abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:39:57 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27769227
nou, ik heb sinds vandaag een kolfaparaat, zijn er nog tips van mensen waar ik op moet letten , heb namenlijk geen idee.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:40:26 #152
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27770883
Hou je aan het schema van het kolfapparaat in eerste instantie. Je zult vanzelf merken wat het prettigst werkt voor je. En probeer te ontspannen, elke druppel is er 1!
Het is zeker geen hobby, maar alles went.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:50:43 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27771183
Wat ik (die paar keer dat ik heb gekolfd) handig vond, was de ontdekking dat je niet de hele tijd hoeft te "pompen", maar dat je 'm ook ingedrukt kunt houden en de melk er dan toch uit blijft komen! Kreeg al kramp in m'n hand. Dus ingeknepen vasthouden en vaak blijft er dan wel weer een aantal seconden melk uitstromen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_27776206
Sugar: dat doe ik ook wel eens als ik het knijpen zat ben Ik weet alleen niet of het 'kwaad kan'? (de kraamhulp gaf duidelijk aan dat ik 2 sec moest knijpen, loslaten, weer 2 sec. moest knijpen omdat je daarmee het zuiggedrag van een baby benaderd?) Maar het stroomt inderdaad prima door dan!

Snake: ik moest er in het begin enorm op letten dat ik dan ding goed in elkaar zette en alles goed aandrukte enzo. Anders zit je maar te knijpen maar dan zuigt dat ding niet
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27778759
snake welke kolf heb je?
pi_27788831
Neva, als je inderdaad wilt gaan kolven: ik las net op het bv-forum dat een elektrische kolf makkelijker de productie op gang krijgt dan een handkolf, omdat die een optimaal zuigritme ed heeft. Elektrische kolven zijn wel duurder, maar evt kun je ze ook huren de eerste tijd.
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:18:08 #157
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27789004
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:13 schreef poemojn het volgende:
Neva, als je inderdaad wilt gaan kolven: ik las net op het bv-forum dat een elektrische kolf makkelijker de productie op gang krijgt dan een handkolf, omdat die een optimaal zuigritme ed heeft. Elektrische kolven zijn wel duurder, maar evt kun je ze ook huren de eerste tijd.
thanx voor de tip

en Luchtbel bednakt mail weigert hier maar voor mij genoeg om toch te gaan proberen en maar te zien hoe dat het gata lopen
pi_27789115
Neva hou er wel rekening mee dat je als je een electrische kolf gaat huren je wel een kolfsetje aan moet schaffen. En die kost 25 euro. Wil je 2 borsten tegelijk kolven dan heb je zelfs 2 van die setjes nodig. Ben je dus al 50 euro kwijt. Dus even uitproberen omdat het zo goedkoop is valt dan tegen (je moet ook nog iets van 25 euro voor de huur betalen, dus wij waren 75 euro kwijt).
pi_27789264
Waar had je hem dan gehuurd Ladybos?
Wij kwamen er nl na de kraamweken achter dat bijv een babyweegschaal veel goedkoper bij Babyrent gehuurd kan worden dan bij de thuiszorg.. en die van thuiszorg was een mechanische met gewichtjes, die van Babyrent een digitale. Dus misschien dat als je van te voren overal prijzen gaat vergelijken je wel wat goedkoper uit kunt zijn? Lactatiekundigen bijv verhuren ook wel eens kolven.

/edit
Dit is misschien ook voor huurkolven handig om in je achterhoofd te houden: Het kopen en gebruiken van een tweedehands borstkolf.
pi_27789266
Ik heb hier eventueel voor de liefhebbers ook nog een handkolf liggen en niet echt veel gebruikt.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:44:20 #161
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27790015
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:18 schreef Neva het volgende:

[..]

thanx voor de tip

en Luchtbel bednakt mail weigert hier maar voor mij genoeg om toch te gaan proberen en maar te zien hoe dat het gata lopen
je kunt altijd terug maar je kan niet terugdraaien wat je nooit geprobeerd hebt succes

En nu ga ik gauw weg hier want dat ik borstvoeding promoot is best raar
pi_27790168
Maar je doet het wel goed
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:48:45 #163
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27790200
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:48 schreef poemojn het volgende:
Maar je doet het wel goed
  donderdag 9 juni 2005 @ 23:30:51 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27791639
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:40 schreef bixister het volgende:
snake welke kolf heb je?
Ik heb de electrische Medela, mijn nichtje had het electrische gedeelte al en die heb ik gekregen.
Maar het ging perfect, Remco heeft het aan Demi gegeven en uit een gewone fles wilde ze niet maar uit de Difrax dronk ze het meteen leeg.

Ben heel blij dat met borstvoeding alles zo goed gaat *ff afkloppen*
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_27793366
ja, fijn zeg snakelady! (ik heb ook een electrische van Medela, een dubbele zelfs.)
pi_27795804
Ik gebruik de handkolf van Medela.
Ik vind hem niet zo handig want je krijgt er een lamme arm van maar ik had hem nog van 4 jaar geleden. Steeds dacht ik: ik moet toch een andere kopen maar ach ik stop toch binnenkort met borstvoeding.

Ondertussen gebruik ik hem dus nog steeds (ik kolf gelukkig alleen maar op mijn werk anders had ik hem allang vervangen).
pi_27797972
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:25 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ik heb hier eventueel voor de liefhebbers ook nog een handkolf liggen en niet echt veel gebruikt.
Bar: wat voor een handkolf? (ik heb er al 1 maar een vriendin van mij is nog op zoek)
It's all up to you
pi_27798841
ik ben ook nog wel geïnteresseerd in een AVENT ISIS handkolf voor erbij. hoor er hier zulke positieve verhalen over, en die elektrische is soms elders niet zo handig vanwege het benodigde stopcontact.
pi_27799266
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:51 schreef bixister het volgende:
ik ben ook nog wel geïnteresseerd in een AVENT ISIS handkolf voor erbij. hoor er hier zulke positieve verhalen over, en die elektrische is soms elders niet zo handig vanwege het benodigde stopcontact.
Ja, hoor ik ook positieve verhalen over. Dat ding is nog best duur, vind ik. Hij wordt ook wel vaak tweedehands aangeboden trouwens maar nooit bij mij in de buurt.
pi_27799576
Poemojn ik heb de kolf bij de thuiszorgwinkel gehuurd idd, was ook spoed bij, ik had niets in huis, was er van uit gegaan dat de borstvoeding gewoon zou lukken. Dus manlief erop uit gestuurd om de kolf te huren en die kwam dus thuis met twee kolfsetjes van 25 euro's per stuk en de gehuurde kolf, mén wat had ik de pest in. Voor die 75 euro had ik een nieuwe handkolf kunnen kopen. Die kolfsetjes kun je ook wel met de hand gebruiken maar die vond ik niet fijn werken, je moest niet knijpen maar een zuigertje naar buiten trekken en naar binnen duwen. Dus al met al heb ik een kapitaal uitgegeven aan die goedkope borstvoeding 75 euro voor de electrische kolf, 55 voor de avent kolf, 60 euro voor de lactatiekundige, en dan nog iets van 10 euro voor tepelhoedjes en 10 euro voor borstcompressen, totaal ruim 200 euro voor 7 weken borstvoeding
pi_27799598
Lily je kan hem toch ook op laten sturen ? Op marktplaats staan er zat.
pi_27799658
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:16 schreef Ladybos het volgende:
.. totaal ruim 200 euro voor 7 weken borstvoeding
jeetje

weet je dat voor een volgende keer ...
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:17 schreef Ladybos het volgende:
Lily je kan hem toch ook op laten sturen ? Op marktplaats staan er zat.
ja, dat is natuurlijk wel zo (maar ik dacht ook steeds: ach laat maar, ik stop toch binnenkort)
pi_27800368
Ladybos
Ik heb oa consult lactatiekundige afgetrokken bij de belastingaangifte dit jaar (ok, ik moet 't nog terugkrijgen maar het schijnt wel gewoon te kunnen, is een paramedisch iets), heb jij dat ook gedaan? En de huur van de kolf ook? Als je dan over de drempel komt (kwam ik wel aan, bevalling en kraamzorg ed telde ook mee) krijg je tenminste nog iets terug...
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:21:45 #174
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27801662
Hmz.. kolfhuur ben ik vergeten mee te nemen bij de belasting.. (maar ik kwam toch niet aan de drempel omdat ik van m'n ziektekostenverzekering een vergoeding kreeg voor kraamhulp en bevalling.. die mocht ik dus niet meenemen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27813179
ik heb een avent kolf dames
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_27815118
Bedankt voor de tip Poemojn ! Met de whiplash, reuma en borstabcessen kom ik vast wel aan de aftrekdrempel

Lily helaas mag ik van de chirurg nooit meer borstvoeding geven, als er uberhaupt een tweede komt hoor. Het risico op abcessen is te groot.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:02:57 #177
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27815773
Bar, ik ben je vergeten terug te mailen in de hectiek van alledag! Shame on me. Laat toch maar ff zitten, die bv-zakjes, ik kijk eerst wel even hoe het gaat met gewoon die ijsblokjesbakjes. Mocht ik me bedenken, dan mail ik je alsnog, goed?

Ladybos het kolven is een kolfje naar mijn hand! Dank.
pi_27815905
Is goed hoor ze staan me ook niet in de weg ofzo Rezell
pi_27816173
Fijn te horen Renzell !
pi_27819075
Bar_en_Mar: ik heb wel interesse, maar je mailadres staat niet in je profiel, kun je mij anders even mailen hoeveel je wil hebben voor de kolf?
It's all up to you
pi_27879245
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 19:46 schreef Ladybos het volgende:
Lily helaas mag ik van de chirurg nooit meer borstvoeding geven, als er uberhaupt een tweede komt hoor. Het risico op abcessen is te groot.
oh, dat wist ik niet
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:24:30 #182
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27979639
Even een vraagje van mijn collega die net een babietje van 4 weken heeft:
Hij valt na een paar slokken in slaap, maar als ze hem dan weglegt begint hij te krijsen en heeft duidelijk honger. Dan herhaalt zich het ritueel.
Is dit voor jullie herkenbaar en hebben jullie tips?
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:28:49 #183
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27979756
Is voor mij zelfs herkenbaar!

Maria viel ook vaak in slaap voordat haar honger gestild was. Sokjes en broekje uittrekken (schrikken), kriebelen, kietelen, loshalen van borst, koudere kamer opzoeken... Dat hielp om haar erbij te houden en dus door te laten drinken!

Herken je het zelf niet, Dutsj?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:31:10 #184
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27979835
Heb ik nooit zo'n last van gehad gelukkig. En als het al een keer gebeuren werkte de truuk van de broek uittrekken heel goed. Maar haar kleintje neemt een paar teugen en valt direct in slaap en alle truukjes werken niet. Behalve dus in bed liggen wat weer resulteert in krijsen. Dus weer aanleggen, valt ie weer in slaap enz....
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:32:00 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27979873
Oeh, zwaar en lastig!
pi_27979980
Kan het niet gewoon zijn dat-ie liever bij zijn moeder (aan de borst) is dan alleen in bed?
pi_27980126
Even hard in z'n gezichtje blazen? Dit hielp hier wel als Wilyan steeds in slaap viel.

[edit] lezen muts.. Er staat nog, alle truukjes helpen niet.
W ~ H ~ T
pi_27980218
pfft..moeilijk zeg! Ik heb het met Tomas wel gehad, in de periode tussen de 3 en 5 weken oud ongeveer. Maar toen sliep hij ook erg slecht overdag, en was hij dus gewoon doodmoe, vandaar dat hij in slaap viel tijdens het drinken, en zodra je hem dan in bed legde vlogen zijn ogen weer open en was het inderdaad mis. Bij ons werkten de meeste trucjes niet, behalve zacht in het gezicht blazen en een paar druppeltjes water in de nek te laten vallen (vond ik dus al zielig, sentimentele muts...). Probleem is alleen dat het even werkt, en dan zakken ze weer weg
Zodra hij z'n regelmaat weer beter terugkreeg en dus ook beter sliep overdag, was het probleem ook opgelost. Wat ik daarna wel heb gedaan is telkens direct voeden zodra hij uit bed kwam, en daarna pas verschonen (eerst deed ik het andersom) zodat hij nog wakkerder was tijdens het voeden. Als het nodig was gaf ik na het verschonen nog een toetje zodat hij lekker kon slapen.
Maar echt een tric of tip heb ik dus niet. Slaapt hun baby wel goed verder?
It's all up to you
pi_27981875
tearsong ik mail je vanavond eventjes sorry was er niet meer van gekomen

Dutchie hier was het vaak dat Thijs tijdens de laatste voeding in slaap viel tijdens het drinken, ik aaide dan over zijn wangetjes, voetje, buikje zodat hij weer wakker werd en verder dronk.
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:55:57 #190
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27998375
TearSong, dat van Tomas klinkt wel heel erg als van mijn collega. Haar zoontje is nu 4 weken. Ik zal haar die tip van direct voeden na het slapen eens doorgeven.

Ik had gister echt met haar te doen toen ik op kraamvisite kwam. Ze stond me volgens mij gewoon op te wachten met de kleine in haar armen. Met die blik in haar ogen van 'help me dan'. Ze heeft mij zien kolven destijds en zag verder alleen de leuke dingen van borstvoeden. Dus ze had ws echt zoiets van 'Dutchie weet wel wat ik moet doen'. Ik heb haar wel gerustgesteld dat we allemaal een moeilijke fase doorstaan, zeker de eerste 10 weken. Maar ja, als je er eenmaal zelf in zit...
Maar ze vond het nog steeds fijn om te doen, dus heb haar wel aangemoedigd door te gaan. Maar als het een opgave werd, moest ze gewoon een keuze maken.
Vandaag kwam de wvk (hopelijk met weegschaal) en als de kleine mooi was aangekomen weet ik zeker dat zij ook een stuk gerustgesteld is.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:04:50 #191
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28002618
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:24 schreef dutchie het volgende:
Even een vraagje van mijn collega die net een babietje van 4 weken heeft:
Hij valt na een paar slokken in slaap, maar als ze hem dan weglegt begint hij te krijsen en heeft duidelijk honger. Dan herhaalt zich het ritueel.
Is dit voor jullie herkenbaar en hebben jullie tips?
Demi heeft dat soms ook wel eens, wat bij haar helpt is sokjes uittrekken een beetje kietelen, en ook in haar bekje kietelen helpt goed.
Maar vaak als ze in slaap valt en ik wil haar loskoppelen dan begint ze weer te sabbelen.

balen dat bij haar niks van dit soort truukjes werkt.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:42:57 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28040536
Een vriendin van mij is net met de borstvoeding gestopt omdat de baby niet meer wilde. Met 8 weken! Is dat normaal?
Het ging al een tijdje heel moeizaam, hij dronk heel lang en wilde ook vaak, viel ook telkens in slaap en huilde dan weer van de honger als ze na een tijdje weer wakker werd. Dat ging na een tijdje wel wat beter, al duurden de voedingen zowiezo nog aardig lang.

Maar de baby wilde dus de borst zelf niet meer.. dat kan toch een fase zijn / borstweigeren?
  zaterdag 18 juni 2005 @ 12:02:40 #193
105888 renzell
pi_28040847
Dutch; heeeeel herkenbaar! Onze kraamhulp had er een goede remedie voor; flink onder de voetjes krabbelen. Ze moeten dan wel een beetje snikken soms, maar het werkt wel.
Overigens hebben de meeste kindjes het volgens mij alleen de eerste paar weken. Bij Julius was het in iedere geval heel snel over.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 12:04:39 #194
105888 renzell
pi_28040863
overigens moest ik dat inderdaad wel om de paar sloikken doen hoor, het werkte meestal maar een seconde of 10. Zo duurt het voeden al met al soms wel bijna een uur, maar 1 troost; het gaat over!!!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 13:02:16 #195
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28041766
Nou Suzanna, ik ben ook met 3 maand (12 weken) met voeden gestopt omdat het echt, echt, echt niet meer wilde. Ik heb dagen aan een stuk zitten voeden omdat Luuke niet voldaan raakte. Ze kwam wel genoeg aan maar ze was gewoon nooit 'vol' of tevreden.Ook een fase volgens het buro, maar ik kwam er niet doorheen. En het heeft me flink wat tranen gekost, maar ik kan me voorstellen dat je vriendin stopt hoor. Bij een volgende probeer ik het weer vrolijk opniieuw!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_28043035
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 11:42 schreef Suzanna het volgende:
Is dat normaal?
tsja, wat wil je hier nou op horen? het varieert gewoon heel erg hoe lang BV goed gaat / hoe lang mensen door willen gaan als het niet zo goed gaat. volgens mij is daar geen norm voor.
pi_28043113
Het is in elk geval niet abnormaal, veel mensen stoppen voor de 6 maanden.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 14:18:55 #198
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_28043123
Maand of drie vind ik ook een lastige tijd voor bv.
Begonnen met werken en dus kolven, hij begonnen op het kdv waar hij ineens meer voeding krijgt aangeboden (180 cc en doet daar vervolgens netjes 4 uur mee, heel wat anders dan zijn snackgedrag bij mij, elke twee uur eventjes drinken), en voor het eerst weer ongesteld. Had ik afgelopen week ook nog eens een uitstapje van het werk waardoor ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat van huis was, met kolven erbij, nee, het is even niet zo ideaal.
Je moet wel echt gemotiveerd zijn anders hou je het niet vol. En zelfs dat is geen garantie.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zaterdag 18 juni 2005 @ 14:22:14 #199
109497 Icaä
pi_28043164
interessante tabel trouwens poemojn!
pi_28043195
Ja, alleen wat gedateerd alweer. Dit soort gegevens staan op de site van het CBS. Onder Cijfers, Statline, en dan zoeken op Borstvoeding.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 14:26:34 #201
109497 Icaä
pi_28043240
Cbs is nooit zo heel erg actueel, maar heeft wel veel data (alleen nooit gedacht dat ook borstvoeding geturfd werd!)
pi_28043338
Ja, alle gegevens van de consultatiebureaus worden anoniem verwerkt door het CBS. Daarom is het van belang nooit te liegen als ze je iets vragen.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 14:39:25 #203
109497 Icaä
pi_28043494
- Net even gezocht op 'ongesteld' en 'borstvoeding' (ik ben namelijk toch wel wat teleurgesteld dat ik zo snel weer ongesteld ben geworden, ik dacht juist dat de bv heel goed liep namelijk), en wat kom ik tegen op http://www.ouders.nl/lacta/bv0360.htm:
quote:
"In de praktijk kunt u het beste zo veel mogelijk aanleggen. Datgene wat u nu al doet (twee borsten per keer aanbieden en om de twee uur voeden), is een prima methode.

Indien nodig kunt u een paar dagen zelfs drie of meer borsten aanbieden en nog iets vaker voeden. Dat is even heel intensief, maar op deze manier kunt u de productie weer op pijl krijgen en is het niet nodig om te stoppen met de borstvoeding omdat u ongesteld bent geworden."
Drie borsten??? Geen wonder dat ik weer ongesteld ben geworden, ik heb er maar twee!
  † In Memoriam † zaterdag 18 juni 2005 @ 16:18:00 #204
43556 miss_dynastie
pi_28045309
quote:
Een vriendin van mij is net met de borstvoeding gestopt omdat de baby niet meer wilde. Met 8 weken! Is dat normaal?
Wat wil je weten? Of het normaal is dat zij stopt of dat het normaal is dat de baby niet meer wil?
pi_28045437
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 14:39 schreef Icaä het volgende:
Drie borsten??? Geen wonder dat ik weer ongesteld ben geworden, ik heb er maar twee!
Ik leen er altijd eentje van de buuf. Heb er zelf ook maar 2
It's all up to you
pi_28047315
Miss_D, zo kun je het ook lezen inderdaad.. En dan is 8 weken niet normaal (8 maanden is wel een vrij bekend tijdstip voor borstweigeren/zuigelingenstaking). Maar waar het door komt weet ik ook niet. Kan bijv door allergie komen, of negatieve associaties bij de borst.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 20:58:05 #207
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28050810
wij zitten in de fase van "ik vind alles zo interessant mama, heb geen tijd om te drinken" het enige wat helpt is op bed gaan liggen met zn 2en, dan drinkt hij wel. en als we weg zijn zonder ik me ff af in een hoekje.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 21:14:48 #208
109497 Icaä
pi_28051173
Naast alle eerdere perikelen die de bv moeilijker maken (zie mijn eerdere post vandaag) hebben we er weer eentje bij: TANDJES!
Ja heus, we zien ze zitten, twee ondertandjes. Niet dat ze al door zijn, maar dat gaat geen weken meer duren. En maar kwijlen, onrustig zijn, handjes in de mond, ongedurig met drinken...

Ach ja, kan er ook wel bij. Hij is per slot van rekening al drie maanden.
pi_28054260
sjeeee icaä da's vroeg! sterkte ermee! (en met de rest van de drukte, dapper dat/als je toch door weet te zetten!)
  zondag 19 juni 2005 @ 01:01:48 #210
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_28055609
Suzanna hier is Thijs met 8 maand gaan minderen en daarna bleef hij terug komen, en toen besloten om over te stappen naar flesvoeding,en ik vind dat ik het netjes gedaan heb een goede 8,5 maand bv gegeven zonder problemen als kloofjes,stuwing,ontstekingen enz enz
  zondag 19 juni 2005 @ 10:35:12 #211
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28058635
quote:
Het ging al een tijdje heel moeizaam, hij dronk heel lang en wilde ook vaak, viel ook telkens in slaap en huilde dan weer van de honger als ze na een tijdje weer wakker werd. Dat ging na een tijdje wel wat beter, al duurden de voedingen zowiezo nog aardig lang.

Maar de baby wilde dus de borst zelf niet meer.. dat kan toch een fase zijn / borstweigeren?
zo gaat het hier regelmatig, dus soms doe ik gewoon wat langer over voeden maar heb eigenlijk nooit gedacht om ermee te stoppen.
Maar andere keren drinkt ze weer heel erg goed.
  maandag 20 juni 2005 @ 21:31:57 #212
109497 Icaä
pi_28101555
En daar ben ik weer. Weer met wat nieuws. Spruw dit keer.
Kunnen jullie het nog allemaal volgen? Ik geef toe dat het inmiddels wat ongeloofwaardig begint te worden, al die dingen die tegelijkertijd gebeuren.

Pas toen ik vandaag dit artikel ( http://www.carlascompany.nl/bibliotheek/biblio_11_6_1.htm ) las, viel het kwartje.
Ja: zeer pijnlijke tsr (had ik al eens eerder over geklaagd). Ja: bleek gekleurde tepels na het voeden. Ja: stekende pijn in de borst. Ja: winderigheid bij junior. Ja: onrustig drinken. En eigenlijk ook wel een witte waas in de mond.

Meteen aan de daktaringel gegaan (wij beide) en nu hopen dat het beter wordt. Ondertussen de hele voorraad melk uit de vriezer weggegooid, want ja, ik heb geen zin in nieuwe besmettingen. Shit hoor!
pi_28102993
Sterkte ermee Icaa.. En ik ben een beetje laat, maar: gekolfde melk in spruwtijd kun je nog gewoon gebruiken na de spruwtijd, mits je het eerst verhit tot het kookpunt. Ik kan nu niet zoeken op het bv-forum maar heb daar een maand of wat geleden een uitgebreid verantwoorde post hierover geplaatst.
pi_28106181
oh icaä, wat baaalen zeg. beterschap voor jullie beiden! ben benieuwd of de TSR nu ook minder pijnlijk wordt.
pi_28109926
Curve oproep
quote:
Hoi,
ik zou wel geinteresseerd zijn in het maken van zo'n Nederlandse BV-kinderen groeicurve.
Mijn man is IT'er en heeft zo een programma'tje geschreven om de gegevens van mensen van bijv. dit forum en het bv forum makkelijk in te voeren.
Wetenschappelijk is zo'n curve dan niet, maar wel een interessant gemiddelde.

Je hebt dan in ieder geval nodig:
Om de invoer uniek te maken: voornaam, geboortedatum.
Verder nog: geboortegewicht, geboortelengte, geslacht, lengte (volledige) borstvoeding periode en de groeigegevens (gewicht/lengte) over die tijd per maand.

Je kunt ook nog aanvullen door gegevens tot bijv. 1 jaar te doen, maar dan moet er ook ingevoerd worden of en hoe (Rapley/pureren/gemengd) je bijvoedt.

Zijn er mensen die hier aan mee zouden willen doen? Willen jullie deze gegevens eigenlijk wel kwijt?

En ben ik nog gegevens vergeten?

Dit is eerst even een peiling of er belangstelling voor is. Zou jij het wel interessant vinden EN wil je bovenstaande gegevens kwijt, mail dan naar JA: groeicurve.bv.nl@gmail.com (dus nog niet je gegevens, a.u.b, daar krijg je nog een oproep voor als er genoeg belangstelling is).
  woensdag 22 juni 2005 @ 11:24:08 #216
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28127665
mag bv en nutrilon door elkaar gemengd worden in 1 fles en dan geven?? zo doen ze het toch om te laten wennen aan fv toch???

wij zijn straks weg en ik heb 80 cc uit vriezer geplukt (heb niks meer) vanmorgen 60 cc gekolfd (ben t nie meer gewend ) das 140 cc en dan nog aangevuld met nutrilon tot 220cc, is toch ok he?
pi_28127741
Ja, dat kun je wel mengen. Wel de nutrilon gewoon aanmaken met water en niet de schepjes poeder toevoegen aan de moedermelk, maar verder kan 't gewoon.
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:35:20 #218
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28138643
ik had nog kant en klare nutrilon staan.
hij was schijnbaar zo snel met drinken dat hij niet eens gemerkt heeft dat het wat anders was, 180 cc op, is netjes
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:09:43 #219
105888 renzell
pi_28141150
FF een vraag je voor de moeders die kolven;
Hoeveel kolven jullie gemiddeld per keer per borst?
Hier gaat het kolven namelijk wel goed, maar toch krijg ik er nooit zoveel uit als wanneer ik hem zelf voed. Dat maakt het soms wel een beetje lastig om een voorraadje op te bouwen. Bij een goede kolfbeurt haal ik er ongeveer 80 a 100cc uit (en ik kolf nooit 2 borsten helemaal, altijd 1 borst helemaal en 1 nog een beetje)
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:23:18 #220
109497 Icaä
pi_28143200
Als ik echt kolf ter vervanging van zelf voeden (op mijn werk), en het is ongeveer 4 uur na een voeding: gemiddeld tussen de 80 en 110 per borst. Ik kolf wel beide borsten leeg. Vandaag heb ik 240 en 200 gekolfd (goede dag dus blijkbaar).
Voorraad opbouwen: dat lukte mij goed door 's nachts extra te kolven. Het hielp mee dat ik wakker werd van de stuwing. Bijvoorbeeld om half drie kolven, en rond half vijf voeden. Of zoiets.

Maar die voorraad heb ik dus laatst weggegooid
Wreekt het zich dat ik niet regelmatig heb meegelezen hier dus poemojn, want anders had ik dus geweten dat dat niet nodig was geweest.
pi_28143426
Kan gebeuren.. erg jammer, maar niets aan te doen. Volgende keer beter, al hoop ik voor je dat er geen volgende keer komt.
De zoekfunctie is nu weer aan dus ik heb m'n post nog even opgezocht, en die staat in dit topic op het bv-forum.
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:57:54 #222
105888 renzell
pi_28144300
Poeh Icaa, da's veel zeg! Daar kom ik echt niet aan. Volgens mij heeft het er mee te maken, dat soms bij het kolven de toeschietreflex niet werkt. Dan komt er wel wat uit, maar heel mondjesmaat. Hmmmm.... mischien toch met meer regelmaat gaan invoeren, dat kolven. Zal ook wel moeten trouwens, want ik moet vanaf nu iedere week weer meer gaan werken. En 's nachts kolven.... tja, ik hoop eigenlijk dat dat niet nodig blijkt. Maar bij de vroege ochtendvoeding zou het wel kunnen (ik geef altijd maar 1 borst, dus die andere kan ik dan lekker leegkolven). Dank je!
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:10:58 #223
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_28144656
* phluphy is gestopt met "bv" (=kolven).

De tepelkloven werden alsmaar erger, niets hielp. Ik moest steeds meer melk weggooien omdat er te veel bloed in kwam. De hele dag had ik last van de ontstoken tepels. In overleg met de "huisarts" in Kempenhaeghe ben ik gestopt. Ik heb pilletjes gekregen om de stuwingen te stoppen, en die hielpen meteen. Heb nog 1 keer eventjes gekolfd om wat harde stukken weg te werken en daarna heb ik nergens last meer van gehad. De tepelkloven waren binnen een paar dagen genezen.

Na 9 maanden kolven voel ik me bevrijd, er is een last van mijn schouders gevallen! Het was vaak afzien, maar ik ben wel blij dat ik het heb gedaan. Het was een wonderbaarlijke ervaring die ik niet had willen missen (en Danyel natuurlijk ook niet).

Ik ontdekte nog wat flesjes voorraad in de vriezer, daarvan gaan we pannenkoeken bakken om een goeie vriend van ons een streek te leveren (eerst laten eten en daarna pas vertellen...)

Poemojn, gij medium! Een vraagje: ik heb een week of 6 geleden voor het eerst last gekregen van de kloofjes. In dezelfde periode kreeg Danyel een vlekje op zijn wangen, wij dachten dat het een allergische reactie was op een bepaald type pleister. Het plekje werd almaar erger, en uiteindelijk is er een kweek van gemaakt met als uitkomst een stafylokok infectie. Het wordt nu behandeld met antibiotica-zalf. Denk jij dat het mogelijk is dat er een verband bestaat tussen de kloven (incl infectie) en de stafylokok?
... ♥ ik mis je ♥
pi_28144953
Hmm. En als ik 'ja' zeg geef je die vriend koemelkpannenkoeken?

ik vind 't echt hartstikke goed van je dat je al die tijd gekolfd hebt, en dat Danyel daardoor zo lang bv heeft gehad! Petje af!
En vanavond zal ik eens kijken naar die stafylokok, eerst Myrthe in bad&bed doen.
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:35:06 #225
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28145368
Fluf, goed werk verricht hoor! Hartstikkenetjes dat je het zo lang hebt volgehouden, en lekker dat het zo goed voelt bij je!

Renzell, op gelijkbare wijze kolf ik per keer zo'n 125 cc Ik stop eigenlijk als het flesje vol raakt. Ik heb veel melk en soms enorm veel, dan kolf ik een flesje af. In mijn situatie is een voorraadje handig, maar echt geen noodzaak.

Mijn kolf is trouwens erg gammel, in de 2 baisonderdelen zitten haarscherutjes. Laatst is dat ding tijdens het kolven uit elkaar gevallen, ik kon nog net op tijd het flesje vangen, maar ik zat er wel onder.

Nog wat anders over kolven, ik heb zo'n avent, maar vind het wel een geknoei dat kolven. Met mijn borst in die schelp moet ik best naar voren hangen om de melk goed op te vangen, anders sijpelt het gewoon langs mijn borst en buik naar benenden. Hebben jullie dat nu ook? Of ligt het aan het model borst?
Ik gebruik dus maar een handdoek om al het gelekte melk op te vangen, niet alleen van mijn borst die ik kolf, ook de andere druppelt vaak gezellig mee.
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')