ik moet verplicht erbij zittenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:08 schreef Houniet het volgende:
ik eet nu en blijf gewoon hier, anders is de lunch zo saai
Ja!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:24 schreef IJlien het volgende:
[..]
Discussie.. automatisch donor worden of niet??
Yee, we kunnen gaan discussierenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:25 schreef Fisher het volgende:
[..]
jeps, anders heb je een hoop mensen die opzich wel donor willen worden maar 't niet zijn omdat ze neit weten hoe....
Definitelyquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:24 schreef DaYwALKuR het volgende:
IJlien, mannen beffen liever dan dat vrouwen pijpen. Kan jij je hierin vinden?
NEE absoluut NIET !!!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:24 schreef IJlien het volgende:
[..]
Discussie.. automatisch donor worden of niet??
Mijn standpunt ook zoals eerder gezegd.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:27 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
NEE absoluut NIET !!!
Slaat nergens op dat iedereen zomaar donor zou moeten worden.... het is je eigen lichaam daar heben zij niets over te zeggen... ook niet als je dood bent !
die keuze heb je dan ook, je kan 't altijd opzeggen om donor te zijn...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:27 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
NEE absoluut NIET !!!
Slaat nergens op dat iedereen zomaar donor zou moeten worden.... het is je eigen lichaam daar heben zij niets over te zeggen... ook niet als je dood bent !
Ik vind ook ja, als mensen er problemen mee hebben moeten ze erachteraangaan (wat ook niet veel moeite kost) en nu gaan mensen zeggen: ja maar dat kan ook andersom.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:25 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja!.
Waarom niet?
Als je dood bent heeft niemand wat meer aan het lichaam béhalve om als donor te gebruiken.
Dan draai je 't om, en daar ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:28 schreef Fisher het volgende:
[..]
die keuze heb je dan ook, je kan 't altijd opzeggen om donor te zijn...
Ja precies, das dan ook mijn puntquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:28 schreef Fisher het volgende:
[..]
Als mensen donor willen worden moeten ze erachteraan gaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:28 schreef IJlien het volgende:
[..]
Ik vind ook ja, als mensen er problemen mee hebben moeten ze erachteraangaan (wat ook niet veel moeite kost) en nu gaan mensen zeggen: ja maar dat kan ook andersom.
Ja maar als ze t andersom vergeten/niet doen/de moeite niet nemen dan gaan er waarschijnlijk onnodig mensen (kindjes!) dood...
Dat slaat nergens op, dan moet je bezwaar gaan maken omdat ze anders je lichaam gaan opensnijden en eruit gaan halen wat ze nodig hebben.... dat klopt niet, het is JOU lichaam en daar heb jij over te zeggen wat je maar wilt... ze moeten je gewoon vragen of je het wilt en zo ja dan laat je dat maar weten !! zo gaat het toch met alles ? waarom zou dit dan ineens weer omgedraaid moeten worden alleen maar omdat ze donoren tekort komenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:28 schreef Fisher het volgende:
[..]
Mestreechtenoar, de gruss aan sjengquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:29 schreef R-Alph het volgende:
Ik ga even de stad inTot straks rukkers
, IJlien en ijsmeis
dat is nu op het moment zo, maar weinig mensen denken erover na om donor te worden terwijl ze 't wel willen.. of mensen die gewoon niet weten hoe.. de huidige maatschappij is toch al druk, druk, druk dit willen ze er niet bij hebben of 't moet je echt intereseren....quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:28 schreef Megter het volgende:
[..]
Dan draai je 't om, en daar ben ik het niet mee eens.
Ik vind: als je wilt moet je het aangeven en niet als je het niet wilt moet je het aangeven.
Juist, ik zou dat echt nooit accepteren. De overheid kan het niet maken om dat in te stellen omdat ze simpelweg niets over de lichamen van de burgers te zeggen hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:29 schreef DaYwALKuR het volgende:
Dus ik moet me moeite doen, zodat ze later als ik de pijp uit ben. Met hun tengels van me afblijven?
Ik vind: het behoorlijk egoistisch (ook en vooral tegenover je nabestaanden) om hier niets over vast te leggen.. Leg dan vast dat je het niet wilt, maar veel mensen doen dat dan ook weer niet, met de automatisch-donorregeling worden ze gedwongen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:28 schreef Megter het volgende:
[..]
Dan draai je 't om, en daar ben ik het niet mee eens.
Ik vind: als je wilt moet je het aangeven en niet als je het niet wilt moet je het aangeven.
Dan nog vind ik dat de oplossing niet is om iedereen automatisch donor te laten worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:30 schreef Fisher het volgende:
[..]
dat is nu op het moment zo, maar weinig mensen denken erover na om donor te worden terwijl ze 't wel willen.. of mensen die gewoon niet weten hoe.. de huidige maatschappij is toch al druk, druk, druk dit willen ze er niet bij hebben of 't moet je echt intereseren....
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:31 schreef IJlien het volgende:
[..]
Ik vind: het behoorlijk egoistisch (ook en vooral tegenover je nabestaanden) om hier niets over vast te leggen.. Leg dan vast dat je het niet wilt, maar veel mensen doen dat dan ook weer niet, met de automatisch-donorregeling worden ze gedwongen.
1 telefoontje en niemand beschikt meer over jouw lichaam na je dood (deze was voor teardrop)
Hihiquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:29 schreef R-Alph het volgende:
Ik ga even de stad inTot straks rukkers
, IJlien en ijsmeis
Ho ho hoquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:31 schreef IJlien het volgende:
[..]
Ik vind: het behoorlijk egoistisch (ook en vooral tegenover je nabestaanden) om hier niets over vast te leggen.. Leg dan vast dat je het niet wilt, maar veel mensen doen dat dan ook weer niet, met de automatisch-donorregeling worden ze gedwongen.
1 telefoontje en niemand beschikt meer over jouw lichaam na je dood (deze was voor teardrop)
Jammer dan , dan moeten ze maar beter hun best gaan doen om die mensen wel te bereiken.....maar omdat dat teveel werk is willen ze het omdraaien, iedereen is donor behalve als je aangeeft dat je het niet wilt...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:30 schreef Fisher het volgende:
[..]
dat is nu op het moment zo, maar weinig mensen denken erover na om donor te worden terwijl ze 't wel willen.. of mensen die gewoon niet weten hoe.. de huidige maatschappij is toch al druk, druk, druk dit willen ze er niet bij hebben of 't moet je echt intereseren....
En dan gaat het 'maar' over geld.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:32 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Jammer dan , dan moeten ze maar beter hun best gaan doen om die mensen wel te bereiken.....maar omdat dat teveel werk is willen ze het omdraaien, iedereen is donor behalve als je aangeeft dat je het niet wilt...
Dat is hetzelfde als met die extra loterij voor bea.... Iedereen speelt mee er wordt geld van je rekening afgeschreven wil je het niet ?? dan moet je bellen naar een BETAALD nummer om kenbaar te maken dat je het niet wilt hebben....
1 telefoontje naar een 0900 nummer... duurt weer 10 minuten voordat je iemand aan de lijn hebt huppa je moet weer betalen om kenbaar te maken dat je iets NIET wilt hebben terwijl het om iets gaat wat van jezelf is.... dat klopt nietquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:31 schreef IJlien het volgende:
[..]
Het is (helaas) ethisch niet verantwoord inderdaad..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:30 schreef Megter het volgende:
[..]
Juist, ik zou dat echt nooit accepteren. De overheid kan het niet maken om dat in te stellen omdat ze simpelweg niets over de lichamen van de burgers te zeggen hebben.
Het gaat mij niet om dat nummer of de wachttijd.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:34 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
1 telefoontje naar een 0900 nummer... duurt weer 10 minuten voordat je iemand aan de lijn hebt huppa je moet weer betalen om kenbaar te maken dat je iets NIET wilt hebben terwijl het om iets gaat wat van jezelf is.... dat klopt niet
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:35 schreef DaYwALKuR het volgende:
Wat een bout discussievond de vorige veel leuker
neequote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:37 schreef jitzzzze het volgende:
Zooo, hier ben ik weer, hebben jullie mij gemist?
Ik denk wel dat ze mensen meer attent erop kunnen maken, en misschien ook wel bellen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:35 schreef IJlien het volgende:
[..]
Het is (helaas) ethisch niet verantwoord inderdaad..
Ik begrijp jullie standpunt ook wel, maar ik ben zo menslievend (misschienn een beetje te..) dat als er 1 kindje/mens gered kan worden door iemands donor dat ze t dan maar moeten doen.
Al zal die regeling wel niet erdoorheen komen, dan nog vind ik dat ze mensen moeten dwingen om het vast te leggen. Bijvoorbeeld net als dat je je nu MOET kunnen legitimeren (vind ik dan weer wel onzin)
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:37 schreef Megter het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze mensen meer attent erop kunnen maken, en misschien ook wel bellen.
En over dat legitimeren, dat is een pasje, bij donor gaat het over je lichaam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |