdstippen naar de TV kijken als hun man niet aanwezig is.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:44:23 #27
3904 Koos Voos
teringhond
pi_26976895
Hirsi Ali is door Time Magazine uitgeroepen tot een van de honderd meest invloedrijke personen ter wereld.
Blijkbaar doet ze toch iets goeds cq valt ze op in de massa dombo's.
Dat wat oververhitte religieus gestoorden en wat Fok homo's haar niet mogen maakt weinig uit.
Jammer dat ze nog bij de VVD zit/blijft
pi_26977259
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:44 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waarom?
[..]
Omdat het de boodschap is van de film? Het is jammer dat de film het verkeerde publiek heeft bereikt. Heb jij ooit de mening van een slachtoffer over de film gehoord? Nu was het weer modder gooien van voor en tegenstanders van de film...
pi_26977375
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:02 schreef SCH het volgende:

Dat heeft hij met opzet weg gelaten.
pi_26977384
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Omdat het de boodschap is van de film? Het is jammer dat de film het verkeerde publiek heeft bereikt.
De vraag is of het het verkeerde publiek was. Nederland heeft een rijke traditie van auteurs die zich ontdoen van hun nare griffermeerde herinneringen, bereiken die het verkeerde publiek?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:59:49 #31
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_26977434
Beetje stoken ofzo, de moord op Van Gogh heeft veel meer bereikt.
System perturbation enzo.
pi_26977445
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:17 schreef Mikkel het volgende:

[..]

Mishandeling van vrouwen in de islamitische cultuur. En er kan nu meer gezegd worden zonder meteen het etiket "politiek incorrect" opgeplakt te krijgen. Ik zeg niet dat Submission voor dit laatste verantwoordelijk is, maar het heeft er wel (enigszins) aan bijgedragen.
Ik vraag me dat af. Volgens mij was dat onderwerp allang wel duidelijk. Submission zegt niet zoveel over dit onderwerp, het is een soort van kunstwerk, een flim die je mooi of lelijk kan vinden, die je raakt of niet. Maar ik kan niet zeggen dat er nou echt een discussie over vrouwenmishandeling is uit voortgekomen. Wel over de film zelf en over de vorm en ik vraag me af of we daar erg veel mee opschieten.
De film zegt voor mij vooral veel over de makers en de mensen die de film waarderen, en volgens mij herkennen die zich vooral in de islamkritiek, minder dan dat ze zo betyrokken zijn bij de problematiek van de mishandelde vrouwen.

Het is natuurlijk veelzeggend dat groepen als Lega Nord dit project omarmen.
pi_26977510
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:00 schreef SCH het volgende:
De film zegt voor mij vooral veel over de makers en de mensen die de film waarderen, en volgens mij herkennen die zich vooral in de islamkritiek, minder dan dat ze zo betyrokken zijn bij de problematiek van de mishandelde vrouwen.
In dit geval IS ''islamkritiek'' pleidooi voor vrouwenrechten.
quote:
Het is natuurlijk veelzeggend dat groepen als Lega Nord dit project omarmen.
Ten eerste tel ik een groep, Lega Nord, en ten tweede is het niet veelzeggender dan het feit dat Bin Laden zich als rechtvaardige beschouwt.
pi_26977512
Dat ze nu niet alleen in nederland over de islam en moslims discussieren, maar nu ookal in italië. Ik weet niet of ze er wel iets goeds mee bereikt.. ergens heb ik het idee dat er alleen maar een nog grotere afstand geschept wordt. En of we daar nou zo blij mee moeten zijn..
Delivered without an information leaflet
pi_26977544
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:44 schreef Koos Voos het volgende:
Hirsi Ali is door Time Magazine uitgeroepen tot een van de honderd meest invloedrijke personen ter wereld. Blijkbaar doet ze toch iets goeds cq valt ze op in de massa dombo's.
Dus Al Zarqawi en Kim Jong II doen ook iets goed?
pi_26977634
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Omdat het de boodschap is van de film? Het is jammer dat de film het verkeerde publiek heeft bereikt. Heb jij ooit de mening van een slachtoffer over de film gehoord? Nu was het weer modder gooien van voor en tegenstanders van de film...
Inderdaad opvallend dat moslima's zeer AHA zeer negeren en juist een teringhekel aan haar hebben. Terwijl de Nederlandse politiek echt denk dat ze een of andere heldin is ofzo? Heldin van wie? Extreem rechts? Heeft ze concreet een plan op papier gezet en de "zielige moslima's" geholpen?

Ze heeft wel bereikt dat moslims voor de zoveelste keer in een verdedigingshoek geduwt worden, waardoor zij weer keer op keer alles moeten uitleggen. Dat ze met haar trauma zit oke, maar ze hoeft Nederland niet als haar playground voor haar trauma's te gebruiken
Allah Al Watan Al Malik
pi_26977690
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
Extreem rechts?
Waarom zou iemand die een film over vrouwenmishandeling maakt, een heldin van extreem-rechts worden?
quote:
Ze heeft wel bereikt dat moslims voor de zoveelste keer in een verdedigingshoek geduwt worden, waardoor zij weer keer op keer alles moeten uitleggen. Dat ze met haar trauma zit oke, maar ze hoeft Nederland niet als haar playground voor haar trauma's te gebruiken
Over trauma's gesproken.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:07:40 #38
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26977716
Verlichting van moslims. Ze doen niet aan zelfreflectie. Dat zouden films als deze moeten helpen teweegbrengen.
pi_26977718
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom?
Omdat dat haar uiteindelijke doel is, en daarin heeft ze gigantisch gefaalt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26977773
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:07 schreef Johan_de_With het volgende:

Waarom zou iemand die een film over vrouwenmishandeling maakt, een heldin van extreem-rechts worden?
Ze wordt gemakkelijk voor het karretje gespannen van rechts-extremistische partijen ja, kunnen die partijen mooi (aan de hand van submission) laten zien hoe de "werkelijke" islam is. Weer een "rechtvaardiging" voor nieuwe kruistochten.
quote:
Over trauma's gesproken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26977783
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat dat haar uiteindelijke doel is, en daarin heeft ze gigantisch gefaalt.
Maar waarom zou je dat verwachten, als notabene uit de rest van dat bericht blijkt dat de doelgroep bijna geen kans heeft om dit te vernemen? Zoals ik al eerder zei, schrijvers uit streng-protestantse huizen doen niet anders en daar heeft het uiteindelijk ook opgang gemaakt.
pi_26977795
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:07 schreef Blood_Money het volgende:
Verlichting van moslims. Ze doen niet aan zelfreflectie. Dat zouden films als deze moeten helpen teweegbrengen.
Verlichting kan met geen mogelijkheid opgelegd worden, bovendien is het nog maar de vraag of "verlichting" uberhaupt nodig is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26977812
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze wordt gemakkelijk voor het karretje gespannen van rechts-extremistische partijen ja, kunnen die partijen mooi (aan de hand van submission) laten zien hoe de "werkelijke" islam is. Weer een "rechtvaardiging" voor nieuwe kruistochten.
Dat is iets heel anders, een held kun je bewonderen, zij is gewoon een middel voor dat soort groepen.
pi_26977856
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dat verwachten, als notabene uit de rest van dat bericht blijkt dat de doelgroep bijna geen kans heeft om dit te vernemen? Zoals ik al eerder zei, schrijvers uit streng-protestantse huizen doen niet anders en daar heeft het uiteindelijk ook opgang gemaakt.
Interview gezien bij Nova? Gingen AHA en wat "onderdrukte" zielige moslima's samen eventjes Submission bekijken (oftewel haar doelgroep), doe doelgroep kotste haar uit
Allah Al Watan Al Malik
pi_26977880
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad opvallend dat moslima's zeer AHA zeer negeren en juist een teringhekel aan haar hebben. Terwijl de Nederlandse politiek echt denk dat ze een of andere heldin is ofzo? Heldin van wie? Extreem rechts? Heeft ze concreet een plan op papier gezet en de "zielige moslima's" geholpen?

Hoezo verdedigingshoek? Ik heb geen enkele Moslima inhoudelijk horen reageren op Submission, het enige wat ik hoorde was kritiek op de manier waarop ze die kritiek bracht.

Logisch ook, want Hirsi Ali heeft gewoon gelijk wat betreft de inhoud van Submission. Misschien had ze voor een andere vorm kunnen kiezen, maar allah, dat is haar keuze geweest.

Persoonlijk denk ik zeker wel dat Submission een effectieve film is, maar wat mij betreft kan je ook niet hard genoeg zijn tegen mensen die anderen onderdrukken onder het mom van geloof.
Big dick.
pi_26977894
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:10 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders, een held kun je bewonderen, zij is gewoon een middel voor dat soort groepen.
Daarom is ze ook een heldin voor extreem rechts, ze wordt bewonderd door extreem rechts.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26977927
Ik denk dat ze naamsbekendheid heeft gegenereerd voor de misstanden binnen de islam.

Het is wellicht een druppel op de gloeiende plaat. Maar je moet ergens beginnen want vanuit de islam zelf komt er nooit enige vorm van vernieuwing. Die blijven liever eeuwig in de middeleeuwen hangen.

Hele dappere vrouw en ik hoop dat ze nog meer zal bereiken. Wellicht komt er ooit een gematigde (Europese) islam die geen connecties meer heeft met al die woestijnlandjes en achterlijke imams.
pi_26977945
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verlichting kan met geen mogelijkheid opgelegd worden,
Jawel hoor. Dacht je soms dat de kerk en haar volgelingen de Verlichting in Europa omarmden ofzo
quote:
bovendien is het nog maar de vraag of "verlichting" uberhaupt nodig is.
Tja...
pi_26977978
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:14 schreef nikk het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dacht je soms dat de kerk en haar volgelingen de Verlichting in Europa omarmden ofzo
Maar is de Verlichting daarom opgelegd? Dat had overigens geen leuke resultaten, zoals bijv. in de Vendee.
pi_26977987
quote:

Werd het opgelegd?
pi_26977996
quote:

[..]

Dat niet maar dat is wat anders dan opleggen...
pi_26977998
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:12 schreef HassieBassie het volgende:
Hoezo verdedigingshoek? Ik heb geen enkele Moslima inhoudelijk horen reageren op Submission, het enige wat ik hoorde was kritiek op de manier waarop ze die kritiek bracht.
Er is geen inhoud, dus is het niet gek dat ze geen kritiek op de inhoud hebben. De inhoud is de fantasie van AHA, daarmee maakt het nog geen werkelijkheid.
quote:
Logisch ook, want Hirsi Ali heeft gewoon gelijk wat betreft de inhoud van Submission. Misschien had ze voor een andere vorm kunnen kiezen, maar allah, dat is haar keuze geweest.
Niet echt de meest rationele keuze nietwaar?
quote:
Persoonlijk denk ik zeker wel dat Submission een effectieve film is, maar wat mij betreft kan je ook niet hard genoeg zijn tegen mensen die anderen onderdrukken onder het mom van geloof.
Laat mij eens de effectiviteit zien, show me the light.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:15:47 #53
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_26978005
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:00 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ach een echt nadeel is het ook niet he?
pi_26978032
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat niet maar dat is wat anders dan opleggen...
De Verlichting is Europa in feite opgelegd.
pi_26978087
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:15 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Maar is de Verlichting daarom opgelegd? Dat had overigens geen leuke resultaten, zoals bijv. in de Vendee.
De redenen waren divers. Maar het is onzin om te beweren dat Verlichting niet opgelegd kan worden.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:18:24 #56
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_26978109
Verlichten? Die Moslims lezen de Koran toch allang zelf?
pi_26978115
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Door Napoleon, bedoel je?
pi_26978118
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Richtlijn 6 van de Federatie der Filosofen?
pi_26978135
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:13 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat ze naamsbekendheid heeft gegenereerd voor de misstanden binnen de islam.
Je bedoelt "de" Islam die AHA heeft ondervonden in Somalie? Wat versta jij onder "de" Islam? Radicalen die de islam met een bepaalde fantasie interpreteren? Of dragen de "gematigden" zoals jij ze noemt de ware islam uit?
quote:
Het is wellicht een druppel op de gloeiende plaat. Maar je moet ergens beginnen want vanuit de islam zelf komt er nooit enige vorm van vernieuwing. Die blijven liever eeuwig in de middeleeuwen hangen.
Hoe kan "de islam" zich in godsnaam "vernieuwen". Beetje achterlijke opmerking als je het mij vraagt, wie zegt dat vrouwenonderdrukking niet een traditionele uiting is? Vervolgens meldt je "die blijven liever"? Wie is "die"?
quote:
Hele dappere vrouw en ik hoop dat ze nog meer zal bereiken. Wellicht komt er ooit een gematigde (Europese) islam die geen connecties meer heeft met al die woestijnlandjes en achterlijke imams.
Nog meer onzin.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978141
Door deze film zijn discussies begonnen over de Islam & moslima's.
ik heb de film zelf niet gezien, dus daar kan ik niks over zeggen.
pi_26978166
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:13 schreef MrX1982 het volgende:

En de islamieten die het geloof normaal uitoefenen? Zeg maar de mensen in de grote steden van de islamitische landen. Willen die ook terug naar de Middeleeuwen? Of is er misschien een fanatieke minderheid die de grote massa opsteukt en die terug willen naar de Middeleeuwen?
pi_26978204
Maar goed, ik denk dat discussie sowieso al iets is. Submission heeft immers geleid tot discussies over vanalles wat, dat heeft het bereikt. Niet dat die er voor en zonder Submission niet waren, maar het is wéér een impuls. Dat is goed, denk ik.
pi_26978222
Ik denk sws niet dat de Islam een dezelfde soort ontwikkeling kan ondergaan als het christendom.

Het christendom is in de basis een vredelievend geloof. Dat itt de islam.
Omdat de islam gebaseerd is op geweld is het lastig om die gewelddadigheid uit te bannen. Daar gaan mss honderden jaren overheen of mss komt het wel nooit goed met de islam.
Eigenlijk zou de verandering vanuit de islam moeten komen maar omdat dat niet echt gebeurd zijn mensen als Ayaan Hirsi Ali een goede ontsteking om de veranderingsbom intern te laten exploderen.
pi_26978242
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:17 schreef nikk het volgende:

[..]

De redenen waren divers. Maar het is onzin om te beweren dat Verlichting niet opgelegd kan worden.
Het is wel dom en gevaarlijk.
pi_26978272
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:21 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, ik denk dat discussie sowieso al iets is. Submission heeft immers geleid tot discussies over vanalles wat, dat heeft het bereikt. Niet dat die er voor en zonder Submission niet waren, maar het is wéér een impuls. Dat is goed, denk ik.
Of het goed is, is nog maar de vraag. Je kan wel een eeuwigheid discussieren over hetzelfde onderwerp, maar je schiet er geen donder mee op. Daarom vindt ik ook, dat als ze iets zogenaamd aan de kaak stelt, ze er ook een bepaalde oplossing voor moet vinden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978297
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:21 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk sws niet dat de Islam een dezelfde soort ontwikkeling kan ondergaan als het christendom.

Omdat de islam gebaseerd is op geweld is het lastig om die gewelddadigheid uit te bannen. Daar gaan mss honderden jaren overheen of mss komt het wel nooit goed met de islam.
Eigenlijk zou de verandering vanuit de islam moeten komen maar omdat dat niet echt gebeurd zijn mensen als Ayaan Hirsi Ali een goede ontsteking om de veranderingsbom intern te laten exploderen.
Schoonvoorbeeld van een Christen-extremist
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978299
quote:
Dat is een zeer subjectieve visie.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:23:33 #68
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26978311
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verlichting kan met geen mogelijkheid opgelegd worden, bovendien is het nog maar de vraag of "verlichting" uberhaupt nodig is.
Opgelegd niet, nee. Maar er kan wel toe worden aangezet. En ja, verlichting is nodig, omdat veel moslims door het naleven van hun idealen, de levens van andere mensen moeilijker maken.
pi_26978321
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Je mag het op z'n minst een achterlijke visie noemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978335
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:18 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Door Napoleon, bedoel je?
Neuh, dat niet. Hij was gewoon een product van zijn tijd.
pi_26978340
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je mag het op z'n minst een achterlijke visie noemen.
Ik druk me nou eenmaal graag beschaafd uit
pi_26978342
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:15 schreef Mutant01 het volgende:

Er is geen inhoud, dus is het niet gek dat ze geen kritiek op de inhoud hebben. De inhoud is de fantasie van AHA, daarmee maakt het nog geen werkelijkheid.
De beeldspraak is anders behoorlijk veelzeggend, of heb je dat een beetje gemist?
quote:
Niet echt de meest rationele keuze nietwaar?
Dat is jouw mening, ik deel hem niet.
quote:
Laat mij eens de effectiviteit zien, show me the light.
Alleen het feit dat er nu nog steeds over wordt gepraat is al een vooruitgang. Mishandeling van islamtische vrouwen is een gigantisch probleem, dat voorheen sowieso volledig doodgezwegen werd, ook al is 90% van de vrouwen in Blijfvanmnlijf-huizen Islamitisch.

Het licht kan ik jou nooit van mn leven laten zien, omdat jij je meer stoort aan de vorm dan aan de boodschap. Ergens hoop ik dat je zelf ook een Moslim bent, zo niet, dan vraag ik me ernstig af waar jouw bord voor je kop vandaan komt.
Big dick.
pi_26978360
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:23 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Opgelegd niet, nee. Maar er kan wel toe worden aangezet. En ja, verlichting is nodig, omdat veel moslims door het naleven van hun idealen, de levens van andere mensen moeilijker maken.
Vind ik niet, kan je misschien met een concreet voorbeeld komen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978383
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Neuh, dat niet. Hij was gewoon een product van zijn tijd.
Door wie is de Verlichting dan opgelegd?
pi_26978478
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:24 schreef HassieBassie het volgende:
De beeldspraak is anders behoorlijk veelzeggend, of heb je dat een beetje gemist?
Die beeldspraak zit in haar fantasie, mensen delen die beelden niet met haar. Het is net zoiets als iemand die zegt "bananen kunnen vliegen" en dan vervolgens een banaan in de lucht gooit. Volgens de fantasie van diegene is het waarheid, volgens die gene die ernaar kijkt, is die persoon gestoord.
quote:
Alleen het feit dat er nu nog steeds over wordt gepraat is al een vooruitgang. Mishandeling van islamtische vrouwen is een gigantisch probleem, dat voorheen sowieso volledig doodgezwegen werd, ook al is 90% van de vrouwen in Blijfvanmnlijf-huizen Islamitisch.
90%, zozo. Is dat een loze uitspraak of kunnen we deze ook met bronnen en feiten laten zien?
quote:
Het licht kan ik jou nooit van mn leven laten zien, omdat jij je meer stoort aan de vorm dan aan de boodschap. Ergens hoop ik dat je zelf ook een Moslim bent, zo niet, dan vraag ik me ernstig af waar jouw bord voor je kop vandaan komt.
Mijn achtergrond doet er niet toe, waar mijn "bord voor mijn kop" vandaan komt ook niet. Probeer het nogmaals.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978565
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Je bedoelt "de" Islam die AHA heeft ondervonden in Somalie? Wat versta jij onder "de" Islam? Radicalen die de islam met een bepaalde fantasie interpreteren? Of dragen de "gematigden" zoals jij ze noemt de ware islam uit?
De islam als algemene stroming.
De basis van de islam bevindt zich in de Arabische wereld dus logischerwijs vindt men daar de ware islam. Daar bevinden zich de wortels van het probleem.
quote:
Hoe kan "de islam" zich in godsnaam "vernieuwen". Beetje achterlijke opmerking als je het mij vraagt, wie zegt dat vrouwenonderdrukking niet een traditionele uiting is? Vervolgens meldt je "die blijven liever"? Wie is "die"?
De islam kan zich vernieuwen als de geestelijken en gelovigen zichzelf aanpassen aan de moderne tijd en niet blijven hangen in de middeleeuwen.
Met die bedoel ik de islam. Kleine typo.
quote:
Nog meer onzin.
Satellieten op de daken van moslims wijzen zeker naar de noordpool
pi_26978609
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:23 schreef SCH het volgende:
Nee hoor objectief
Kijk maar naar de geschiedenis van de islam en het christendom.
Kijk naar de stichter van de islam. Et voila mijn punt is duidelijk
pi_26978617
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:25 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nou ja, je zou wel kunnen denken dat, bijvoorbeeld, tijdens de Verlichting uitgewerkte of populaire ideeën die gebruikt werden voor de nationale politiek opgelegd zijn aan de burgers die om moesten gaan met die nieuwe politiek. Maar dan gaat het natuurlijk wel slechts om 'produkten' van de Verlichting, als we het zo snel kunnen noemen.
pi_26978685
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
Schoonvoorbeeld van een Christen-extremist
Zo gelovig ben ik helemaal niet. Maar ik ben wel realistisch
Jij als moslim zou toch de basis van de islam moeten kennen.
Vergelijk de basis eens met die van het christendom.
pi_26978721
Ze heeft een luxe huis en een dik inkomen.

Over de rug van moslims natuurlijk.
pi_26978724
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is wel dom en gevaarlijk.
Waarom is het dom en gevaarlijk?
pi_26978731
Het grappige is trouwens dat de sura's over de heilige oorlog misschien het gevolg zijn van Christelijke denkbeelden uit de tijd van de oorlogen tussen Constantinopel en de Sassaniden.
pi_26978754
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:33 schreef Youssef het volgende:
Ze heeft een luxe huis en een dik inkomen.

Over de rug van moslims natuurlijk.
Hoezo, kunnen die dat betalen? .

(Sorry, maar het is Youssef.)
pi_26978788
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:25 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Burgers.
pi_26978810
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:30 schreef MrX1982 het volgende:
De islam als algemene stroming.
De basis van de islam bevindt zich in de Arabische wereld dus logischerwijs vindt men daar de ware islam. Daar bevinden zich de wortels van het probleem.
Wat een nonsens, er zijn wellicht regionaal getinte stromingen, maar de basis van alle grote religies bevind zich daar. Nu ben je echt een aantal dingen door elkaar aan het halen, surinaamse moslims zijn anders dan afghaanse moslims, Indonesiers anders dan Saoedies en Iranezen anders dan Marokkanen. Je haalt cultuur en religie door elkaar, je ziet de Saoedische cultuur (die zich dmv het wahabisme verspreid) en denkt "ah dat is de basis van de islam".
quote:
De islam kan zich vernieuwen als de geestelijken en gelovigen zichzelf aanpassen aan de moderne tijd en niet blijven hangen in de middeleeuwen.
Met die bedoel ik de islam. Kleine typo.
Je bent zeker lang niet in een islamitisch land geweest? Turkije, Tunesie, Jordanie, Indonesie, Marokko, Maleisie, die hangen allen zeker nog in de middeleeuwen.
[..]
quote:
Satellieten op de daken van moslims wijzen zeker naar de noordpool
Is het een misdaad om nieuws en programma's te ontvangen van andere landen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978853
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee hoor objectief
Kijk maar naar de geschiedenis van de islam en het christendom.
Kijk naar de stichter van de islam. Et voila mijn punt is duidelijk
De islam kent geen "stichter"
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:37:04 #87
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_26978864
We hebben globalisatie en dus ze moeten wel veranderen. Of we gaat de scheiterd uithangen zoals Spanje.
pi_26978938
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:27 schreef Mutant01 het volgende:

Die beeldspraak zit in haar fantasie, mensen delen die beelden niet met haar. Het is net zoiets als iemand die zegt "bananen kunnen vliegen" en dan vervolgens een banaan in de lucht gooit. Volgens de fantasie van diegene is het waarheid, volgens die gene die ernaar kijkt, is die persoon gestoord.
Mensen delen die beelden niet met haar, omdat ze het makkelijker vinden boos te worden op de verpakking dan om inhoudelijk op de boodschap in te gaan. Dat is een bekend verschijnsel in de psychologie.
quote:
90%, zozo. Is dat een loze uitspraak of kunnen we deze ook met bronnen en feiten laten zien?
Als ik dat aantoon, wat is dan het volgende waar je over gaat vallen om maar te voorkomen dat je inhoudelijk er op in hoeft te gaan?
quote:
Mijn achtergrond doet er niet toe, waar mijn "bord voor mijn kop" vandaan komt ook niet. Probeer het nogmaals.
Jouw achtergrond doet er voor jou niet toe, omdat je bent opgegroeit in een omgeving waarin jouw denkbeelden volledig normaal zijn. Bij mij ligt dat een beetje anders geloof ik. Als mijn argumenten lijnrecht ingaan tegen hetgene wat jij gelooft, zullen wij nooit een vruchtbare discussie kunnen hebben. Nog een keer proberen is dus zinloos.
Big dick.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:39:32 #89
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26978977
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vind ik niet, kan je misschien met een concreet voorbeeld komen?
Moslims keuren het gedrag van andersdenkenden vaak af. Hekel aan homo's, aan joden, aan westerse vrijheden. Een hekel hebben is geen probleem, maar velen kunnen het niet laten om die anderen dan dwars te gaan zitten of zelfs onderdrukken. De verlichting is nodig om hen te laten inzien dat de overtuiging van de ander in wezen gelijkwaardig is aan hun eigen. Helaas vinden veel moslims zich tot nu toe de übermensch. Daarom willen ze niks van compromissen weten.
pi_26979008
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:38 schreef HassieBassie het volgende:
Mensen delen die beelden niet met haar, omdat ze het makkelijker vinden boos te worden op de verpakking dan om inhoudelijk op de boodschap in te gaan. Dat is een bekend verschijnsel in de psychologie.
Net als deze manier van het verwerken van trauma's een bekend verschijnsel is in de psychologie niet waar?
quote:
Als ik dat aantoon, wat is dan het volgende waar je over gaat vallen om maar te voorkomen dat je inhoudelijk er op in hoeft te gaan?
Toon dat eerst maar aan, en dan kijken we verder. Tot nu toe heb je geen drol bewezen namelijk.
quote:
Jouw achtergrond doet er voor jou niet toe, omdat je bent opgegroeit in een omgeving waarin jouw denkbeelden volledig normaal zijn. Bij mij ligt dat een beetje anders geloof ik. Als mijn argumenten lijnrecht ingaan tegen hetgene wat jij gelooft, zullen wij nooit een vruchtbare discussie kunnen hebben. Nog een keer proberen is dus zinloos.
Ik ben in een dorp gegroeit met heel veel gereformeerden, misschien ligt het daaraan ja.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:40:59 #91
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26979024
Je moet eigenlijk terug naar de hoofdvraag.
Wat was Submission (welk etiket kun je eraan plakken).?

• Speelfilm : Nee.
  • Docu : Nee
  • Persiflage : Op de qu'ran - wellicht maar zonder enige vorm van humor
  • Propaganda : zoals de film : "Der ewige Jude (1940)") : Dat is een lastige omdat deze film is mede vormgegeven door een politica
  • Discussiestuk : Nee het beeld werdt eenzijdig geprojecteerd.
  • Op waarheid berust - objectief : Nee want de qu'ran werdt als geheel neergezet, en doet afbreuk aan seculiere islamitische gezinsituaties.
  • Kunstfilm : zou kunnen, de projectie en de film zagen er professioneel uit.

Ik hou het op een "kunst", en "propaganda".En iIn vele opzichten een grensverleggende film.

Heeft het zijn doel bereikt ?!, wat was het doel van de film ?
  • Heeft het een discussie losgemaakt... Jazeker : een discussie over vrije meningsuiting in maatschappelijke zin. Maar was dit het doel van de film.... Nee !!

Ik denk persoonlijk dat door de moord op TvG deze film in Nederland een heel andere betekenis heeft gekregen met een heel andere lading.

In het buitenland kan deze film een heel andere betekenis krijgen omdat ze daar slechts naar de film kijken en niet zozeer naar de makers (en de geschiedenis) van welke ideologie daar achter heeft gezeten.

Ik hou het voorlopig nog op een kunstfilm, en daarin is hij uitermate goed geslaagd. De hele wereld kent deze film (of ze hem mooi vinden is een tweede). Maar het zou mij niet verbazen dat in de toekomst deze film een propagandistische lading zal gaan krijgen.
  • pi_26979055
    Hoe dan ook, hun zou dan nog altijd een verlichting moet worden opgelegd, niet dé Verlichting. En over de Middeleeuwen begin ik maar niet...
    pi_26979065
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 15:39 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Moslims keuren het gedrag van andersdenkenden vaak af. Hekel aan homo's, aan joden, aan westerse vrijheden. Een hekel hebben is geen probleem, maar velen kunnen het niet laten om die anderen dan dwars te gaan zitten of zelfs onderdrukken. De verlichting is nodig om hen te laten inzien dat de overtuiging van de ander in wezen gelijkwaardig is aan hun eigen. Helaas vinden veel moslims zich tot nu toe de übermensch. Daarom willen ze niks van compromissen weten.
    Hupla, en daar gaan we weer, we gooien extremisten in een mix met moslims en elke moslim is een extremist. Je geeft karaktertrekken van een extremist aan (willekeurige extremist overigens), en bombardeert dit tot de karaktertrekken van "de algemene" moslim.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_26979151
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 15:40 schreef Mutant01 het volgende:

Net als deze manier van het verwerken van trauma's een bekend verschijnsel is in de psychologie niet waar?
    Deze manier? Trauma's?
    quote:
    Toon dat eerst maar aan, en dan kijken we verder. Tot nu toe heb je geen drol bewezen namelijk.
    Ik beweer ook nergens iets bewezen te hebben, ik zeg alleen dat ik het niet van plan ben te bewijzen omdat het wat jou en mij betreft niets toevoegt.
    quote:
    Ik ben in een dorp gegroeit met heel veel gereformeerden, misschien ligt het daaraan ja.
    Misschien is het tijd om je los te maken van dat juk, je ogen open te doen en zelf na te gaan denken?
    Big dick.
    pi_26979166
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 15:35 schreef Mutant01 het volgende:
    Wat een nonsens, er zijn wellicht regionaal getinte stromingen, maar de basis van alle grote religies bevind zich daar. Nu ben je echt een aantal dingen door elkaar aan het halen, surinaamse moslims zijn anders dan afghaanse moslims, Indonesiers anders dan Saoedies en Iranezen anders dan Marokkanen. Je haalt cultuur en religie door elkaar, je ziet de Saoedische cultuur (die zich dmv het wahabisme verspreid) en denkt "ah dat is de basis van de islam".
    Waarvoor liggen Mekka en Medina dan in het Midden-Oosten?
    Waarom komt daar de meeste haat vandaan richting niet-moslims?
    Waarom richten moslims hun satellieten richting dat werelddeel?
    In het Midden-Oosten ligt de basis van de islam. Het is niet meer dan logisch dat moslims in de rest van de wereld zich enigszins anders ontwikkelen op cultureel gebied maar de religieuze basis is hetzelfde. Door de verbintenis met het Midden-Oosten.
    quote:
    Je bent zeker lang niet in een islamitisch land geweest? Turkije, Tunesie, Jordanie, Indonesie, Marokko, Maleisie, die hangen allen zeker nog in de middeleeuwen.
    Nee in die landen ben ik nog nooit geweest.
    Het gaat bovendien om de rigide en vrome houding van de islam als geloof. Dat er islamitische landen zijn met moderne faciliteiten heeft niets te maken met het geloof maar eerder met Westerse invloeden.
    quote:
    Is het een misdaad om nieuws en programma's te ontvangen van andere landen?
    Nee maar het is wel een teken aan de wand hoe moslims denken over hun roots.
      vrijdag 13 mei 2005 @ 15:45:16 #96
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_26979179
    Ze heeft gezorgd voor meer (internationale) aandacht voor de positie van de vrouw binnen de Islam. Dat kan eventueel leiden tot verbeteringen, misschien. Vooralsnog wordt de doelgroep niet echt goed bereikt, en is de manier en de toon van Hirsi Ali soms niet altijd even effectief. In het parlement komt ze ook niet goed uit de verf imho aangezien zij geen politieke teamplayer is.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      vrijdag 13 mei 2005 @ 15:46:02 #97
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_26979205
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 15:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hupla, en daar gaan we weer, we gooien extremisten in een mix met moslims en elke moslim is een extremist. Je geeft karaktertrekken van een extremist aan (willekeurige extremist overigens), en bombardeert dit tot de karaktertrekken van "de algemene" moslim.
    Waarom is dat dan een onjuist beeld? Er bestaan toch ook geen gematigde nazi's?
      vrijdag 13 mei 2005 @ 15:46:43 #98
    117328 JanPoedel
    XS4ALL CSS-02
    pi_26979232
    quote:
    ...
    ...
    Ik wilde niet reageren in een topic over deze economische vluchteling, maar deze was te lachwekkend om voorbij te laten gaan.

Je hebt zeker nooit het Oude Testament gelezen? Je weet wel, onderdeel van de Bijbel? Het boek van je vredelievende religie?
    quote:
    Daarbij duurt het exploderen van je bom intern wel erg lang. De explosies lijken voornamelijk (lees: enkel) buiten de bom plaats te vinden.

Daarbij is de verandering die jij zo graag wenst in de Islam een wens van buitenaf. Van binnen is er geen behoefte aan verandering. Net zoals ik jouw manier van opvoeden van kinderen niet goed kan vinden, maar er niets mee te maken heb, heeft een buitenstaander niets te maken met de problemen van een ander. Wil de buitenstaander zich bemoeien, dan kun je spreken van backfire. Als dat al niet je doel zou zijn om andere ontwikkelingen weer uit te lokken uiteraard.
    Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
    - www.islamendialoog.nl
    pi_26979235
    Tja, wat heeft het bereikt....

Er wordt over gesproken, maar dat is met elke controversiele film.

Door de hetze tegen Ali, van Gogh en de film heeft deze geen eerlijke kans gekregen om bij te dragen aan een debat.
    Helaas wilde men deze film niet interpreteren zoals men dat bij de Koran gewend is.
    Yeah baby Yeah!
      vrijdag 13 mei 2005 @ 15:46:56 #100
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_26979242
    De vraag wat de film Submission nu bereikt heeft is van hetzelfde kaliber als de vraag wat Cohen's dogma 'de boel bij elkaar houden' bereikt heeft.

Dat zijn vragen waarop je misschien over 5 jaar een redelijk antwoord kunt geven.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')