thanx voor de tipquote:Op donderdag 9 juni 2005 22:13 schreef poemojn het volgende:
Neva, als je inderdaad wilt gaan kolven: ik las net op het bv-forum dat een elektrische kolf makkelijker de productie op gang krijgt dan een handkolf, omdat die een optimaal zuigritme ed heeft. Elektrische kolven zijn wel duurder, maar evt kun je ze ook huren de eerste tijd.

quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:18 schreef Neva het volgende:
[..]
thanx voor de tip
en Luchtbel bednaktmail weigert hier
maar voor mij genoeg om toch te gaan proberen en maar te zien hoe dat het gata lopen
![]()

Ik heb de electrische Medela, mijn nichtje had het electrische gedeelte al en die heb ik gekregen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:40 schreef bixister het volgende:
snake welke kolf heb je?

Bar: wat voor een handkolf? (ik heb er al 1 maar een vriendin van mij is nog op zoek)quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:25 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ik heb hier eventueel voor de liefhebbers ook nog een handkolf liggen en niet echt veel gebruikt.

Ja, hoor ik ook positieve verhalen over. Dat ding is nog best duur, vind ik. Hij wordt ook wel vaak tweedehands aangeboden trouwens maar nooit bij mij in de buurt.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:51 schreef bixister het volgende:
ik ben ook nog wel geïnteresseerd in een AVENT ISIS handkolf voor erbij. hoor er hier zulke positieve verhalen over, en die elektrische is soms elders niet zo handig vanwege het benodigde stopcontact.

jeetjequote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:16 schreef Ladybos het volgende:
.. totaal ruim 200 euro voor 7 weken borstvoeding![]()
ja, dat is natuurlijk wel zo (maar ik dacht ook steeds: ach laat maar, ik stop toch binnenkort)quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:17 schreef Ladybos het volgende:
Lily je kan hem toch ook op laten sturen ? Op marktplaats staan er zat.

oh, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:46 schreef Ladybos het volgende:
Lily helaas mag ik van de chirurg nooit meer borstvoeding geven, als er uberhaupt een tweede komt hoor. Het risico op abcessen is te groot.

Demi heeft dat soms ook wel eens, wat bij haar helpt is sokjes uittrekken een beetje kietelen, en ook in haar bekje kietelen helpt goed.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:24 schreef dutchie het volgende:
Even een vraagje van mijn collega die net een babietje van 4 weken heeft:
Hij valt na een paar slokken in slaap, maar als ze hem dan weglegt begint hij te krijsen en heeft duidelijk honger. Dan herhaalt zich het ritueel.
Is dit voor jullie herkenbaar en hebben jullie tips?

tsja, wat wil je hier nou op horen? het varieert gewoon heel erg hoe lang BV goed gaat / hoe lang mensen door willen gaan als het niet zo goed gaat. volgens mij is daar geen norm voor.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:42 schreef Suzanna het volgende:
Is dat normaal?

Drie borsten??? Geen wonder dat ik weer ongesteld ben geworden, ik heb er maar twee!quote:"In de praktijk kunt u het beste zo veel mogelijk aanleggen. Datgene wat u nu al doet (twee borsten per keer aanbieden en om de twee uur voeden), is een prima methode.
Indien nodig kunt u een paar dagen zelfs drie of meer borsten aanbieden en nog iets vaker voeden. Dat is even heel intensief, maar op deze manier kunt u de productie weer op pijl krijgen en is het niet nodig om te stoppen met de borstvoeding omdat u ongesteld bent geworden."

Wat wil je weten? Of het normaal is dat zij stopt of dat het normaal is dat de baby niet meer wil?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:42 schreef Suzanna het volgende:
Een vriendin van mij is net met de borstvoeding gestopt omdat de baby niet meer wilde. Met 8 weken! Is dat normaal?

quote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:39 schreef Icaä het volgende:
Drie borsten??? Geen wonder dat ik weer ongesteld ben geworden, ik heb er maar twee!![]()

zo gaat het hier regelmatig, dus soms doe ik gewoon wat langer over voeden maar heb eigenlijk nooit gedacht om ermee te stoppen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:42 schreef Suzanna het volgende:
Een vriendin van mij is net met de borstvoeding gestopt omdat de baby niet meer wilde. Met 8 weken! Is dat normaal?
Het ging al een tijdje heel moeizaam, hij dronk heel lang en wilde ook vaak, viel ook telkens in slaap en huilde dan weer van de honger als ze na een tijdje weer wakker werd. Dat ging na een tijdje wel wat beter, al duurden de voedingen zowiezo nog aardig lang.
Maar de baby wilde dus de borst zelf niet meer.. dat kan toch een fase zijn / borstweigeren?

quote:Hoi,
ik zou wel geinteresseerd zijn in het maken van zo'n Nederlandse BV-kinderen groeicurve.
Mijn man is IT'er en heeft zo een programma'tje geschreven om de gegevens van mensen van bijv. dit forum en het bv forum makkelijk in te voeren.
Wetenschappelijk is zo'n curve dan niet, maar wel een interessant gemiddelde.
Je hebt dan in ieder geval nodig:
Om de invoer uniek te maken: voornaam, geboortedatum.
Verder nog: geboortegewicht, geboortelengte, geslacht, lengte (volledige) borstvoeding periode en de groeigegevens (gewicht/lengte) over die tijd per maand.
Je kunt ook nog aanvullen door gegevens tot bijv. 1 jaar te doen, maar dan moet er ook ingevoerd worden of en hoe (Rapley/pureren/gemengd) je bijvoedt.
Zijn er mensen die hier aan mee zouden willen doen? Willen jullie deze gegevens eigenlijk wel kwijt?
En ben ik nog gegevens vergeten?
Dit is eerst even een peiling of er belangstelling voor is. Zou jij het wel interessant vinden EN wil je bovenstaande gegevens kwijt, mail dan naar JA: groeicurve.bv.nl@gmail.com (dus nog niet je gegevens, a.u.b, daar krijg je nog een oproep voor als er genoeg belangstelling is).

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |