abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27307922
Fijn Jdee en Mel!

Grappig nieuws: Widower learns to breastfeed. Mijn man wil het niet uitproberen.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:10:07 #102
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_27319478
Neelix' reactie "nou nou" en hij loopt de kamer uit
..en laat gaan...
pi_27331452

enne melonovy, heb je deze houding al eens geprobeerd?
  woensdag 25 mei 2005 @ 10:33:55 #104
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27331816
Whoehahahaha Bix, die is geweldig, ik ga oefenen

Verder zijn mijn kloofjes zo goed als genenzen, alleen die witte tepel na het voeden blijft vreemd, ik leg echt goed aan en heb het ook na het kolven. Even afwachten nog wat dit gaat doen...
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 25 mei 2005 @ 18:38:26 #105
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27347983
Ladybos; je hebt mail!!!
gaat over die kolf die je in de aanbieding had...
  Jubileum moderator woensdag 25 mei 2005 @ 20:09:52 #106
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27350785
Hahahahahaaa Bix!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 25 mei 2005 @ 20:55:26 #107
63367 Jdee
pi_27352356
Tjemig wat een geweldig filmje. "waar is mama's hoofd nou?"
..en laat gaan...
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:46:57 #108
105888 renzell
pi_27535418
Nog even over dat kolven...
Hoe bewaren jullie de gekolfde melk? Gewoon in zo'n ijsblokjesding in de vriezer? Enne.... hoeveel gekolfde voeding moet je je kindje per keer geven? En uit wat voor flesjes drinken ze in godsnaam?
Kortom; misschien heeft er iemand een handige website-tip, want ik heb echt geen idee.

Joepie, ik word een koetje!
pi_27536161
Deze site misschien, Renzell? Karins kolfsite.
& een calculatortje.
pi_27539309
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:22 schreef bixister het volgende:
Geweldig
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:29:04 #111
105888 renzell
pi_27547581
renzell, ik gebruik de zakjes van lansinoh, gekocht via www.borstvoedingswinkel.nl (>baby aan de borst > flessen, zakjes & spenen).
pi_27556883
Ik heb hier nog borstvoedingszakjes liggen iemand die er intresse in heeft?
Aangezien ik aan het afbouwen ben.

Ik vroor de melk in ijsblokbakjes Renzell en daarna deed ik ze over in bv zakjes
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:18:50 #114
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27561498
ik doe het in ijsblokzakjes en vries het in, en als ik het nodig heb doe ik de gewenste hoeveelheid in een flesje en bewaar het in de koelkast totdat het ontdooid is en dan geef ik t
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:14:46 #115
105888 renzell
pi_27567252
Bar; ik heb misschien dus wel interesse in die bv-zakjes!
Waarom deed jij de melk eigenlijk eerst invriezen in ijsblokjesbakjes en niet meteen in die zakjes?

En wanneer zijn jullie voor het eerst gaan proberen je kindjes een keer een flesje te geven? Ik ben benieuwd of Julius het accepteerd. Hadden jullie daar problemen mee?
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:17:32 #116
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27567315
ik niet, maxim kreeg fles asl op de eerste nacht dat we thuis waren.
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:55:44 #117
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27568272
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:22 schreef bixister het volgende:

ik zie niks
en nu ben ik nieuwsgierig
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_27569371
Myrthe accepteerde de fles wel toen ze twee weken was, daarna niet meer geprobeerd.
Het officiele advies is te beginnen tussen 4 en 6 weken.

En ik zie ook niets, LadyS.
pi_27569874
Hier staan trouwens nog veel anti-bijtertjes-tips. (Wel Engels.)
pi_27570007
ik kan 't filmpje nu ook nergens meer terugvinden maar 't was wel grappig: een vrouw die in een soort yogahouding op haar kop ging staan, kindje komt aangekropen, trekt haar shirt omhoog (of eigenlijk omlaag) en begint te lurken.
pi_27570142
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:14 schreef renzell het volgende:
Bar; ik heb misschien dus wel interesse in die bv-zakjes!
Waarom deed jij de melk eigenlijk eerst invriezen in ijsblokjesbakjes en niet meteen in die zakjes?

En wanneer zijn jullie voor het eerst gaan proberen je kindjes een keer een flesje te geven? Ik ben benieuwd of Julius het accepteerd. Hadden jullie daar problemen mee?
Ik deed die melk eerst in ijsklontbakjes doordat ik dan een beter overzicht had hoeveel Thijs binnen kreeg.
En het was wat gemakkelijker pakken mochten we merken dat Thijs nog honger had.
En vanwege de verhalen om dat plastic smaakje eventueel wat tegen te gaan.

Hier zijn we begonnen met de fles geven uhmm toen thijs 2,5/3 maand oud was, dat was overgens niet echt een s6 toen, hij wilde bepaalde spenen niet, wist niet goed hoe hij er iets uit het flesje kreeg.

Maar nu we aan het overstappen zijn, pakt hij de aventspenen en flessen wel, en gaat het drinken hartstikke goed.

Laat maar iets weten Renzell ik heb uit het doosje wat ik nog heb liggen er misschien een stuk of 4 uitgehaald de rest heb ik nog liggen. (koetje@xs4all.nl)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:15:43 #122
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27591411
Even het goede nieuws melden dat we hier helemaal goed gaan met de BV! Geen kloofjes en pijnlijke tepels meer!

Woei!

Er zit alleen totaal geen regelmaat nog in ons mannetje, maar dat komt wel een keer...
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:17:18 #123
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27591464
En Bar, dat emailadres erg toepasselijk
Maar het is geen goede (visuele) gedachte om het kolven een succes te laten worden he!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:22:09 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27591611
goezzo Mel! (of eigenlijk Yoram )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:40:50 #125
105888 renzell
pi_27592292
Bar; ik mail je morgen ff, goed?

Mel; fijn!!!
pi_27597783
Mel, wat goed (David heeft nog steeds geen regelmaat trouwens)

ik kan het grappige filmpje nog gewoon vinden
  vrijdag 3 juni 2005 @ 09:55:27 #127
105888 renzell
pi_27599404
Julius komt ook nog zeer onregelmatig, maar wel vrij steady 6 keer per dag.
Heb trouwens net voor het eerst gekolfd; 2,5 ijsblokje
Joepie! Het begin is er.
pi_27599773
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 09:55 schreef renzell het volgende:
Heb trouwens net voor het eerst gekolfd; 2,5 ijsblokje
ijsblokjes kolven

vrijdag 3 juni 2005 @ 10:22:21 #129
63367 Jdee
pi_27600114
Go Renzell, Go Renzell! hihi, 2,5 ijsblokje, doet me denken aan de eerste keer dat ik kolfde (eerste week dat Ela er was: 10 cc. Sowee! ikke trots. De kraamverzorgster stelde voor het in te vriezen ;-) )

Mel> wahee! geweldig
..en laat gaan...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:27:42 #130
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27600237
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 22:17 schreef melonovy het volgende:
En Bar, dat emailadres erg toepasselijk
Maar het is geen goede (visuele) gedachte om het kolven een succes te laten worden he!
Nee we weten het, maar het is wel harstikke goed gegaan
Zou het dan toch komen door de koetjes die ik spaar en waar ik zo gek op ben

Goed trouwens geen kloofjes enzo meer

Renzell: Is goed hoor
pi_27605168
even uit het hoegaathetmetdemoeders-topic geplukt:
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 07:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jdee dat huilen zou dat misschien kunnen betekenen dat je melk niet langer voedzaam is. ik heb maar 4 weken borstvoeding gegeven en daarna huilde ze een week lang de hele dag en nacht, bleek dat mijn borstvoeding niet meer voedde. Het was net blauw water ipv melk. Ik heb me werkelijk kapot geschaamt dat ik dat niet door had zeg, mijn ukkie een week lang honger omdat ik niet wist waar het aan lag.
toch hoeft de kleur niet zoveel te zeggen, heb ik me laten vertellen. ook schijnt dat 'niet voedzaam zijn' bijna nooit voor te komen. dus ten eerste is het nog de vraag of het echt zo was (is de samenstelling onderzocht?) en ten tweede -als 't wel zo was- hoef je je daar natuurlijk echt niet voor te schamen, hoe kon jij dat nou weten?

ik vraag me nog regelmatig af of Anna wel genoeg binnenkrijgt, ze kan zooo wanhopig hongerig doen. maar als je d'r spekkies ziet (zie fototopic ) dan hoef ik me toch echt nergens zorgen over te maken.
pi_27605858
Ik zag het daar ook net staan Faja Lobi. Maar blauw is de normale kleur voor rijpe moedermelk. Sowieso kan moedermelk allerlei kleuren hebben, afhankelijk ook van je eten ed. De eerste melk de eerste week is gelig (colostrum), daarna wordt het blauwig. Dat melk niet voedzaam is komt eigenlijk niet voor hier in het Westen, zelfs bij ondervoede moeders komt dat vrijwel niet voor doordat je lichaam erop gericht is eerst je kind in leven te houden en daarna pas de moeder. Je kunt wel een te lage productie hebben (die je kunt opkrikken door vaak aan te leggen, minimaal elke 2 uur) of juist een te hoge productie (waarbij je kind relatief veel voormelk binnenkrijgt, wat minder vet bevat en dan voor krampjes kan zorgen). De meeste bv-problemen zijn wel te verhelpen met hulp van bijvoorbeeld een lactatiekundige of vrijwilligers van LLL/VBN of het borstvoedingsforum.
Ik begreep dat je binnenkort een tweede kindje wilt Misschien is het leuk voor je om voor de geboorte van dat kindje een borstvoedingscursus te volgen bij VBN? Dan leer je van alles over mogelijke problemen die je kunt tegenkomen, de oplossingen daarvoor, enz.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:05:03 #133
63367 Jdee
pi_27621546
En dat (de borstvoedingscursus) is dan weer erg fijn als je je niet zo zeker voelt door eerdere (of in mijn geval geen) ervaringen.
Overigens helpt het mij ook met de problemen bij de hoorns vatten om het forum te bezoeken en te lurken.
En uiteindelijk is het wel zo dat je het nooit precies weet. Bij mij en Ela denk ik dat het een combinatie van factoren is; verhoudingsgewijs veel voormelk + lichte intolerantie voor t een of ander, dit omdat haar huid weldegelijk rustiger is geworden met dat krankzinnige dieet wat ik aan t doen ben + dat ze minder spuugt op dagen dat ze de fles krijgt (dan is t dus gemixed).
Maar aan de andere kant kan haar huid ook rustiger geworden zijn omdat ze alweer 2 weken ouder is, het zonnetje schijnt, of de luchtdruk de rood-met-gele vlinders in de rodondendronbosjes wakker maakt (ik noem maar een zijstraat) . ik heb nou altijd al dat woord eens willen gebruiken in een forum; tadaa.

naast dat het gewoon een erg leuke cursus is van de VBN.

en effe offtopic (sorry): Morgaine twee! wahee! ik ben voor! gogogogo!
..en laat gaan...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:13:35 #134
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27621793
Ja, de cursus van de VBN is een echte aanrader, ik denk er ook nog wel eens aan terug. En het maakte voor mij de drempel om de contactpersoon eens te bellen wat lager. Ik raad het ook iedereen aan die zwanger is en overweegt om BV te geven.
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:49:54 #135
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_27622915
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:13 schreef melonovy het volgende:
Ja, de cursus van de VBN is een echte aanrader, ik denk er ook nog wel eens aan terug. En het maakte voor mij de drempel om de contactpersoon eens te bellen wat lager. Ik raad het ook iedereen aan die zwanger is en overweegt om BV te geven.
Ja, ik ook. Het maakte mij zoveel zekerder, want je hoort een hoop onzin over borstvoeding, waardoor je erg onzeker kunt worden (zeker met een hoop hormonen en verzwakt gestel).
Normaal ben ik eigenwijs genoeg om m'n eigen gang te gaan, maar van borstvoeding wist ik de eerste keer eigenlijk niets af. De tweede keer dus wel, dus kon ik weer gewoon eigenwijs zijn .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 5 juni 2005 @ 22:58:21 #136
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27659897
Ff een vraagie aan de dames

Ik ben sinds vanmorgen ook van de ochtend bv af, het had al veel eerder gekund maar ik kon het nog niet echt missen en ik genoot van die momenten dus maar ff mee doorgegaan nog.

Maar sinds vanmorgen toch maar gestopt met bv, alleen is het al een tijdje zo dat Thijs toch mijn borst blijft opzoeken wat niet geheel vreemd is om maar net van de borst af te zijn.

Nu is het zo dat hij op een bepaald tijdstip meestal tegen uurtje of 17.00 dat hij toch bij mij wilt knuffelen hangen genieten, en hij begint echt te krijsen als hij die tepel niet krijgt dus leg ik hem meestal toch eventjes aan en dan kruipt hij nog net ff dichter tegen me aan.

Ik weet niet ofdat kwaad kan, maar het lijkt me niet mochten jullie daar anders over zijn mag je het gerust melden.

Nu heeft Thijs dus om 21.00 uur een fles gekregen en om 22.30 was ineens Thijs aan het krijsen dus ik ga kijken, maar het stopte niet dus ik hem toch maar uit bedje gehaald en ff mee rondgelopen in de hoop dat hij rustiger zou worden, maar dat hielp niet
Vinger eens in mondje gestoken om te kijken of hij honger had, maar dat was niet zo.
Maar toen we gingen zitten wist hij niet hoe snel hij mijn tepel ging zoeken, dus heb ik hem weer ff aangelegd en zo werd hij weer rustig.

Is het nu verkeerd dat ik dit zo doe omdat hij toch van de bv af is, of is het wat ik denk niet zo heel erg.

is misschien een kwassie domme vraag
  maandag 6 juni 2005 @ 10:37:05 #137
3011 E.T.
pi_27668013
Bar, als je echt helemaal van de bv af wilt is zo'n troostborst natuurlijk niet echt goed..
Persoonlijk zie ik niets verkeerds in een troostborst. Is toch geweldig als hij helemaal tot rust komt terwijl hij nog drie druppels uit jouw borst krijgt geperst?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 6 juni 2005 @ 22:38:53 #138
105888 renzell
pi_27692284
Bar, heb je mijn mailtje al gelezen?
pi_27696036
bar, kan me erg goed voorstellen dat je daar nog aan toegeeft hoor. lijkt me ook geen ramp. ik vraag me soms ook af wat ik toch zou moeten zonder die troostende werking van de borst. soms echt het enige dat werkt. maar het zal vast vanzelf slijten en plaatsmaken voor andere troost-mogelijkheden.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:36:01 #140
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27703196
Misschien een stomme vraag.. of heel voorbarig.. maar ik heb altijd geroepen dat ik flesvoeding wou geven.. waarom heeft even geen uitleg nodig
Maar na het eerste gesprek bij de verloskundige werd ons duidelijk gemaakt , dat aangezien ik nogal allergisch ben aangelegd en vriendlief hooikoorts heeft, mijn keuze toch nog eens ernstig te overwegen..
Voor ons is de gezondheid van ons aanstaande kindje het belangrijkste.. en ben ik dus aan het overpiekeren etc... voors en tegens etc..
Maar zou ik bijvoorbeeld ook vanaf het begin af aan zeg maar kunnen kolven en dat baby dan borstvoeding krijgt maar uit de fles
pi_27703222
Dat kan zeker, Neva. Het is alleen wel wat belastender, lijkt me. En je moet kolven en je moet de baby de fles geven....
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:37:40 #142
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27703245
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:36 schreef lily het volgende:
Dat kan zeker, Neva
ah oke .. nu heb ik nog lang genoeg om er over na te denken.. maar zo kunnen we wel alle vors en tegen op een rijtje zetten.. dank
pi_27703462
Bar, lijkt mij ook geen probleem.

Natuurlijk kan dat Neva, er zijn wel meer vrouwen die dat altijd doen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:59:09 #144
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27711633
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:38 schreef renzell het volgende:
Bar, heb je mijn mailtje al gelezen?
Ik heb je mail gehad ja, maar doordat ik op deze laptop niet kan antwoorden is het er nog niet vangekomen om even te antwoorden, aangezien mijn man de afgelopen dagen veel achter zijn pc gezeten heeft en dus ik niet kon antwoorden, maar hij is nu aan het werk en komt pas laat vannacht terug, dus ik antwoord zodra Thijs op zijn bedje ligt
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:37:41 #145
105888 renzell
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:47:48 #146
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27725719
Neva, het is heel goed mogelijk om dat te doen, alleen wel intensief. Je kan ook eens bellen met de VBN, daar kun je (anoniem) je situatie voorleggen, misschien kunnen zij je helepen met de voors en tegens!
Succes!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:02:20 #147
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27726310
Renzell je hebt mail
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:10:25 #148
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27726613
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:37 schreef Neva het volgende:

[..]

ah oke .. nu heb ik nog lang genoeg om er over na te denken.. maar zo kunnen we wel alle vors en tegen op een rijtje zetten.. dank
Ik ga nog even reageren. Ik heb diezelfde vraag ongeveer een jaar geleden gesteld geloof ik.
Denk er echt goed over na.
Ik gruwelde van te voren echt bij het idee om zo'n klein kindje aan de borst te hebben (ja dit komt door slechte seksuele ervaringen in het verleden) en wilde flesvoeding gaan geven. Toch voelde het niet helemaal goed om dit te doen, ik bedoel borstvoeding, tja ik ben niet van die maffia maar toch het is gewoon goed. Dus ik dacht laat ik gewoon proberen aan te leggen en als het niet gaat kan ik altijd nog gaan afkolven of over gaan op flesvoeding. Ik heb die beslissing pas heel laat genomen hoor. Anyway kind was geboren en de borstvoeding verliep niet zoals je het zou willen maar als ik er aan terug denk, die eerste dagen met dat hulploze kleine frutje mens denk ikt och echt aan die momenten dat ze aan de borst tegen me aan lag. Zoals ik al zei ging het niet zo goed maar juist dat kolven stond me vreselijk tegen. Ik vond het tegen natuurlijk, onmenselijk en daardoor dwingend. Dat had ik niet met haar. Leg uit wat er dan ook aan de hand is bij je vlos of bij borstvoedingsgedoe ofzom, zij kunnen je adviseren en denk goed na
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:13:41 #149
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27726744
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:10 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik ga nog even reageren. Ik heb diezelfde vraag ongeveer een jaar geleden gesteld geloof ik.
Denk er echt goed over na.
Ik gruwelde van te voren echt bij het idee om zo'n klein kindje aan de borst te hebben (ja dit komt door slechte seksuele ervaringen in het verleden) en wilde flesvoeding gaan geven. Toch voelde het niet helemaal goed om dit te doen, ik bedoel borstvoeding, tja ik ben niet van die maffia maar toch het is gewoon goed. Dus ik dacht laat ik gewoon proberen aan te leggen en als het niet gaat kan ik altijd nog gaan afkolven of over gaan op flesvoeding. Ik heb die beslissing pas heel laat genomen hoor. Anyway kind was geboren en de borstvoeding verliep niet zoals je het zou willen maar als ik er aan terug denk, die eerste dagen met dat hulploze kleine frutje mens denk ikt och echt aan die momenten dat ze aan de borst tegen me aan lag. Zoals ik al zei ging het niet zo goed maar juist dat kolven stond me vreselijk tegen. Ik vond het tegen natuurlijk, onmenselijk en daardoor dwingend. Dat had ik niet met haar. Leg uit wat er dan ook aan de hand is bij je vlos of bij borstvoedingsgedoe ofzom, zij kunnen je adviseren en denk goed na
mag ik je mailen..?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:20:06 #150
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27726955
Jep. Vragen staat vrij. Wel op hotmailadres niet die andere.
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:39:57 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27769227
nou, ik heb sinds vandaag een kolfaparaat, zijn er nog tips van mensen waar ik op moet letten , heb namenlijk geen idee.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:40:26 #152
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27770883
Hou je aan het schema van het kolfapparaat in eerste instantie. Je zult vanzelf merken wat het prettigst werkt voor je. En probeer te ontspannen, elke druppel is er 1!
Het is zeker geen hobby, maar alles went.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:50:43 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27771183
Wat ik (die paar keer dat ik heb gekolfd) handig vond, was de ontdekking dat je niet de hele tijd hoeft te "pompen", maar dat je 'm ook ingedrukt kunt houden en de melk er dan toch uit blijft komen! Kreeg al kramp in m'n hand. Dus ingeknepen vasthouden en vaak blijft er dan wel weer een aantal seconden melk uitstromen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_27776206
Sugar: dat doe ik ook wel eens als ik het knijpen zat ben Ik weet alleen niet of het 'kwaad kan'? (de kraamhulp gaf duidelijk aan dat ik 2 sec moest knijpen, loslaten, weer 2 sec. moest knijpen omdat je daarmee het zuiggedrag van een baby benaderd?) Maar het stroomt inderdaad prima door dan!

Snake: ik moest er in het begin enorm op letten dat ik dan ding goed in elkaar zette en alles goed aandrukte enzo. Anders zit je maar te knijpen maar dan zuigt dat ding niet
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27778759
snake welke kolf heb je?
pi_27788831
Neva, als je inderdaad wilt gaan kolven: ik las net op het bv-forum dat een elektrische kolf makkelijker de productie op gang krijgt dan een handkolf, omdat die een optimaal zuigritme ed heeft. Elektrische kolven zijn wel duurder, maar evt kun je ze ook huren de eerste tijd.
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:18:08 #157
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27789004
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:13 schreef poemojn het volgende:
Neva, als je inderdaad wilt gaan kolven: ik las net op het bv-forum dat een elektrische kolf makkelijker de productie op gang krijgt dan een handkolf, omdat die een optimaal zuigritme ed heeft. Elektrische kolven zijn wel duurder, maar evt kun je ze ook huren de eerste tijd.
thanx voor de tip

en Luchtbel bednakt mail weigert hier maar voor mij genoeg om toch te gaan proberen en maar te zien hoe dat het gata lopen
pi_27789115
Neva hou er wel rekening mee dat je als je een electrische kolf gaat huren je wel een kolfsetje aan moet schaffen. En die kost 25 euro. Wil je 2 borsten tegelijk kolven dan heb je zelfs 2 van die setjes nodig. Ben je dus al 50 euro kwijt. Dus even uitproberen omdat het zo goedkoop is valt dan tegen (je moet ook nog iets van 25 euro voor de huur betalen, dus wij waren 75 euro kwijt).
pi_27789264
Waar had je hem dan gehuurd Ladybos?
Wij kwamen er nl na de kraamweken achter dat bijv een babyweegschaal veel goedkoper bij Babyrent gehuurd kan worden dan bij de thuiszorg.. en die van thuiszorg was een mechanische met gewichtjes, die van Babyrent een digitale. Dus misschien dat als je van te voren overal prijzen gaat vergelijken je wel wat goedkoper uit kunt zijn? Lactatiekundigen bijv verhuren ook wel eens kolven.

/edit
Dit is misschien ook voor huurkolven handig om in je achterhoofd te houden: Het kopen en gebruiken van een tweedehands borstkolf.
pi_27789266
Ik heb hier eventueel voor de liefhebbers ook nog een handkolf liggen en niet echt veel gebruikt.
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:44:20 #161
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27790015
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:18 schreef Neva het volgende:

[..]

thanx voor de tip

en Luchtbel bednakt mail weigert hier maar voor mij genoeg om toch te gaan proberen en maar te zien hoe dat het gata lopen
je kunt altijd terug maar je kan niet terugdraaien wat je nooit geprobeerd hebt succes

En nu ga ik gauw weg hier want dat ik borstvoeding promoot is best raar
pi_27790168
Maar je doet het wel goed
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:48:45 #163
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27790200
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:48 schreef poemojn het volgende:
Maar je doet het wel goed
  donderdag 9 juni 2005 @ 23:30:51 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27791639
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:40 schreef bixister het volgende:
snake welke kolf heb je?
Ik heb de electrische Medela, mijn nichtje had het electrische gedeelte al en die heb ik gekregen.
Maar het ging perfect, Remco heeft het aan Demi gegeven en uit een gewone fles wilde ze niet maar uit de Difrax dronk ze het meteen leeg.

Ben heel blij dat met borstvoeding alles zo goed gaat *ff afkloppen*
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_27793366
ja, fijn zeg snakelady! (ik heb ook een electrische van Medela, een dubbele zelfs.)
pi_27795804
Ik gebruik de handkolf van Medela.
Ik vind hem niet zo handig want je krijgt er een lamme arm van maar ik had hem nog van 4 jaar geleden. Steeds dacht ik: ik moet toch een andere kopen maar ach ik stop toch binnenkort met borstvoeding.

Ondertussen gebruik ik hem dus nog steeds (ik kolf gelukkig alleen maar op mijn werk anders had ik hem allang vervangen).
pi_27797972
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:25 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ik heb hier eventueel voor de liefhebbers ook nog een handkolf liggen en niet echt veel gebruikt.
Bar: wat voor een handkolf? (ik heb er al 1 maar een vriendin van mij is nog op zoek)
It's all up to you
pi_27798841
ik ben ook nog wel geïnteresseerd in een AVENT ISIS handkolf voor erbij. hoor er hier zulke positieve verhalen over, en die elektrische is soms elders niet zo handig vanwege het benodigde stopcontact.
pi_27799266
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:51 schreef bixister het volgende:
ik ben ook nog wel geïnteresseerd in een AVENT ISIS handkolf voor erbij. hoor er hier zulke positieve verhalen over, en die elektrische is soms elders niet zo handig vanwege het benodigde stopcontact.
Ja, hoor ik ook positieve verhalen over. Dat ding is nog best duur, vind ik. Hij wordt ook wel vaak tweedehands aangeboden trouwens maar nooit bij mij in de buurt.
pi_27799576
Poemojn ik heb de kolf bij de thuiszorgwinkel gehuurd idd, was ook spoed bij, ik had niets in huis, was er van uit gegaan dat de borstvoeding gewoon zou lukken. Dus manlief erop uit gestuurd om de kolf te huren en die kwam dus thuis met twee kolfsetjes van 25 euro's per stuk en de gehuurde kolf, mén wat had ik de pest in. Voor die 75 euro had ik een nieuwe handkolf kunnen kopen. Die kolfsetjes kun je ook wel met de hand gebruiken maar die vond ik niet fijn werken, je moest niet knijpen maar een zuigertje naar buiten trekken en naar binnen duwen. Dus al met al heb ik een kapitaal uitgegeven aan die goedkope borstvoeding 75 euro voor de electrische kolf, 55 voor de avent kolf, 60 euro voor de lactatiekundige, en dan nog iets van 10 euro voor tepelhoedjes en 10 euro voor borstcompressen, totaal ruim 200 euro voor 7 weken borstvoeding
pi_27799598
Lily je kan hem toch ook op laten sturen ? Op marktplaats staan er zat.
pi_27799658
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:16 schreef Ladybos het volgende:
.. totaal ruim 200 euro voor 7 weken borstvoeding
jeetje

weet je dat voor een volgende keer ...
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:17 schreef Ladybos het volgende:
Lily je kan hem toch ook op laten sturen ? Op marktplaats staan er zat.
ja, dat is natuurlijk wel zo (maar ik dacht ook steeds: ach laat maar, ik stop toch binnenkort)
pi_27800368
Ladybos
Ik heb oa consult lactatiekundige afgetrokken bij de belastingaangifte dit jaar (ok, ik moet 't nog terugkrijgen maar het schijnt wel gewoon te kunnen, is een paramedisch iets), heb jij dat ook gedaan? En de huur van de kolf ook? Als je dan over de drempel komt (kwam ik wel aan, bevalling en kraamzorg ed telde ook mee) krijg je tenminste nog iets terug...
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:21:45 #174
3011 E.T.
pi_27801662
Hmz.. kolfhuur ben ik vergeten mee te nemen bij de belasting.. (maar ik kwam toch niet aan de drempel omdat ik van m'n ziektekostenverzekering een vergoeding kreeg voor kraamhulp en bevalling.. die mocht ik dus niet meenemen)
pi_27813179
ik heb een avent kolf dames
pi_27815118
Bedankt voor de tip Poemojn ! Met de whiplash, reuma en borstabcessen kom ik vast wel aan de aftrekdrempel

Lily helaas mag ik van de chirurg nooit meer borstvoeding geven, als er uberhaupt een tweede komt hoor. Het risico op abcessen is te groot.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:02:57 #177
105888 renzell
pi_27815773
Bar, ik ben je vergeten terug te mailen in de hectiek van alledag! Shame on me. Laat toch maar ff zitten, die bv-zakjes, ik kijk eerst wel even hoe het gaat met gewoon die ijsblokjesbakjes. Mocht ik me bedenken, dan mail ik je alsnog, goed?

Ladybos het kolven is een kolfje naar mijn hand! Dank.
pi_27815905
Is goed hoor ze staan me ook niet in de weg ofzo Rezell
pi_27816173
Fijn te horen Renzell !
pi_27819075
Bar_en_Mar: ik heb wel interesse, maar je mailadres staat niet in je profiel, kun je mij anders even mailen hoeveel je wil hebben voor de kolf?
It's all up to you
pi_27879245
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 19:46 schreef Ladybos het volgende:
Lily helaas mag ik van de chirurg nooit meer borstvoeding geven, als er uberhaupt een tweede komt hoor. Het risico op abcessen is te groot.
oh, dat wist ik niet
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:24:30 #182
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27979639
Even een vraagje van mijn collega die net een babietje van 4 weken heeft:
Hij valt na een paar slokken in slaap, maar als ze hem dan weglegt begint hij te krijsen en heeft duidelijk honger. Dan herhaalt zich het ritueel.
Is dit voor jullie herkenbaar en hebben jullie tips?
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:28:49 #183
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27979756
Is voor mij zelfs herkenbaar!

Maria viel ook vaak in slaap voordat haar honger gestild was. Sokjes en broekje uittrekken (schrikken), kriebelen, kietelen, loshalen van borst, koudere kamer opzoeken... Dat hielp om haar erbij te houden en dus door te laten drinken!

Herken je het zelf niet, Dutsj?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:31:10 #184
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27979835
Heb ik nooit zo'n last van gehad gelukkig. En als het al een keer gebeuren werkte de truuk van de broek uittrekken heel goed. Maar haar kleintje neemt een paar teugen en valt direct in slaap en alle truukjes werken niet. Behalve dus in bed liggen wat weer resulteert in krijsen. Dus weer aanleggen, valt ie weer in slaap enz....
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:32:00 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27979873
Oeh, zwaar en lastig!
pi_27979980
Kan het niet gewoon zijn dat-ie liever bij zijn moeder (aan de borst) is dan alleen in bed?
pi_27980126
Even hard in z'n gezichtje blazen? Dit hielp hier wel als Wilyan steeds in slaap viel.

[edit] lezen muts.. Er staat nog, alle truukjes helpen niet.
W ~ H ~ T
pi_27980218
pfft..moeilijk zeg! Ik heb het met Tomas wel gehad, in de periode tussen de 3 en 5 weken oud ongeveer. Maar toen sliep hij ook erg slecht overdag, en was hij dus gewoon doodmoe, vandaar dat hij in slaap viel tijdens het drinken, en zodra je hem dan in bed legde vlogen zijn ogen weer open en was het inderdaad mis. Bij ons werkten de meeste trucjes niet, behalve zacht in het gezicht blazen en een paar druppeltjes water in de nek te laten vallen (vond ik dus al zielig, sentimentele muts...). Probleem is alleen dat het even werkt, en dan zakken ze weer weg
Zodra hij z'n regelmaat weer beter terugkreeg en dus ook beter sliep overdag, was het probleem ook opgelost. Wat ik daarna wel heb gedaan is telkens direct voeden zodra hij uit bed kwam, en daarna pas verschonen (eerst deed ik het andersom) zodat hij nog wakkerder was tijdens het voeden. Als het nodig was gaf ik na het verschonen nog een toetje zodat hij lekker kon slapen.
Maar echt een tric of tip heb ik dus niet. Slaapt hun baby wel goed verder?
It's all up to you
pi_27981875
tearsong ik mail je vanavond eventjes sorry was er niet meer van gekomen

Dutchie hier was het vaak dat Thijs tijdens de laatste voeding in slaap viel tijdens het drinken, ik aaide dan over zijn wangetjes, voetje, buikje zodat hij weer wakker werd en verder dronk.
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:55:57 #190
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27998375
TearSong, dat van Tomas klinkt wel heel erg als van mijn collega. Haar zoontje is nu 4 weken. Ik zal haar die tip van direct voeden na het slapen eens doorgeven.

Ik had gister echt met haar te doen toen ik op kraamvisite kwam. Ze stond me volgens mij gewoon op te wachten met de kleine in haar armen. Met die blik in haar ogen van 'help me dan'. Ze heeft mij zien kolven destijds en zag verder alleen de leuke dingen van borstvoeden. Dus ze had ws echt zoiets van 'Dutchie weet wel wat ik moet doen'. Ik heb haar wel gerustgesteld dat we allemaal een moeilijke fase doorstaan, zeker de eerste 10 weken. Maar ja, als je er eenmaal zelf in zit...
Maar ze vond het nog steeds fijn om te doen, dus heb haar wel aangemoedigd door te gaan. Maar als het een opgave werd, moest ze gewoon een keuze maken.
Vandaag kwam de wvk (hopelijk met weegschaal) en als de kleine mooi was aangekomen weet ik zeker dat zij ook een stuk gerustgesteld is.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:04:50 #191
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28002618
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:24 schreef dutchie het volgende:
Even een vraagje van mijn collega die net een babietje van 4 weken heeft:
Hij valt na een paar slokken in slaap, maar als ze hem dan weglegt begint hij te krijsen en heeft duidelijk honger. Dan herhaalt zich het ritueel.
Is dit voor jullie herkenbaar en hebben jullie tips?
Demi heeft dat soms ook wel eens, wat bij haar helpt is sokjes uittrekken een beetje kietelen, en ook in haar bekje kietelen helpt goed.
Maar vaak als ze in slaap valt en ik wil haar loskoppelen dan begint ze weer te sabbelen.

balen dat bij haar niks van dit soort truukjes werkt.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:42:57 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28040536
Een vriendin van mij is net met de borstvoeding gestopt omdat de baby niet meer wilde. Met 8 weken! Is dat normaal?
Het ging al een tijdje heel moeizaam, hij dronk heel lang en wilde ook vaak, viel ook telkens in slaap en huilde dan weer van de honger als ze na een tijdje weer wakker werd. Dat ging na een tijdje wel wat beter, al duurden de voedingen zowiezo nog aardig lang.

Maar de baby wilde dus de borst zelf niet meer.. dat kan toch een fase zijn / borstweigeren?
  zaterdag 18 juni 2005 @ 12:02:40 #193
105888 renzell
pi_28040847
Dutch; heeeeel herkenbaar! Onze kraamhulp had er een goede remedie voor; flink onder de voetjes krabbelen. Ze moeten dan wel een beetje snikken soms, maar het werkt wel.
Overigens hebben de meeste kindjes het volgens mij alleen de eerste paar weken. Bij Julius was het in iedere geval heel snel over.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 12:04:39 #194
105888 renzell
pi_28040863
overigens moest ik dat inderdaad wel om de paar sloikken doen hoor, het werkte meestal maar een seconde of 10. Zo duurt het voeden al met al soms wel bijna een uur, maar 1 troost; het gaat over!!!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 13:02:16 #195
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28041766
Nou Suzanna, ik ben ook met 3 maand (12 weken) met voeden gestopt omdat het echt, echt, echt niet meer wilde. Ik heb dagen aan een stuk zitten voeden omdat Luuke niet voldaan raakte. Ze kwam wel genoeg aan maar ze was gewoon nooit 'vol' of tevreden.Ook een fase volgens het buro, maar ik kwam er niet doorheen. En het heeft me flink wat tranen gekost, maar ik kan me voorstellen dat je vriendin stopt hoor. Bij een volgende probeer ik het weer vrolijk opniieuw!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_28043035
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 11:42 schreef Suzanna het volgende:
Is dat normaal?
tsja, wat wil je hier nou op horen? het varieert gewoon heel erg hoe lang BV goed gaat / hoe lang mensen door willen gaan als het niet zo goed gaat. volgens mij is daar geen norm voor.
pi_28043113
Het is in elk geval niet abnormaal, veel mensen stoppen voor de 6 maanden.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 14:18:55 #198
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_28043123
Maand of drie vind ik ook een lastige tijd voor bv.
Begonnen met werken en dus kolven, hij begonnen op het kdv waar hij ineens meer voeding krijgt aangeboden (180 cc en doet daar vervolgens netjes 4 uur mee, heel wat anders dan zijn snackgedrag bij mij, elke twee uur eventjes drinken), en voor het eerst weer ongesteld. Had ik afgelopen week ook nog eens een uitstapje van het werk waardoor ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat van huis was, met kolven erbij, nee, het is even niet zo ideaal.
Je moet wel echt gemotiveerd zijn anders hou je het niet vol. En zelfs dat is geen garantie.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zaterdag 18 juni 2005 @ 14:22:14 #199
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_28043164
interessante tabel trouwens poemojn!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_28043195
Ja, alleen wat gedateerd alweer. Dit soort gegevens staan op de site van het CBS. Onder Cijfers, Statline, en dan zoeken op Borstvoeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')