Geweldigquote:Op woensdag 25 mei 2005 10:22 schreef bixister het volgende:
enne melonovy, heb je deze houding al eens geprobeerd?
ik zie niksquote:Op woensdag 25 mei 2005 10:22 schreef bixister het volgende:![]()
enne melonovy, heb je deze houding al eens geprobeerd?
Ik deed die melk eerst in ijsklontbakjes doordat ik dan een beter overzicht had hoeveel Thijs binnen kreeg.quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:14 schreef renzell het volgende:
Bar; ik heb misschien dus wel interesse in die bv-zakjes!
Waarom deed jij de melk eigenlijk eerst invriezen in ijsblokjesbakjes en niet meteen in die zakjes?
En wanneer zijn jullie voor het eerst gaan proberen je kindjes een keer een flesje te geven? Ik ben benieuwd of Julius het accepteerd. Hadden jullie daar problemen mee?
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:55 schreef renzell het volgende:
Heb trouwens net voor het eerst gekolfd; 2,5 ijsblokje
Nee we weten het, maar het is wel harstikke goed gegaanquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:17 schreef melonovy het volgende:
En Bar, dat emailadreserg toepasselijk
Maar het is geen goede (visuele) gedachte om het kolven een succes te laten worden he!
toch hoeft de kleur niet zoveel te zeggen, heb ik me laten vertellen. ook schijnt dat 'niet voedzaam zijn' bijna nooit voor te komen. dus ten eerste is het nog de vraag of het echt zo was (is de samenstelling onderzocht?) en ten tweede -als 't wel zo was- hoef je je daar natuurlijk echt niet voor te schamen, hoe kon jij dat nou weten?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 07:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jdee dat huilen zou dat misschien kunnen betekenen dat je melk niet langer voedzaam is. ik heb maar 4 weken borstvoeding gegeven en daarna huilde ze een week lang de hele dag en nacht, bleek dat mijn borstvoeding niet meer voedde. Het was net blauw water ipv melk. Ik heb me werkelijk kapot geschaamt dat ik dat niet door had zeg, mijn ukkie een week lang honger omdat ik niet wist waar het aan lag.
Ja, ik ook. Het maakte mij zoveel zekerder, want je hoort een hoop onzin over borstvoeding, waardoor je erg onzeker kunt worden (zeker met een hoop hormonen en verzwakt gestel).quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:13 schreef melonovy het volgende:
Ja, de cursus van de VBN is een echte aanrader, ik denk er ook nog wel eens aan terug. En het maakte voor mij de drempel om de contactpersoon eens te bellen wat lager. Ik raad het ook iedereen aan die zwanger is en overweegt om BV te geven.
ah oke .. nu heb ik nog lang genoeg om er over na te denken.. maar zo kunnen we wel alle vors en tegen op een rijtje zetten.. dankquote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:36 schreef lily het volgende:
Dat kan zeker, Neva
Ik heb je mail gehad ja, maar doordat ik op deze laptop niet kan antwoorden is het er nog niet vangekomen om even te antwoorden, aangezien mijn man de afgelopen dagen veel achter zijn pc gezeten heeft en dus ik niet kon antwoorden, maar hij is nu aan het werk en komt pas laat vannacht terug, dus ik antwoord zodra Thijs op zijn bedje ligtquote:Op maandag 6 juni 2005 22:38 schreef renzell het volgende:
Bar, heb je mijn mailtje al gelezen?
Ik ga nog even reageren. Ik heb diezelfde vraag ongeveer een jaar geleden gesteld geloof ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:37 schreef Neva het volgende:
[..]
ah oke .. nu heb ik nog lang genoeg om er over na te denken.. maar zo kunnen we wel alle vors en tegen op een rijtje zetten.. dank![]()
mag ik je mailen..?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:10 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik ga nog even reageren. Ik heb diezelfde vraag ongeveer een jaar geleden gesteld geloof ik.
Denk er echt goed over na.
Ik gruwelde van te voren echt bij het idee om zo'n klein kindje aan de borst te hebben (ja dit komt door slechte seksuele ervaringen in het verleden) en wilde flesvoeding gaan geven. Toch voelde het niet helemaal goed om dit te doen, ik bedoel borstvoeding, tja ik ben niet van die maffiamaar toch het is gewoon goed. Dus ik dacht laat ik gewoon proberen aan te leggen en als het niet gaat kan ik altijd nog gaan afkolven of over gaan op flesvoeding. Ik heb die beslissing pas heel laat genomen hoor. Anyway kind was geboren en de borstvoeding verliep niet zoals je het zou willen maar als ik er aan terug denk, die eerste dagen met dat hulploze kleine frutje mens denk ikt och echt aan die momenten dat ze aan de borst tegen me aan lag. Zoals ik al zei ging het niet zo goed maar juist dat kolven stond me vreselijk tegen. Ik vond het tegen natuurlijk, onmenselijk en daardoor dwingend. Dat had ik niet met haar. Leg uit wat er dan ook aan de hand is bij je vlos of bij borstvoedingsgedoe ofzom, zij kunnen je adviseren en denk goed na
![]()
thanx voor de tipquote:Op donderdag 9 juni 2005 22:13 schreef poemojn het volgende:
Neva, als je inderdaad wilt gaan kolven: ik las net op het bv-forum dat een elektrische kolf makkelijker de productie op gang krijgt dan een handkolf, omdat die een optimaal zuigritme ed heeft. Elektrische kolven zijn wel duurder, maar evt kun je ze ook huren de eerste tijd.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:18 schreef Neva het volgende:
[..]
thanx voor de tip
en Luchtbel bednaktmail weigert hier
maar voor mij genoeg om toch te gaan proberen en maar te zien hoe dat het gata lopen
![]()
Ik heb de electrische Medela, mijn nichtje had het electrische gedeelte al en die heb ik gekregen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:40 schreef bixister het volgende:
snake welke kolf heb je?
Bar: wat voor een handkolf? (ik heb er al 1 maar een vriendin van mij is nog op zoek)quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:25 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ik heb hier eventueel voor de liefhebbers ook nog een handkolf liggen en niet echt veel gebruikt.
Ja, hoor ik ook positieve verhalen over. Dat ding is nog best duur, vind ik. Hij wordt ook wel vaak tweedehands aangeboden trouwens maar nooit bij mij in de buurt.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:51 schreef bixister het volgende:
ik ben ook nog wel geïnteresseerd in een AVENT ISIS handkolf voor erbij. hoor er hier zulke positieve verhalen over, en die elektrische is soms elders niet zo handig vanwege het benodigde stopcontact.
jeetjequote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:16 schreef Ladybos het volgende:
.. totaal ruim 200 euro voor 7 weken borstvoeding![]()
ja, dat is natuurlijk wel zo (maar ik dacht ook steeds: ach laat maar, ik stop toch binnenkort)quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:17 schreef Ladybos het volgende:
Lily je kan hem toch ook op laten sturen ? Op marktplaats staan er zat.
oh, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:46 schreef Ladybos het volgende:
Lily helaas mag ik van de chirurg nooit meer borstvoeding geven, als er uberhaupt een tweede komt hoor. Het risico op abcessen is te groot.
Demi heeft dat soms ook wel eens, wat bij haar helpt is sokjes uittrekken een beetje kietelen, en ook in haar bekje kietelen helpt goed.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:24 schreef dutchie het volgende:
Even een vraagje van mijn collega die net een babietje van 4 weken heeft:
Hij valt na een paar slokken in slaap, maar als ze hem dan weglegt begint hij te krijsen en heeft duidelijk honger. Dan herhaalt zich het ritueel.
Is dit voor jullie herkenbaar en hebben jullie tips?
tsja, wat wil je hier nou op horen? het varieert gewoon heel erg hoe lang BV goed gaat / hoe lang mensen door willen gaan als het niet zo goed gaat. volgens mij is daar geen norm voor.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:42 schreef Suzanna het volgende:
Is dat normaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |